quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:56 schreef tessie het volgende:
Whehe Orea, das wel erg ja!
Ihadden vrienden het ook steeds over gerookte zalm, en toen wou ik dat per se ook hebben, maar dat mag natuurlijk niet.
dat heb ik dus.quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:56 schreef tessie het volgende:
Whehe Orea, das wel erg ja!
Ik heb soms ineens trek in iets waar iemand het dan over heeft. Zo had Orea het een tijd terug over van die cheapo choco ijsjes, en sindsdien heb ik daar zooo'n trek in (en de jumbo heeft ze steeds niet) en laatst hadden vrienden het ook steeds over gerookte zalm, en toen wou ik dat per se ook hebben, maar dat mag natuurlijk niet. En donderdag op de terugweg van de draagmeeting hadden we het over sushi, dus toen hebben we vrijdag sushi gegeten hier. Ik moet het dan echt per se hebben. Maar dus niet 1 specifiek iets. Dit is alleen maar erger volgens mij
Welkom!quote:Op zondag 4 april 2010 11:35 schreef Soneal het volgende:
Goedemorgen dames, ik ben hier nog niet weer ingelezen hoor![]()
Ik weet ook niet of ik al wel weer in de lijst durf, maar aan de andere kant; waarom niet?!
Voorlopig even de uitgerekende datum volgens FF, en bij de echo zien we wel of dat klopt (maar ik denk het wel) dus dan mag ik op 6 december.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zodat lucht op zeg, even spuien onder een spoilertje
![]()
Vrolijk pasen allemaal![]()
![]()
Misschien juist wel fijn om dat dan met haar te bespreken, het is toch je mentor dus dat soort dingen komen misschien sowieso wel aan de orde? Ik denk niet dat ze dat erg zou vinden, ze is a.s. moeder maar daarnaast nog steeds jouw mentor, dat zijn twee verschillende dingen.quote:Op zondag 4 april 2010 10:59 schreef Oxymoron het volgende:
Bedankt voor de adviezen, hierboven. Het is misschien wel wat, geforceerd ja, als ik ineens heel geïnteresseerd ga doen. Maar mijn moeder zei: Misschien kan je beter gewoon, ''jezelf'' zijn, want dat werkt ontnuchterend op veel mensen, dat ze even niet, aan zwanger zijn en baby's etc hoeft te denken.
Ja, nou weet ik het niet meer!![]()
En ik herinner me ineens een situatie uit het begin van haar zwangerschap: toen ik (zoals vaak) moest huilen, tijdens een gesprek met haar, moest ze zelf ook huilenTerwijl ze normaal juist (heel fijn) nuchter blijft en het overzicht houdt. Eerst wist ik niet wat ze deed, maar als ik dan lees over emo-hormonen, dan moet ik daar aan denken. De link had ik niet eerder bedacht,
en heel stom vast, het is alsof ik zelf een beetje zwanger ben, met haar, dat klinkt echt belachelijk, maar ondanks mijn ''uiterlijke onbewogenheid'' is er echt interesse, alleen weet ik het niet zo goed te laten. blijken, ook omdat het een beetje te pijnlijk is; heel dubbel
Dit is de eerste zwangerschap, van dichtbij inderdaad.quote:Op zondag 4 april 2010 12:21 schreef Suzanna het volgende:
En zo stom vind ik het niet, je hebt vast niet heel veel zwangerschappen van zo dichtbij zien ontwikkelen, dat is toch wel speciaal. Is het pijnlijk omdat je zelf graag kinderen zou willen, trouwens?
quote:Op zondag 4 april 2010 12:25 schreef Suzanna het volgende:
Gelukkig hebben mijn lieve meiden me een beetje laten uitslapen... ik hoorde ze de kamer insluipen 'mama slaapt nog, ssst!!' en toen gingen ze in hun kamer spelen.
Oei, dat is wel een beetje eng ja, bij twijfel niet doen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:40 schreef tessie het volgende:
Ik weet niet waar ik dat kan kopen Troeta... En ik las dat veel visboeren het zelf ook gewoon uit de vacuum verpakking halen en dan zo neerleggen...En aangezien ik het dan nooit zeker weet, doe ik het maar liever niet.
Oxy, ik zou je graag en pm willen sturen, vind je dat goed? Ik herken namelijk wel wat je schrijft.quote:Op zondag 4 april 2010 12:29 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Dit is de eerste zwangerschap, van dichtbij inderdaad.
En het is pijnlijk, omdat ik nu besef dat het voor mij nooit zal gebeuren.
Of zoals ik zei: wat er zelf niet in geraakt, wil er ook niet zelf uitquote:Op zondag 4 april 2010 14:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
*meldt* - geen paasbaby nog en ik heb er een beetje een hard hoofd in ook, er gebeurt helemaal niets, geen pijntjes krampjes of iets dergelijks. Ze heeft het daar volgens mij gewoon te goed...begint het wachten nu zat te worden en ik daardoor stiekem ook!
Soneal welkom!![]()
Suzanna wat beroerd van die nachten, hopelijk gaat het snel beter.
Ja hoor, stuur maar!quote:Op zondag 4 april 2010 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oxy, ik zou je graag en pm willen sturen, vind je dat goed? Ik herken namelijk wel wat je schrijft.
Nikki, waarschijnlijk dus geen paasbaby.Ach, ik heb wel es meegemaakt dat kindjes op de uitgerekende dag komen, dus misschien komt ze gewoon woensdagquote:Op maandag 5 april 2010 12:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
*meldt* - met baby nog in buik en zonder gerommel.
Tico, nog maar 20 weekjes! Gefeliciteerd!
Nou je mag best in mijn plaats, jij zwanger ik het kind. Deal?quote:Op maandag 5 april 2010 12:39 schreef SacreCoeur het volgende:
Als ik dit alles lees wil ik ook weer!![]()
Enge dingen, leuke dingen, spannende dingen.
Ik vond het echt heerlijk om zwanger te zijn.
Ik vind er gewoon geen reet aan. Ik voel me niet mooier ofzo, in tegendeel... Lekker een beetje flirten met een leuke jongen gaat ook een stuk moeilijker met buik... Ik ben gewoon heel snel moe, en dn de eerste 16 weken misselijk en kotsen... En de rest voel ik me een vet varken...quote:Op maandag 5 april 2010 14:09 schreef Cantare het volgende:
Hier ook 20 weken!![]()
Tessie 16 weken![]()
@SC/Tico: Ik weet niet, ik ben heel blij dat ik zwanger ben en geniet er ook wel van, maar om nou te zeggen dat ik het héérlijk vind...
Wat heb je een druk dametje, Orea! Hier wel regelmatig activiteit, maar toch een stuk minder spectaculair dan bij jou.![]()
NIKKI, ik ben benieuwd wanneer je kleine komt!
Ik voel me echt niet vadsig door mijn buik hoor. Die is echt schitterend, vind ik. Daar ben ik echt zooo trots op. Maar ik heb vreetbuien (ja, mijn eigen dikke (letterlijk, hahaha) schuld dus) en ik hou echt heeeel veel vocht vast. En daardoor voel ik me wel vadsig.quote:Op maandag 5 april 2010 14:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik vind zwanger zijn ook leuk eigenlijk
maar heb ook vrij weinig last van dingen. Nou ja af en toe misselijk in het begin (en nu nog). Maar echt vadsig voel ik me niet (althans niet meer dan normaal), maar heb ook weinig buik (al wordt het wel steeds meer
). Ik ben nog steeds een kilo minder zwaar dan normaal.
Ik kan alles, voel me goed, nou ja wat is er dan niet leuk haha.
En als klap op de vuurpijl, straks mijn zoon
(al had ik net even een huilmoment, omdat ik dus misselijk was en me even echt niet lekker voelde, maar ja dat is dan ook zo weer over).
(en ik heb ook wel heel erg het idee, ik mag niet zeuren, want dat doet mijn zus al en daar word ik af en toe zoooooooooo moe van...) maar ik heb ook niets om over te zeuren dus ja dan houd dat al gauw op
Ik zou bijna deal zeggen.quote:Op maandag 5 april 2010 13:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou je mag best in mijn plaats, jij zwanger ik het kind. Deal?
Daar waren we vanmiddag ook even. Nou dat wes nog erger als de Ikea volgens mij wat een ongelooflijke drukte. Gewoon een rij van meer als 30 klanten bij 1 kassa !!!!quote:Op maandag 5 april 2010 15:54 schreef Mereltje het volgende:
Ik geniet ook van mijn zwangerschap, ga helemaal stralen als ik voor de spiegel sta met mijn bolle buikjepaasontbijtje met klassieke muziek s'ochtends om wakker te worden en de kleine helemaal druk gaat doen in de buik
vandaag even naar de Babydump geweest met mijn lief om eens naar kinderwagens te kijken en te testen
![]()
Nu met het geboorteplan bezig omdat ik morgen weer voor controle naar de verloskundige moet. Ik zit nog met een hoop vragen voor de bevalling, maar gelukkig heb ik nog even.. ik denk dat een hoop vragen bij de zwangerschapscursus wel beantwoord worden of tijdens zo'n voorlichtingsavond maar wel goed om er nu al eens over na te denken.
Drinken, drinken, drinken! Ik dronk die twee bekers in een paar slokken leeg. Hoe rapper het binnen is, hoe rapper je er van af bentquote:Op dinsdag 6 april 2010 07:54 schreef flugeltje het volgende:
NIKKI, ik snap best dat je werken nog lekker vind enzo hoor... Maar denk je dat je straks wel genoeg rust hebt voor de baby komt? En hoe ga je het doen als beeb er eenmaal is? Ga je dan ook binnen no-time weer willen werken?
Ik kan best begrijpen dat je kerel wat zenuwachtig is hoor, het is ook allemaal niet niks wat er staat te gebeuren...
Hier zometeen een ritje ziekenhuis voor de boeg, de suikertolerantietestHeb ik al eens eerder gedaan tijdens de onderzoeken naar de miskramen en blijft een enorm gore aangelegenheid. Met name het drankje wat je krijgt tussen de prikken door...
Enfin, gelukkig is het over een uurtje of 2,5 alweer achter de rug, positief blijven
Gewoon laten gaan, dat hielp bij mij altijd.quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:59 schreef Suzanna het volgende:
Pff, absoluut geen roze wolk hier hoor... misselijk, moe, druk weekend gehad (wel leuk!) en dan ook nog irritaties tussen mijn man en mij - het huilen staat me nader dan het lachen (flinke huilbui ook gehad, dat komt echt door de hormonen, normaalgesproken moet ik moeite doen er één traantje uit te knijpen, bij wijze van)...
Nog steeds zitten de tranen me heel hoog, lastig is dat, ik krijg straks nog bezoek ook... (en nu is er ook nog eens geen enkele reden meer voor tranen... pfft... heeft iemand een gouden tip??)
In Jette krijg je hem blijkbaar standaard (maar daar werden wel meerdere tests uitgevoerd die ze in andere ziekenhuizen niet altijd doen, zoals bv streptokokken B).quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:21 schreef Orea het volgende:
Zo'n test wordt dat gedaan als je suikerwaardes sowieso al wat hoger zijn?
Problemen tijdens de zwangerschapquote:Op dinsdag 6 april 2010 12:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb ook geen suikertolerantietest gehad, en ben toch wel iets te zwaar enzo
Maar met 12 weken waren mijn suikerwaardes goed, en verder zijn er geen aanwijzingen waarom het nodig zou zijn bij mij denk ik.
Ik moet wel bij 30 weken bloed laten prikken, want ben rhesus negatief.
En verder geen idee wat ze gaan prikken
Vandaag alweer 27 weken![]()
En nog ongeveer 4 weken voor ik weer tante wordEn nog ongeveer 6 weken voor ik voor de 3e keer tante word haha. Komt echt allemaal dichtbij
Ze kijken bij jou dus naar antistoffen. De kans dat je vriend positief is is groter dan dat hij negatief is, dus ik denk dat ze er gewoon maar rekening mee houden dat hij positief is.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
interessant stukje tico(ik wist wel ongeveer hoe en wat, maar goed is tijd geleden dat ik dat op school heb gehad)
maar bedoelde eigenlijk dat ik niet weet wat er verder nog geprikt gaat worden (omdat je het over je ijzer had)
Ben wel benieuwd wat er bij mij bij dat bloedprikken eruit komt, aangezien mijn vriend niet weet welke bloedgroep hij heeft
quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:48 schreef Saffier het volgende:
Ik werd net gebeld door mijn vlos.... waar ik bleef... ik was al een half uur te laat voor mijn afspraak met haar nl![]()
![]()
![]()
Mag ik het op zwangerschapsdementie houden?![]()
Vanmiddag 16.15 in de herkansing![]()
Ik voel me zo l*llig
Ik lees hier altijd wel mee, maar ik vind jou opmerking wel gewoon heel coolquote:Op dinsdag 6 april 2010 07:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
*meldt* nog één dag tot uitgerekende datum.Zometeen naar de vk en dan weer lekker werken, ik kan echt niet wachten, lekker ff m'n zinnen verzetten, ik merk toch wel dat 4 dagen vrij nu te lang was, dan ben ik veel te veel bezig met wachten of er iets gebeurd.
Ik was de vorige keer ook te laatquote:Op dinsdag 6 april 2010 12:48 schreef Saffier het volgende:
Mag ik het op zwangerschapsdementie houden?![]()
Vanmiddag 16.15 in de herkansing![]()
Anti-D is bij mij in mijn bovenbeen gedaanquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:02 schreef tessie het volgende:
Haha Sonnetje, ik weet ook echt wel 100% zeker dat de baby van mijn man is, maar het ging erom dat zij dat niet zeker wisten, en dat als het het geval is dat iemand het niet zeker wist, die het waarschijnlijk ook niet zou zeggen enzo. Dus daarom testen ze altijd.
En OreaIn den bipsch
![]()
Saffier, kan gebeuren joh! Dat maken ze vast regelmatig mee dat iemand een afspraak vergeet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |