abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2010 @ 23:02:32 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80105509
quote:
Claim tegen speeltuin om hoofddoekje

HAARLEM - Een vrouw uit Heerhugowaard eist een schadevergoeding van ¤ 11.000 van speeltuin Linnaeushof in Bennebroek na een ongeluk waarbij haar hoofddoek verstrikt raakte in een speeltoestel.

De vrouw uit Heerhugowaard maakte in 2007 een uitstapje met een islamitische vereniging . Bij het karten raakte haar hoofddoekje los, zo blijkt uit een tussenvonnis van de rechtbank in Haarlem. Het doek wikkelde zich rond de achteras en knelde haar luchtpijp af. Ze moest naar het ziekenhuis worden overgebracht.
De moslima verwijt de speeltuin onvoldoende veiligheidsmaatregelen en toezicht, meldt het Noord-Hollands dagblad.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

De telehaat, maar goed.

Ik herinner me een topic van ongeveer een jaar geleden waarin een moslima 18000 euro schadevergoeding vroeg (en kreeg) omdat zij vanwege veiligheids/hygiëneredenen géén hoofddoekje of lange mouwen mocht dragen en dit toch wilde! Was ergens in een ziekenhuis.

Kortom: of we het nu verbieden of toelaten, we zijn altijd fucked-up!
The End Times are wild
pi_80105550
Speeltuin en karten
pi_80105606
Hoofddoekjes zijn ook geen goedgekeurde valhelmen he
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_80105621
Het bericht klopt niet. Zoals ook Mylene het ziet. Speeltuin-speeltoestel-karten. Logica.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80105666
Nou ja, voor een paar moslima's die lopen te kloten met hun hoofddoek meteen alle hoofddoeken verbieden is natuurlijk je reinste kolder.
  donderdag 8 april 2010 @ 23:06:35 #6
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_80105670
Als dit nou in de VS was gebeurd kan ik me nog voorstellen dat zoiets gebeurt. In Nederland echter niet.

Als ik op een skelter zit in een speeltuin en breek mijn enkel omdat mijn veters los zitten, kan ik dit dan ook claimen ?
iets met eigen schuld, dikke bult
Tics van je petten.
  donderdag 8 april 2010 @ 23:06:55 #7
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_80105694
dat ding wikkelde zich toch om het wiel van een kart?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  donderdag 8 april 2010 @ 23:08:05 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80105736
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:04 schreef Mylene het volgende:
Speeltuin en karten
quote:
http://www.linnaeushof.nl/index2.html
Europa's grootste familiespeeltuin met meer dan 350 speeltoestellen en attracties. Praktische informatie over bereikbaarheid, openingstijden en tarieven.
Soort speeltuin/attractiepark net zoals de Julianatoren waarschijnlijk. En wat een ontzettende kutsite hebben ze!
The End Times are wild
  donderdag 8 april 2010 @ 23:08:32 #9
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_80105757
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  donderdag 8 april 2010 @ 23:09:01 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80105775
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:06 schreef Mylene het volgende:
Nou ja, voor een paar moslima's die lopen te kloten met hun hoofddoek meteen alle hoofddoeken verbieden is natuurlijk je reinste kolder.
Hoofddoekjes verbieden is sowieso kolder. Mijn oma droeg ook gewoon een hoofddoekje als het regende, dat was tot een paar jaar geleden heel normaal.
The End Times are wild
pi_80105782
Als een hoofddoek gegrepen kan worden, kan elk stuk kleding daarin vast komen te zitten. Dus wellicht heeft deze vrouw een punt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80105803
quote:
Huh
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 april 2010 @ 23:09:56 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80105811
quote:
Bizar toeval! (Op dezelfde dag)
The End Times are wild
  Redactie Frontpage donderdag 8 april 2010 @ 23:10:33 #14
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_80105831
Volgens mij heeft de Televaag eea verward met Boerka blijft steken in kart, moslima dood
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_80105837
Linneaushof is idd zoiets als Julianatoren, grote speeltijd met allerlei indoor en outdoor toestellen en activiteiten waardoor gemotoriseerde skelters (kart kan je ze niet noemen )
  donderdag 8 april 2010 @ 23:11:41 #16
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_80105887
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:10 schreef Djeez het volgende:
Volgens mij heeft de Televaag eea verward met Boerka blijft steken in kart, moslima dood
Kijk eens boven je.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_80105930
Mevrouw mag blij zijn dat hoofddoekjes hier uberhaupt nog niet verboden zijn.

Trouwens, als ze trouwens dat ding niet had gedragen was er niks gebeurt, eigen schuld dus.
pi_80105931
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:09 schreef Mutant01 het volgende:
Als een hoofddoek gegrepen kan worden, kan elk stuk kleding daarin vast komen te zitten. Dus wellicht heeft deze vrouw een punt.
volgens mij snapt iedere debiel dat iets met draaiende onderdelen gevaarlijk is als je uitstekende kleding hebt. of dat nou een sjaal of een hoofddoek is doet er niet toe.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_80105979
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:12 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

volgens mij snapt iedere debiel dat iets met draaiende onderdelen gevaarlijk is als je uitstekende kleding hebt. of dat nou een sjaal of een hoofddoek is doet er niet toe.
Kinderen hoeven dat niet te snappen of door te hebben, ik neem aan dat die ook gebruik maken van de speeltoestellen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 april 2010 @ 23:14:15 #20
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80105996
Dat is ook gewoon gevaarlijk, kinderen met touwtjes aan hun truitjes, moet je ook mee oppassen in speeltuinen etc...dat zijn dan nog kinderen...
Laat staan dat deze vrouw niet beseft dat haar dat kon overkomen zeg!

Uiteraard gaat het vast om het bekende slaatje eruit willen slaan verhaal
Snollebolt
pi_80106003
Toch is het de schuld van het Linnaeushof. Medewerkers hadden haar erop moeten wijzen dat het dragen van een hoofddoek gevaar op zou kunnen leveren. Of andere wijde uitstekende kleding enzo.
pi_80106019
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kinderen hoeven dat niet te snappen of door te hebben, ik neem aan dat die ook gebruik maken van de speeltoestellen.
daar hebben ze ouders voor en als ze die niet hebben een voogd. je kan niet alles afschuiven op anderen.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_80106054
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:14 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

daar hebben ze ouders voor en als ze die niet hebben een voogd. je kan niet alles afschuiven op anderen.
In dit geval moet een pretpark echt wel voorzieningen treffen hoor. Die verantwoordelijkheid hebben ze. Misschien hebben ze dat gedaan, misschien niet - ik ken dat park niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80106066
Beetje ridicuul, als je een hoofddoekje ophebt dan neemt dat een extra risico mee. Kiezen of delen dus: hoofddoekje eraf, of gewoon geen gebruik maken van zo'n toestel. Maar niet zeuren als je met alle geweld mét hoofddoekje gebruik wil maken van zo'n toestel.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_80106128
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:14 schreef Mylene het volgende:
Toch is het de schuld van het Linnaeushof. Medewerkers hadden haar erop moeten wijzen dat het dragen van een hoofddoek gevaar op zou kunnen leveren. Of andere wijde uitstekende kleding enzo.
Als dát niet gedaan is zijn ze inderdaad wel mede-aansprakelijk.
quote:
Speeltuin en karten
Linnaeushof is meer een kleine pretpark dan een speeltuin, dacht ik. Dus dat is op zich niet zo heel gek.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_80106162
quote:
wie zegt dat ze daar niet op is gewezen?
  donderdag 8 april 2010 @ 23:19:43 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80106196
quote:
Dan hadden ze waarschijnlijk ook gezeik gehad. Zo gaat dat.
The End Times are wild
pi_80106214
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:18 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

wie zegt dat ze daar niet op is gewezen?
Ja sorry, dat moet ook nog blijken. Als ze het niet hebben gedaan is dat zeer kwalijk.
pi_80106229
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan hadden ze waarschijnlijk ook gezeik gehad. Zo gaat dat.
Maar in dat geval heeft ze geen recht van klagen.
  donderdag 8 april 2010 @ 23:21:46 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80106269
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:20 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Maar in dat geval hebben ze geen recht van klagen.
Jawel, dan had je de situatie gehad zoals geschetst in de OP, waar in een ziekenhuis in de voorschriften stond dat mouwen kort moesten zijn ivm hygiëne. Die moesten ook een schadevergoeding schuiven.

Je kunt het niet goed doen.
The End Times are wild
pi_80106474
Die mensen halen toch het bloed onder je nagels vandaan.
pi_80106486
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jawel, dan had je de situatie gehad zoals geschetst in de OP, waar in een ziekenhuis in de voorschriften stond dat mouwen kort moesten zijn ivm hygiëne. Die moesten ook een schadevergoeding schuiven.

Tja, dat is, eh...apart ja. Ga dan niet in een ziekenhuis werken.
pi_80106498
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

we zouden een waarschuwing kunnen verplichten op elke burka/hoofddoek. iets van: dit kledingstuk kan een gevaar opleveren in veel dagelijkse situaties
pi_80106553
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:27 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

we zouden een waarschuwing kunnen verplichten op elke burka/hoofddoek. iets van: dit kledingstuk kan een gevaar opleveren in veel dagelijkse situaties
Ja, gewoon zo'n zwartomrande witte sticker met waarschuwende teksten in dikke zwarte letters.
pi_80106567
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:27 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Ja, en op een sjaal en nog wel meer kledingstukken die wijd zitten.
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 23:29:15 #36
249559 crew  Lavenderr
pi_80106590
quote:
Speeltuin en karten
Ja, in de Linaeushof is een kartbaan.
Edit: is al bekend.
pi_80106759
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:28 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, en op een sjaal en nog wel meer kledingstukken die wijd zitten.
Jassen ook trouwens: Eigenaar tuincentrum gestikt bij bedrijfsongeval .
  donderdag 8 april 2010 @ 23:42:02 #38
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_80107213
-edit- Ik moet wat vaker refreshen voordat ik post
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_80111659
quote:
Mensen hebben tegenwoordig helemaal geen gezond verstand meer nodig he? Als er iets gebeurt geven we gewoon een ander de schuld.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_80112121
Ik vraag me sowieso af waarom de Telehaat na het debacle van eergisteren nog steeds berichten schrijft over moslims. Ik geloof het dan ook niet voor ik het ergens anders lees.

Rioolkrant
pi_80112300
Het schijnt in ieder geval geen goeie combinatie te zijn: een hoofddoekje en karten. Ik ken ook al een dergelijk verhaal.
Cool story, Hansel.
pi_80112562
De hoofddoek kan vast komen te zitten in draaiende delen, maar de hoofddoek ontneemt ook een stuk van het zichtveld waardoor andere karters aan gevaar blootgesteld worden. .

Zou mevrouw, of mede hoofddoek dragers, dan ook klagen als de medewerkers haar verbieden om te karten met een hoofddoek? Het vastmaken van de hoofddoek is immers, getuige het artikel, niet voldoende.
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:02:56 #43
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_80112743
quote:
Het is gewoon een ongeluk. De kans dat het hoofddoekje loslaat, naar beneden glijdt, in de as terecht komt en haar vervolgens ook nog wurgt is wel erg klein.
Er hadden 1000 andere dingen fout kunnen gaan. Om nu gelijk naar het bedrijf te wijzen vind ik nogal makkelijk.
pi_80112884
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:38 schreef wikwakka2 het volgende:
Het schijnt in ieder geval geen goeie combinatie te zijn: een hoofddoekje en karten. Ik ken ook al een dergelijk verhaal.
Geloof ik best overigens. Maar niet als het in de Telegraaf staat.
pi_80112980
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:54 schreef Wokkel het volgende:
De hoofddoek kan vast komen te zitten in draaiende delen, maar de hoofddoek ontneemt ook een stuk van het zichtveld waardoor andere karters aan gevaar blootgesteld worden. .
Als je een hele strakke hoofddoek hebt, moet dat niet uitmaken voor het gezichtsveld.
quote:
Zou mevrouw, of mede hoofddoek dragers, dan ook klagen als de medewerkers haar verbieden om te karten met een hoofddoek? Het vastmaken van de hoofddoek is immers, getuige het artikel, niet voldoende.
Dat weet ik niet, maar dan heeft ze in ieder geval geen grond om het pretpark aan te klagen. Ze hebben haar er dan voor gewaarschuwd.
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:15:49 #46
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_80113007
Karten, is dat niet ha'ram?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:15:51 #47
3542 Gia
User under construction
pi_80113009
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:54 schreef Wokkel het volgende:
Zou mevrouw, of mede hoofddoek dragers, dan ook klagen als de medewerkers haar verbieden om te karten met een hoofddoek?
Ja, want dan is het discriminatie. Het onderwerp 'hoofddoek' ligt zo gevoelig, dat niemand het ook maar in zijn hoofd durft te halen te wijzen op de gevaren van het losraken ervan tijdens zoiets als karten.
pi_80113023
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:10 schreef Djeez het volgende:
Godver, sommige van die reacties op de frontpage. Lachen als iemand doodgaat?
pi_80113033
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:15 schreef damian5700 het volgende:
Karten, is dat niet ha'ram?
Hihihihi
pi_80113059
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:16 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Godver, sommige van die reacties op de frontpage. Lachen als iemand doodgaat?
Moslims zijn geen mensen maar hoofddoeken of haatbaarden in ogen van sommigen. Weinig verassend dus.
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:18:30 #51
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_80113073
Had er dan een over, dan gebeurd dat niet.
pi_80113075
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:14 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Als je een hele strakke hoofddoek hebt, moet dat niet uitmaken voor het gezichtsveld.
Een hele strakke hoofddoek kan in het heetst van de strijd natuurlijk ook los gaan zitten. Het is lang geleden dat ik heb het heb gedaan, is er sprake van een helmplicht tijdens het rijden?
quote:
Dat weet ik niet, maar dan heeft ze in ieder geval geen grond om het pretpark aan te klagen. Ze hebben haar er dan voor gewaarschuwd.
Ik heb het niet over waarschuwen maar over verbieden vanwege veiligheidsredenen. Karten en hoofddoek zijn geen gelukkige combinatie.
pi_80113099
Moeten ze daar geen helm op

En zo ja: wat deed die hoofddoek daar dan nog
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_80113127
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, want dan is het discriminatie.
Nee, dat heten veiligheidsmaatregelen.
pi_80113171
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:18 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik heb het niet over waarschuwen maar over verbieden vanwege veiligheidsredenen. Karten en hoofddoek zijn geen gelukkige combinatie.
Tja, dan kan ze al helemaal niet het park aanklagen, want dan is ze überhaupt de attractie al niet in geweest.

Maar goed, statistiek moet uitwijzen of het ergens op slaat om dat te verbieden of dat het risico wel heel erg klein is dat zo'n hoofddoek losraakt en in de as terecht komt.
pi_80113189
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:17 schreef IHVK het volgende:

[..]

Moslims zijn geen mensen maar hoofddoeken of haatbaarden in ogen van sommigen. Weinig verassend dus.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dehumanization
pi_80113255
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:17 schreef IHVK het volgende:

[..]

Moslims PVV-stemmers zijn geen mensen maar hoofddoeken of haatbaarden tokkies of werkloze drugsgebruikers in ogen van sommigen. Weinig verassend dus.

Even een mooi spiegel-momentje, zie je aangepaste quote Of is het dan ineens wel "goed" ?

OT:
Tsja, wat kan je hiervan zeggen? Eerst even afwachten wat de situatie precies is. Maar dat schuld afschuiven vind ik altijd zo makkelijk. Die vrouw heeft net zo goed de verantwoordelijkheid dat ze weet dat haar kleding een eventueel gevaar kan vormen. Dat heet gewoon gezond verstand...
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_80113273
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:18 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Een hele strakke hoofddoek kan in het heetst van de strijd natuurlijk ook los gaan zitten. Het is lang geleden dat ik heb het heb gedaan, is er sprake van een helmplicht tijdens het rijden?
[..]

Bij een echte kartbaan is een helm verplicht. Inclusief speciale overall.
pi_80113314
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:25 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Even een mooi spiegel-momentje, zie je aangepaste quote Of is het dan ineens wel "goed" ?
Ik zou nooit lachen wanneer een PVV'er dood gaat.
pi_80113377
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:25 schreef Amos_ het volgende:

[..]

OT:
Tsja, wat kan je hiervan zeggen? Eerst even afwachten wat de situatie precies is. Maar dat schuld afschuiven vind ik altijd zo makkelijk. Die vrouw heeft net zo goed de
verantwoordelijkheid dat ze weet dat haar kleding een eventueel gevaar kan vormen. Dat heet gewoon gezond verstand...
Ik heb PVV stemmers nooit 'ontmenselijkt' ik weet wat voor gevaar daar achter schuilt en ik zal ook nooit lachen als
een PVV stemmer door een vreselijk ongeluk omkomt. Wie had het overigens over de PVV? Ik niet..

Wat een idiote reactie van jou kant zeg.
pi_80113397
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:30 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik heb PVV stemmers nooit 'ontmenselijkt' ik weet wat voor gevaar daar achter schuilt en ik zal ook nooit lachen als
een PVV stemmer door een vreselijk ongeluk omkomt,

Wat een idiote reactie van jou kant zeg.
Ik heb het toch helemaal niet over het uitlachen van doden? Dat is hoe dan ook altijd verwerpelijk.
Maar ik doel op het spiegelen van generalisaties.
pi_80113478
Diegen die het hoofddoekje droeg, kiest er zelf voor om het te dragen. Dus eigen schuld.
pi_80113522
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:31 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ik heb het toch helemaal niet over het uitlachen van doden? Dat is hoe dan ook altijd verwerpelijk.
Maar ik doel op het spiegelen van generalisaties.
Lekker vergelijkbaar. Ontmenselijken en doden uitlachen tegenover een oordeel over de PVV. Vooral omdat jij plots over de PVV begint.

Ik heb het trouwens vrijwel nooit over de PVV stemmer, maar over de PVV zelf. Hoogstens zal ik af en toe 'de gemiddelde PVV'er' zeggen maar daar blijft het ook bij. Totaal onvergelijkbaar.
pi_80113627
Ik had al geninja edit. Maar een pittige discussie is zeker ok, hoewel dat soort uitspraken natuurlijk onontkombaar onderbuikgevoelens losmaken.
pi_80113817
Sowieso waarom zou ik willen dat GW vermoord word?
Ten eerste ik ben sowieso tegen moord. Ten tweede ik ben er op tegen dat mensen worden omgebracht vanwege hun mening. Ten derde een moord op GW zou de onrust in Nederland alleen maar groter maken en extreem rechts zou nog meer aan kracht winnen. Wat win ik er dus mee? Niets.

Ik zie zijn extreme meningen wel liever van het politiek toneel verdwijnen, maar dat steek ik sowieso niet onder stoelen en banken.
pi_80113872
quote:
Dat noemen ze toch opvoeding? Ik leerde dit vroeger al, geen wijde kleding etc bij dit soort dingen. Mevrouw was blijkbaar niet goed ingeburgerd. Daarnaast, ..... dan doe je dat doekje toch af? Staan er trouwens geen borden ergens bij de ingang? Is een helm niet verplicht bij karten? Zomaar wat vragen die opdoemen.
pi_80113881
Bezem gaat erdoor en terecht
pi_80113892
laat maar niet meer nodig speciaal voor IHVK, lees de edit
pi_80113941
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat noemen ze toch opvoeding? Ik leerde dit vroeger al, geen wijde kleding etc bij dit soort dingen. Mevrouw was blijkbaar niet goed ingeburgerd.
Is iemand die een sjaal draagt in een kart ook niet goed ingeburgerd?
pi_80113966
Er staat een liefdesverklaring in de edit ! *bloos

Ok en nu weer OT
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 09:52:41 #71
8781 crew  Frutsel
pi_80113971
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:49 schreef maartenasociaal het volgende:
Bye!
pi_80114008
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:51 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Is dat nu aan de orde? Iemand die met een sjaal in een kart gaat zitten is inderdaad niet slim bezig. Je zou dus idd kunnen stellen dat hij/zij dan ook niet goed is ingeburgerd of gewoon te stom is om te kakken. Welke idioot gaat er namelijk met een sjaal in een kart zitten?
pi_80114017
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:51 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon een dwaas. Volgens mij heeft een sjaal vs. hoofddoek argument ook niks met inburgeren te maken. Een hoofddoek is naar mijn idee geen diskwalificatie als het gaat om inburgeren, of er moet ineens iets veranderd zijn?
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:55:16 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80114053
quote:
En daar wordt het lastig, want als zo'n puber met een vakantiebaantje een vrouw moet gaan vertellen dat ze niet in de kart mag omdat ze een hoofddoek draagt, of de hoofddoek moet verwijderen om veiligheidsredenen, dan zijn ze doodsbenauwd dat ze beschuldigd worden van discriminatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80114071
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat noemen ze toch opvoeding? Ik leerde dit vroeger al, geen wijde kleding etc bij dit soort dingen. Mevrouw was blijkbaar niet goed ingeburgerd. Daarnaast, ..... dan doe je dat doekje toch af? Staan er trouwens geen borden ergens bij de ingang? Is een helm niet verplicht bij karten? Zomaar wat vragen die opdoemen.
Zolang er geen bordjes stonden en geen medewerker haar erop heeft gewezen ligt de fout gewoon deels bij die speeltuin.
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

En daar wordt het lastig, want als zo'n puber met een vakantiebaantje een vrouw moet gaan vertellen dat ze niet in de kart mag omdat ze een hoofddoek draagt, of de hoofddoek moet verwijderen om veiligheidsredenen dan zijn ze doodsbenauwd dat ze beschuldigd worden van discriminatie.
Zodra ze erop is gewezen en ze weigert hem af te doen en krijgt dan een ongeluk is het gewoon haar eigen schuld.
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:05:33 #76
3542 Gia
User under construction
pi_80114304
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:55 schreef picodealion het volgende:

[..]

Zolang er geen bordjes stonden en geen medewerker haar erop heeft gewezen ligt de fout gewoon deels bij die speeltuin.
[..]

Zodra ze erop is gewezen en ze weigert hem af te doen en krijgt dan een ongeluk is het gewoon haar eigen schuld.
Sorry hoor, maar niemand wil die shit over zich heen die je krijgt als je ook maar iets zegt over gedrag of kleding van moslims. Kan me voorstellen dat men hier geen opmerkingen over gemaakt heeft.

En wie zegt dat er geen bord hangt waarop staat aangegeven dat loszittende, wijde kleding gevaarlijk kan zijn?
pi_80114324
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar niemand wil die shit over zich heen die je krijgt als je ook maar iets zegt over gedrag of kleding van moslims. Kan me voorstellen dat men hier geen opmerkingen over gemaakt heeft.
In dat geval heb je helemaal gefaald als speeltuin medewerker en is de claim volkomen terecht.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_80114355
quote:

[..]

En wie zegt dat er geen bord hangt waarop staat aangegeven dat loszittende, wijde kleding gevaarlijk kan zijn?
Kom op, dit valt toch ook gewoon onder gezond verstand? Dat weet iedereen toch, wijdzittende kleding of petten/mutsen/sjaaltjes/hoofddoeken zijn gevaarlijker in de buurt van draaiende voorwerpen.
pi_80114455
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:07 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Kom op, dit valt toch ook gewoon onder gezond verstand? Dat weet iedereen toch, wijdzittende kleding of petten/mutsen/sjaaltjes/hoofddoeken zijn gevaarlijker in de buurt van draaiende voorwerpen.
Gezond verstand. Men moet als bedrijf alle risico's dekken. En daarmee dus ook de mensen "zonder gezond verstand" (zoals jij de hoofddoekdragende medemens kennelijk ziet) op bepaalde risico's wijzen. Al dan niet doormiddel van bordjes.

Gezond verstand is een dooddoener, want dan zouden veiligheidsmaatregelen eigenlijk nooit nodig zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80114546
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

. En daarmee dus ook de mensen "zonder gezond verstand" (zoals jij de hoofddoekdragende medemens kennelijk ziet)
Zeg, kap nou eens met dingen insinueren en mij af te schilderen als een of andere racist steeds. Dat heb je al vaker met uitspraken van mij gedaan door er je eigen kleur aan te geven.

Mensen zonder gezond verstand heb je nu eenmaal in alle lagen van de bevolking. De betreffende dame in dit artikel schaar ik hier ook onder, net als de man die laats in Recht in je Regio genoegdoening wou voor de 20.000 euro die hij aan sekslijnen had besteed zonder daadwerkelijke afspraak.
pi_80114552
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:55 schreef picodealion het volgende:

[..]

[..]

En stonden die er?
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:15:47 #82
3542 Gia
User under construction
pi_80114579
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:07 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ik heb net de website van deze speeltuin zitten bekijken. Overal wordt vermeld dat ze veel zorg besteden aan de veiligheid van de toestellen. Kan me dus niet voorstellen dat er GEEN bord staat met veiligheidsvoorschriften, bij de kartbaan.
pi_80114596
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb net de website van deze speeltuin zitten bekijken. Overal wordt vermeld dat ze veel zorg besteden aan de veiligheid van de toestellen. Kan me dus niet voorstellen dat er GEEN bord staat met veiligheidsvoorschriften, bij de kartbaan.
Dan zou ik mevrouw aanklagen wegens smaad als speeltuin zijnde.
pi_80114622
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gezond verstand is een dooddoener, want dan zouden veiligheidsmaatregelen eigenlijk nooit nodig zijn.
Hmmm... de vraag is dan: tot hoever moet je dan gaan? Bij alle trappen aangeven dat je er vanaf kunt sodemieteren? Op elke fiets een sticker dat je je shawl niet tussen de spaken moet laten komen?

Volgens mij is er wel degelijk een eigen verantwoordelijkheid.
pi_80114713
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hmmm... de vraag is dan: tot hoever moet je dan gaan? Bij alle trappen aangeven dat je er vanaf kunt sodemieteren? Op elke fiets een sticker dat je je shawl niet tussen de spaken moet laten komen?

Ja daarom. Ik vind die lening-reclames dan ook zo lachwekkend, dat we er nu al expliciet bij melden "Geld lenen kost geld" ...

Mensen hebben, als ze volwassen zijn, een eigen verantwoordelijkheid. Of gaan we bij alles wat we doen nu disclaimers plaatsen?

Kijk, als blijkt dat het park laakbaar gedrag heeft getoond door niet te verwijzen naar veiligheidsmaatregelen (door middel van borden in het park bijvoorbeeld) dan is het deels schuldig te maken aan het park. Juridisch gezien dan. Maar op een ander vlak blijft het ook je eigen verantwoordelijkheid.
pi_80114730
quote:

[..]

Hmmm... de vraag is dan: tot hoever moet je dan gaan?
Dat mag de rechter in deze gaan bepalen
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:21:12 #87
3542 Gia
User under construction
pi_80114740
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dan zou ik mevrouw aanklagen wegens smaad als speeltuin zijnde.
Ben er nog nooit geweest, dus weet niet of er een bordje staat.
Maar dan nog, zoiets kan ook gebeuren in een kermisattractie!
Over het algemeen gaan dergelijke parken pas open na de winter. Dan worden er geen dassen meer gedragen. Ik weet wel dat er bij veel attracties in pretparken waarschuwingen staan mbt tot loshangende kleding. Dus ik ga er eigenlijk wel vanuit dat dit hier ook het geval is.

En inderdaad, als er wel een waarschuwing staat voor loshangende kleding, valt hen niks te verwijten.
Zo niet, dan moet dat er maar komen. "Verboden te karten met hoofddoekjes en andere ruimvallende kleding"
pi_80114764
quote:

[..]

Tuurlijk is er een eigen verantwoordelijkheid. Maar de verantwoordelijkheid van een bedrijf als deze ligt toch net even wat hoger. Men moet altijd uitgaan van een "domme" onwetende klant. Al helemaal in een speeltuin waarbij kinderen met de apparaten aan de slag gaan. Nu weet ik niet exact hoe het ongeluk heeft plaatsgevonden, dus kan ik daar niet veel over zeggen - maar in beginsel lijkt me een gedegen afdekking van draaiende onderdelen (bij een kart) niet onhaalbaar. Het gaat ook om een mate van voorzienbaarheid.

Hoe dan ook, juridisch gezien dient er aangetoond te worden dat het bedrijf niet de benodigde maatregelen (op het gebied van veiligheid) heeft getroffen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80114766
Hoe wordt zo'n bedrag eigenlijk bepaald?
pi_80114855
quote:

[..]

Een oud plaatje waarvan ik niet weet of het er nu nog zo staat. (zonder helmen trouwens!)

quote:
Kartspel reglement
Bestuurder: minimale lengte 130cm
Verboden te botsen
Rijden geheel voor eigen risco
Vergeet uw gordel niet
pi_80114862
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:20 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat mag de rechter in deze gaan bepalen
Nou:

In het tussenvonnis wordt de schuld blijkbaar als gedeeld gezien:

Tussenvonnis

Edit: dit is de zoekpagina (zie tweede uitspraak). Ik kan even niet linken vanaf de uitspraak, maar het LJN-nummer is: BM0511
pi_80114876
quote:

[..]

Wat voor shit? Je kan toch gewoon zeggen "Mevrouw, uw hoofddoek ophouden in de kart is zeer onveilig. Ik raad u aan niet met hoofddoek te karten."
Wat ze daar dan mee doet is vervolgens haar verantwoordelijkheid, maar als bedrijf ben je ingedekt.
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En stonden die er?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja.
quote:

[..]

Kan me dus niet voorstellen dat er GEEN bord staat met veiligheidsvoorschriften, bij de kartbaan.
Mooie aanname maar we weten niet of dat echt zo is.
quote:

[..]

Daar heb je wel een punt mee eigenlijk.
pi_80114895
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:21 schreef Amos_ het volgende:
Hoe wordt zo'n bedrag eigenlijk bepaald?
Een deel schade (eventueel verlies inkomsten, kleding, ziektekosten)

Een deel smartegeld (maar daar is men in Nederland zuinig mee).
pi_80114932
quote:
Rijden geheel voor eigen risco
Dan vervalt de schuldvraag toch of werkt dat zo niet?
pi_80114938
quote:
5. De beslissing
De rechtbank

5.1. stelt [eiseres] in de gelegenheid bij akte een leesbaar afschrift van de als productie 17 opgenomen brief over te leggen,

5.2. draagt [eiseres] op te bewijzen dat Recreatiepark Linnaeushof c.s. heeft nagelaten haar instructies te geven ter voorkoming van het gevaar dat loshangende kledingstukken opleveren doordat zij tussen de bewegende delen van de kart kunnen komen,

5.3. bepaalt dat [eiseres], indien zij getuigen wil laten horen, binnen twee weken na de datum van dit vonnis schriftelijk aan de rechtbank ter attentie van de zittingsadministratie handel van de sector civiel - de getuigen en de verhinderdagen van de partijen en hun advocaten in de maanden april tot en met juni 2010 moet opgeven, waarna dag en uur van het getuigenverhoor zullen worden bepaald,

5.4. bepaalt dat dit getuigenverhoor zal plaatsvinden op de terechtzitting van mr. I.A.M. Tel, in het gerechtsgebouw te Haarlem

5.5. bepaalt dat [eiseres], indien zij het bewijs niet door getuigen wil leveren maar uitsluitend door overlegging van bewijsstukken en / of door een ander bewijsmiddel, zij dit binnen twee weken na de datum van deze uitspraak schriftelijk aan de rechtbank ter attentie van de zittingsadministratie handel van de sector civiel - en aan de wederpartij moet opgeven,

5.6. bepaalt dat alle partijen uiterlijk twee weken voor het eerste getuigenverhoor alle beschikbare bewijsstukken aan de rechtbank en de wederpartij moeten toesturen,

5.7. houdt iedere verdere beslissing aan.

Dit vonnis is gewezen door mr. I.A.M. Tel, mr. M. Flipse en mr. M.P.J. Ruijpers en in het openbaar uitgesproken op 7 april 2010.?
pi_80114974
Daar staat toch niks over dat de rechter de schuld bij het park legt?
pi_80115001
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:28 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mooi vonnis,..mevrouw moet het dus bewijzen, nou bewijs maar eens dat er drie jaar geleden iets NIET tegen je is gezegd
pi_80115014
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:29 schreef Amos_ het volgende:
Daar staat toch niks over dat de rechter de schuld bij het park legt?
Het is dan ook een tussenvonnis en geen beslissing. Dit is meer een soort van "instructie" die gegeven wordt richting bepaalde partijen om tot een gedegen uitspraak te kunnen komen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80115027
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:28 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dan vervalt de schuldvraag toch of werkt dat zo niet?
Het ontslaat je niet van de verplichting om je speeltoestellen te onderhouden en het maximale te doen, om de veiligheid te waarborgen.
pi_80115029
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is dan ook een tussenvonnis en geen beslissing. Dit is meer een soort van "instructie" die gegeven wordt richting bepaalde partijen om tot een gedegen uitspraak te kunnen komen.
Hoe zou de vrouw in deze kwestie het dan moeten/kunnen bewijzen? Getuigenverklaringen van eigen familie/gezelschap worden minder zwaar gewogen dan van neutrale personen? Of hoe werkt dat in dit soot gevallen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')