abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 april 2010 @ 17:08:35 #101
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79906928
Hebben jullie ook soms zoveel zin in rare dingen? Ik heb al twee dagen graag zure haring op brood... (als ik niet te misselijk ben om iets door mijn keel te krijgen...)
pi_79913662
Als ontbijten met 3 stroopwafels, als tussendoortje een plak ontbijtkoek, lunch borrelnootjes en als volgend tussendoortje mozzarella, tomaat met basilicum is ja! Dan heb ik ook rare dingen...

Vanaf nu is het klaar met dat soort fratsen hier dus vanaf nu weer aan de gezonde dingen
pi_79914204
Whehe Orea, das wel erg ja!

Ik heb soms ineens trek in iets waar iemand het dan over heeft. Zo had Orea het een tijd terug over van die cheapo choco ijsjes, en sindsdien heb ik daar zooo'n trek in (en de jumbo heeft ze steeds niet ) en laatst hadden vrienden het ook steeds over gerookte zalm, en toen wou ik dat per se ook hebben, maar dat mag natuurlijk niet. En donderdag op de terugweg van de draagmeeting hadden we het over sushi, dus toen hebben we vrijdag sushi gegeten hier. Ik moet het dan echt per se hebben. Maar dus niet 1 specifiek iets. Dit is alleen maar erger volgens mij
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zaterdag 3 april 2010 @ 21:27:01 #104
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79915216
In de eerste weken van de zwangerschap heb ik veel frikandellen gegeten en gekookte eieren. Hielp tegen de misselijkheid . Alleen als manlief nu de frituur aanzet wordt ik toch misselijk! Heb ook helemaal geen zin meer in zelfgebakken patat e.d. Op een gegeven moment at ik ook 3 stuks fruit op een dag. Nu moet ik weer zoals vroeger erop letten dat ik elke dag ten minste 1× fruit eet.
Dus ja, voor mij was dit allemaal best raar, maar nu heb ik dat eigenlijk niet meer (behalve als ik een grote gele M zie verschijnen...).

En er heeft weer iemand meldplicht

En Nikki misschien een paasbaby

We zijn wezen kijken naar kwaliteitsmeubelen. Duidelijk goedkoper (ja echt) dan wat we gisteren hebben gezien, moet alleen wel geverfd worden. En ik vond het echt mooi.
pi_79916906
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:56 schreef tessie het volgende:

Ihadden vrienden het ook steeds over gerookte zalm, en toen wou ik dat per se ook hebben, maar dat mag natuurlijk niet.

gerookte zalm mag je wel hoor!! Maar dan alleen verse, dus niet die in de vacuüm verpakkingen. Is nog veel lekkerder ook vers:D
pi_79919529
Ik weet niet waar ik dat kan kopen Troeta... En ik las dat veel visboeren het zelf ook gewoon uit de vacuum verpakking halen en dan zo neerleggen...En aangezien ik het dan nooit zeker weet, doe ik het maar liever niet.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79924725
Je kan het vragen aan de visboer, toch? Ik neem aan dat ze eerlijk antwoorden als ze weten waarom je het vraagt... of ben ik nu weer te naiëf voor deze wereld?

Btw: *meldt!* Alles is rustig hier, kan alleen niet slapen...

Fijne Pasen allemaal!
pi_79926462
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:56 schreef tessie het volgende:

Ik heb soms ineens trek in iets waar iemand het dan over heeft. Zo had Orea het een tijd terug over van die cheapo choco ijsjes, en sindsdien heb ik daar zooo'n trek in (en de jumbo heeft ze steeds niet ) en laatst hadden vrienden het ook steeds over gerookte zalm, en toen wou ik dat per se ook hebben, maar dat mag natuurlijk niet. En donderdag op de terugweg van de draagmeeting hadden we het over sushi, dus toen hebben we vrijdag sushi gegeten hier. Ik moet het dan echt per se hebben. Maar dus niet 1 specifiek iets. Dit is alleen maar erger volgens mij
dat heb ik dus.
Kersjes had het laatst over toempoezen (bedankt he ) en sindsdien wil ik een tompoes. Alleen die van de albert heijn vind ik vies (en 4 vind ik iets teveel van het goede). De bakker in het dorp had laatst geen tompoezen meer en ik heb niet echt een hema in de buurt waar ze tompoezen verkopen (nou ja in delft, maar vind t een beetje onzin om voor een tompoes van 75 cent, 1,50 euro parkeerkosten te gaan betalen)... dus heb ik ze nog steeds niet op.
Oh ja en af en toe dan moet ik opeens patat ofzo hebben en dan wil ik ook niets anders haha.
Laatst had ik ook dat ik pizza wilde eten, maar dan alleen 1 soort. En die hadden ze dus niet...dus wilde ik geen andere...
Maar goed das zo af en toe. Verder heb ik weinig rare dingen, alleen dat ik minder trek heb..
  zondag 4 april 2010 @ 10:59:18 #109
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_79926766
Bedankt voor de adviezen, hierboven. Het is misschien wel wat, geforceerd ja, als ik ineens heel geïnteresseerd ga doen. Maar mijn moeder zei: Misschien kan je beter gewoon, ''jezelf'' zijn, want dat werkt ontnuchterend op veel mensen, dat ze even niet, aan zwanger zijn en baby's etc hoeft te denken.
Ja, nou weet ik het niet meer!

En ik herinner me ineens een situatie uit het begin van haar zwangerschap: toen ik (zoals vaak) moest huilen, tijdens een gesprek met haar, moest ze zelf ook huilen Terwijl ze normaal juist (heel fijn) nuchter blijft en het overzicht houdt. Eerst wist ik niet wat ze deed, maar als ik dan lees over emo-hormonen, dan moet ik daar aan denken. De link had ik niet eerder bedacht,
en heel stom vast, het is alsof ik zelf een beetje zwanger ben, met haar , dat klinkt echt belachelijk, maar ondanks mijn ''uiterlijke onbewogenheid'' is er echt interesse, alleen weet ik het niet zo goed te laten. blijken, ook omdat het een beetje te pijnlijk is; heel dubbel
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_79927343
ik heb ineens heel veel zin in slagroom gehad, dus er werd van alles gehaald waar ik slagroom op kon doen
dat ik het erna weer naar het riool ging brengen intresseerden me niet
voordeel van de sonde, ik heb nu ook eigenlijk nergens zin in....
alhoewel nu ik lees over tompoes van de hema, gelukkig zijn die nu gesloten
pi_79927537
Goedemorgen dames, ik ben hier nog niet weer ingelezen hoor

Ik weet ook niet of ik al wel weer in de lijst durf, maar aan de andere kant; waarom niet?!
Voorlopig even de uitgerekende datum volgens FF, en bij de echo zien we wel of dat klopt (maar ik denk het wel) dus dan mag ik op 6 december.
  zondag 4 april 2010 @ 11:42:29 #112
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79927671
quote:
Op zondag 4 april 2010 11:35 schreef Soneal het volgende:
Goedemorgen dames, ik ben hier nog niet weer ingelezen hoor

Ik weet ook niet of ik al wel weer in de lijst durf, maar aan de andere kant; waarom niet?!
Voorlopig even de uitgerekende datum volgens FF, en bij de echo zien we wel of dat klopt (maar ik denk het wel) dus dan mag ik op 6 december.
Welkom!

Hier eigenlijk ook geen 'rare' neigingen, heb het 1 keertje gehad dat ik tegelijkertijd zin had in haring en drop, maar dat heb ik toen na elkaar opgegeten

Klussen in huis gaat goed, babymeubels hebben ook al een eerste laag grondverf gekregen. We liggen dus zelfs wat voor op schema.... Merk wel dat hoe drukker ik wordt hoe rustiger Willem is. Heb er ook echt dagen bij dat ik 'm amper voel en dan maak ik me wel wat zorgen. Nu rust ik regelmatig tussendoor effe. Wel goed ook, ik kon na twee dagen buffelen al amper meer omhoog komen zonder pijn in heupen en bekken.

Vandaag gelukkig rustig dagje met schoonmoeders, zometeen eerst paasbrunch en dan beetje rondhangen. Vind ik al actief genoeg voor vandaag

Allemaal een fijne pasen gewenst
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_79927721
Soneal!! Welkom

Ik had net mijn eerste echte (on)redelijke hormoonuitbarsting naar de meneer geloof ik
Was zéér terecht! Alleen ik had iets minder heftig kunnen reageren. Maar ik geloof dat mijn punt uiteindelijk wel duidelijk was...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo dat lucht op zeg, even spuien onder een spoilertje

Vrolijk pasen allemaal
pi_79927864
Thnx dames

Flugel, kennelijk geeft Willem dus prima aan wat je wel en niet zou moeten doen Begint dat nu al....
Als hij er stil van wordt ben jij te druk

En prettige pasen
pi_79928203
Soneal, wat gaaf! Welkom hier!
  zondag 4 april 2010 @ 12:21:14 #116
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79928498
quote:
Op zondag 4 april 2010 10:59 schreef Oxymoron het volgende:
Bedankt voor de adviezen, hierboven. Het is misschien wel wat, geforceerd ja, als ik ineens heel geïnteresseerd ga doen. Maar mijn moeder zei: Misschien kan je beter gewoon, ''jezelf'' zijn, want dat werkt ontnuchterend op veel mensen, dat ze even niet, aan zwanger zijn en baby's etc hoeft te denken.
Ja, nou weet ik het niet meer!

En ik herinner me ineens een situatie uit het begin van haar zwangerschap: toen ik (zoals vaak) moest huilen, tijdens een gesprek met haar, moest ze zelf ook huilen Terwijl ze normaal juist (heel fijn) nuchter blijft en het overzicht houdt. Eerst wist ik niet wat ze deed, maar als ik dan lees over emo-hormonen, dan moet ik daar aan denken. De link had ik niet eerder bedacht,
en heel stom vast, het is alsof ik zelf een beetje zwanger ben, met haar , dat klinkt echt belachelijk, maar ondanks mijn ''uiterlijke onbewogenheid'' is er echt interesse, alleen weet ik het niet zo goed te laten. blijken, ook omdat het een beetje te pijnlijk is; heel dubbel
Misschien juist wel fijn om dat dan met haar te bespreken, het is toch je mentor dus dat soort dingen komen misschien sowieso wel aan de orde? Ik denk niet dat ze dat erg zou vinden, ze is a.s. moeder maar daarnaast nog steeds jouw mentor, dat zijn twee verschillende dingen.
En zo stom vind ik het niet, je hebt vast niet heel veel zwangerschappen van zo dichtbij zien ontwikkelen, dat is toch wel speciaal. Is het pijnlijk omdat je zelf graag kinderen zou willen, trouwens?
  zondag 4 april 2010 @ 12:25:15 #117
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79928613
Soneal, welkom en gefeliciteerd! Wow, in december... dat is eind van het jaar, apart zeg!

Orea, ik snap je reactie heel goed hoor, waarschijnlijk had ik ook zo gereageerd. Maar zo ondertussen ben ik wel gaan zien dat mijn man soms ook iets voor zichzelf nodig heeft, ik ook natuurlijk (ik ben ook afhankelijk van mijn man voor vervoer etc) maar ja, het is soms gewoon lastig om dingen te plannen. Ik denk alleen niet dat het voor jou leuk is als hij 'gedwongen' iets met jou samen doet terwijl hij zo'n zin had met z'n vrienden iets te doen... dat vind ik tenminste nooit leuk, als ik 'mijn zin' heb gekregen wil ik eigenlijk toch ook weer dat hij gewoon kan doen wat hij ook graag wil.
Lastig he...

Ik heb weer een knap rotte nacht achter de rug... vanaf drie uur moest ik elke keer overgeven, als ik dan weer even in bed lag (proberen in slaap te vallen) werd ik weer zó misselijk... heel erg irritant en naar is dat ...
Gelukkig hebben mijn lieve meiden me een beetje laten uitslapen... ik hoorde ze de kamer insluipen 'mama slaapt nog, ssst!!' en toen gingen ze in hun kamer spelen. Niet stil, dat niet (behoorlijk veel lol hadden ze) maar toch kan ik daardoor dan nog wel even uitrusten. Lief ...
  zondag 4 april 2010 @ 12:29:13 #118
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_79928729
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:21 schreef Suzanna het volgende:

En zo stom vind ik het niet, je hebt vast niet heel veel zwangerschappen van zo dichtbij zien ontwikkelen, dat is toch wel speciaal. Is het pijnlijk omdat je zelf graag kinderen zou willen, trouwens?
Dit is de eerste zwangerschap, van dichtbij inderdaad.
En het is pijnlijk, omdat ik nu besef dat het voor mij nooit zal gebeuren.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_79928786
Oh maar hij hoeft met mij niks gedwongen te doen hoor hij is regelmatig met vrienden weg en ik vind dat helemaal prima (graag zelfs, ik hoef geen vent die dag en nacht op mijn lip zit ) het ging me erom dat hij gisteren en vandaag wat zou gaan doen en dat we dan morgen samen hadden (om bijv. te klussen, of bij mooi weer even uit te waaien aan het strand). Er op de laatste seconde door ANDEREN wordt besloten dat vandaag niet doorgaat en dat dat dan morgen maar gebeurd... hij nog overweegt zelfs om daarin mee te gaan, zonder even te overleggen of na te denken dat ik er ook wel even uit wil Als het eerder was besloten hadden we voor vandaag nog iets kunnen plannen om bijv. de deur uit te gaan.. daar is het nu een beetje te laat voor...

Ik zit momenteel met pijnklachten ziek thuis tot na mijn verlof, dus is het niet zo heel gek dat ik naar maandag uit zat te kijken, zodat ik er even uit kon...
  zondag 4 april 2010 @ 12:35:35 #120
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79928881
Idd, dat snap ik dan heel goed... ik bedoelde overigens niet echt gedwongen, maar dat kan zo overkomen (of ze gedragen zich dan alsof dat zo is) als jij aangegeven hebt het liever anders te willen. Zo'n soort van lijdzame houding...

Oxy dat lijkt me idd een hele pijnlijke gedachte ...
pi_79928885
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:25 schreef Suzanna het volgende:
Gelukkig hebben mijn lieve meiden me een beetje laten uitslapen... ik hoorde ze de kamer insluipen 'mama slaapt nog, ssst!!' en toen gingen ze in hun kamer spelen.

Soneal, welkom!
  zondag 4 april 2010 @ 13:24:24 #122
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79930190
Soneal gefeliciteerd en welkom!

Orea, ik begrijp je heel goed. Als je al een leuke dag in gedachten hebt voor een bepaalde dag en daar wordt dan geen rekening mee gehouden door anderen zou ik ook ontploffen. Vooral omdat jij op het moment al vrij weinig kunt doordat je zoveel pijn hebt.

En Oxy, het komt vast goed! Gewoon vragen naar hoe het met de persoon gaat, dan kom je uiteindelijk even bij de baby en vervolgens weer bij de persoon. Het is soms ook wel fijn even niet als zwangere bezig te zijn. En inderdaad jezelf zijn.

Hier vanochtend pijn, ergens bij mn litteken. Lijkt net alsof er een bloedvat is geknapt, er schijnt volgens manlief ook een blauw plekje te zitten. Stiekem maak ik me best wel zorgen, maar manlief roept de hele tijd dat ik het gisteren veel te druk heb gehad en vandaag gewoon even tot rust moet komen. Ik heb het kindje wel gevoeld vanochtend, en waar ik em voelde was niet de plek waar de pijn zit. Heb er nog best wel veel last van. Dus ik hoop maar dat het kindje weer wat gaat bewegen zodat ik em voel, is wel geruststellend.
pi_79930274
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 23:40 schreef tessie het volgende:
Ik weet niet waar ik dat kan kopen Troeta... En ik las dat veel visboeren het zelf ook gewoon uit de vacuum verpakking halen en dan zo neerleggen...En aangezien ik het dan nooit zeker weet, doe ik het maar liever niet.
Oei, dat is wel een beetje eng ja, bij twijfel niet doen.
Ik woon in de buurt van Scheveningen, dus het lijkt mij dat het daar vers is. En opzich vind ik die zalm daar er ook wat beter uitzien.
  Moderator zondag 4 april 2010 @ 13:33:12 #124
5428 crew  miss_sly
pi_79930481
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:29 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Dit is de eerste zwangerschap, van dichtbij inderdaad.
En het is pijnlijk, omdat ik nu besef dat het voor mij nooit zal gebeuren.
Oxy, ik zou je graag en pm willen sturen, vind je dat goed? Ik herken namelijk wel wat je schrijft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79932599
*meldt* - geen paasbaby nog en ik heb er een beetje een hard hoofd in ook, er gebeurt helemaal niets, geen pijntjes krampjes of iets dergelijks. Ze heeft het daar volgens mij gewoon te goed... begint het wachten nu zat te worden en ik daardoor stiekem ook!

Soneal welkom!

Suzanna wat beroerd van die nachten, hopelijk gaat het snel beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')