quote:Man weigert ambtenaar met hoofddoek: toegangsverbod
woensdag 24 maart 2010 07:40
Een man die op het gemeentehuis van de Groningse gemeente Hoogezand-Sappemeer weigerde geholpen te worden door een vrouw met een hoofddoek, mag een jaar lang niet in het gemeentehuis komen. 'Dit kunnen we niet zomaar laten passeren,' zegt burgemeester Yvonne van Mastrigt (PvdA).
Een man wilde niet geholpen worden door iemand met een hoofddoek
De man liet zich op luide toon discriminerend en beledigend uit naar de gehoofddoekte medewerker. De gemeente nodigde de man in eerste instantie uit voor een gesprek, wat tot niets leidde. Daarom heeft het college (PvdA-GroenLinks-Lokaal) besloten hem toegang tot alle gemeentelijke gebouwen te ontzeggen, verklaart een woordvoerder.
'Onder geen enkele voorwaarde wordt dit soort emoties getolereerd in een multiculturele gemeente als Hoogezand-Sappemeer,' schrijft het college.
Meldpunt
De vrouw, die al jaren bij de gemeente werkt, heeft het meldpunt discriminatie ingeschakeld. Voor zover bekend heeft nog nooit iemand een toegangsverbod voor gemeentelijke instellingen gekregen.
De PVV heeft drie weken geleden als inzet bij de gemeenteraadsverkiezingen bepleit dat er geen medewerkers met hoofddoek in gemeentelijke instellingen en instellingen die subsidie ontvangen, mogen werken.
Breekpunt
Voor de PVV was dit een breekpunt in de onderhandelingen voor een coalitie. In Almere, waar de partij onder lijsttrekker Raymond de Roon daadwerkelijk de grootste werd, kon de PVV mede om dit standpunt geen coalitie vormen. De partij van Geert Wilders ziet de hoofddoek als vrouwenonderdrukking.
De PVV is populair in Hoogezand-Sappemeer. De partij kreeg bij de verkiezingen voor het Europees Parlement in 2009 bijna 18 procent van de stemmen in de gemeente.
Door zijn uiterlijke verschijningsvorm. De bedoelingen van de ambtenaar zijn sowieso al niet interessant.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:01 schreef Dichtpiet. het volgende:
Hoe weet je dat de draagster het bedoelt als "religieus symbool"?
Relevantie in dit topic ontgaat me ...quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:17 schreef El_Matador het volgende:
Straatmocro's die consequent HOER roepen tegen Hollandse meisjes, krijgen een kopje thee en een snoepreisje naar de Rif.
Je bent wel heel selectief. Je vergeet voor het gemak even dat hij nogal een kabaal maakte?quote:Mannen die niet geholpen willen worden door een moslima (hun goed recht), krijgen een gebiedsverbod.
Juist. Dus dat maakt het volstrekt legitiem om een moslima de huid vol te schelden? Als Marokkanen stennis schoppen dan moeten normale mensen met een normale baan daar maar onder lijden. Topredenatie.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:17 schreef El_Matador het volgende:
Straatmocro's die consequent HOER roepen tegen Hollandse meisjes, krijgen een kopje thee en een snoepreisje naar de Rif.
Mannen die niet geholpen willen worden door een moslima (hun goed recht), krijgen een gebiedsverbod.
Omdat de eerste dit "mode" vindt en de ander dit doet om niet haar haar te laten zien vanwege een geloofskwestie. Daar kerk en staat gescheiden moeten zijn en het voorval zich in een overheidsgebouw plaatsvond, de beste man daar helemala gelijk in heeft.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
Waarom zou dit meisje wel als ambtenaar mogen werken:
[ afbeelding ]En deze niet:
[ afbeelding ]
De eerste heeft geen bril?quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
[ afbeelding ]
En deze niet:
[ afbeelding ]
Hij moet gewoon niet daar staan te schreeuwen en te beledigen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:23 schreef onearmedman het volgende:
Wat een bullshit om hem geen toegang meer te verlenen, overdreven aandachttrekkerij maatregelen. Als hij niet geholpen wil worden door iemand in een hoofddoek, dan wordt hij niet geholpen, simpel zat toch?
Wat het een met het ander te maken heeft, ontgaat me volledig. Die tokkie was onbeschoft en men heeft hem een voorbeeld gesteld. Zou vaker moeten gebeuren.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:17 schreef El_Matador het volgende:
Mannen die niet geholpen willen worden door een moslima (hun goed recht), krijgen een gebiedsverbod.
Exact. Van mijn part doen ze dat met alle onbeschofte mensen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat het een met het ander te maken heeft, ontgaat me volledig. Die tokkie was onbeschoft en men heeft hem een voorbeeld gesteld. Zou vaker moeten gebeuren.
Hoe weet je dat? Misschien doet de tweede ook gewoon een hoofddoek om omdat ze dat gewoon gewend is. Dat is 'mode' in haar omgeving en misschien denkt ze wel helemaal niet 'oei, ik mag mijn haar niet laten zien'.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:25 schreef Biffkoffie het volgende:
[..]
Omdat de eerste dit "mode" vindt en de ander dit doet om niet haar haar te laten zien vanwege een geloofskwestie.
Dit heeft niets te maken met scheiding van kerk en staat. Als de moslima een homo weigert te helpen omdat dat indruist tegen haar geloof dan heb je een punt.quote:Daar kerk en staat gescheiden moeten zijn en het voorval zich in een overheidsgebouw plaatsvond, de beste man daar helemala gelijk in heeft.
Wat een lulkoek. Alsof zo'n tokkie daar ooit van gehoord heeft...quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:25 schreef Biffkoffie het volgende:
[..]
Omdat de eerste dit "mode" vindt en de ander dit doet om niet haar haar te laten zien vanwege een geloofskwestie. Daar kerk en staat gescheiden moeten zijn en het voorval zich in een overheidsgebouw plaatsvond, de beste man daar helemala gelijk in heeft.
Nu zet je de wereld wel erg op zijn kop. Er is maar één die hier discrimineert (onderscheid maakt) en dat is de vent die niet door een ambtenaar met hoofddoekje geholpen wilt worden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. De klant is koning en mag dus bepalen door wie hij (niet) geholpen wil worden. Het is de kopvodjesdraagster (en de overheid die dat faciliteert) die begon met discriminatie.
meisje 1 doet hem af als je erom vraagt gok ikquote:Op donderdag 25 maart 2010 17:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
[ afbeelding ]
En deze niet:
[ afbeelding ]
Dat zeg ik niet, je moet wel lezen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Juist. Dus dat maakt het volstrekt legitiem om een moslima de huid vol te schelden? Als Marokkanen stennis schoppen dan moeten normale mensen met een normale baan daar maar onder lijden. Topredenatie.
Dat dus.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
meisje 1 doet hem af als je erom vraagt gok ik
zoniet dan moet je consequent zijn en haar ook weigeren idd
Fatsoen koop ik niks voor. Het was vroeger "fatsoenlijk" om heksen te verbranden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:47 schreef waht het volgende:
Fatsoen, El_Matador, daar gaat het hier om.
Dat betekent dus ook dat die mocro's waar jij het over hebt een paar ferme tikken moeten krijgen, net als dat de onbeschofte man uit het bericht z'n muil moeten houden.
In NL mag je discrimineren op basis van godsdienst. Zie bijvoorbeeld hier.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat dus.
Voor een metalhead is zijn manier van kleden onderdeel van zijn identiteit. Toch wordt van hem verwacht dat hij zich representatief kleedt. Als ik een klant bezoek, trek ik een pak aan. Toch loop ik normaal liever in casual kleding. Als mijn baas zegt dat ik een pak aan moet en mijn collega niet, dan is dat discriminatie. Als een werkgever stelt dat het ene meisje haar doekje niet af hoeft te doen en het ander wel, idem dito.
Dat weet ik en dat vind ik dus zo erg. Daar moeten we zo snel mogelijk vanaf. Individuele acties als die van de man uit de OP ondersteun ik dan ook.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:25 schreef Wokkel het volgende:
[..]
In NL mag je discrimineren op basis van godsdienst. Zie bijvoorbeeld hier.
Als ik 1 vacature heb en beide hebben ongeveer hetzelfde CV neem ik waarschijnlijk echt nummertje 2.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
[ afbeelding ]
En deze niet:
[ afbeelding ]
Daarin ben je uiteraard vrij. Wat is de achterliggende reden om voor #2 te kiezen?quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik 1 vacature heb en beide hebben ongeveer hetzelfde CV neem ik waarschijnlijk echt nummertje 2.
Omdat ik gezien het uiterlijk van persoon 1 het idee heb dat zequote:Op donderdag 25 maart 2010 18:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarin ben je uiteraard vrij. Wat is de achterliggende reden om voor #2 te kiezen?
Schreeuwen en schelden tegen overheidspersoneel (of welk personeel dan ook) vind jij niet alleen normaal, maar zelfs prijzenswaardig?quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat weet ik en dat vind ik dus zo erg. Daar moeten we zo snel mogelijk vanaf. Individuele acties als die van de man uit de OP ondersteun ik dan ook.
Prima argumenten. Zou jij als werkgever de ene werknemer een hoofddeksel kunnen verbieden, maar een hoofddoek toestaan?quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat ik gezien het uiterlijk van persoon 1 het idee heb dat ze
1. Vaak ziek zal zijn
2. Ongezond leeft of aan de drugs is
3. Vaak te laat zal komen omdat ze zo moe was van het feestje
Vooroordelen, ja, wellicht. Bovendien geef ik marokkaanse dames die willen werken graag een kans omdat mijn ervaring is dat het hele fijne werknemers zijn die er echt voor gaan omdat ze het idee hebben dat ze twee a drie keer zoveel hun best moeten doen.
Als je weet hoe goor je vaak behandeld wordt, absoluut.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:34 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Schreeuwen en schelden tegen overheidspersoneel (of welk personeel dan ook) vind jij niet alleen normaal, maar zelfs prijzenswaardig?
Snap niet wat je vraagt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Prima argumenten. Zou jij als werkgever de ene werknemer een hoofddeksel kunnen verbieden, maar een hoofddoek toestaan?
Werkneemster A wil naar haar werk een petje dragen en werkneemster B een hoofddoek.quote:
Petjes sta ik over het algemeen niet toe op klantsites, dat is een hoofddeksel wat je binnenshuis afzet, echter, is petdraagster in kwestie een lekker blond stuk wat er met een petje alleen maar lekkerder uit ziet en management bij de klant valt bij het zien ervan de tong op de schoenen, dan heb ik er geen moeite mee.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Werkneemster A wil naar haar werk een petje dragen en werkneemster B een hoofddoek.
Behandel je hen gelijk, of mag de hoofddoek wel en het petje niet?
Er helpt geen moedertjelief aan, bij types als jij. Heeft volstrekt geen zin, "inhoudelijk" discussiëren. Het is een zwakke plek van mij, toegegeven. Maar mensen die andere mensen afkeuren alleen op basis van hun hoofddoek wens ik het liefst een tuin op hun buik. Of een bak zuur in hun gezicht.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie het al, jij gaat voor de inhoudelijke discussie.
Ringo toch, wat laat je je toch kennen.
Vrolijke jongen ben je toch.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er helpt geen moedertjelief aan, bij types als jij. Heeft volstrekt geen zin, "inhoudelijk" discussiëren. Het is een zwakke plek van mij, toegegeven. Maar mensen die andere mensen afkeuren alleen op basis van hun hoofddoek wens ik het liefst een tuin op hun buik. Of een bak zuur in hun gezicht.
Daar heb ik ook weinig reden toe met figuren als jij in mijn omgeving.quote:
Een pet bedekt het gelaat meer dan een hoofddoek. Als een petdrager of draagster iets naar beneden kijkt kun je de gezichtsuitdrukking van hem/haar niet zien, en door die klep kun je de persoon soms niet in de ogen kijken. Dit belemmert de communicatie. Een hoofddoek bedekt slechts het haar. Net zoals de waterstofperoxide van Geert Wilders het haar bedekt. Hierdoor is communicatie met iemand met een hoofddoek (bv een schoonmaakster, moslima of kankerpatiente) prima mogelijk.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Werkneemster A wil naar haar werk een petje dragen en werkneemster B een hoofddoek.
Behandel je hen gelijk, of mag de hoofddoek wel en het petje niet?
Petjes worden ook achterstevoren gedragen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Een pet bedekt het gelaat meer dan een hoofddoek. Als een petdrager of draagster iets naar beneden kijkt kun je hem/haar niet recht in de ogen kijken. Dit belemmert de communicatie. Een hoofddoek bedekt slechts het haar. Net zoals de waterstofperoxide van Geert Wilders het haar bedekt. Hierdoor is communicatie met iemand met een hoofddoek (bv een schoonmaakster, moslima of kankerpatiente) prima mogelijk.
Simpel. De eerste is best te doen, de 2e absoluut niet. Het oog wil ook wat!quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
[ afbeelding ]
En deze niet:
[ afbeelding ]
Maakt een erg goede indruk op het hoofdkantoor van een groot Nederlands bedrijf als je gedetacheerd personeel daar rondloopt met een achterstevoren gedragen petje.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Petjes worden ook achterstevoren gedragen.
Ik zie het al helemaal voor me. Top overleg tussen de verschillende managers en er loopt een of andere dude tussen met z'n petje achterstevoren.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maakt een erg goede indruk op het hoofdkantoor van een groot Nederlands bedrijf als je gedetacheerd personeel daar rondloopt met een achterstevoren gedragen petje.
Jaja het is gewoon gejank, positieve discriminatie. Als iemand daar staat die zegt dat de persoon achter de balie te lelijk is en hij niet door hem geholpen wil worden nemen ze ook niet zulke maatregelen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Hij moet gewoon niet daar staan te schreeuwen en te beledigen.
En zeker bij een multinational waar men veel met middenoosten, india, etc etc zaken doet is het heel normaal om ook een vrouwelijke manager tegen te komen met een hoofddoekjequote:Op donderdag 25 maart 2010 19:06 schreef Ringo het volgende:
Een petje binnenshuis is een teken van onbeschaving, een hoofddoek is dat niet. Net zoals een vrouw in een kek mantelpakje zakelijk serieus wordt genomen en een man in dezelfde outfit per definitie niet. Dat zijn nu eenmaal culturele normen en daar heb je je maar aan aan te passen.
Of korte broek en flip-flops, daar staan bij mij net geen stokslagen op, maar stuur je wel naar huis om je om te kleden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:06 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me. Top overleg tussen de verschillende managers en er loopt een of andere dude tussen met z'n petje achterstevoren.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:09 schreef Pool het volgende:
Zeer terecht. Hopelijk wordt die racist ook nog eens zwaar gestraft door de rechter wegens belediging/discriminatie, maar dat zal wel weer niet met de lage straffen in Nederland.
Omdat we racisme anders definiëren? Vreemd dat daar jouw intelligentieoordeel van af hangt. In het Elsevier-stuk staat dat de man zich discriminerend uitliet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
Ik kende jou als toch een niet onintelligente FOK!ker...
Verkeerd ingeschat.
Racisme is onderscheid maken op grond van ras. Dat doet deze man niet. Het is niet eens bekend of de gehoofddoekte vrouw van buitenlandse afkomst was. Voor hetzelfde geld was ze Clara uit Klazienaveen die zich bekeerd heeft.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:14 schreef Pool het volgende:
[..]
Omdat we racisme anders definiëren? Vreemd dat daar jouw intelligentieoordeel van af hangt. In het Elsevier-stuk staat dat de man zich discriminerend uitliet.
Alle mensen zijn van hetzelfde ras, dus bij de puur letterlijke definitie zou racisme helemaal niet bestaan.
Het is al erg genoeg dat roomblanke meisjes door mocrotuig worden lastiggevallen. Dat moet ook hard worden aangepakt. Maar ik zie niet in hoe je dat probleem zou verhelpen door het toe te staan dat een kerel bij de gemeente stennis gaat lopen trappen door luid te discrimineren?quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Racisme is onderscheid maken op grond van ras. Dat doet deze man niet. Het is niet eens bekend of de gehoofddoekte vrouw van buitenlandse afkomst was. Voor hetzelfde geld was ze Clara uit Klazienaveen die zich bekeerd heeft.
Ik denk dat de man iets van "wat moet die kutmoslim" hier geroepen heeft. Niet netjes, nee, maar daar hoef je iemand geen jaar de toegang voor ontzeggen.
Maar moslims zijn altijd net ietsje zieliger dan roomblanke meisjes die door mocrotuig worden lastiggevallen. Zeker voor PvdA-burgemeesters.
Het is geen causale kwestie, maar een observatie.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:21 schreef Pool het volgende:
[..]
Het is al erg genoeg dat roomblanke meisjes door mocrotuig worden lastiggevallen. Dat moet ook hard worden aangepakt. Maar ik zie niet in hoe je dat probleem zou verhelpen door het toe te staan dat een kerel bij de gemeente stennis gaat lopen trappen door luid te discrimineren?
Dit is onzin. Gemeentelijk diensten kunnen niet geweigerd worden. Hij wordt alleen niet zonder uitnodiging toegelaten, en moet dus een afspraak maken als hij 'iets' van de gemeente nodig heeft.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:24 schreef El_Matador het volgende:
(en dus zo bijvoorbeeld een paspoort, verhuizing, rijbewijs, parkeervergunning etc. ontzeggen)
Met een hoofddoekloze beambte, hoop ik dan?quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:28 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dit is onzin. Gemeentelijk diensten kunnen niet geweigerd worden. Hij wordt alleen niet zonder uitnodiging toegelaten, en moet dus een afspraak maken als hij 'iets' van de gemeente nodig heeft.
Wellicht. Het heeft meer te maken met eventuele veiligheidsmaatregelen die zo getroffen kunnen worden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met een hoofddoekloze beambte, hoop ik dan?
Onzin. In dit geval was de moslim het slachtoffer en de blanke meneer de dader ja. Maar de PvdA ziet daar helemaal niets algemeens in. De PvdA is ook tegen straattuig en wil daar net zo goed preventief en repressief tegen optreden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is geen causale kwestie, maar een observatie.
Iemand die een beetje lastig loopt te doen in een gemeentehuis, een JAAR lang weigeren (en dus zo bijvoorbeeld een paspoort, verhuizing, rijbewijs, parkeervergunning etc. ontzeggen) kan WEL.
Tuig dat op straat de boel verziekt, eindelijk eens straffen, kan NIET.
En zeker niet voor de PvdA die de moslim als slachtoffer en de blanke meneren als daders ziet.
Net zo Wilderiaans, maar dan omgekeerd.
De PvdA wil helemaal niks oplossen. Die negeren de problemen gewoon, want in de wijken waar de PvdA-bestuurders wonen, komt dat tuig niet. Wat dat betreft heb ik 1000en malen meer respect voor de SP.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:41 schreef Pool het volgende:
[..]
Onzin. In dit geval was de moslim het slachtoffer en de blanke meneer de dader ja. Maar de PvdA ziet daar helemaal niets algemeens in. De PvdA is ook tegen straattuig en wil daar net zo goed preventief en repressief tegen optreden.
Dat je daarmee nooit het hele probleem van straatcriminaliteit kunt oplossen is een feit. Je was toch zo tegen maakbaarheidsdenken? Een criminaliteitsvrije straat is zo'n maakbaarheidsidee.
Wat heeft hij eigenlijk precies gezegd? Het begrip discrimineren is me een beetje te vaag, en zeker als het gebezigd wordt door een burgemeester van PvdA-huize is er bij mij altijd gerede twijfelaan de juiste duiding van het 'vergrijp'.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:21 schreef Pool het volgende:
[..]
Het is al erg genoeg dat roomblanke meisjes door mocrotuig worden lastiggevallen. Dat moet ook hard worden aangepakt. Maar ik zie niet in hoe je dat probleem zou verhelpen door het toe te staan dat een kerel bij de gemeente stennis gaat lopen trappen door luid te discrimineren?
De notulen van het hele gebeuren zijn vanaf vrijdag 14:30 uur op te vragen via de site van de gemeente.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat heeft hij eigenlijk precies gezegd? Het begrip discrimineren is me een beetje te vaag, en zeker als het gebezigd wordt door een burgemeester van PvdA-huize is er bij mij altijd gerede twijfelaan de juiste duiding van het 'vergrijp'.
Wij van WC-eend...quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:01 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
De notulen van het hele gebeuren zijn vanaf vrijdag 14:30 uur op te vragen via de site van de gemeente.
De PvdA draait de hand inderdaad niet om voor een beetje bijbuigen van de werkelijkheid.quote:
Alleen krijgen die mocro's die tikken niet en dat mag ook niet want dat is verboden. Dus die kunnen ongestoord hun gang gaan. Maar deze onbeschofte kerel is idd dom bezig geweest. Grote bek opzetten is nooit slim. En aangezien hij nu eenmaal géén mocro is raakt hij daardoor prompt in de problemen.....quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:47 schreef waht het volgende:
Fatsoen, El_Matador, daar gaat het hier om.
Dat betekent dus ook dat die mocro's waar jij het over hebt een paar ferme tikken moeten krijgen, net als dat de onbeschofte man uit het bericht z'n muil moeten houden.
Schoolboeken voorzien van Rode Propaganda, baantjesverdelingen van burgemeesters, nepverkiezingen opzetten in Eindhoven en Utrecht, de hele Al Gore mythe ten volle ondersteunen en meer van zulks fraais.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De PvdA draait de hand inderdaad niet om voor een beetje bijbuigen van de werkelijkheid.
dat denk ik welquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:06 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Jaja het is gewoon gejank, positieve discriminatie. Als iemand daar staat die zegt dat de persoon achter de balie te lelijk is en hij niet door hem geholpen wil worden nemen ze ook niet zulke maatregelen.
Die man maakt van een mug een olifant door daar staan te schelden en te tieren.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:18 schreef onearmedman het volgende:
In en in triest dat in dit topic woorden gebruikt worden als "slachtoffer" en "dader". Er wordt hier echt van een mug een olifant gemaakt en PVDA wil gewoon even de popi jopi moraalridder uithangen voor de komende verkiezingen.
Ook de reacties van de linksen in dit soort topics doen me steeds meer de wenkbrauwen fronsen, en doen me beseffen waarom Goebbels zoveel zo succes kon hebben. Daar maak ik me weleens zorgen over.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Schoolboeken voorzien van Rode Propaganda, baantjesverdelingen van burgemeesters, nepverkiezingen opzetten in Eindhoven en Utrecht, de hele Al Gore mythe ten volle ondersteunen en meer van zulks fraais.
Joseph Goebbels kwijkt kwijlend toe vanuit de hel.
Het naziregime had de "luxe" dat er weinig tegeninformatie was.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ook de reacties van de linksen in dit soort topics doen me steeds meer de wenkbrauwen fronsen, en doen me beseffen waarom Goebbels zoveel zo succes kon hebben. Daar maak ik me weleens zorgen over.
Nou ja, er vallen nu natuurlijk nog niet zoveel doden als toen. Hopelijk zijn de tegenkrachten zich ook wat meer bewust van de gevaren. Maar zorgelijk is het zeker.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het naziregime had de "luxe" dat er weinig tegeninformatie was.
Tegenwoordig is dat met alle communicatiekanalen niet meer zo, en TOCH weten die Rode-1984-idealisten hun walgelijke propaganda erdoorheen te jagen en mensen te weigeren op het gemeentehuis.
Het is veel enger dan toen, want geniepiger.
Nee, het zijn ook niet de doden die het naziregime zo gruwelijk geraffineerd maakten (wel de kilte en de berekening), maar de propaganda. Hoe kan je 50 miljoen Duitsers laten geloven dat er niets aan de hand is. Dat is echt magistraal (ziek, maar wel geniaal).quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nou ja, er vallen nu natuurlijk nog niet zoveel doden als toen. Hopelijk zijn de tegenkrachten zich ook wat meer bewust van de gevaren. Maar zorgelijk is het zeker.
Die man heeft blijkbaar vreemde principes.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:57 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Die man maakt van een mug een olifant door daar staan te schelden en te tieren.
De linksen zijn het kunstje zo te zien nog steeds niet verleerd, en de haat tov andersdenkenden spat er ook nog steeds vanaf.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, het zijn ook niet de doden die het naziregime zo gruwelijk geraffineerd maakten (wel de kilte en de berekening), maar de propaganda. Hoe kan je 50 miljoen Duitsers laten geloven dat er niets aan de hand is. Dat is echt magistraal (ziek, maar wel geniaal).
Dame in jouw avatar draagt ook een hoofddoekje...quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
Gaat het nog over ambtenaren en hoofddoekjes of gaat het Calimero Broederschap nog verder jammeren over het nazi complot van de "linksen"?
Je lijkt de overeenkomsten echt niet te zien he?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
Gaat het nog over ambtenaren en hoofddoekjes of gaat het Calimero Broederschap nog verder jammeren over het nazi complot van de "linksen"?
kloptquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dame in jouw avatar draagt ook een hoofddoekje...
Daar kunnen we natuurlijk grappig over doen, maar ik ervan overtuigd dat sommigen zich gesterkt voelen door de heftige uitspraken van Wilders. Tokkies denken: als Geert het mag, dan mag ik het natuurlijk ook. Gevolg is dat dit soort gevallen zich aandienen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:16 schreef Kikopuz het volgende:![]()
Sjonge jonge, we krijgen serieus problemen door Wilders... Met z'n grote bek begint half Nederland met harken achter de moslims aan te rennen![]()
Juist.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:28 schreef waht het volgende:
Maar wat is nou exact het probleem met het aanzicht van een vrouw met hoofddoek? (Gegeven dat het gelaat zichtbaar is.)
Is toch eng?quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:28 schreef waht het volgende:
Maar wat is nou exact het probleem met het aanzicht van een vrouw met hoofddoek? (Gegeven dat het gelaat zichtbaar is.)
Die zijn allemaal al ingepalmd door hoge pieten op hun privé-kantoor.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik wil in gemeentelijke instellingen eigenlijk alleen geholpen worden door vrouwen met dubbel D. Helaas schijnen die hier weinig te werken
Het was de tokkie die als een gek tekeer ging, hoor.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De linksen zijn het kunstje zo te zien nog steeds niet verleerd, en de haat tov andersdenkenden spat er ook nog steeds vanaf.
Dat ze reclame maakt voor haar opvattingen in de uitoefeing van haar ambt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:28 schreef waht het volgende:
Daar is geen enkel bewijs voor.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:39 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Het was de tokkie die als een gek tekeer ging, hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |