abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:01:26 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79569221
Als een vrouw in Rotterdam Enait geweigerd had als contactpersoon omdat hij haar de hand niet wil schudden, was haar dan een uitkering geweigerd?

Het tekeer gaan is overigens not-done, en gemiep over discriminatie ook niet, en je moet het idd wel heel bont maken wil een gemeente je een toegangsverbod geven.

Ik vind echter ook dat uitingen van geloof geen plek hebben op de werkvloer, zeker niet als de overheid die werkvloer is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_79569222
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is wederom jouw vooringenomenheid die je parten speelt.
Alleen durf ik daar openlijk voor mijn excuses aan te bieden, in tegenstelling tot jou.
Allah Al Watan Al Malik
pi_79569252
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:01 schreef Leandra het volgende:
Als een vrouw in Rotterdam Enait geweigerd had als contactpersoon omdat hij haar de hand niet wil schudden, was haar dan een uitkering geweigerd?

Het tekeer gaan is overigens not-done, en gemiep over discriminatie ook niet, en je moet het idd wel heel bont maken wil een gemeente je een toegangsverbod geven.

Ik vind echter ook dat uitingen van geloof geen plek hebben op de werkvloer, zeker niet als de overheid die werkvloer is.
Begin maar het afschaffen van het CDA, de CU en de SGP zou ik zeggen. En de christelijke eed.
pi_79569255
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Excuus, ik las het even verkeerd. "De reden" zal dan wel slaan op de taal die deze man uitsloeg, de niet toelaatbare emotionele uitbarsting.
Lees het artikel eens. De enige keren dat de woordvoerder het woord reden in haar mond neemt is 'principiële redenen' en het stukje waarin ze uitlegt dat dit de 1e keer is 'om deze reden iemand de toegang wordt ontzegd.'.

Waar zie je in het artikel iets staan over 'niet toelaatbare emotionele uitbarsting'?
pi_79569273
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat ben jij ook een min verzuurd mannetje...
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_79569279
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Inderdaad. In het persbericht staat aangegeven dat de man principieel niet geholpen wilde worden door een vrouw met hoofddoek.
En dat verschilt met de algehele principe-standpunt die sachertorte aanhaalde. Principieel niet geholpen willen worden door een ambtenaar die haar religie doormiddel van een bepaald symbool uit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_79569306
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alleen durf ik daar openlijk voor mijn excuses aan te bieden, in tegenstelling tot jou.
Jij bent een waaghals.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:03:50 #158
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_79569312
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:53 schreef Wokkel het volgende:
Dan is het natuurlijk uitermate interessant als volgens de woordvoerder de reden van weigering niet het agressieve gedrag betreft, maar het weigeren van een moslima als bediende.
Daar zou ik verder niet teveel achter zoeken. Hier in de discussie zie je die twee dingen ook steeds door elkaar heen lopen. De motivatie van de man en zijn gedragingen. Dat je dat in een artikel hierover ook ziet gebeuren is niet zo vreemd, of dat nu door de journalist, of een woordvoerder van de gemeente wordt gedaan.

Het lijkt me vrij duidelijk dat de directe aanleiding voor het verbod de gedragingen van de man betreft, en dat de reden hiervoor wellicht besloten ligt in zijn 'principes'.
pi_79569353
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:55 schreef IHVK het volgende:

[..]

Natuurlijk vind ik dat niet fijn. En dat kan ook niet en zou niet moeten kunnen.
Echter ze mag van mij best zwarte kousen dragen. Daar ga ik niet over beslissen.
Ik vind dat je de grens best scherp mag stellen, ambtenaar zijn is niet niks, dat is een bijzondere betrekking. Daar mag best een kledingvoorschrift bij dat enige uiting van opvatting of levensovertuiging uitsluit, net als het uitgesloten is dat je in woord of gebaar daar blijk van geeft in het contact met de burger.

Die ambtenaren die principiele bezwaren hebben bij het sluiten van homohuwelijken mogen wat mij betreft ook meteen op zoek naar een gewone baan. Je bent overheidsdienaar, punt. Ik ben niet eens voorstander van dit homohuwelijk, maar als ambtenaar sta je voor die overheid, los van je eigen overtuiging wat die zou moeten doen, of je gaat iets anders doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_79569356
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:02 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Lees het artikel eens. De enige keren dat de woordvoerder het woord reden in haar mond neemt is 'principiële redenen' en het stukje waarin ze uitlegt dat dit de 1e keer is 'om deze reden iemand de toegang wordt ontzegd.'.

Waar zie je in het artikel iets staan over 'niet toelaatbare emotionele uitbarsting'?
Dit is het neveneffect van zijn vooringenomenheid. Daar kan hij verder niets aan doen.
pi_79569382
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:02 schreef Wokkel het volgende:

[..]

In de OP. Dat werd inderdaad niet door de woordvoerder aangehaald, maar door het college.
quote:
'Onder geen enkele voorwaarde wordt dit soort emoties getolereerd in een multiculturele gemeente als Hoogezand-Sappemeer,' schrijft het college.
Ik neem aan dat de woordvoerder op de hoogte is van de redenen van het college. Het lijkt mij inderdaad de eerste keer dat er daar tegen een moslima zo tekeer is gegaan. Waarschijnlijk betrof het in eerdere gevallen geen discriminatoire of beledigende uitingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_79569421
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:03 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Daar zou ik verder niet teveel achter zoeken. Hier in de discussie zie je die twee dingen ook steeds door elkaar heen lopen. De motivatie van de man en zijn gedragingen. Dat je dat in een artikel hierover ook ziet gebeuren is niet zo vreemd, of dat nu door de journalist, of een woordvoerder van de gemeente wordt gedaan.

Het lijkt me vrij duidelijk dat de directe aanleiding voor het verbod de gedragingen van de man betreft, en dat de reden hiervoor wellicht besloten ligt in zijn 'principes'.
Dus als de man gewoon had gevraagd of hij door iemand anders kon worden geholpen ivm het moslima zijn van de dame was er geen probleem denk je? Dan mocht hij wel het gemeentehuis in?
pi_79569474
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is het neveneffect van zijn vooringenomenheid. Daar kan hij verder niets aan doen.
Precies, "dit is multicultureel".
Allah Al Watan Al Malik
pi_79569475
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die ambtenaren die principiele bezwaren hebben bij het sluiten van homohuwelijken mogen wat mij betreft ook meteen op zoek naar een gewone baan. Je bent overheidsdienaar, punt. Ik ben niet eens voorstander van dit homohuwelijk, maar als ambtenaar sta je voor die overheid, los van je eigen overtuiging wat die zou moeten doen, of je gaat iets anders doen.
Eens.
quote:
Ik vind dat je de grens best scherp mag stellen, ambtenaar zijn is niet niks, dat is een bijzondere betrekking. Daar mag best een kledingvoorschrift bij dat enige uiting van opvatting of levensovertuiging uitsluit, net als het uitgesloten is dat je in woord of gebaar daar blijk van geeft in het contact met de burger.
Oneens. Alle kleding straalt een bepaalde levensovertuiging uit. Er zijn bepaalde taken, zoals ik al zei, bijvoorbeeld een rechter, waarbij geen enkel twijfel mag bestaan over partijdigheid. Die hebben dan ook een een bepaalde klederdracht die ze allemaal moeten dragen. Een ambtenaar aan de balie, mag best een lange rok dragen (is toch heel christelijk) of een hoofddoek (meestal islamitisch). Ik zie niet in wat het bezwaar daar tegen is.
pi_79569502
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ach hij durft tenminste toe te geven dat hij ergens niet correct was.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:10:47 #166
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_79569577
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:06 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dus als de man gewoon had gevraagd of hij door iemand anders kon worden geholpen ivm het moslima zijn van de dame was er geen probleem denk je? Dan mocht hij wel het gemeentehuis in?
Dat denk ik inderdaad, al is het een beetje afhankelijk van de opstelling van de collega's of de man ook echt wordt geholpen. In sommige zullen ze (om principiële redenen, of uit collegialiteit) achter een collega gaan staan, en weigeren zoiemand te helpen. In andere gevallen zal men wat praktischer van aard zijn en komt er gewoon een ander om de man te helpen.

Het (netjes) weigeren van een ambtenaar, om wat voor reden dan ook, zal niet snel leiden tot een toegangsverbod lijkt me. Dat is in zo'n geval ook helemaal niet nodig.
pi_79569601
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, "dit is multicultureel".
Er wordt zelden aangifte gedaan of een klacht ingediend bij de diverse discriminatie-organisaties. Het is echt geen rare veronderstelling dat menigeen dit voor lief neemt om de lieve vrede te bewaren.
Ik kan geen hoogte krijgen van jouw bezwaar hierop.
pi_79569639
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:10 schreef Sjaakz het volgende:
Het (netjes) weigeren van een ambtenaar, om wat voor reden dan ook, zal niet snel leiden tot een toegangsverbod lijkt me. Dat is in zo'n geval ook helemaal niet nodig.
Zo'n verbod heeft dan niet eens een geldig juridische grondslag waarschijnlijk.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:13:22 #169
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79569670
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alleen kom je informatie tekort. Derhalve zijn het beide aannames.
Ja, maar jij wees mijn lezing af. Ik de jouwe niet. Dus heb ik een beter standpunt.

De feitelijke gang van zaken kan me verder niet zoveel schelen, ik vond dit bericht vooral een mooie gelegenheid om mijn eigen principiele standpunt onder de aandacht te brengen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_79569693
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er wordt zelden aangifte gedaan of een klacht ingediend bij de diverse discriminatie-organisaties. Het is echt een rare veronderstelling dat menigeen dit voor lief neemt om de lieve vrede te bewaren.
Ik kan geen hoogte krijgen van jouw bezwaar hierop.
Wat heeft dat met "dit is multicultureel" te maken?
Allah Al Watan Al Malik
pi_79569746
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:13 schreef Sachertorte het volgende:
Ja, maar jij wees mijn lezing af. Ik de jouwe niet. Dus heb ik een beter standpunt.
Volgens mij zei jij net zo goed dat mijn betoog op aannames gebaseerd was. Ik zie dat evengoed als een afwijzing van mijn lezing.
quote:
De feitelijke gang van zaken kan me verder niet zoveel schelen, ik vond dit bericht vooral een mooie gelegenheid om mijn eigen principiele standpunt onder de aandacht te brengen.
De feitelijke gang van zaken is waar de discussie zich op baseerde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_79569830
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat heeft dat met "dit is multicultureel" te maken?
Ben Crul van Medisch Contact zegt op een gegeven ogenblik: '‘Je wilt het patiënten toch naar de zin maken.''
Hier lijkt me geen woord Spaans tussen staan.
pi_79569852
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:08 schreef IHVK het volgende:

[..]

Eens.
[..]

Oneens. Alle kleding straalt een bepaalde levensovertuiging uit. Er zijn bepaalde taken, zoals ik al zei, bijvoorbeeld een rechter, waarbij geen enkel twijfel mag bestaan over partijdigheid. Die hebben dan ook een een bepaalde klederdracht die ze allemaal moeten dragen. Een ambtenaar aan de balie, mag best een lange rok dragen (is toch heel christelijk) of een hoofddoek (meestal islamitisch). Ik zie niet in wat het bezwaar daar tegen is.
Een lange rok lijkt me niet iets waar je een levensovertuiging of opvatting uit kunt destilleren, en dan nog zou je het zelf actief moeten destilleren.

Ik vind ook dat je de vraag omdraait. Het gaat er niet om of het nou praktisch zo'n probleem is of wat precies de bezwaren zijn. Ik zou de vraag stellen wat het dragen van kruistekens, hoofddoeken of T-shirts met inhoudelijke opdruk toevoegt aan het dienen van de overheid.
pi_79569877
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:17 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ben Crul van Medisch Contact zegt op een gegeven ogenblik: '‘Je wilt het patiënten toch naar de zin maken.'
Hier lijkt me geen woord Spaans tussen staan.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Het is één van de taken van een dokter en/of ziekenhuis. Of je nu in een multiculturele samenleving zit of niet.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:19:42 #175
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79569896
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij zei jij net zo goed dat mijn betoog op aannames gebaseerd was. Ik zie dat evengoed als een afwijzing van mijn lezing.
Nee hoor, het is niet meer dan het is: een constatering dat je een aanname deed.
quote:
[..]

De feitelijke gang van zaken is waar de discussie zich op baseerde.
Ja, maar dat is eigenlijk niet zo interessant. Wat interessant is, is de principiele discussie: laten we daarom even veronderstellen dat deze meneer niet geholpen wilde worden door deze ambtenaar, omwille van de hoofddoek, omwille van het onwenselijk achten van het uiten van religieuze overtuigingen in de ambtelijke diesnt, en dat dat is wat hij ook onder woorden heeft gebracht.
pi_79569941
Hij zegt gewoon wat de rest van de PVV aanhang denkt.
pi_79569956
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:19 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee hoor, het is niet meer dan het is: een constatering dat je een aanname deed.
[..]

Ja, maar dat is eigenlijk niet zo interessant. Wat interessant is, is de principiele discussie: laten we daarom even veronderstellen dat deze meneer niet geholpen wilde worden door deze ambtenaar, omwille van de hoofddoek, omwille van het onwenselijk achten van het uiten van religieuze overtuigingen in de ambtelijke diesnt, en dat dat is wat hij ook onder woorden heeft gebracht.
Wellicht had je dat onder de OP moeten zetten. Want met deze aanvullende aanname, krijgt het verhaal toch wel een andere wending (naar mijn mening).
Allah Al Watan Al Malik
pi_79570166
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Het is één van de taken van een dokter en/of ziekenhuis. Of je nu in een multiculturele samenleving zit of niet.
Dat is wel een antwoord op jouw vraag en additioneel op hetgeen ik eerder hierover stelde.
Er is een vrije artsenkeuze, maar praktisch gezien zijn knelpunten daarin niet onvermijdelijk. Sowieso zou de keuze van een patiënt, mijn inziens, alleen gebaseerd moeten worden op de kunde of vertrouwen van een arts.
Het is echt niet zo dat ik als patiënt kan bepalen dat ik niet geholpen wil worden door negers en Chinezen.
Ik vind het dan wel 'multicultureel' dat in de gevallen waaraan ik eerder refereerde artsen er toch vaak voor kiezen om patiënten het naar hun zin te maken en de lieve vrede te bewaren.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:27:17 #179
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_79570203
Ik vind dat ze die theedoeken overal moeten verbieden
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:29:38 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79570296
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Begin maar het afschaffen van het CDA, de CU en de SGP zou ik zeggen. En de christelijke eed.
Ik vind de partijen met een religie als basis idd ook ongepast in een staat waar een scheiding tussen kerk en staat is. Maar helaas worden ze nog door het volk gekozen.

Maar goed, het onschuldige ding wilde de man alleen maar helpen.
Ik vind het prima hoor, dat mensen daar geen voorkeuren meer over uit mogen spreken, als het gaat om overheid en dergelijke, maar dan wil ik dat wel graag doortrekken naar bijvoorbeeld de zorg.

Het is werkelijk van god los, dat je voor iets marginaals als het aanvragen van een paspoort niet mag bepalen dat je niet door iemand geholpen wilt worden die de uiting van zijn of haar geloof belangrijker vindt dan zijn/haar werk, maar dat mensen het wel in hun hoofd halen om het op een eerste hulp belangrijker te vinden dat iemand geholpen wordt door een vrouw dan door de eerst beschikbare arts.

Als er een beroepsgroep is die tot doel heeft mensen te helpen dan zijn het artsen wel, en hoe vervelend het voor deze mevrouw misschien is dat iemand liever geholpen wordt door iemand die geen uitingen van geloof meeneemt naar de werkvloer, kan ik me zo voorstellen dat voor artsen nog veel vervelender is dat er in levensbedreigende situaties kostbare minuten verloren worden omdat een mannelijke arts geweigerd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_79570315
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:26 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is wel een antwoord op jouw vraag en additioneel op hetgeen ik eerder hierover stelde.
Er is een vrije artsenkeuze, maar praktisch gezien zijn knelpunten daarin niet onvermijdelijk. Sowieso zou de keuze van een patiënt, mijn inziens, alleen gebaseerd moeten worden op de kunde of vertrouwen van een arts.
Het is echt niet zo dat ik als patiënt kan bepalen dat ik niet geholpen wil worden door negers en Chinezen.
Ik vind het dan wel 'multicultureel' dat in de gevallen waaraan ik eerder refereerde artsen er toch vaak voor kiezen om patiënten het naar hun zin te maken en de lieve vrede te bewaren.
Dat is géén antwoord op mijn vraag - die met name sloeg op "dit is multicultureel". Vooral gezien het feit dat er heden ten dage nog steeds talloze autochtone vrouwen zijn die liever geholpen willen worden door een vrouwelijke arts en daar nadrukkelijk om vragen. Ook vrouwen voelen zich soms beschaamd en willen uit zichzelf niet hun lichaam laten zien aan een willekeurige mannelijke arts. De situatie is dus niet inherent verbonden aan multiculturaliteit en dat wil ik hierbij dan ook van tafel vegen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_79570336
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:23 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De scheiding van kerk en staat is zo'n beetje het fundament van een beschaafde samenleving, maar wellicht is dat voor jou een niemendalletje.
Ach lul toch niet man. Jij weet net zo goed als ik dat scheiding tussen kerk en staat niet of nauwelijks bestaat. Ooit naar een betoog van de SGP geluisterd en ben je bekend met regelgeving omtrent bijvoorbeeld het vloekverbod en zondagsrust?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_79570358
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar hoe voel jij je lastiggevallen door religie als iemand anders een hoofddoek of een kruisje draagt?
Dan ben je toch wel hypersensitief.

Ik snap dat gemierenneuk zo niet.
Het gaat niet om het symbool, maar om de achterliggende gedachte.

De vraag van de week is: waarom opvallend reclame maken voor het feit dat je in één of ander sprookjesfiguur gelooft? De enige denkbare reden daarvoor is dat je anderen die mening ook wil opdringen.
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach lul toch niet man. Jij weet net zo goed als ik dat scheiding tussen kerk en staat niet of nauwelijks bestaat. Ooit naar een betoog van de SGP geluisterd en ben je bekend met regelgeving omtrent bijvoorbeeld het vloekverbod en zondagsrust?
Wat mij betreft wordt dus ook iedere politieke partij die een religieuze ideologie nastreeft verboden. Nederland is seculier en dat dient dus ook door de overheid uitgedragen te worden, zowel in de regering als bij allerlei overheidsinstanties.
pi_79570416
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een vloekverbod is niet geldig, en de verplichting om zondagsrust te houden is er ook niet.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:33:51 #185
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79570480
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wellicht had je dat onder de OP moeten zetten. Want met deze aanvullende aanname, krijgt het verhaal toch wel een andere wending (naar mijn mening).
Hwt was toch wel duidelijk dat dit de insteek was? Over een ordinaire scheldpartij in achteraffistan ga ik natuurlijk geen topic openen.
pi_79570487
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een vloekverbod is niet geldig, en de verplichting om zondagsrust te houden is er ook niet.
Sssst
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:35:24 #187
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79570532
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:17 schreef HugoBaas het volgende:
Als dus een vrouw met een hoofddoek een mannelijke dokter mag weigeren dan mogen wij ook weigeren geholpen te worden door vrouwen met een hoofddoek.

Belachelijk dat deze man een verbod krijgt.
Ja, want iemand die je intiem gaat betasten is goed vergelijkbaar met iemand die ergens een stempeltje op gaat drukken

Een arts van de andere sexe mag je bij mijn weten gewoon weigeren.

Verder vind ik een verbod veel te ver gaan. Als die man iets geregeld moet hebben dan moet hij iets regelen. Het is niet aan de gemeente om hem te straffen middels een dergelijke maatregel wmb.
Intelligent, but fucked up.
pi_79570575
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is géén antwoord op mijn vraag - die met name sloeg op "dit is multicultureel". Vooral gezien het feit dat er heden ten dage nog steeds talloze autochtone vrouwen zijn die liever geholpen willen worden door een vrouwelijke arts en daar nadrukkelijk om vragen. Ook vrouwen voelen zich soms beschaamd en willen uit zichzelf niet hun lichaam laten zien aan een willekeurige mannelijke arts. De situatie is dus niet inherent verbonden aan multiculturaliteit en dat wil ik hierbij dan ook van tafel vegen.
Waaraan ik refereerde gaat expliciet over moslima's die weigeren om door een mannelijke arts te worden behandeld en dreigende echtgenotes van moslima's die mannelijke artsen de toegang tot behandelkamers ontzeggen.
Hier werd eerder in deze topic door anderen op gewezen.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:39:00 #189
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79570670
Oog om oog, tand om tand, bij deze blanke dwazen. "Hun willen ons niet, dus hebben wij het recht om hullie ook niet te willen." Het blijven kleuters..
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:39:01 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79570671
Een koppelvraag:

Een zwaar christelijke man weigert in het ziekenhuis door een vrouwelijke arts geholpen te worden, want dat past niet zo in zijn gereformeerde gemeente zwarte kousen straatje, zo'n vrouwelijke arts.

Een moslimman weigert een vrouwelijke arts, want dat mag niet van zijn geloof.

Waarom blijf ik nou het idee houden dat die grefo een groter probleem heeft dan de moslim?

In feite is het natuurlijk allebei BS, een arts is een arts, en als je stelt dat moslimvrouwen niet door mannelijke artsen geholpen mogen worden dan stel je daarbij ook dat ze in een hoop landen dus nooit geholpen mogen worden door een arts, door het gebrek aan vrouwelijke artsen.
Ik kan me niet voorstellen dat in de bijbel of koran een verbod staat op het verlenen van medische hulp aan iemand van het andere geslacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:40:06 #191
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79570700
Als ze dat willen, dan willen ze dat.

Heel dat kanker geloof staat er buiten, al snappen ze dat zelf ook maar matig.
Intelligent, but fucked up.
pi_79570750
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:39 schreef Leandra het volgende:
Een koppelvraag:

Een zwaar christelijke man weigert in het ziekenhuis door een vrouwelijke arts geholpen te worden, want dat past niet zo in zijn gereformeerde gemeente zwarte kousen straatje, zo'n vrouwelijke arts.

Een moslimman weigert een vrouwelijke arts, want dat mag niet van zijn geloof.

Waarom blijf ik nou het idee houden dat die grefo een groter probleem heeft dan de moslim?

In feite is het natuurlijk allebei BS, een arts is een arts, en als je stelt dat moslimvrouwen niet door mannelijke artsen geholpen mogen worden dan stel je daarbij ook dat ze in een hoop landen dus nooit geholpen mogen worden door een arts, door het gebrek aan vrouwelijke artsen.
Ik kan me niet voorstellen dat in de bijbel of koran een verbod staat op het verlenen van medische hulp aan iemand van het andere geslacht.
Volgens mij is het ook discriminatie als er een algeheel verbod zou komen voor mannelijke artsen bij de behandeling van moslima's.
pi_79570759
Maar goed, zonder gekheid. Ik snap de frustratie van deze man niet. Iemand mag immers ook een christelijke ketting dragen. En daar is gelukkig niemand op tegen binnen gemeenten. Dus waarom zou een moslima geen hoofddoek mogen dragen.

Het gedrag van die man riekte gewoon naar platte discriminatie. Niets meer, niets minder. Als deze medewerkster de Nederlandse taal niet machtig is en daarom doet de man zijn beklag, dan valt daar nog wat voor te zeggen. Dit slaat gewoon nergens op.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:45:25 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79570848
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Als ze dat willen, dan willen ze dat.

Heel dat kanker geloof staat er buiten, al snappen ze dat zelf ook maar matig.
Als ik een afspraak maak bij het ziekenhuis zou ik daar idd rekening mee kunnen houden, ware het niet dat ik een voorkeur voor een mannelijke gynaecoloog heb omdat de vrouwen zich 20 jaar geleden nog zo moesten bewijzen dat ze nog hardhandiger tekeer gingen dan hun mannelijke collega's.
Dat is wat mij betreft ook een andere kwestie.

Maar als ik halfdood op de eerste hulp binnenkom dan vind ik niet dat ik, of wie dan ook in mijn gezelschap, het recht heeft om eisen te stellen aan het geslacht van degene die mijn leven gaat redden.
Dat dient zo snel en zo goed mogelijk te gebeuren. En of het door een man, vrouw, joodse, moslim, grefo, atheïst of agnost gebeurt maakt niets uit, en zou ook nooit wat uit moeten maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:52:18 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79571032
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook discriminatie als er een algeheel verbod zou komen voor mannelijke artsen bij de behandeling van moslima's.
Volgens mij discrimineer je al als je niet door iemand geholpen wilt worden op basis van zijn/haar geloof of geslacht.

En de meneer in de OP discrimineerde dus niet alleen, hij uitte zich ook nog eens zeer discriminerend, dat is vragen om problemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_79571064
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij discrimineer je al als je niet door iemand geholpen wilt worden op basis van zijn/haar geloof of geslacht.

En de meneer in de OP discrimineerde dus niet alleen, hij uitte zich ook nog eens zeer discriminerend, dat is vragen om problemen.
Het lijkt mij evident dat de man fout bezig was.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:53:47 #197
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79571080
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, zonder gekheid. Ik snap de frustratie van deze man niet. Iemand mag immers ook een christelijke ketting dragen. En daar is gelukkig niemand op tegen binnen gemeenten. Dus waarom zou een moslima geen hoofddoek mogen dragen.

Het gedrag van die man riekte gewoon naar platte discriminatie. Niets meer, niets minder. Als deze medewerkster de Nederlandse taal niet machtig is en daarom doet de man zijn beklag, dan valt daar nog wat voor te zeggen. Dit slaat gewoon nergens op.
Het uitstralen van neutraliteit is dus niet belangrijk? Het is dus bv ook acceptabel als er een ambtenaar is die een shirt met white power erop aanheeft?
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:55:36 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79571124
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het lijkt mij evident dat de man fout bezig was.
Het lijkt me dan dat hetzelfde geldt voor mensen die op de SEH een arts weigeren op basis van diens geslacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:55:42 #199
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79571126
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:53 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het uitstralen van neutraliteit is dus niet belangrijk? Het is dus bv ook acceptabel als er een ambtenaar is die een shirt met white power erop aanheeft?
Houd eens op met dat hysterische gezanik. Als je niet tegen vrouwen met hoofddoek kan, dan bestel je je paspoort toch gewoon illegaal via internet. Jouw focking probleem, niet het onze.
pi_79571144
quote:

[..]

Dat is nogal een vergelijking. Ik weet dat mensen als jij de islam beschouwen als het nieuwe nazisme. Echter, de boodschap achter white power uitdragen middels een t-shirt is wel heel iets anders dan een hoofddoekje.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:57:05 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79571162
quote:
[..]
Zou een moslim een probleem hebben als hij op een gemeentehuis geholpen zou worden door een orthodoxe jood?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_79571203
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het lijkt me dan dat hetzelfde geldt voor mensen die op de SEH een arts weigeren op basis van diens geslacht.
Patiënten kunnen zich beroepen op de vrije artsenkeuze, maar dit lijkt me wel begrensd.
pi_79571233
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zou een moslim een probleem hebben als hij op een gemeentehuis geholpen zou worden door een orthodoxe jood?
Ik vind dit niet ondenkbaar.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:01:27 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79571281
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:59 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind dit niet ondenkbaar.
En dan?? Hoe moet dat dan opgelost worden??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_79571285
quote:

[..]

En wordt het geaccepteerd als de moslim in kwestie stennis gaat schoppen?
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:02:16 #206
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_79571306
Prima als hij haar wil weigeren. Dan gaat ie toch lekker in een andere rij weer achteraan staan? Niks mis mee. Wel is het erg dat ie stennis gaat lopen schoppen.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:02:57 #207
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79571329
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is nogal een vergelijking. Ik weet dat mensen als jij de islam beschouwen als het nieuwe nazisme. Echter, de boodschap achter white power uitdragen middels een t-shirt is wel heel iets anders dan een hoofddoekje.
Wat is er mis met die vergelijking?

Oh wacht, het toont aan dat jij onderscheid maakt tussen het uitdragen van acceptabele en het uitdragen van onacceptabele priveopvattingen in de ambtelijke dienst. Ik wil uberhaupt niet lastig gevallen worden met priveopvattingen, die laat je als ambtenaar maar mooi thuis; ongeacht of ik me in de opvatting kan vinden of niet.
pi_79571339
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja hoor, want hij maakt dan een principieel punt.

Nee dus.
pi_79571352
quote:

[..]

Ja dat is evengoed onzin..
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:05:26 #210
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79571404
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:02 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Oh wacht, het toont aan dat jij onderscheid maakt tussen het uitdragen van acceptabele en het uitdragen van onacceptabele priveopvattingen in de ambtelijke dienst. Ik wil uberhaupt niet lastig gevallen worden met priveopvattingen, die laat je als ambtenaar maar mooi thuis; ongeacht of ik me in de opvatting kan vinden of niet.
Nogmaals, dan blijf je toch lekker thuis. Blijf weg uit de grote boze wereld. Wij kunnen jouw soort missen als kiespijn.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:05:51 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79571416
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit van niet, maar de vraag in deze is vooral: had de meneer in de OP om een andere medewerker kunnen verzoeken, en zou dat verzoek zonder problemen gehonoreerd zijn, of had het sowieso tot problemen geleid?? Waarmee ik overigens niet zeg dat zijn gedrag niet zeer overtrokken was.
En mag er verzocht worden om een andere medewerker, als de geloofsuiting en/of het geslacht van de jou toebedeelde medewerker je niet bevalt?

Het betreft in een gemeentehuis geen noodsituatie als op de SEH, er gaan geen levensreddende kostbare minuten verloren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:06:11 #212
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_79571423
Een WP T-shirt gelijkstellen aan een hoofddoekje of Davidster. Please.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:07:34 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79571462
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:02 schreef Zwansen het volgende:
Prima als hij haar wil weigeren. Dan gaat ie toch lekker in een andere rij weer achteraan staan? Niks mis mee. Wel is het erg dat ie stennis gaat lopen schoppen.
Tegenwoordig trek je in een gemeentehuis een nummertje, en dan kom je vanzelf bij balie D terecht, soms heb je mazzel en kun je ook bij balie B terechtkomen, maar de kans is groot dat je als je ingevoerd hebt dat je een aanvraag voor een dakkapel wilt indienen toch weer bij balie D terechtkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_79571467
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nogmaals, dan blijf je toch lekker thuis. Blijf weg uit de grote boze wereld. Wij kunnen jouw soort missen als kiespijn.
Namens wie spreek je allemaal?
pi_79571474
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan?? Hoe moet dat dan opgelost worden??
Als dit op eenzelfde onverdraagzame wijze gebeurt als artsen op de SEH geregeld overkomt dan vind ik het niet ondenkbaar dat in sommige gevallen de lieve vrede bewaren de hoogste prioriteit geniet.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:10:09 #216
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79571538
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:06 schreef Copycat het volgende:
Een WP T-shirt gelijkstellen aan een hoofddoekje of Davidster. Please.
Wat is het verschil?
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:11:00 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79571558
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als dit op eenzelfde onverdraagzame wijze gebeurt als artsen op de SEH geregeld overkomt dan vind ik het niet ondenkbaar dat in sommige gevallen de lieve vrede bewaren de hoogste prioriteit geniet.
Je zou die moslim die een probleem heeft met de orthodox joodse gemeenteambtenaar dus wel een andere ambtenaar toewijzen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:13:39 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79571662
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:10 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat is het verschil?
Het ene is een uiting van een religie, het ander slechts een overtuiging van racisme.
WP is geen kerk, heeft geen heilig boek, heeft goden enz. WP bestaat slechts met het doel te discrimineren en choqueren.

Ik zou zelfs weigeren geholpen te worden door iemand met een WP shirt, dat vind ik nog triester dan het uiten van je geloofsovertuiging op de werkvloer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_79571680
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je zou die moslim die een probleem heeft met de orthodox joodse gemeenteambtenaar dus wel een andere ambtenaar toewijzen?
Ik relateer dit even aan situaties zoals ze bekend zijn in ziekenhuizen.
Als er zich een situatie voordoet waar er sprake is van intimidatie en bedreiging is de keuze in het moment zelf een tegemoetkoming of een mogelijke escalatie.
Ik denk dat niet in alle gevallen men dan kiest voor het laatste.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:15:21 #220
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_79571721
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:10 schreef Sachertorte het volgende:

Wat is het verschil?
Religieuze uiting versus niks anders dan een ordinaire racistische uiting.
Klein verschilletje hoor ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:16:00 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79571737
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik relateer dit even aan situaties zoals ze bekend zijn in ziekenhuizen.
Als er zich een situatie voordoet waar er sprake is van intimidatie en bedreiging is de keuze in het moment zelf een tegemoetkoming of een mogelijke escalatie.
Ik denk dat niet in alle gevallen men dan kiest voor het laatste.
Nou, het ging me juist om een gemeentehuis situatie......
Eigenlijk een beetje wat er nu gebeurd is maar dan met 2 andere geloven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_79571814
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:13 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Bron

Wat vinden we ervan?
Prima dat hij geweigerd wordt. Hij gaat maar ergens anders janken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_79571964
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:02 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Begrijp mij niet verkeerd; van mijn part wordt religie in zn geheel afgeschaft. Echter, een vergelijking maken tussen WP en de islam is natuurlijk je reinste onzin. Natuurlijk kun je discussieren over het feit of een hoofddoek wel of niet gepast is. Nu geldt er echter geen hoofddoekenverbod, dus moet die man zn muil houden.

Overigens frappant dat dit soort reacties niet werden gepost toen die buschaffeur zijn christelijke ketting moest bedekken. Toen schreeuwde iedereen moord en brand dat het onzin was dat hij zijn ketting af moest doen.
pi_79571998
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:13 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Bron

Wat vinden we ervan?
Ik vind dat je als klant mag weigeren je te laten helpen door een gemeentebeamte.
En ik vind dat als petjes verboden zijn, hoofddoekjes dat ook dienen te zijn.

Walgelijke vorm van onvrijheid dit. Deze man weigeren, wat een belachelijke actie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_79572007
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, het ging me juist om een gemeentehuis situatie......
Eigenlijk een beetje wat er nu gebeurd is maar dan met 2 andere geloven.
Ik relateer, in mijn reactie, de ziekenhuis situatie op de gemeentehuis situatie. De situatie die jij beschrijft is niet voorgevallen, dus ik ontleen wat er bekend is over echtgenotes van moslima's die artsen de toegang van behandelkamers ontzeggen (en andere voorbeelden) om een voorspelling te doen op jouw kwestie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')