abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:05:33 #76
3542 Gia
User under construction
pi_80114304
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:55 schreef picodealion het volgende:

[..]

Zolang er geen bordjes stonden en geen medewerker haar erop heeft gewezen ligt de fout gewoon deels bij die speeltuin.
[..]

Zodra ze erop is gewezen en ze weigert hem af te doen en krijgt dan een ongeluk is het gewoon haar eigen schuld.
Sorry hoor, maar niemand wil die shit over zich heen die je krijgt als je ook maar iets zegt over gedrag of kleding van moslims. Kan me voorstellen dat men hier geen opmerkingen over gemaakt heeft.

En wie zegt dat er geen bord hangt waarop staat aangegeven dat loszittende, wijde kleding gevaarlijk kan zijn?
pi_80114324
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar niemand wil die shit over zich heen die je krijgt als je ook maar iets zegt over gedrag of kleding van moslims. Kan me voorstellen dat men hier geen opmerkingen over gemaakt heeft.
In dat geval heb je helemaal gefaald als speeltuin medewerker en is de claim volkomen terecht.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_80114355
quote:

[..]

En wie zegt dat er geen bord hangt waarop staat aangegeven dat loszittende, wijde kleding gevaarlijk kan zijn?
Kom op, dit valt toch ook gewoon onder gezond verstand? Dat weet iedereen toch, wijdzittende kleding of petten/mutsen/sjaaltjes/hoofddoeken zijn gevaarlijker in de buurt van draaiende voorwerpen.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_80114455
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:07 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Kom op, dit valt toch ook gewoon onder gezond verstand? Dat weet iedereen toch, wijdzittende kleding of petten/mutsen/sjaaltjes/hoofddoeken zijn gevaarlijker in de buurt van draaiende voorwerpen.
Gezond verstand. Men moet als bedrijf alle risico's dekken. En daarmee dus ook de mensen "zonder gezond verstand" (zoals jij de hoofddoekdragende medemens kennelijk ziet) op bepaalde risico's wijzen. Al dan niet doormiddel van bordjes.

Gezond verstand is een dooddoener, want dan zouden veiligheidsmaatregelen eigenlijk nooit nodig zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80114546
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

. En daarmee dus ook de mensen "zonder gezond verstand" (zoals jij de hoofddoekdragende medemens kennelijk ziet)
Zeg, kap nou eens met dingen insinueren en mij af te schilderen als een of andere racist steeds. Dat heb je al vaker met uitspraken van mij gedaan door er je eigen kleur aan te geven.

Mensen zonder gezond verstand heb je nu eenmaal in alle lagen van de bevolking. De betreffende dame in dit artikel schaar ik hier ook onder, net als de man die laats in Recht in je Regio genoegdoening wou voor de 20.000 euro die hij aan sekslijnen had besteed zonder daadwerkelijke afspraak.
pi_80114552
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:55 schreef picodealion het volgende:

[..]

Zolang er geen bordjes stonden en geen medewerker haar erop heeft gewezen ligt de fout gewoon deels bij die speeltuin.
[..]

En stonden die er?
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:15:47 #82
3542 Gia
User under construction
pi_80114579
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:07 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Ik heb net de website van deze speeltuin zitten bekijken. Overal wordt vermeld dat ze veel zorg besteden aan de veiligheid van de toestellen. Kan me dus niet voorstellen dat er GEEN bord staat met veiligheidsvoorschriften, bij de kartbaan.
pi_80114596
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb net de website van deze speeltuin zitten bekijken. Overal wordt vermeld dat ze veel zorg besteden aan de veiligheid van de toestellen. Kan me dus niet voorstellen dat er GEEN bord staat met veiligheidsvoorschriften, bij de kartbaan.
Dan zou ik mevrouw aanklagen wegens smaad als speeltuin zijnde.
pi_80114622
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gezond verstand is een dooddoener, want dan zouden veiligheidsmaatregelen eigenlijk nooit nodig zijn.
Hmmm... de vraag is dan: tot hoever moet je dan gaan? Bij alle trappen aangeven dat je er vanaf kunt sodemieteren? Op elke fiets een sticker dat je je shawl niet tussen de spaken moet laten komen?

Volgens mij is er wel degelijk een eigen verantwoordelijkheid.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_80114713
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hmmm... de vraag is dan: tot hoever moet je dan gaan? Bij alle trappen aangeven dat je er vanaf kunt sodemieteren? Op elke fiets een sticker dat je je shawl niet tussen de spaken moet laten komen?

Ja daarom. Ik vind die lening-reclames dan ook zo lachwekkend, dat we er nu al expliciet bij melden "Geld lenen kost geld" ...

Mensen hebben, als ze volwassen zijn, een eigen verantwoordelijkheid. Of gaan we bij alles wat we doen nu disclaimers plaatsen?

Kijk, als blijkt dat het park laakbaar gedrag heeft getoond door niet te verwijzen naar veiligheidsmaatregelen (door middel van borden in het park bijvoorbeeld) dan is het deels schuldig te maken aan het park. Juridisch gezien dan. Maar op een ander vlak blijft het ook je eigen verantwoordelijkheid.
pi_80114730
quote:

[..]

Hmmm... de vraag is dan: tot hoever moet je dan gaan?
Dat mag de rechter in deze gaan bepalen
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:21:12 #87
3542 Gia
User under construction
pi_80114740
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dan zou ik mevrouw aanklagen wegens smaad als speeltuin zijnde.
Ben er nog nooit geweest, dus weet niet of er een bordje staat.
Maar dan nog, zoiets kan ook gebeuren in een kermisattractie!
Over het algemeen gaan dergelijke parken pas open na de winter. Dan worden er geen dassen meer gedragen. Ik weet wel dat er bij veel attracties in pretparken waarschuwingen staan mbt tot loshangende kleding. Dus ik ga er eigenlijk wel vanuit dat dit hier ook het geval is.

En inderdaad, als er wel een waarschuwing staat voor loshangende kleding, valt hen niks te verwijten.
Zo niet, dan moet dat er maar komen. "Verboden te karten met hoofddoekjes en andere ruimvallende kleding"
pi_80114764
quote:

[..]

Tuurlijk is er een eigen verantwoordelijkheid. Maar de verantwoordelijkheid van een bedrijf als deze ligt toch net even wat hoger. Men moet altijd uitgaan van een "domme" onwetende klant. Al helemaal in een speeltuin waarbij kinderen met de apparaten aan de slag gaan. Nu weet ik niet exact hoe het ongeluk heeft plaatsgevonden, dus kan ik daar niet veel over zeggen - maar in beginsel lijkt me een gedegen afdekking van draaiende onderdelen (bij een kart) niet onhaalbaar. Het gaat ook om een mate van voorzienbaarheid.

Hoe dan ook, juridisch gezien dient er aangetoond te worden dat het bedrijf niet de benodigde maatregelen (op het gebied van veiligheid) heeft getroffen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80114766
Hoe wordt zo'n bedrag eigenlijk bepaald?
pi_80114855
quote:

[..]

Een oud plaatje waarvan ik niet weet of het er nu nog zo staat. (zonder helmen trouwens!)

quote:
Kartspel reglement
Bestuurder: minimale lengte 130cm
Verboden te botsen
Rijden geheel voor eigen risco
Vergeet uw gordel niet
pi_80114862
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:20 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat mag de rechter in deze gaan bepalen
Nou:

In het tussenvonnis wordt de schuld blijkbaar als gedeeld gezien:

Tussenvonnis

Edit: dit is de zoekpagina (zie tweede uitspraak). Ik kan even niet linken vanaf de uitspraak, maar het LJN-nummer is: BM0511
pi_80114876
quote:

[..]

Wat voor shit? Je kan toch gewoon zeggen "Mevrouw, uw hoofddoek ophouden in de kart is zeer onveilig. Ik raad u aan niet met hoofddoek te karten."
Wat ze daar dan mee doet is vervolgens haar verantwoordelijkheid, maar als bedrijf ben je ingedekt.
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En stonden die er?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja.
quote:

[..]

Kan me dus niet voorstellen dat er GEEN bord staat met veiligheidsvoorschriften, bij de kartbaan.
Mooie aanname maar we weten niet of dat echt zo is.
quote:

[..]

Daar heb je wel een punt mee eigenlijk.
pi_80114895
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:21 schreef Amos_ het volgende:
Hoe wordt zo'n bedrag eigenlijk bepaald?
Een deel schade (eventueel verlies inkomsten, kleding, ziektekosten)

Een deel smartegeld (maar daar is men in Nederland zuinig mee).
pi_80114932
quote:
Rijden geheel voor eigen risco
Dan vervalt de schuldvraag toch of werkt dat zo niet?
pi_80114938
quote:
5. De beslissing
De rechtbank

5.1. stelt [eiseres] in de gelegenheid bij akte een leesbaar afschrift van de als productie 17 opgenomen brief over te leggen,

5.2. draagt [eiseres] op te bewijzen dat Recreatiepark Linnaeushof c.s. heeft nagelaten haar instructies te geven ter voorkoming van het gevaar dat loshangende kledingstukken opleveren doordat zij tussen de bewegende delen van de kart kunnen komen,

5.3. bepaalt dat [eiseres], indien zij getuigen wil laten horen, binnen twee weken na de datum van dit vonnis schriftelijk aan de rechtbank ter attentie van de zittingsadministratie handel van de sector civiel - de getuigen en de verhinderdagen van de partijen en hun advocaten in de maanden april tot en met juni 2010 moet opgeven, waarna dag en uur van het getuigenverhoor zullen worden bepaald,

5.4. bepaalt dat dit getuigenverhoor zal plaatsvinden op de terechtzitting van mr. I.A.M. Tel, in het gerechtsgebouw te Haarlem

5.5. bepaalt dat [eiseres], indien zij het bewijs niet door getuigen wil leveren maar uitsluitend door overlegging van bewijsstukken en / of door een ander bewijsmiddel, zij dit binnen twee weken na de datum van deze uitspraak schriftelijk aan de rechtbank ter attentie van de zittingsadministratie handel van de sector civiel - en aan de wederpartij moet opgeven,

5.6. bepaalt dat alle partijen uiterlijk twee weken voor het eerste getuigenverhoor alle beschikbare bewijsstukken aan de rechtbank en de wederpartij moeten toesturen,

5.7. houdt iedere verdere beslissing aan.

Dit vonnis is gewezen door mr. I.A.M. Tel, mr. M. Flipse en mr. M.P.J. Ruijpers en in het openbaar uitgesproken op 7 april 2010.?
pi_80114974
Daar staat toch niks over dat de rechter de schuld bij het park legt?
pi_80115001
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:28 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mooi vonnis,..mevrouw moet het dus bewijzen, nou bewijs maar eens dat er drie jaar geleden iets NIET tegen je is gezegd
pi_80115014
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:29 schreef Amos_ het volgende:
Daar staat toch niks over dat de rechter de schuld bij het park legt?
Het is dan ook een tussenvonnis en geen beslissing. Dit is meer een soort van "instructie" die gegeven wordt richting bepaalde partijen om tot een gedegen uitspraak te kunnen komen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80115027
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:28 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dan vervalt de schuldvraag toch of werkt dat zo niet?
Het ontslaat je niet van de verplichting om je speeltoestellen te onderhouden en het maximale te doen, om de veiligheid te waarborgen.
pi_80115029
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is dan ook een tussenvonnis en geen beslissing. Dit is meer een soort van "instructie" die gegeven wordt richting bepaalde partijen om tot een gedegen uitspraak te kunnen komen.
Hoe zou de vrouw in deze kwestie het dan moeten/kunnen bewijzen? Getuigenverklaringen van eigen familie/gezelschap worden minder zwaar gewogen dan van neutrale personen? Of hoe werkt dat in dit soot gevallen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')