Die was al goed, maar ik postte dequote:
Stand topic 1930:quote:
Deze zit meer in de buurt dan het antwoord van lubje...quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:09 schreef Dewardo het volgende:
tommygun of thomson type weetiknietmeer
quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bijna goed, het typenummer weet je niet?
Op de valreep, wilde het net in een spoiler gaan zetten...quote:
+2quote:
quote:Op donderdag 1 april 2010 00:06 schreef Dewardo het volgende:
edward sturing?
Ik had mijn hoop op jou gevestigdquote:Op donderdag 1 april 2010 00:33 schreef Dewardo het volgende:
sorry, heb het al opgezocht.. ik kon er niet meer tegen
quote:
Nee dat was juist de vraag zie vorige paginaquote:Op donderdag 1 april 2010 01:21 schreef Dewardo het volgende:
enola gay
Rond deze tijd had je natuurlijk een van de twee kunnen gokken, maar vooruitquote:Op donderdag 1 april 2010 01:21 schreef ScottTracy het volgende:
Zoals je misschien wel merkt weet ik niet welke bom en op welke stad... maar ik hoop dat dit voldoende is.
quote:
Ik vond het ook wel geinig jaquote:Op donderdag 1 april 2010 01:35 schreef Dewardo het volgende:
tong80
dank uquote:Op donderdag 1 april 2010 01:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel geinig ja
Welkom bij de club
neen, ze lagen wel op koers maar gaven het wegquote:
haha nee die heeft juist verloren.. de tegenstander van CSKA Moskou dusquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+2quote:
Eigenlijk Reclame Code Commissiequote:Op donderdag 1 april 2010 02:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Reclamecommissie?
Volgens Wiki is Meccano in 1901 gepatenteerd in Engeland...quote:
Goed bezigquote:Op donderdag 1 april 2010 10:32 schreef Bart het volgende:
Ik heb overigens geen idee wat het antwoord is, maar ik check die van jullie maar gewoon
Is Brits, uit 1934...quote:
1974, Duitsland...quote:
Uitgevonden in 1880.quote:
quote:
quote:Op 5 januari 1904 vroeg Elizabeth Magie patent aan op het bordspel The Landlord’s Game (Het Spel van de Huisbaas) en ging daarmee naar de Parker Brothers, een spellenfabrikant, maar het spel werd afgewezen.
Charles B. Darrow, een werkloze verwarmingsmonteur uit de Verenigde Staten, liet in 1934 het spel zien dat wij nu als Monopoly kennen. Hij gebruikte The Landlord’s Game als voorbeeld voor Monopoly. De bedelarmband van zijn vrouw gebruikte hij voor de pionnen. Daarom zijn er in de traditionele Monopolyversies strijkijzertjes en vingerhoedjes in plaats van gewone pionnen. Ook Darrow ging naar Parker Brothers, maar in zijn spel zagen ze ook niks. Hij liet in 1934 (met hulp van een bevriende drukker) 5000 spellen drukken in een warenhuis in Philadelphia. Die werden razendsnel verkocht. Een jaar later toonde Parker Brothers toch interesse. Charles B. Darrow stierf als multimiljonair. Ook Parker Brothers werd er niet armer van; het eerste jaar van de productie werden er meer dan een miljoen exemplaren verkocht. De Britse speelgoedfabriek Waddingtons was datzelfde jaar enthousiast. En zo ging Monopoly de hele wereld rond.
Die komt uit Frankrijk ergens 16e eeuw...quote:
Denk toch dat dit bedoeld wordt...quote:
Komt niet echt overeen met dit:quote:Op donderdag 1 april 2010 11:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Denk toch dat dit bedoeld wordt...
April 1 Louie Marx introduces Yo-Yo ( http://www.brainyhistory.com/years/1929.html )
Birth of the modern yo-yo
James L. Haven and Charles Hettrick of Cincinnati, Ohio, USA, received the first United States patent on "...an improved construction of the toy, commonly called a bandelore..." in 1866.[11]
However, the yo-yo would remain in relative obscurity until 1928 when a Filipino American named Pedro Flores opened the Yo-yo Manufacturing Company in Santa Barbara, California.[12] The business started with a dozen handmade toys; by November 1929, Flores was operating two additional factories in Los Angeles and Hollywood, which altogether employed 600 workers and produced 300,000 units daily.[12]
( http://en.wikipedia.org/wiki/Yo-yo )
Alhoewel, dit zegt dat de naam Yo Yo wel uit 1928 komt...quote:De geschiedenis van de jojo gaat terug tot 500 v.Chr., toen jojo's van terracotta schijfjes werden gemaakt. Op een vaas uit de oudheid is een afbeelding te zien van een jongetje dat met een jojo speelt.
In Frankrijk werd de jojo in de 18e eeuw populair in adellijke kringen. De jojo heette daar bandalore. De jojo werd in de jaren 20 van de 20e eeuw een heuse rage in Amerika, toen een Fillipijnse Amerikaan, Pedro Flores, in Santa Barbara, Californië de Yo-Yo Manufacturing Company opende.
Maar dan in Santa Barbara, niet in New York...quote:However, the yo-yo would remain in relative obscurity until 1928 when a Filipino American named Pedro Flores opened the Yo-yo Manufacturing Company in Santa Barbara, California.[12] The business started with a dozen handmade toys; by November 1929, Flores was operating two additional factories in Los Angeles and Hollywood, which altogether employed 600 workers and produced 300,000 units daily.[12]
is wel het enige wat ik kan vinden op 1 april 1929 wat met speelgoed te maken heeft.quote:April 1 Louie Marx introduces Yo-Yo
Ik denk dat Ofyles een slechte vraag heeft gesteld en dat hij inderdaad jojo wilde horen... Afwachten dan maarquote:Op donderdag 1 april 2010 11:18 schreef MadMaster het volgende:
Dit
[..]
is wel het enige wat ik kan vinden op 1 april 1929 wat met speelgoed te maken heeft.
Bron is http://www.brainyhistory.com/years/1929.html wat me behoorlijk compleet lijkt...
We kunnen er nog lang over soebatten, maar zolang ofyles geen uitsluitsel geeft:
Punten toekennen aan Yankee of vraag parkeren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |