Congrats, wat houdt het precies in?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:01 schreef Bouke-p het volgende:
De tering, spreek af, neuk een keertje(of twee) en dan zijn we van de aandachttrekkerij af hierzo.
maar goed, ik ga op safari! Eind juni mag ik naar Afganistan, CIS dingen gaan doen. Wat en hoe precies is nog erg onduidelijk aangezien het een nieuwe functie is.
Hoelang was je al operationeel dan?quote:En sinds gister ben ik eindelijk een echte militairIk heb de belofte maar eens afgelegd
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is slowchat en het kan me niet zo heel veel schelen
niets beters te doen vandaag
maar nogmaals, zeg iets interessants, dan hebben we het daarover
Dat. Jammer dat het een herhaling is.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:10 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
De tijd volmaken tot Top Gear begint
2 jaar, maar dr is tot nu toe elke keer iets tussen gekomen of ik stond uiteindelijk toch weer niet op de lijst.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:07 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Congrats, wat houdt het precies in?
[..]
Hoelang was je al operationeel dan?
Was een leuke en leerzame dag, en ook broodnodigquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:05 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Reek!
met je prikkertje op zoek naar die rookmijnen
En als je ze gevonden had stiekem begraven in het gangpad voor als de volgende groep moet
Ik heb dit seizoen nog niet gezien, daarna is wel een herhaling herhaling, kijk maar naar het publiek straksquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:11 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dat. Jammer dat het een herhaling is.
Wel spannend!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:18 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
2 jaar, maar dr is tot nu toe elke keer iets tussen gekomen of ik stond uiteindelijk toch weer niet op de lijst.
Mn uitzending zal dr wss ongeveer zo uitzien: in 5 teams van 1 logistieke pax en 1 verbindingspax worden alle verbindingsspullen begeleid naar nederland. Vooralsnog is dat zo'n beetje wat ik weet(of iig wat ik mag vertellen). Hoe dat precies in zn werk gaat mag niet op een openbaar forum terecht komen.
Alles komt iig terug naar Nederland, tot aan de UTP kabels toe. Die mogen niet vernietigd worden in afghanistan, de baas is bang dat er van de eventuele restanten IED's mee gemaakt kunnen gaan worden.
Vandaag was het bij ons ook weer zo ver voor een beedigingquote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:01 schreef Bouke-p het volgende:
De tering, spreek af, neuk een keertje(of twee) en dan zijn we van de aandachttrekkerij af hierzo.
maar goed, ik ga op safari! Eind juni mag ik naar Afganistan, CIS dingen gaan doen. Wat en hoe precies is nog erg onduidelijk aangezien het een nieuwe functie is.
En sinds gister ben ik eindelijk een echte militairIk heb de belofte maar eens afgelegd
Beëdigingen zijn idd een drama sinds wat dat sippe vaandel hebben, vroegah toen we dat nog met een sjabrak over de schietbuis deden konden we in een kwartiertje een heel peloton beëdigen.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:45 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Vandaag was het bij ons ook weer zo ver voor een beediging![]()
63 mensen die beedigd moesten worden![]()
Ik heb daar bijna 2 uur gestaan, om te luisteren naar 63 mensen die de eed/belofte aflegden. Het ergste is nog de vaandelwacht. Dat duurt g*dverdomme lang!
Toen we aan het einde eindelijk het commando rust kregen van de paradecommandant, zag je ons ook allemaal zuchten van: Hehe eindelijk
Wij mochten geen vrij, tenzij je een goeie reden had. Geen zin in beediging was geen goede redenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beëdigingen zijn idd een drama sinds wat dat sippe vaandel hebben, vroegah toen we dat nog met een sjabrak over de schietbuis deden konden we in een kwartiertje een heel peloton beëdigen.
En oh ja, ik was vrij vandaag![]()
Zo werkte dat ook bij ons idd. En ook bij het Luchtmobiele schoolbataljon. Klaar met de opleiding, gelijk beëdiging met idd de Vaandelwacht. Ja je staat 3 uur op de appélplaats, en dan is het jou woord om te zeggen van "dat beloof ik" of Zo waarlijk helpe God mij Allemachtig".quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:17 schreef Rave_NL het volgende:
Hoe werkt dat bij de landmacht dan? Ik werd op de een-na-laatste dag van m'n opleiding beëdigd?
het is de bedoeling dat je zodra je na je amo/kms/kma bij een eenheid geplaatst word je beedigd word. Soms gebeurd dat echter niet en moet je wat langer wachten.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:17 schreef Rave_NL het volgende:
Hoe werkt dat bij de landmacht dan? Ik werd op de een-na-laatste dag van m'n opleiding beëdigd?
Gebeurd tegenwoordig pas bij je parate club. Niet meteen als je binnenkomt, geen idee wat de logica is voor het prikken van een datum ervoor eigenlijk.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zo werkte dat ook bij ons idd. En ook bij het Luchtmobiele schoolbataljon. Klaar met de opleiding, gelijk beëdiging met idd de Vaandelwacht. Ja je staat 3 uur op de appélplaats, en dan is het jou woord om te zeggen van "dat beloof ik" of Zo waarlijk helpe God mij Allemachtig".
Oke..quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:06 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
@maitje
Aan de ene kant ben ik echt blij dat ik nog naar Afghanistan ga, aan de andere kant is dr ben ik toch wel zenuwachtig. Ookal zal ik niet direct gevaarlijk werk gaan doen, t is toch anders dan op vakantie gaan zeg maar
Dan is dat dus veranderd, wat jammer is. Het afnemen van de Eed of Belofte zie ik als onderdeel van je periode als zijnde recruut.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:20 schreef viezerdt het volgende:
[..]
Gebeurd tegenwoordig pas bij je parate club. Niet meteen als je binnenkomt, geen idee wat de logica is voor het prikken van een datum ervoor eigenlijk.
3 uur!!!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zo werkte dat ook bij ons idd. En ook bij het Luchtmobiele schoolbataljon. Klaar met de opleiding, gelijk beëdiging met idd de Vaandelwacht. Ja je staat 3 uur op de appélplaats, en dan is het jou woord om te zeggen van "dat beloof ik" of Zo waarlijk helpe God mij Allemachtig".
Tell me, hoe lang sta je dan?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:21 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
drie uur is een lachertje, probeer een defilé eens
3 uur ja. Wil je weten hoelang men stilstaat tijdens oa. Prinsjesdag? Reken maar op 5 uur.quote:
Ik heb veel minder lang gestaan, maar ik stond dan ook erewacht voor de ridderzaal. Dan kom je als laatste aan en ga je als eerste weer weg.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
3 uur ja. Wil je weten hoelang men stilstaat tijdens oa. Prinsjesdag? Reken maar op 5 uur.
bij Prinsjesdag: eerst een uur of wat staan wachten tot je mag gaan staan (quote:
Das gelijk het mooiste plekjequote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:44 schreef demspec het volgende:
[..]
Ik heb veel minder lang gestaan, maar ik stond dan ook erewacht voor de ridderzaal. Dan kom je als laatste aan en ga je als eerste weer weg.
Dat gaat vrij snel. Ze stijgt uit, neigt naar het Korpsvaandel en gaat naar binnen. Als je op de buitenste rotten staat zie je zowiezo bijna niks omdat je je hoofd niet mag draaien.quote:
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:11 schreef demspec het volgende:
[..]
Dat gaat vrij snel. Ze stijgt uit, neigt naar het Korpsvaandel en gaat naar binnen. Als je op de buitenste rotten staat zie je zowiezo bijna niks omdat je je hoofd niet mag draaien.
Links van de Ridderzaal toch? (buiten)quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:11 schreef demspec het volgende:
[..]
Dat gaat vrij snel. Ze stijgt uit, neigt naar het Korpsvaandel en gaat naar binnen. Als je op de buitenste rotten staat zie je zowiezo bijna niks omdat je je hoofd niet mag draaien.
Je bedoelt het Korpsvaandel? Dat klopt ja.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Links gezien vanuit de Ridderzaal.
Dan zeg ik toch gewoon dat ik die eed al heb gehad? Is niet zo moeilijk. Daar gaan ze me ECHT niet voor thuishouden hoorquote:
Als je de eed aflegt moeten je schoenen gepoetst zijn, misschien ligt daar je bezwaar.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:18 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dan zeg ik toch gewoon dat ik die eed al heb gehad? Is niet zo moeilijk. Daar gaan ze me ECHT niet voor thuishouden hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |