mooier dan onze sletjesquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:17 schreef trainfreak het volgende:
Misschien stond de foto hier al, maar dit zijn dus de GEN stellen voor de NMBS:
[ afbeelding ]
Foto gevonden op HGBTF, fotograaf onbekend
Wat is dat trouwens voor een afwijkend sein rechts? Volgens mij zit daar geel boven ipv groen?quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:02 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Goh, lijkt heel erg op deze. Maar vind jouwe mooier.
Restantje van de tijd dat er nog seinbeeld "dubbel geel" bestond, van voor de UIC richtlijnen die groen-geel-rood voorschreven.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat is dat trouwens voor een afwijkend sein rechts? Volgens mij zit daar geel boven ipv groen?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:48 schreef SingleCoil het volgende:
wat een gezeur weer, over die ovchip. Krijg je dat er ook weer makkelijk af, die cementlijm?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:49 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Ik heb meerdere (RET) OV-chipkaarten dus ik zal het voor de grap eens proberen van de week.
Het wordt zeker lachwekkend, want het was gewoon een 1 APRIL GRAPquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:37 schreef De_Hertog het volgende:
Het wordt nu wel een beetje erg lachwekkend met die chipkaart zeg...
In de eerste klas is vaak heel veel ruimte, en daar gaat het om: de eerste klas in de Thalys zit vrijwel altijd vol. Tussen Adam en Rdam is gewoon nationaal verkeer.quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
idd. Ik ga altijd eerste klas omdat de tweede stapvol zit. Veel gezinnen van afrikaanse afkomst met ladingen kinderen en koffers etc.
De eerste klas zit tussen Adam en Rdam ook vaak vol in de spits
...en wat een giller zeg! Hoe bedenken ze het! Geniaal!quote:Op donderdag 1 april 2010 10:15 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het wordt zeker lachwekkend, want het was gewoon een 1 APRIL GRAP![]()
(Bron: ProRail)quote:Nachtelijke testritten V250 AnsaldoBreda
Geplaatst: 26 maart 2010
In de komende periode worden er 's nachts testritten op het zuidelijke deel van de Hogesnelheidslijn (HSL) tussen Rotterdam en Breda uitgevoerd met een treinstel van het type V250 AnsaoldoBreda (treintype dat in de toekomst onder de productnaam Fyra gaat rijden op de HSL). De maximale snelheid kan daarbij oplopen tot 250 km/u. Tijdens de testen worden diverse technische aspecten en procedures getest.
Nacht en/of dag Tijd Tracé
Vrijdag 2 op zaterdag 3 april 23.00 uur - 05.30 uur Rotterdam–Breda
Zaterdag 3 op zondag 4 april 23.00 uur - 05.00 uur Rotterdam–Breda
Er staat nu ook een foto bij van de voorkant. Nu komt het dus wel geloofwaardiger overquote:Op donderdag 1 april 2010 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
die foto's van die Desiro ML stellen voor het GEN circuleren al langer, dat geloof ik echt wel hoorDie mogen in NL ook wel komen rijden, zijn goeie treintjes
Via de Ponlijn, Kesteren en Groesbeek!quote:Op donderdag 1 april 2010 13:07 schreef James1988 het volgende:
Nou, ik heb gehoord dat men de Betuweroute wil openstellen voor reizigersverkeer... er zouden zelfs al constructieve gesprekken zijn geweest met Thalys en NS Hispeed om een ICE Amsterdam / Nijmegen / Keulen in te leggen
Bron: OHIH.quote:Keyrail: Ombouw Betuweroute voor reizigersverkeer
Woensdag 31 maart 2010
Zwijndrecht - Keyrail (de exploitant van de Betuwelijn) heeft besloten om de spoorlijn tussen Kijfhoek en de Duitse grens geschikt te maken voor reizigersverkeer. Dit liet woordvoerster Lia Erpen vanmiddag weten.
De tegenvallende vervoersresultaten (op dit moment zo'n 300 treinen per week in plaats van de beoogde 650) hebben Keyrail genoodzaakt op zoek te gaan naar andere inkomsten. Het aanbieden van reizigerstreinen over de spoorlijn is de uitkomst van een intern onderzoek.
Mede door de langdurige buitendienststelling van de westzijde te Arnhem heeft Keyrail besloten hun eigen spoorlijn open te stellen. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om met de ICE vanaf Emmerich via het zogeheten A15-tracé bij Meteren weer af te buigen naar Utrecht en Amsterdam. Ook wordt er samen met Thalys en Deutsche Bahn/NS Hispeed gewerkt aan een verbinding tussen Rotterdam/Antwerpen (via Breda en Meteren) en Keulen. Tot slot wordt er nog gedacht om een verbinding vanaf Amsterdam/Utrecht naar Nijmegen en Kleef/Keulen.
Op korte termijn zullen er enkele aanpassingen gedaan worden aan de tunnels bij Zevenaar, onder het Pannerdensch Kanaal en de Sophiatunnel bij Hendrik Ido Ambacht. Deze zijn noodzakelijk om bij calamiteiten reizigers te kunnen evacueren. Bij Barendrecht zal een aanpassing van de huidige tunnel nodig zijn, op dit moment is Keyrail met IVW bezig voor een tijdelijke ontheffing. Keyrail denkt dat de aanpassingen binnen een jaar gereed kunnen zijn. De aanpassingen van de lijn van Nijmegen naar Kleef worden op dit moment samen met de stadsregio Nijmegen bekeken. Geschat wordt dat de kosten voor de aanpassingen op de Betuwelijn rond de 15 miljoen Euro liggen.
Persbericht Keyrail
Ouwe driek trapt even naquote:Op donderdag 1 april 2010 13:29 schreef James1988 het volgende:
En dit is een mooie column: http://frontpage.fok.nl/c(...)iceert-zichzelf.html
Met een aftakking naar de Rijn om tijdens de buitendienststelling van Arnhem-West de treinen per binnenvaartschip naar Emmerich te vervoeren.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Via de Ponlijn, Kesteren en Groesbeek!
Ik stond vanochtend net over de belgische grens stil in de Thalys, rond half tien. De trein moest gereset worden en er moesten enige testen uitgevoerd worden. Uiteindelijke vertraging 28 minuten. Typisch hè, nét weer geen half uur...quote:Op donderdag 1 april 2010 11:16 schreef JDude het volgende:
Thalys in oostelijke richting door Breda. HSL weer kaduuk?
Wat krijg je dan terug bij een half uur vertraging? Toch maar een paar procent (nog niet eens een kwart volgens mij) van de prijs in tegoedbonnenquote:Op donderdag 1 april 2010 14:31 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik stond vanochtend net over de belgische grens stil in de Thalys, rond half tien. De trein moest gereset worden en er moesten enige testen uitgevoerd worden. Uiteindelijke vertraging 28 minuten. Typisch hè, nét weer geen half uur...
Verschrikkelijk die gastquote:Ouwe driek trapt even na![]()
Waren zeker 2 Thalys-stellen elkaar gepasseerd?quote:Op donderdag 1 april 2010 14:31 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik stond vanochtend net over de belgische grens stil in de Thalys, rond half tien. De trein moest gereset worden en er moesten enige testen uitgevoerd worden. Uiteindelijke vertraging 28 minuten. Typisch hè, nét weer geen half uur...
quote:Op donderdag 1 april 2010 14:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat krijg je dan terug bij een half uur vertraging? Toch maar een paar procent (nog niet eens een kwart volgens mij) van de prijs in tegoedbonnen :X ?
Overigens stond er vanmorgen bij Tilburg ook een mooie Thalys.. stil te staan.
1 2 3 4 5 6 | Hoeveel vertraging had u? Hoeveel compensatie ontvangt u? Minder dan 30 minuten U krijgt geen compensatie 30 t/m 59 minuten 20% van uw ticketprijs enkele reis in Thalys-tegoedbonnen 60 t/m 119 minuten 50% van uw ticketprijs enkele reis in Thalys-tegoedbonnen of 25% van uw ticketprijs enkele reis in geld 120 minuten of meer 100% van uw ticketprijs enkele reis in Thalys-tegoedbonnen of 50% van uw ticketprijs enkele reis in geld |
Eerlijk en slim? Waar ;oquote:Op donderdag 1 april 2010 16:02 schreef James1988 het volgende:
Ik heb mijn voordeelurenkaart binnengekregen, op een OV-chipkaart. Nu staat daar op de voorkant "Eerlijk en slim", srsly? Wat de zwarte balk achterop doet (zoals bij een PIN-pas) is me ook niet helemaal duidelijk...
Overigens kan ik automatisch opladen kennelijk pas activeren als ik er al mee gereisd heb, wat is dat voor bullshit?
Het staat in het hologram... als je 'm schuin tegen het licht houdt, en er van rechtsonderaf op kijkt, zie je het OV-chipkaartlogo overal staan. Middenbovenaan de kaart staat dan ook "OV-chipkaart" en als je de kaart verdraait verandert dat in "Eerlijk en slim".quote:Op donderdag 1 april 2010 16:19 schreef Crientj het volgende:
[..]
Eerlijk en slim? Waar ;o
*Kaart onderzoekt.
Hij heeft in dit geval wel gelijk in mijn ogen.quote:Op donderdag 1 april 2010 15:00 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk die gastHij is de verpersoonlijking van zeurend, ontevreden over-alles-zeikend Nederland.
Meest negatieve persoon op deze aardkloot!
Eerlijk zal wel, maar het systeem is allesbehalve slim.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:33 schreef SingleCoil het volgende:
Wat is er dan niet eerlijk en slim aan?
Dat..quote:Op donderdag 1 april 2010 17:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eerlijk zal wel, maar het systeem is allesbehalve slim.
En aan 'via-'reizen hebben ze niet gedacht.. en aan het meenemen van mensen met korting.. en aan het maken van een rondreis.. en aan toeslag in (hogesnelheids)treinen.. en aan het meenemen van een fiets of hond.. en aan het reizen naar het buitenland.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat..
Serieus . 2 chipkaarten, 1 voor met en 1 voor zonder korting. En over 1ste en 2de klas hebben ze ook niet nagedacht
Dat wel. Aleen een beetje grappig dat juist hij zo'n stuk schrijft over Roverquote:Op donderdag 1 april 2010 17:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij heeft in dit geval wel gelijk in mijn ogen.
En aan een dagmaximum, en aan maandkaarten op je kaart laden, en aan reizen met meerdere vervoerders (NS-Veolia-NS)quote:Op donderdag 1 april 2010 17:53 schreef Ireyon het volgende:
En aan 'via-'reizen hebben ze niet gedacht.. en aan het meenemen van mensen met korting.. en aan het maken van een rondreis.. en aan toeslag in (hogesnelheids)treinen.. en aan het meenemen van een fiets of hond.. en aan het reizen naar het buitenland.
Half hetzelfde als een dagmaximum, maar een automatische 'kies de goedkoopste optie' (dagkaartje bus vs saldo reizen)quote:Op donderdag 1 april 2010 18:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
En aan een dagmaximum, en aan maandkaarten op je kaart laden, en aan reizen met meerdere vervoerders (NS-Veolia-NS)
Laatst nog geinformeerd hierover en het schijnt nog minstens 1 jaar en waarschijnlijk 2 jaar te duren voordat dat mogelijk isquote:Op donderdag 1 april 2010 18:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
En aan een dagmaximum, en aan maandkaarten op je kaart laden, en aan reizen met meerdere vervoerders (NS-Veolia-NS)
Sittard - Maastricht - Heerlen blijft toch wel favorietquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:59 schreef Ireyon het volgende:
.. interessante trajecten in Nederland;
- Over verhoogde dijken rijden en zo uitzicht hebben over een halve provincie in Zeeland
- Bijna-dood ervaringen tussen Leiden en Utrecht
- Door uitgestorven bossen rijden tussen Nijmegen en Venlo
- Mooie natuur en uitzicht op twee rivieren tussen Nijmegen en Arnhem
- Prachtig uitzicht op de heuvels van Limburg tussen Maastricht en Heerlen
What the hell?quote:Op donderdag 1 april 2010 18:56 schreef RubenK het volgende:
[..]
Laatst nog geinformeerd hierover en het schijnt nog minstens 1 jaar en waarschijnlijk 2 jaar te duren voordat dat mogelijk is
Ha, dan zal mijn kaart wel oud zijn.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het staat in het hologram... als je 'm schuin tegen het licht houdt, en er van rechtsonderaf op kijkt, zie je het OV-chipkaartlogo overal staan. Middenbovenaan de kaart staat dan ook "OV-chipkaart" en als je de kaart verdraait verandert dat in "Eerlijk en slim".
As if.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |