abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79709712
'Meerderheid voor aanpak HRA'

De Telegraaf neemt vandaag fel stelling tegen de plannen onder de kop 'Handen af van renteaftrek!'. Volgens de krant zorgt het morrelen aan de aftrek voor een kapitaalvernietiging van honderd miljard euro.

!

Kapitaalvernietiging... hoe kun je daar nu spreken terwijl het een zeepbel is? Ons allemaal in de illusie laten dat het welvaart is door de zeepbel in stand te houden? .
pi_79709774
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Lachen... argument 1 is volkomen in tegenspraak met argument 3 en 7
Argument 2, een woning is oude dag voorziening.... uiteraard om in te wonen toch? Of om als BB'er te cashen
Argument 4 is in tegenspraak met argument 9 (overheden bouwen overigens geen woningen )
Argument 5, Europa bemoeit zich overal mee in NL dus waarom niet met de belastingen?
Argument 6 is natuurlijk onzin, HRA leid wel tot hogere huizenprijzen en degradeert de verhouding kwaliteit/prijs.
Argument 8, woonbelastingen worden ook betaald door huurders, die geen HRA of huursubsidie ontvangen.
Argument 10, beperking was terecht, je nieuwe auto financieren met behulp van HRA is natuurlijk nooit de doelstelling geweest.

De halve redactie van de Telegraaf zit volgens mij tot aan zijn oogballen toe gefinancierd te bibberen op wat komen gaat
Wat een extreem slecht argumenten inderdaad .
pi_79710913
quote:
De Telegraaf heeft vandaag alle argumenten vóór en alle argumenten tégen op een rij gezet. Bij veel huiseigenaren is inmiddels door de plannen van SP, GroenLinks en D66 grote onzekerheid over hun financiële situatie ontstaan. Alleen het morrelen aan de aftrek zorgt voor een kapitaalvernietiging van 100 miljard euro.

1. Draconische daling van de huizenprijzen.
2. De koopwoning is een oudedagsvoorziening.
3. Hypotheekrenteaftrek stimuleert eigenwoningbezit en dat is goed voor de economie.
4. Afschaffing is catastrofaal voor de woningbouw.
5. Europa gaat niet over het Nederlandse belastingstelsel.
6. Renteaftrek leidt niet tot duurdere woningen.
7. Starters op de woningmarkt zijn juist gebaat met aftrek.
8. Tegenover de kosten van de aftrek staan net zoveel opbrengsten aan woonbelastingen.
9. Overheid bouwt onvoldoende woningen.
10. De aftrek is de afgelopen jaren al drastisch ingeperkt.

Bron: Telegraaf
Dit is gewoon te hilarisch voor woorden. Het leuke is dus zoals jullie weten dat ik een Belg ben, en jullie situatie volledig onpartijdig kan beoordelen.

1. Als de huizenprijzen dalen dan is dat voor iedereen behalve de bank een goede zaak en diegene laatst in het verkoopsrijtje (oude babyboomer, die geen nieuw eigendom meer koopt) een goede zaak. Jongeren kunnen goedkoper instappen, en 30ers en 40ers kunnen uiteindelijk makkelijker doorstromen, want de drempel wordt minder hoog.

2. Kan best zijn, maar daar mag je nooit 100% op rekenen. als je echt een oudedagsvoorziening wil, koop dan een serviceflat of aandelen in een rustoord

3. Neen dat doet het niet, het enige dat deze idiote HRA regeling stimuleerd, is de winsten van banken en geldontleners.

4. Dit kan zeer makkelijk en efficient worden tegengegaan, door een klein deel ( 1/4 van het bespaarde bedrag bij afschaffing HRA) , te investeren in nieuwbouw en dan denk ik vooral aan BTW verlaging van 19% naar 6%. Niets als winst valt hier te halen, want door de verlaagde BTW zal er minder zwartwerk zijn. Bovendien wordt er bij nieuwbouw ook daadwerkerlijk waarde gecreerd voor de economie terwijl dit bij de verkoop van een bestaande woning minder is. Dit heeft nog andere voordelen, zoals meer energiezuinige woningen, en woningen die meer voldoen aan de hedendaagse behoeften.

5. Begrijp niet goed wat ze daarmee bedoelen...

6. Deze uitspraak vind ik gewoonweg absurd. Natuurlijk doet dat het wel, want heel veel mensen gaan kijken naar wat ze maximaal kunnen besteden, dit drijft zoiezo de prijzen op. Naar ongezonde hoogten, de enige winnaar is nogmaals de bank, de verliezers zijn de Nederlandse bevolking die met een massale nationele hypotheekschuld zitten.

7. Neen, dat zijn ze helemaal niet. Bovendien verdienen ze ook nog eens relatief weinig in het begin van de carriere, waardoor hun aftrek zoiezo peanuts is, in vergelijking met iemand die een villa heeft van 700.000 euro en 200.000 per jaar bruto verdient.

8. Belasting op het eerste huis zou moeten worden afgeschaft (tot een bepaald bedrag). Evenals de kosten koper die drastisch dienen verminderd te worden, zo kan de markt flexibeler worden.

9. Omdat er geen budgetten voor zijn, want al het geld gaat naar de HRA.

10. Kan ik me niet over uitspreken, wat is er veranderd dan?
pi_79711627
Je kunt ook de Huur aftrekbaar maken i.p.v. huursubsidie, dan zorgt dat ook voor meer bestedingen door consumenten.

Dus als ik dan een villa huur voor 2500 euro, dan krijg ik 52% daarvan terug van de belasting, das mooi
pi_79712427
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:25 schreef Emu het volgende:

Het leuke is dus zoals jullie weten dat ik een Belg ben, en jullie situatie volledig onpartijdig kan beoordelen.
Dat wil ik in dit geval graag aannemen, maar in zijn algemeenheid toch niet hoor. Als regelmatige lezer en beluisteraar van Vlaams nieuws valt het me altijd weer op, met hoeveel rancune en leedvermaak slechte berichten uit Nederland onthaald worden. Nu hebben wij natuurlijk jarenlang gelachen om grappen als "Cessna stort op Gents frietkot: 500 doden" maar ik zou het toch leuk vinden als de betrekkingen weer eens een beetje normaliseerden. Enfin, na de crisis dan, want anders komen 6 miljoen Vlamingen hier de onvermijdelijke belastingverhogingen ontvluchten.
pi_79714171
Maar de HRA is natuurlijk volslagen onzin en werkt contra-productief, net als de overdrachtsbelasting en de tekorten aan huurwoningen en iedereen weet het en beseft het
  maandag 29 maart 2010 @ 17:52:55 #107
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79714399
Op Wikipedia staat de toekomst van de HRA in één alinea samengevat, volledig analoog aan de UK:
quote:
De hypotheekrenteaftrek in het Verenigd Koninkrijk is vanaf 1979 uitgefaseerd. Als eerste werd het aftrekbare bedrag aan een maximum gebonden. Daarna werden de aftrektarieven verlaagd. Na vijfentwintig jaar is de hypotheekrenteaftrek uiteindelijk helemaal afgeschaft. De afschaffing heeft niet tot grote problemen geleid.
En de Vereniging van huiseigenaar maar paniekerig doen... Ze bemoeien zich nu zelfs al met het huurbeleid. Dat is niet het vakgebied van de vereniging van huiseigenaren!
pi_79714846
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:00 schreef mierenfokker het volgende:
Het gaat ook niet echt goed met de Telegraaf de afgelopen jaren.. Wat een kutkrant is het geworden
Ik verdenk de Telegraaf er al een tijdje van dat ze een eigen politieke agenda hebben. Ik heb het artikel vluchtig gelezen en het viel me vooral op hoe ze benadrukten dat CDA, VVD en PVV de HRA intact willen laten en alle 'linkse' partijen de HRA willen afschaffen. Omdat de PvdA nog geen verkiezingsprogramma heeft hebben ze maar wat oude programma's uit de kast gehaald.
De discussie over de HRA wordt gebruikt om een kabinet van CDA, VVD en PVV aan te bevelen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_79716745
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:06 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ik verdenk de Telegraaf er al een tijdje van dat ze een eigen politieke agenda hebben. Ik heb het artikel vluchtig gelezen en het viel me vooral op hoe ze benadrukten dat CDA, VVD en PVV de HRA intact willen laten en alle 'linkse' partijen de HRA willen afschaffen. Omdat de PvdA nog geen verkiezingsprogramma heeft hebben ze maar wat oude programma's uit de kast gehaald.
De discussie over de HRA wordt gebruikt om een kabinet van CDA, VVD en PVV aan te bevelen.
Jij denkt dat de PvdA de HRA in tact wil laten?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79716901
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:45 schreef hero13 het volgende:
Maar de HRA is natuurlijk volslagen onzin en werkt contra-productief, net als de overdrachtsbelasting en de tekorten aan huurwoningen en iedereen weet het en beseft het
Als het contraproductief werkt waarom heeft dan vrijwel iedereen met een inkomen van minimaal 1 keer modaal een koophuis?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 29 maart 2010 @ 19:10:40 #111
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79717168
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als het contraproductief werkt waarom heeft dan vrijwel iedereen met een inkomen van minimaal 1 keer modaal een koophuis?
Omdat het schapen zijn? Je 'moet' blijkbaar kopen, want wat zou je anders met je geld moeten doen?
pi_79717415
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:10 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Omdat het schapen zijn? Je 'moet' blijkbaar kopen, want wat zou je anders met je geld moeten doen?
Huren
pi_79717763
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jij denkt dat de PvdA de HRA in tact wil laten?
Ik denk het niet.
Maar zolang er geen verkiezingsprogramma is weten we het niet zeker, toch?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 19:24:33 #114
236264 crew  capricia
pi_79717789
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:10 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zoveel leuks te huur staat er niet in de randstad voor pak'm beet 700 euro netto in de maand...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79718407
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Zoveel leuks te huur staat er niet in de randstad voor pak'm beet 700 euro netto in de maand...
In de rest van Nederland afgezien van de gebieden waar je niet dood gevonden wil worden ook niet
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 19:40:09 #116
236264 crew  capricia
pi_79718542
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In de rest van Nederland afgezien van de gebieden waar je niet dood gevonden wil worden ook niet
Huren is in de randstad gewoon geen serieuze optie, tenzij je al 10 jaar op een of andere lijst staat.
En ik wil wel een beetje in een normale buurt wonen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79718729
In grote delen van Brabant, Gelderland en overijsel ook niet. In de rest vast wel, maar daar wil je als zichzelf respecterende persoon niet dood gevonden worden

Dat zijn over het algemeen ook de regio's die het meest met krimp te maken krijgen
pi_79719087
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:52 schreef Lemans24 het volgende:

En de Vereniging van huiseigenaar maar paniekerig doen... Ze bemoeien zich nu zelfs al met het huurbeleid. Dat is niet het vakgebied van de vereniging van huiseigenaren!
Dat wijf van de VHE, wat een giftig tante zeg
Ik wil er geen Godwin topic van maken maar volgens mij zou zijn een prima NSB'er geweest zijn in de oorlog
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_79719144
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Cijfers please, want ik geloof er helemaal niets van.
I'll sing you a lullaby.
pi_79719180
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vette pech
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 20:01:17 #121
236264 crew  capricia
pi_79719510
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

52% heeft een koopwoning, toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79719570
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:01 schreef capricia het volgende:

[..]

En 48% een huurwoning?
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 20:03:20 #123
236264 crew  capricia
pi_79719624
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En 48% een huurwoning?
Of geen woning...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 20:05:30 #124
236264 crew  capricia
pi_79719732
In 2007 waren er al meer koop- dan huurwoningen:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)07/2007-90058-wk.htm

Dus ik denk wel dat je er van uit kunt gaan dat Jan Modaal ook vaak een koopwoning heeft.
Bedenk dat het vooral studenten en bejaarden zijn die huren...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79719765
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In grote delen van Brabant, Gelderland en overijsel ook niet. In de rest vast wel, maar daar wil je als zichzelf respecterende persoon niet dood gevonden worden

Dat zijn over het algemeen ook de regio's die het meest met krimp te maken krijgen
Gelderland is nou niet bepaalt goedkoop wonen hoor, daar zitten heel wat huisjesmelkers de jeugd zijn centjes afhandig te maken. Overijssel heeft ook diverse leuke/dure plaatsen waar je ook niet voor een fatsoenlijke prijs een huis kan kopen. Brabant ken ik niet dus kan er geen uitspraak over doen, maar het overgrote deel zal best aantrekkelijk wonen zijn. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid... wat is volgens jouw de mooiste plek om te wonen in NL?
I'll sing you a lullaby.
pi_79719871
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar hebben die een 1 maal modaal inkomen zoals DAM beweert? Ik vermoed dat een groot deel van de mensen die de afgelopen 10 jaar een nieuwbouwwoning gekocht heeft een meer dan modaal inkomen heeft.
I'll sing you a lullaby.
pi_79719932
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Vette pech
Hoezo pech
I'll sing you a lullaby.
pi_79719967
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:05 schreef capricia het volgende:
In 2007 waren er al meer koop- dan huurwoningen:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)07/2007-90058-wk.htm

Dus ik denk wel dat je er van uit kunt gaan dat Jan Modaal ook vaak een koopwoning heeft.
Bedenk dat het vooral studenten en bejaarden zijn die huren...
momenteel worden in rap tempo de sociale huurwoningen verkocht en daar zijn er 2.500.000 van
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 20:11:25 #129
236264 crew  capricia
pi_79720035
quote:
België en Duitsland populairste emigratiebestemmingen
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)010/2010-3080-wm.htm

In 2009 verlieten 28 duizend autochtonen Nederland. Dat waren er 9 duizend minder dan in het emigratietopjaar 2006. De populairste bestemmingen waren België en Duitsland. Onder de emigranten naar Frankrijk, Portugal en Spanje waren relatief veel 50-plussers.

Emigratie in 2009 sterk gedaald
In 2009 emigreerden bijna 7 duizend autochtonen minder dan in 2008. Daarmee daalde de emigratie van autochtonen voor het derde opeenvolgende jaar. De economische onzekerheid kan ertoe hebben geleid dat potentiële emigranten ervoor kozen om in Nederland te blijven. Ook kunnen ze hun vertrek hebben uitgesteld doordat ze hun woning door de verslechterde huizenmarkt moeilijk op korte termijn konden verkopen.
Dat is wel een sterke daling. En het blijkt dat er al jaren achtereen minder ge-emigreerd wordt...valt me mee...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 20:11:53 #130
236264 crew  capricia
pi_79720064
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:10 schreef hero13 het volgende:

[..]

momenteel worden in rap tempo de sociale huurwoningen verkocht en daar zijn er 2.500.000 van
Nog meer koopwoningen (tov huurwoningen) dus...
Is ook wel slim, want met een koopwoning maak je minder snel aanspraak op de bijstand (bijvoorbeeld).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79720218
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar hebben die een 1 maal modaal inkomen zoals DAM beweert? Ik vermoed dat een groot deel van de mensen die de afgelopen 10 jaar een nieuwbouwwoning gekocht heeft een meer dan modaal inkomen heeft.
Je hoeft geen huis te bezitten en nieuw te kopen
pi_79720247
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoezo pech
Ik ga iets wat duidelijk is voor je uitkauwen
pi_79720249
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:10 schreef hero13 het volgende:

OMG, dan moet dat mens van de VEH zich wel helemaal opvreten, al die smerige huurders die zo'n huis kopen zodat ze een huis voor een huurder wegkapen. Wat een vuile ratten zijn die kopende huurders toch, snel overheid doe er wat aan, uitzetten die hap
Ooh... wacht, ze zijn nu eigenaar, wees welkom vrienden
I'll sing you a lullaby.
pi_79720344
Vanuit Argentinië, DAM's commentaar op de Nederlandse huizenmarkt:

pi_79720372
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik ga iets wat duidelijk is voor je uitkauwen
Ik vind het niet zo duidelijk, misschien dat de overige lezers hetzelfde probleem hebben. Maar ach... ik zal er maar geen poll over openen
I'll sing you a lullaby.
pi_79720399
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gelderland is nou niet bepaalt goedkoop wonen hoor, daar zitten heel wat huisjesmelkers de jeugd zijn centjes afhandig te maken. Overijssel heeft ook diverse leuke/dure plaatsen waar je ook niet voor een fatsoenlijke prijs een huis kan kopen. Brabant ken ik niet dus kan er geen uitspraak over doen, maar het overgrote deel zal best aantrekkelijk wonen zijn. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid... wat is volgens jouw de mooiste plek om te wonen in NL?
Waar mijn broer woont.

Je begreep mijn punt niet, ik zei dat je daar ook geen huurhuis vindt voor 700 euro
pi_79720460
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:17 schreef dvr het volgende:

[ afbeelding ]
Vet

DAM woont in een favela
I'll sing you a lullaby.
pi_79720494
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is wel een sterke daling. En het blijkt dat er al jaren achtereen minder ge-emigreerd wordt...valt me mee...
Autochtonen 50'ers en 60'ers die naar Zuid Europa emigreren komen toch weer terug
pi_79720530
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vet

DAM woont in een favela
Villa precaria boludo
  maandag 29 maart 2010 @ 21:31:23 #140
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79724091
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:17 schreef dvr het volgende:

[ afbeelding ]
Dat lijkt me Rio de Janeiro, Brazilië. De meeste Brazilianen wonen trouwens in mooiere huizen dan de modale Nederlander in zijn rijtjeshuis.
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vet

DAM woont in een favela
Voor Argentijnen is het verkeren in een favela nog ongezonder dan voor Nederlanders.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  maandag 29 maart 2010 @ 21:44:59 #141
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79724779
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:57 schreef pberends het volgende:
'Meerderheid voor aanpak HRA'

De Telegraaf neemt vandaag fel stelling tegen de plannen onder de kop 'Handen af van renteaftrek!'. Volgens de krant zorgt het morrelen aan de aftrek voor een kapitaalvernietiging van honderd miljard euro.

!

Kapitaalvernietiging... hoe kun je daar nu spreken terwijl het een zeepbel is? Ons allemaal in de illusie laten dat het welvaart is door de zeepbel in stand te houden? .
Toch een buitengewoon creatieve manier om het barsten van de zeepbel te omschrijven.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  maandag 29 maart 2010 @ 21:47:07 #142
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79724893
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En Gelderland is één van de laatste provincies waar men nog grote gezinnen heeft. Dus kun je je huis over 30 jaar ook nog kwijt :-)
pi_79726008
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik wil er geen Godwin topic van maken maar volgens mij zou zijn een prima NSB'er geweest zijn in de oorlog
Tja, ze willen schreefwonen aanpakken (dat zorgt voor extra vraag naar koopwoningen, zodat de bubble in stand blijft !).
  maandag 29 maart 2010 @ 22:16:11 #144
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_79726388
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

domme doos
  maandag 29 maart 2010 @ 22:20:55 #145
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_79726629
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:16 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

domme doos
Had haar huis maar een glazen plafond ;-)

Maar ze geeft in dit filmpje wel eerlijk toe dat het voor starters risicovol is om in te stappen.
pi_79727388
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:16 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

domme doos
.

Tja, de markt zit in zo'n situatie dat het op geen enkele manier meer recht te lullen valt .
pi_79727415
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Tja, ze willen schreefwonen aanpakken (dat zorgt voor extra vraag naar koopwoningen, zodat de bubble in stand blijft !).
Ze willen Jan Modaal uit zijn huurhut jagen, dat hierdoor de totale huursubsidie toeneemt zal ze worst zijn, die gaan ze toch afschaffen
pi_79734883
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:20 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Had haar huis maar een glazen plafond ;-)

Maar ze geeft in dit filmpje wel eerlijk toe dat het voor starters risicovol is om in te stappen.
Waarom is het risicovol?
pi_79737013
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:25 schreef Emu het volgende:<knip>
10. Kan ik me niet over uitspreken, wat is er veranderd dan?
Wat er is veranderd zijn de duur-beperking (30 jaar) en de bijleenregel, die maakt dat als je een huis verkocht hebt de netto-opbrengst van die verkoop in mindering wordt gebracht op het af te trekken bedrag van een nieuwe hypotheek.

Overigens, ik ben het volledig met je eens. De HRA is vooral voordelig voor de banken. Maar de gemiddelde Nederlander is al zolang geïndoctrineerd over dit onderwerp. Bijna iedereen denkt hier dat het voordelig is voor een burger als je hem eerst een deel van zijn geld afneemt om het hem dan alleen terug te geven als hij twee keer zoveel heeft afgedragen aan een bank.
pi_79737024
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 07:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Waarom is het risicovol?
Nou... het risico dat je je woning niet meer verkocht krijgt zonder verlies is volgens mij vrij groot. Als je van plan bent de komende 30 jaar niet meer te verhuizen is dat geen probleem uiteraard. Maar wie plant er tegenwoordig nog voor 30 jaar in de toekomst?
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')