Dat is een handig topicquote:Op maandag 6 juni 2005 01:37 schreef Muerte het volgende:
[..]
Vanaf hier dus: [Centraal] Reptielen en Amfibieën
Ja, maar als je bakken ziet die met piepschuim en tegellijm gemaakt zijn, zijn dit vaak erg rechthoekige achterwanden. De variëiteiten als in de natuur zie je er absoluut niet in terug, en dat is toch wel een prioriteit op zich.quote:Op zondag 5 juni 2005 23:55 schreef kaboutermensje het volgende:
hoihoi
pur moet je niet gebruiken, daar kan in somige gevallen langere tijd een giftige lucht vanaf komen. een handige mooie truc eerst de bak vol te plakken met piepschuim(lekker goedkoop of zelfs restafval) en daaroverheen vervolgens een mengsel met tegellijm te doen. op het gemiddelde dierenforum is wel een topic te vinden met de verschillende mengsels die je kan maken.
het voordeel van piepschuim, is dat je eerst een glasplaat ergens in de bak kan plakken(bijvoorbeeld om een plantje op te zetten) waarna je dat met piepschuim makkelijk kan wegwerken. stevigheid van glas, en de makkelijke uitbreekbaarheid van piepschuim. het nadeel met gips en dergelijke is dat het als het eenmaal in de bak zit, je het er haast niet uitkrijgt zonder je bak te slopen.
door de tegelijm op t piepschuim te doen heb je een keiharde buitenkant, maar als je daardoorheen bent(lukt een baardje niet) dan is de bak makkelijk leeg te slopen zonder m te breken
Vanaf hier dus: [Centraal] Reptielen en Amfibieënquote:Op maandag 6 juni 2005 01:26 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik heb het topic dat ik bedoel nog niet gevonden, maar daar was volgens mij wel gewerkt met pur. Dat gaf een geweldig effect, echter ik zou ook bang zijn voor mogelijk giftige dampen.
Tempex/piepschuim lijkt me een goede oplossing en met snelcement over het piepschuim krijg je volgens mij ook een prima rots-achtig effect.
quote:Op maandag 6 juni 2005 01:37 schreef Muerte het volgende:
[..]
Vanaf hier dus: [Centraal] Reptielen en Amfibieën
Neuh, de baardagamen die wij hebben gehad iig niet. Krekels vreten zich wel in pur en piepschuim, ook daarom moet je meerdere lagen tegellijm op je achterwand smeren. Krekel eet pur, beest eet krekel.... niet echt gezond....quote:Op maandag 6 juni 2005 11:23 schreef Dirkh het volgende:
Gaan die beesten niet knagen aan een "zachte" achterwand?
die tegellijm maakt de wand keihard, daar bijten ze niet zomaar stukken af. Het is wel een behoorlijke klus als ik het zo zie.quote:Op maandag 6 juni 2005 11:23 schreef Dirkh het volgende:
Gaan die beesten niet knagen aan een "zachte" achterwand?
Veel en veel en véééél te hoekig.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:39 schreef melanie_the_miss het volgende:
[afbeelding]
Misschien is zo een huisje een leuk idee?
Kan je maken met piepschuim platen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |