http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenlandquote:Claim tegen speeltuin om hoofddoekje
HAARLEM - Een vrouw uit Heerhugowaard eist een schadevergoeding van ¤ 11.000 van speeltuin Linnaeushof in Bennebroek na een ongeluk waarbij haar hoofddoek verstrikt raakte in een speeltoestel.
De vrouw uit Heerhugowaard maakte in 2007 een uitstapje met een islamitische vereniging . Bij het karten raakte haar hoofddoekje los, zo blijkt uit een tussenvonnis van de rechtbank in Haarlem. Het doek wikkelde zich rond de achteras en knelde haar luchtpijp af. Ze moest naar het ziekenhuis worden overgebracht.
De moslima verwijt de speeltuin onvoldoende veiligheidsmaatregelen en toezicht, meldt het Noord-Hollands dagblad.
quote:
Soort speeltuin/attractiepark net zoals de Julianatoren waarschijnlijk. En wat een ontzettende kutsite hebben ze!quote:http://www.linnaeushof.nl/index2.html
Europa's grootste familiespeeltuin met meer dan 350 speeltoestellen en attracties. Praktische informatie over bereikbaarheid, openingstijden en tarieven.
Hoofddoekjes verbieden is sowieso kolder. Mijn oma droeg ook gewoon een hoofddoekje als het regende, dat was tot een paar jaar geleden heel normaal.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:06 schreef Mylene het volgende:
Nou ja, voor een paar moslima's die lopen te kloten met hun hoofddoek meteen alle hoofddoeken verbieden is natuurlijk je reinste kolder.
Huhquote:Op donderdag 8 april 2010 23:08 schreef porsche1 het volgende:
http://mobile.fok.nl/nieuws/379467
Hihi.
Bizar toeval! (Op dezelfde dag)quote:Op donderdag 8 april 2010 23:08 schreef porsche1 het volgende:
http://mobile.fok.nl/nieuws/379467
Hihi.
Kijk eens boven je.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:10 schreef Djeez het volgende:
Volgens mij heeft de Televaag eea verward met Boerka blijft steken in kart, moslima dood
volgens mij snapt iedere debiel dat iets met draaiende onderdelen gevaarlijk is als je uitstekende kleding hebt. of dat nou een sjaal of een hoofddoek is doet er niet toe.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:09 schreef Mutant01 het volgende:
Als een hoofddoek gegrepen kan worden, kan elk stuk kleding daarin vast komen te zitten. Dus wellicht heeft deze vrouw een punt.
Kinderen hoeven dat niet te snappen of door te hebben, ik neem aan dat die ook gebruik maken van de speeltoestellen.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:12 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
volgens mij snapt iedere debiel dat iets met draaiende onderdelen gevaarlijk is als je uitstekende kleding hebt. of dat nou een sjaal of een hoofddoek is doet er niet toe.
daar hebben ze ouders voor en als ze die niet hebben een voogd. je kan niet alles afschuiven op anderen.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kinderen hoeven dat niet te snappen of door te hebben, ik neem aan dat die ook gebruik maken van de speeltoestellen.
In dit geval moet een pretpark echt wel voorzieningen treffen hoor. Die verantwoordelijkheid hebben ze. Misschien hebben ze dat gedaan, misschien niet - ik ken dat park niet.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:14 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
daar hebben ze ouders voor en als ze die niet hebben een voogd. je kan niet alles afschuiven op anderen.
Als dát niet gedaan is zijn ze inderdaad wel mede-aansprakelijk.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:14 schreef Mylene het volgende:
Toch is het de schuld van het Linnaeushof. Medewerkers hadden haar erop moeten wijzen dat het dragen van een hoofddoek gevaar op zou kunnen leveren. Of andere wijde uitstekende kleding enzo.
Linnaeushof is meer een kleine pretpark dan een speeltuin, dacht ik. Dus dat is op zich niet zo heel gek.quote:
wie zegt dat ze daar niet op is gewezen?quote:Op donderdag 8 april 2010 23:14 schreef Mylene het volgende:
Toch is het de schuld van het Linnaeushof. Medewerkers hadden haar erop moeten wijzen dat het dragen van een hoofddoek gevaar op zou kunnen leveren. Of andere wijde uitstekende kleding enzo.
Dan hadden ze waarschijnlijk ook gezeik gehad. Zo gaat dat.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:14 schreef Mylene het volgende:
Ja sorry, dat moet ook nog blijken. Als ze het niet hebben gedaan is dat zeer kwalijk.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:18 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
wie zegt dat ze daar niet op is gewezen?
Maar in dat geval heeft ze geen recht van klagen.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan hadden ze waarschijnlijk ook gezeik gehad. Zo gaat dat.
Jawel, dan had je de situatie gehad zoals geschetst in de OP, waar in een ziekenhuis in de voorschriften stond dat mouwen kort moesten zijn ivm hygiëne. Die moesten ook een schadevergoeding schuiven.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:20 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar in dat geval hebben ze geen recht van klagen.
Tja, dat is, eh...apart ja. Ga dan niet in een ziekenhuis werken.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jawel, dan had je de situatie gehad zoals geschetst in de OP, waar in een ziekenhuis in de voorschriften stond dat mouwen kort moesten zijn ivm hygiëne. Die moesten ook een schadevergoeding schuiven.
Je kunt het niet goed doen.
we zouden een waarschuwing kunnen verplichten op elke burka/hoofddoek. iets van: dit kledingstuk kan een gevaar opleveren in veel dagelijkse situatiesquote:Op donderdag 8 april 2010 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jawel, dan had je de situatie gehad zoals geschetst in de OP, waar in een ziekenhuis in de voorschriften stond dat mouwen kort moesten zijn ivm hygiëne. Die moesten ook een schadevergoeding schuiven.
Je kunt het niet goed doen.
Ja, gewoon zo'n zwartomrande witte sticker met waarschuwende teksten in dikke zwarte letters.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
we zouden een waarschuwing kunnen verplichten op elke burka/hoofddoek. iets van: dit kledingstuk kan een gevaar opleveren in veel dagelijkse situaties
Ja, en op een sjaal en nog wel meer kledingstukken die wijd zitten.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
we zouden een waarschuwing kunnen verplichten op elke burka/hoofddoek. iets van: dit kledingstuk kan een gevaar opleveren in veel dagelijkse situaties
Jassen ook trouwens: Eigenaar tuincentrum gestikt bij bedrijfsongeval .quote:Op donderdag 8 april 2010 23:28 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, en op een sjaal en nog wel meer kledingstukken die wijd zitten.
Mensen hebben tegenwoordig helemaal geen gezond verstand meer nodig he? Als er iets gebeurt geven we gewoon een ander de schuld.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:14 schreef Mylene het volgende:
Het is gewoon een ongeluk. De kans dat het hoofddoekje loslaat, naar beneden glijdt, in de as terecht komt en haar vervolgens ook nog wurgt is wel erg klein.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:14 schreef Mylene het volgende:
Geloof ik best overigens. Maar niet als het in de Telegraaf staat.quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:38 schreef wikwakka2 het volgende:
Het schijnt in ieder geval geen goeie combinatie te zijn: een hoofddoekje en karten. Ik ken ook al een dergelijk verhaal.
Als je een hele strakke hoofddoek hebt, moet dat niet uitmaken voor het gezichtsveld.quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:54 schreef Wokkel het volgende:
De hoofddoek kan vast komen te zitten in draaiende delen, maar de hoofddoek ontneemt ook een stuk van het zichtveld waardoor andere karters aan gevaar blootgesteld worden. .
Dat weet ik niet, maar dan heeft ze in ieder geval geen grond om het pretpark aan te klagen. Ze hebben haar er dan voor gewaarschuwd.quote:Zou mevrouw, of mede hoofddoek dragers, dan ook klagen als de medewerkers haar verbieden om te karten met een hoofddoek? Het vastmaken van de hoofddoek is immers, getuige het artikel, niet voldoende.
Ja, want dan is het discriminatie. Het onderwerp 'hoofddoek' ligt zo gevoelig, dat niemand het ook maar in zijn hoofd durft te halen te wijzen op de gevaren van het losraken ervan tijdens zoiets als karten.quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:54 schreef Wokkel het volgende:
Zou mevrouw, of mede hoofddoek dragers, dan ook klagen als de medewerkers haar verbieden om te karten met een hoofddoek?
Godver, sommige van die reacties op de frontpage. Lachen als iemand doodgaat?quote:Op donderdag 8 april 2010 23:10 schreef Djeez het volgende:
Volgens mij heeft de Televaag eea verward met Boerka blijft steken in kart, moslima dood
Hihihihiquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:15 schreef damian5700 het volgende:
Karten, is dat niet ha'ram?
Moslims zijn geen mensen maar hoofddoeken of haatbaarden in ogen van sommigen. Weinig verassend dus.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:16 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Godver, sommige van die reacties op de frontpage. Lachen als iemand doodgaat?
Een hele strakke hoofddoek kan in het heetst van de strijd natuurlijk ook los gaan zitten. Het is lang geleden dat ik heb het heb gedaan, is er sprake van een helmplicht tijdens het rijden?quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Als je een hele strakke hoofddoek hebt, moet dat niet uitmaken voor het gezichtsveld.
Ik heb het niet over waarschuwen maar over verbieden vanwege veiligheidsredenen. Karten en hoofddoek zijn geen gelukkige combinatie.quote:Dat weet ik niet, maar dan heeft ze in ieder geval geen grond om het pretpark aan te klagen. Ze hebben haar er dan voor gewaarschuwd.
Tja, dan kan ze al helemaal niet het park aanklagen, want dan is ze überhaupt de attractie al niet in geweest.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:18 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik heb het niet over waarschuwen maar over verbieden vanwege veiligheidsredenen. Karten en hoofddoek zijn geen gelukkige combinatie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dehumanizationquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Moslims zijn geen mensen maar hoofddoeken of haatbaarden in ogen van sommigen. Weinig verassend dus.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Moslims PVV-stemmers zijn geen mensen maar hoofddoeken of haatbaarden tokkies of werkloze drugsgebruikers in ogen van sommigen. Weinig verassend dus.
Bij een echte kartbaan is een helm verplicht. Inclusief speciale overall.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:18 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een hele strakke hoofddoek kan in het heetst van de strijd natuurlijk ook los gaan zitten. Het is lang geleden dat ik heb het heb gedaan, is er sprake van een helmplicht tijdens het rijden?
[..]
Ik heb het niet over waarschuwen maar over verbieden vanwege veiligheidsredenen. Karten en hoofddoek zijn geen gelukkige combinatie.
Ik zou nooit lachen wanneer een PVV'er dood gaat.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:25 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Even een mooi spiegel-momentje, zie je aangepaste quoteOf is het dan ineens wel "goed" ?
Ik heb PVV stemmers nooit 'ontmenselijkt' ik weet wat voor gevaar daar achter schuilt en ik zal ook nooit lachen alsquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:25 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Even een mooi spiegel-momentje, zie je aangepaste quoteOf is het dan ineens wel "goed" ?
OT:
Tsja, wat kan je hiervan zeggen? Eerst even afwachten wat de situatie precies is. Maar dat schuld afschuiven vind ik altijd zo makkelijk. Die vrouw heeft net zo goed de
verantwoordelijkheid dat ze weet dat haar kleding een eventueel gevaar kan vormen. Dat heet gewoon gezond verstand...
Ik heb het toch helemaal niet over het uitlachen van doden? Dat is hoe dan ook altijd verwerpelijk.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:30 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik heb PVV stemmers nooit 'ontmenselijkt' ik weet wat voor gevaar daar achter schuilt en ik zal ook nooit lachen als
een PVV stemmer door een vreselijk ongeluk omkomt,
Wat een idiote reactie van jou kant zeg.
Lekker vergelijkbaar. Ontmenselijken en doden uitlachen tegenover een oordeel over de PVV. Vooral omdat jij plots over de PVV begint.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:31 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik heb het toch helemaal niet over het uitlachen van doden? Dat is hoe dan ook altijd verwerpelijk.
Maar ik doel op het spiegelen van generalisaties.
Dat noemen ze toch opvoeding? Ik leerde dit vroeger al, geen wijde kleding etc bij dit soort dingen. Mevrouw was blijkbaar niet goed ingeburgerd. Daarnaast, ..... dan doe je dat doekje toch af? Staan er trouwens geen borden ergens bij de ingang? Is een helm niet verplicht bij karten? Zomaar wat vragen die opdoemen.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:14 schreef Mylene het volgende:
Is iemand die een sjaal draagt in een kart ook niet goed ingeburgerd?quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat noemen ze toch opvoeding? Ik leerde dit vroeger al, geen wijde kleding etc bij dit soort dingen. Mevrouw was blijkbaar niet goed ingeburgerd.
Is dat nu aan de orde? Iemand die met een sjaal in een kart gaat zitten is inderdaad niet slim bezig. Je zou dus idd kunnen stellen dat hij/zij dan ook niet goed is ingeburgerd of gewoon te stom is om te kakken. Welke idioot gaat er namelijk met een sjaal in een kart zitten?quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:51 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Is iemand die een sjaal draagt in een kart ook niet goed ingeburgerd?
Nee, dat is gewoon een dwaas. Volgens mij heeft een sjaal vs. hoofddoek argument ook niks met inburgeren te maken. Een hoofddoek is naar mijn idee geen diskwalificatie als het gaat om inburgeren, of er moet ineens iets veranderd zijn?quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:51 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Is iemand die een sjaal draagt in een kart ook niet goed ingeburgerd?
En daar wordt het lastig, want als zo'n puber met een vakantiebaantje een vrouw moet gaan vertellen dat ze niet in de kart mag omdat ze een hoofddoek draagt, of de hoofddoek moet verwijderen om veiligheidsredenen, dan zijn ze doodsbenauwd dat ze beschuldigd worden van discriminatie.quote:Op donderdag 8 april 2010 23:14 schreef Mylene het volgende:
Zolang er geen bordjes stonden en geen medewerker haar erop heeft gewezen ligt de fout gewoon deels bij die speeltuin.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat noemen ze toch opvoeding? Ik leerde dit vroeger al, geen wijde kleding etc bij dit soort dingen. Mevrouw was blijkbaar niet goed ingeburgerd. Daarnaast, ..... dan doe je dat doekje toch af? Staan er trouwens geen borden ergens bij de ingang? Is een helm niet verplicht bij karten? Zomaar wat vragen die opdoemen.
Zodra ze erop is gewezen en ze weigert hem af te doen en krijgt dan een ongeluk is het gewoon haar eigen schuld.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daar wordt het lastig, want als zo'n puber met een vakantiebaantje een vrouw moet gaan vertellen dat ze niet in de kart mag omdat ze een hoofddoek draagt, of de hoofddoek moet verwijderen om veiligheidsredenen dan zijn ze doodsbenauwd dat ze beschuldigd worden van discriminatie.
Sorry hoor, maar niemand wil die shit over zich heen die je krijgt als je ook maar iets zegt over gedrag of kleding van moslims. Kan me voorstellen dat men hier geen opmerkingen over gemaakt heeft.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:55 schreef picodealion het volgende:
[..]
Zolang er geen bordjes stonden en geen medewerker haar erop heeft gewezen ligt de fout gewoon deels bij die speeltuin.
[..]
Zodra ze erop is gewezen en ze weigert hem af te doen en krijgt dan een ongeluk is het gewoon haar eigen schuld.
In dat geval heb je helemaal gefaald als speeltuin medewerker en is de claim volkomen terecht.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar niemand wil die shit over zich heen die je krijgt als je ook maar iets zegt over gedrag of kleding van moslims. Kan me voorstellen dat men hier geen opmerkingen over gemaakt heeft.
Kom op, dit valt toch ook gewoon onder gezond verstand?quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:05 schreef Gia het volgende:
[..]
En wie zegt dat er geen bord hangt waarop staat aangegeven dat loszittende, wijde kleding gevaarlijk kan zijn?
Gezond verstand. Men moet als bedrijf alle risico's dekken. En daarmee dus ook de mensen "zonder gezond verstand" (zoals jij de hoofddoekdragende medemens kennelijk ziet) op bepaalde risico's wijzen. Al dan niet doormiddel van bordjes.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:07 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Kom op, dit valt toch ook gewoon onder gezond verstand?Dat weet iedereen toch, wijdzittende kleding of petten/mutsen/sjaaltjes/hoofddoeken zijn gevaarlijker in de buurt van draaiende voorwerpen.
Zeg, kap nou eens met dingen insinueren en mij af te schilderen als een of andere racist steeds. Dat heb je al vaker met uitspraken van mij gedaan door er je eigen kleur aan te geven.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
. En daarmee dus ook de mensen "zonder gezond verstand" (zoals jij de hoofddoekdragende medemens kennelijk ziet)
En stonden die er?quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:55 schreef picodealion het volgende:
[..]
Zolang er geen bordjes stonden en geen medewerker haar erop heeft gewezen ligt de fout gewoon deels bij die speeltuin.
[..]
Ik heb net de website van deze speeltuin zitten bekijken. Overal wordt vermeld dat ze veel zorg besteden aan de veiligheid van de toestellen. Kan me dus niet voorstellen dat er GEEN bord staat met veiligheidsvoorschriften, bij de kartbaan.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:07 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Kom op, dit valt toch ook gewoon onder gezond verstand?Dat weet iedereen toch, wijdzittende kleding of petten/mutsen/sjaaltjes/hoofddoeken zijn gevaarlijker in de buurt van draaiende voorwerpen.
Dan zou ik mevrouw aanklagen wegens smaad als speeltuin zijnde.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb net de website van deze speeltuin zitten bekijken. Overal wordt vermeld dat ze veel zorg besteden aan de veiligheid van de toestellen. Kan me dus niet voorstellen dat er GEEN bord staat met veiligheidsvoorschriften, bij de kartbaan.
Hmmm... de vraag is dan: tot hoever moet je dan gaan? Bij alle trappen aangeven dat je er vanaf kunt sodemieteren? Op elke fiets een sticker dat je je shawl niet tussen de spaken moet laten komen?quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gezond verstand is een dooddoener, want dan zouden veiligheidsmaatregelen eigenlijk nooit nodig zijn.
Ja daarom. Ik vind die lening-reclames dan ook zo lachwekkend, dat we er nu al expliciet bij melden "Geld lenen kost geld" ...quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hmmm... de vraag is dan: tot hoever moet je dan gaan? Bij alle trappen aangeven dat je er vanaf kunt sodemieteren? Op elke fiets een sticker dat je je shawl niet tussen de spaken moet laten komen?
Volgens mij is er wel degelijk een eigen verantwoordelijkheid.
Dat mag de rechter in deze gaan bepalenquote:Op vrijdag 9 april 2010 10:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hmmm... de vraag is dan: tot hoever moet je dan gaan?
Ben er nog nooit geweest, dus weet niet of er een bordje staat.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dan zou ik mevrouw aanklagen wegens smaad als speeltuin zijnde.
Tuurlijk is er een eigen verantwoordelijkheid. Maar de verantwoordelijkheid van een bedrijf als deze ligt toch net even wat hoger. Men moet altijd uitgaan van een "domme" onwetende klant. Al helemaal in een speeltuin waarbij kinderen met de apparaten aan de slag gaan. Nu weet ik niet exact hoe het ongeluk heeft plaatsgevonden, dus kan ik daar niet veel over zeggen - maar in beginsel lijkt me een gedegen afdekking van draaiende onderdelen (bij een kart) niet onhaalbaar. Het gaat ook om een mate van voorzienbaarheid.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hmmm... de vraag is dan: tot hoever moet je dan gaan? Bij alle trappen aangeven dat je er vanaf kunt sodemieteren? Op elke fiets een sticker dat je je shawl niet tussen de spaken moet laten komen?
Een oud plaatje waarvan ik niet weet of het er nu nog zo staat. (zonder helmen trouwens!)quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb net de website van deze speeltuin zitten bekijken. Overal wordt vermeld dat ze veel zorg besteden aan de veiligheid van de toestellen. Kan me dus niet voorstellen dat er GEEN bord staat met veiligheidsvoorschriften, bij de kartbaan.
quote:Kartspel reglement
Bestuurder: minimale lengte 130cm
Verboden te botsen
Rijden geheel voor eigen risco
Vergeet uw gordel niet
Nou:quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat mag de rechter in deze gaan bepalen
Wat voor shit? Je kan toch gewoon zeggen "Mevrouw, uw hoofddoek ophouden in de kart is zeer onveilig. Ik raad u aan niet met hoofddoek te karten."quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar niemand wil die shit over zich heen die je krijgt als je ook maar iets zegt over gedrag of kleding van moslims. Kan me voorstellen dat men hier geen opmerkingen over gemaakt heeft.
En wie zegt dat er geen bord hangt waarop staat aangegeven dat loszittende, wijde kleding gevaarlijk kan zijn?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja.quote:
Mooie aanname maar we weten niet of dat echt zo is.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan me dus niet voorstellen dat er GEEN bord staat met veiligheidsvoorschriften, bij de kartbaan.
Daar heb je wel een punt mee eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een deel schade (eventueel verlies inkomsten, kleding, ziektekosten)quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:21 schreef Amos_ het volgende:
Hoe wordt zo'n bedrag eigenlijk bepaald?
Dan vervalt de schuldvraag toch of werkt dat zo niet?quote:Rijden geheel voor eigen risco
quote:5. De beslissing
De rechtbank
5.1. stelt [eiseres] in de gelegenheid bij akte een leesbaar afschrift van de als productie 17 opgenomen brief over te leggen,
5.2. draagt [eiseres] op te bewijzen dat Recreatiepark Linnaeushof c.s. heeft nagelaten haar instructies te geven ter voorkoming van het gevaar dat loshangende kledingstukken opleveren doordat zij tussen de bewegende delen van de kart kunnen komen,
5.3. bepaalt dat [eiseres], indien zij getuigen wil laten horen, binnen twee weken na de datum van dit vonnis schriftelijk aan de rechtbank ter attentie van de zittingsadministratie handel van de sector civiel - de getuigen en de verhinderdagen van de partijen en hun advocaten in de maanden april tot en met juni 2010 moet opgeven, waarna dag en uur van het getuigenverhoor zullen worden bepaald,
5.4. bepaalt dat dit getuigenverhoor zal plaatsvinden op de terechtzitting van mr. I.A.M. Tel, in het gerechtsgebouw te Haarlem
5.5. bepaalt dat [eiseres], indien zij het bewijs niet door getuigen wil leveren maar uitsluitend door overlegging van bewijsstukken en / of door een ander bewijsmiddel, zij dit binnen twee weken na de datum van deze uitspraak schriftelijk aan de rechtbank ter attentie van de zittingsadministratie handel van de sector civiel - en aan de wederpartij moet opgeven,
5.6. bepaalt dat alle partijen uiterlijk twee weken voor het eerste getuigenverhoor alle beschikbare bewijsstukken aan de rechtbank en de wederpartij moeten toesturen,
5.7. houdt iedere verdere beslissing aan.
Dit vonnis is gewezen door mr. I.A.M. Tel, mr. M. Flipse en mr. M.P.J. Ruijpers en in het openbaar uitgesproken op 7 april 2010.?
Mooi vonnis,..mevrouw moet het dus bewijzen, nou bewijs maar eens dat er drie jaar geleden iets NIET tegen je is gezegdquote:
Het is dan ook een tussenvonnis en geen beslissing. Dit is meer een soort van "instructie" die gegeven wordt richting bepaalde partijen om tot een gedegen uitspraak te kunnen komen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:29 schreef Amos_ het volgende:
Daar staat toch niks over dat de rechter de schuld bij het park legt?
Het ontslaat je niet van de verplichting om je speeltoestellen te onderhouden en het maximale te doen, om de veiligheid te waarborgen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:28 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dan vervalt de schuldvraag toch of werkt dat zo niet?
Hoe zou de vrouw in deze kwestie het dan moeten/kunnen bewijzen? Getuigenverklaringen van eigen familie/gezelschap worden minder zwaar gewogen dan van neutrale personen? Of hoe werkt dat in dit soot gevallen?quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is dan ook een tussenvonnis en geen beslissing. Dit is meer een soort van "instructie" die gegeven wordt richting bepaalde partijen om tot een gedegen uitspraak te kunnen komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |