Het is inderdaad opvallend dat een reactie die compleet off-topic is als hulde wordt gezien, en dat de on-topic reacties die dieper in gaan op de materie en onderbouwend reageren steeds vaker NIET van de PVV-aanhangers afkomstig zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom ga jij zo'n zielige reactie belonen? Of zijn dit soort reacties tegenwoordig prijzenswaardig onder rechtsmensen? Uitgeluld worden en vervolgens meerdere alinea's proberen grappig te doen over degene die jou heeft uitgeluld.
Ziehier het niveau van de PVV-aanhang.
Alleen daalt de criminaliteit in Amsterdam al jaren en zijn grote delen van de stad veel leefbaarder geworden. Maar hey, waarom de cijfers erbij pakken als je ook kan liegen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:09 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik vind Wilders een gevaarlijke gek maar zijn analyse over Cohen is natuurlijk ongelofelijk raak.
En wederom laat je me versteld staan met bovenstaand prachtig stukje proza. Het moet inderdaad maar eens afgelopen zijn met de op pure afgunst gebaseerde persoonlijke aanvallen aan het adres van de user maartena, aanvallen die ook nog eens compleet off-topic zijn!quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is inderdaad opvallend dat een reactie die compleet off-topic is als hulde wordt gezien, en dat de on-topic reacties die dieper in gaan op de materie en onderbouwend reageren steeds vaker NIET van de PVV-aanhangers afkomstig zijn.
Poon is een van de weinigen qua PVV aanhang die nog echt on-topic en onderbouwend discussieerd.... het niveau van de PVV aanhang wordt inderdaad steeds bedroevender met persoonlijke aanvallen die niets bijdragen aan het topic, en ook nog eens compleet off-topic zijn.
Nee hoor, Amsterdam wordt steeds meer onleefbaar.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Alleen daalt de criminaliteit in Amsterdam al jaren en zijn grote delen van de stad veel leefbaarder geworden. Maar hey, waarom de cijfers erbij pakken als je ook kan liegen.
je reageert zoals maartenaa het al zei... offtopic en niet ter zake...quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:42 schreef analjustice het volgende:
[..]
En wederom laat je me versteld staan met bovenstaand prachtig stukje proza.
Wat een vreemde reactie op mijn lofuiting over mijn held maartena. Ik snap hier bijzonder weinig van en kan er dus niks mee. Maar het zal verder wel.quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je reageert zoals maartenaa het al zei... offtopic en niet ter zake...
bestrijdt maartenaa met argumenten over kwesties en probeer niet hemzelf te tackelen..
hij is idd goed in argumenteren... en dus irritant als je persé wilt "winnen" ...
of je kunt gewoon toegeven dat er niet veel te winnen valt en toch maar weer proberen met zinnige argumenten te komen..
ken je dat ?
ps... heb je nu een speciaal voor het tackelen van maartenaa een kloon gemaakt ?
Dat is helamaal niet dankzij het hele gebeuren in Almere hoor. Maar allemaal dankzij maartena.quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:05 schreef dramatiek het volgende:
Tegen 9 juni past de volledige PVV aanhang in een klein voetbalstadion. Het kwartje begint bij veel mensen (na bv Almere) toch echt te vallen.
Nee, het lijkt me volstrekt duidelijk dat dit allemaal komt door de emigratie van maartena. Sinds hij in 2002 ons moddergat verruilde voor het beloofde land, is het bergafwaarts gegaan met Nederland. Dat kán gewoon geen toeval zijn!quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:11 schreef Keesflap het volgende:
Is de enorm snelle opkomst van mensen die zich tegen de politiek keren zoals Wilders, Fortuyn en Verdonk een teken dat de Nederlandse bevolking steeds minder ziet in de traditionele zachte Nederlandse politiek en meer harde leiders wil?
Toch vreemd dat de leefbaarheidsindex, zowel subjectief als objectief, wel alleen maar stijgt. maar laat me raden: je woont niet in Amsterdam, je komt er een keer per jaar en dan vindt je het eng omdat het een grote stad is?quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:04 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nee hoor, Amsterdam wordt steeds meer onleefbaar.
Meer criminaliteit in Amsterdam
Wilders heeft dus gelijk dat Cohen een levensgevaarlijke bestuurder is.
Ik raad je aan andere bronnen te raadplegen dan user marteena
Lofuiting of niet, snap je nu echt niet dat dat soort postings echt NIETS bijdragen aan de discussie, en totaal off-topic zijn?quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:08 schreef analjustice het volgende:
Wat een vreemde reactie op mijn lofuiting over mijn held maartena
Je snapt echt niet wat off-topic en on-topic precies inhoudt?quote:Ik snap hier bijzonder weinig van en kan er dus niks mee. Maar het zal verder wel.
Ik volg je even niet. Ik denk dat ik te dom ben om het bovenstaande te snappen. Maar dat is natuurlijk niet zo raar, aangezien ik tot voor kort nog PVV stemde en daar pas van genezen ben nadat ik zeer recentelijk jouw indrukwekkende posts op dit forum onder ogen kreeg.quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Lofuiting of niet, snap je nu echt niet dat dat soort postings echt NIETS bijdragen aan de discussie, en totaal off-topic zijn?
Het enige wat je doet is maartena dit, maartena dat, maar tot echt nuttige discussies over de onderwerpen waar dit topic voor bedoeld is, daar ben je blijkbaar niet toe in staat. En dat lijkt steeds meer tekenend voor PVV-steuners die in dit topic posten.
[..]
Je snapt echt niet wat off-topic en on-topic precies inhoudt?
quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Lofuiting of niet, snap je nu echt niet dat dat soort postings echt NIETS bijdragen aan de discussie, en totaal off-topic zijn?
Het enige wat je doet is maartena dit, maartena dat, maar tot echt nuttige discussies over de onderwerpen waar dit topic voor bedoeld is, daar ben je blijkbaar niet toe in staat. En dat lijkt steeds meer tekenend voor PVV-steuners die in dit topic posten.
[..]
Je snapt echt niet wat off-topic en on-topic precies inhoudt?
Het stadsdeel Sloterdijk, waar enorm veel allochtonen wonen, lijkt echter juist MINDER crimineel te worden:quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:04 schreef voice-over het volgende:
Boehoe, Cohen is levensgevaarlijkquote:Op donderdag 25 maart 2010 16:04 schreef voice-over het volgende:
[..]
Mijn mening met betrekking tot het on-topic onderwerp in dat bewuste topic is dat die Marokkanen per direct voor jaren de gevangenis in mogen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:48 schreef analjustice het volgende:
Wel zou ik je graag willen wijzen op het volgende: wellicht heb je het in al je voortreffelijkheid gemist, maar je mening over een ander onderwerp in een ander topic is door meerdere users zeer gewenst!
Ow nevermind, je bent te hardleers: Forum-Banmeldtopicquote:Op donderdag 25 maart 2010 17:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Kap eens met je getroll analjustice
Opgeruimd staat netjes!quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:50 schreef remlof het volgende:
Ow nevermind, je bent te hardleers: Forum-Banmeldtopic
Ik reageerde alleen op jouw vierkante foute bewering dat de criminaliteit in Amsterdam is afgenomen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Toch vreemd dat de leefbaarheidsindex, zowel subjectief als objectief, wel alleen maar stijgt. maar laat me raden: je woont niet in Amsterdam, je komt er een keer per jaar en dan vindt je het eng omdat het een grote stad is?
De cijfers spreken elkaar dus tegen, dat is inderdaad vreemd. Ik neem aan dat jij niet aan één van de twee meer waarde hecht dan de ander op basis van niets, puur omdat jou dat beter uitkomt? Maar laat me raden: Je woont toevallig in Amsterdam en denkt daarom een monopolie te hebben op een mening over Hoofdstad.quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Toch vreemd dat de leefbaarheidsindex, zowel subjectief als objectief, wel alleen maar stijgt. maar laat me raden: je woont niet in Amsterdam, je komt er een keer per jaar en dan vindt je het eng omdat het een grote stad is?
Uit het veiligheidsrapport 2002 t/m 2006quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:01 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik reageerde alleen op jouw vierkante foute bewering dat de criminaliteit in Amsterdam is afgenomen.
Ja joh, dit bewijst weer heel veel. Je had mij op mijn 14de moeten vragen waarom ik zware shag rookte, dan had ik je verteld dat ik dat zou roken tot mijn 80ste. Totdat je volwassen wordt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:47 schreef poon het volgende:
[..]
Dit bewijst niet dat 'bontkraagjes' de koran lezen en daarom dan dit soort dingen gaan roepen, maar waar komt dat antisemitisme vandaan? Waar komt homohaat onder Marokkaanse jongeren vandaan als het niet uit de koran/moskee komt? Check marokko.nl voor andere uitzonderingen.
Groepsgedrag. Ze weten waar ze vandaan komen, en ze weten dat de Israelis van alles hebben gedaan tegen mensen die hetzelfde geloof hebben als hen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:47 schreef poon het volgende:
Maar even iets anders. Maartena stelt dat criminaliteit niets te maken heeft met de islam. Marokkaanse straatterroristen (of rotjochies/belhamels als je van eufemismen houdt) hebben zelden een moskee van binnen gezien. Ik ben zelf geneigd dit ook aan te nemen, maar hoe moeten we dit beeld dan zien?
Dit bewijst niet dat 'bontkraagjes' de koran lezen en daarom dan dit soort dingen gaan roepen, maar waar komt dat antisemitisme vandaan? Waar komt homohaat onder Marokkaanse jongeren vandaan als het niet uit de koran/moskee komt? Check marokko.nl voor andere uitzonderingen.
Cohen en Wilders kunnen zeggen wat ze willen. Je hoeft alleen naar de cijfers te kijken.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:01 schreef Terreros85 het volgende:
Natuurlijk kun je die cijfers op je eigen manier interpreteren. Cohen zal zeggen: Zie je wel dat het veiliger is. Wilders zal zeggen: Mensen hebben geen vertrouwen meer om aangifte te doen. Tsja, en zou blijf je bakkelijen.
Deze jongen is oud genoeg (zeker geen 14) om verantwoordelijk te worden gehouden voor dit soort uitspraken, geen slappe excuses (wat mij betrefte he, ieder zn mening)quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:02 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ja joh, dit bewijst weer heel veel. Je had mij op mijn 14de moeten vragen waarom ik zware shag rookte, dan had ik je verteld dat ik dat zou roken tot mijn 80ste. Totdat je volwassen wordt.
Wat een gewauwel. 'Op zoek naar een identiteit die ze niet kunnen vinden?' Zweveriger heb ik ze in tijden niet gehoord.quote:Waar het vandaan komt (als het er al is). Omdat ze als groep constant beschimpt worden gaan ze opzoek naar een identiteit die ze nergens kunnen vinden.
quote:Vroeger zag je zulk gedrag ook onder het extremere gabbervolk. Jeugd die de weg kwijtraakt omdat ze overal uitgekotst worden door figuren zoals jij.
Voortaan eerst even lezen voordat je dit soort krachttaal uitslaat. Nergens beweer ik met dit filmpje iets te bewijzen. Integendeel. Ik vraag me gewoon hardop iets af.quote:Wanneer jij kinderen van 14 allesoverziende rationele vermogens toekent dan ben je simpelweg triest bezig.
Zo'n kind weet niet op een volwassen niveau waar hij het over heeft, dat jij dit ziet aan bewijs geeft toch wel aan dat je een probleem hebt met je inlevingsvermogen t.o.v. een kind en al helemaal een kind in ontwikkeling die ook nog eens moet opgroeien in een uitgekotste groep in de samenleving.
Ik reageer wat dit betreft nog op Maartena's post.quote:Je had trouwens ook een filmpje van Feyenoord aanhangers neer kunnen plempen die 2x 45 minuten kankerjoden schreeuwen als ze in Amsterdam komen voetballen. Je zou je ook kunnen afvragen of dat onder jodenhaat valt of onder dommigheid.
Ik maak me absoluut niet druk om uitspraken van PVV aanhangers maar meer om de uitspraken van een volwassen man die met simpele, polariserende, discriminerende en extreme retoriek een electoraat binnen probeert te slepen over de hoofden van jongens zoals in dit filmpje die gekoppeld worden aan de Islam, straatterrorist genoemd worden en uitgesloten worden. Jij zou je als marokkaanse jongen van 14 nergens iets van aantrekken want jij was 1 van de enige jongens van 14 waarop de omgeving en het bijbehorende stigma geen invloed zouden hebben? Dat je dit filmpje erbij haalt om je suggestief iets " hardop af te vragen" toont nogmaals aan dat je een gebrekkig inlevingsvermogen hebt en iig geen verstand hebt van identiteitsvorming, groepsprocessen en het effect van stigmatisering op identiteitsvorming.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:27 schreef poon het volgende:
[..]
Deze jongen is oud genoeg (zeker geen 14) om verantwoordelijk te worden gehouden voor dit soort uitspraken, geen slappe excuses (wat mij betrefte he, ieder zn mening)
[..]
Wat een gewauwel. 'Op zoek naar een identiteit die ze niet kunnen vinden?' Zweveriger heb ik ze in tijden niet gehoord.
[..]
Doe niet alsof je me kent, dat doe je namelijk niet. Nee het is inderdaad mijn schuld dat ze dit soort uitspraken doen. Ik vind het ongelooflijk dat je je druk maakt om uitspraken van PVV-aanhangers, maar dit wegwuift als een identiteitscrisis en dat je vindt dat hij geen blaam treft
[..]
Voortaan eerst even lezen voordat je dit soort krachttaal uitslaat. Nergens beweer ik met dit filmpje iets te bewijzen. Integendeel. Ik vraag me gewoon hardop iets af.
[..]
Ik reageer wat dit betreft nog op Maartena's post.
Dus de Marokkaanse jongeren zijn niet geheel vrij van geloof. Ze koesteren wel een zekere sympathie voor de islam. Ik zeg niet dat daar iets mis mee is, maar het lijkt mij niet onbelangrijke informatie.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Groepsgedrag. Ze weten waar ze vandaan komen, en ze weten dat de Israelis van alles hebben gedaan tegen mensen die hetzelfde geloof hebben als hen.
'Hama's joden aan het gas' is niet te vergelijken omdat joden en geuzennaam is van Ajax. Geen Feyenoordsuporter heeft werkelijk een hekel aan joden. Als ajax als geuzennaam de muizen had gehad, dan hadden Feyenoordsupporters de hele tijd miauw in het stadion geroepen (weet ff geen beter voorbeeld).quote:De Feyenoord supporters die "Joden, Joden" roepen in combinatie met negatieve acties die men wil doen met die Joden weten ook alleen maar dat Amsterdam voorheen veel Joden had, en dat Ajax daar automatisch mee verbonden wordt, maar ik geloof er zelf ook geen hout van dat geen van die Feyenoord supporters echt een Koran, Bijbel, Tora, of zelfs een Geschiedenisboek heeft geopend om de daadwerkelijke herkomst ervan goed te bestuderen VOOR dat ze wat roepen.
Voorbeeld:
Je kan mij ook niet wijsmaken dat de - voornamelijk AUTOCHTONE - Feyenoordsupporters echte anti-Semieten zijn met hun "Hamas, Hamas, Joden aan het gas" geroep tijdens wedstrijden met Ajax.
Verbonden met een kerk/moskee of niet, homohaat en antisemitisme onder jongeren is dus volgens jou wel degelijk een uitwas van geloof. Dit lijkt me eens te meer een reden om islamkritisch te blijven en in de samenleving te aan te sturen op een door mij eerder genoemde ontmoskeeďng. En dat stimuleer je niet door de islam te knuffelen.quote:Qua homo-haat vergelijkbaar. Ze zijn zo opgevoed. Hetzelfde kun je zeggen voor de gereformeerde jongeren die in Putten, Gelderland een homo in elkaar trimden, terwijl ze zelf toch aangeven zich nauwelijks meer verbonden te voelen met die gereformeerde kerk, en de kerken in Nederland inderdaad een redelijke leegloop zien onder de jeugd. Ze worden vanuit huis uit opgevoed met een bepaalde afkeer voor homo's, en dat is zeker in streng Christelijke gemeenschappen zeker nog het geval, en niet alleen in Nederland. Onder de moslimgemeenschap is dat niet veel anders.
quote:Overigens is de homo-haat op Aruba en Curacao ook een redelijk probleem, veel homo-toeristen doen de eilanden niet meer aan omdat vakantievierende homo-paren nogal eens werden lastig gevallen.
Je interpreteert dingen die er niet zijn. Ik vroeg me oprecht af hoe hier door 'jullie' tegenaan gekeken wordt aangezien doorgaans gesuggereerd wordt dat Marokkaanse jongeren niet meer praktiserend islamitisch zijn. In een post van Maartena lees ik nu dat het dus wel meevalt. En dat jij een op een islamitische cultuur gebaseerde opvoeding totaal buiten beschouwing laat en dit soort uitlatingen volledig toebedeelt aan identiteitsforming veroorzaakt door uitspraken op internetfora, getuigd wat mij betreft van een onkritisch denkvermogen en het met de mantel der liefde bedekken van dit soort tuig. Een beetje dit soort gedrag goedpraten, kom nou!quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:36 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik maak me absoluut niet druk om uitspraken van PVV aanhangers maar meer om de uitspraken van een volwassen man die met simpele, polariserende, discriminerende en extreme retoriek een electoraat binnen probeert te slepen over de hoofden van jongens zoals in dit filmpje die gekoppeld worden aan de Islam, straatterrorist genoemd worden en uitgesloten worden. Jij zou je als marokkaanse jongen van 14 nergens iets van aantrekken want jij was 1 van de enige jongens van 14 waarop de omgeving en het bijbehorende stigma geen invloed zouden hebben? Dat je dit filmpje erbij haalt om je suggestief iets " hardop af te vragen" toont nogmaals aan dat je een gebrekkig inlevingsvermogen hebt en iig geen verstand hebt van identiteitsvorming, groepsprocessen en het effect van stigmatisering op identiteitsvorming.
Ik praat het gedrag niet goed. Je moet ingrijpen op de plekken waar de omgeving tekort schiet. Polariseren werkt daar averechts. Iedereen dient zich verder te houden aan de wet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:50 schreef poon het volgende:
[..]
Je interpreteert dingen die er niet zijn. Ik vroeg me oprecht af hoe hier door 'jullie' tegenaan gekeken wordt aangezien doorgaans gesuggereerd wordt dat Marokkaanse jongeren niet meer praktiserend islamitisch zijn. In een post van Maartena lees ik nu dat het dus wel meevalt. En dat jij een op een islamitische cultuur gebaseerde opvoeding totaal buiten beschouwing laat en dit soort uitlatingen volledig toebedeelt aan identiteitsforming veroorzaakt door uitspraken op internetfora, getuigd wat mij betreft van een onkritisch denkvermogen en het met de mantel der liefde bedekken van dit soort tuig. Een beetje dit soort gedrag goedpraten, kom nou!
Ja, de homo-haat en het anti-Semitische zijn inderdaad uitwassen van het geloof. Waar het mij meer om gaat in dit verband is dat dit dus inderdaad niet nieuw is. In de westerse wereld, en zeker niet alleen in Nederland, lopen we eigenlijk al eeuwen achter de feiten en de wet aan.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:37 schreef poon het volgende:
Dus de Marokkaanse jongeren zijn niet geheel vrij van geloof. Ze koesteren wel een zekere sympathie voor de islam. Ik zeg niet dat daar iets mis mee is, maar het lijkt mij niet onbelangrijke informatie.
Verbonden met een kerk/moskee of niet, homohaat en antisemitisme onder jongeren is dus volgens jou wel degelijk een uitwas van geloof. Dit lijkt me eens te meer een reden om islamkritisch te blijven en in de samenleving te aan te sturen op een door mij eerder genoemde ontmoskeeďng. En dat stimuleer je niet door de islam te knuffelen.
Ja natuurlijk. Maar die Marokkaanse straatjochies gaan toch ook niet naar Synagoges en Kosher slagers om daar bommen door de ruiten te smijten? Ze roepen heel stoer van alles in een groep, maar ze maken zich op die manier natuurlijk net zo belachelijk als de "supporters" in gezichts-verhullende doeken in deze film reeks:quote:'Hama's joden aan het gas' is niet te vergelijken omdat joden en geuzennaam is van Ajax. Geen Feyenoordsuporter heeft werkelijk een hekel aan joden. Als ajax als geuzennaam de muizen had gehad, dan hadden Feyenoordsupporters de hele tijd miauw in het stadion geroepen (weet ff geen beter voorbeeld).
Welja, relativeer er maar lustig op los. Waarom voeren Marokkanen alle verkeerde lijstjes als criminaliteit, schooluitval en werkloosheid aan? Ik weet al wat je gaat zeggen: Marokkanen worden gepest en gesard door de Nederlandse maatschappij.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:07 schreef maartena het volgende:
Criminaliteit is aanwezig. Maar NIET alleen bij Marokkanen, ook bij Antillianen en Surinamers.
Homohaat is aanwezig. Maar NIET alleen bij Moslims, ook bij Christenen.
Vrouwenonderdrukking is aanwezig. Maar NIET alleen bij Moslims, ook bij Christenen en zelfs in de politiek waar de SGP nog steeds - tegen klachten van de VN in - vrouwen niet toelaat in de partij.
Marokkanen worden niet echt gestimuleerd door ze allemaal over één kam te scheren met diegenen die falen in onze maatschappij.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 03:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
Welja, relativeer er maar lustig op los. Waarom voeren Marokkanen alle verkeerde lijstjes als criminaliteit, schooluitval en werkloosheid aan? Ik weet al wat je gaat zeggen: Marokkanen worden gepest en gesard door de Nederlandse maatschappij.
Figuren als jij zorgen ervoor dat geen enkel maatschappelijk probleem wordt opgelost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |