abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79445912
Terwijl de kranten vol staan van (mogelijke) moslim extremisten, wordt er weinig gerept over de Nederlandse terroristen. Ik had tot vandaag in ieder geval nooit gehoord van deze man.
quote:
OM heeft nieuw bewijs tegen Eric Jan Q.

ROTTERDAM - Het openbaar ministerie heeft nieuw bewijs gevonden tegen Eric Jan Q., die wordt verdacht van het voorbereiden van terroristische aanslagen. Dat meldt de NOS.

In de bossen bij Arnhem zijn verdachte spullen gevonden die van Q. zouden zijn. Het gaat om uitgebreide handleidingen om van chemicaliën explosieven te maken.

In de extra-beveiligde zittingszaal van het gerechtsgebouw in Rotterdam buigen Haagse rechters zich maandag en dinsdag over de strafzaak tegen Q.

Hotel New York
Justitie vermoedt dat Q., een doorgewinterde crimineel, het tussen 2001 en 2007 had gemunt op onder meer doelen in het Botlekgebied, de rechtbank in Rotterdam en het nabijgelegen Hotel New York.

Ook zijn er aanwijzingen dat hij plannen had om een aanslag te plegen tijdens Prinsjesdag in Den Haag.

Ontsnapt
Q. ontsnapte in 2001 uit de gevangenis en bleef zes jaar voortvluchtig.
http://www.nu.nl/binnenla(...)wijs-eric-jan-q.html

Van Wiki wat over zijn verleden:
quote:
Opgegroeid in Vlaardingen werd hij berucht vanwege zeer gewelddadige overvallen op grenswisselkantoren. Het betrof overvallen op grenswisselkantoren in onder andere Station Hoek van Holland haven en Rotterdam Centraal Station, in 1998 en 1999. Bij een overval op het grenswisselkantoor in Maastricht in 1997 vielen vier gewonden omdat Quakkelsteijn explosieven gebruikte. Hij ging hierbij steeds professioneel en zeer gewelddadig te werk.

Hij bracht telkens explosieven tot ontploffing om zich toegang tot de grenswisselkantoren te verschaffen. Hij maakte daarbij gebruik van de enorme paniek en verwarring die dit veroorzaakte. Ook verschafte hij zich met behulp van een semi-automatisch vuurwapen een vluchtweg. Bij de overval in Hoek van Holland was zijn buit zeer groot.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eric_Jan_Quakkelsteijn
Leaf
pi_79446023
Ik dacht dat hij zijn geld met hockey verdiende aan de naam te zien.
  maandag 22 maart 2010 @ 13:53:39 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79446085
en wat is het motief van deze meneer om terroristische aanslagen te plegen?

neem aan dat hij overvallen wilde plegen met zijn springstoffen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 22 maart 2010 @ 13:53:48 #4
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79446098
Quakkelsteijn? Klinkt als een inwoner van Duckstad. Een achteroom van Lizzy, Juultje en Babetje of zo.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_79446136
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:53 schreef zoalshetis het volgende:
en wat is het motief van deze meneer om terroristische aanslagen te plegen?
Geld
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 22 maart 2010 @ 13:56:30 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79446224
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:54 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Geld
weinig verheven doel. gaan we nu alle criminelen terroristen noemen?
pi_79446492
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Als je een aanslag wil plegen op het botlek gebied of prinsjes dag vind ik niet echt standaard criminaliteit.
quote:
terrorisme

ter·ro·ris·me

het

Fr.

eerste editie 1864

(het plegen van) gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken
Leaf
  maandag 22 maart 2010 @ 14:05:03 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79446572
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als je een aanslag wil plegen op het botlek gebied of prinsjes dag vind ik niet echt standaard criminaliteit.
[..]
daarom mijn vraag wat het motief van deze meneer is. hij lijkt het te doen voor geld zonder politiek of maatschappelijk doel.
  Moderator maandag 22 maart 2010 @ 14:07:27 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_79446650
Die naam lijkt wel iemand uit de Donald Duck. Maar verder is het niet echt grappig natuurlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_79446660
http://nos.nl/artikel/145(...)kjan-q-opgepakt.html
quote:
Beruchte overvaller Erik Jan Q. opgepakt
Update: dinsdag 15 mei 2007, 14:29

De politie heeft zaterdag bij toeval één van de meest gezochte criminelen van Nederland aangehouden. Het gaat om de 36-jarige Erik Jan Q., die jarenlang voortvluchtig was.

Q. is veroordeeld tot 14 jaar gevangenisstraf voor gewelddadige overvallen op grenswisselkantoren in Rotterdam en Hoek van Holland eind jaren negentig. Daarbij blies hij de gevels op met explosieven en maakte hij zich al schietend uit de voeten.

Vooral de overval in Rotterdam ging met veel geweld gepaard. Voor het Centraal Station kwam het tot een schietpartij tussen Q. en de politie. Op het drukke Stationsplein werden zeker vijftig kogels afgevuurd.

Luchtkoker
In 2001 ontsnapte de overvaller via een luchtkoker uit gevangenis De Schie in Rotterdam.

Justitie beschouwt de man als extreem vuurwapengevaarlijk. Voormalig minister van Justitie Korthals Altes gaf daarom na Q.'s ontsnapping diens foto en voor- en achternaam vrij.

Volgens de politie verkeert Q. in neo-fascistische kringen en heeft hij speciale interesse in terrorisme en overlevingstechnieken.

Vorig jaar september deed de politie invallen bij rechts-extremisten in de Tarwewijk in Rotterdam. Erik Jan Q. zat daar ondergedoken, maar hij wist te ontkomen.

Kleding
Q. liep zaterdag in Arnhem tegen de lamp. Hij werd betrapt toen hij kleding wilde stelen. Een beveiligingsbeambte kon hem met de hulp van omstanders aanhouden en aan de poltie overgedragen.

De man weigerde zijn naam te noemen, maar door zijn vingerafdrukken kwam de politie er achter dat ze Erik Jan Q. hadden opgepakt.
Leaf
  maandag 22 maart 2010 @ 14:08:03 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79446670
Zoalshetis stelt een zeer terechte vraag. Het is pas terrorisme als er een duidelijk politiek motief achter steekt. Van een crimineel kan ik me zo'n motief nauwelijks voorstellen, aangezien dat eigenlijk een vorm van altruïsme is.
Waarom zou zo iemand zijn tijd, geld en eigen vrijheid op het spel zetten om het een of andere politieke ideaal te verwezelijken. En voor welk politiek doel strijdt die man dan?

Het lijkt me eerder een politiek doel om deze man onder de noemer terrorisme te scharen.
The End Times are wild
pi_79446703
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

daarom mijn vraag wat het motief van deze meneer is. hij lijkt het te doen voor geld zonder politiek of maatschappelijk doel.
Wat valt er te verdienen aan een aanslag op Prinsjesdag of het botlek gebied?

Die GWK kantoren zal inderdaad om het geld zijn gegaan. Maar misschien ook alleen maar om grotere aanslagen te kunnen plegen.
Leaf
  maandag 22 maart 2010 @ 14:09:36 #13
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79446738
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:08 schreef LXIV het volgende:
Zoalshetis stelt een zeer terechte vraag. Het is pas terrorisme als er een duidelijk politiek motief achter steekt. Van een crimineel kan ik me zo'n motief nauwelijks voorstellen, aangezien dat eigenlijk een vorm van altruïsme is.
Waarom zou zo iemand zijn tijd, geld en eigen vrijheid op het spel zetten om het een of andere politieke ideaal te verwezelijken. En voor welk politiek doel strijdt die man dan?

Het lijkt me eerder een politiek doel om deze man onder de noemer terrorisme te scharen.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_79447379
quote:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)anslagen-rsquo.dhtml
quote:
Bij een inval in een pand in Rotterdam waar Q. woonde, werden in 2006 onder meer afbeeldingen gevonden van het Botlekgebied, de hogesnelheidslijn, het Rotterdamse rechtbankgebouw en Hotel New York in Rotterdam.
Een aanslag voorbereiden tegen een rechtbank, lijkt me een redelijk politiek doel.

Wat zou het motief zijn om deze man onterecht als terrorist te benoemen?
Leaf
pi_79447538
Dit exemplaar is geschikt voor de doodstraf. Indien wij die zouden hebben en ik daar achter zou staan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 22 maart 2010 @ 14:39:23 #16
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_79447845
Welke politieke organisatie of beweging behoorde deze Eric Jan Q? Tot de Revolutionaire Quakkelsteijn Beweging?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 22 maart 2010 @ 14:54:06 #17
263818 Bleekscheet
wijs me de weg
pi_79448330
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:27 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

[..]

Een aanslag voorbereiden tegen een rechtbank, lijkt me een redelijk politiek doel.

quote:
Volgens de politie verkeert Q. in neo-fascistische kringen en heeft hij speciale interesse in terrorisme en overlevingstechnieken.

Vorig jaar september deed de politie invallen bij rechts-extremisten in de Tarwewijk in Rotterdam. Erik Jan Q. zat daar ondergedoken, maar hij wist te ontkomen.
Kortom politiek
routine
pi_79448400
quote:

quote:
Justitie beschouwt de man als extreem vuurwapengevaarlijk. Voormalig minister van Justitie Korthals Altes gaf daarom na Q.'s ontsnapping diens foto en voor- en achternaam vrij.

Mwa, denk wel dat je hem daaronder kan scharen eerlijk gezegd. Net als Samir A wilde hij de samenleving blijkbaar ontwrichten.
samir A kreeg negen jaar [upd] Negen jaar cel voor Samir A.
Denk dat die Erik-Jan wel langer vast gaat zitten dan. Hij kreeg veertien jaar voor de overvallen. Tel daar negen jaar bij op.....
quote:
In 2003 kreeg Q. veertien jaar cel voor een reeks zeer gewelddadige overvallen. Hij ontsnapte nog voordat de rechtbank het vonnis had uitgesproken. In 2007 kon hij opnieuw worden aangehouden.
Mmmm...alleen wat moeten ze feitelijk uitzitten?

Zien ze daarna af van hun plannen? Brrr...wat een beesten lopen er toch rond op deze aardkloot
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_79450943
Die politie-invallen in Rotterdam vonden trouwens plaats naar aanleiding van een incident waarbij een van zijn kompanen met een pistool achter een negroide man aanrende.
Allah Al Watan Al Malik
pi_79451013
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
Die politie-invallen in Rotterdam vonden trouwens plaats naar aanleiding van een incident waarbij een van zijn kompanen met een pistool achter een negroide man aanrende.
Er zijn heel wat rare mensen op deze wereld
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_79452663
quote:
Hogere straffen onder terrorismewetgeving?
Ja, ik generaliseer.
  maandag 22 maart 2010 @ 18:36:52 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79457029
quote:

[..]

[..]

Het is natuurlijk erg in om mensen als terrorist te benoemen. Bush deed niet anders. Was je toevallig militair in het leger van Saddam en had je een succesje in de verdediging bij de inval dan kon je ook al als terrorist in het gevang komen. Het verschijnsel is dus niet nieuw.

Het gaat om het grote verschil in beweegredenen tussen een crimineel en terrorist. Een crimineel is a-sociaal en egoïstisch. Ten koste van de maatschappij zoekt hij zijn eigen voordeel.
Een terrorist is dat juist niet. Ten koste van zichzelf (moeite, geld, leven, vrijheid) probeert hij de maatschappij te verbeteren volgens zijn ideaal. (Niet dat ik hiermee terrorisme goedkeur of zelf ook maar probeer te bagatelliseren, maar het gaat me puur om de beweegreden van het individu).

Daarom vind ik het heel vreemd als iemand crimineel is en tegelijkertijd ook terrorist. Het zijn echt heel verschillende zaken. Ook is er naar mijn weten nooit een aanslag zoals die Eric Jan zou plannen gepleegd in Nederland. Alle aanslagen waren van gestoorde individuen, die over heel weinig kennis beschikten om echt kwaad te doen. (Fortuyn, Van Gogh, Apeldoorn) Allemaal eenlingen met een raar beeld van de maatschappij.
The End Times are wild
pi_79457460
Als deze meneer met de rare naam gewoon levenslang had gehad voor zijn "uiterst gewelddadige" criminaliteit, had hij nooit aanslagen kunnen voorbereiden.

Maar ja, dit is VerNederland.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 22 maart 2010 @ 18:49:14 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79457521
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:31 schreef waht het volgende:
Dit exemplaar is geschikt voor de doodstraf. Indien wij die zouden hebben en ik daar achter zou staan.
hij brengt de maatschappij idd niet veel goeds. liever eenzame levenslange opsluiting, maar zelfs dat stuit tegen mijn humanistische borst.
pi_79457610
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij brengt de maatschappij idd niet veel goeds. liever eenzame levenslange opsluiting, maar zelfs dat stuit tegen mijn humanistische borst.
De maatschappij wordt door de Rode Ridders van de Ronde Maakbaarheidstafel liever "spannend" gehouden door notoire pedofielen weer in kinderrijke buurten te plaatsen, straatverziekend mocrotuig niet uit te zetten en levensgevaarlijke criminelen hun vrijheid te gunnen.

Wat een treurnis.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_79457768
quote:

of mogenlijk een strafrechterlijk doel.... door het 'labeltje' terrorisme te gebruiken is de kans groot dat men deze man opeens kan veroordelen voor een zwaarder delict én ook een veel zwaardere strafeis neerleggen...

voorbereiding van een overval is nu niet een erg 'zwaar' delict, maar voorbereiding van een terroristische aanslag wél en dat uit zich dan ook in een veel langere gevangenisstraf..
eigenlijk een beetje belachelijk omdat het verschil niet eens groot hoeft te zijn, maar heel erg 'subjectief' omdat vastgesteld zou moetn worden dat hij een bepaald 'motief' zou hebben met zn daad..

al naar gelang dat 'motief' nagewezen kan worden, kan iemand opeens een véél langere gevangenisstraf krijgen, voor verder exact dezelfde daden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_79459019
Quakkelsteijn is levensgevaarlijk.
  maandag 22 maart 2010 @ 19:28:49 #28
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79459242
Je vraagt je af hoe zo'n man zich 6 jaar schuil kan houden. Buit ergens begraven?
tja hoe lomp en erg het ook allemaal is. Het heeft wel iets avontuurlijks
pi_79459289
Terrorisme heeft altijd wel wat avontuurlijks.
Allah Al Watan Al Malik
  Eindredactie Games maandag 22 maart 2010 @ 20:54:19 #30
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_79464030
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:29 schreef Mutant01 het volgende:
dus moslims zijn avonturiers
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 22 maart 2010 @ 20:55:09 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79464078
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:29 schreef Mutant01 het volgende:
  maandag 22 maart 2010 @ 20:57:44 #32
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79464234
Persoonlijk had ik het over de overvallen....
pi_79464454
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:47 schreef El_Matador het volgende:
Als deze meneer met de rare naam gewoon levenslang had gehad voor zijn "uiterst gewelddadige" criminaliteit, had hij nooit aanslagen kunnen voorbereiden.
Of gewoon de gevangenis beter beveiligen, natuurlijk...
  maandag 22 maart 2010 @ 21:14:57 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79465201
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Of gewoon de gevangenis beter beveiligen, natuurlijk...
hij is toch niet ontsnapt? maar eervol vrijgelaten?
pi_79465311
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij is toch niet ontsnapt? maar eervol vrijgelaten?
quote:
Ontsnapt

Q. ontsnapte in 2001 uit de gevangenis en bleef zes jaar voortvluchtig.
http://www.nu.nl/binnenla(...)wijs-eric-jan-q.html
pi_79465562
quote:

Natuurlijk, dan hadden we nu overvolle gevangenissen, en werd je voor elk wissewasje een maand tot langer weggestopt laat staan de gevangenissen die slechter en slechter worden door geldgebrek wegens overpopulatie. Nederland is alles behalve een crimineel land en ik denk dat in landen met hoge straffen zoals de VS we moeilijk kunnen zeggen dat het daar nu zo fantastisch werkt.
  maandag 22 maart 2010 @ 21:21:22 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79465607
quote:
hij is echt een beetje de timothy mcveigh van de lage landen.
pi_79473313
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Natuurlijk, dan hadden we nu overvolle gevangenissen, en werd je voor elk wissewasje een maand tot langer weggestopt laat staan de gevangenissen die slechter en slechter worden door geldgebrek wegens overpopulatie. Nederland is alles behalve een crimineel land en ik denk dat in landen met hoge straffen zoals de VS we moeilijk kunnen zeggen dat het daar nu zo fantastisch werkt.
Och, El_matador kijkt graag naar hoe ze het in niet zo'n ontwikkelde landen doen. Want hij wilt natuurlijk niet meer belasting betalen.
Gewoon 100 man in een cel, moet toch kunnen.

En pedo's en moordenaards moeten op het dorpsplein en publiek ophangen worden, gaat ie gezellig met z'n kindertjes kijken.
pi_79475427
quote:

Als jij nooit geboren was, had je nooit zulke onzin uit kunnen kramen.
Maar dat is de natuur he.
Leaf
pi_79475545
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Och, El_matador kijkt graag naar hoe ze het in niet zo'n ontwikkelde landen doen. Want hij wilt natuurlijk niet meer belasting betalen.

En pedo's en moordenaards moeten op het dorpsplein en publiek ophangen worden, gaat ie gezellig met z'n kindertjes kijken.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar ook niet tegen zou zijn
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_79475649
quote:
Op maandag 22 maart 2010 18:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is natuurlijk erg in om mensen als terrorist te benoemen. Bush deed niet anders. Was je toevallig militair in het leger van Saddam en had je een succesje in de verdediging bij de inval dan kon je ook al als terrorist in het gevang komen. Het verschijnsel is dus niet nieuw.

Het gaat om het grote verschil in beweegredenen tussen een crimineel en terrorist. Een crimineel is a-sociaal en egoïstisch. Ten koste van de maatschappij zoekt hij zijn eigen voordeel.
Een terrorist is dat juist niet. Ten koste van zichzelf (moeite, geld, leven, vrijheid) probeert hij de maatschappij te verbeteren volgens zijn ideaal. (Niet dat ik hiermee terrorisme goedkeur of zelf ook maar probeer te bagatelliseren, maar het gaat me puur om de beweegreden van het individu).

Daarom vind ik het heel vreemd als iemand crimineel is en tegelijkertijd ook terrorist. Het zijn echt heel verschillende zaken. Ook is er naar mijn weten nooit een aanslag zoals die Eric Jan zou plannen gepleegd in Nederland. Alle aanslagen waren van gestoorde individuen, die over heel weinig kennis beschikten om echt kwaad te doen. (Fortuyn, Van Gogh, Apeldoorn) Allemaal eenlingen met een raar beeld van de maatschappij.
Wat de beweegredenen van Q zijn is nog gissen. Maar zo gauw je plannen hebt om het botlek gebied of een rechtbank op te blazen of een aanslap te plegen op Prinsjesdag, ben je met heel wat meer bezig dan een bank overvallen.
Dat zou ik zeker geen standaard criminaliteit noemen.

Dat je nu zegt dat de aanslagen op Fortuyn, Van Gogh en Koninginnedag 'niet echt kwaad' hebben gedaan vind ik op z'n zachtst gezegd ook wel opmerkelijk. In alle gevallen was er toch wel sprake van (tijdelijke) ontwrichting van Nederland.
Leaf
pi_79475696
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ja, dan kunnen onze burgerrechten effectiever afgebroken worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 23 maart 2010 @ 00:37:17 #43
274109 Politiek
Cry Freedom
pi_79475740
Erik tegen een muur zetten en volspreën met kogels
  dinsdag 23 maart 2010 @ 00:50:16 #44
274109 Politiek
Cry Freedom
pi_79476072
kwakkelstijn.
pi_79476753
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Excessief geweld noem jij "elk wissewasje"...

Je bent nog gekker dan ik dacht.

pi_79476757
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Gore lasterpraat, maar dat zijn we van jou wel gewend.

pi_79476885
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 01:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Excessief geweld noem jij "elk wissewasje"...

Je bent nog gekker dan ik dacht.
Ach houd toch op man, waarom heb je de doodstraf nog niet voorgesteld,
dat ruimt lekker op in die overvolle gevangenissen van je.

In jouw ogen verdient niemand een tweede kans, dat veronderstelt naast een gebrek aan inlevingsvermogen van zowel dader als slachtoffer, een gebrek aan kennis waar gevangenissen feitelijk toedienen. Het zijn niet meer dan correctieinstellingen. Je wordt gestraft voor een bepaalde tijd en daarnaast moet je ervan leren. Wanneer je elke vorm van oproer keihard de grond intrapt met joekels van straffen krijg je echt geen betere samenleving. Je hoeft maar naar de VS te kijken of naar vroegere samenlevingen. In de VS worden mensen voor belachelijk lange straffen in een groot hok bij elkaar gestopt met bewaking. Die agressie die ze daar logisch gezien ontwikkelen zal er echt niet toe leiden dat men na eventuele vrijlating het goede pad weer zal opgaan. Als jij voor deze vorm van geweld de straffen drastisch omhoog wilt gooien dan denk je niet na over de gevolgen. Dan gaan de straffen voor andere aanklachten ook omhoog. De staat drukt dan op een bepaalde manier negatief veel meer invloed uit op de samenleving en het imago van justitie en politie zal alles behalve verbeteren. Enige gevolg is een verharde samenleving, maar goed, als je voor Dexter wilt spelen moet je maar een ticket richting LA kopen.
pi_79476913
En gewoon doorgaan met trollen, lasteren en stromannen opwerpen.

Gast, serieus, wat DOE je hier in godsnaam?

pi_79476973
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 01:51 schreef El_Matador het volgende:
En gewoon doorgaan met trollen, lasteren en stromannen opwerpen.

Gast, serieus, wat DOE je hier in godsnaam?
Ja, ik ben degene die trollt, het enige wat je elk topic zegt waar je komt is dat iedereen in Nederland hogere straffen moet krijgen. Misschien zou jij eens moeten kappen met je totaal nutteloze opmerkingen.
Hogere straffen, volkeren die minderwaardig zijn, het superieure Westen dat zijn jouw drie hoofdthema's. Maak een eigen topic waar je dit in kan behandelen.
pi_79476988
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 01:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ja, ik ben degene die trollt, het enige wat je elk topic zegt waar je komt is dat iedereen in Nederland hogere straffen moet krijgen
Je leest niet, wil niet lezen en slechts je eigen mantra over mij herhalen, trol.

dinsdag 23 maart 2010 @ 02:08:04 #51
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79477042
Als je een vergelijking maakt tussen de VS en Nederland qua criminaliteit en straffen dan heb je al verloren.
Bedankt Hans.
pi_79477668
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 01:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ja, ik ben degene die trollt, het enige wat je elk topic zegt waar je komt is dat iedereen in Nederland hogere straffen moet krijgen. Misschien zou jij eens moeten kappen met je totaal nutteloze opmerkingen.
Hogere straffen, volkeren die minderwaardig zijn, het superieure Westen dat zijn jouw drie hoofdthema's. Maak een eigen topic waar je dit in kan behandelen.
Wat mij opvalt aan hem is dat hij in elk topic zanikt dat het hier in NL allemaal zo verschrikkelijk is.
Echt, je bent de deur nog niet uit of de marokkanen en pedo's hijgen je in de nek, volgens El-Matador.

De posts die El-Matador hier en daar in het rond strooit schetsen het beeld van een soort wild-west Nederland. Misschien in El-Matadors koppie ofzo.
pi_79478030
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 07:05 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat mij opvalt aan hem is dat hij in elk topic zanikt dat het hier in NL allemaal zo verschrikkelijk is.
Echt, je bent de deur nog niet uit of de marokkanen en pedo's hijgen je in de nek, volgens El-Matador.

De posts die El-Matador hier en daar in het rond strooit schetsen het beeld van een soort wild-west Nederland. Misschien in El-Matadors koppie ofzo.
Ik wist al dat je niet kon lezen.

Ik heb nergens de frequentie van gevallen genoemd. Maar blijkbaar vind jij het wel ok als er ergens een pedo die niet meer in de samenleving thuishoorde zich aan een kind vergrijpt. Het is namelijk maar "incidenteel", toch?

En de problemen met buitenlands straattuig zijn een voorbode voor Parijse en Brusselse toestanden. Complete wijken die ontoegankelijk zijn. 100en (!!) auto's die de fik in gaan daar. Dat moet je willen voorkomen. Ik wil dat. Jij ook?

pi_79478143
En dat proberen we hier in Nederland, met aardig wat succes, ook hard te voorkomen door voor een andere aanpak te kiezen dan de Belgen en Fransen. Of was je daar nog niet van op de hoogte Matador?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79478178
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:12 schreef du_ke het volgende:
En dat proberen we hier in Nederland, met aardig wat succes, ook hard te voorkomen door voor een andere aanpak te kiezen dan de Belgen en Fransen. Of was je daar nog niet van op de hoogte Matador?
Hahahaha, welke aanpak? De non-aanpak?

De enige manier om dat te voorkomen is:
- crimineel buitenlands tuig uitzetten
- niet luisteren naar achterlijke moslims die dingen eisen die tegen onze principes ingaan
- de politie geen prater, maar een doener maken
- harde eisen stellen aan laagopgeleide migranten (en werken met tijdelijke verblijfsvergunningen enzo)

pi_79478263
Ongelooflijk hoe bepaalde lieden in een topic over een Nederlandse terrorist, toch moslims of Marokkanen erbij weten te halen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_79478277
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:21 schreef Mutant01 het volgende:
Ongelooflijk hoe bepaalde lieden in een topic over een Nederlandse terrorist, toch moslims erbij weten te halen.
Wat mij betreft hebben het gewoon weer over deze roomblanke terrorist hoor. Als ik een vraag krijg, dan antwoord ik daar netjes op.

pi_79478313
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat mij betreft hebben het gewoon weer over deze roomblanke terrorist hoor. Als ik een vraag krijg, dan antwoord ik daar netjes op.
Ik raad je aan om naar een psychiater te gaan en te spreken over deze nare hardnekkige vorm van Marokkanen-haat.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 maart 2010 @ 08:30:09 #59
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79478385
Coole gast met een coole naam.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_79478464
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hahahaha, welke aanpak? De non-aanpak?

De enige manier om dat te voorkomen is:
- crimineel buitenlands tuig uitzetten
- niet luisteren naar achterlijke moslims die dingen eisen die tegen onze principes ingaan
- de politie geen prater, maar een doener maken
- harde eisen stellen aan laagopgeleide migranten (en werken met tijdelijke verblijfsvergunningen enzo)
In Frankrijk zitten ze veel meer op die aanpak (verboden op van alles, harde aanpak door de politie) en het effect is aardig averechts. Misschien werkt het Nederlandse systeem van het stimuleren van integratie en werken dan toch wel beter.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79478781
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik raad je aan om naar een psychiater te gaan en te spreken over deze nare hardnekkige vorm van Marokkanen-haat.
Dan is psychiater worden een super idee anno 2010
pi_79479471
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 08:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik wist al dat je niet kon lezen.

Ik heb nergens de frequentie van gevallen genoemd. Maar blijkbaar vind jij het wel ok als er ergens een pedo die niet meer in de samenleving thuishoorde zich aan een kind vergrijpt. Het is namelijk maar "incidenteel", toch?

En de problemen met buitenlands straattuig zijn een voorbode voor Parijse en Brusselse toestanden. Complete wijken die ontoegankelijk zijn. 100en (!!) auto's die de fik in gaan daar. Dat moet je willen voorkomen. Ik wil dat. Jij ook?
Als ik vind dat je overdrijft, betekent het nog niet dat ik pedo's en marokkaans straattuig ok vind.
Maar volgens mij bestaat in jouw wereld alleen de kleur zwart en de kleur wit.

dinsdag 23 maart 2010 @ 13:31:27 #63
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79488035
quote:
Eis van 16 jaar tegen crimineel Q.

` Justitie heeft een celstraf van 16
jaar geëist tegen Eric Jan Q. voor het
voorbereiden van terreuraanslagen en
andere misdrijven.Hij zou bomaanslagen
hebben willen plegen bij onder meer de
rechtbank in Rotterdam.

Op een schuiladres van Q. in de bossen
bij Arnhem zijn grote hoeveelheden
grondstoffen en hulpmiddelen voor het
maken van bommen gevonden evenals
kaarten van de doelwitten.

Q.,een beruchte overvaller,ontsnapte in
2001 uit de Rotterdamse gevangenis De
Schie en wist daarna zes jaar uit
handen van de politie te blijven.Hij
werd in mei 2007 aangehouden.
als voortvluchtige schuilplaatsen hebben in het bos

jongensboek.

Met een zieke geest d'r in
pi_79488399
16 jaar... dan heeft die dwaas nog niet eens recht op AOW. (Hij is geboren in 1971 lees ik.)
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:42:21 #65
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79488455
Kan hij weer nieuwe overvallen plegen.
Bedankt Hans.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:52:57 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79488880
Nederland heeft geen respect voor getalenteerde topcriminelen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_79491595
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:42 schreef bascross het volgende:
Kan hij weer nieuwe overvallen plegen.
2/3 uitzitten = 11 jaar, min een jaar in voorarrest = 10 jaar. Dus voor zijn 50e issie weer vrij.

VerNederland.

pi_79492110
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

2/3 uitzitten = 11 jaar, min een jaar in voorarrest = 10 jaar. Dus voor zijn 50e issie weer vrij.

VerNederland.
Verhuis naar Amerika ofzo.
Is iedereen weer blij.
pi_79494083
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

VerNederland.
Iedereen verdient een tweede kans, ook deze meneer.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_79495943
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:55 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Je bent niet serieus hoop ik?

Een "2e kans"? Hij heeft tig kansen gehad en verprutst. Zelfs ontsnapping uit de gevangenis was hem niets teveel.

Waarom wordt deze gek ooit nog in de samenleving gelaten? Wie schiet daar iets mee op??

pi_79496326
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:55 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Heeft hij al gehad. Verdient iedereen een 10e, 11e, 12e, 13e, 14e kans?

Deze man heeft vaak genoeg foute keuzes gemaakt. En niet in de orde van door rood lopen maar in de orde van mensen mishandelen.
pi_79497379
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:44 schreef waht het volgende:

[..]

Deze man heeft vaak genoeg foute keuzes gemaakt. En niet in de orde van door rood lopen maar in de orde van mensen mishandelen.
Exactemundo.

Wat is het toch dat de criminelen beschermd worden en de onschuldige burger blootgesteld moet worden aan dit soort eikels?

pi_79499304
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:44 schreef waht het volgende:

[..]

Als die echt zo onverbeterbaar is, dan zal die niet lang van zijn vrijheid genieten.
Zeker weten dat de politie hem goed in de gaten zal houden als die ooit weer vrijkomt.

Een uitgebreider bericht over de strafeis:
quote:
16 jaar geëist voor voorbereiden aanslagen Rotterdam
Uitgegeven: 23 maart 2010 12:48
Laatst gewijzigd: 23 maart 2010 15:26

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft dinsdag zestien jaar gevangenisstraf geëist tegen Eric Jan Q., voor onder meer het voorbereiden van terroristische aanslagen.

Deze beschuldiging is een van de vele die het OM op de aanklacht tegen de doorgewinterde crimineel heeft gezet.

Justitie verdenkt de man ervan dat hij op diverse plaatsen aanslagen wilde plegen, zoals in het Botlekgebied en bij de rechtbank in Rotterdam. Bij huizoeking op een schuiladres van Q. vond justitie grote hoeveelheden grondstoffen en hulpmiddelen voor het maken van explosieven.

Volgens justitie kon Q. daarmee een springstof maken waarvan 150 gram dodelijk is in een straal van tien meter. Bij diverse huiszoekingen zou veel meer dan 150 gram zijn gevonden.

Kaarten

Verder werden kaarten en beeldmateriaal gevonden van locaties waar Q. aanslagen zou hebben willen plegen. Er zat materiaal bij over (de beveiliging van) Prinsjesdag en kaarten van het Botlekgebied.

Daarnaast had Q. wapens en stuurde hij tientallen dreigbrieven. Hij had vele boeken, tijdschriften en knipsels, die de officier van justitie ''vakliteratuur voor de moderne crimineel'' noemde.

De advocaten van Q. zijn van mening dat hun cliënt op alle punten moet worden vrijgesproken. En is volgens hen sprake van tekortschietend bewijs, in sommige gevallen zelfs ''te tekortschietend om een veroordeling te kunnen uitspreken''.

Ontsnapt

De aanklager wil - als de rechtbank de verdachte veroordeelt - dat Q. niet vrijkomt tussen de straf die hij momenteel voor andere misdrijven uitzit en de straf voor de huidige strafzaak. Q. zit nu een straf van veertien jaar uit voor een reeks zeer gewelddadige overvallen. Nog voor de rechtbank hem in 2003 die straf oplegde, ontsnapte Q. In 2007 werd hij opnieuw aangehouden.

De officier van justitie heeft het criminele verleden van Q. zwaar meegewogen in de eis. Blijkbaar heeft een eerdere veroordeling geen indruk gemaakt, concludeerde de aanklager. Q. zou een gevoel van superioriteit hebben en lak hebben aan alles. Hij zou het een sport vinden om uit handen van de politie te blijven, zei de officier.

Ook heeft hij narcistische en paranoïde trekken, zo is uit eerder psychisch onderzoek gebleken. Hij is toen wel volledig toerekeningsvatbaar verklaard. Aan nieuw onderzoek naar zijn psyche wilde hij niet meewerken.
Hij moet trouwens nog een jaartje of 7 zitten van zijn vorige straf. Dus misschien wordt het totaal wel 23 jaar
Leaf
pi_79499643
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als die echt zo onverbeterbaar is, dan zal die niet lang van zijn vrijheid genieten.
Zeker weten dat de politie hem goed in de gaten zal houden als die ooit weer vrijkomt.
Ik vraag me af in hoeverre dat mag volgens de wet. En als iemand vrij wordt gelaten zeg je impliciet dat hij z'n boete aan de maatschappij heeft betaald en zou er dus geen reden meer zijn om deze persoon in de gaten te houden. Als je iemand in de gaten moet houden na vrijlating is vrijlating geen goede optie.
quote:
Hij moet trouwens nog een jaartje of 7 zitten van zijn vorige straf. Dus misschien wordt het totaal wel 23 jaar
Dat maakt het iets beter.
pi_79500234
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:05 schreef waht het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre dat mag volgens de wet. En als iemand vrij wordt gelaten zeg je impliciet dat hij z'n boete aan de maatschappij heeft betaald en zou er dus geen reden meer zijn om deze persoon in de gaten te houden. Als je iemand in de gaten moet houden na vrijlating is vrijlating geen goede optie.
[..]

Dat maakt het iets beter.
Iemand maar vasthouden omdat die misschien weer in de fout gaat is ook geen goede optie.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')