quote:Kinderverkrachter (van Hannah) zwaar mishandeld & het lugubere familiegeheim van Frans Bauer
EdeontvoeringUpdate 21.00 uur:
"De 28-jarige Leo S. die vorige week veroordeeld is tot zeven jaar cel en tbs omdat hij samen met Kai M. de zevenjarige Hanna heeft ontvoerd en verkracht op een camping in Brielle is afgelopen weekend in P.I. de Dordtse poorten op afdeling F in zijn cel bijna doodgeslagen en bewerkt met een mes door mede gedetineerden die er achter waren gekomen wie hij daadwerkelijk was en waar hij voor vast zat.
Leo S. heeft waarschijnlijk hersenletsel opgelopen en ligt momenteel in een observatiecel. Op afdeling F is een groot onderzoek geweest en alle gedetineerden op de afdeling zijn langdurig verhoord en er is om hun medewerking gevraagd maar tot op heden heeft dit niets opgeleverd."
Meldt een bron 'van binnenuit'. Ik heb zo 't idee dat er weinig mensen zijn die medelijden hebben met Leo S.
Daar wordt ik dan wel weer even vrolijk van.quote:LOL Gedetineerden beuken pedo tot moes
hakhakhak.jpgBubba heeft weer keihard toegeslagen. Dit weekend is in PI Dordrecht de pedo Leo Smit finaal tot moes gebeukt door mede-gedetineerden. De al eerder veroordeelde pedofiel Leo Smit was de goorlap die in april 2009 een 7-jarig meisje uit Ede ontvoerde, in de kofferbak stopte en vervolgens misbruikte in een caravan. Samen met de u welbekende KAJ MALLO. Meisje overleefde ternauwernood. (Verdere details over deze misselijkmakende zaak bij misdaadjournalist Hendrik-Jan Korterink.) Collega-gedetineerden in de penitentiaire inrichting kwamen er achter wie Leo Smit werkelijk was, en lieten meneer Smit kennis maken met de bikkelharde mores van het staatshotel-wezen. Leo Smit ligt nu met hersenletsel halfdood ter kreukels in een extrabeveiligde observatiecel en drinkt dubbelvla door zijn neus. Op de afdeling Blok F van PI Dordrecht loopt inmiddels een onderzoek naar de gebeurtenissen, maar dat heeft nog niets opgeleverd. Geen van de inmates kan zich gek genoeg ook maar iets van het voorval herinneren. Dus het kan ook zo maar zijn dat Leo Smit tegen zo'n zware gevangenisdeur is gelopen. Heren, dames, gedetineerden ook. Eigen rechter spelen mag niet in dit land. FOEI!
Omdat mensen, dus ook anderen veroordeelden, nou eenmaal niet van kinderverkrachters houden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:35 schreef Metalfrost het volgende:
Als ze al vastzitten wegens ernstige misdragingen in de 'vrije samenleving', waarom worden ze dan dubbel gestraft in het gevangeniswezen?
Omdat criminelen onderling een soort "ere"code hebben dat je niet aan vrouwen of kinderen komt, ofzo.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:35 schreef Metalfrost het volgende:
Als ze al vastzitten wegens ernstige misdragingen in de 'vrije samenleving', waarom worden ze dan dubbel gestraft in het gevangeniswezen?
Tsja, een gevangenis is bedoeld als straf, en persoonlijk vind ik dit helemaal niet erg. Eigenlijk zou het standaard moeten zijn: alle gedetineerden een stempel op het voorhoofd met wat ze gedaan hebben, en dan de kindverkrachters en Volkert van der Graafjes niet knus bij elkaar zetten, maar gewoon tussen de drugsdealers en bankovervallers die zelf ook kinderen hebben.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:27 schreef Godtje het volgende:
Het is niet volgens het rechtssysteem in dit land maar ik betrap mezelf er op dat ik het wel terecht vind.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:39 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat die Sander V. zich ook nog een pijp gaat roken als ie dalijk achter slot en grendel zit.
Die is én een kindermoordenaar én een politie-agent.
Dat is natuurlijk dubbelop en vragen om problemen!
Of gewoon álle veroordeelden de doodstraf geven, dan hoef je heul geen gevangenissen meer te bouwen!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, een gevangenis is bedoeld als straf, en persoonlijk vind ik dit helemaal niet erg. Eigenlijk zou het standaard moeten zijn: alle gedetineerden een stempel op het voorhoofd met wat ze gedaan hebben, en dan de kindverkrachters en Volkert van der Graafjes niet knus bij elkaar zetten, maar gewoon tussen de drugsdealers en bankovervallers die zelf ook kinderen hebben.
Idd. Geen door Kema goedgekeurde boksbeugels. Het slaghout is vies, en zijn wonden geïnficteerd en niet gelabelled. Daar word ik ook niet vrolijk van nee.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:29 schreef zoalshetis het volgende:
ik word hier niet bijzonder vrolijk van.
Ja, hilarischquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Omdat criminelen onderling een soort "ere"code hebben dat je niet aan vrouwen of kinderen komt, ofzo..
Provoceren is wat ze kunnen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:40 schreef yvonne het volgende:
Ah, eigen rechtertje spelen wordt weereens toegejuichd door Geen Stijl..
Hellend vlak, heren/dames..
Hey Freud.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Tsja... makkelijk om te zeggen "ik lig hier niet wakker van", maar bedenk wel dat het voor de daders niets met codes te maken heeft maar met de mogelijkheid de perceptie van de eigen positie te verbeteren en zo het eigen geweten te kunnen sussen voor de volgende misdaad
Nee. Hij ontspringt de dans. Gevangenissen hebben een speciale vleugel voor mensen waarvan ze weten dat diegenen in een ander blok hun leven niet zeker zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:39 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat die Sander V. zich ook nog een pijp gaat roken als ie dalijk achter slot en grendel zit.
Die is én een kindermoordenaar én een politie-agent.
Dat is natuurlijk dubbelop en vragen om problemen!
Zeker. Het mag niet en moet ook onderzocht worden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:40 schreef yvonne het volgende:
Gelukkig geven ze het goede voorbeeld aan "hun kleine meisje" door:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:42 schreef VancouverFan het volgende:
Hey Freud.
Ik denk dat de daders ook vaders zijn van een kleine meisje en liever niet zien gebeuren dat zo'n viezerik aan hun kind komt als die vrij is. Dat zal denk ik meer meespelen dan hun eigen geweten sussen of positie in de bak.
Waarom niet? Dit betreft twee ongelofelijke klootzakken:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:29 schreef zoalshetis het volgende:
ik word hier niet bijzonder vrolijk van.
Ze hebben de levens van een aantal kinderen voorgoed verpest. Hannah is ontvoerd, in een kofferbak opgesloten en ook nog seksueel mishandeld. Ik wens deze lui eigenlijk een Michel S. - einde toe:quote:De mannen namen Hanna mee naar een stacaravan in Brielle. Volgens justitie hebben de mannen haar uitgekleed, zijn naakt tegen haar aan gaan liggen en betastten ze haar. Kaj was het eerst weggegaan, Leo probeerde haar te verkrachten. De ontvoering was voorbereid: ze hadden touw, een verrekijker, chips en limonade bij zich en waren bij een zwembad en hockeyclubs op zoek gegaan naar een jong meisje. Dat ze bij Hannah uitkwamen was toeval. Hannah kreeg het antidepressivum oxazepam toegediend om haar weerstand te breken.
Volgens Hannah zelf was het 'op een heel vies stinkbed’ gebeurd. Beide mannen liepen nog in een proeftijd na eerdere veroordelingen voor ontucht en diefstallen. Kaj M. was in 1997 veroordeeld voor ontucht met een meisje van zes, Leo had zich aan zijn stiefdochtertje van vijf vergrepen.
Hij had wel slachtoffers gemaakt als-ie niet in elkaar was geslagen?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:45 schreef Vivi het volgende:
Nou, die maakt iig geen slachtoffertjes meer. Good riddance.
Die vrouw is echt dieptriest. Kijk, ik kan wel begrijpen dat je pedofielen hekelt, maar om heksenjachten te gaan beginnen en onnodige paniek te gaan zaaien:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:44 schreef yvonne het volgende:
Enige goede aan het GS artikel is dat ze nu weer voor tijden opgescheept zitten met de Yvonne van hertum volgelingen die allemaal volledig gestoord zijn![]()
Enjoy GS
Het gaat (denk ik) om waar je (al dan niet terecht) voor veroordeeld bent.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Sowieso flauwekul dat de hoogsten in rang in de gevangenis in ieder geval niet aan vrouwen en/of kinderen hebben gezeten. Die kunnen dat ook gedaan hebben, maar hebben op andere punten meer voordelen en/of dat ze meer macht hebben.
Maar dat die in ieder geval niet aan kinderen of vrouwen hebben gezeten gaat er bij mij niet in.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hij had wel slachtoffers gemaakt als-ie niet in elkaar was geslagen?
Dus ja, hij was al eens gerecidiveerd.quote:Beide mannen liepen nog in een proeftijd na eerdere veroordelingen voor ontucht en diefstallen.
Meeste pedofielen zijn niet de vreemde man die bij het schoolplein rondhangt, maar een oom, vader of neef.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:48 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Die vrouw is echt dieptriest. Kijk, ik kan wel begrijpen dat je pedofielen hekelt, maar om heksenjachten te gaan beginnen en onnodige paniek te gaan zaaien:
En dan nog: Als iemand pedofiel is, waarschuw je je kinderen gewoon om niet met vreemden mee te gaan. Waarom moet iemand als Yvonne van Hertum zich met de opvoeding van de ouders bemoeien?
Ja, maar waarom zou-ie het niet nog een keer doen, mocht-ie ooit nog vrijkomen?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:49 schreef Christiaan het volgende:
Dus ja, hij was al eens gerecidiveerd.
Zoals ik het nu lees, kan hij vrij weinig meer doen als hij vrijkomt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, maar waarom zou-ie het niet nog een keer doen, mocht-ie ooit nog vrijkomen?
Dat-ie in elkaar geslagen is, heeft daar geen effect op.
Jij denkt ook nog dat chemische castratie een oplossing is zeker.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:51 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Zoals ik het nu lees, kan hij vrij weinig meer doen als hij vrijkomt.
Nou, kan me niet voorstellen dat die gevangenen die menen er op los te kunnen slaan in de bak zitten voor het stelen van een pen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het gaat (denk ik) om waar je (al dan niet terecht) voor veroordeeld bent.
Ja ok, maar om dan (vaak) onnodige hetze te gaan wekken en als een neuroot bij huizen gaan posten enzo gaat wel heel erg ver. (zelfs van die figuren die gaan flyeren dat er een pedofiel in de buurt woont die al hele jaren verhuist bleek te zijnquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Meeste pedofielen zijn niet de vreemde man die bij het schoolplein rondhangt, maar een oom, vader of neef.
Ja, die dubbele moraal is geweldig.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, kan me niet voorstellen dat die gevangenen die menen er op los te kunnen slaan in de bak zitten voor het stelen van een pen.
Je komt in NL niet snel in de bak. Durf te wedden dat degenen die er op los meppen zelf ook wel het een en ander op hun kerfstok hebben. Iemand hier zei dat zulke gevangen ook een hekel hebben aan vrouwenmishandelaars, maar vermoed dat een groot deel zich hier zelf wel eens schuldig aan heeft gemaakt.
Een groot deel van de gevangen zit in de bak voor geweldsmisdrijven.
Dit dus.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Sowieso flauwekul dat de hoogsten in rang in de gevangenis in ieder geval niet aan vrouwen en/of kinderen hebben gezeten. Die kunnen dat ook gedaan hebben, maar hebben op andere punten meer voordelen en/of dat ze meer macht hebben.
Maar dat die in ieder geval niet aan kinderen of vrouwen hebben gezeten gaat er bij mij niet in.
Ja, dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:52 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Ja ok, maar om dan (vaak) onnodige hetze te gaan wekken en als een neuroot bij huizen gaan posten enzo gaat wel heel erg ver. (zelfs van die figuren die gaan flyeren dat er een pedofiel in de buurt woont die al hele jaren verhuist bleek te zijn)
Alsof het elke keer met een vraag gaat. Meisjes/jongens kunnen ook hardhandig ontvoerd worden he.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:48 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
En dan nog: Als iemand pedofiel is, waarschuw je je kinderen gewoon om niet met vreemden mee te gaan.
Hij moet nog 7 jaar + TBS, tegen de tijd dat-ie daarmee klaar is, is hij me dunkt weer volledig gezond.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:51 schreef Christiaan het volgende:
Zoals ik het nu lees, kan hij vrij weinig meer doen als hij vrijkomt.
Na zijn vrijlating? Ik durf er wat om te verwedden van wel.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hij had wel slachtoffers gemaakt als-ie niet in elkaar was geslagen?
Nee, zulke gevoelens worden tijdelijk onderdrukt, maar de 'ziekte' is weldegelijk permanent. Recidivie-cijfers heb ik zo niet voor de hand maar die liggen hoog.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hij moet nog 7 jaar + TBS, tegen de tijd dat-ie daarmee klaar is, is hij me dunkt weer volledig gezond.
Zo werkt de wereld soms. Bij een pooier zijn de vrouwen (in veel gevallen) oud en wijs genoeg om zelf te handelen. Als het om een kind gaat is dat echter anders. Een kind is onschuldig en gevoellig en voor het leven getraumatiseerd. Bovendien willen gevangenen niet echt geasocieerd worden met pedofielen/kindermoordenaars/ex-agenten/verklikkers.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:53 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dit dus.
Hem in elkaar slaan is gewoon is gewoon een manier om even grote of zo mogelijk zelfs grotere criminelen om te bewijzen wie de baas is in de gevangenis. Lekker hypocriet van veel mensen dus om te gaan juichen.
Als een pooier die tientallen jonge vrouwen in de prostitutie heeft gedwongen en talloze geweldsdelicten op zijn naam heeft staan een pedofiel in elkaar slaat, moet je dan gaan staan juichen voor die pooier? (Fictief voorbeeld.)
Vast wel. Maar het op deze manier verkrachten van een meisje is iets waar maar weinig mensen zich schuldig aanmaken. Dat zijn ook acties waar de gemiddelde crimineel zich verre van houd.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, kan me niet voorstellen dat die gevangenen die menen er op los te kunnen slaan in de bak zitten voor het stelen van een pen.
Je komt in NL niet snel in de bak. Durf te wedden dat degenen die er op los meppen zelf ook wel het een en ander op hun kerfstok hebben. Iemand hier zei dat zulke gevangen ook een hekel hebben aan vrouwenmishandelaars, maar vermoed dat een groot deel zich hier zelf wel eens schuldig aan heeft gemaakt.
Een groot deel van de gevangen zit in de bak voor geweldsmisdrijven.
En nu doet-ie dat niet na zijn 7 jaar + TBS, allemaal doordat-ie in elkaar is geslagen?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:54 schreef Vivi het volgende:
Na zijn vrijlating? Ik durf er wat om te verwedden van wel.
Sorry, ik bedoelde dat hij tegen die tijd weer helemaal hersteld is van zijn verwondingen van de vechtpartij.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:55 schreef Amos_ het volgende:
Nee, zulke gevoelens worden tijdelijk onderdrukt, maar de 'ziekte' is weldegelijk permanent. Recidivie-cijfers heb ik zo niet voor de hand maar die liggen hoog.
Dan heeft die ontzettende klootzak tenminste nog 1 keer iets goeds gedaan.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:53 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dit dus.
Hem in elkaar slaan is gewoon is gewoon een manier om even grote of zo mogelijk zelfs grotere criminelen om te bewijzen wie de baas is in de gevangenis. Lekker hypocriet van veel mensen dus om te gaan juichen.
Als een pooier die tientallen jonge vrouwen in de prostitutie heeft gedwongen en talloze geweldsdelicten op zijn naam heeft staan een pedofiel in elkaar slaat, moet je dan gaan staan juichen voor die pooier? (Fictief voorbeeld.)
Ik meen dat ze niet hoger liggen dan de gemiddelde recidive bij seksuele delicten.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:55 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee, zulke gevoelens worden tijdelijk onderdrukt, maar de 'ziekte' is weldegelijk permanent. Recidivie-cijfers heb ik zo niet voor de hand maar die liggen hoog.
Misschien zelfs wel een vervroegde vrijlating?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:58 schreef Re het volgende:
zo en weer een toekomstige vette schadevergoeding in het vooruitzicht
Ik heb aardig wat jaartjes rondgelopen tussen behoorlijk gewelddadig volk en de romantiek van dat hele stoere jongensboek verdween zelden zo snel als wanneer ik met de (ex) vrouwen ván sprak.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hey Freud.
Ik denk dat de daders ook vaders zijn van een kleine meisje en liever niet zien gebeuren dat zo'n viezerik aan hun kind komt als die vrij is. Dat zal denk ik meer meespelen dan hun eigen geweten sussen of positie in de bak.
Nee joh, mallerd, dat wordt heul niet vergeten:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:59 schreef gelly het volgende:
Er wordt even vergeten dat de mensen die deze pedo gemolesteerd hebben zelf ook weer vrijkomen en zich dan niet enkel tot hen beperken als het op het gebruik van geweld aankomt ? Het zijn nu niet de meest nette en sociale mensen die dit soort geweld gebruiken. Maar gelukkig kunnen ze op de steun van Geenstijl en andere jokers rekenen.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hij moet nog 7 jaar + TBS, tegen de tijd dat-ie daarmee klaar is, is hij me dunkt weer volledig gezond.
En ondertussen zijn wel zijn belagers vrijgekomen, mensen die blijkbaar geweld als oplossing zien.
het zal worden meegenomen ja...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Misschien zelfs wel een vervroegde vrijlating?
Alsof een meisje van 17 uit de Oekraïne minder getraumatiseerd zal zijn na jarenlange mishandeling en seksueel misbruik, nadat ze naar hier is gelokt onder valse voorwendselen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:55 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld soms. Bij een pooier zijn de vrouwen (in veel gevallen) oud en wijs genoeg om zelf te handelen. Als het om een kind gaat is dat echter anders. Een kind is onschuldig en gevoellig en voor het leven getraumatiseerd. Bovendien willen gevangenen niet echt geasocieerd worden met pedofielen/kindermoordenaars/ex-agenten/verklikkers.
Het is puur de pikorde die zich hier heeft afgespeeld. Een kinderverkrachter is een 'goed doelwit' om je ongenoegen met het gevangeniswezen te uiten, en kennelijk wordt het achter de tralies gewaardeerd om dit soort mensen een lesje te leren.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:59 schreef gelly het volgende:
Er wordt even vergeten dat de mensen die deze pedo gemolesteerd hebben zelf ook weer vrijkomen en zich dan niet enkel tot hen beperken als het op het gebruik van geweld aankomt ? Het zijn nu niet de meest nette en sociale mensen die dit soort geweld gebruiken. Maar gelukkig kunnen ze op de steun van Geenstijl en andere jokers rekenen.
Ik snap sowieso niet waarom het gejuich zich enkel beperkt tot het mishandelen van kinderverkrachters, het is dan toch ook prima als willekeurig welke gevangene halfdood wordt geslagen ?
En waarom horen we dit soort berichten dan niet vaker en alleen als het om kinderverkrachters gaat?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik heb aardig wat jaartjes rondgelopen tussen behoorlijk gewelddadig volk en de romantiek van dat hele stoere jongensboek verdween zelden zo snel als wanneer ik met de (ex) vrouwen ván sprak.
De ene crimineel is de andere niet natuurlijk, maar mensen die hun hand er niet voor om draaien iemand met gebruikmaking van een mes dood te slaan, schoppen en steken (of dat tenminste proberen) denk ik in dat opzicht toch redelijk in te kunnen schatten.
Maar als jij liever vasthoudt aan je verhaal over codes, danwel vaderschapszorgen, dan mag dat van mij ook. Het zal er ongetwijfeld in meespelen, maar ik ben er 100% van overtuigd dat het aan de basis een manier is van het brein om het geweten te sussen.
"De rest wordt onder de pet gehouden door de rechtse media."quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:04 schreef VancouverFan het volgende:
En waarom horen we dit soort berichten dan niet vaker en alleen als het om kinderverkrachters gaat?
Nou, wat is er 'erger' dan een kinderverkrachter en/of moordenaar?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:04 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En waarom horen we dit soort berichten dan niet vaker en alleen als het om kinderverkrachters gaat?
Ik denk dat iedereen het principe wel snapt, de steun van zogenaamd beschaafde mensen daarvoor is wat vraagtekens oproept.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:04 schreef Sigmund666 het volgende:
Het is en blijft meer de 'asociatie' met. Er zijn ook geen mensen die graag gezien en gefilmd willen worden terwijl ze voor extreem-rechts protesteren en roepen dat 'alle buitenlanders 'raus' moeten.
Dat gaat bij inmates dus ook op. Het is een hele dubbele moraal, maar hij is er wel. En of je nou een bank hebt beroofd, of je hele familie hebt uitgemoord, als je pedofiel bent kun je het schuiven.
Uhm... Nee dan zou ik er wel een probleem mee hebben.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:59 schreef gelly het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom het gejuich zich enkel beperkt tot het mishandelen van kinderverkrachters, het is dan toch ook prima als willekeurig welke gevangene halfdood wordt geslagen ?
Dus geestenzieken moet je met geweld genezen?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:08 schreef VancouverFan het volgende:
Dus ik zou niet weten waarom een 'normale' misdadiger dezelfde 'behandeling' moet krijgen als de zwaar gestoorde pedofiel.
Wat mij betreft is een kinderverkrachter erger.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou, wat is er 'erger' dan een kinderverkrachter en/of moordenaar?
Want het gaat er om dat je iemand pakt die nóg erger is dan jij.
Dat is jouw mening. Niet de mijne.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:09 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dus geestenzieken moet je met geweld genezen?
Als we dan toch hypothetisch bezig zijn: Wanneer iemand voor de tweede keer veroordeeld is voor bijvoorbeeld een geweldsdelict, mag hij van jou in principe dus ook in elkaar getrimd worden, hij is immers ook in herhaling gevallen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:08 schreef VancouverFan het volgende:
Uhm... Nee dan zou ik er wel een probleem mee hebben.
Andere misdadigers kunnen nog leren van hun fouten en straf. Bij pedofilie is dat vaak niet het geval en is de kans recidivisme groot.
Dus ik zou niet weten waarom een 'normale' misdadiger dezelfde 'behandeling' moet krijgen als de zwaar gestoorde pedofiel.
De kans op recidivisme is veel groter bij "normale" delicten hoor. Mij lijkt het dat als dat je criteria zijn we beter uit staatswege elke veroordeelde halfdood kunnen slaan toch ?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Uhm... Nee dan zou ik er wel een probleem mee hebben.
Andere misdadigers kunnen nog leren van hun fouten en straf. Bij pedofilie is dat vaak niet het geval en is de kans recidivisme groot.
Niks, moord is moord (vanuitgaande dat het slachtoffer onschuldig is). Of dat nu een baby, een kind of een volwassene is. Waarom het bij een kind erger zou moeten zijn??? Omdat deze zo onschuldig is? Dat kan een volwassene ook zijn. Omdat deze nog een heel leven voor zich heeft? Zou kunnen, maar ook een volwassene kan nog een heel leven voor zich hebben. etc.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou, wat is er 'erger' dan een kinderverkrachter en/of moordenaar?
Want het gaat er om dat je iemand pakt die nóg erger is dan jij.
Volgens mij maak ik een duidelijk onderscheid tussen pedo's en andere criminelen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als we dan toch hypothetisch bezig zijn: Wanneer iemand voor de tweede keer veroordeeld is voor bijvoorbeeld een geweldsdelict, mag hij van jou in principe dus ook in elkaar getrimd worden, hij is immers ook in herhaling gevallen.
Helemaal dood is dan beter, dan kost het "ons" ook weinig meer dan een paar kogels.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:10 schreef gelly het volgende:
De kans op recidivisme is veel groter bij "normale" delicten hoor. Mij lijkt het dat als dat je criteria zijn we beter uit staatswege elke veroordeelde halfdood kunnen slaan toch ?
Als dat jouw mening is moet jij dat weten.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:10 schreef gelly het volgende:
[..]
De kans op recidivisme is veel groter bij "normale" delicten hoor. Mij lijkt het dat als dat je criteria zijn we beter uit staatswege elke veroordeelde halfdood kunnen slaan toch ?
En iemand van 18 of 28 niet?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat mij betreft is een kinderverkrachter erger.
Een meisje van 7 ruikt haar hele leven nog dat matras waar ze op gelegen heeft en hoort de stemmen van de daders.
Dan kun je misschien maar beter dood zijn....
Nee dat is niet mijn mening, dat is een vraag die ik je stel n.a.v. je betoog.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Niet de mijne.
Dat vind ik dus op zijn zachts gezegd vreemd. Ik zou iemand die bijvoorbeeld mijn moeder beroofd denk ik hetzelfde toewensen als iemand die mijn nichtje onzedelijk betast.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:11 schreef VancouverFan het volgende:
Volgens mij maak ik een duidelijk onderscheid tussen pedo's en andere criminelen.
Ik stel voor dat we het radbraken en vierendelen weer invoeren. Op het plein, met live registratie van SBS6. Misschien een speciaal item in Hart van Nederland.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Helemaal dood is dan beter, dan kost het "ons" ook weinig meer dan een paar kogels.
En die vraag heb ik beantwoordquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:12 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nee dat is niet mijn mening, dat is een vraag die ik je stel n.a.v. je betoog.
Mogen we ook SMS stemmen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we het radbraken en vierendelen weer invoeren. Op het plein, met live registratie van SBS6. Misschien een speciaal item in Hart van Nederland.
Mwah, daar zou ik toch ook verschillend tegen aan kijken. Je mag echter verwachten dat er ook gestraft wordt naar de ernst van het misdrijf.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat vind ik dus op zijn zachts gezegd vreemd. Ik zou iemand die bijvoorbeeld mijn moeder beroofd denk ik hetzelfde toewensen als iemand die mijn nichtje onzedelijk betast.
Nu heb je het over alleen betasten.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat vind ik dus op zijn zachts gezegd vreemd. Ik zou iemand die bijvoorbeeld mijn moeder beroofd denk ik hetzelfde toewensen als iemand die mijn nichtje onzedelijk betast.
En dan net als in China de rekening voor de kogel naar de nabestaanden sturen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:13 schreef Godtje het volgende:
Mogen we ook SMS stemmen.Ah please?????
![]()
SMS HANG AAN naar 5454
Ik kijk nooit SBS maar dan ben ik er als de kippen bij.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En dan net als in China de rekening voor de kogel naar de nabestaanden sturen..
En dat ook live op tv brengen, uiteraard.
En als iemand je moeder verkracht? Want dat kan ook.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:14 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nu heb je het over alleen betasten.
Als iemand mijn nichtje verkracht zou ik dat ik dat toch echt wel erger vinden dan dat mijn moeder beroofd is van haar portomenee. Ik denk dat mijn moeder daar ook wat minder moeite mee heeft.
Die hebben ook een heel leven voor zich. Al denk ik dat die de misdaad beter kunnen verwerken.quote:
En verkoop de rechten aan Endemol.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En dan net als in China de rekening voor de kogel naar de nabestaanden sturen..
En dat ook live op tv brengen, uiteraard.
Als je hypothetische dingen gaat verzinnen, ga dan niet voor mij verzinnen hoe ik daar over denk. Alvast bedankt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:16 schreef Krantenman het volgende:
[..]
En als iemand je moeder verkracht? Want dat kan ook.
Je vindt het dan minder erg omdat je moeder een volwassen vrouw is?
Dat lijkt me op zijn zachts gezegd vreemd.
Oei, heb ik blijkbaar toch op je zere teen getrapt?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je hypothetische dingen gaat verzinnen, ga dan niet voor mij verzinnen hoe ik daar over denk. Alvast bedankt.
Dat is wat je letterlijk zegt. Het is minder erg als volwassen vrouw verkracht te worden dan als kind.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je hypothetische dingen gaat verzinnen, ga dan niet voor mij verzinnen hoe ik daar over denk. Alvast bedankt.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:54 schreef Vivi het volgende:
[..]
Na zijn vrijlating? Ik durf er wat om te verwedden van wel.
Recidivecijfers hebben vrij weinig met meningen te maken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als dat jouw mening is moet jij dat weten.
Dat is niet mijn idee.
Nee hoor. Ik houd er alleen niet van als mensen voor mij gaan bepalen hoe ik over iets denk.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:19 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Oei, heb ik blijkbaar toch op je zere teen getrapt?
En wat nou als iemand op haar verjaardag een 17-jarig meisje verkracht wat dus tijdens de verkrachting 18 wordt?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:19 schreef gelly het volgende:
Dat is wat je letterlijk zegt. Het is minder erg als volwassen vrouw verkracht te worden dan als kind.
Hu?|quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Recidivecijfers hebben vrij weinig met meningen te maken.
Ik denk dat een verkrachting voor een kind meer impact heeft dan voor een volwassen vrouw.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is wat je letterlijk zegt. Het is minder erg als volwassen vrouw verkracht te worden dan als kind.
Oh, je bedoelt die pooiers die meisjes uit het Oostblok en Afrika halen, hun belovend dat ze hier een betere baan krijgen? Waarna ze in elkaar worden geslagen, verkracht en met de dood bedreigd? Seksslavinnen dus, die vaak amper 18 zijn. Maar vaak genoeg ook nog maar veertien of vijftien.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:55 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld soms. Bij een pooier zijn de vrouwen (in veel gevallen) oud en wijs genoeg om zelf te handelen. Als het om een kind gaat is dat echter anders. Een kind is onschuldig en gevoellig en voor het leven getraumatiseerd. Bovendien willen gevangenen niet echt geasocieerd worden met pedofielen/kindermoordenaars/ex-agenten/verklikkers.
Een meisje van 7 heeft dan alleen maar langer de tijd om iets te verwerken. Ze wordt vanzelf 18 of 28 en kan het dan nóg beter verwerken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Die hebben ook een heel leven voor zich. Al denk ik dat die de misdaad beter kunnen verwerken.
Misschien dat dat idee onterecht is maar ik neem ook mee dat iemand van 18 of 28 zich beter kan verzetten tussen zulke gekken. Een meisje van 7 is compleet weerloos en kan amper wat doen.
En tot die tijd zal het meisje het niet meer durven om aangehaald of geknuffeld te worden door iemand, omdat ze het met 'vieze spelletjes' asocieerd.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:24 schreef Casos het volgende:
[..]
Een meisje van 7 heeft dan alleen maar langer de tijd om iets te verwerken. Ze wordt vanzelf 18 of 28 en kan het dan nóg beter verwerken.
Natuurlijk mag dat wel, maar de recidivecijfers zelf zijn geen mening. Je bent nogal stellig in je opvatting over de recidivecijfers bij seksueel misbruik van minderjarigen ten opzichte van de algehele recidivecijfers, maar die stelligheid strookt niet met de daadwerkelijke cijfers.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hu?|
Ik mag mijn mening niet laten beinvloeden door recidiviecijfers?
Als een kind van 7 al helemaal geflipt raakt omdat ze uit haar leefomgeving word weggerukt, waarom moet ze dan ook nog verkracht worden?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:35 schreef Metalfrost het volgende:
Het is voor een jong kind echt niet makkelijker om te verwerken hoor.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:24 schreef Casos het volgende:
[..]
Een meisje van 7 heeft dan alleen maar langer de tijd om iets te verwerken. Ze wordt vanzelf 18 of 28 en kan het dan nóg beter verwerken.
En al die tijd durft ze niet bij mannen in de buurt te komen. Buiten spelen zonder ouders in de buurt is niet mogelijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:24 schreef Casos het volgende:
[..]
Hij heeft iets fouts gedaan en word daar voor gestraft. Tijdens z'n straf doet'ie dan toch nog iets "goeds".quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:53 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dit dus.
Dus verkrachten mag, als het slachtoffer maar jonger dan 10 is zodat ze de tijd heeft de ervaring te verwerken?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:24 schreef Casos het volgende:
[..]
Allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn. Heb je onderzoeken waar dit uit blijkt? Voor volwassen mensen kan dit net zo traumatisch zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En al die tijd durft ze niet bij mannen in de buurt te komen. Buiten spelen zonder ouders in de buurt is niet mogelijk.
Terwijl een volwassene wel beter weet dat het de daden van een enkele man zijn.
Ik zie het nut van het vergelijken van een 7 jarige en volwassene eigenlijk niet.
Ik heb er gelukkig geen onderzoek naar gedaan, het zijn inderdaad aannames. Maar ik denk dat die toch wel erg dicht bij de realiteit zitten.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn. Heb je onderzoeken waar dit uit blijkt? Voor volwassen mensen kan dit net zo traumatisch zijn.
Het moet niet, maar in dit geval heb ik er weinig moeite mee dat het wel is gebeurd.quote:Mensen die dit gedrag in de gevangenis (waar je nota bene je STRAF uitzit) goedkeurenHoe erg het ook is wat de dader gedaan heeft, 1) het is nu eenmaal gebeurd, je kunt de misdaad niet meer ongedaan maken, 2) we hebben gelukkig een rechtssysteem dat objectief en zonder vooroordelen naar een zaak kijkt en op basis daarvan een straf bepaalt, daar moeten anderen zich niet mee bemoeien.
En nu maak je weer het onderscheid tussen vrouwen en kleine meisjes, ik vind het allebei net zo fout, of het nu een meisje van 7 betreft, een vrouw van 23 of een bejaarde vrouw van 71. Maar dat verandert niets aan het feit dat het al gebeurd is, dat kun je helaas niet meer terugdraaien.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:53 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb er gelukkig geen onderzoek naar gedaan, het zijn inderdaad aannames. Maar ik denk dat die toch wel erg dicht bij de realiteit zitten.
En wat wat mij betreft is de exacte wetenschap hierover niet zo belangrijk. Vrouwen ga je niet verkachten en kleine meisje als helemaal niet. Punt.
En ik kan dit soort gedrag, ook bij zo'n criminelen, niet goedkeuren. Met geweld je mening uiten is alleen voor het afvoerputje van onze samenleving (en gelukkig zitten die al opgesloten).quote:[..]
Het moet niet, maar in dit geval heb ik er weinig moeite mee dat het wel is gebeurd.
"Dat is jouw mening."quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:53 schreef VancouverFan het volgende:
Ik heb er gelukkig geen onderzoek naar gedaan, het zijn inderdaad aannames. Maar ik denk dat die toch wel erg dicht bij de realiteit zitten.
Ik denk dat niemand (in dit topic) het daar niet mee eens is.quote:En wat wat mij betreft is de exacte wetenschap hierover niet zo belangrijk. Vrouwen ga je niet verkachten en kleine meisje als helemaal niet. Punt.
Waar trek jij persoonlijk de grens?quote:Het moet niet, maar in dit geval heb ik er weinig moeite mee dat het wel is gebeurd.
Dat is een goede samenvatting van wat ik daar zeg.quote:
In dit soort zaken zijn geen onbetwistbare grenzen te trekken vind ik. Daar zit een heel groot grijs gebied omheen.quote:Ik denk dat niemand (in dit topic) het daar niet mee eens is..
[..]
Waar trek jij persoonlijk de grens?
Juist daarom hebben "wij" toch besloten dit soort zaken door rechters en dergelijken te laten beoordelen, in plaats van zelf mensen te straffen?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:17 schreef VancouverFan het volgende:
In dit soort zaken zijn geen onbetwistbare grenzen te trekken vind ik. Daar zit een heel groot grijs gebied omheen.
Klopt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Juist daarom hebben "wij" toch besloten dit soort zaken door rechters en dergelijken te laten beoordelen, in plaats van zelf mensen te straffen?
Dat zie je mij nergens zeggen. Ik maak alleen geen onderscheid tussen verkrachten van een kind of een volwassene. Beide is voor mij even erg.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:46 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dus verkrachten mag, als het slachtoffer maar jonger dan 10 is zodat ze de tijd heeft de ervaring te verwerken?
Zullen we het gewoon op getekend voor het leven houden?
Waarom dan wel dat onderscheid maken tussen verkrachting van een kind en een volwassene? Want daar komt die vergelijking vandaagquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En al die tijd durft ze niet bij mannen in de buurt te komen. Buiten spelen zonder ouders in de buurt is niet mogelijk.
Terwijl een volwassene wel beter weet dat het de daden van een enkele man zijn.
Ik zie het nut van het vergelijken van een 7 jarige en volwassene eigenlijk niet.
Ik ben daar niet mee begonnen, daar kwam jij mee.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:25 schreef Casos het volgende:
[..]
Dat zie je mij nergens zeggen. Ik maak alleen geen onderscheid tussen verkrachten van een kind of een volwassene. Beide is voor mij even erg.
[..]
Waarom dan wel dat onderscheid maken tussen verkrachting van een kind en een volwassene? Want daar komt die vergelijking vandaag
Volgens mij hebben heel veel mensen in dit topic (ik ook) het idee dat jij het wel prima vindt dat een kinderverkrachter in elkaar wordt geslagen, maar dat niet helemaal duidelijk is of jij het ook prima zou vinden of iemand die een volwassen vrouw heeft verkracht in elkaar wordt geslagen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:29 schreef VancouverFan het volgende:
Ik ben daar niet mee begonnen, daar kwam jij mee.
Tot op bepaalde hoogte wil ik dat onderscheid best wel in de discussie betrekken, maar in uitgebreid het verkrachten van een 7 jarige of een volwassene gaan vergelijken zie ik het nut niet.
En waarom is het zo belangrijk dat jij en die andere mensen mijn mening over die andere hypothetische zaak moeten weten?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens mij hebben heel veel mensen in dit topic (ik ook) het idee dat jij het wel prima vindt dat een kinderverkrachter in elkaar wordt geslagen, maar dat niet helemaal duidelijk is of jij het ook prima zou vinden of iemand die een volwassen vrouw heeft verkracht in elkaar wordt geslagen.
Maar zo kijk ik er tegenaan.
En hoe zou het toewensen verdeeld zijn als het gaat om degenen die je tante berooft of je dochter onzedelijk betast? Zou het dan nog steeds hetzelfde zijn?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, daar zullen ook vast bijzitten die nog ergere dingen hebben gedaan, maar het is niet zo dat het als een verrassing komt dat kinderverkrachters in de gevangenis loslopend wild zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:13 schreef IHVK het volgende:
Ja want de rest van de gediteneerden zitten in de gevangenis omdat ze vals hebben gespeeld met scrabble. Lekker hypocriet weer.
Mijn idee is dat die mensen jou duidelijk proberen te maken dat je je op een glijdend vlak begeeft als je dit soort incidenten goedkeurt, of goed lijkt te keuren.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:35 schreef VancouverFan het volgende:
En waarom is het zo belangrijk dat jij en die andere mensen mijn mening over die andere hypothetische zaak moeten weten?
Laten we eens terug lezen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mijn idee is dat die mensen jou duidelijk proberen te maken dat je je op een glijdend vlak begeeft als je dit soort incidenten goedkeurt, of goed lijkt te keuren.
Mijn antwoord daaropquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:40 schreef yvonne het volgende:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zeker. Het mag niet en moet ook onderzocht worden.
Maar ik vind het ook niet heel dramatisch en schrikbarend dat het gebeurd.
Dat het allebei erg is staat wat mij betreft buiten kijf, met het verschil dat een volwassene wel weet wat seks is, en dus begrijpt wat hem/haar overkomt, en ook weet hoe hij/zij een dader zou kunnen proberen te stoppen, hoewel een trap of je nagels in zijn ballen zetten in sommige gevallen meer gevaar oplevert.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:25 schreef Casos het volgende:
[..]
Dat zie je mij nergens zeggen. Ik maak alleen geen onderscheid tussen verkrachten van een kind of een volwassene. Beide is voor mij even erg.
[..]
Waarom dan wel dat onderscheid maken tussen verkrachting van een kind en een volwassene? Want daar komt die vergelijking vandaag
In principe gaat daar de discussie in dit topic ook helemaal niet over, meer over het feit dat er blijkbaar mensen zijn die zelf voor rechter menen te mogen spelen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:48 schreef Paris_Texas het volgende:
[knip]
En eigenlijk vind ik een terugkeer in de samenleving na zo'n vergrijp niet echt noodzakelijk.
En als het gaat om mensen die in de gevangenis zitten en voor eigen rechter gaan spelen, dan verbaast je dat??quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In principe gaat daar de discussie in dit topic ook helemaal niet over, meer over het feit dat er blijkbaar mensen zijn die zelf voor rechter menen te mogen spelen.
Waar zie jij mensen die zich aanmelden voor een volksgericht?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In principe gaat daar de discussie in dit topic ook helemaal niet over, meer over het feit dat er blijkbaar mensen zijn die zelf voor rechter menen te mogen spelen.
Yvonne Wíe?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:44 schreef yvonne het volgende:
Enige goede aan het GS artikel is dat ze nu weer voor tijden opgescheept zitten met de Yvonne van hertum volgelingen die allemaal volledig gestoord zijn![]()
Enjoy GS
Nee, daarom. Zo is het kringetje weer rond, veel mensen hier (ik ook) vinden het raar dat sommigen het lijken goed te keuren dat die gevangenen voor eigen rechter speelden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:55 schreef Paris_Texas het volgende:
En als het gaat om mensen die in de gevangenis zitten en voor eigen rechter gaan spelen, dan verbaast je dat??
Ze zitten daar om te beginnen natuurlijk al niet omdat het van die gezagsgetrouwe burgers zijn
Weinig moeite? Mening post verkondigde iemand blij te worden van dit nieuws.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar zie jij mensen die zich aanmelden voor een volksgericht?
Er is niemand die oproept tot het in elkaar slaan van pedo's. Er zijn alleen mensen die er weinig moeite mee hebben dat het is gebeurd in een gevangenis.
Dat is toch echt wel wat anders dan dat mensen mensen voor eigen rechter te mogen spelen.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:03 schreef 9x19 het volgende:
Nice, dit doet een mens goed!
Natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij zou iemand die jouw 7 jarig nichtje verkracht niks aan willen doen?
Dus de oom van het slachtoffer zit samen met de dader in de gevangenisquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waarom leg jij mij woorden in de mond?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:05 schreef VancouverFan het volgende:
Dat was niet het antwoord waar ik op gehoopt had, maar toch bedankt voor je bijdrage.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:27 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Als een kind van 7 al helemaal geflipt raakt omdat ze uit haar leefomgeving word weggerukt, waarom moet ze dan ook nog verkracht worden?
Ja, vragen stellen waar het antwoord nergens op slaat...
Omdat jij het onbegrijpelijk lijkt te vinden dat iemand anders dan de wetgevende macht de dader iets aandoet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom leg jij mij woorden in de mond?
Uhm... Wat?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus de oom van het slachtoffer zit samen met de dader in de gevangenis
Maar is het echt zo onbegrijpelijk dat er mensen zijn die hun emoties in dit geval niet in bedwang kunnen houden?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Maar daar heb je dus een rechtstaat voor, voor wanneer de emoties de overhand krijgen.
Je weet dat TBS ook levenslang kan betekenen he?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:10 schreef 9x19 het volgende:
Stelletje ontzettende trutten, deze vent heeft een 7-jarig meisje ontvoerd en verkracht. Het zijn jullie die jullie emoties de overhand laten krijgen door je koste wat kost vast te klampen aan politieke correctheid, zelfs in een geval waar voor gerechtigheid duidelijk veel meer nodig is dan voor die flutstraf die hij heeft gekregen.
Jij hebt het over je nichtje? De gevangenen die de medegevangene hebben mishandeld zullen hoogstwaarschijnlijk geen familie zijn van het slachtoffer, dus je vraag slaat werkelijk nergens op...quote:
Kan betekenen ja. Je weet dat het aantal uitbehandelde TBS'ers die nooit meer vrij komen heel erg klein is he?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:12 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Je weet dat TBS ook levenslang kan betekenen he?
Reageer nu eens nuchter en zonder vooroordelen.
Onbegrijpelijk niet, maar het is niet goed te keuren.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Maar is het echt zo onbegrijpelijk dat er mensen zijn die hun emoties in dit geval niet in bedwang kunnen houden?
Al had Hitler hem mishandeld, dan zou ik nog steeds blij zijn dat hij zo geleden heeft. Het is irrelevant wie het doet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij hebt het over je nichtje? De gevangenen die de medegevangene hebben mishandeld zullen hoogstwaarschijnlijk geen familie zijn van het slachtoffer, dus je vraag slaat werkelijk nergens op...
Nee, ik vind het niet onbegrijpelijk dat iemand eigen rechter wil spelen. Maar juist daarom hebben wij met zijn allen afgesproken dat een onafhankelijk orgaan recht spreekt, niet de mensen die emotioneel betrokken zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:10 schreef VancouverFan het volgende:
Omdat jij het onbegrijpelijk lijkt te vinden dat iemand anders dan de wetgevende macht de dader iets aandoet.
Hier sluit ik mij volledig bij aanquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, ik vind het niet onbegrijpelijk dat iemand eigen rechter wil spelen. Maar juist daarom hebben wij met zijn allen afgesproken dat een onafhankelijk orgaan recht spreekt, niet de mensen die emotioneel betrokken zijn.
Waar ik me over verbaas is dat er blijkbaar mensen zijn die goedkeuren dat de ene crimineel de andere in elkaar slaat. Dat is, mijns inziens, maar één of een paar stappen verwijderd van zelf óok eigen rechter spelen.
Ja, criminelen die de wet breken, stel je voor! Wie had dat verwachtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, ik vind het niet onbegrijpelijk dat iemand eigen rechter wil spelen. Maar juist daarom hebben wij met zijn allen afgesproken dat een onafhankelijk orgaan recht spreekt, niet de mensen die emotioneel betrokken zijn.
Waar ik me over verbaas is dat er blijkbaar mensen zijn die goedkeuren dat de ene crimineel de andere in elkaar slaat. Dat is, mijns inziens, maar één of een paar stappen verwijderd van zelf óok eigen rechter spelen.
quote:Leo Smit ligt nu met hersenletsel halfdood ter kreukels in een extrabeveiligde observatiecel en drinkt dubbelvla door zijn neus.
Waarom wil je dat weten?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:17 schreef Xs2Shanna het volgende:
Johnny Knoxcville, heb je zelf kinderen?
Waarom?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:17 schreef Xs2Shanna het volgende:
Johnny Knoxcville, heb je zelf kinderen?
Net als zoveel andere vragen / hypothetische gebeurtenissen in dit topicquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij hebt het over je nichtje? De gevangenen die de medegevangene hebben mishandeld zullen hoogstwaarschijnlijk geen familie zijn van het slachtoffer, dus je vraag slaat werkelijk nergens op...
maar daar heb je dan geen moeite mee blijkbaar.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Omdat ik PvdA stem. Vooral uit economische overwegingen en vanwege het onderwijs. Dat betekent natuurlijk niet per se dat ik me in al hun uitgangspunten kan vinden. Wat betreft Islam, immigratie en criminaliteit heb ik duidelijk niet zo veel met de progressieve kanten van de PvdA.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
9x19, Waarom een PVDA -roos in je profiel?
Als er een partij is die gelooft in een tweede kans voor iedereen is het de PVDA wel.
Dát iets gebeurt, hoeft niet te betekenen dat je het goed moet keuren.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:18 schreef 9x19 het volgende:
Ja, criminelen die de wet breken, stel je voor! Wie had dat verwachtDan duurt het inderdaad niet meer lang voor iedereen het doet.
Mijns inziens is dat heel ver verwijderd van eigen rechter spelen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Blijkbaar hadden die mensen dus wel een gezond verstand, zelfs in die situatiequote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom?
Net of alle ouders rondlopen met ideeen de verkrachter van zijn/haar kind de ballen af te trekken.![]()
Weet je nog, Milly? Haar ouders riepen vorige week nog op de politie haar werk te laten doen, ipv van emoties over te lopen.
Iemand iets toewensen die een familielid van je heeft beroofd of verkracht is, en dat snap jij hopelijk ook wel, heel iets anders dan onbekenden die iemand in elkaar slaan omdat die persoon iets gedaan heeft wat ze niet bevalt. En ook heel iets anders dan dat laatste goedkeuren.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:21 schreef VancouverFan het volgende:
maar daar heb je dan geen moeite mee blijkbaar.
Och, ik denk niet dat die er rouwig om zijn als Sander V 'van de trap valt' of 'tegen een deur aan loopt'. Denk jij dat ze dan medelijden met hem hebben?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Blijkbaar hadden die mensen dus wel een gezond verstand, zelfs in die situatie
Zie deze post van je voorganger:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Och, ik denk niet dat die er rouwig om zijn als Sander V 'van de trap valt' of 'tegen een deur aan loopt'. Denk jij dat ze dan medelijden met hem hebben?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Iemand iets toewensen die een familielid van je heeft beroofd of verkracht is, en dat snap jij hopelijk ook wel, heel iets anders dan onbekenden die iemand in elkaar slaan omdat die persoon iets gedaan heeft wat ze niet bevalt. En ook heel iets anders dan dat laatste goedkeuren.
Nou nogmaals dan, wat zou jij willen doen met iemand die jouw dochtertje of nichtje zwaar heeft misbruikt?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Iemand iets toewensen die een familielid van je heeft beroofd of verkracht is, en dat snap jij hopelijk ook wel, heel iets anders dan onbekenden die iemand in elkaar slaan omdat die persoon iets gedaan heeft wat ze niet bevalt. En ook heel iets anders dan dat laatste goedkeuren.
Mja, misschien beseffen zij wel (hoe moeilijk ook) dat wat er ook met Sander V. gebeurt, zij hun dochter niet terughebben.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:25 schreef VancouverFan het volgende:
Och, ik denk niet dat die er rouwig om zijn als Sander V 'van de trap valt' of 'tegen een deur aan loopt'. Denk jij dat ze dan medelijden met hem hebben?
Waarom trek jij alles meteen op die manier door?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik heb die situatie gelukkig niet meegemaakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:26 schreef VancouverFan het volgende:
Nou nogmaals dan, wat zou jij willen doen met iemand die jouw dochtertje of nichtje zwaar heeft misbruikt?
Ik keur het niet goed maar ik keur het ook niet af. Ik geef niet om die pedo, als de cel morgen bovenop hem in elkaar stort zal ik er geen minuut van wakker liggen. Ben ik nu een slecht mens?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Het is niet zozeer goedkeuren, ik weet dat het 'fout' is. Dat betekent niet dat ik niet erg blij ben met het lijden van dat monster.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dát iets gebeurt, hoeft niet te betekenen dat je het goed moet keuren.
Omdat ik het onrealistisch vind dat de ouders van Milly het erg zouden vinden als er iets met Sander V gebeurd.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom trek jij alles meteen op die manier door?
Misschien wel, misschien niet.quote:Hoe weet jij wat die mensen denken, projecteer je eigen emoties er niet op! Misschien denken ze nu wel alleen maar aan hun dochter. En niet als dit en als dat.
Als je niet weet hoe jij zou reageren, dan moet je toch ook wel enig begrip hebben voor mensen die dit niet afkeuren?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik heb die situatie gelukkig niet meegemaakt.
Ik kan oprecht zeggen dat ik echt niet weet hoe ik zou reageren.
Maar dan wel via ons rechtssysteem, niet via een paar lompe idioten met een IQ van 60 die alleen maar denken dat ze met geweld dingen kunnen oplossen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet.
De ouders van het meisje waar dit bericht om gaat strijden nu ook voor automatisch TBS voor dit soort daders. Lijkt me sterk dat ouders alleen maar aan hun dochter denken.
Neen, ik vind je eigen reactie iets heel anders dan de reacties van anderen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:40 schreef VancouverFan het volgende:
Als je niet weet hoe jij zou reageren, dan moet je toch ook wel enig begrip hebben voor mensen die dit niet afkeuren?
Ja, als ze onder elkaar vechten is dat win-win voor de samenleving. Breng de gladiatorengevechten maar weer terug.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:53 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik denk niet dat de vader van Hannah het erg vind dat een paar bajesklanten die pedo in elkaar hebben geslagen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Neen, ik vind je eigen reactie iets heel anders dan de reacties van anderen.
Dus: Mocht er zoiets gebeuren, dan zou het kunnen dat ik de dader het liefst in elkaar zou slaan. Dan ben ik emotioneel betrokken bij het slachtoffer. Dat is één.
Iets heel anders is het (schijnbaar) goedkeuren dat bepaalde mensen het recht in eigen handen nemen en iemand in elkaar slaan, terwijl ze niet, of in ieder geval veel minder, emotioneel bij de zaak betrokken zijn.
Die lompe idioten zijn in dit geval geen schandalige bijzaak naast het rechtssysteem.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar dan wel via ons rechtssysteem, niet via een paar lompe idioten met een IQ van 60 die alleen maar denken dat ze met geweld dingen kunnen oplossen.
Wat een onzin....quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Maar goed, als je her en der de goedkeurende reacties zo leest, dan is het niet verwonderlijk dat de maatschappij zo hufterig wordt. Ben je het ergens niet mee eens? Dan mep je er gewoon op, lost alles op!
Naief.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:45 schreef Vivi het volgende:
Nou, die maakt iig geen slachtoffertjes meer..
En dat ben ik dus absoluut niet met je eens.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Die lompe idioten zijn in dit geval geen schandalige bijzaak naast het rechtssysteem.
Bovendien zit hij toch vast, dus ze kunnen nieteens iets doen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is je goed recht. Verschillende mensen, verschillende meningen. Niks ernstigs aanquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En dat ben ik dus absoluut niet met je eens.
Vind ik niet, de criminelen die dit gedaan hebben komen hoogstwaarschijnlijk ooit weer vrij.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:50 schreef VancouverFan het volgende:
Wat een onzin....
Er gewoon op los meppen is heel wat anders dan het niet afkeuren van geweld tegen een veroordeelde pedo.
En daar ook nog in worden aangemoedigd door blijkbaar een grote groep mensen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vind ik niet, de criminelen die dit gedaan hebben komen hoogstwaarschijnlijk ooit weer vrij.
En dan lopen er dus (nog meer) mensen rond die in geweld de oplossing voor alles wat je niet bevalt zien.
Punt 1: Geweld zie ik nooit als oplossing.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vind ik niet, de criminelen die dit gedaan hebben komen hoogstwaarschijnlijk ooit weer vrij.
En dan lopen er dus (nog meer) mensen rond die in geweld de oplossing voor alles wat je niet bevalt zien.
Die mensen die dat denken dachten dat ook al. Dat is niet iets dat je opeens leert hoor.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |