Ik wist dat ik jou hier kon verwachten, Sanquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:20 schreef Samzz het volgende:
Er is er nooit eenDit soort spinnen zijn altijd met z'n tweeën.
Spinnen
Ik zie die dingen hier best vaak. Maar ik woon dan ook op 't platteland. En ja, in het noordenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:12 schreef Dynd het volgende:
Damn, waar woon je? Deze komen toch weinig in het noorden van het land voor?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 04:20 schreef Loontjah het volgende:
En het ergste is (tenminste dat zeggen ze altijd hier) ze zijn nooit alleen...
quote:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 04:54 schreef Ringo het volgende:
Er zijn gevallen bekend van Europese spinnen die gepaard hebben met Aziatische en Australische soortgenoten. Een nieuwe dodelijke variant. Rukt op in Noord-West Europa. Krijgen we massaal in onze huizen. Tip: check voortaan altijd je pantoffels.
Laat je niet gek maken. Ook Zwarte Weduwen zijn als iedere andere spin. Eerst vluchten, dan dreigen, dan bijten. Je herkent ze makkelijk en vooralsnog overleven ze niet makkelijk in ons klimaat.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 04:21 schreef popolon het volgende:
De onstuitbare opmars van de zwarte weduwe
Zwarte Weduwe rukt op in Nederland
hoe pak je dat aan als ie tegen de muur boven, en als je hem even verkeerd aanraakt en hem laat schrikken, achter de ijskast zit?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En kraken dat ie deed onder m'n schoen
Dat is echt de grootste nonsensquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:58 schreef Demise het volgende:
Spinnen zijn helemaal niet eng. Ik laat ze meestal gewoon zitten, maar mijn moeder heeft het toch niet zo op de lieve beestjes en mijn vader maakt ze gewoon dood. Daarom zet ik de varianten die groter zijn dan een speldenknop (panisch is ze voor die beesten) meestal buiten.
Een leuk weetje: onderzoekers menen dat je in je leven zo'n drie tot vijf spinnen eet, omdat die 's nachts je mond inkruipen.
* Demise vraagt zich heimelijk af hoeveel mensen uit dit topic voortaan Duct-tape op hun mond plakken voor ze gaan slapen.
Shhhh!quote:
Daar zullen ze vast zitten jaquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:20 schreef incognitoomuch het volgende:
Ik droom dr altijd over. Dat ze onder me bed zitten...
zo'n rare plek is dat anders niet. zeker niet als je bed tegen het raam staatquote:
Zeker! Mijn bed stond vroeger toen ik bij mijn ouders woonde tegen het raam en er waren altijd wel 1 of 2 van die langpoten onder me bed.quote:
Ja, dat zeg ik. Daar zitten ze zeker. Ook achter de verwarming, achter kasten die tegen de muur staan, als het maar droog, vochtvrij en tochtvrij is.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:30 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
Zeker! Mijn bed stond vroeger toen ik bij mijn ouders woonde tegen het raam en er waren altijd wel 1 of 2 van die langpoten onder me bed.
je moet ze ook eerst doodslaan alvorens ze op te zuigenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:37 schreef Westparkietje het volgende:
GATVER! ik haat die kruipende vieze gore dingen! Ze kunnen trouwens ook weer UIT de stofzuiger kruipen.....dat heb ik al eerder gezien helaas....
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik woon in noorden in woonboerderij en ik heb dit spin eerder nog in huis gehad.
ik pak gewoon met glas en dikke papier of karton daarmee vang ik spin en zet buiten uit.
komende tijden komen er ook nog zwaluwen, uil en misschien vleermuizen langs.
Muizen zitten er sinds winter al in huis. lekker he.
fakequote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:46 schreef Paaskonijn het volgende:
Laat je niet gebeten worden door een vioolspin.
[ afbeelding ]
Die zijn hier dus niet. Dan nog, als je normaal met die beesten omgaat, doen ze niks.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:50 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
http://buelahman.wordpres(...)e-spider-from-lrose/
een echte patriot spider!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:09 schreef zatoichi het volgende:
niks fake, brown recluse als ik het goed heb.... only in america!
In de woonkamer slapen vanwege een spin? Ik spring inderdaad ook als een gek mijn bed uit en ren de woonkamer in. Maar dan zoek ik direct een krant of een schoen en ga ik die spin opzoeken & de rest van de kamer spin vrij krijgen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:46 schreef rats het volgende:
Vorig jaar zelfs gehad dat ik nog even zat te lezen in bed en ineens zie ik een spin van plafond naar beneden komen en landde zo op het bed vlak voor me... ben nog nooit zo snel uit bed gesprongen.
Ook wel eens nacht in de woonkamer geslapen omdat er 1 in de slaapkamer zat.
Guess again, ze komen er net zo veel voor als in de rest van het land. Is een vrij standaard spinnetje in Nederland. Wees blij dat ze er zijn. Anders had je veel meer overlast van andere veel schadelijkere insecten.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:12 schreef Dynd het volgende:
Damn, waar woon je? Deze komen toch weinig in het noorden van het land voor?
Kanonne... ik voel gewoon de fear langs me ruggegraat omhoog gaan wanneer die vader weg rent.quote:
dan zullen ze echt groot zijn geweest, als ze hier door heen komen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:11 schreef MissBliss het volgende:
Mijn zus heeft ook van dit soort monsters in huis gehad, ze kwamen tevoorschijn uit de gootsteen [ afbeelding ]
Ik woon op 1 hoog en heb ze gelukkig nog nooit gezien.
Kreeg dat beest niet te pakken, hij sprong ook echt. Zag em zo van muur naar plafond springen en weer terug, dan heel snel lopen. Was ook een taai beest, mijn vriend had moeite om hem kapot te krijgen (nu hoeven ze niet perse dood van mij, maar dit was uitzondering).quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In de woonkamer slapen vanwege een spin? Ik spring inderdaad ook als een gek mijn bed uit en ren de woonkamer in. Maar dan zoek ik direct een krant of een schoen en ga ik die spin opzoeken & de rest van de kamer spin vrij krijgen.
Heb al eens gehad dat ik in een hostel zat en de volgende ochtend gewoon een rode vlek op de lakens had omdat ik wat insecten had gecrushed. Mn lichaam zat ook onder de rode vlekken toen. Echt zo ontzettend smerig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |