Wat waren de gevolgen voor jou toen de DSB omviel?quote:Op zondag 28 maart 2010 17:04 schreef dvr het volgende:
[..]
Huurwoningen zijn nu nog schaars, dat verandert als er op de woningmarkt blijvend vraaguitval optreedt. Ik had het over de lange termijn (10-20 jaar). De tendens naar eenpersoonshuishoudens neemt volgens mij ook af. Dat kwam vooral doordat veel vrouwen de afgelopen 20 jaar dankzij de sterke economie voor zichzelf konden zorgen. Als de werkloosheid toeneemt zullen meer mensen weer gaan samenwonen.
[..]
Je hebt gelijk dat er erg hard bespaard zal moeten worden, maar ik denk dat ze de waarschuwingen van Wellink niet in de wind zullen durven slaan. Er is nu een heel voorzichtig herstel op de woningmarkt te zien. Als dat doorzet is de Nederlandse economie in principe 'gered' (tot er weer een bank omvalt). Dat kunnen ze niet in de waagschaal leggen. Laat ze eerst de verborgen reserves van gemeenten en provincies maar eens mobiliseren, daar liggen miljarden voor het oprapen. En de AOW afschaffen voor wie een pensioen van 2x modaal heeft, en afbouwen tussen 1-2x modaal.
[..]
Goede observatie. Komt volgens mij doordat er veel meer geleend is (hogere huizenprjzen) en de vaste lasten erg zijn toegenomen (o.a. energiebelasting en ozb).
Jij hoor de overheid gaat roofbouw plegen op haar eigen economie. Om de Grieken te laten zien hoe het hoort.quote:Op zondag 28 maart 2010 10:40 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Je ziet 1 ding over het hoofd. De overheid heeft geld nodig, veel en snel. Als ik naar het verleden kijk bv afschaffing WIR en pc-priveprojecten wordt dat met de botte bijl gedaan en wordt er helemaal niet gekeken naar belangen van andere partijen. Kijk bijvoorbeeld maar eens hoe het met de AOW leeftijd is gegaan.
De HRA zal niet afgeschaft worden maar zal wel worden versoberd omdat er veel geld te halen is. Dit zal ook op zeer korte termijn gebeuren. Dit zelfde verhaal zal gaan gelden voor iedere dienst, belasting of toeslag van de overheid.
1. Er zijn geen grote partijen op het moment, alleen peilingen.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
2 van de 5 grote middenpartijen zijn sws tegen
Dat je nooit een meerderheid gaat krijgen die voor afschaffing van HRA is, of je moet linksom gaan en dat gaat niet lukkenquote:Op zondag 28 maart 2010 21:52 schreef Sjabba het volgende:
[..]
1. Er zijn geen grote partijen op het moment, alleen peilingen.
2. 2 van de 5 is ook nog eens een minderheid.
3. Wat bedoel je hiermee?
?quote:Op zondag 28 maart 2010 21:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat je nooit een meerderheid gaat krijgen die voor afschaffing van HRA is, of je moet linksom gaan en dat gaat niet lukken
Ik ga jou huiswerk niet doenquote:Op zondag 28 maart 2010 21:56 schreef Sjabba het volgende:
[..]
?
2 tegen van de 5 kan 3 voor zijn, lijkt mij een meerderheid. Dus nooit is geen feit maar een invulling die je zelf eraan geeft. Zowieso zie ik graag welke partijen en waar dat gezegd wordt. Je kan wel roepen dat er 2 pertinent tegen zijn maar geef een bron en op zijn minst namen.
Linksom gaat niet lukken? De linkse partijen zijn juist voor afschaffing/beperking. Of wat bedoel je hier dan weer mee?
Zit je klem?quote:Op zondag 28 maart 2010 21:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ga jou huiswerk niet doen
quote:Op zondag 28 maart 2010 22:00 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Zit je klem?
Wordt het te moeilijk?
Nee?
Geef dan gewoon antwoord of beter nog; begin geen onzin te verkondigen.
quote:
Sommigen zoeken hun heil op Fokquote:Op zondag 28 maart 2010 22:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tot nooit hoop ik, als ik met zwakzinnigen wil praten ga ik wel hier naar een Villa toe
Spreek DAM maar even lekker aan, ik ga inhoudelijk gewoon op zijn opmerking in.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Discussieer inhoudelijk of discussieer niet, kappen met dit gezeur.
Uiteraard, en de "eindverkoper" die cashed en daarna gaat huren of goedkoper koopt.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:07 schreef xenobinol het volgende:
Feitelijk is de HRA gewoon een bankensubsidie, dat is toch wel de partij die er heel veel baat bij heeft dat de HRA in stand blijft lijkt mij?
Ja, dat hebben we al een keer of 100 gedaan en hij heeft ook al een keer of 100 een ban gehad. Iedereen kent 'm inmiddels, en ja ook hij moet zich gedragen. Kijk gewoon op wie je eigenlijk reageert en laat DAM fijn DAM zijn. En nee, daarmee leg ik de schuld absoluut niet bij anderen neer.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:10 schreef Sjabba het volgende:
Spreek DAM maar even lekker aan, ik ga inhoudelijk gewoon op zijn opmerking in.
Hij verneukt het hele topic, heb je nog niet door ofzo? Elke keer moet iedereen hier alles uitleggen en zelf geeft die alleen vage one-liners. Als je dan om uitleg vraagt krijg je van die kleuter reacties.
Iemand kan dus 100 keer een ban krijgen en nog steeds lopen gallen?quote:Op zondag 28 maart 2010 22:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ja, dat hebben we al een keer of 100 gedaan en hij heeft ook al een keer of 100 een ban gehad. Iedereen kent 'm inmiddels, en ja ook hij moet zich gedragen. Kijk gewoon op wie je eigenlijk reageert en laat DAM fijn DAM zijn. En nee, daarmee leg ik de schuld absoluut niet bij anderen neer.
Ja dat kan, een 'echte' permban kennen we volgens mij niet op FOK!. Nee ik ben niet benieuwd, je bent echt niet de enige die 't vindtquote:Op zondag 28 maart 2010 22:24 schreef Sjabba het volgende:
Iemand kan dus 100 keer een ban krijgen en nog steeds lopen gallen?
Jammer van mijn poll, is toch humor... En eerlijk, jij bent ook benieuwd?
Lachen... argument 1 is volkomen in tegenspraak met argument 3 en 7quote:De Telegraaf zet de feiten op een rij
Daarom NIET tornen aan renteaftrek
De echte feiten over het eigen koophuis leiden tot maar één conclusie: handen af van de hypotheekrenteaftrek!
De Telegraaf heeft vandaag alle argumenten vóór en alle argumenten tégen op een rij gezet. Bij veel huiseigenaren is inmiddels door de plannen van SP, GroenLinks en D66 grote onzekerheid over hun financiële situatie ontstaan. Alleen het morrelen aan de aftrek zorgt voor een kapitaalvernietiging van 100 miljard euro.
1. Draconische daling van de huizenprijzen.
2. De koopwoning is een oudedagsvoorziening.
3. Hypotheekrenteaftrek stimuleert eigenwoningbezit en dat is goed voor de economie.
4. Afschaffing is catastrofaal voor de woningbouw.
5. Europa gaat niet over het Nederlandse belastingstelsel.
6. Renteaftrek leidt niet tot duurdere woningen.
7. Starters op de woningmarkt zijn juist gebaat met aftrek.
8. Tegenover de kosten van de aftrek staan net zoveel opbrengsten aan woonbelastingen.
9. Overheid bouwt onvoldoende woningen.
10. De aftrek is de afgelopen jaren al drastisch ingeperkt.
bron: Telegraaf
prachtig!! Ach in de oorlog waren ze al fout bezig ...,-)quote:Op maandag 29 maart 2010 14:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Lachen... argument 1 is volkomen in tegenspraak met argument 3 en 7![]()
Argument 2, een woning is oude dag voorziening.... uiteraard om in te wonen toch? Of om als BB'er te cashen![]()
Argument 4 is in tegenspraak met argument 9 (overheden bouwen overigens geen woningen)
Argument 5, Europa bemoeit zich overal mee in NL dus waarom niet met de belastingen?
Argument 6 is natuurlijk onzin, HRA leid wel tot hogere huizenprijzen en degradeert de verhouding kwaliteit/prijs.
Argument 8, woonbelastingen worden ook betaald door huurders, die geen HRA of huursubsidie ontvangen.
Argument 10, beperking was terecht, je nieuwe auto financieren met behulp van HRA is natuurlijk nooit de doelstelling geweest.
De halve redactie van de Telegraaf zit volgens mij tot aan zijn oogballen toe gefinancierd te bibberen op wat komen gaat
Wat een extreem slecht argumenten inderdaadquote:Op maandag 29 maart 2010 14:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Lachen... argument 1 is volkomen in tegenspraak met argument 3 en 7![]()
Argument 2, een woning is oude dag voorziening.... uiteraard om in te wonen toch? Of om als BB'er te cashen![]()
Argument 4 is in tegenspraak met argument 9 (overheden bouwen overigens geen woningen)
Argument 5, Europa bemoeit zich overal mee in NL dus waarom niet met de belastingen?
Argument 6 is natuurlijk onzin, HRA leid wel tot hogere huizenprijzen en degradeert de verhouding kwaliteit/prijs.
Argument 8, woonbelastingen worden ook betaald door huurders, die geen HRA of huursubsidie ontvangen.
Argument 10, beperking was terecht, je nieuwe auto financieren met behulp van HRA is natuurlijk nooit de doelstelling geweest.
De halve redactie van de Telegraaf zit volgens mij tot aan zijn oogballen toe gefinancierd te bibberen op wat komen gaat
Dit is gewoon te hilarisch voor woorden. Het leuke is dus zoals jullie weten dat ik een Belg ben, en jullie situatie volledig onpartijdig kan beoordelen.quote:De Telegraaf heeft vandaag alle argumenten vóór en alle argumenten tégen op een rij gezet. Bij veel huiseigenaren is inmiddels door de plannen van SP, GroenLinks en D66 grote onzekerheid over hun financiële situatie ontstaan. Alleen het morrelen aan de aftrek zorgt voor een kapitaalvernietiging van 100 miljard euro.
1. Draconische daling van de huizenprijzen.
2. De koopwoning is een oudedagsvoorziening.
3. Hypotheekrenteaftrek stimuleert eigenwoningbezit en dat is goed voor de economie.
4. Afschaffing is catastrofaal voor de woningbouw.
5. Europa gaat niet over het Nederlandse belastingstelsel.
6. Renteaftrek leidt niet tot duurdere woningen.
7. Starters op de woningmarkt zijn juist gebaat met aftrek.
8. Tegenover de kosten van de aftrek staan net zoveel opbrengsten aan woonbelastingen.
9. Overheid bouwt onvoldoende woningen.
10. De aftrek is de afgelopen jaren al drastisch ingeperkt.
Bron: Telegraaf
Dat wil ik in dit geval graag aannemen, maar in zijn algemeenheid toch niet hoor. Als regelmatige lezer en beluisteraar van Vlaams nieuws valt het me altijd weer op, met hoeveel rancune en leedvermaak slechte berichten uit Nederland onthaald worden. Nu hebben wij natuurlijk jarenlang gelachen om grappen als "Cessna stort op Gents frietkot: 500 doden" maar ik zou het toch leuk vinden als de betrekkingen weer eens een beetje normaliseerden. Enfin, na de crisis dan, want anders komen 6 miljoen Vlamingen hier de onvermijdelijke belastingverhogingen ontvluchten.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:25 schreef Emu het volgende:
Het leuke is dus zoals jullie weten dat ik een Belg ben, en jullie situatie volledig onpartijdig kan beoordelen.
En de Vereniging van huiseigenaar maar paniekerig doen... Ze bemoeien zich nu zelfs al met het huurbeleid. Dat is niet het vakgebied van de vereniging van huiseigenaren!quote:De hypotheekrenteaftrek in het Verenigd Koninkrijk is vanaf 1979 uitgefaseerd. Als eerste werd het aftrekbare bedrag aan een maximum gebonden. Daarna werden de aftrektarieven verlaagd. Na vijfentwintig jaar is de hypotheekrenteaftrek uiteindelijk helemaal afgeschaft. De afschaffing heeft niet tot grote problemen geleid.
Ik verdenk de Telegraaf er al een tijdje van dat ze een eigen politieke agenda hebben. Ik heb het artikel vluchtig gelezen en het viel me vooral op hoe ze benadrukten dat CDA, VVD en PVV de HRA intact willen laten en alle 'linkse' partijen de HRA willen afschaffen. Omdat de PvdA nog geen verkiezingsprogramma heeft hebben ze maar wat oude programma's uit de kast gehaald.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:00 schreef mierenfokker het volgende:
Het gaat ook niet echt goed met de Telegraaf de afgelopen jaren.. Wat een kutkrant is het geworden
Jij denkt dat de PvdA de HRA in tact wil laten?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:06 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik verdenk de Telegraaf er al een tijdje van dat ze een eigen politieke agenda hebben. Ik heb het artikel vluchtig gelezen en het viel me vooral op hoe ze benadrukten dat CDA, VVD en PVV de HRA intact willen laten en alle 'linkse' partijen de HRA willen afschaffen. Omdat de PvdA nog geen verkiezingsprogramma heeft hebben ze maar wat oude programma's uit de kast gehaald.
De discussie over de HRA wordt gebruikt om een kabinet van CDA, VVD en PVV aan te bevelen.
Als het contraproductief werkt waarom heeft dan vrijwel iedereen met een inkomen van minimaal 1 keer modaal een koophuis?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:45 schreef hero13 het volgende:
Maar de HRA is natuurlijk volslagen onzin en werkt contra-productief, net als de overdrachtsbelasting en de tekorten aan huurwoningen en iedereen weet het en beseft het
Omdat het schapen zijn? Je 'moet' blijkbaar kopen, want wat zou je anders met je geld moeten doen?quote:Op maandag 29 maart 2010 19:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als het contraproductief werkt waarom heeft dan vrijwel iedereen met een inkomen van minimaal 1 keer modaal een koophuis?
Hurenquote:Op maandag 29 maart 2010 19:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Omdat het schapen zijn? Je 'moet' blijkbaar kopen, want wat zou je anders met je geld moeten doen?
Ik denk het niet.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jij denkt dat de PvdA de HRA in tact wil laten?
Zoveel leuks te huur staat er niet in de randstad voor pak'm beet 700 euro netto in de maand...quote:Op maandag 29 maart 2010 19:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Omdat het schapen zijn? Je 'moet' blijkbaar kopen, want wat zou je anders met je geld moeten doen?
In de rest van Nederland afgezien van de gebieden waar je niet dood gevonden wil worden ook nietquote:Op maandag 29 maart 2010 19:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoveel leuks te huur staat er niet in de randstad voor pak'm beet 700 euro netto in de maand...
Huren is in de randstad gewoon geen serieuze optie, tenzij je al 10 jaar op een of andere lijst staat.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In de rest van Nederland afgezien van de gebieden waar je niet dood gevonden wil worden ook niet
Dat wijf van de VHE, wat een giftig tante zegquote:Op maandag 29 maart 2010 17:52 schreef Lemans24 het volgende:
En de Vereniging van huiseigenaar maar paniekerig doen... Ze bemoeien zich nu zelfs al met het huurbeleid. Dat is niet het vakgebied van de vereniging van huiseigenaren!
Cijfers please, want ik geloof er helemaal niets van.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als het contraproductief werkt waarom heeft dan vrijwel iedereen met een inkomen van minimaal 1 keer modaal een koophuis?
Vette pechquote:Op maandag 29 maart 2010 19:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Cijfers please, want ik geloof er helemaal niets van.
52% heeft een koopwoning, toch?quote:Op maandag 29 maart 2010 19:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Cijfers please, want ik geloof er helemaal niets van.
En 48% een huurwoning?quote:
Of geen woning...quote:
Gelderland is nou niet bepaalt goedkoop wonen hoor, daar zitten heel wat huisjesmelkers de jeugd zijn centjes afhandig te maken. Overijssel heeft ook diverse leuke/dure plaatsen waar je ook niet voor een fatsoenlijke prijs een huis kan kopen. Brabant ken ik niet dus kan er geen uitspraak over doen, maar het overgrote deel zal best aantrekkelijk wonen zijn. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid... wat is volgens jouw de mooiste plek om te wonen in NL?quote:Op maandag 29 maart 2010 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In grote delen van Brabant, Gelderland en overijsel ook niet. In de rest vast wel, maar daar wil je als zichzelf respecterende persoon niet dood gevonden worden
Dat zijn over het algemeen ook de regio's die het meest met krimp te maken krijgen
Maar hebben die een 1 maal modaal inkomen zoals DAM beweert? Ik vermoed dat een groot deel van de mensen die de afgelopen 10 jaar een nieuwbouwwoning gekocht heeft een meer dan modaal inkomen heeft.quote:
Hoezo pechquote:
momenteel worden in rap tempo de sociale huurwoningen verkocht en daar zijn er 2.500.000 vanquote:Op maandag 29 maart 2010 20:05 schreef capricia het volgende:
In 2007 waren er al meer koop- dan huurwoningen:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)07/2007-90058-wk.htm
Dus ik denk wel dat je er van uit kunt gaan dat Jan Modaal ook vaak een koopwoning heeft.
Bedenk dat het vooral studenten en bejaarden zijn die huren...
Dat is wel een sterke daling. En het blijkt dat er al jaren achtereen minder ge-emigreerd wordt...valt me mee...quote:België en Duitsland populairste emigratiebestemmingen
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)010/2010-3080-wm.htm
In 2009 verlieten 28 duizend autochtonen Nederland. Dat waren er 9 duizend minder dan in het emigratietopjaar 2006. De populairste bestemmingen waren België en Duitsland. Onder de emigranten naar Frankrijk, Portugal en Spanje waren relatief veel 50-plussers.
Emigratie in 2009 sterk gedaald
In 2009 emigreerden bijna 7 duizend autochtonen minder dan in 2008. Daarmee daalde de emigratie van autochtonen voor het derde opeenvolgende jaar. De economische onzekerheid kan ertoe hebben geleid dat potentiële emigranten ervoor kozen om in Nederland te blijven. Ook kunnen ze hun vertrek hebben uitgesteld doordat ze hun woning door de verslechterde huizenmarkt moeilijk op korte termijn konden verkopen.
Nog meer koopwoningen (tov huurwoningen) dus...quote:Op maandag 29 maart 2010 20:10 schreef hero13 het volgende:
[..]
momenteel worden in rap tempo de sociale huurwoningen verkocht en daar zijn er 2.500.000 van
Je hoeft geen huis te bezitten en nieuw te kopenquote:Op maandag 29 maart 2010 20:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar hebben die een 1 maal modaal inkomen zoals DAM beweert? Ik vermoed dat een groot deel van de mensen die de afgelopen 10 jaar een nieuwbouwwoning gekocht heeft een meer dan modaal inkomen heeft.
Ik ga iets wat duidelijk is voor je uitkauwenquote:
OMG, dan moet dat mens van de VEH zich wel helemaal opvreten, al die smerige huurders die zo'n huis kopen zodat ze een huis voor een huurder wegkapen. Wat een vuile ratten zijn die kopende huurders toch, snel overheid doe er wat aan, uitzetten die hapquote:Op maandag 29 maart 2010 20:10 schreef hero13 het volgende:
momenteel worden in rap tempo de sociale huurwoningen verkocht en daar zijn er 2.500.000 van
Ik vind het niet zo duidelijk, misschien dat de overige lezers hetzelfde probleem hebben. Maar ach... ik zal er maar geen poll over openenquote:Op maandag 29 maart 2010 20:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ga iets wat duidelijk is voor je uitkauwen
Waar mijn broer woont.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gelderland is nou niet bepaalt goedkoop wonen hoor, daar zitten heel wat huisjesmelkers de jeugd zijn centjes afhandig te maken. Overijssel heeft ook diverse leuke/dure plaatsen waar je ook niet voor een fatsoenlijke prijs een huis kan kopen. Brabant ken ik niet dus kan er geen uitspraak over doen, maar het overgrote deel zal best aantrekkelijk wonen zijn. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid... wat is volgens jouw de mooiste plek om te wonen in NL?
Vetquote:Op maandag 29 maart 2010 20:17 schreef dvr het volgende:
Vanuit Argentinië, DAM's commentaar op de Nederlandse huizenmarkt:
[ afbeelding ]
Autochtonen 50'ers en 60'ers die naar Zuid Europa emigreren komen toch weer terugquote:Op maandag 29 maart 2010 20:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is wel een sterke daling. En het blijkt dat er al jaren achtereen minder ge-emigreerd wordt...valt me mee...
Villa precaria boludoquote:
Dat lijkt me Rio de Janeiro, Brazilië. De meeste Brazilianen wonen trouwens in mooiere huizen dan de modale Nederlander in zijn rijtjeshuis.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:17 schreef dvr het volgende:
Vanuit Argentinië, DAM's commentaar op de Nederlandse huizenmarkt:
[ afbeelding ]
Voor Argentijnen is het verkeren in een favela nog ongezonder dan voor Nederlanders.quote:
quote:Op maandag 29 maart 2010 15:57 schreef pberends het volgende:
'Meerderheid voor aanpak HRA'
De Telegraaf neemt vandaag fel stelling tegen de plannen onder de kop 'Handen af van renteaftrek!'. Volgens de krant zorgt het morrelen aan de aftrek voor een kapitaalvernietiging van honderd miljard euro.!
Kapitaalvernietiging... hoe kun je daar nu spreken terwijl het een zeepbel is? Ons allemaal in de illusie laten dat het welvaart is door de zeepbel in stand te houden?.
En Gelderland is één van de laatste provincies waar men nog grote gezinnen heeft. Dus kun je je huis over 30 jaar ook nog kwijt :-)quote:Op maandag 29 maart 2010 20:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gelderland is nou niet bepaalt goedkoop wonen hoor, daar zitten heel wat huisjesmelkers de jeugd zijn centjes afhandig te maken. Overijssel heeft ook diverse leuke/dure plaatsen waar je ook niet voor een fatsoenlijke prijs een huis kan kopen. Brabant ken ik niet dus kan er geen uitspraak over doen, maar het overgrote deel zal best aantrekkelijk wonen zijn. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid... wat is volgens jouw de mooiste plek om te wonen in NL?
Tja, ze willen schreefwonen aanpakken (dat zorgt voor extra vraag naar koopwoningen, zodat de bubble in stand blijftquote:Op maandag 29 maart 2010 19:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat wijf van de VHE, wat een giftig tante zeg![]()
Ik wil er geen Godwin topic van maken maar volgens mij zou zijn een prima NSB'er geweest zijn in de oorlog
quote:Op maandag 29 maart 2010 19:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat wijf van de VHE, wat een giftig tante zeg![]()
Ik wil er geen Godwin topic van maken maar volgens mij zou zijn een prima NSB'er geweest zijn in de oorlog
Had haar huis maar een glazen plafond ;-)quote:
quote:
Ze willen Jan Modaal uit zijn huurhut jagen, dat hierdoor de totale huursubsidie toeneemt zal ze worst zijn, die gaan ze toch afschaffenquote:Op maandag 29 maart 2010 22:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Tja, ze willen schreefwonen aanpakken (dat zorgt voor extra vraag naar koopwoningen, zodat de bubble in stand blijft!).
Waarom is het risicovol?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:20 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Had haar huis maar een glazen plafond ;-)
Maar ze geeft in dit filmpje wel eerlijk toe dat het voor starters risicovol is om in te stappen.
Wat er is veranderd zijn de duur-beperking (30 jaar) en de bijleenregel, die maakt dat als je een huis verkocht hebt de netto-opbrengst van die verkoop in mindering wordt gebracht op het af te trekken bedrag van een nieuwe hypotheek.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:25 schreef Emu het volgende:<knip>
10. Kan ik me niet over uitspreken, wat is er veranderd dan?
Nou... het risico dat je je woning niet meer verkocht krijgt zonder verlies is volgens mij vrij groot. Als je van plan bent de komende 30 jaar niet meer te verhuizen is dat geen probleem uiteraard. Maar wie plant er tegenwoordig nog voor 30 jaar in de toekomst?quote:
95% van de huizenbezitters?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou... het risico dat je je woning niet meer verkocht krijgt zonder verlies is volgens mij vrij groot. Als je van plan bent de komende 30 jaar niet meer te verhuizen is dat geen probleem uiteraard. Maar wie plant er tegenwoordig nog voor 30 jaar in de toekomst?
De woning koopmarkt vertoont religieuze trekjesquote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:57 schreef HiZ het volgende:
Overigens, ik ben het volledig met je eens. De HRA is vooral voordelig voor de banken. Maar de gemiddelde Nederlander is al zolang geïndoctrineerd over dit onderwerp. Bijna iedereen denkt hier dat het voordelig is voor een burger als je hem eerst een deel van zijn geld afneemt om het hem dan alleen terug te geven als hij twee keer zoveel heeft afgedragen aan een bank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |