Ik had al ge-edit.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:35 schreef Thieske het volgende:
[..]
Handig dat JIJ z'n naam dan ook nog even op Fok! neerkalkt.
Dat dusquote:Op woensdag 17 maart 2010 01:36 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
NOS dacht ik.
Maar volgens mij is het een herhaling van het nieuws van eerder vanavond
Als de politie haar werk goed en snel uitvoert, is morgen duidelijk of het bericht terecht of onterecht was.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:33 schreef Gridlok het volgende:
[..]
En als GeenStijl de verkeerde te pakken heeft, klaagt - niet met persoonlijke namen gooien op FOK! -hen wel aan voor smaad
Alsof een zak geld zoiets fixt, als dit allemaal onterecht zou zijn is die man voor zijn leven bestempelt als Pedo.
De herhaling idd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:34 schreef Winner_Taco het volgende:
Zometeen persconferentie
Dat het de ondergang van GS moge betekenen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:33 schreef Gridlok het volgende:
[..]
En als GeenStijl de verkeerde te pakken heeft, klaagt - niet met persoonlijke namen gooien op FOK! -hen wel aan voor smaad
Alsof een zak geld zoiets fixt, als dit allemaal onterecht zou zijn is die man voor zijn leven bestempelt als Pedo.
Hoop het voor hem, maar jammer genoeg zitten mensen zo nou niet in elkaar en zal hij er waarschijnlijk de rest van zijn leven last van hebben.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de politie haar werk goed en snel uitvoert, is morgen duidelijk of het bericht terecht of onterecht was.
En dan heeft Sander (als ie echt zo heet) er echt niet zijn hele leven last van.
Het is wellicht niet netjes van GeenStijl, maar des te meer aansporing aan het adres van de politie om zich niet in stilzwijgen te hullen, maar gewoon openheid van zaken te geven. Zo snel mogelijk.
Als hij verdachte is, komt er eerst een proces voor hij schuldig of onschuldig verklaard wordt. Nogmaals, wanneer hij over een jaar of 5 wil solliciteren ergens, wordt zijn naam gegoogled. Denk je dat hij dan nog aangenomen wordt, schuldig of niet?quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als de politie haar werk goed en snel uitvoert, is morgen duidelijk of het bericht terecht of onterecht was.
En dan heeft --- (als ie echt zo heet) er echt niet zijn hele leven last van.
Het is wellicht niet netjes van GeenStijl, maar des te meer aansporing aan het adres van de politie om zich niet in stilzwijgen te hullen, maar gewoon openheid van zaken te geven. Zo snel mogelijk.
Amber Alert is ook gewoon voor het geval dat.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:40 schreef prinsrob het volgende:
Wat ik niet snap: als iemand vermist is dan wordt er toch normaal gesproken niet gelijk zo'n nieuwsitem van gemaakt? Klopt dit niet? Warom dachten ze zo erg aan een misdrijf? Dit blijkt achteraf dan wel te kloppen maar ik vind het vreemd dat ze dat zo erg verwachtten.
Nou er stond een man voor de deur, en daarna was ze onbereikbaar, dat zegt al genoeg imo.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:40 schreef prinsrob het volgende:
Wat ik niet snap: als iemand vermist is dan wordt er toch normaal gesproken niet gelijk zo'n nieuwsitem van gemaakt? Klopt dit niet? Warom dachten ze zo erg aan een misdrijf? Dit blijkt achteraf dan wel te kloppen maar ik vind het vreemd dat ze dat zo erg verwachtten.
Dat betekent dus dat er weinig gebruik van wordt gemaakt dus dat er weinig mensen vermist worden. Ik had gedacht dat dat veel vaker voor zou komen. My wrongquote:Op woensdag 17 maart 2010 01:40 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Amber Alert is ook gewoon voor het geval dat.
Ah ok dat wist ik niet, dat lijkt wel verdacht inderdaad.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:41 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Nou er stond een man voor de deur, en daarna was ze onbereikbaar, dat zegt al genoeg imo.
Heel raar, maar ik moest vanavond opeens ook aan jou en jouw ouders denken..quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:00 schreef Brechtje het volgende:
Ik ken haar zus.. Bah, wat verschrikkelijk dit.. hier zijn geen woorden voor.
De politie kan bekendmaken dat de verdachte een bekentenis heeft afgelegd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als hij verdachte is, komt er eerst een proces voor hij schuldig of onschuldig verklaard wordt. Nogmaals, wanneer hij over een jaar of 5 wil solliciteren ergens, wordt zijn naam gegoogled. Denk je dat hij dan nog aangenomen wordt, schuldig of niet?
Gast, serieus, het is nou niet alsof iedereen in dit topic nu opeens heel veel waardering voor je heeft na zo'n post, dus laat hem a.u.b. weg ofzo..quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik wel. Goeie suggestie, dan is alles opgelost.
Pete R De Vries had het over enkele duizenden meldingen per jaar .quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:41 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat er weinig gebruik van wordt gemaakt dus dat er weinig mensen vermist worden. Ik had gedacht dat dat veel vaker voor zou komen. My wrong.
Zolang er mensen zijn die in geestverschijningen geloven en daar nog voor gesubsidieerd worden vanuit de Staat EN zelfs aparte scholen mogen openen EN zich niet hoeven te houden aan de Grondwet, kan alles.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:46 schreef Winner_Taco het volgende:
Vraag me ook af waar die 80 tips vandaan zijn gekomen in deze zaak .
Lekker OT.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zolang er mensen zijn die in geestverschijningen geloven en daar nog voor gesubsidieerd worden vanuit de Staat EN zelfs aparte scholen mogen openen EN zich niet hoeven te houden aan de Grondwet, kan alles.
Medeleven veinzen met een 12-jarig meisje dat je niet kent is wel lekker ontopic?quote:
Daar ging de topic volgens mij overquote:Op woensdag 17 maart 2010 01:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Medeleven veinzen met een 12-jarig meisje dat je niet kent is wel lekker ontopic?
Eh ja want daar gaat het topic over, genius.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Medeleven veinzen met een 12-jarig meisje dat je niet kent is wel lekker ontopic?
Gevoelloze rot opmerking zegquote:Op woensdag 17 maart 2010 01:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ja joh hij klaagt GS aan en niks aan het handje, behalve dat deze persoon en zijn familie nu al geterroriseerd worden door allerlei hersenloze mensjes die alles maar klakkeloos aannemen, er is nog helemaal niks bekend wat het verhaal is, wie de dader exact is en bovenal of de dader uberhaubt de persoon op de geplaatste foto's is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niks mis met speculaties. Het staat iedereen vrij te denken wat hij/zij wil.
En als GeenStijl de verkeerde te pakken heeft, klaagt -edit- hen wel aan voor smaad. Zoniet, issie de dader.
Jij niet alleen, ik zag bij "opsporing verzocht" dat ze in die tuin bezig waren en toen wisten we het eigenlijk al.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:45 schreef Klummie het volgende:
Het zal je dochter maar zijn, ik ben hier gewoon echt ontdaan van. Dat het dan toch weer gebeurt.
Met een beetje invoelend vermogen lukt dat soms wel, soms ook niet. Maar dit geval is zo bizar dat het mij wel raakt. Vooral die ouders, hoe moeten die zich in Godsnaam voelen. Dat valt niet te beschrijven.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:43 schreef El_Matador het volgende:
En iemand is schuldig of onschuldig, onafhankelijk van wat een of ander rechtertje daarover te zeggen heeft.
Het is dat ik hem vaak tegenkom, anders had ik ook zo gedacht dat het een troll wasquote:
Ik begrijp sommigen hier echt niet. Hij geeft zich notabene zelf aan om z'n verhaal te doen (na een week), hij wordt bestempeld als verdachte en ze sluiten hem in, ze vinden in zijn tuin het lijk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:56 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ja joh hij klaagt GS aan en niks aan het handje, behalve dat deze persoon en zijn familie nu al geterroriseerd worden door allerlei hersenloze mensjes die alles maar klakkeloos aannemen, er is nog helemaal niks bekend wat het verhaal is, wie de dader exact is en bovenal of de dader uberhaubt de persoon op de geplaatste foto's is.
Jawel en gelukkig maar ook al is het systeem niet waterdicht, het is beter dan de middeleeuwen.quote:
Des te meer zaak dat de politie (of in dit geval de Rijksrecherche) haar werk snel en goed doet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 01:56 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ja joh hij klaagt GS aan en niks aan het handje, behalve dat deze persoon en zijn familie nu al geterroriseerd worden door allerlei hersenloze mensjes die alles maar klakkeloos aannemen, er is nog helemaal niks bekend wat het verhaal is, wie de dader exact is en bovenal of de dader uberhaubt de persoon op de geplaatste foto's is.
Oh jawel hoor.quote:
Men is in Nederland onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Je weet nu veel te weinig om er een goed oordeel over te kunnen vellen. Er komen allerlei tegenstrijdige berichten binnen. Tot een uur geleden was ze nog niet eens officieel dood volgens de politie, en toch meen jij genoeg informatie te hebben een man voor zijn leven lang te brandmerken?quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik begrijp sommigen hier echt niet. Hij geeft zich notabene zelf aan om z'n verhaal te doen (na een week), hij wordt bestempeld als verdachte en ze sluiten hem in, ze vinden in zijn tuin het lijk.
Het bewijs is nog niet hard gemaakt, dat is juist. Formeel is hij nog niet schuldig, ook waar. Maar hier kun je toch niet omheen.![]()
Tenzij je er vanuit gaat dat iemand anders dat lijkt in zijn tuin heeft gelegd en hij er eerst een week naar heeft zitten kijken.
Nee hoor. Ik kan er echt niet om malen. Voor de nabestaanden is het kut. Maar daar hoor ik niet bij. Om dan net te doen alsof ik ontdaan ben van dit geval, zou liegen over mijn eigen gevoelens zijn.quote:
Je lijkt wel een theater recensent. Die mensen voelen dit nou eenmaal, laat ze lekkerquote:Op woensdag 17 maart 2010 02:04 schreef Theoria_Colorum het volgende:
Het is voor betrokkenen heel erg en het ligt zeer gevoelig, maar ik vind het vrij ongeloofwaardig wanneer ik hier bepaalde mensen hier zie acteren dat het ze echt aanhoudend blijft raken. Mensen weten dat ze doodeenvoudig kunnen scoren door hun afschuw etc. uit te spreken, maar wanneer ik mensen hoor praten in termen van "ik heb er aanhoudend kippenvel etc. van", dan schiet je je doel wel een beetje voorbij. Het is niet meer realistisch.
Niet voor degene die (mogelijk) valselijk voor dader aangemerkt wordt. We leven in een land waar men al autospiegels van Suziki's af ging slaan, omdat iemand met een suziki door een mensenmassa was gereden. Wat zal een gek dan wel niet doen met iemand die uitgemaakt is voor pedofiel en moordenaar?quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Des te meer zaak dat de politie (of in dit geval de Rijksrecherche) haar werk snel en goed doet.
Als GeenStijl gelijk heeft, zal de politie dus voortaan beter haar best moeten doen. Als GeenStijl geen gelijk heeft, dan zullen ze dat wel voelen.
Win-win situatie.
Het zal de jurist in me wel zijn. bite me... en tuuurlijk een kasn van 98% dat diegene die daar woont, een 26 jarige agent de dader is, maar het is niet zeker of het idd de met naam en toenaam genoemde persoon is en of het diegene op de geplaatste foto's is,quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik begrijp sommigen hier echt niet. Hij geeft zich notabene zelf aan om z'n verhaal te doen (na een week), hij wordt bestempeld als verdachte en ze sluiten hem in, ze vinden in zijn tuin het lijk.
Het bewijs is nog niet hard gemaakt, dat is juist. Formeel is hij nog niet schuldig, ook waar. Maar hier kun je toch niet omheen.![]()
Tenzij je er vanuit gaat dat iemand anders dat lijkt in zijn tuin heeft gelegd en hij er eerst een week naar heeft zitten kijken.
Misschien had hij zijn toko wel verhuurd en kwam tot de ontdekking dat er in zijn tuin is gegraven. Dat vertrouwde hij vervolgens niet en is naar het politiebureau gegaan om daar melding van te doen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik voel er niks bij. Laat mij lekker.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:07 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Je lijkt wel een theater recensent. Die mensen voelen dit nou eenmaal, laat ze lekker
Het is wel nogal arrogant om je eigen vermogens tot empathie hier op heel FOK! te spiegelen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 02:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik kan er echt niet om malen. Voor de nabestaanden is het kut. Maar daar hoor ik niet bij. Om dan net te doen alsof ik ontdaan ben van dit geval, zou liegen over mijn eigen gevoelens zijn.
En dat is pas gevoelloos.
Ooit en nog steeds hebben we volgens de nog steeds geldende wetten afgesproken in Nederland dat iemand een verdachte is en onschuldig is totdat onomstotelijk vastgesteld door de rechter dat iemand schuldig is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |