Denk je dat ik mijn kisten niet gebruik ofzo?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:28 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat is het burgerleven ja. Probeer maar eens schoon te blijven als je in een lekkende stinkende helicopter urenlang rondvliegt en brownoutlandingen maakt enzo. Nah, serieus, het gaat om kisten, wtf boeit het nou of die zwart zijn of niet. Als ze zo glimmen is het net alsof je er als een sierpaardje bij rondloopt, lijk je wel een wijf. Schoenen zijn om op te lopen, dan worden ze vies ja. Niet janken daarover.
Zeg maar niets... Ik loop daar dagelijks tegenaan. Ik als KL'er kan me behoorlijk druk maken over stoere fratsen en bullshit zoals heel hard rennen, marsen en speedmarsen terwijl ze de hoofdtaak niet uit kunnen voeren.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Mja, dat het bij de KL meer draait om uiterlijk vertoon dan om kwaliteit en functionaliteit is mij niet onbekend. Stoer, boos en belangrijk kijken is zo'n beetje waar alles om draait.
Wat is dan het nut van elke dag je kisten poetsen? Is het alleen maar show? Zoveel onderhoud hebben je kisten echt niet nodig hoor. Poets je ook je burgerschoenen elke dag?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Denk je dat ik mijn kisten niet gebruik ofzo?
Mijn kisten zijn na een intensieve kazernedag ook allesbehalve gelikt, en ik zal ze dan ook echt niet elke 5 minuten bijwerken ofzo, maar de volgende ochtend zijn ze gewoon weer glimmend voor aanvang werkzaamheden.
In het veld is alles anders en op het moment dat jij de lucht in gaat zal het ook anders zijn, maar ook jij bent niet elke dag in de lucht. Want er verzorgd uitzien op een kazerne is waar deze discussie oorspronkelijk over ging...
Ben het totaal met die uitspraak eens. Echter, dat geeft je mijns inziens niet het recht om er maar altijd als een slons bij te lopen alleen omdat je vindt dat je werkzaamheden prioriteit hebben boven je kleding.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat dus, het moet functioneel blijven. Schoentjes poetsen bij een of andere happening prima, maar als je bezig bent met je werk blijf ik bij de uitspraak die ze bij van Heutsz (IBC) destijds hadden: "Niet mooi, wel goed!"
Ja hoor... je kisten zijn niet glanzend zwart dus je ziet eruit als een slons..........quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:43 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ben het totaal met die uitspraak eens. Echter, dat geeft je mijns inziens niet het recht om er maar altijd als een slons bij te lopen alleen omdat je vindt dat je werkzaamheden prioriteit hebben boven je kleding.
Vanwaar die smiley erachter?quote:Zoals ErwinRommel al zei: het is een stukje uitstraling. Prima als je dat niet 100% kan houden als je in the middle of nowhere (of een helicopter) zit, maar als je even tijd MAAKT dan is het niet zoveel moeite.
Onzin, je kunt best je kisten goed onderhouden terwijl ze niet glanzend zwart zijn. Functie boven uiterlijk. En mijn kisten hoeven niet te glimmen om trots te zijn op mijn uniform.quote:Persoonlijke verzorging is niet alleen uitstraling, het is ook het tentoonspreiden van een beetje discipline en trots zijn op het uniform wat je draagt. Dat het alleen maar is om een zooitje ongeregeld discipline aan te leren is dus bullshit. Mijns inziens ben je een zooitje ongeregeld als je totaal geen moeite doet om je uniform (waartoe OOK je kisten behoren) als het even kan goed te onderhouden.
Als je tijd nam om wat meer naar boven te scrollen zie je dat ik mijn kisten 1 á 2 keer echt onderhoud, afhankelijk van de hoeveelheid modder e.d., en dat betekend dat ik elke ochtend alleen even mijn uitwrijfborstel over mn schoenen hoef te halen om ze weer te laten glimmen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:42 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van elke dag je kisten poetsen? Is het alleen maar show? Zoveel onderhoud hebben je kisten echt niet nodig hoor.
Heb jij in het weekend ook last van brown-outs?quote:Poets je ook je burgerschoenen elke dag?
Bij ons is het gesneden koek, 's ochtends bataljonbaksgewijs, en daar sta je gepoetst, geknipt en geschoren.quote:En als het alleen maar show is, ben je het toch wel met me eens dat het logisch is dat sommige mensen wel wat beters te doen hebben dan schoenen poetsen?
Oke, nu ga ik iets posten wat jullie niet zouden verwachten van een KMar...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:56 schreef Rave_NL het volgende:
En ja, dan zorg je dat je tenue in orde is, en dat je schoenen gepoetst zijn. Zo was het, is het, en zal het altijd zijn. Stukje uiterlijke correctheid door zelfdiscipline.
En als je de hele dag in de gillende looppas van hangar naar hangar aan het rennen bent om allejezus hard te werken om jezelf 's middags een kwartiertje rust te gunnen om snel wat naar binnen te rammen dan zal ik de laatste zijn die er wat van zegt.
Maar nogmaals, mijn ervaring met de klu is dat ze liever 5 minuten voor de koffieautomaat in de rij staan dan 1 minuut wat aan uiterlijke verzorging te doen.
Lange gelharen en hoerenluchtjes uitgezonderd.
Amenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Oke, nu ga ik iets posten wat jullie niet zouden verwachten van een KMar...
Ik werk iedere dag in een gillende looppas, ik heb snel 0.5 tot 2 overuren per dag. Ik neem amper pauze, ik eet meestal achter mijn pc, en ga hooguit om 12 uur even koffiepauze doen (letterlijk een bak als de rest eten is) en ga dan weer aan 't werk.
Dit zo ongeveer iedere dag opnieuw met veel voldoening. Toch! sta ik iedere dag een kwartiertje eerder op. Kan ik mijn haartjes netjes hebben zitten, dan wel iets aan gel, maar 't is niet lang. Ik kan zorgen dat mijn schoentjes netjes glimmen. Dat houd in mijn geval ivm. het terrein waar ik regelmatig in kom dat mijn kisten hand gepoetst zijn. Kom ik uit het terrein dan haal ik ze eerst even onder zo'n poetsmachine door zodat ze er weer keurig uitzien, 2 seconden werk als ik uit het terrein kom, en als ik 's ochtends op sta.. Minuutje? 2?
Vervolgens zorg ik dat ik keurig geschoren ben, waarom? Omdat het zo hoort. Ik sta dan weer keurig voor de dag, mooi netjes in een broek met strakke vouw, indien nodig strijk ik nog snel een overhemdje zodat ik weer kreukloos kan verschijnen, en mijn uniform zal altijd in orde zijn.
Je moet als KLu officier, maar ook als KMar medewerker, eigenlijk als een ieder, het goede voorbeeld afgeven naar de rest. Iedereen weet hoe het hoort, en dus ook kan iedereen echt wel 15 minuten eerder opstaan, of 15 minuten eerder aankomen op de werkplek om op zijn minst te zorgen dat al die piercings verwijdert zijn, alles netjes zit en de hele pokkezooi er verzorgd en fatsoenlijk uitziet. Nu is dit inderdaad intrinsieke motivatie. Maar ik kan tenminste zeggen dat ik mijn uiterste best doe om behalve een mogelijke boeman ook een voorbeeld te zijn voor eenieder die ik tegenkom. Ik zal niet rokend over een kazerne lopen, ik zal mijn voertuig niet verkeerd parkeren. Waarom? Omdat ik een goed signaal af wil geven, naar mijzelf, de overige militairen en de buitenwereld.
To be honest? Deden maar meer mensen dit.
Lees mijn post in het luchtmobiel topic, dan denk ik dat wel wat duidelijker word. En dan laat ik volledig buiten beschouwing wat mijn complete opmerking hier is over het een voorbeeldfunctie hebben.quote:
Tja, dat is jouw, weer is niet onderbouwde, loze uitspraak. Overigens zeg ik ook niet dat jij een voorbeeld aan mij moet nemen, maar dat ik dit voor mensen KAN zijn. En ik vermeld dat jij dat ZOU moeten zijn, juist als officier.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Voor mij zul je nooit een voorbeeld zijn Esses. Integendeel.
Ik zie jou gewoon niet als mijn voorbeeld, waarom zou ik dat moeten onderbouwen?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:17 schreef Esses het volgende:
[..]
Tja, dat is jouw, weer is niet onderbouwde, loze uitspraak. Overigens zeg ik ook niet dat jij een voorbeeld aan mij moet nemen, maar dat ik dit voor mensen KAN zijn. En ik vermeld dat jij dat ZOU moeten zijn, juist als officier.
Jij moet dan beter typen. Er staat toch duidelijk dat jij zegt dat jij een voorbeeld voor mij zou moeten zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2010 01:59 schreef Esses het volgende:
Nee, ik zeg dat ik een voorbeeld KAN zijn, en van mijzelf dat dus ook MOET zijn. Lezen...
nee dat staat er helemaal nietquote:Op woensdag 24 maart 2010 07:56 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jij moet dan beter typen. Er staat toch duidelijk dat jij zegt dat jij een voorbeeld voor mij zou moeten zijn.
Echt dikker erbovenop kan volgens mij niet.... Maar goed.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:17 schreef Esses het volgende:
[..]
Tja, dat is jouw, weer is niet onderbouwde, loze uitspraak. Overigens zeg ik ook niet dat jij een voorbeeld aan mij moet nemen, maar dat ik dit voor mensen KAN zijn. En ik vermeld dat jij dat ZOU moeten zijn, juist als officier.
Voor jou schijnbaar wel. In Jip en Janneke taal zegt hij: Ik doe het zo om een voorbeeld te zijn, voor jou zou dat ook zo moeten zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:49 schreef sp3c het volgende:
ja het is vrij klare taal idd
hij vind dat jij als officier een goed voorbeeld zou moeten geven
het staat er toch niet in het Grieks?????
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |