abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9704167
zijn hier ook mensen die thuis ook reptielen/amfibieen of speciaale dieren houden net als ik.
en er graag me over willen mailen chatten of wat dan ook!!

ik heb zelf 5 hagedissen. 3 gougecko's en 2 anollisen.
ik had 2 terariums met bij elkaar 11 dieren maar heb nu nog maar 1 terarium in gebuik. is echt een coole hobby!

he buur!
pi_9704274
nee ik heb geen reptielen maar laat eens een paar foto's van je beesten zien
Wat heb je tegen ambtenaren? Ze doen toch niks!
  donderdag 10 april 2003 @ 19:13:50 #3
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_9704329
ja foto's please ,ik denk er zelf namelijk ook over om zoiets te gaan houden. is dat een kostbare hobby om te starten of valt het wel mee ?
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
pi_9704734
je kan heel kostbaar maken.
ik heb me dieren op een beurs gekocht (aanstaande zondag in amstelveen is er weer een www.ter.nl) dus waren goedkoper met me andere spullen erbij ook op de beurs.
en me terrarium heb ik zelf gebouwd samen met me oom die al jaren ervaring met reptielen enzo heeft. dus voor mij vrij goedkoop. als je een terarium moet aanschaffen raad ik aan om of op internet te zoeken zijner veel te vinden of opo beurzen zoals aanstaande zondag in amstelveen ze aan te schaffen scheeld toch meestal de helft tot meer
he buur!
pi_9704743
jammer genoeg heb ik geen foto's sorry misschien binnekort
he buur!
pi_9704939
Ik heb een waterschildpad. DE lengte van zijn schild is 18 cm, alles uitgerekt iets van 25 cm in lengte. Het is wel een leuk beestje.
Ik had er vroeger nog 3 extra alleen 2 gingen dood aan een vage oogontsteking en toen kocht ik nog zo'n klein beestje maar die was nog meer de lul.
Eerst beet die grote zijn staart af en 3 weken later was zijn hoofd weg.
  donderdag 10 april 2003 @ 21:53:18 #7
31603 xyz
Speed Bird
pi_9707340
Heb momenteel alleen nog maar slangenVroeger had ik ook nog baardagamen en gecko's maar die kan ik vanwege mijn onregelmatige werktijden niet meer verzorgen en heb ze dus maar weggedaan.

5 x Elaphe guttata guttata - Rode Ratteslang

3 x Lampropeltis campbelli - Melkslang

1 x Python molurus bivittatus - Tijgerpython

edit: ik vergeet mijn gasten, 3 Boa Constrictors van een vriend van me die twee maanden naar Zuid Afrika is.

[Dit bericht is gewijzigd door xyz op 10-04-2003 22:02]

Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_9708461
hohoi jah ik heb 2 leguanen dendy en dexter ze zijn ongeveer 1,5 meter en hun terarium is een uitgebouwde douchecabine.

Ik heb ook een agaan gehad maar die wsa al ziek toen ik hem kreeg dus die heeft het niet zo lang uitgehouden

op m'n homepage heb ik wat foto's voor de liefhebber hihi
http://home.wanadoo.nl/stephandk/html/dieren_foto_s.0

anetje

vrijdag 11 april 2003 @ 12:31:37 #9
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_9716595
Ik heb twee schildpadjes...Niet echt de schrik van de zee, maar wel ontzettend lief! Noodles heb ik een jaar of 5, de kleine Skylla bijna 2 jaar. Op de foto zitten ze in een plastic bak (ja, je moet wat op een kamertje van 2 bij 3 ), maar nu zwemmen ze in onze (9000 liter vullende) vijver!

Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_9719741
Ik heb 1 Elaphe guttata guttata. helemaal gestoord sick beest mega agresive.
Had er ook 2 albino's van maar die zijn kapot.

Had verder ook 2 leguanen. ook kapot.

heb nog een koppeltje boa constrictor imperator. doen het goed.

Alle religies moeten verboden worden.
  vrijdag 11 april 2003 @ 15:23:59 #11
33465 Smurfer
Knuffelbaar
pi_9719798
Als ze er zijn: JULLIE ZIJN ENG
Some people are chicken, other people eat chicken
  vrijdag 11 april 2003 @ 15:42:05 #12
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_9720241
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:23 schreef Smurfer het volgende:
Als ze er zijn: JULLIE ZIJN ENG
Mwah, misschien dat ik wat vreemd uit mijn ogen kijk af en toe als het volle maan is, maar eng? Nee toch?

Waarom?

Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_9720329
Ik heb een Moorse Landschildpad (mannetje):

...
  † In Memoriam † vrijdag 11 april 2003 @ 16:15:28 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_9721076
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:45 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Ik heb een Moorse Landschildpad (mannetje):
Ik had bij jou wel een hele reptielen-slaapkamer verwacht komt door je nick denk ik

wij hebben geen reptielen meer. Maar als de kinderen straks groter zijn staan er een stel leguanen op het verlanglijstje.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 11 april 2003 @ 16:48:10 #15
31603 xyz
Speed Bird
pi_9721791
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:21 schreef ANTI-JOU het volgende:
Ik heb 1 Elaphe guttata guttata. helemaal gestoord sick beest mega agresive.
Had er ook 2 albino's van maar die zijn kapot.

Had verder ook 2 leguanen. ook kapot.

heb nog een koppeltje boa constrictor imperator. doen het goed.

Wat doe jij met die beesten? Je hoeft ze niet uit te laten hoor. En jij bent de eerste persoon in de wereld die een agressieve Guttata heeft. Ik zou als ik jou was nog meer eens wat boeken gaan lezen over het houden van reptielen. Want bij mij zijn nog nooit beesten dood gegaan en de meeste ander met reptielen gebeurt dat zelden, alleen uit ouderdom (20+ jaar).
Mijn weblog
pi_9721942
quote:
Op donderdag 10 april 2003 21:53 schreef xyz het volgende:

3 x Lampropeltis campbelli - Melkslang
[afbeelding]

Ja, dit zijn misleidende beesjes
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 11 april 2003 @ 17:00:44 #17
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_9722069

v.l.n.r. Startrek en Roadrunner. 2 roodwang-sierschildpadden van ongeveer 12 jaar oud.

Erg slechte kwaliteit, maar ik maar binnenkort wel eens een goede shoot.

vrijdag 11 april 2003 @ 17:10:41 #18
31603 xyz
Speed Bird
pi_9722296
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:55 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ja, dit zijn misleidende beesjes

Ja is wel grappig, er was een zgn. slangenkenner bij mij op bezoek. Hij wilde een slang van kopen maar die geef ik alleen mee als ikz eker weet dat diegene ook wat verstand van die beesten heeft. Dus ik leg een van de melkslangen op de grond op een onbewaakt ogenblik. Dus ik roep: "he, waar is die slang?" en wijs naar het opstaande deurtje van het terrarium. Die gast ziet de slang op grond in zijn richting kruipen en rent in paniek de trap af. Ik geloof dat hij maar 2 treden heeft gebruikt de rest is hij naar beneden gesprongen. Toen ben ik hem met de slang in mijn handen achterna gelopen en toen hij mij met de slang zag was hij weer binnen 2 seconden buiten op straat. En vanaf een veilige afstand riep hij naar mij dat een levensgevaarlijke idioot was en dat was ik idd ook want hij rende bijna onder een auto toen hij naar buiten sprintte. Iedereen die slangenkenner noemt ziet in een halve seconde het verschil tussen een koraalslang en een melkslang.

ps. hij heeft de slang niet gekocht.

Mijn weblog
  vrijdag 11 april 2003 @ 17:35:25 #19
52536 Natrix
Voor de Drommel !
pi_9722761
LANG LEVE DE THAMNOPHIS die zo vaak ondergewaardeerd wordt door de gevorderde reptielenhouder. Ben je ook thamnophis-liefhebber ? Laat je stem dan horen , want deze dieren verdienen meer waardering.
pi_9723389
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 17:10 schreef xyz het volgende:

[..]

Ja is wel grappig, er was een zgn. slangenkenner bij mij op bezoek. Hij wilde een slang van kopen maar die geef ik alleen mee als ikz eker weet dat diegene ook wat verstand van die beesten heeft. Dus ik leg een van de melkslangen op de grond op een onbewaakt ogenblik. Dus ik roep: "he, waar is die slang?" en wijs naar het opstaande deurtje van het terrarium. Die gast ziet de slang op grond in zijn richting kruipen en rent in paniek de trap af. Ik geloof dat hij maar 2 treden heeft gebruikt de rest is hij naar beneden gesprongen. Toen ben ik hem met de slang in mijn handen achterna gelopen en toen hij mij met de slang zag was hij weer binnen 2 seconden buiten op straat. En vanaf een veilige afstand riep hij naar mij dat een levensgevaarlijke idioot was en dat was ik idd ook want hij rende bijna onder een auto toen hij naar buiten sprintte. Iedereen die slangenkenner noemt ziet in een halve seconde het verschil tussen een koraalslang en een melkslang.

ps. hij heeft de slang niet gekocht.

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_9727072
aah die turteltjes zijn echt poepies en wij zijn niet eng omdat we hagedissen enzo hebben dat slaat toch nergens op mensen die spinnen houde die zijn pas freaky
en hagedissen zijn super lief en tam dus niets engs aan toch.

vrijdag 11 april 2003 @ 22:02:24 #22
31603 xyz
Speed Bird
pi_9727460
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 17:35 schreef Natrix het volgende:
LANG LEVE DE THAMNOPHIS die zo vaak ondergewaardeerd wordt door de gevorderde reptielenhouder. Ben je ook thamnophis-liefhebber ? Laat je stem dan horen , want deze dieren verdienen meer waardering.
Ik heb ze ook gehad, zijn echt prachtige beesten vooral omdat ze overdag actief zijn. Er wordt iid altijd minderwaardig over gedaan door slangenhouders. Vooral door degene die zelf pythons en boa's hebben omdat dit zo stoer is tegenover je vrienden. Ze praten ook altijd net alsof hun pythons levengevaarlijk zijn en zo'n klein kousebandje voor mietjes is. Maar ondertussen ligt die python wel de heletijd stil in een hoekje terwijl de kouseband slangen de gehele dag vrolijk rondkruipen.
Mijn weblog
pi_9736974
ik denk erover om zelf een schildpadje te nemen (liefs 2)
iemand tips over welk soort enzo want ik heb zelf nognooit schildpadden gehad.
ik heb er wel erg veel over gelezen en met me oom gesproken (die is ervaren reptielen en schildpadden kweker (ook papegaaien))
he buur!
  zaterdag 12 april 2003 @ 17:09:03 #24
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9737040
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:41 schreef anetje het volgende:
hohoi jah ik heb 2 leguanen dendy en dexter ze zijn ongeveer 1,5 meter en hun terarium is een uitgebouwde douchecabine.

Ik heb ook een agaan gehad maar die wsa al ziek toen ik hem kreeg dus die heeft het niet zo lang uitgehouden

op m'n homepage heb ik wat foto's voor de liefhebber hihi
http://home.wanadoo.nl/stephandk/html/dieren_foto_s.0

anetje

wat ik dus wilde zeggen...
schijten die beesten niet je hele bank onder, ik zag ze net op een foto namelijk op je bank zitten...
of kun je ze zindelijk maken?
  zaterdag 12 april 2003 @ 19:40:02 #25
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_9739308
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 17:03 schreef tiez het volgende:
ik denk erover om zelf een schildpadje te nemen (liefs 2)
iemand tips over welk soort enzo want ik heb zelf nognooit schildpadden gehad.
ik heb er wel erg veel over gelezen en met me oom gesproken (die is ervaren reptielen en schildpadden kweker (ook papegaaien))
Nou, als je er zoveel over gelezen hebt, zul je denk ik het beste weten wat bij je past! Je hebt toch wel een beetje een idee of je een land of water (moeras) schildpadje wilt? Het ligt er natuurlijk een beetje aan of je ze in de vijver wilt laten zwemmen, of dat je ze binnen in een aquarium/terrarium neer wilt zetten. Het makkelijkst lijkt me de roodwang sierschildpad. Die zijn zo ontzettend gedomesticeerd, die overleefd alles Zij mogen 's winters ook in de vijver.

Maar ik geloof dat je al een paar jaar geen roodwangen legaal kunt kopen, dus misschien dat een zaagrugje wat voor je is? (Alhoewel, als die oom van jou kweker is, heeft hij misschien nog wel wat roodwangen voor je)

Tjah, je moet voor jezelf toch even een paar vragen gaan stellen voordat wij je kunnen helpen denk ik. Bedenk wel dat een schildpadje ook best veel zorg nodig heeft, ook al is het geen 'knuffeldier', maar ik denk dat je dat wel weet

We horen nog wel van je

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')