FOK!forum / Sport Algemeen / 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
Peterseliemandonderdag 25 maart 2010 @ 23:58


Komend weekend staat op Albert Park in Melbourne weer de Grand Prix van Australië op het programma. Vele ogen zijn gericht op thuisrijder Mark Webber die eindelijk een goed resultaat moet behalen in zijn eigen land. Zijn Red Bull-teamgenoot Sebastian Vettel wil revanche op de Ferrari's omdat hij problemen kende in Bahrein. Daarnaast willen de achterhoedeteams allemaal de finish bereiken en zouden Williams, Renault en Force India erg graag de toppers in de wielen willen rijden.



De Grand Prix van Australië staat al sinds 1985 vast op de Formule 1-kalender. Voor die tijd telde de race die in 1928 voor het eerst gehouden werd niet mee voor het kampioenschap. Op Albert Park werd voor het eerst gereden in 1996, waar Damon Hill voor het eerst wist te winnen. Tegenwoordig wordt de race aan het eind van de middag Australische tijd verreden.


Bron: FIA.com
Circuit lengte: 5.303 km
Aantal Ronden: 58
Race afstand: 307,574
km
Ronde record: 1:24,125 (Michael Schumacher - Ferrari F2004, 2004)



Coureurs:
Pos. Naam Team Punten
1 F. Alonso Ferrari 25
2 F. Massa Ferrari 18
3 L. Hamilton McLaren 15
4 S. Vettel Red Bull 12
5 N. Rosberg Mercedes 10
6 M. Schumacher Mercedes 8
7 J. Button McLaren 6
8 M. Webber Red Bull 4
9 V. Liuzzi Force India 2
10 R. Barrichello Williams 1
11 R. Kubica Renault 0
12 A. Sutil Force India 0
13 N. Hulkenberg Williams 0
14 J. Alguersuari Toro Rosso 0
15 P. de la Rosa BMW Sauber 0
16 H. Kovalainen Lotus Racing 0
17 S. Buemi Toro Rosso 0
18 K. Kobayashi BMW Sauber 0
19 V. Petrov Renault 0
20 T. Glock Virgin Racing 0
21 J. Trulli Lotus Racing 0
22 L. Di Grassi Virgin Racing 0
23 B. Senna HRT 0
24 K. Chandhok HRT 0


Constructeurs:
Pos. Team Punten
1 Ferrari 43
2 McLaren 21
3 Mercedes 18
4 Red Bull 16
5 Force India 2
6 Williams 1
7 Renault 0
8 Toro Rosso 0
9 BMW Sauber 0
10 Lotus Racing 0
11 Virgin Racing 0
12 HRT 0




De Grand Prix van Australië is traditioneel een goede race voor zowel Ferrari als McLaren. Van de edities die er tot nu toe geweest zijn, zijn er tien gewonnen door beide renstallen. Bij de coureurs won de Australiër Lex Davison in de jaren zestig viermaal, terwijl Michael Schumacher dit kunststukje vanaf 2000 herhaalde.

De laatste tien jaar was de race in Australië telkens de eerste race van het nieuwe seizoen, maar 2006 vanwege de Common Wealthgames en dit jaar vormen daar uitzonderingen op. In 1994 was de race de laatste van het seizoen, waarbij de titelstrijd ging tussen Michael Schumacher en Damon Hill. Beide kemphanen gingen aan de leiding van de race in Adelaide, waarbij Schumacher na 36 ronden in de fout ging en de muur ramde met zijn Benetton. De Duitser stuurde de baan op en reed hierbij over de bolide van Hill heen. Waar Schumi uitviel wist Hill de pits nog te bereiken waar de de Brit met schade ook uit moest stappen. Hierdoor won Schumacher de titel met één punt voorsprong op Hill.

Een andere race uit het meer recente verleden waar bij de start al veel gebeurde was die van 1999. Beide Stewart-Fords vatten op de grid vlam waardoor de start uitgesteld werd. Polesitter Mika Häkkinen had al eerder een probleem en moest met de reserveauto starten. Deze ondervond bij de nieuwe opwarmronde problemen, waardoor Michael Schumacher die er achter stond zijn motor af liet slaan. Waar Häikkinen net op tijd weg was, was Schumacher degene die achteraan moest starten.

Häkkinen kwam bij de start als beste weg, maar de Fin kreeg bij een herstart na een safety car in de achttiende ronde problemen, waardoor de coureurs in een file wachtten tot het moment dat ze hem voorbij mochten gaan. De als tweede rijdende David Coulthard maakte dit al niet meer mee, want hij was met versnellingsbakproblemen uitgevallen. Uiteindelijk kwamen er acht rijders over de streep met Eddie Irvine die zijn eerste overwinning pakte, voor Heinz-Harald Frentzen en Ralf Schumacher.










Rosberg was de koning van de vrije trainingen, maar de Duitse Williams-coureur vond zich vorig jaar na de kwalificatie pas terug op plaats vijf. In plaats daarvan waren het de Brawns van Jenson Button en Rubens Barrichello die de eerste twee plaatsen bezetten. Ferrari en McLaren kenden vele problemen met hun bolides, waarbij de wereldkampioen Lewis Hamilton zich teruggezet zag naar plaats achttien vanwege een gewisselde versnellingsbak. Daarachter stonden nog te Toyota's van Timo Glock en Jarno Trulli die teruggezet werden vanwege een illegale achtervleugel.

Bij de start kwam Barrichello nauwelijks weg en hij viel terug naar plaats negen. Button leidde de race voor Sebastian Vettel, Rosberg en Felipe Massa. In de eerste bocht raakten de bolides van Barrichello en Webber elkaar, waarna naast laastgenoemde ook Nick Heidfeld en Adrian Sutil schade opliepen. Hamilton profiteerde hiervan en reed na vier ronden al in de top tien.

De teruggevallen Rosberg haalde Kimi Räikkönen in voor plaats vijf, waarna Barrichello na wat duwwerk de Fin ook voorbij reed. De eerste safety car van de dag kwam na achttien ronden toen Kazuki Nakajima zijn bolide op een gevaarlijke plaats aan de kant moest zetten. Het bracht Button niet van de wijs, maar de Brit had wel een ander probleem: de temperatuur in zijn banden was te laag, waardoor hij zigzaggend over het rechte stuk ging.

Massa viel door een slechtgeplande pitstop ver terug in het veld, waar zijn concurrenten vooraan bleven rijden. Hamilton was ondertussen opgeklommen naar plaats drie, maar de Brit moest nog een tweede pitstop maken. Hij slaagde er net in om Massa voor te blijven, terwijl diens teamgenoot Räikkönen even de muur schampte na een spin.

Met nog vijf ronden te gaan was de top tien Button, Vettel, Kubica, Barrichello, Trulli, Hamilton, Glock, Alonso, Rosberg en Buemi. Niet veel later maakte Vettel een fout in bocht 1, waardoor Kubica er naast kon komen. Beide kemphanen reden af op bocht 3, alwaar ze elkaar raakten en spinden. Kubica kon uitstappen, terwijl Vettel op drie wielen doorreed. De Duitser werd even later uit de race genomen vanwege deze schade.

Gedurende de safetycarperiode ging Hamilton even van de baan, waardoor Trulli de Brit in kon halen. De Italiaan liet uiteindelijk Hamilton weer voorbij, waardoor Button won, voor Barrichello en Hamilton. Na afloop van de race werd het incident achter de safety car onderzocht en werd Trulli vanwege inhalen onder geel uit de uitslag geschrapt. Later werd bekend dat McLaren Hamilton verteld had de stewards te misleiden over de kwestie. Hierdoor kreeg Trulli uiteindelijk plaats drie en werd Hamilton uit de uitslag gehaald.



Vrijdag 26 maart 2010


02:30 - 04:00 vrije training 1
06:30 - 08:00 vrije training 2

Zaterdag 27 maart 2010
04:00 - 05:00 vrije training 3
07:00 - 08:00 kwalificatie

Zondag 28 maart 2010
08:00 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix



Datum Tijd Programma
Za 25 maart06.55-08.15 uur RTL GP: Formule 1 - Australië - Kwalificatie
Zo 26 maart07.00-07.55 uur RTL GP: Formule 1 - Australië - Pre-show
Zo 26 maart07.55-10.00 uur RTL GP: Formule 1 - Australië - Race
Zo 26 maart10.00-10.15 uur RTL GP: Formule 1 - Australië - Nabeschouwing
Zo 26 maart20.00-21.00 uur RTL GP: Formule 1 - Australië - Samenvatting


Datum Tijd Programma
Za 25 maart06.00-08.30 uur BBC1: Formule 1 - Australië - Kwalificatie
Zo 26 maart07.00-10.00 uur BBC1: Formule 1 - Australië - Race
Zo 26 maart20.00-21.00 uur BBC3: Formule 1 - Australië - Samenvatting

Nederlandse tijden





DagMinimumMaximumNeerslagkansWeerbeeld
Vrijdag17 °C25 °C20 %deels bewolkt
Zaterdag16 °C21 °C20 %bewolkt
Zondag15 °C25 °C20 %bewolkt

Bron: The Weather Channel

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 26-03-2010 00:05:32 ]
Sallyvrijdag 26 maart 2010 @ 00:07
fipo
Sallyvrijdag 26 maart 2010 @ 00:09
Oh, iets inhoudelijker: ben benieuwd of het weer een optocht wordt, of dat er toch meer inhaalacties op de baan zijn ipv bij de pitstops.
Googolplexianvrijdag 26 maart 2010 @ 00:51
tvp
Radegastvrijdag 26 maart 2010 @ 01:55
Der Michael doet het altijd goed op deze baan, geloof ik. Welk seizoen was dat ook alweer dat hij in sector 3 echt zo enorm veel tijd pakte (7 á 8 tienden) op de rest?

Ik hoop dat Hamilton hier de 25 punten pakt.
Fir3flyvrijdag 26 maart 2010 @ 01:59
Ferrari 1-2 maar weer .

Maar ik verwacht Vettel ook weer vooraan, en misschien zelfs Webber. In ieder geval hoop ik dat de McLarens weer achter blijven zodat die Hamilton z'n klep eens houdt .
Szuravrijdag 26 maart 2010 @ 02:01
Ferrari en Red Bull weekend moet het worden
Hun auto's op 1-4
THEFXRvrijdag 26 maart 2010 @ 02:08
tvpit
Aaargh!vrijdag 26 maart 2010 @ 02:40
Iemand enig idee waar ik dit live kan zien ?
ari_zahavvrijdag 26 maart 2010 @ 03:15
Dit is een redelijke stream (het is iig geen pools!)

Ik denk dat nu voor het eerst wakker blijven moeilijker zal zijn dan een stream vinden


edit: yay, alweer iets wat eraf breekt (kobayashi gaat wel erg snel door zijn vleugels zo...)

[ Bericht 29% gewijzigd door ari_zahav op 26-03-2010 03:30:20 ]
nils7vrijdag 26 maart 2010 @ 05:35
tvp
vosssvrijdag 26 maart 2010 @ 07:59
Godverdomme! Training net afgelopen zeker

Daar ga ik dus al de mist in en nou is het nog niet eens zomertijd!

Ik dacht echt dat ik op tijd op was voor VT2

Hopen dat het morgen goed gaat met de kwalificatie
vosssvrijdag 26 maart 2010 @ 08:29


VT2
ElmarOvrijdag 26 maart 2010 @ 08:55
Puike OP.
Automatic_Rockvrijdag 26 maart 2010 @ 08:58
Moet zeggen dat button het beter doet dan ik verwacht had. Ik was bang dat hij verder achter Hamilton zou zijn
vosssvrijdag 26 maart 2010 @ 09:02
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
Moet zeggen dat button het beter doet dan ik verwacht had. Ik was bang dat hij verder achter Hamilton zou zijn
BUTTON GAAT WERELDKAMPIOEN WORDEN DIT JAAR!!!!!

Ow wacht, dat was hij vorig jaar al
Is er dit jaar iemand die voor de start geroepen heeft dattie dit jaar dan toch echt wereldkampioen gaat worden?

Button had er altijd een handje van
SjaakVilleneuvevrijdag 26 maart 2010 @ 09:03
Der zin an
ElmarOvrijdag 26 maart 2010 @ 09:07
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:02 schreef vosss het volgende:

Is er dit jaar iemand die voor de start geroepen heeft dattie dit jaar dan toch echt wereldkampioen gaat worden?
Volgens mij hebben ze zich dit keer koest gehouden. Kan me niet herinneren dat iemand heeft geroepen dat hij kampioen gaat worden.
quote:
Button had er altijd een handje van
En vergeet Coulthard niet.
bodylotionvrijdag 26 maart 2010 @ 09:36
terugvindpost
vosssvrijdag 26 maart 2010 @ 09:37
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:07 schreef ElmarO het volgende:

En vergeet Coulthard niet.
Owja, die kon dat ook altijd goed ja
vosssvrijdag 26 maart 2010 @ 09:37
Nou vanavond maar niet al te veel zuipen in Valkenburg anders mis ik de kwalificatie morgenvroeg
Kleffe_Dopvrijdag 26 maart 2010 @ 09:37
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 01:55 schreef Radegast het volgende:
Der Michael doet het altijd goed op deze baan, geloof ik.
Hij heeft er ook vaak genoeg de muur gevonden hoor.








Peterseliemanvrijdag 26 maart 2010 @ 09:55
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:55 schreef ElmarO het volgende:
Puike OP.
Dank
ArcticBlizzardvrijdag 26 maart 2010 @ 09:59
Ik ben heel erg benieuwd hoe ferrari gaat presteren dit weekend. Tijden in de regen vielen nogal tegen maar dit hoeft niet veel te betekenen.
Automatic_Rockvrijdag 26 maart 2010 @ 10:05
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:02 schreef vosss het volgende:
Button had er altijd een handje van
Je bent in de war met Coulthard.
Button zei in 2008 dat het volgend jaar mee zou kunnen doen voor het wereldkampioenschap. Daar heeft de beste jongen ook gelijk in gekregen me dunkt
sasquatschvrijdag 26 maart 2010 @ 10:06
Vorig jaar startten ze toch ook al later dan daarvoor?

Las in de krant dat dat was om het spektakel na de saaie race in Bahrein te vergroten.
Peterseliemanvrijdag 26 maart 2010 @ 10:08
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:06 schreef sasquatsch het volgende:
Vorig jaar startten ze toch ook al later dan daarvoor?

Las in de krant dat dat was om het spektakel na de saaie race in Bahrein te vergroten.
Vorig jaar was idd de starttijd later dan in andere jaren. Dit vanwege de Europese tv-kijkers.
OBIONvrijdag 26 maart 2010 @ 10:31
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:05 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Je bent in de war met Coulthard.
Button zei in 2008 dat het volgend jaar mee zou kunnen doen voor het wereldkampioenschap. Daar heeft de beste jongen ook gelijk in gekregen me dunkt
Niet waar. Button riep dat ook de jarenervoor al.

In 2008 heb k nog een kwoot van hem in het nieuwtjestopic gezet waarin hij dat riep.
Die werd afgelopen jaar nadat Button WC is geworden nog aangehaald door iemand.

De jaren ervoor riep Button het ook
OBIONvrijdag 26 maart 2010 @ 10:32
Ow fuck, ik zit op iemand anders haar laptop

Dit is vosss dus voor de duidelijkheid
Automatic_Rockvrijdag 26 maart 2010 @ 10:42
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:31 schreef OBION het volgende:

[..]

Niet waar. Button riep dat ook de jarenervoor al.
geef daar maar eens wat links van dan, want dat kan ik me echt niet herinneren.
Misschien dat hij het na het succesvolle 2004 seizoen riep, maar verder kan ik het me niet voorstellen, volgens mij is ie daar veel te nuchter voor.
ElmarOvrijdag 26 maart 2010 @ 10:49
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:31 schreef OBION het volgende:

Die werd afgelopen jaar nadat Button WC is geworden nog aangehaald door iemand.

Volgens mij was ik dat. Kon me dat bericht nog goed herinneren.
LeXXvrijdag 26 maart 2010 @ 10:57
Snelheid pitlane Melbourne naar omlaag

26 maart 2010 — De FIA heeft besloten om de snelheid in de pitlane van het Albert Park circuit naar omlaag te doen.

Tijdens zowel de race als de kwalificatie zal de snelheid in de pitlane maximaal 60km/h mogen bedragen. Normaal gesproken mag de snelheid dan 100 km/h bedragen. De verlaging van de snelheid komt er op verzoek van Charlie Whiting, die veiligheidsverantwoordelijke is bij de FIA.

Normala gesproken zal de snelheidverlaging geen invloed hebben op de verschillende strategieën van de teams. De meeste teams zullen immers net zoals in Bahrein slechts één pitstop maken om van banden te wisselen.
Atreidezvrijdag 26 maart 2010 @ 10:57
Puik topic McLaren for the win dit weekend. Zou het ook weer spannend maken voor wat we de rest van t jaar gaan verwachten!
Atreidezvrijdag 26 maart 2010 @ 11:00
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:57 schreef LeXX het volgende:
Normala gesproken zal de snelheidverlaging geen invloed hebben op de verschillende strategieën van de teams. De meeste teams zullen immers net zoals in Bahrein slechts één pitstop maken om van banden te wisselen.
Ehhh, er zijn tegenwoordig markeringen in de pitstraat, en als er iemand in de pits rijdt bij een bepaalde markering mag je je auto niet wegsturen (Button & Rosberg in Bahrein). Met een lagere snelheid heb je dus kans dat sommige nog langer moeten wachten, toch
Schunckelstarvrijdag 26 maart 2010 @ 11:03
heeft iemand de uitslag van de vrije training? zit nu op mijn telefoon dus zelf zoeken gaat een beetje lastig
Aaargh!vrijdag 26 maart 2010 @ 11:06
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:03 schreef Schunckelstar het volgende:
heeft iemand de uitslag van de vrije training? zit nu op mijn telefoon dus zelf zoeken gaat een beetje lastig
http://mobile.formula1.com
Schunckelstarvrijdag 26 maart 2010 @ 11:13
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:06 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

http://mobile.formula1.com
dank
Trystarvrijdag 26 maart 2010 @ 11:42
tvp
ari_zahavvrijdag 26 maart 2010 @ 12:54
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:00 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ehhh, er zijn tegenwoordig markeringen in de pitstraat, en als er iemand in de pits rijdt bij een bepaalde markering mag je je auto niet wegsturen (Button & Rosberg in Bahrein). Met een lagere snelheid heb je dus kans dat sommige nog langer moeten wachten, toch
Ik hoop wel dat ze die markering afstanden aanpassen aan de maximum snelheid. En helaas zal zo'n lage snelheid in de pitstraat de waarde van een 1 stop strategie alleen maar verhogen...

Snooze-fest ahoy
Schunckelstarvrijdag 26 maart 2010 @ 13:00
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:54 schreef ari_zahav het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat ze die markering afstanden aanpassen aan de maximum snelheid. En helaas zal zo'n lage snelheid in de pitstraat de waarde van een 1 stop strategie alleen maar verhogen...

Snooze-fest ahoy
volgens mij zeiden ze op de bbc vorige race dat die afstand twee pitboxen is, en dat dat niet aan word gepast aan de snelheid in de pitstraat. helaas
nils7vrijdag 26 maart 2010 @ 13:14
Lotus heeft de aansluiting gevonden zie ik
Peterseliemanvrijdag 26 maart 2010 @ 14:51
De eerste winst heeft Hamilton al te pakken dit weekend:
quote:
Hamilton apologises for driving incident

Lewis Hamilton has apologised for driving in an "over-exuberant manner" after he was stopped by Australian police on Friday.

The McLaren driver did a burnout and a fishtail in a Mercedes car along Lakeside Drive in Melbourne and as a result he was pulled over by police.

According to local media, Hamilton, whose car was impounded, will be fined and charged on summons with improper use of a vehicle.

The Briton said in a statement on Friday evening that he was sorry for what he considered to be a 'silly' mistake.

"This evening, I was driving in an over-exuberant manner and, as a result, was stopped by the police," said Hamilton.

"What I did was silly, and I want to apologise for it."
Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/82412
UnoclaMvrijdag 26 maart 2010 @ 15:35
tvp
SjaakVilleneuvevrijdag 26 maart 2010 @ 15:42
Pedro ging ook lekker aan de kant voor Button bij turn 12..
Bastardvrijdag 26 maart 2010 @ 15:44
Mooie OP weer
frits22vrijdag 26 maart 2010 @ 16:22
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:14 schreef nils7 het volgende:
Lotus heeft de aansluiting gevonden zie ik
inderdaad heikki zij zelf ook dat de auto optimaal was
die van jarno was nog wel wat minder met hydraulische problemen..
Sinister-D-vrijdag 26 maart 2010 @ 16:36
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:31 schreef OBION het volgende:

[..]

Niet waar. Button riep dat ook de jarenervoor al.

In 2008 heb k nog een kwoot van hem in het nieuwtjestopic gezet waarin hij dat riep.
Die werd afgelopen jaar nadat Button WC is geworden nog aangehaald door iemand.

Dat was ik dus En dat was nog een quote met je oude naam
Edit: hier dus [F1] F1 Nieuwtjestopic #55 - Flavio aan de schandpaal?


Maar heb er zin an Melbourne is altijd wel garant voor spektakel

Hopelijk dit jaar ook weer, en gaat het het debacle Bahrein doen vergeten

[ Bericht 6% gewijzigd door Sinister-D- op 26-03-2010 17:03:36 ]
9x19vrijdag 26 maart 2010 @ 16:37
Ik ga hem niet live kijken.
wimderonvrijdag 26 maart 2010 @ 16:50
Het zou wat zijn als Schumacher na z'n 50e, 100e, 150e en 200e ook z'n 250e race winnend kan afsluiten. De kansen zijn echter een stuk kleiner dan bij de vorige jubileumraces dunkt me.

edit: is het nu wel of niet z'n 250e? Bronnen spreken elkaar tegen...

[ Bericht 18% gewijzigd door wimderon op 26-03-2010 16:56:39 ]
Hammer20vrijdag 26 maart 2010 @ 16:58
Kijken wat Melbourne gaat brengen
Sinister-D-vrijdag 26 maart 2010 @ 17:01
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 10:49 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Volgens mij was ik dat. Kon me dat bericht nog goed herinneren.
Das deze post denk ik

En ik kan de mijne niet meer vinden

edit: Dus wel [F1] F1 Nieuwtjestopic #55 - Flavio aan de schandpaal?
M.Melandrivrijdag 26 maart 2010 @ 17:15
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:14 schreef nils7 het volgende:
Lotus heeft de aansluiting gevonden zie ik
En HRT lijkt aan te kunnen haken bij Virgin
Mikkievrijdag 26 maart 2010 @ 19:46
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:37 schreef vosss het volgende:
Nou vanavond maar niet al te veel zuipen in Valkenburg anders mis ik de kwalificatie morgenvroeg
Ik ga maar op tijd naar mn werk om te voorkomen dat ik tijdens de kwali in de auto zit
tassvrijdag 26 maart 2010 @ 21:54
Kan iemand mij vertellen hoe laat ik morgenochtend nou voor de tv moet zitten???
Want al die tijden, ik snap der ff niks meer van!
Zondagochtend (nieuwe) tijd 08.00 uur dus toch?
Peterseliemanvrijdag 26 maart 2010 @ 21:55
ja
Wafflevrijdag 26 maart 2010 @ 23:02
tvp
Sallyvrijdag 26 maart 2010 @ 23:12
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:54 schreef tass het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe laat ik morgenochtend nou voor de tv moet zitten???
Want al die tijden, ik snap der ff niks meer van!
Zondagochtend (nieuwe) tijd 08.00 uur dus toch?
Qualifying 07:00

Nederlandse tijd

Vb is om 6 uur (BBC, RTL weet ik niet)
#ANONIEMvrijdag 26 maart 2010 @ 23:46
Tjee, dat staat toch allemaal in de OP. PSM heeft wel eer van z'n werk zo...
Fir3flyzaterdag 27 maart 2010 @ 00:44
Wat een kuttijden. Ik heb liever gewoon om 4 uur, het is veel makkelijker om wakker te blijven dan vroeg op te staan .
Mikkiezaterdag 27 maart 2010 @ 02:03
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 23:46 schreef k_man het volgende:
Tjee, dat staat toch allemaal in de OP. PSM heeft wel eer van z'n werk zo...
Jup. Lijkt me ook nogal logisch dat alles aangepast is aan zomertijd en wintertijd...

Anyway, over een paar uur dus al de wekker om maar op tijd te zijn .
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 03:47
Zit je een keer in Australie moet je alsnog tot 16:00 wachten tot de kwalificatie :s
Gelukkig wel een keer de laatste vrije training en voorbeschouwing hierop zien
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 03:54
Iemand een link waar ik de 3e training live online kan zien?
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 04:18
Heb een stream gevonden:

http://www.p2p4u.net/watc(...)-f1---pratice-3.html
PierreTTzaterdag 27 maart 2010 @ 04:24
tvp
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 04:26
Hamilton ruim een halve seconde sneller dan de nummer 2 op dit moment.
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:27
Alonso vind zichzelf constant in verkeer.

Op dit moment:

Hamilton
Webber
Vettel
Msc

Heerlijke training
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:28
Bruno Senna's training is over.
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 04:28
Einde 3e training voor Senna vrees ik.
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:30
Strakke ronde van MSC was dat, toch 4 tiende los van Rosberg op dit moment.
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 04:33
Petrov gaat momenteel aardig mee. Sta er van te kijken.
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:34
Virgin gaat met beide auto's sowieso niet finishen zondag
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:35
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 04:33 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Petrov gaat momenteel aardig mee. Sta er van te kijken.
Idd, 7e op het moment, terwijl die auto aan alle kanten uit wil breken, erg knap
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 04:38
Laten we hopen dat dit een inrij ronde was van Schumacher.
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 04:39
Ik verwacht meer van Force India. Sutil
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:39
Daar komt schumie
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 04:40
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 04:38 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Laten we hopen dat dit een inrij ronde was van Schumacher.
Ja dus! 2e op dit moment
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:41
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 04:40 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Ja dus! 2e op dit moment
1e! hij is in de zone
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 04:42
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 04:41 schreef Pinzon het volgende:

[..]

1e! hij is in de zone
Schumacher eins!!
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:43
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 04:42 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Schumacher eins!!
Volgens mij zijn we de enige 2 die kijken?
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:44
Godverdomme kut Webber
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 04:44
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 04:43 schreef Pinzon het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we de enige 2 die kijken?
Ik kan niemand ongelijk geven gezien het tijdstip.
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 04:46
Een stream met reclame.
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:47
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 04:46 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Een stream met reclame.
Je mist niks op het moment.
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 04:47
Ik gun het Webber. De pole de overwinning alles! Leuk voor die gasten down Under.

Hij heeft een wagen die het kan.
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:49
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 04:47 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik gun het Webber. De pole de overwinning alles! Leuk voor die gasten down Under.

Hij heeft een wagen die het kan.
Mwah, doe mij schumie maar, als hij dit tempo vol kan houden.
ari_zahavzaterdag 27 maart 2010 @ 04:50
Het zal een moeilijke kwalificatie worden voor mclaren denk ik als ik zo naar die sector 3 tijden kijk (33.5 voor webber, 34.0 en 34.1 voor mclaren).
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:50
Komende 10 minuten komen Alonso en Hamilton nog wel terug
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:51
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 04:50 schreef ari_zahav het volgende:
Het zal een moeilijke kwalificatie worden voor mclaren denk ik als ik zo naar die sector 3 tijden kijk (33.5 voor webber, 34.0 en 34.1 voor mclaren).
Wel hoogste topsnelheid in de speedtrap toch?
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:52
Alonso naar 2 dus
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:53
Je hebt gelijk over die 3e sector wat betreft Hamilton
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:54
Mijn god wat een ronde van Webber
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 04:55
Webber met het antwoord!
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:56
Lekker dat Schumie Rosberg nog net ff pakt.
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 04:57
Schumacher gaat niet aan die tijd komen.
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 04:57
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 04:57 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Schumacher gaat niet aan die tijd komen.
Joh, no shit
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 05:00
Force India zit er toch weer leuk bij! Leuk voor die gasten!
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 05:00
Kwalificatie is over 2 uur?
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 05:02
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 05:00 schreef Pinzon het volgende:
Kwalificatie is over 2 uur?
volgens mij wel. Ik neem het wel op
ari_zahavzaterdag 27 maart 2010 @ 05:02
Ja, over 2 uur. Er mag volgens de regels maximaal maar 2 uur vrije tijd tussen de sessies zitten.
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 05:03
Even in het zonnetje zitten en dan weer naar binnen. Australie
ikwilookwatzeggenzaterdag 27 maart 2010 @ 05:05
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 05:03 schreef Pinzon het volgende:
Even in het zonnetje zitten en dan weer naar binnen. Australie
* jaloers is

Veel plezier. Vergeet factor 335 niet
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 06:27
En we zitten weer op scherp.

Interview met Liuzzi: Pieeeeeetstop
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 06:53
goeiemorgen
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 06:53
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 06:53 schreef Schunckelstar het volgende:
goeiemorgen
Koffie?
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 06:54
nee dank je..koffie
ik ga voor cola
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 06:57
het valt mij zwaar
ik vond de oude tijd beter...toen kon je tenminste rechtstreeks vanuitr de kroeg gaan kijken
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 07:00
We zijn onderweg!

Kleine kans op wat druppeltjes in Q3.
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 07:01
go karun
D.zaterdag 27 maart 2010 @ 07:09
Nou, kom maar op
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 07:11
die saubers vallen me echt weer zwaar tegen zeg..
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 07:13
wtf, zit die vogel daar nog steeds
die zal wel doof zijn nou
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 07:21
petrov
had ik meer van verwacht na ve vrije trainingen
D.zaterdag 27 maart 2010 @ 07:22
Was dat de moeder van Petrov?
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 07:23
Jammer van Petrov inderdaad

Niet echt een boeiende Q1 overigens.
Captain_Slowzaterdag 27 maart 2010 @ 07:23
De HRT is zelfs langzaam op een inlap
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 07:25
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 07:23 schreef Captain_Slow het volgende:
De HRT is zelfs langzaam op een inlap
dat ding rijd ook echt als een natte zwabber, zoveel stuurbewegingen
Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 07:26
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 07:22 schreef D. het volgende:
Was dat de moeder van Petrov?
Volgens mij was dat zijn vriendin
Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 07:26
goedemorgen overigens
Peterseliemanzaterdag 27 maart 2010 @ 07:27
Massa viel me in Q1 wat tegen, net als Liuzzi
D.zaterdag 27 maart 2010 @ 07:28
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 07:26 schreef Kees80 het volgende:

[..]

Volgens mij was dat zijn vriendin
Echt?
keplerzaterdag 27 maart 2010 @ 07:29
Melbourne

Ik zeg Webber op pole, iig top drie
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 07:30
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 07:27 schreef Peterselieman het volgende:
Massa viel me in Q1 wat tegen, net als Liuzzi
Massa heeft problemen om zijn banden op temperatuur te krijgen/houden. In de vrije training vanmorgen ook al.
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 07:31
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 07:29 schreef kepler het volgende:
Melbourne

Ik zeg Webber op pole, iig top drie
Webber
Alonso
Vettel
MSC

Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 07:32
Op de één of andere manier ben ik dit jaar alweer Alonso-moe.
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 07:33
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 07:32 schreef Kees80 het volgende:
Op de één of andere manier ben ik dit jaar alweer Alonso-moe.
dat ben ik al jaren
Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 07:33
Webber
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 07:34
Schumie moet wel weer ff aanpoten nu, vanmorgen zag het er zo ontzettend goed uit. Moet bij de top 4-5 kunnen komen.
Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 07:35
Hamilton ook, aangezien die 17de staat
keplerzaterdag 27 maart 2010 @ 07:35
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 07:32 schreef Kees80 het volgende:
Op de één of andere manier ben ik dit jaar alweer Alonso-moe.
Ik vind het wel mooi

Ziet er trouwens uit alsof het gaat regenen: D
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 07:36
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 07:35 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik vind het wel mooi

Ziet er trouwens uit alsof het gaat regenen: D
Nah gaat onder Melbourne door.
Peterseliemanzaterdag 27 maart 2010 @ 07:36
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 07:30 schreef Pinzon het volgende:

[..]

Massa heeft problemen om zijn banden op temperatuur te krijgen/houden. In de vrije training vanmorgen ook al.
Hij is niet de enige
D.zaterdag 27 maart 2010 @ 07:37
He, die wing zit in de weg voor de camera. Eraf met dat ding
Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 07:40
Die Force India wagens zijn eigenlijk best wel ok om te zien.
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 07:41
ehhh MSC??

edi: gelukkig
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 07:41
sutil
Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 07:42
ai ai ai, gaat niet goed met hamilton
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 07:42
koba
D.zaterdag 27 maart 2010 @ 07:42
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 07:40 schreef Kees80 het volgende:
Die Force India wagens zijn eigenlijk best wel ok om te zien.
En gelukkig ook best snel
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 07:42
Hamilton out
Captain_Slowzaterdag 27 maart 2010 @ 07:42
Hamilton
Peterseliemanzaterdag 27 maart 2010 @ 07:43
Dat doe pijn bij Hamilton
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 07:44
Hamilton voor de 2e keer dit weekend langs de kant gezet
Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 07:45
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 07:44 schreef Pinzon het volgende:
Hamilton voor de 2e keer dit weekend langs de kant gezet
Nu nog zijn wagen in beslag nemen
D.zaterdag 27 maart 2010 @ 07:45
Aan dat STR hebben we ook niet veel in de manager
Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 07:46
Wel ok voor Button, na Bahrein werd er steeds gezegd dat Button langzamer was dan Hamilton. Dit maakt vast veel goed voor hem.
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 07:47
In de laatste vrije training leek Mercedes toch een stuk sterker. Had verwacht dat Rosberg of Schumi op de 2e startrij zou staan, ziet er nu niet meer zo uit.
Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 07:48
hehe, Trulli zijn stoel is kapot
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 07:49
Zag ik daar druppels?
Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 07:50
VOlgens de schema's hebben ze nu wel een hogere luchtvochtigheid
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 07:51
is er voor morgen eigenlijk nog regen voorspeld?
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 07:54
vettel
met foutje
Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 07:55
woohoo vonken!
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 07:58
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 07:49 schreef Pinzon het volgende:
Zag ik daar druppels?
nu wel!
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 07:59
Harde compound voor Rosberg en Schumi
Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 08:00
Red Bull!! netjes weer, lijken alles echt op orde te hebben.
Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 08:02
Vettel klinkt wel net zo blij als een nerd met een nieuwe computer.
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 08:03
Vettel
Webber
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 08:04
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 08:02 schreef Kees80 het volgende:
Vettel klinkt wel net zo blij als een nerd met een nieuwe computer.
Met waterkoeling.

Ook altijd dat vingertje, goeie kerel.
Peterseliemanzaterdag 27 maart 2010 @ 08:04
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 08:00 schreef Kees80 het volgende:
Red Bull!! netjes weer, lijken alles echt op orde te hebben.
Ding ding lijkt meer downforce te hebben dan alle andere auto's bij elkaar.

Alonso lijkt als enige bij het duo in de buurt te komen en hiermee te bewijzen dat hij echt een topcoureur is
Pinzonzaterdag 27 maart 2010 @ 08:06
Als het iets warmer was gebleven stond Alonso wel op de eerste rij denk ik.
Kees80zaterdag 27 maart 2010 @ 08:07
Denk dat het wel slim is van Mercedes om de hard compound erop te zetten als het morgen een wat warmere dag blijkt te zijn.
Peterseliemanzaterdag 27 maart 2010 @ 08:10
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 08:07 schreef Kees80 het volgende:
Denk dat het wel slim is van Mercedes om de hard compound erop te zetten als het morgen een wat warmere dag blijkt te zijn.
Mja, ze hebben er niets aan, omdat ze op de zachte banden de snelste ronde hebben gereden.
Fir3flyzaterdag 27 maart 2010 @ 08:31
Fantastische ronde van Vettel, had nog wel wat sneller gekund .

Jammer dat die Button daar nog staat, ik zie hem wel een kamikaze actie maken in de eerste bocht. Ik hoop maar dat Massa hem kan pakken bij de start, dan krijgen we misschien een gevecht tussen 4 man .
Walter_Sobchakzaterdag 27 maart 2010 @ 09:54
TVP
Kleffe_Dopzaterdag 27 maart 2010 @ 10:00
Goed, we mogen ondertussen dus wel concluderen dat Sauber 'mooi weer' heeft gespeeld afgelopen winter?

En Hamilton.. heeft weer alle media aandacht op zich en doet dat toch weer helemaal zelf.
Hij zou er wellicht goed aan doen zich gewoon bezig te houden met racen. Dat geeft misschien wat rust in het koppie.
keplerzaterdag 27 maart 2010 @ 10:03
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Goed, we mogen ondertussen dus wel concluderen dat Sauber 'mooi weer' heeft gespeeld afgelopen winter?

En Hamilton.. heeft weer alle media aandacht op zich en doet dat toch weer helemaal zelf.
Hij zou er wellicht goed aan doen zich gewoon bezig te houden met racen. Dat geeft misschien wat rust in het koppie.
Nou, de media maakt ook van een mug een olifant natuurlijk
ElmarOzaterdag 27 maart 2010 @ 10:09
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Goed, we mogen ondertussen dus wel concluderen dat Sauber 'mooi weer' heeft gespeeld afgelopen winter?
Inderdaad. Vallen aardig door de mand wat mij betreft.
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:03 schreef kepler het volgende:

[..]

Nou, de media maakt ook van een mug een olifant natuurlijk
Mwah, ik vind een gedeelte van de ophef wel terecht. Hamilton participeert ook in campagnes voor verkeersveiligheid en in die hoedanigheid ben je toch ook een soort van rolmodel. Of Hamilton dat nou leuk vindt of niet. Dus dan is dit gewoon geen slimme actie.
Automatic_Rockzaterdag 27 maart 2010 @ 10:19
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 08:31 schreef Fir3fly het volgende:
Fantastische ronde van Vettel, had nog wel wat sneller gekund .

Jammer dat die Button daar nog staat, ik zie hem wel een kamikaze actie maken in de eerste bocht. Ik hoop maar dat Massa hem kan pakken bij de start, dan krijgen we misschien een gevecht tussen 4 man .

Button een kamikaze actie??
Denk eerder dat Massa de rest op gaat houden aangezien hij al met moeite Q3 bereikte en z'n 5e plek op op het nippertje wist te halen...

Ook in alle vrije trainingen was Button sneller dan Massa
Fir3flyzaterdag 27 maart 2010 @ 10:21
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:19 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Button een kamikaze actie??
Denk eerder dat Massa de rest op gaat houden aangezien hij al met moeite Q3 bereikte en z'n 5e plek op op het nippertje wist te halen...

Ook in alle vrije trainingen was Button sneller dan Massa
Dat zegt niets, de Ferrari is duidelijk de betere auto. (en Massa de betere coureur, maar dat terzijde). Button weet ook wel dat hij totaal geen kans heeft tegen de Ferrari's en Red Bulls, daarom ben ik bang dat hij daarom maar een do-or-die actie gaat proberen .
Automatic_Rockzaterdag 27 maart 2010 @ 10:22
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:21 schreef Fir3fly het volgende:

(en Massa de betere coureur, maar dat terzijde).
Hier zit je denkfout
Fir3flyzaterdag 27 maart 2010 @ 10:23
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:22 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Hier zit je denkfout
Nee hoor. Button is vrij middelmatig.
caspervczaterdag 27 maart 2010 @ 10:26
61 puntjes in de manager tot nu toe
Automatic_Rockzaterdag 27 maart 2010 @ 10:27
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor. Button is vrij middelmatig.
Of je het goed of middelmatig noemt doet er niet toe, Massa zit er onder.

Zoals je zelf al zei, de Ferrari is minimaal een halve seconde sneller dan de McLaren, en toch zit Massa het hele weekend al achter Button....

You do the math
Fir3flyzaterdag 27 maart 2010 @ 10:35
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:27 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Of je het goed of middelmatig noemt doet er niet toe, Massa zit er onder.

Zoals je zelf al zei, de Ferrari is minimaal een halve seconde sneller dan de McLaren, en toch zit Massa het hele weekend al achter Button....

You do the math
Massa bewees vorige race ongeveer net zo snel te zijn als Alonso. Hij heeft problemen met bandentemperatuur, geloof ik. Iets wat in de race een minder groot probleem zal zijn.

Als je conclusies gaat trekken, neem dan wel representatieve data .
Glijdt_lichtzaterdag 27 maart 2010 @ 10:58
Ik weet ook wel zeker dat Massa beter is dan Button. Button is overhyped doordat de Brawn vorig jaar zo goed was. Daarin was misschien Ricardo Rosset zelfs WK geworden.
Schunckelstarzaterdag 27 maart 2010 @ 11:00
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik weet ook wel zeker dat Massa beter is dan Button. Button is overhyped doordat de Brawn vorig jaar zo goed was. Daarin was misschien Ricardo Rosset zelfs WK geworden.
je kunt ook overdrijven

ik vind massa en button allebei maar matige, kleurloze coureurs... button heeft dan iig nog het voordeel dat het wel een symphatieke kerel is
#ANONIEMzaterdag 27 maart 2010 @ 11:30
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:35 schreef Fir3fly het volgende:
Massa bewees vorige race ongeveer net zo snel te zijn als Alonso. Hij heeft problemen met bandentemperatuur, geloof ik. Iets wat in de race een minder groot probleem zal zijn.

Als je conclusies gaat trekken, neem dan wel representatieve data .
Tot nu toe zit ie niet eens in de buurt van Alonso. Dat wordt geen gevecht vooraan met Massa, dat wordt de Massa-train...
Walter_Sobchakzaterdag 27 maart 2010 @ 12:07
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:27 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Of je het goed of middelmatig noemt doet er niet toe, Massa zit er onder.

Zoals je zelf al zei, de Ferrari is minimaal een halve seconde sneller dan de McLaren, en toch zit Massa het hele weekend al achter Button....

You do the math
En vorige race zat ie ervoor. En voor Alonso. Je punt?
Peterseliemanzaterdag 27 maart 2010 @ 12:21
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Tot nu toe zit ie niet eens in de buurt van Alonso. Dat wordt geen gevecht vooraan met Massa, dat wordt de Massa-train...
Mja, zo erg wordt het denk ik niet, maar Massa heeft het dit weekend gewoon niet voor elkaar. Hierdoor is het verschil met Alonso wel extreem groot.
Trystarzaterdag 27 maart 2010 @ 13:21
Die Vettel weer hè!
Ferrari 3 en 5, in ieder geval aan 'the clean side'
ElmarOzaterdag 27 maart 2010 @ 13:59
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:21 schreef Trystar het volgende:
Ferrari 3 en 5, in ieder geval aan 'the clean side'
Yup, hopen dat Ferrari me een leuk, lichtelijk verlaat, verjaardagscadeau kan geven morgen.
wimderonzaterdag 27 maart 2010 @ 15:14
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 04:34 schreef Pinzon het volgende:
Virgin gaat met beide auto's sowieso niet finishen zondag
Met wat SC-rondes zou het kunnen lukken.
Weltschmerzzaterdag 27 maart 2010 @ 15:17
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:

En Hamilton.. heeft weer alle media aandacht op zich en doet dat toch weer helemaal zelf.
Hij zou er wellicht goed aan doen zich gewoon bezig te houden met racen. Dat geeft misschien wat rust in het koppie.
Het is nou eenmaal een choker, toen hij net binnenkwam en er geen druk was, was hij heel goed. Toen hij wk kon worden begon hij te blunderen. Het aantal knullige acties en gemiste kansen begint enorme vormen aan te nemen. Hij is dan nog een keer wk geworden ondanks zijn gepruts, maar dat zal niet nog een keer gebeuren. Hij is heel snel maar als hij zijn zenuwen niet onder controle krijgt is dat zijn laatste titel.
ilovebicycleszaterdag 27 maart 2010 @ 15:54
Mooie quali, maar ik lees nu iets op f1technical.net wat een hele hoop verklaart waarom Red Bull zo leip snel is in de quali. De volgende controverse is geboren hoor. Je kon al zien tijdens de quali dat sommige wagens vanochtend wel heel erg druk bezig waren met het bijschaven van hun houten bodemplaat. Dan nog te bedenken dat er 230+ kg aan benzine bij komt!!

McLaren suspects adjustable ride-height on Red Bull
ESPNF1 Staff
March 27, 2010

McLaren's Martin Whitmarsh has suggested Red Bull's car might be hiding a controversial driver-adjustable ride-height system, after the two RB6s dominated qualifying in Melbourne.

The difference between a car laden with fuel for the start of the race and one running on fumes in qualifying is so great that the weight of the petrol physically alters the height of the car. This means most teams have to run the car relatively high in qualifying, at a disadvantage, in order to compensate for the weight of the full tank needed to start the race. But during qualifying on Saturday, on-board footage from Mark Webber's Red Bull appeared to show the car occasionally bottoming-out.

McLaren boss Whitmarsh told the BBC after the session that, following a similar situation in Bahrain, he wondered why the Red Bulls were not "dragging their arses on full tanks" in the race. He said it is "evidence of ride-height control systems" being in use, "which many people wouldn't have thought were permissible".

In the wake of last year's diffuser row, and the McLaren F-duct saga in Bahrain, F1 could now be set for its next technical controversy. Whitmarsh said McLaren is now "working quite hard" on implementing a Red Bull-like ride-height system, and "hopefully by China we'll have something on the car".

http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/12618.html
http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?p=157709#p157709
wimderonzaterdag 27 maart 2010 @ 16:10
Is allemaal reglementair naar het schijnt:
quote:
Ride height adjusters
A lot of talk in the paddocks of both Bahrain and Melbourne has centred on ride height adjusters on the Red Bull and Ferrari cars in particular, which means that they can optimise the aerodynamics in qualifying and for most of the race.

Up to a point, the lower you can run your car the more downforce it will have. But this year with refuelling banned, teams need to set the ride height so it works for a low fuel qualifying lap and then without changing it in parc ferme before the race, also works when the car has 160 kilos of fuel in it. Inevitably the extra weight will lower the car on its suspension and mean you will be running 3mm lower in the first stint of the race than in qualifying. As the fuel burns off the car rises. If you can lower the car a few millimetres at your first pit stop, you will have more downforce for the rest of the race.

It is perfectly legal as long as the car is stationary when the change is made and the gain is worth a few seconds over a race distance. Here’s how it’s calculated; every 1 mm of ride height you move is worth 5 kilos of downforce, which in turn is worth 0.05 seconds per lap. So if you pit on lap 18 in Melbourne, you can lower the car will have 40 laps of benefit, which is worth two seconds. If you lower the car by 4mm, which is realistic, you will gain 8 seconds. It is only worth it if you can make the change easily in the pit stop without losing that time.

Ferrari’s system is manual and very obvious. There have been suggestions that Red Bull has a more sophisticated system, which allows the car to run low in qualifying trim but then raises itself up when the 160 kilos of fuel are loaded in and lowers itself again as the fuel burns off. The key to that is making it legal.

Other teams are scratching their heads about how Red Bull might have achieved that, but one suggestion is that they may be exploiting the regulation that allows teams to re-gas pressurize the dampers between qualifying and the race. If this is the case then they would get the benefit of running the car low in qualifying and then raise it up when the fuel is added. Hence their stunning qualifying form.
http://www.jamesallenonf1.com/
Trystarzaterdag 27 maart 2010 @ 16:18
Adrian Newey , nu kijken of de auto morgen wel betrouwbaar is.
TheFreshPrincezaterdag 27 maart 2010 @ 16:23
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:10 schreef wimderon het volgende:
Is allemaal reglementair naar het schijnt:
[..]

http://www.jamesallenonf1.com/
Tsja, als het legaal is én het werkt
Peterseliemanzaterdag 27 maart 2010 @ 16:48
De BBC had het vanochtend iig ook al over het aanpassen van de rijhoogte bij Ferrari en bij met name Red Bull
Mikkiezaterdag 27 maart 2010 @ 17:04
Vanmorgen bijna alles gemist .
Automatic_Rockzaterdag 27 maart 2010 @ 17:04
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Massa bewees vorige race ongeveer net zo snel te zijn als Alonso. Hij heeft problemen met bandentemperatuur, geloof ik. Iets wat in de race een minder groot probleem zal zijn.

Als je conclusies gaat trekken, neem dan wel representatieve data .
Ach jongen, niet zo lichtgeraakt zeg
Jij zit ieder seizoen op Button af te geven, mag toch wel wat tegengas geven?

Maar kom op, face it, zowel Button als Massa zijn geen mega talenten zoals Schumacher, Alonso of Vettel, (misschien ook Hamilton)

Ik denk als Massa en Button bij hetzelfde team zaten Massa vrijwel iedere kwalificatie verslaat omdat hij sneller is over 1 ronde, en Button haalt meer punten binnen omdat hij constanter is. Massa kan nog wel eens wat uitschieters hebben naar boven of beneden naar mijn mening

Nu ja, genoeg hierover. Ik ga morgen weer gewoon Button aanmoedigen
Meike26zaterdag 27 maart 2010 @ 17:13
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:26 schreef caspervc het volgende:
61 puntjes in de manager tot nu toe
Even vraagje hierover, als ik in mijn profiel kijk, staat er bij score 0 punten, maar onderin staat er een overallscore en dan heb ik weer juist wel aardig wat punten gemaakt. Ik neem aan dat dit mijn voorlopige score is ? Zo ja dan heb ik nu al 72 punten
Peterseliemanzaterdag 27 maart 2010 @ 17:18
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:13 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Even vraagje hierover, als ik in mijn profiel kijk, staat er bij score 0 punten, maar onderin staat er een overallscore en dan heb ik weer juist wel aardig wat punten gemaakt. Ik neem aan dat dit mijn voorlopige score is ? Zo ja dan heb ik nu al 72 punten
Je kunt zelf narekenen hoeveel punten je al hebt. Er zijn nog geen resultaten ingevoerd inde manager, dus die getallen daar kun je tot maandagavond niets mee
TheFreshPrincezaterdag 27 maart 2010 @ 17:20
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je kunt zelf narekenen hoeveel punten je al hebt. Er zijn nog geen resultaten ingevoerd inde manager, dus die getallen daar kun je tot maandagavond niets mee
Met de punten-calculator is het een eitje

http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/index.html
Peterseliemanzaterdag 27 maart 2010 @ 17:23
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Met de punten-calculator is het een eitje

http://www.rinzedijkstra.nl/f1calculator/index.html
Die werkt idd wel.
Meike26zaterdag 27 maart 2010 @ 17:30
En bedankt...

Nu heb ik maar 50 punten, volgens de calculator
TheFreshPrincezaterdag 27 maart 2010 @ 17:58
Overigens is het handig om NU je wekker alvast een uurtje vooruit te zetten, zodat je morgen niet op 2/3e van de race inschakelt.
Mister_Tzaterdag 27 maart 2010 @ 18:15
68 puntjes volgens de calculator :/

Ben trouwens benieuwd wat voor "race" we morgen te zien gaan krijgen. Ben bang dat het weer zo'n optocht gaat worden of de mercedes moet wat kunnen op de harde compoount.
Mister_Tzaterdag 27 maart 2010 @ 18:18
Wat voor weer is er eigenlijk voorspelt voor morgen?
#ANONIEMzaterdag 27 maart 2010 @ 19:30
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:04 schreef Automatic_Rock het volgende:

Maar kom op, face it, zowel Button als Massa zijn geen mega talenten zoals Schumacher, Alonso of Vettel, (misschien ook Hamilton)

Ik denk als Massa en Button bij hetzelfde team zaten Massa vrijwel iedere kwalificatie verslaat omdat hij sneller is over 1 ronde, en Button haalt meer punten binnen omdat hij constanter is. Massa kan nog wel eens wat uitschieters hebben naar boven of beneden naar mijn mening

Nu ja, genoeg hierover. Ik ga morgen weer gewoon Button aanmoedigen
Button had 1x wagen waarmee je het WK kon winnen en werd wereldkampioen. Massa had 2x zo'n wagen en werd geen wereldkampioen. Button heeft zijn kansen dus beter benut.

Massa heeft ook nogal de neiging te falen vanuit een slechte(re) startpositie, terwijl Button eigenlijk altijd wel constant is.
Wafflezaterdag 27 maart 2010 @ 21:16
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:10 schreef wimderon het volgende:
Is allemaal reglementair naar het schijnt:
[..]

http://www.jamesallenonf1.com/
Als dat laatste waar is, zou kunnen verklaren waarom Alonso in de tweede stint vorige race sneller werd dan Vettel. Vettel zijn auto zou dan tijdens de race steeds hoger gaan staan doordat hij steeds lichter wordt. Hiermee bedoel ik toen Alonso steeds een klein beetje in liep op Vettel, voordat Vettel zijn motor/uitlaat problemen kreeg.
wimderonzaterdag 27 maart 2010 @ 21:19
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:16 schreef Waffle het volgende:

[..]

Als dat laatste waar is, zou kunnen verklaren waarom Alonso in de tweede stint vorige race sneller werd dan Vettel. Vettel zijn auto zou dan tijdens de race steeds hoger gaan staan doordat hij steeds lichter wordt. Hiermee bedoel ik toen Alonso steeds een klein beetje in liep op Vettel, voordat Vettel zijn motor/uitlaat problemen kreeg.
Er staat dat het automatisch omlaag gaat naarmate de hoeveelheid benzine omlaag gaat, dat lijkt me dus niet het geval.
Googolplexianzaterdag 27 maart 2010 @ 21:20
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:16 schreef Waffle het volgende:

[..]

Als dat laatste waar is, zou kunnen verklaren waarom Alonso in de tweede stint vorige race sneller werd dan Vettel. Vettel zijn auto zou dan tijdens de race steeds hoger gaan staan doordat hij steeds lichter wordt. Hiermee bedoel ik toen Alonso steeds een klein beetje in liep op Vettel, voordat Vettel zijn motor/uitlaat problemen kreeg.
Volgens mij gaat het systeem van de Red Bulls juist steeds lager naarmate de tank leger wordt.

Hoger hoef je niets voor te doen ... haal 150 kilo van de wagen af en hij veert vanzelf uit.
Wafflezaterdag 27 maart 2010 @ 21:23
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

Er staat dat het automatisch omlaag gaat naarmate de hoeveelheid benzine omlaag gaat, dat lijkt me dus niet het geval.
Ik las verkeerd. Ik dacht dat er stond dat tussen de kwalificatie en de race de dempers mochten worden aangepast, maar blijkbaar ook tijdens de race.

EDIT: Voor hierboven, lijkt me wel dat de auto omhoog moet na de kwalificatie als er veel brandstof bij komt.
nils7zondag 28 maart 2010 @ 05:04
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:10 schreef wimderon het volgende:
Is allemaal reglementair naar het schijnt:
[..]

http://www.jamesallenonf1.com/
Vreemd want het is toch een beweegbaar aerodynamisch onderdeel...
Klinkt gek dat dat heel de wagen is, dat klopt maar de massademper op de Renault van 2006 werd om die reden ook verboden!
Wel een briljante vinding uiteraard, als het goed gekeurd blijft! Maar nu de andere teams dit ook weten verwacht ik in Barcelona al een update bij de topteams!
Niek.zondag 28 maart 2010 @ 05:20
tvp, veel mensen die de hele nacht opblijven?
nils7zondag 28 maart 2010 @ 05:23
quote:
Op zondag 28 maart 2010 05:20 schreef Niek. het volgende:
tvp, veel mensen die de hele nacht opblijven?
jap ben net thuis volgens mij begint over 40 minuten de voorbeschouwing al!
Niek.zondag 28 maart 2010 @ 05:26
quote:
Op zondag 28 maart 2010 05:23 schreef nils7 het volgende:

[..]

jap ben net thuis volgens mij begint over 40 minuten de voorbeschouwing al!
Op de BBC pas over 1,5uur.
nils7zondag 28 maart 2010 @ 05:32
quote:
Op zondag 28 maart 2010 05:26 schreef Niek. het volgende:

[..]

Op de BBC pas over 1,5uur.
w8 ik dacht 6 uur...
nils7zondag 28 maart 2010 @ 05:33
quote:
Op zondag 28 maart 2010 05:32 schreef nils7 het volgende:

[..]

w8 ik dacht 6 uur...
Bugger 7 uur idd!
Dan kruip ik ff terug whehehe

tot strax
beantheriozondag 28 maart 2010 @ 06:55
Oh, wat heerlijk is het toch om weer lekker vroeg je bed uit te mogen voor formule 1.

Hopelijk krijgen we niet weer zo'n optocht als 2 weken geleden.
Niek.zondag 28 maart 2010 @ 06:56
quote:
Op zondag 28 maart 2010 06:55 schreef beantherio het volgende:
Oh, wat heerlijk is het toch om weer lekker vroeg je bed uit te mogen voor formule 1.

Hopelijk krijgen we niet weer zo'n optocht als 2 weken geleden.
Hopelijk valt er wat regen, zou het wel wat leuker kunnen maken.
Sallyzondag 28 maart 2010 @ 07:06
Mogguh
'Klaar' om de race te verslaan.


Oh, ik moet echt wakker worden! Wekker stond al om 6 uur Krijg de ogen nog niet zo goed open


En, wat gaat het worden?
Schunckelstarzondag 28 maart 2010 @ 07:06
goeiemorgen
Sallyzondag 28 maart 2010 @ 07:11
Heerlijk nog even voorbeschouwing, kan ik echt een beetje wakker worden.

Denk dat de RB's wel gaan als de brandweer en als die niet bij een pitstop opgehouden gaan worden, zullen ze hoog eindigen. Al ben ik niet zo zeker van hun eerste plekken bij de kwali, aangezien Webster een Aussie is en ze wilden showen voor eigen publiek.
D.zondag 28 maart 2010 @ 07:17
eejjjjjjjj
Mister_Tzondag 28 maart 2010 @ 07:18
Goede morgen,

Tering er zit ook gewoon helemaal geen emotie/uitstraling in die kolles
Niek.zondag 28 maart 2010 @ 07:18
Virgin start vanuit pitstraat, klinkt ook weer veelbelovend...
Sallyzondag 28 maart 2010 @ 07:20
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:18 schreef Niek. het volgende:
Virgin start vanuit pitstraat, klinkt ook weer veelbelovend...
Iets met een tank die te klein is, gok ik...
Automatic_Rockzondag 28 maart 2010 @ 07:21
Goede morgen
D.zondag 28 maart 2010 @ 07:24
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:20 schreef Sally het volgende:

[..]

Iets met een tank die te klein is, gok ik...
Ja

Zelfs als ze niet uitvallen....kunnen ze de race niet uitrijden
Kleffe_Dopzondag 28 maart 2010 @ 07:25
Mogguh!

Button nu op de BBC
En Vettel was opvallend ontspannen.
Burlapeaterzondag 28 maart 2010 @ 07:25
Volgens de weerberichten gaat het 100% regenen in Melbourne.

Iemand daar een bevestiging van?

http://360.org/station.aspx?id=9894
Schunckelstarzondag 28 maart 2010 @ 07:27
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:25 schreef Burlapeater het volgende:
Volgens de weerberichten gaat het 100% regenen in Melbourne.

Iemand daar een bevestiging van?

http://360.org/station.aspx?id=9894
dat zou tof zijn, een rondje of 5 na de start of zo
Mickeyszondag 28 maart 2010 @ 07:27
Ik meld me ook maar ffkes. goeiesmorgens allemaal
Sallyzondag 28 maart 2010 @ 07:28
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:25 schreef Burlapeater het volgende:
Volgens de weerberichten gaat het 100% regenen in Melbourne.

Iemand daar een bevestiging van?

http://360.org/station.aspx?id=9894
BBC zeiden ze net dat het 50 minuten 'into the race' gaat regenen.
Kleffe_Dopzondag 28 maart 2010 @ 07:28
"Thank you, darling"

Beetje bromance tussen Jake en Jenson.
Niek.zondag 28 maart 2010 @ 07:30
MikeGascoyne Rain predicted in 20mins, duration for 20mins so looks like a wet start

MikeGascoyne
Off to the grid, see you after the start, rain now predicted 10mins before start and light, could be an interesting 30mins
#ANONIEMzondag 28 maart 2010 @ 07:35
In de 'burbs regent het al, lijkt maar een klein buitje te zijn: link
nils7zondag 28 maart 2010 @ 07:36
we gaan ervoor zitten
Mister_Tzondag 28 maart 2010 @ 07:38
Regen

Zou wel leuk zijn een goede regenbui vlak na de start! Niet vlak voor de start want dan willen die mietjes niet rijden totdat het wat droger is geworden!

Ik doe het fucking gratis om met een F1 wagen door de regen te mogen cossen
Kleffe_Dopzondag 28 maart 2010 @ 07:40
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:38 schreef Mister_T het volgende:

Ik doe het fucking gratis om met een F1 wagen door de regen te mogen cossen
Honderd Euro dat je 'm binnen één bocht in de muur hebt hangen.
Schunckelstarzondag 28 maart 2010 @ 07:40
hehe, dat vind ik niet zo'n nette vraag van brundle
Niek.zondag 28 maart 2010 @ 07:41
Hoe zit het met de top 10 en banden wisselen? Mag dat als het gaat regenen of moeten ze voor een langzame eerste ronde gaan en dan allemaal de pits in?

Martin zou inderdaad niet die opmerking moeten maken over de b klasse, het blijft allemaal f1.
Mister_Tzondag 28 maart 2010 @ 07:41
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Honderd Euro dat je 'm binnen één bocht in de muur hebt hangen.
ongetwijfeld

Maar toch, heb ik wel in een F1 wagen gereden
D.zondag 28 maart 2010 @ 07:43
Het regent
Mister_Tzondag 28 maart 2010 @ 07:43
Het weer ziet er super dreigend uit
Mister_Tzondag 28 maart 2010 @ 07:44
Tering die Bruno is lelijk, zijn oom was ook niet mooi, maar damn
Mister_Tzondag 28 maart 2010 @ 07:44
Ik zie druppelds
Mickeyszondag 28 maart 2010 @ 07:44
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:43 schreef D. het volgende:
Het regent
Waar?
Kleffe_Dopzondag 28 maart 2010 @ 07:44
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:44 schreef Mister_T het volgende:
Tering die Bruno is lelijk, zijn oom was ook niet mooi, maar damn
Helaas is die prijs al vergeven aan Kubica.
Schunckelstarzondag 28 maart 2010 @ 07:45
dat zou te vroeg zijn

het moet pas ná de start gaan regenen
D.zondag 28 maart 2010 @ 07:45
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:44 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Waar?
Down under natuurlijk
Kees80zondag 28 maart 2010 @ 07:46
Goedemorgen mensen!
Mickeyszondag 28 maart 2010 @ 07:46
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:45 schreef D. het volgende:

[..]

Down under natuurlijk
Ik zie weinig regen op BBC
Pinzonzondag 28 maart 2010 @ 07:47
Ff doorzetten die bui, komop.
Niek.zondag 28 maart 2010 @ 07:47
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:46 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ik zie weinig regen op BBC
Ze praten er over, en laten het nu ook zien
Schunckelstarzondag 28 maart 2010 @ 07:47
ja, het regent idd
Kees80zondag 28 maart 2010 @ 07:47
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:46 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ik zie weinig regen op BBC
Lol , nog maar eens kijken dan
Mickeyszondag 28 maart 2010 @ 07:47
Ow. nu begint het dus te komen, achter op het circuit dus
D.zondag 28 maart 2010 @ 07:47
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:46 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ik zie weinig regen op BBC
Ik zag druppels op de camera en allemaal mensen die een regenjasje aantrokken.

1 en 1 is 3
Kees80zondag 28 maart 2010 @ 07:48
Zou David ook een parapluutje krijgen?
Kleffe_Dopzondag 28 maart 2010 @ 07:48


Nu al spannender als die hele Zandbak GP.
Kees80zondag 28 maart 2010 @ 07:50
Zul je zien dat de start wordt uitgesteld omdat het gaat regenen
Pinzonzondag 28 maart 2010 @ 07:50
Gabriella please fuck me
Sallyzondag 28 maart 2010 @ 07:51
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:50 schreef Pinzon het volgende:
Gabriella please fuck me
ander forum hoor!
Mickeyszondag 28 maart 2010 @ 07:51
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:50 schreef Kees80 het volgende:
Zul je zien dat de start wordt uitgesteld omdat het gaat regenen
Dan moet er een wolkbreuk zijn voordat dat gebeurd, eventueel een safety car start
Kees80zondag 28 maart 2010 @ 07:51
Richard Branson heeft veel gebit en veel mond!
Pinzonzondag 28 maart 2010 @ 07:52
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:51 schreef Sally het volgende:

[..]

ander forum hoor!
Ik lag tenminste niet in bed tijdens de vrije traingen
Schunckelstarzondag 28 maart 2010 @ 07:53
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:51 schreef Kees80 het volgende:
Richard Branson heeft veel gebit en veel mond!


en nog veel meer geld
Mickeyszondag 28 maart 2010 @ 07:53
wat een tandpasta smile
Mister_Tzondag 28 maart 2010 @ 07:54
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:51 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Dan moet er een wolkbreuk zijn voordat dat gebeurd, eventueel een safety car start
Ze moeten eens kappen met dat gemiet, gasten krijgen fucking miljoenen betaald om die rondjes te rijden.
Sinds spa 1998 wordt elke regen start verneukt door de Fia, laat ze lekker racen, en als je neit durft dan ga je wat minder hard richting de eerste bocht ofzo....
Klonkzondag 28 maart 2010 @ 07:55
wut, nog op tijd voor de race

in mijn herinnering was Australie altijd midden in de nacht

nah, whatever, ik zit er klaar voor
Mickeyszondag 28 maart 2010 @ 07:55
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:54 schreef Mister_T het volgende:

[..]

Ze moeten eens kappen met dat gemiet, gasten krijgen fucking miljoenen betaald om die rondjes te rijden.
Sinds spa 1998 wordt elke regen start verneukt door de Fia, laat ze lekker racen, en als je neit durft dan ga je wat minder hard richting de eerste bocht ofzo....
mee eensch, wij willen ook spektakel zien
Kees80zondag 28 maart 2010 @ 07:56
quote:
Barrichello worried about visibility

Rubens Barrichello believes light conditions will become a problem for drivers even before half distance of the Australian Grand Prix.

With cloud cover now certain for the second race of the season, and rain a possibility at any time after the 5pm start, the Williams driver has backed the view of other drivers who believe the event should have started earlier.

"After 5.30pm it becomes dodgy," said Barrichello. "Friday was very, very bad, although Saturday wasn't such a problem as we all programmed ourselves a little bit better.
Hebben we dat vorig jaar of anderhalf jaar geleden ook niet een keer mee gemaakt toen het ging regenen?
Niek.zondag 28 maart 2010 @ 07:56
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:55 schreef Klonk het volgende:
wut, nog op tijd voor de race

in mijn herinnering was Australie altijd midden in de nacht

nah, whatever, ik zit er klaar voor
Eerst was het begin Maart waardoor het nog wintertijd was en dus een uur vroeger.
Kleffe_Dopzondag 28 maart 2010 @ 07:56
Dit zijn Schumacher-omstandigheden. Ik ben benieuwd of hij zich kan onderscheiden.
Schunckelstarzondag 28 maart 2010 @ 07:57
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:56 schreef Kees80 het volgende:


Hebben we dat vorig jaar of anderhalf jaar geleden ook niet een keer mee gemaakt toen het ging regenen?
was dat niet china of zo?
Kees80zondag 28 maart 2010 @ 07:57
Ik voorspel een crash bij de derde bocht
Kleffe_Dopzondag 28 maart 2010 @ 07:57
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:56 schreef Kees80 het volgende:

[..]

Hebben we dat vorig jaar of anderhalf jaar geleden ook niet een keer mee gemaakt toen het ging regenen?
Ach.. Rubinho wordt ook al een dagje ouder.
Klonkzondag 28 maart 2010 @ 07:58
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:56 schreef Niek. het volgende:

[..]

Eerst was het begin Maart waardoor het nog wintertijd was en dus een uur vroeger.
dat zal het dan zijn, ik was echt verrast toen ik in dit topic keek en jullie nog niet aan het napraten waren

ik hoor net ook dat het een late afternoon start is, 17 uur aldaar, en dat zal een paar jaar geleden ook wel anders zijn geweest
Kees80zondag 28 maart 2010 @ 07:58
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:57 schreef Schunckelstar het volgende:
was dat niet china of zo?
Ik zat zelf aan Maleisie te denken. Ach eigenlijk vond ik het wel speciaal om midden in de nacht op te staan Voelde me toen meer een die-hard fan
Mickeyszondag 28 maart 2010 @ 07:58
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dit zijn Schumacher-omstandigheden. Ik ben benieuwd of hij zich kan onderscheiden.
Hamilton en Vettel ook
Mister_Tzondag 28 maart 2010 @ 07:59
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:57 schreef Kees80 het volgende:
Ik voorspel een crash bij de derde bocht
Ik verwacht 3 á 4 auto's in de eerste bocht, mits ze normaal starten natuurlijk
Niek.zondag 28 maart 2010 @ 07:59
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:58 schreef Klonk het volgende:

[..]

dat zal het dan zijn, ik was echt verrast toen ik in dit topic keek en jullie nog niet aan het napraten waren

ik hoor net ook dat het een late afternoon start is, 17 uur aldaar, en dat zal een paar jaar geleden ook wel anders zijn geweest
Kan me ook wel herinneren dat het aantal jaar terug stuk vroeger was, iets van 4uur ofzo.
Kees80zondag 28 maart 2010 @ 07:59
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ach.. Rubinho wordt ook al een dagje ouder.
hehe , ben ook alweer bijna dertig
Ofyles2zondag 28 maart 2010 @ 08:00
quote:
Op zondag 28 maart 2010 07:59 schreef Mister_T het volgende:

[..]

Ik verwacht 3 á 4 auto's in de eerste bocht, mits ze normaal starten natuurlijk
Hopelijk wordt er wel sneller gereden.
Klonkzondag 28 maart 2010 @ 08:00
ik wil nog even meedoen met de ja, het gaat fout in de eerste bocht poll
Mister_Tzondag 28 maart 2010 @ 08:00
Ben wel benieuwd, allemaal volle auto's en dan remmen naar de eerste bocht op een "natte" baan!

Baan is trouwens wel redelijk vochtig
Kees80zondag 28 maart 2010 @ 08:01
naah, de eerste bocht is appeltje eitje voor iedereen dit keer.. nu het nat is gaat iedereen zich mieterig gedragen daar.

Nou, in ieder geval: "it giet oan!"
Mickeyszondag 28 maart 2010 @ 08:02
volgens mij doen ze aan billenknijpen in de pits
D.zondag 28 maart 2010 @ 08:02
3 uitvallers eerste bocht
Niek.zondag 28 maart 2010 @ 08:03
Ik verwacht veel van Virgin....
Sinister-D-zondag 28 maart 2010 @ 08:03
morguh. De biologische klok maakt me mooi op tijd wakker zo te zien.

En regen
Sinister-D-zondag 28 maart 2010 @ 08:04
Alonso
Schunckelstarzondag 28 maart 2010 @ 08:04
alonso
Ofyles2zondag 28 maart 2010 @ 08:04
Meteen eentje achterstevoren...
D.zondag 28 maart 2010 @ 08:04
Geen uitvallers, maar wel leuk
Mister_Tzondag 28 maart 2010 @ 08:04
Schumi zijn vleugel
axel_moonshinezondag 28 maart 2010 @ 08:04
http://www.bom.gov.au/products/IDR023.loop.shtml#skip
hangen aardig wat buien....
D.zondag 28 maart 2010 @ 08:05
Buemi
Ofyles2zondag 28 maart 2010 @ 08:05
Buemi en Hulkenberg in de zandbak...
Mickeyszondag 28 maart 2010 @ 08:05
SC
Mister_Tzondag 28 maart 2010 @ 08:05
Sc
Sinister-D-zondag 28 maart 2010 @ 08:05
Safety car, nu al beter als Bahrein
Kees80zondag 28 maart 2010 @ 08:05
Vonken !


jammer! voor schumi dat is het einde van zijn race
Niek.zondag 28 maart 2010 @ 08:06
Leuk om safety car te zien. Ook mooi, Schumacher come in if you think you need to.
D.zondag 28 maart 2010 @ 08:06
Ze willen gewoon patsen met hun nieuwe pace car
Ofyles2zondag 28 maart 2010 @ 08:06
Ondertussen staat ook de Mayländer Mobile klaar...
Mickeyszondag 28 maart 2010 @ 08:06
mazzel voor schumi die sc
Klonkzondag 28 maart 2010 @ 08:06
Safetycar, heeft trouwens wel voordelen, kunnen we genieten van de mooiste auto van het veld

wat een prachtige bak is dat toch
beantheriozondag 28 maart 2010 @ 08:07
Alonso
Schumacher

En Button had ook geen geweldige start.