Flikker eens op.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
![]()
Stand topic 1930:
1 Zeroku
1 BanaantjeEE
Is het weer tijd om andere mensen aan te spreken op dingen die je zelf ook doet, bijvoorbeeld ongeveer een uur geleden?quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:22 schreef banaantjeEE het volgende:
Zeroku....
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bart was eerderquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
![]()
Stand topic 1930:
1 Zeroku
1 BanaantjeEE
quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:29 schreef Rucebo het volgende:
GezelligIk kom er ook eens bij. Erg gezellig inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
![]()
Stand topic 1930:
1 Zeroku
1 BanaantjeEE
quote:
Jullie deden hetzelfdequote:Op woensdag 31 maart 2010 14:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is het weer tijd om andere mensen aan te spreken op dingen die je zelf ook doet, bijvoorbeeld ongeveer een uur geleden?
Klopt, excuses. Niet gezien.quote:
En aangezien ze vroeger op zeilschepen snel door hun verse fruit heen waren, kwam het aan boord veelvuldig voorquote:
quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:06 schreef Dewardo het volgende:
wij noemden dat kontje raussen
quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:07 schreef Rucebo het volgende:
Tienen?
quote:is een romantische drama/komedie film uit 2009.
Door middel van flashbacks en -forwards vertelt de film het verhaal van de romance tussen Tom Hansen en Summer Finn.
daar is de film op gebaseerd, en een andere naam voor biosphere is de titelquote:
QFTquote:
juist!quote:
Hmm, ik had er meer moeten vragenquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:00 schreef Zeroku het volgende:
Iran, Irak, Koeweit, Saoedi-Arabië en Venezuela
O.a in 3rd Rock & Dexter gespeeld.quote:
En beide vrij briljantquote:
Stand topic 1930:quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:22 schreef Rucebo het volgende:
Joseph Gordon Levitt
Correct! De eerste drie van de gelijknamige deelstaten. Verder Bayern, Niedersachsen, Baden-Württemberg & Nordrhein-Westfalen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:32 schreef ScottTracy het volgende:
Berlijn
Bremen
Hamburg
München
Hannover
Stuttgart
Düsseldorf
quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:41 schreef Rucebo het volgende:
Jomanda
Tielquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:46 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Die linker snap ik niet helemaal. En je mag me best 2 punten geven
Ik heb al bijna 2 pagina's niet door dat we in een dubbelepuntentopic zittenquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:46 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Die linker snap ik niet helemaal. En je mag me best 2 punten geven
Netjes he, tien vragen goed in 83 postsquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:47 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Ik heb al bijna 2 pagina's niet door dat we in een dubbelepuntentopic zittenEn ik maar denken wat heeft Rucebo toch al veel punten
Inderdaad. De laatste tijd dragen veel fans sjaals met de clubkleuren (geel en groen) als protest tegen de eigenaren van Man. United, de familie Glazerquote:
Rucebo +2quote:
Van o.a. The Office US.quote:
dat was idd 2008, en onthaasten is het ook nietquote:
dat jaquote:
niet editten!quote:
ok, ik reken het goed. Ik zocht HongKong griep, maar zie dat het van orgine een vogelgriep is. Excuses...quote:
Stand topic 1930:quote:
Volledig correctquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:20 schreef lubje25 het volgende:
Zijn personages in een tv serie die je nooit te zien krijgt?
Geen vraag gesteld = -2quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:22 schreef banaantjeEE het volgende:
Waar zijn mijn twee puntjes? Je zegt eerst dat mijn antwoord fout is dan weer goed...
Je kan toch niet verwachten dat wanneer mijn antwoord fout was ik een vraag ging stellen?quote:
Waarom moet je nou altijd zeuren over die punten terwijl je zelf precies hetzelfde doet bij anderen?quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:25 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Je kan toch niet verwachten dat wanneer mijn antwoord fout was ik een vraag ging stellen?
Dat vind ik ook wel eens jammer, des te beter dus dat tomtomaat altijd consequent isquote:Trouwens erkel enz kennen er ook wat van, maar daar worden nooit punten bij afgetrokken.
Trouwens hiernet kreeg derwado geen -2, terwijl hij pas een vraag stelde na 1u, ik kon evengoed ook nog na 1u een vraag stellen...quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom moet je nou altijd zeuren over die punten terwijl je zelf precies hetzelfde doet bij anderen?
Je was te laat, klaar. Je had een ander antwoord gegeven en nog niet gezien of dat fout was gerekend, dus het is je eigen schuld dat je niet even kwam controleren.
[..]
Dat vind ik ook wel eens jammer, des te beter dus dat tomtomaat altijd consequent is
quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:30 schreef ScottTracy het volgende:
Apocalypse Now?
Toen had niemand een nieuwe vraag gesteld, waarom weet ik niet. Je weet dat dit kan gebeuren en juist omdat je anders iedere keer gezeur krijgt vind ik het goed dat tomtomaat en een paar anderen hier zo consequent in zijn. Het zou mooi zijn als jij ook consequent bent want, bij anderen doe je het net zo goed, alleen bij jezelf zeur je iedere keer weer als het gebeurt. Vergeet niet, het zijn maar virtuele punten in een spel waar niets mee te winnen valt...quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:28 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Trouwens hiernet kreeg derwado geen -2, terwijl hij pas een vraag stelde na 1u, ik kon evengoed ook nog na 1u een vraag stellen...
Nee hoor, je was gewoon te laat, dan mogen de punten gewoon weer ingetrokken worden, kijk maar in de OP.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:31 schreef banaantjeEE het volgende:
Kijk, en dan worden mijn argumenten genegeerd, terwijl jullie weten dat ik het bij het rechte eind heb.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:31 schreef banaantjeEE het volgende:
Kijk, en dan worden mijn argumenten genegeerd, terwijl jullie weten dat ik het bij het rechte eind heb.
Ik onthoud het. Wat is de standaard? Als iemand na 10 minuten of 20 minuten of 1uur geen nieuwe vraag post mag je dus 2 aftrekken en zelf een nieuwe vraag stellen, want dat is wat jij nu zegt?quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..].
Jij reageerde niet op mijn argumenten, gaf alleen nog een ander voorbeeld. Verder, zie boven. Maar soms vind ik meespelen even belangrijker dan jou voor de zoveelste keer op je irritante gedrag wijzen.
Je hebt misschien wel een beetje gelijk, maar geen vraag stellen is geen punten. En ik wordt soms zo moe van jouw. Dat werkt ook niet in je voordeel...quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:31 schreef banaantjeEE het volgende:
Denk je dat mij dat wat kan schelen kerel? Ik word moe van jullie zogenaamde 'regeltjes' die jullie dan toepassen dan weer niet. Wees consequent.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:36 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
Je hebt misschien wel een beetje gelijk, maar geen vraag stellen is geen punten. En ik wordt soms zo moe van jouw. Dat werkt ook niet in je voordeel...
Ja, want het gevolg is dat mensen jouw punten met liefde intrekken en dat vind jij HEEL erg. Vicieuze cirkel!quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:37 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Denk je dat mij dat wat kan schelen kerel?
Nogmaals, die punten kunnen mij gestolen worden. Ik doel op het feit dat de 'regels' soms toegepast worden...quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:39 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Ja, want het gevolg is dat mensen jouw punten met liefde intrekken en dat vind jij HEEL erg. Vicieuze cirkel!![]()
![]()
Het staat gewoon in de OP. Maar speciaal voor jou: als iemand te laat is mag je na 20 minuten een nieuwe vraag stellen en de behaalde punten (meestal dus 1, maar in een dubbele punten topic inderdaad 2) aftrekken. En dat je nu doet alsof het nieuws voor je is is echt onzin want je doet dit zelf al tijden net zo goed.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:35 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik onthoud het. Wat is de standaard? Als iemand na 10 minuten geen nieuwe vraag post mag je dus 2 aftrekken en zelf een nieuwe vraag stellen, want dat is wat jij nu zegt?
quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:41 schreef Rucebo het volgende:
De Muur
Er stond wel vraagsteller. Ik wist niet dat ik vraagsteller was gezien mijn antwoord eerst fout was.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het staat gewoon in de OP. Maar speciaal voor jou: als iemand te laat is mag je na 20 minuten een nieuwe vraag stellen en de behaalde punten (meestal dus 1, maar in een dubbele punten topic inderdaad 2) aftrekken. En dat je nu doet alsof het nieuws voor je is is echt onzin want je doet dit zelf al tijden net zo goed.
NB, wat dus NIET mag is na 10 minuten al punten aftrekken, geen nieuwe vraag stellen maar wel punten aftrekken, punten aftrekken als iemand anders al een nieuwe vraag heeft gesteld of de persoon zelf later alsnog een vraag had gesteld, of punten aftrekken als iemand als het antwoord nog niet is goedgekeurd.
Als er na een goed antwoord niet binnen 10 minuten een nieuwe vraag gesteld wordt kan iemand anders een vraag stellen om het spel door te laten gaan. Als degene die een goed antwoord gaf geen nieuwe vraag stelt omdat hij of zij ineens weg moest wordt het reeds toegekende punt weer ingetrokken en gaat een speler die online is verder met de quiz door de vraag, in plaats van degene die hem had moeten stellen, in te voeren.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:42 schreef banaantjeEE het volgende:
Geen vraag stellen na een goed antwoord is dus aftrek van het punt! Dit geldt natuurlijk alleen voor lurkers en niet voor welwillende spelers. Als echter blijkt dat ook welwillende spelers hier zich schuldig aan maken dan worden ook zij bestraft. Het kan voorkomen dat je huis in de fik vliegt, de telefoon gaat of je hond acuut naar de dierenarts moet maar probeer altijd een nieuwe vraag te stellen! Door te antwoorden op een vraag ga je de verbintenis aan om, indien het antwoord goed is, zelf een nieuwe vraag te stellen!
Zoals jullie zien hanteren jullie geen tijdsinterval. Dat is mijn punt.
En je tweede antwoord was nog niet goed- of afgekeurd dus dat kon je helemaal niet weten.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:43 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Er stond wel vraagsteller. Ik wist niet dat ik vraagsteller was gezien mijn antwoord eerst fout was.
Dit gebeurde toch?quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het staat gewoon in de OP. Maar speciaal voor jou: als iemand te laat is mag je na 20 minuten een nieuwe vraag stellen en de behaalde punten (meestal dus 1, maar in een dubbele punten topic inderdaad 2) aftrekken. En dat je nu doet alsof het nieuws voor je is is echt onzin want je doet dit zelf al tijden net zo goed.
NB, wat dus NIET mag is na 10 minuten al punten aftrekken, geen nieuwe vraag stellen maar wel punten aftrekken, punten aftrekken als iemand anders al een nieuwe vraag heeft gesteld of de persoon zelf later alsnog een vraag had gesteld, of punten aftrekken als iemand als het antwoord nog niet is goedgekeurd.
Is het nou echt zo moeilijk? Die andere persoon, de nieuwe vragensteller, haalde bij jou de punten weg, zoals het hoort. Wat NIET mag is dat ik een nieuwe vraag stel en jij besluit de punten alsnog in te trekken.quote:
Punt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is het nou echt zo moeilijk? Die andere persoon, de nieuwe vragensteller, haalde bij jou de punten weg, zoals het hoort. Wat NIET mag is dat ik een nieuwe vraag stel en jij besluit de punten alsnog in te trekken.
quote:is een verborgen camera programma waarin 7 bejaarden de hoofdrol spelen. Ze trekken de straat op met maar één missie: jongeren te grazen nemen.
Benidorm Bastardsquote:
Som je nog de twee minst bekende op, raar...quote:
Gaius Julius Civilis, een mooie Bataafse naamquote:Op woensdag 31 maart 2010 21:11 schreef Zeroku het volgende:
Civlius
Sorryquote:Op woensdag 31 maart 2010 21:49 schreef Rucebo het volgende:
Zeroku kijkt Arsenal - Barca, ik zal 'm even een reminder geven.
Moet je even aan die anderen vertellen die hier wanhopig op een nieuwe vraag zitten te wachten om geen 2 punten te missen. Ik ben 5 minuten online.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan wel even een vraag stellen...
AKQ OP Discussie topic 2quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:51 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Moet je even aan die anderen vertellen die hier wanhopig op een nieuwe vraag zitten te wachten om geen 2 punten te missen. Ik ben 5 minuten online.
quote:
Die was al goed, maar ik postte dequote:
Stand topic 1930:quote:
Deze zit meer in de buurt dan het antwoord van lubje...quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:09 schreef Dewardo het volgende:
tommygun of thomson type weetiknietmeer
quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bijna goed, het typenummer weet je niet?
Op de valreep, wilde het net in een spoiler gaan zetten...quote:
+2quote:
quote:Op donderdag 1 april 2010 00:06 schreef Dewardo het volgende:
edward sturing?
Ik had mijn hoop op jou gevestigdquote:Op donderdag 1 april 2010 00:33 schreef Dewardo het volgende:
sorry, heb het al opgezocht.. ik kon er niet meer tegen
quote:
Nee dat was juist de vraag zie vorige paginaquote:Op donderdag 1 april 2010 01:21 schreef Dewardo het volgende:
enola gay
Rond deze tijd had je natuurlijk een van de twee kunnen gokken, maar vooruitquote:Op donderdag 1 april 2010 01:21 schreef ScottTracy het volgende:
Zoals je misschien wel merkt weet ik niet welke bom en op welke stad... maar ik hoop dat dit voldoende is.
quote:
Ik vond het ook wel geinig jaquote:Op donderdag 1 april 2010 01:35 schreef Dewardo het volgende:
tong80
dank uquote:Op donderdag 1 april 2010 01:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel geinig ja
Welkom bij de club
neen, ze lagen wel op koers maar gaven het wegquote:
haha nee die heeft juist verloren.. de tegenstander van CSKA Moskou dusquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+2quote:
Eigenlijk Reclame Code Commissiequote:Op donderdag 1 april 2010 02:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Reclamecommissie?
Volgens Wiki is Meccano in 1901 gepatenteerd in Engeland...quote:
Goed bezigquote:Op donderdag 1 april 2010 10:32 schreef Bart het volgende:
Ik heb overigens geen idee wat het antwoord is, maar ik check die van jullie maar gewoon
Is Brits, uit 1934...quote:
1974, Duitsland...quote:
Uitgevonden in 1880.quote:
quote:
quote:Op 5 januari 1904 vroeg Elizabeth Magie patent aan op het bordspel The Landlord’s Game (Het Spel van de Huisbaas) en ging daarmee naar de Parker Brothers, een spellenfabrikant, maar het spel werd afgewezen.
Charles B. Darrow, een werkloze verwarmingsmonteur uit de Verenigde Staten, liet in 1934 het spel zien dat wij nu als Monopoly kennen. Hij gebruikte The Landlord’s Game als voorbeeld voor Monopoly. De bedelarmband van zijn vrouw gebruikte hij voor de pionnen. Daarom zijn er in de traditionele Monopolyversies strijkijzertjes en vingerhoedjes in plaats van gewone pionnen. Ook Darrow ging naar Parker Brothers, maar in zijn spel zagen ze ook niks. Hij liet in 1934 (met hulp van een bevriende drukker) 5000 spellen drukken in een warenhuis in Philadelphia. Die werden razendsnel verkocht. Een jaar later toonde Parker Brothers toch interesse. Charles B. Darrow stierf als multimiljonair. Ook Parker Brothers werd er niet armer van; het eerste jaar van de productie werden er meer dan een miljoen exemplaren verkocht. De Britse speelgoedfabriek Waddingtons was datzelfde jaar enthousiast. En zo ging Monopoly de hele wereld rond.
Die komt uit Frankrijk ergens 16e eeuw...quote:
Denk toch dat dit bedoeld wordt...quote:
Komt niet echt overeen met dit:quote:Op donderdag 1 april 2010 11:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Denk toch dat dit bedoeld wordt...
April 1 Louie Marx introduces Yo-Yo ( http://www.brainyhistory.com/years/1929.html )
Birth of the modern yo-yo
James L. Haven and Charles Hettrick of Cincinnati, Ohio, USA, received the first United States patent on "...an improved construction of the toy, commonly called a bandelore..." in 1866.[11]
However, the yo-yo would remain in relative obscurity until 1928 when a Filipino American named Pedro Flores opened the Yo-yo Manufacturing Company in Santa Barbara, California.[12] The business started with a dozen handmade toys; by November 1929, Flores was operating two additional factories in Los Angeles and Hollywood, which altogether employed 600 workers and produced 300,000 units daily.[12]
( http://en.wikipedia.org/wiki/Yo-yo )
Alhoewel, dit zegt dat de naam Yo Yo wel uit 1928 komt...quote:De geschiedenis van de jojo gaat terug tot 500 v.Chr., toen jojo's van terracotta schijfjes werden gemaakt. Op een vaas uit de oudheid is een afbeelding te zien van een jongetje dat met een jojo speelt.
In Frankrijk werd de jojo in de 18e eeuw populair in adellijke kringen. De jojo heette daar bandalore. De jojo werd in de jaren 20 van de 20e eeuw een heuse rage in Amerika, toen een Fillipijnse Amerikaan, Pedro Flores, in Santa Barbara, Californië de Yo-Yo Manufacturing Company opende.
Maar dan in Santa Barbara, niet in New York...quote:However, the yo-yo would remain in relative obscurity until 1928 when a Filipino American named Pedro Flores opened the Yo-yo Manufacturing Company in Santa Barbara, California.[12] The business started with a dozen handmade toys; by November 1929, Flores was operating two additional factories in Los Angeles and Hollywood, which altogether employed 600 workers and produced 300,000 units daily.[12]
is wel het enige wat ik kan vinden op 1 april 1929 wat met speelgoed te maken heeft.quote:April 1 Louie Marx introduces Yo-Yo
Ik denk dat Ofyles een slechte vraag heeft gesteld en dat hij inderdaad jojo wilde horen... Afwachten dan maarquote:Op donderdag 1 april 2010 11:18 schreef MadMaster het volgende:
Dit
[..]
is wel het enige wat ik kan vinden op 1 april 1929 wat met speelgoed te maken heeft.
Bron is http://www.brainyhistory.com/years/1929.html wat me behoorlijk compleet lijkt...
We kunnen er nog lang over soebatten, maar zolang ofyles geen uitsluitsel geeft:
Punten toekennen aan Yankee of vraag parkeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |