Zo, dat is geluk bij een ongelukquote:Op donderdag 1 april 2010 15:28 schreef Phoenix78 het volgende:
Ben laatst vlak na onze verhuizing met een bureaustoel tegen ons volglas terrarium van 180 x 60 x 60 met glasvezel achterwand (het toekomstige terra voor onze 3 baardjes) gevallen... stuk uit de bodemplaat en scheuren er in...
Gelukkig heb ik mijn terrariums goed verzekerd en heeft Unive alle schade vergoed... glaszetter kon het niet repareren dus hebben we maar een compleet nieuw terrarium van exact dezelfde maat besteld (1100 euro) ... zo gauw deze binnen is zal ik foto's plaatsen, want dat terrarium wordt toch zo ontzettend mooi.. (verkapte TVP)
Foto's konden beter.quote:Op donderdag 1 april 2010 13:40 schreef incognitoomuch het volgende:
En bedankt voor je lange adem aan informatie!Ik ben benieuwd naar je fotoos!
Ik zie mensen van alles gebruiken als terrarium van speciaal gebouwde bakjes zoals ik heb tot oude aquariums of zoals zelfs omgebouwde tupperware en curverboxen.quote:Op donderdag 1 april 2010 23:17 schreef Samzz het volgende:
NetjesIk weet idd hoe de volwassen versie eruit ziet! Prachtige kleuren.
Ik zit eraan te denken om m'n vissenbakje om te bouwen tot spinnen terrarium... Ik weet alleen nog niet hoe ik dat aan ga pakken met de ventilatie die bovenin moet komen. Ik denk dat ik dan een deel van de zijkant eraf moet snijden en dat vervangen met dat gaas en in de huidige open kant komt dan een glasplaat die je kan schuiven.
Kweek je trouwens je eigen voedseldieren?
Dan komt het wel goed hier. De bak is namelijk van glas aan alle kanten. Dus het enige wat ik moet doen is er ventilatie in maken en een schuifdeurtje. Dat kan m'n oom mooi doen, die is daar goed inquote:Op donderdag 1 april 2010 23:37 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Ik zie mensen van alles gebruiken als terrarium van speciaal gebouwde bakjes zoals ik heb tot oude aquariums of zoals zelfs omgebouwde tupperware en curverboxen.
Als ze er niet uit kunnen ontsnappen en er genoeg ventilatie in zit zonder dat het te snel uitdroogt zit je goed.(naar binnen kunnen kijken om te zien wat je dieren uitspoken is natuurlijk een pluspunt)
Ik kan in de terrarium speciaalzaak voor minder dan 2 euro genoeg krekels kopen voor een maand of 2 mits ik ze voorzie van vocht en voeding.
In het bakje waarin ze verkocht worden overleven ze namelijk niet langer dan anderhalve week.
Een klein aquarium met lege eierdozen als schuilplaats en goed gewassen worteltjes als voedsel is perfect om ze in leven te houden tot hun natuurlijke levensspanne afloopt.
Zelf kweken is pas interessant als je moeilijk aan nieuwe voorraad kan komen of als je heel veel dieren hebt.
De meeste thuis kwekers geven dan sterk de voorkeur aan onder andere Blaptica dubia kakkerlakken in plaats van krekels maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Terrariums verzekeren kost bijna niets extra.. Heb ze voor 1000 euro/stuk laten opnemen in mijn inboedelverzekering voor een paar dubbeltjes extra per maand. Kan het iedereen met dure terraria aanraden.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:55 schreef Samzz het volgende:
Zo, dat is geluk bij een ongelukGoede tip overigens, terraria verzekeren. Komt daar een hoge prijs bij kijken?
Prachtig.. zoiets wil ik ooit nog wel gaan maken, maar zo'n biotoop is toch een stuk lastiger dan een woestijn terra. Heb je nog tips / sites met info om zoiets te maken ?quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:47 schreef Aneurism het volgende:
Een paar van de 40 terraria die hier staan (groot deel staat nog leeg)
http://www.kootonline.nl/flevopol.htmquote:Op vrijdag 2 april 2010 10:28 schreef Phoenix78 het volgende:
[..]
Prachtig.. zoiets wil ik ooit nog wel gaan maken, maar zo'n biotoop is toch een stuk lastiger dan een woestijn terra. Heb je nog tips / sites met info om zoiets te maken ?
Vitaminen zou je over het krekelvoer kunnen strooien als je wil maar ik betwijfel of de krekel zelf bestrooien nut heeft vanwege de manier waarop de prooi gegeten wordt.quote:Op donderdag 1 april 2010 23:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dan komt het wel goed hier. De bak is namelijk van glas aan alle kanten. Dus het enige wat ik moet doen is er ventilatie in maken en een schuifdeurtje. Dat kan m'n oom mooi doen, die is daar goed in
Er is mij altijd verteld dat zelf krekels kweken beter is, omdat de kwaliteit dan beter is zeg maar. Maar ach, als je ze toch een tijdje in je eigen bak houdt en ze bij voert, zal dat vast goed komenBeetje vitamine erop en hop, voeren. Geef je je spinnen btw ook wel eens nestmuizen?
Prachtig hoor.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:47 schreef Aneurism het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Baardjesquote:Op vrijdag 2 april 2010 07:53 schreef Phoenix78 het volgende:
[..]
Terrariums verzekeren kost bijna niets extra.. Heb ze voor 1000 euro/stuk laten opnemen in mijn inboedelverzekering voor een paar dubbeltjes extra per maand. Kan het iedereen met dure terraria aanraden.
Wel is het verstandig even goed de voorwaarden van je verzekeraar doornemen, want niet iedere maatschappij is even soepel met het uitkeren voor zoiets en vaak worden aquaria en terraria in de voorwaarden apart vernoemd. Univé heeft er in ieder geval niet moeilijk over gedaan.
En nu tijd voor wat foto's van onze 2 oudste baardjes:
[ afbeelding ]
Onze man Kaida:
[ afbeelding ]
Onze vrouw Kimi:
[ afbeelding ]
Zal van het weekend foto's van onze terraria plaatsen.
Oh wat mooiquote:Op vrijdag 2 april 2010 09:47 schreef Aneurism het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de foto's is de man 3 jaar en de vrouw 2. Ondertussen zijn ze 5 en 4 en hebben vorige maand hun eerste legsel geproduceerd. Het werd ook wel eens tijd, want ze zaten al 2 jaar samen, maar de man snapte niet helemaal hoe het precies moest.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:32 schreef Samzz het volgende:
BaardjesWat kijken ze lekker arrogant
Hoe oud zijn de dame en heer?
Ik heb 15x 70x55x50cmquote:Op vrijdag 2 april 2010 12:32 schreef Samzz het volgende:
Oh wat mooiHoe groot is je paludarium? En die geel met zwart/blauwe kikkertjes, zijn dat Dendrobates tinctorius?
Ik kan prima 1 week weg, ik heb een automatisch sproei systeem in mijn schuur (voor 80 euro oid per terrarium ben je klaar, heb je meerdere terrariums moet je rekenen op zo'n 30 euro per terrarium). En een potje fruitvliegen erin en je bent klaar. Bij mij is het probleem: 3 weken op vakantie. Daar heb je wel iemand voor nodig die 2x per week je kikkers bij houd en dat is HEEL moeilijk te vinden zo iemand. Heel veel mensen zijn bang voor kikkers (quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:09 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Prachtig hoor.
Ik hoop ooit nog een mooi gifkikker paludarium vol bromelia's, orchideeën en ander spul te hebben.![]()
Waar ik moeite mee heb is dat je niet eens even een week weg kan zonder een fulltime kikkersitter.
Een maatje heeft plannen om zelf weer met kikkers te beginnen dus wie weet kan ik meehelpen met de bouw en daar wat plezier aan beleven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |