Maar hebben die een 1 maal modaal inkomen zoals DAM beweert? Ik vermoed dat een groot deel van de mensen die de afgelopen 10 jaar een nieuwbouwwoning gekocht heeft een meer dan modaal inkomen heeft.quote:
Hoezo pechquote:
momenteel worden in rap tempo de sociale huurwoningen verkocht en daar zijn er 2.500.000 vanquote:Op maandag 29 maart 2010 20:05 schreef capricia het volgende:
In 2007 waren er al meer koop- dan huurwoningen:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)07/2007-90058-wk.htm
Dus ik denk wel dat je er van uit kunt gaan dat Jan Modaal ook vaak een koopwoning heeft.
Bedenk dat het vooral studenten en bejaarden zijn die huren...
Dat is wel een sterke daling. En het blijkt dat er al jaren achtereen minder ge-emigreerd wordt...valt me mee...quote:België en Duitsland populairste emigratiebestemmingen
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)010/2010-3080-wm.htm
In 2009 verlieten 28 duizend autochtonen Nederland. Dat waren er 9 duizend minder dan in het emigratietopjaar 2006. De populairste bestemmingen waren België en Duitsland. Onder de emigranten naar Frankrijk, Portugal en Spanje waren relatief veel 50-plussers.
Emigratie in 2009 sterk gedaald
In 2009 emigreerden bijna 7 duizend autochtonen minder dan in 2008. Daarmee daalde de emigratie van autochtonen voor het derde opeenvolgende jaar. De economische onzekerheid kan ertoe hebben geleid dat potentiële emigranten ervoor kozen om in Nederland te blijven. Ook kunnen ze hun vertrek hebben uitgesteld doordat ze hun woning door de verslechterde huizenmarkt moeilijk op korte termijn konden verkopen.
Nog meer koopwoningen (tov huurwoningen) dus...quote:Op maandag 29 maart 2010 20:10 schreef hero13 het volgende:
[..]
momenteel worden in rap tempo de sociale huurwoningen verkocht en daar zijn er 2.500.000 van
Je hoeft geen huis te bezitten en nieuw te kopenquote:Op maandag 29 maart 2010 20:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar hebben die een 1 maal modaal inkomen zoals DAM beweert? Ik vermoed dat een groot deel van de mensen die de afgelopen 10 jaar een nieuwbouwwoning gekocht heeft een meer dan modaal inkomen heeft.
Ik ga iets wat duidelijk is voor je uitkauwenquote:
OMG, dan moet dat mens van de VEH zich wel helemaal opvreten, al die smerige huurders die zo'n huis kopen zodat ze een huis voor een huurder wegkapen. Wat een vuile ratten zijn die kopende huurders toch, snel overheid doe er wat aan, uitzetten die hapquote:Op maandag 29 maart 2010 20:10 schreef hero13 het volgende:
momenteel worden in rap tempo de sociale huurwoningen verkocht en daar zijn er 2.500.000 van
Ik vind het niet zo duidelijk, misschien dat de overige lezers hetzelfde probleem hebben. Maar ach... ik zal er maar geen poll over openenquote:Op maandag 29 maart 2010 20:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ga iets wat duidelijk is voor je uitkauwen
Waar mijn broer woont.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gelderland is nou niet bepaalt goedkoop wonen hoor, daar zitten heel wat huisjesmelkers de jeugd zijn centjes afhandig te maken. Overijssel heeft ook diverse leuke/dure plaatsen waar je ook niet voor een fatsoenlijke prijs een huis kan kopen. Brabant ken ik niet dus kan er geen uitspraak over doen, maar het overgrote deel zal best aantrekkelijk wonen zijn. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid... wat is volgens jouw de mooiste plek om te wonen in NL?
Vetquote:Op maandag 29 maart 2010 20:17 schreef dvr het volgende:
Vanuit Argentinië, DAM's commentaar op de Nederlandse huizenmarkt:
[ afbeelding ]
Autochtonen 50'ers en 60'ers die naar Zuid Europa emigreren komen toch weer terugquote:Op maandag 29 maart 2010 20:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is wel een sterke daling. En het blijkt dat er al jaren achtereen minder ge-emigreerd wordt...valt me mee...
Villa precaria boludoquote:
Dat lijkt me Rio de Janeiro, Brazilië. De meeste Brazilianen wonen trouwens in mooiere huizen dan de modale Nederlander in zijn rijtjeshuis.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:17 schreef dvr het volgende:
Vanuit Argentinië, DAM's commentaar op de Nederlandse huizenmarkt:
[ afbeelding ]
Voor Argentijnen is het verkeren in een favela nog ongezonder dan voor Nederlanders.quote:
quote:Op maandag 29 maart 2010 15:57 schreef pberends het volgende:
'Meerderheid voor aanpak HRA'
De Telegraaf neemt vandaag fel stelling tegen de plannen onder de kop 'Handen af van renteaftrek!'. Volgens de krant zorgt het morrelen aan de aftrek voor een kapitaalvernietiging van honderd miljard euro.!
Kapitaalvernietiging... hoe kun je daar nu spreken terwijl het een zeepbel is? Ons allemaal in de illusie laten dat het welvaart is door de zeepbel in stand te houden?.
En Gelderland is één van de laatste provincies waar men nog grote gezinnen heeft. Dus kun je je huis over 30 jaar ook nog kwijt :-)quote:Op maandag 29 maart 2010 20:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gelderland is nou niet bepaalt goedkoop wonen hoor, daar zitten heel wat huisjesmelkers de jeugd zijn centjes afhandig te maken. Overijssel heeft ook diverse leuke/dure plaatsen waar je ook niet voor een fatsoenlijke prijs een huis kan kopen. Brabant ken ik niet dus kan er geen uitspraak over doen, maar het overgrote deel zal best aantrekkelijk wonen zijn. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid... wat is volgens jouw de mooiste plek om te wonen in NL?
Tja, ze willen schreefwonen aanpakken (dat zorgt voor extra vraag naar koopwoningen, zodat de bubble in stand blijftquote:Op maandag 29 maart 2010 19:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat wijf van de VHE, wat een giftig tante zeg![]()
Ik wil er geen Godwin topic van maken maar volgens mij zou zijn een prima NSB'er geweest zijn in de oorlog
quote:Op maandag 29 maart 2010 19:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat wijf van de VHE, wat een giftig tante zeg![]()
Ik wil er geen Godwin topic van maken maar volgens mij zou zijn een prima NSB'er geweest zijn in de oorlog
Had haar huis maar een glazen plafond ;-)quote:
quote:
Ze willen Jan Modaal uit zijn huurhut jagen, dat hierdoor de totale huursubsidie toeneemt zal ze worst zijn, die gaan ze toch afschaffenquote:Op maandag 29 maart 2010 22:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Tja, ze willen schreefwonen aanpakken (dat zorgt voor extra vraag naar koopwoningen, zodat de bubble in stand blijft!).
Waarom is het risicovol?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:20 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Had haar huis maar een glazen plafond ;-)
Maar ze geeft in dit filmpje wel eerlijk toe dat het voor starters risicovol is om in te stappen.
Wat er is veranderd zijn de duur-beperking (30 jaar) en de bijleenregel, die maakt dat als je een huis verkocht hebt de netto-opbrengst van die verkoop in mindering wordt gebracht op het af te trekken bedrag van een nieuwe hypotheek.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:25 schreef Emu het volgende:<knip>
10. Kan ik me niet over uitspreken, wat is er veranderd dan?
Nou... het risico dat je je woning niet meer verkocht krijgt zonder verlies is volgens mij vrij groot. Als je van plan bent de komende 30 jaar niet meer te verhuizen is dat geen probleem uiteraard. Maar wie plant er tegenwoordig nog voor 30 jaar in de toekomst?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |