ik zeg: goeie zaak.. nu nederland nog!quote:AMSTERDAM - De Belgische politiek steunt unaniem een plan om het dragen van de boerka en nikab in het openbaar te verbieden in heel België. De parlementscommissie voor Binnenlandse Zaken heeft woensdag voor het plan gestemd.
© AFPNaar verwachting stemt het voltallige parlement half april ook in met het voorstel van Waalse liberale parlementsleden.
Dan zou België het eerste Europese land zijn met een nationaal verbod op de kleding die het gehele lichaam en bijna het hele gezicht van islamitische vrouwen bedekt.
Ja precies. Erg jammer dat het niet anders kan maar in publieke ruimten moet je herkenbaar zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:47 schreef Beregd het volgende:
Logisch ook, want je mag niet onherkenbaar over straat gaan.
Nederland verbieden?quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:40 schreef ghb-tampon het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)oerka-verbieden.html
[..]
ik zeg: goeie zaak.. nu nederland nog!![]()
![]()
signaalpolitiek die weergeeft hoe het Westen over de toenemende islamisering denkt; niets mis mee; en beter dat , dan geen mening daaromtrentquote:
Welke toenemende islamisering?quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:11 schreef misteriks het volgende:
[..]
signaalpolitiek die weergeeft hoe het Westen over de toenemende islamisering denkt; niets mis mee; en beter dat , dan geen mening daaromtrent
Dit heeft niks met de Islam te maken. Dit gaat om identificatie van het gezicht in openbare ruimten.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:11 schreef misteriks het volgende:
[..]
signaalpolitiek die weergeeft hoe het Westen over de toenemende islamisering denkt; niets mis mee; en beter dat , dan geen mening daaromtrent
misschien niet onder de steen waar jij leeft.quote:
Ja schelden op links, daar los je zeker problemen mee opquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:16 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
nee want links doet zeker niet aan symbolpolitiek![]()
psies en t wordt alleen maar erger: over 25jaar mag je niet meer samen met vrouwen zwemmen,alleen nog maar halaleten, alchoholverbod, islamlessen op alle scholen....en aan de mensen die nu dit baggateliseren:zeg niet dat we je niet gewaarschuwt hebben!!!!!!quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef misteriks het volgende:
[..]
misschien niet onder de steen waar jij leeft.
Ik ken veel mensen die in het sociale dienstbetoon zitten; en die bevestigen allen deze trend
Dat zal ze leren, die etterbakjesquote:Op woensdag 31 maart 2010 13:40 schreef ghb-tampon het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)oerka-verbieden.html
[..]
ik zeg: goeie zaak.. nu nederland nog!![]()
![]()
Wat is het sociale dienstbetoon?quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef misteriks het volgende:
[..]
Ik ken veel mensen die in het sociale dienstbetoon zitten; en die bevestigen allen deze trend
Oh mijn god, de sharia is coming! Straks worden we allemaal gestenigd omdat we een biertje drinken in de kroegquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:14 schreef misteriks het volgende:
[..]
Waarom ben je zo'n angsthaas?quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:23 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
psies en t wordt alleen maar erger: over 25jaar mag je niet meer samen met vrouwen zwemmen,alleen nog maar halaleten, alchoholverbod, islamlessen op alle scholen....en aan de mensen die nu dit baggateliseren:zeg niet dat we je niet gewaarschuwt hebben!!!!!!
eerste stap tegen de ondergang van het vrije westenquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zal ze leren, die etterbakjes![]()
Effe vraagje, vanwaar deze blijdschap? Gaat jouw leven nu drastisch veranderen?
quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:23 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
psies en t wordt alleen maar erger: over 25jaar mag je niet meer samen met vrouwen zwemmen,alleen nog maar halaleten, alchoholverbod, islamlessen op alle scholen....en aan de mensen die nu dit baggateliseren:zeg niet dat we je niet gewaarschuwt hebben!!!!!!
angst? realisme + voorzichtigheidquote:
zo denken we al heel lang,alleen nu is er iemand die zegt wat iedereen denktquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geert heeft je goed in je broek laten schijten, is het niet?
Nee de mensen die de islam niets in de weg leggen zijn geen angsthazen. Het kan hen gewoon allemaal geen reet schelen. Met andere woorden: zij zijn niet bang.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:29 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
angst? realisme + voorzichtigheid![]()
weet je wie er angsthazen zijn? al die mensen die de islam niks in de weg leggen omdat ze bang zijn om te kwetsen of nog erger!!!
da zijn landen met veel olie en zandquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik raad je aan hulp te zoeken. Het is niet gezond om in angst te leven. Vooral irreële angst. Waarom zou het westen veranderen in een islamitische heilstaat terwijl zelfs landen in het M-O dat niet zijn?
Ik lees de krant, met daarin het nieuws. Ik lees het nieuws niet, maar dat terzijde. Dit is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag. Waarom gaan landen als Egypte en Turkije niet gebukt onder een islamitisch regime?quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:33 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
da zijn landen met veel olie en zandlees je t nieuws niet? steek je kop maar in het zand hoor
en mn voorzichtigheid is reeel!
Fijn, dan ben ik geen angsthaas.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:29 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
angst? realisme + voorzichtigheid![]()
weet je wie er angsthazen zijn? al die mensen die de islam niks in de weg leggen omdat ze bang zijn om te kwetsen of nog erger!!!
Ik kijk om mij heen, en dan? Wat moet ik precies zien dan?quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:35 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
waarom haal jke marokanen er nu bijjij zit nog in de onkenningsfase,doe je oogkleppen af KIJK OM JE HEEN!
turkije heeft een leger dat dat tegenhoud & egypte is veel te toeristisch om zwaar islamitisch te wordequote:Op woensdag 31 maart 2010 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik lees de krant, met daarin het nieuws. Ik lees het nieuws niet, maar dat terzijde. Dit is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag. Waarom gaan landen als Egypte en Turkije niet gebukt onder een islamitisch regime?
En toch is de overgrote meerderheid in die landen moslims. Hoe verklaar je dat dan? Jij denkt dat een klein groepje moslims hier de macht grijpt?quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:40 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
turkije heeft een leger dat dat tegenhoud & egypte is veel te toeristisch om zwaar islamitisch te worde
ik heb het niet over 1 school; dat weet je bestquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:37 schreef waht het volgende:
[..]
Oh nee, Een school met 50% niet-westerse allochtonen. Het ultieme bewijs van Islamisering.
Heb je nog wat zinnigs te melden?
Welke concrete hinder ervaar jij persoonlijk als gevolg van de "islamisering"?quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:47 schreef misteriks het volgende:
[..]
ik heb het niet over 1 school; dat weet je best
en ja, nog wat zinnigs . Het heeft trouwens niets met angst te maken; mensen hebben gewoon hun buik vol van moslim (en gerelateerde begrippen) en zien ze liever verdwijnen uit hun oogbeeld. noem het geen angst, noem het rouwen omdat onze maatschappij definitief verloederd is door de multikul die niemand wou.
Wat?quote:
Het heeft alles te maken met angst. Mensen als jij zijn kennelijk als de dood voor "de moslim" en alles wat hij met zich meebrengt. Je kan het noemen wat je wilt, je bent bang en wilt dan iemand deze bron van angst weghaalt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:47 schreef misteriks het volgende:
[..]
ik heb het niet over 1 school; dat weet je best
en ja, nog wat zinnigs . Het heeft trouwens niets met angst te maken; mensen hebben gewoon hun buik vol van moslim (en gerelateerde begrippen) en zien ze liever verdwijnen uit hun oogbeeld. noem het geen angst, noem het rouwen omdat onze maatschappij definitief verloederd is door de multikul die niemand wou.
ik denk aan de toekomst van mijn kinderen, dude. Ik heb het recht op te komen voor mijn Westerse identiteit, en die is imho in niets te verzoenen met de ongevraagde islamisering in kwestiequote:Op woensdag 31 maart 2010 14:54 schreef Mr.K het volgende:
[..]
Welke concrete hinder ervaar jij persoonlijk als gevolg van de "islamisering"?
ik ben een klokkenluider, en die zijn er om angst te vermijden. Waarom zou ik angst moeten hebben, ik zeg gewoon dat moslims in europa niets te zoeken hebben en ik zal daar altijd bij blijven. Ik zie geen meerwaarde of verrijking door deze, eerder het tegenovergestelde..quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:01 schreef waht het volgende:
[..]
Wat?![]()
Armoede bestrijden is zo ongeveer het meest langetermijnsdenken dat wij nog kunnen doen. Maar blijf vooral elke nacht onder je bed kijken of er geen Moslim zit, dat is pas een gevaar.
[..]
Het heeft alles te maken met angst. Mensen als jij zijn kennelijk als de dood voor "de moslim" en alles wat hij met zich meebrengt. Je kan het noemen wat je wilt, je bent bang en wilt dan iemand deze bron van angst weghaalt.
En die generalisaties zijn natuurlijk een grote leugen.
Oke.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:07 schreef Frutsel het volgende:
Kap eens met dat gebash. Anders zal ik jullie eens onder mijn bed verstoppen
Je hebt dus persoonlijk geen last van de "islamisering".quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:03 schreef misteriks het volgende:
[..]
ik denk aan de toekomst van mijn kinderen, dude. Ik heb het recht op te komen voor mijn Westerse identiteit, en die is imho in niets te verzoenen met de ongevraagde islamisering in kwestie
Inderdaad. Niet meer en niet minder.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:49 schreef damian5700 het volgende:
Symboolpolitiek en symptoombestrijding.
Of ik door een onherkenbaar iemand in mekaar wordt getrapt of door een herkenbaar iemand maakt mij niet zoveel uit. Het doet allebei evenveel pijn.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:03 schreef leukvoorlater het volgende:
Iedereen moet herkenbaar zijn in het openbaar i.v.m. veiligheid, lijkt me logisch.
Eens en eens.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:49 schreef damian5700 het volgende:
Symboolpolitiek en symptoombestrijding.
Het westen bestaat niet. Net zoals islamisering. Er is wel heel veel angst, domheid, egoïsme en populisme.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:11 schreef misteriks het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat met de beschrijving: " Persoon met blauwe Niqaab" net zoveel oplevert aan tips als " blonde vrouw met een baseballcap met dat en dat merk, ongeveer 25 jaar, bruine ogen, pokdalig gezicht"quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Of ik door een onherkenbaar iemand in mekaar wordt getrapt of door een herkenbaar iemand maakt mij niet zoveel uit. Het doet allebei evenveel pijn.
Maar zijn vrouwen die een burka dragen zo crimineel dan dat alles veiliger wordt als de burka uit gaat ?
Zonder angst zou de wereld er heel eng uitzien.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het westen bestaat niet. Net zoals islamisering. Er is wel heel veel angst, domheid, egoïsme en populisme.
Mwa, in het gemiddelde dorp of stad in Nederland zullen er maximaal 2 vrouwen zijn, die een burka dragen. En dan schat ik het nog hoog in. Dus als ik tegen de plaatselijke bromsnor zeg, dat het degene was die een burka droeg weet hij precies wie het isquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:25 schreef nikky het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat met de beschrijving: " Persoon met blauwe Niqaab" net zoveel oplevert aan tips als " blonde vrouw met een baseballcap met dat en dat merk, ongeveer 25 jaar, bruine ogen, pokdalig gezicht"
Weet jij of er een vrouw onder een Niqaab zit wanneer je deze zou tegenkomen?
Je ziet niet wie en wat eronder zit en waarmee je van doen hebt. Wanneer een motorrijder een tankstation inloopt moet hij ook zijn helm afzetten, een bivakmuts is al jaren bij de wet verboden. Persoonlijk schaar ik de Niqaab onder hetzelfde.
Dus wanneer er wordt aangegeven dat het iemand was met een Niqaab, dan zijn direct die twee vrouwen in het dorpje verdachte? Vreemd. Ze zijn immers niet herkenbaar gezien dus ligt de bewijslast wel erg moeilijk denk je niet? Dat iemand een Niqaab draagt wil nog niet zeggen dat je de persoon kunt herkennen en dus aanwijzen. Er kan ook een èèn of andere idioot een Niqaab over zijn/haar kop trekken en rare fratsen uithalen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, in het gemiddelde dorp of stad in Nederland zullen er maximaal 2 vrouwen zijn, die een burka dragen. En dan schat ik het nog hoog in. Dus als ik tegen de plaatselijke bromsnor zeg, dat het degene was die een burka droeg weet hij precies wie het is
Klopt, en dat kan zonder zo ´n ding over je hoofd ook prima. Wat ik bedoel te zeggen is dat het voor de veiligheid namelijk helemaal niks uitmaakt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:31 schreef nikky het volgende:
Dat iemand een Niqaab draagt wil nog niet zeggen dat je de persoon kunt herkennen en dus aanwijzen. Er kan ook een èèn of andere idioot een Niqaab over zijn/haar kop trekken en rare fratsen uithalen.
De wereld ziet er eng uit vanwege angst. Objectief gezien is er niets engs aan de wereld.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:25 schreef Torrio het volgende:
[..]
Zonder angst zou de wereld er heel eng uitzien.
wat bedoel je daar mee ?quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:17 schreef Mutant01 het volgende:
Het signaal = houd de vrouwen maar binnen.
Angst is gezond, angst kun je ook koppelen aan alertheid en aan het feit dat je beter kunt voorkomen dan genezen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De wereld ziet er eng uit vanwege angst. Objectief gezien is er niets engs aan de wereld.
En hoe voorkom je populisme en genocide in dit verband?quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:49 schreef Torrio het volgende:
[..]
Angst is gezond, angst kun je ook koppelen aan alertheid en aan het feit dat je beter kunt voorkomen dan genezen.
Boerka, poulisme en genocide. Veel gekker moet het niet worden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En hoe voorkom je populisme en genocide in dit verband?
Vrije meningsuiting en verboden wapenbezit.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En hoe voorkom je populisme en genocide in dit verband?
Jij moet eens proberen argumenten te gebruiken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Boerka, poulisme en genocide. Veel gekker moet het niet worden.
Je moet eens wat mider sterk spul gebruiken.
Vrouw= bezit van man?quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:17 schreef Mutant01 het volgende:
Het signaal = houd de vrouwen maar binnen.
Leuk, maar daar is wetgeving niet voor.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:16 schreef Torrio het volgende:
Wat men er ook van vindt, ze geven wel een mooi signaal af.
...
Wel voor veiligheid, waar dit eventueel aan bij zou kunnen dragen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:19 schreef DonJames het volgende:
[..]
Leuk, maar daar is wetgeving niet voor.
Als het zou bijdragen aan de veiligheid, vooruit. Alleen is dat niet zo, omdat het probleem niet bestaat. Er zijn nagenoeg geen boerkadraagsters in Nederland.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:28 schreef Torrio het volgende:
[..]
Wel voor veiligheid, waar dit eventueel aan bij zou kunnen dragen.
Eventueel koop ik niks voor, maar ik moet er wel belasting voor betalen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:28 schreef Torrio het volgende:
[..]
Wel voor veiligheid, waar dit eventueel aan bij zou kunnen dragen.
Je moet eens weten hoeveel belasting we betalen om die criminele allochtonen te onderhouden. Is het nou zo lastig te begrijpen dat de overheid een oogje op iedereen wil kunnen houden. En dan in een ander opzicht, er wordt een allochtoon mishandeld, er wordt gezocht naar de daders en 1 persoon in boerka/burka is een getuige. Wie het is weet je niet, want je weet niet wie of wat eronder zit.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Eventueel koop ik niks voor, maar ik moet er wel belasting voor betalen.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:19 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
Gaan we dan ook Sinterklaas verbieden en zijn zwarte Pieten? Die zijn ook onherkenbaar als ze eenmaal geschminkt zijn.
Afschaffen dus dat Sinterklaasfeest en weg met de motorrijdersquote:Boete voor Sint door boerkaverbod
Het aankomende boerkaverbod in België leidt tot bezorgdheid bij het rechtsliberale Lijst Dedecker. Hij vreest dat ook Sinterklazen met weelderige nepbaarden en pruiken op de bon geslingerd worden, evenals motorrijders met een helm.
Voorzitter Jean-Marie Dedecker steunt het boerkaverbod, maar meldde woensdag dat het plan te breed is geformuleerd in het wetsvoorstel. ,,In plaats van een boerkaverbod uit te vaardigen verbiedt de wetgever meteen het dragen van alle kleding die het gezicht verbergt. Opgepast Sinterklazen, opgepast gemaskerde motorrijders, jullie vliegen op de bon!''
Dedecker vindt dat het wetsvoorstel uitdrukkelijk alleen de boerka en nikab moet noemen. Hij meent dat andere partijen dat niet durven uit vrees om voor islamofoob te worden uitgescholden.
Oh, het gaat om criminaliteit? Dan moet je dat aanpakken, niet iets anders. Maar blijkbaar is het oplossen van echte problemen te ingewikkeld.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:46 schreef Torrio het volgende:
[..]
Je moet eens weten hoeveel belasting we betalen om die criminele allochtonen te onderhouden. Is het nou zo lastig te begrijpen dat de overheid een oogje op iedereen wil kunnen houden. En dan in een ander opzicht, er wordt een allochtoon mishandeld, er wordt gezocht naar de daders en 1 persoon in boerka/burka is een getuige. Wie het is weet je niet, want je weet niet wie of wat eronder zit.
Met dat laatste heb je helemaal gelijk, helaas vat ik dat om andere redenen zo opquote:Op woensdag 31 maart 2010 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh, het gaat om criminaliteit? Dan moet je dat aanpakken, niet iets anders. Maar blijkbaar is het oplossen van echte problemen te ingewikkeld.
Om een stop te zetten tegen de islamisering?quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:42 schreef Torrio het volgende:
Mag ik trouwens in het algemeen vragen waarom mensen tegen dit verbod zijn?
Ik vroeg waarom mensen TEGEN het verbod zijnquote:Op woensdag 31 maart 2010 22:51 schreef ebke het volgende:
[..]
Om een stop te zetten tegen de islamisering?
Ahaquote:Op woensdag 31 maart 2010 22:52 schreef Torrio het volgende:
[..]
Ik vroeg waarom mensen TEGEN het verbod zijn
Omdat er geen goede argumenten voor zijn en ik die wel nodig heb want ik moet de rekening betalen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:42 schreef Torrio het volgende:
Mag ik trouwens in het algemeen vragen waarom mensen tegen dit verbod zijn?
Welke rekening?quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat er geen goede argumenten voor zijn en ik die wel nodig heb want ik moet de rekening betalen.
Er zijn wel degelijk goede argumenten voor om een boerka/burkaverbod in te voerenquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat er geen goede argumenten voor zijn en ik die wel nodig heb want ik moet de rekening betalen.
hier is een mombakkes dus niet toegestaan (ook niet met carnaval )quote:Op donderdag 1 april 2010 00:04 schreef Manono het volgende:
niet tegen hoofddoekjes maar wel voor een burkaverbod
de symboliek kan mij niet schelen, de dames laten zich maar onderdrukken als ze dat prettig vinden, maar als ik met iemand zou moeten werken die mij wel de hele tijd kan bekijken of op straat kan herkennen terwijl er net zo goed een kerel onder die tent kan zitten, nehh
als je volgens zulke voorschriften wil leven is nederland sowieso niet het goede land denk ik
met carnaval mag het natuurlijk.
Behalve het aspect van het tonen van je gezicht in openbare ruimten kan ik er niets anders van maken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:13 schreef waht het volgende:
[..]
Dit heeft niks met de Islam te maken. Dit gaat om identificatie van het gezicht in openbare ruimten.
Het zou getuigen van extreme triestheid als deze regel puur moslim-pesten is.
De kosten van handhaving en het inleveren van vrijheid. Ik mag dan ook geen burka meer op.quote:
Hier in Helmond mag een boerka gewoon, maar met carnaval dus niet. Want dan beledig je die mensen, als je met een boerka in de optocht meeloopt.quote:Op donderdag 1 april 2010 00:04 schreef Manono het volgende:
niet tegen hoofddoekjes maar wel voor een burkaverbod
de symboliek kan mij niet schelen, de dames laten zich maar onderdrukken als ze dat prettig vinden, maar als ik met iemand zou moeten werken die mij wel de hele tijd kan bekijken of op straat kan herkennen terwijl er net zo goed een kerel onder die tent kan zitten, nehh
als je volgens zulke voorschriften wil leven is nederland sowieso niet het goede land denk ik
met carnaval mag het natuurlijk.
Bovendien is het zo ongeveer het slechtste voorbeeld van "islamisering" wat je je maar kan voorstellen.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:25 schreef Mr.K het volgende:
...
-de islamisering stoppen: wat is er mis met islamitische invloeden in onze cultuur? We hebben toch vrijheid van godsdienst? Trouwens, heeft iemand al uitgelegd wat islamisering nou toch is?
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |