Ze kunnen dus blijkbaar ook bij jou zitten, en dan heb je weer het leuke feitje dat ze nooooit alleen zijnquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:05 schreef Kikopuz het volgende:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaah xDDDDD godver ik haat die beesten![]()
Krijg meteen kriebel overal.. kutpics!
Jij vind dit normaal en niet eng?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:07 schreef trovey het volgende:
Ga buiten in een tentje wonen...oh wacht, dit is niet KLAAGBAAK
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:10 schreef Kikopuz het volgende:
Als ik zo'n beest tegen kom dan ben ik allang doodMijn lichaam heeft daar speciaal een systeem voor gebouwd: spin zien -> flauwvallen -> hartstilstand -> dood
Deze monsters verdienen geen vrijheid.. de kleintjes zijn nog schattig.. daarna mogen ze doodquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:12 schreef vronie het volgende:
Je had ook de stofzuigerzak,buiten open kunnen maken.
En zijn vrijheid gegund.
Ik zeg toch dat ik zon scheiterd ben dat ik het alleen met de telescoop buis van de stofzuiger durfde, plus, hij had niet onder een gemiddeld glas gepast, hij was echt groot.quote:
Arnhemquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:12 schreef Dynd het volgende:
Damn, waar woon je? Deze komen toch weinig in het noorden van het land voor?
Ja wrijf het nog ff inquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:12 schreef leukvoorlater het volgende:
Ik kom huisspinnen regelmatig tegen. Afgelopen maand ongeveer 7 stuks naar buiten gebracht. Nu trekken ze toch naar uiten vanwege het goede weer?
Ja daaaag dan had ik m nog een keer moeten zien.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:12 schreef vronie het volgende:
Je had ook de stofzuigerzak,buiten open kunnen maken.
En zijn vrijheid gegund.
T zal me een worst wezen wat hij allemaal vangt, ik heb nog liever 20 muggen enz in me slaapkamer dan 1 van deze boven me bedquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:17 schreef THEFXR het volgende:
ik heb er ook 1, laat hem al jaren met rust, nooit last van insecten of vliegen, die spinnen doet meer nuttig werk,dan je denkt.
p.s. de angst is aangeleerd, je wordt er niet mee geboren.
Ja, dit vind ik normaal, zeker in de herfst en de winter als spinnen een warmere plek zoeken om te overwinteren en ik heb er absoluut geen moeite mee...zet ze meestal op een goed plekje neer die meer geschikt is om te overwinteren (op mijn balkon bv). Er zitten regelmatig van dat soort spinnen (van die immens grote kruisspinnen) op mijn balkonnetje in de zomer. Ik heb er diverse planten in pot staan en blijkbaar is dat goed jachtterrein voor spinnen. Fijn toch, scheelt mij weer muggen die mijn huis binnenkomen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:08 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jij vind dit normaal en niet eng?
Ook als je bedenkt dat bovenstaande beesten vanacht misschien wel door jou kamer lopen?
Denk je dat hij mijn minuut aan extra turbelentie heeft overleeft die ik aan heb laten staan nadat ik hem had opgezuigd (om zeker te weten dat hij er in zat) volgens mij is dat ding van mij 2800 watt ofzoquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:23 schreef vronie het volgende:
Doe even normaal ,haal hem uit de klikobak..
Deze spinnen zijn wel beschermd.
Door die stofzuigerzak idd.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:23 schreef vronie het volgende:
Doe even normaal ,haal hem uit de klikobak..
Deze spinnen zijn wel beschermd.
Hoe maak je ze "stuk" dan, ik durf niet eens in de buurt te komenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:30 schreef Rabieluh het volgende:
Die zijn vrij normaal ja, ik heb mn kamer op de begane grond en ze komen geregeld binnen, ik vind 't enorm kut ze moeten dan ook stuk.
Die muggen verdelgen kan ik zelf wel.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik woon in noorden in woonboerderij en ik heb dit spin eerder nog in huis gehad.
ik pak gewoon met glas en dikke papier of karton daarmee vang ik spin en zet buiten uit.
komende tijden komen er ook nog zwaluwen, uil en misschien vleermuizen langs.
Muizen zitten er sinds winter al in huis. lekker he.
Zo doe ik het ook met spinnen,een glas en een papierquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik woon in noorden in woonboerderij en ik heb dit spin eerder nog in huis gehad.
ik pak gewoon met glas en dikke papier of karton daarmee vang ik spin en zet buiten uit.
Genoeg andersquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:12 schreef Dynd het volgende:
Niet dus, ik kom echt niet dichter bij dan 1 meter bij deze monsters.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:54 schreef leukvoorlater het volgende:
Overigens is de glas-en-papiermethode zowel voor spin als mens veilig.
Paraat staan met je glas en papier en dat beest met een bezem een duwtje geven.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Niet dus, ik kom echt niet dichter bij dan 1 meter bij deze monsters.
een duwtje naar de spinnenhemel jaquote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:01 schreef leukvoorlater het volgende:
[..]
Paraat staan met je glas en papier en dat beest met een bezem een duwtje geven.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En kraken dat ie deed onder m'n schoen
Nee, dat is zielig.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
een duwtje naar de spinnenhemel ja
Assen-west je weet tochhhhhh!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Genoeg anders
gister nog eentjeeven groot als deze
Assen jwtz.
daar heb ik kleinere spinnen voorquote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:02 schreef trovey het volgende:
[..]
En straks een Klaagbaaktopic openen over muggen in de slaapkamer....ik kan niet wachten om op je toekomstige topic te reageren
ze praten nooit terug anders....quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:03 schreef leukvoorlater het volgende:
[..]
Nee, dat is zielig.Spinnen zijn heel leuk als je ze beter kent.
dat is zuid-zuid-westquote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:04 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Assen-west je weet tochhhhhh!
Kloosterveen
tot ze 1000 eieren komen dumpen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:03 schreef leukvoorlater het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:07 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
tot ze 1000 eieren komen dumpen.
ik heb liever dat spinnen buiten blijven.
Off-topic
Voor degene die klagen tegenover de muggen heb ik er 1 eenvoudig oplossing voor.
koop dit een muggennet.
[ afbeelding ]
Ik zou dan serieus altijd het water zachtjes laten lopen of gewoon de dop erin doen natuurlijkquote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:11 schreef MissBliss het volgende:
Mijn zus heeft ook van dit soort monsters in huis gehad, ze kwamen tevoorschijn uit de gootsteen [ afbeelding ]
Ik woon op 1 hoog en heb ze gelukkig nog nooit gezien.
Same! Als ik zo'n monster tegenkom pak ik ook direct alles wat ik voorradig heb en probeer ik hem eerst te vermoorden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:10 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Oh, nasty. Ik heb echt een irrationele angst voor beesten die groter zijn dan ze eigenlijk 'horen' te zijn
.
Ik wist dat ik jou hier kon verwachten, Sanquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:20 schreef Samzz het volgende:
Er is er nooit eenDit soort spinnen zijn altijd met z'n tweeën.
Spinnen
Ik zie die dingen hier best vaak. Maar ik woon dan ook op 't platteland. En ja, in het noordenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:12 schreef Dynd het volgende:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 04:20 schreef Loontjah het volgende:
En het ergste is (tenminste dat zeggen ze altijd hier) ze zijn nooit alleen...
quote:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 04:54 schreef Ringo het volgende:
Er zijn gevallen bekend van Europese spinnen die gepaard hebben met Aziatische en Australische soortgenoten. Een nieuwe dodelijke variant. Rukt op in Noord-West Europa. Krijgen we massaal in onze huizen. Tip: check voortaan altijd je pantoffels.
Laat je niet gek maken. Ook Zwarte Weduwen zijn als iedere andere spin. Eerst vluchten, dan dreigen, dan bijten. Je herkent ze makkelijk en vooralsnog overleven ze niet makkelijk in ons klimaat.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 04:21 schreef popolon het volgende:
De onstuitbare opmars van de zwarte weduwe
Zwarte Weduwe rukt op in Nederland
hoe pak je dat aan als ie tegen de muur boven, en als je hem even verkeerd aanraakt en hem laat schrikken, achter de ijskast zit?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En kraken dat ie deed onder m'n schoen
Dat is echt de grootste nonsensquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:58 schreef Demise het volgende:
Spinnen zijn helemaal niet eng. Ik laat ze meestal gewoon zitten, maar mijn moeder heeft het toch niet zo op de lieve beestjes en mijn vader maakt ze gewoon dood. Daarom zet ik de varianten die groter zijn dan een speldenknop (panisch is ze voor die beesten) meestal buiten.
Een leuk weetje: onderzoekers menen dat je in je leven zo'n drie tot vijf spinnen eet, omdat die 's nachts je mond inkruipen.
* Demise vraagt zich heimelijk af hoeveel mensen uit dit topic voortaan Duct-tape op hun mond plakken voor ze gaan slapen.
Shhhh!quote:
Daar zullen ze vast zitten jaquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:20 schreef incognitoomuch het volgende:
Ik droom dr altijd over. Dat ze onder me bed zitten...
zo'n rare plek is dat anders niet. zeker niet als je bed tegen het raam staatquote:
Zeker! Mijn bed stond vroeger toen ik bij mijn ouders woonde tegen het raam en er waren altijd wel 1 of 2 van die langpoten onder me bed.quote:
Ja, dat zeg ik. Daar zitten ze zeker. Ook achter de verwarming, achter kasten die tegen de muur staan, als het maar droog, vochtvrij en tochtvrij is.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:30 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Zeker! Mijn bed stond vroeger toen ik bij mijn ouders woonde tegen het raam en er waren altijd wel 1 of 2 van die langpoten onder me bed.
je moet ze ook eerst doodslaan alvorens ze op te zuigenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:37 schreef Westparkietje het volgende:
GATVER! ik haat die kruipende vieze gore dingen! Ze kunnen trouwens ook weer UIT de stofzuiger kruipen.....dat heb ik al eerder gezien helaas....
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
fakequote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:46 schreef Paaskonijn het volgende:
Laat je niet gebeten worden door een vioolspin.
[ afbeelding ]
Die zijn hier dus niet. Dan nog, als je normaal met die beesten omgaat, doen ze niks.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:50 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
http://buelahman.wordpres(...)e-spider-from-lrose/
een echte patriot spider!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:09 schreef zatoichi het volgende:
niks fake, brown recluse als ik het goed heb.... only in america!
In de woonkamer slapen vanwege een spin? Ik spring inderdaad ook als een gek mijn bed uit en ren de woonkamer in. Maar dan zoek ik direct een krant of een schoen en ga ik die spin opzoeken & de rest van de kamer spin vrij krijgen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:46 schreef rats het volgende:
Vorig jaar zelfs gehad dat ik nog even zat te lezen in bed en ineens zie ik een spin van plafond naar beneden komen en landde zo op het bed vlak voor me... ben nog nooit zo snel uit bed gesprongen.
Ook wel eens nacht in de woonkamer geslapen omdat er 1 in de slaapkamer zat.
Guess again, ze komen er net zo veel voor als in de rest van het land. Is een vrij standaard spinnetje in Nederland. Wees blij dat ze er zijn. Anders had je veel meer overlast van andere veel schadelijkere insecten.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:12 schreef Dynd het volgende:
Kanonne... ik voel gewoon de fear langs me ruggegraat omhoog gaan wanneer die vader weg rent.quote:
dan zullen ze echt groot zijn geweest, als ze hier door heen komen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:11 schreef MissBliss het volgende:
Mijn zus heeft ook van dit soort monsters in huis gehad, ze kwamen tevoorschijn uit de gootsteen [ afbeelding ]
Ik woon op 1 hoog en heb ze gelukkig nog nooit gezien.
Kreeg dat beest niet te pakken, hij sprong ook echt. Zag em zo van muur naar plafond springen en weer terug, dan heel snel lopen. Was ook een taai beest, mijn vriend had moeite om hem kapot te krijgen (nu hoeven ze niet perse dood van mij, maar dit was uitzondering).quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In de woonkamer slapen vanwege een spin? Ik spring inderdaad ook als een gek mijn bed uit en ren de woonkamer in. Maar dan zoek ik direct een krant of een schoen en ga ik die spin opzoeken & de rest van de kamer spin vrij krijgen.
Heb al eens gehad dat ik in een hostel zat en de volgende ochtend gewoon een rode vlek op de lakens had omdat ik wat insecten had gecrushed. Mn lichaam zat ook onder de rode vlekken toen. Echt zo ontzettend smerig
Die ene gast heeft wel pech zeg:quote:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:03 schreef leukvoorlater het volgende:
[..]
Kan wel kloppen want mijn zus hield mij nachtenlang wakker door haar gekrijs omdat er weer eens een langpoot over de grond richting haar bed kroop.quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:26 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Leer over het onderwerp en zet je angst om in fascinatie!![]()
Ik ben er nooit echt bang voor geweest zolang ze op veilig afstand bleven en vond het altijd al nuttige dieren maar er was wel een bepaalde afkeer die ik er bij voelde.quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:53 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Kan wel kloppen want mijn zus hield mij nachtenlang wakker door haar gekrijs omdat er weer eens een langpoot over de grond richting haar bed kroop.
Waar heb je deze omschakeling geleerd?
Misschien dat die angst komt uit respect voor de beesten. Ze zijn immers klein, wij zijn groot. Hoe klein zijn wij dan in vergelijking met hun?quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:24 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Het is het beste om te respecteren in plaats van te vrezen want angst is een slechte raadgever.
Klinkt als een cheesy citaat uit een kung-fu film maar het klopt wel.
Je moet ze inderdaad nageven dat ze zelfs Chuck Norris het nakijken geven als het op indruk maken aankomt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:32 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Misschien dat die angst komt uit respect voor de beesten. Ze zijn immers klein, wij zijn groot. Hoe klein zijn wij dan in vergelijking met hun?![]()
Kung-Fu Citaten zijn nooit cheesy!
Als suikerspin verkoper?quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
We kunnen nog veel leren van spinnen. Ik zou graag de eerste zijn die een spinnedraad zou kunnen namaken. Ik zou schat hemeltje rijk worden.
quote:
Die laatste is echt geniaal!quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Die ene gast heeft wel pech zeg:
Het 3e filmpje is echt super geniaal btw, ik zou de kat echt zn gang laten gaan
Ik zou onderhand naar een ander continent verhuisd zijn
quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:26 schreef Vengerr het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De angst wordt kinderen aangeleerd door irrationeel angstige volwassenen.
Leer over het onderwerp en zet je angst om in fascinatie!![]()
Ik weet dat het heel diep zit bij velen maar het kan echt hoor.
Ik moest er vroeger ook niets van hebben en nu geniet ik van die dieren.
Wat let je.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:13 schreef Samzz het volgende:
[..]Jij hebt spinnen?
Ik wil ze ook, heel erg graag
Wat geef je die beesten eigenlijk te eten? En kunnen ze ook gevaarlijk zijn? Als in bijten naar je hand als je hun hok probeert schoon te maken?quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:46 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Wat let je.![]()
Voor 30 tot 60 euro kan je al een voor beginners geschikte halfwas vogelspin zoals een soort uit het Brachypelma genus hebben met terrarium.
Verder onderhoud is spotgoedkoop en niet moeilijk.
Bezoek eens een van de grotere reptielenbeurzen zoals die op 11 april in Houten.
Daar zijn heel heeeeel veel vogelspinnen te vinden.
Krekels? Sprinkhanen? Nooit van gehoord?quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:52 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Wat geef je die beesten eigenlijk te eten? En kunnen ze ook gevaarlijk zijn? Als in bijten naar je hand als je hun hok probeert schoon te maken?
Wat leukquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:31 schreef Xantalien het volgende:
Bij ons op school zat er ook zo een. Daarmee gingen ze voetballen. In de gang.
Gevolg: Ik ben er vandoor gegaan.Gatver, wat een enge beesten.
Krekels zijn perfect voedsel en verkrijgbaar via internet of dieren speciaalzaken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:52 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Wat geef je die beesten eigenlijk te eten? En kunnen ze ook gevaarlijk zijn? Als in bijten naar je hand als je hun hok probeert schoon te maken?
Die zat vorige zomer in mijn tuin, althans, het lijkt er op.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Die ene gast heeft wel pech zeg:
Het 3e filmpje is echt super geniaal btw, ik zou de kat echt zn gang laten gaan
Ik zou onderhand naar een ander continent verhuisd zijn
Ja tja, dat zit vaak dan weer een beetje tegen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:31 schreef Northside het volgende:
Gelukkig heb ik 2 huistijgers die dit soort dingen snel en discreet voor me oplossen.
[ afbeelding ]
Nee, oke, ik zal het anders zeggen...quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:10 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Wat leukMocht de spin op doel? Gaat vast uitstekend met acht armen
Bij mijn tijgertjes gaat alles naar binnen. Vliegen, muggen, mieren, spinnen. En ik geef ze toch echt genoeg brokken hoor...quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:25 schreef erodome het volgende:
Maar ik heb ervan geleerd dat je niet zomaar op je kat kan rekenen
Ik heb al besloten welke soorten ik wil houden. Maar op dit moment woon ik nog thuis en pa en ma vinden het geen goed ideequote:Op woensdag 31 maart 2010 15:46 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Wat let je.![]()
Voor 30 tot 60 euro kan je al een voor beginners geschikte halfwas vogelspin zoals een soort uit het Brachypelma genus hebben met terrarium.
Verder onderhoud is spotgoedkoop en niet moeilijk.
Bezoek eens een van de grotere reptielenbeurzen zoals die op 11 april in Houten.
Daar zijn heel heeeeel veel vogelspinnen te vinden.
Opzicht wel interessant! Het lijkt mij aan de ene kant ontzettend eng om zo'n beest in huis te hebben, maar het zou aan de andere kant ook wel weer fasinerend zijn. Zou je wellicht fotos kunnen maken van jouw spin in zijn habitat?quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:15 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Lang verhaal kort: Veel soorten zijn super relaxed maar er zijn er een paar met de mentaliteit van een kettingzaag zoals Pterinochilus murinus en Haplopelma lividium.
Haha, de huisgenoten zijn not amused.quote:Op donderdag 1 april 2010 00:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb al besloten welke soorten ik wil houden. Maar op dit moment woon ik nog thuis en pa en ma vinden het geen goed idee
B. Smithy staat me erg aan, hoewel dat geen halfwas soort is, dacht ik. Maar ook de G. Rosea vind ik mooiIk wil beginnen met een makkelijke, niet aggressieve spin en het dan uitbouwen.
Aaaaaiiiii....quote:Op donderdag 1 april 2010 09:02 schreef zatoichi het volgende:
Een vriend van mij heeft ook een tijd en vogelspin gehad; hij heette Teddy Ruxpin. Totaal niet eng, want altijd rustig en je kon hem lekker over je hand laten lopen, dat voelde ook wel zacht enzo.
Helaas is hij overleden toen hij ging vervellen omdat die vriend dacht dat hij ziek was omdat hij op zijn rug ging liggen en hem telken terug draaide; daar was hij niet zo blij mee...
Vanavond zal ik weer eens wat nieuwe foto's maken en dan gooi ik ze gelijk online.quote:Op donderdag 1 april 2010 09:04 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Opzicht wel interessant! Het lijkt mij aan de ene kant ontzettend eng om zo'n beest in huis te hebben, maar het zou aan de andere kant ook wel weer fasinerend zijn. Zou je wellicht fotos kunnen maken van jouw spin in zijn habitat?
Ben benieuwd!
Waar moet je overigens op letten om dat beest gezond te houden?
Ja, ik had het al opgezochtquote:Op donderdag 1 april 2010 11:45 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Haha, de huisgenoten zijn not amused.![]()
Misschien kan je ze gerust stellen met wat feitjes mits ze er voor open staan.
Een Brachypelma smithi en Grammostola rosea heb ik zelf ook en vooral de B. smithi lijkt me leuk om mee te beginnen.
Het is niet alleen een mooie en makkelijke spin maar ook een soort die veel mensen herkennen. (Indiana Jones, Home alone etc.)
G. rosea is ook een typische beginnersoort maar kan wel eens wispelturig zijn.
Ze kunnen plotseling een periode chagrijnig worden of zonder aantoonbare reden maanden niets eten.
Dat kan helemaal geen kwaad voor de spin maar het kan nogal wat zorgen en verwarring opleveren als je het niet weet.
Mijn tip als je 1 spin koopt: ga voor de B. smithi!![]()
Sommige mensen nemen gelijk een soort met meer pit.
Dat is voor de kick of omdat daar ook veel van de meer bijzondere en kleurrijke soorten onder vallen.
Zelf kies ik er ook gewoon voor om redelijk onderaan de ladder te beginnen. Dan heb je tenminste iets om naartoe te groeien.
Ook wil ik in verband met de katten geen riskante soorten in huis tot er een goede hobbykamer beschikbaar is waar een ontsnapping gelijk weer gevonden kan worden.
p.s. Een halfwas is geen soort maar een dier dat nog niet volwassen is. Die zijn ook goedkoper.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is er trouwens op Fok! een terrarium topic? Zo nee, zou het misschien wat zijn deze te maken, zodat daar over mede deze fascinerende dieren gepraat kan worden en foto's kunnen worden uitgewisseld ed?“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
Goed idee!quote:Op donderdag 1 april 2010 13:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is er trouwens op Fok! een terrarium topic? Zo nee, zou het misschien wat zijn deze te maken, zodat daar over mede deze fascinerende dieren gepraat kan worden en foto's kunnen worden uitgewisseld ed?
Vind ik ook welquote:Op donderdag 1 april 2010 14:19 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Goed idee!Met veel tips en truuks voor het bouwen van je terrarium.
quote:Op donderdag 1 april 2010 13:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, ik had het al opgezochtIk wil geen spin om er stoer mee te doen, ik vind het fscinerende dieren en ik zou er uiteindelijk ook graag mee willen kweken om de soort in stand te houden en wildvang te voorkomen zeg maar (hoe nobel
). Spinnen en slangen zijn voor mij de ideale dieren om ervaring op te doen met terraria, want mijn uiteindelijke wens is een terrarium met C. jacksonii (Kameleon dus).
Ik denk overigens dat ik ook begin met de B. smithy en dan uitbouw naar de G. rosea en de B. vagans, want die laatste vind ik een prachtige spin![]()
Ter illustratie:Door te kweken wordt wildvang inderdaad onnodig en blijven soorten binnen hobby's bewaard dus dat is altijd een goede zaak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is er trouwens op Fok! een terrarium topic? Zo nee, zou het misschien wat zijn deze te maken, zodat daar over mede deze fascinerende dieren gepraat kan worden en foto's kunnen worden uitgewisseld ed?
(Als je er een zakcentje mee verdient is dat ook leuk
)
Laat me weten als je ooit Poecilotheria metallica spiderlings hebt.![]()
Wat een pruik die G. rosea op de foto.![]()
Het lijkt wel een B vagans.
Kameleons zijnmaar ik heb vaker gehoord dat je die ervaring hard nodig zal hebben dus wachten is een goed idee.
Terra topics zijn er wel geweest maar een echt centraal topic heb ik al heel lang niet gezien.
Als er genoeg animo voor is mag dat er best komen vind ik.
Voor aquariums bestaat ook een topic.
[ Bericht 1% gewijzigd door Vengerr op 01-04-2010 14:54:36 ]
Ik heb weleens gehoord(of het waar is weet ik niet) dat 1 van de meest giftige spinnen in nederland woont, maar voor mensen niet gevaarlijk is omdat hij niet door de huid heen kan komen ofzo.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:57 schreef valek het volgende:
Die beesten zijn hartsikke giftig heb ik gehoord. Alleen kunnen ze mensen niet bijten omdat hun kaken te klein zijn. Of je moet een echt groot exemplaar hebben, dan moet je opletten.
Ik he vanmiddag nog zo'n dikke vette zwarte opgezogen met de stofzuigerquote:Op donderdag 1 april 2010 14:53 schreef trovey het volgende:
Dit topic heeft ineens een hele andere wending genomen....mensen die bang zijn voor spinnen laten zich nu helemaal niet meer zien.
Gadver!quote:Op maandag 26 april 2010 23:19 schreef delano.888 het volgende:
Die van vandaag was echt precies 100% deze:
[ afbeelding ]
De vorige was nog iets dikker...
quote:Op maandag 26 april 2010 23:17 schreef delano.888 het volgende:
kan niks vinden, maar heb nu elke 5 seconden t gevoel dat er iets op me zit, gadver wat zijn deze beesten frustrerend..![]()
2 super-spinnen gevangen, 2x geen bevestiging gehad dat ze wel echt weg waren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |