abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79601819
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Krijg je dan geen advies om een fysio te nemen?
die kan je weer goed begeleiden naar je oude staat.
Verder zal je wel een eiwitrijk dieet krijgen, voor beter spieropbouw.
zijn vooral bezig met weer soepel lopen (was wat wankel geworden) en spierversterkende oefeningen aangezien die tot vrijwel niets gereduceerd zijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:04:20 #102
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_79608312
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:11 schreef DarkElf het volgende:

[..]

zijn vooral bezig met weer soepel lopen (was wat wankel geworden) en spierversterkende oefeningen aangezien die tot vrijwel niets gereduceerd zijn
mocht het wat beter gaan, de wii is ideaal om weer in vorm te komen en ook om af te vallen, btw
pi_79611083
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

mocht het wat beter gaan, de wii is ideaal om weer in vorm te komen en ook om af te vallen, btw
wii vind ik zo een onding, liever ga ik wandelen lekker in de buitenlucht
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79619538
Hardgelopen
Nu een warm bad laten vollopen en vanavond een wijntje + stokbrood
Weekend
pi_79637031
Ik sta weer stil ...

Maar goed misschien weeg ik te vaak iedere dag namelijk.

Ga zo maar weer eens bewegen (De vloer dweilen)
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_79637101
http://www.wijvallenaf.nl/Berekenen/Calorieen-Verbranden.html

Toch goed voor 163 Verbruikte calorieën
pi_79639136
Wel of niet hardlopen....dat is de vraag vandaag
Heb deze week alleen maar korte stukjes gelopen dus ik vind het best kunnen (en dan heb ik meer dan 6 uur deze week gesport ook wel een fijn idee)
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:37:25 #108
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79639223
Niet te veel sporten, een klein buikje is wel rlxt bij buikdansen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_79639274
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:37 schreef eleusis het volgende:
Niet te veel sporten, een klein buikje is wel rlxt bij buikdansen
Don't worry, dat buikje zal er altijd wel blijven
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:39:43 #110
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79639290
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Don't worry, dat buikje zal er altijd wel blijven
Hell yeah
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_79639333
96,7
pi_79642085
Muh, me vandaag verslapen, dus kon nog maar een uurtje fitnessen i.p.v. de usual 2 uur

[ Bericht 83% gewijzigd door Vido op 27-03-2010 13:39:57 ]
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:39:57 #113
279894 winka
There is no place like home..
pi_79648088
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:41 schreef sylvesterrr het volgende:
96,7
Wat goed
pi_79649876
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:41 schreef sylvesterrr het volgende:
96,7
pi_79650068
Vandaag is een rare dag heb een middagdutje gedaan

En was aan de dunne

Maar goed dat lijkt nu over te zijn

Ook ben ik goed bezig met voedsel

Ik ben nu aan het maken;

Chinese kool/uien/knoflook/champignons/tomatenpuree
Met rundertartaar/kerrie

Alles bakken in de olijfolie

Wat is zo'n Chinese kool groot! heb m'n 1 na grootste pan gebruikt
pi_79663003
En kick

Dit topic wordt zowat overschaduwd door het Heller dieet topic

Maar het is mooi weer ik ga vandaag eens een flinke wandeling maken rond het meertje of zo
  zondag 28 maart 2010 @ 12:36:37 #117
279894 winka
There is no place like home..
pi_79666387
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 18:51 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

Wat is zo'n Chinese kool groot! heb m'n 1 na grootste pan gebruikt
Maar het krimpt toch enorm in de pan

Ik heb aardig slecht gegeten de laatste dagen Gister een nasi schijf en s'avonds een pizza. En gisteravond een pizza. Als ik het zo opschrijf lijkt het allemaal mee te vallen. Ik heb vanochtend extra hard hardgelopen

Maar ik ben zó bang dat ik weer aankom... Dus vandaag weer extra goed opletten
  zondag 28 maart 2010 @ 12:45:02 #118
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_79666617
Ik wil ergens deze week beginnen met Atkins
Ik moet me nog even goed inlezen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 28 maart 2010 @ 12:52:48 #119
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79666829
quote:
Op zondag 28 maart 2010 08:47 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
En kick

Dit topic wordt zowat overschaduwd door het Heller dieet topic

Maar het is mooi weer ik ga vandaag eens een flinke wandeling maken rond het meertje of zo
ik ben er geweest en heb besloten het te negeren - het klinkt als een vresleijk slecht dieet, om heel erg veel redenen (of t nou werkt of niet)

in feite leer je jezelf lijngericht eten aan: weinig eten (veel eiwitten en vetten om honger te voorkomen) en vervolgens plan je in om af en toe los te gaan op alles wat niet goed voor je is. lijngerciht eten is een belangrijke veroorzaker van eetstoornissen, en eigenlijk plan je eetbuien in

hoe kun je nou gezonder leren leven als je je snoepgedrag niet aanpakt (en vooral de reden van dat snoepgedrag - er is bijna altijd een reden)

maar goed, alweer teveel gezegd...
Kwak
pi_79667091
Als je je goed aan het Heller plan houdt, heb je geen vreetbuien meer, is de gedachte juist.
Op het moment dat je helemaal los zou mogen gaan, doe je het niet of met mate.
Ik vind het zelf wel erg moeilijk om dat programma goed te volgen hoor, en hink eigenlijk tussen een aantal manieren in wat helemaal fout is natuurlijk.
Wat voor mij in elk geval werkt, is minder koolhydraten eten, al was het maar omdat ik die automagisch vervang door groente
Zolang er was is, is er leven.
pi_79667220
quote:
Op zondag 28 maart 2010 12:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik ben er geweest en heb besloten het te negeren - het klinkt als een vresleijk slecht dieet, om heel erg veel redenen (of t nou werkt of niet)

in feite leer je jezelf lijngericht eten aan: weinig eten (veel eiwitten en vetten om honger te voorkomen) en vervolgens plan je in om af en toe los te gaan op alles wat niet goed voor je is. lijngerciht eten is een belangrijke veroorzaker van eetstoornissen, en eigenlijk plan je eetbuien in

hoe kun je nou gezonder leren leven als je je snoepgedrag niet aanpakt (en vooral de reden van dat snoepgedrag - er is bijna altijd een reden)

maar goed, alweer teveel gezegd...
Ben het helemaal met je eens hoor kwak
Sowieso dieten waarbij groenten en fruit niet mogen vind ik idioot, en dan helemaal als er wel een 'uur onbeperkt snaaien' inzit!
Veel mensen kunnen het snaaien juist niet inhouden, dus het is niet reëel dat dat juist voor het volhouden moet zorgen.
Maar goed daar gaat t niet echt over. Ieder heeft t recht op zn eigen manier, hoe stom dan ook.
  zondag 28 maart 2010 @ 16:52:35 #122
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_79673889
Ik doe het"je mag alles eten dieet" het is alleen zo dat je de hoeveelheid beperkt.
Een dieet, waarbij je dingen moet ontzeggen, is voor de meeste niet haalbaar of vol te houden voor langere duur.
Ik eet ook 6x per dag,maar dan kleine hoeveelheden, zodat mijn maag niet zo veel meer oprekt, het helpt ook de stofwisseling op gang te houden.
pi_79719715
Idd vooral altijd ontbijten en zoals gezegd meerdere keren minder veel eten

Ik las net in de supermarkt dat er wel 74 gram koolhydraten in pretsels zitten dat is bijna net zoveel als in pure suiker snel weer terug in het rek gelegd en schichtig weggelopen
  maandag 29 maart 2010 @ 22:13:30 #124
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_79726243
ik had nog een tip,voor mensen die niet van de snoep kunnen afblijven,chroom.
http://online.kruidvat.nl/product/50049/ChroomGtf.html?token=-1
pi_79726609
nog steeds in het ziekenhuis ligt en weer wat kwijt is. ondertussen staat de teller op - 10 zo ongeveer... mijn bmi is nu 28 en iedereen roept hoe afgevallen ik ben

aangeraden is om te gaan zwemmen (als mijn wond van de operatie helemaal heel is) om weer conditie en spieren op te bouwen..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79726792
Klinkt als een goed plan toch? Zwemmen is een fijne sport

Fxr wat zou chroom doen tegen zoete trek? Ik denk altijd dat die supplementen dure placebos zijn.
pi_79726903
ja ga ik ook zeker doen als ik ooit eens thuis kom en mij goed genoeg voel voor zoveel activiteit
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_79728126
Of laat de koolhydraten liggen

Ik heb zelden last van trek een van de voordelen van een koolhydraatarm dieet.

pi_79728296
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 18:45 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Ik ben sinds afgelopen zaterdag in Duitsland op vakantie. Volgens mij ga ik na mijn vakantie (1 week) heel wat moeten compenseren. Ben niet bepaald gezond bezig geweest.

* sylvesterrr was duidelijk wel toe aan een mini-vakantie.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:55:21 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79728457
De trend is gedraaid

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_79729430
Niet zeuren je hebt een gezond gewicht

Misschien moet je naar het slank topic verhuizen

*N3rd met je grafiekjes nofi
pi_79730995
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:55 schreef SeLang het volgende:
De trend is gedraaid
BMI

Spiegel
  dinsdag 30 maart 2010 @ 00:05:16 #133
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_79731950
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Klinkt als een goed plan toch? Zwemmen is een fijne sport

Fxr wat zou chroom doen tegen zoete trek? Ik denk altijd dat die supplementen dure placebos zijn.
chroom helpt echt, het vermindert sterk de lust naar zoet/snoep.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 09:47:00 #134
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79736743
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:05 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Idd vooral altijd ontbijten en zoals gezegd meerdere keren minder veel eten

Ik las net in de supermarkt dat er wel 74 gram koolhydraten in pretsels zitten dat is bijna net zoveel als in pure suiker snel weer terug in het rek gelegd en schichtig weggelopen
ehhh ja, alles wat vetarm is en toch iets van koek/brood/snackstructuur heeft móet wel bijna alleen koolhydraten zijn. pretzels, rijstzoutjes, crackers, etc...

nou zijn pretzels niet heel evil, zit alleen weinig nuttigs in. de clou met wel carbs eten is volgens mij dan ook om zoveel mogelijk volkoren prodcuten en geen witmelige dingen te eten. dan krijg je namelijk echt geen honger van carbs...
Kwak
pi_79737652
Bah DE, het is fijn dat het er af is, maar zo is ook weer niet de bedoeling denk ik.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:32:07 #136
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79737943
lamaar
Kwak
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:35:54 #137
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79738048
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

chroom helpt echt, het vermindert sterk de lust naar zoet/snoep.
niet helemaal waar. crhoom helpt de bloedsuiker te stabiliseren. dit werkt vooral bij mensen bij wie die bloedsuiker instabiel is - vaak als je lange tijd vaak zoetigheid en snelle carbs hebt gegeten is dat het geval. chroom nemen helpt dan om te stabiliseren en daardoor neemt je trek af.

veel mensen denken dat crhoom na een poosje "gewent" en niet meer helpt. dat is niet echt waar. het effect vervaagt voor je gevoel omdat je bloedsuiker door minder snoepen stabieler wordt, en er dus niks meer "te doen" is voor de chroom. na de eerste ervaring van minder trek door het stabiliseren (buikhonger) komt de gewoonte van snoepen (hoofdhonger) echter meestal wel weer terug, dat is het moment dat mensen zeggen dat chroom niet meer helpt. in feite doet het nog steeds hetzelfde, alleen heb je het niet echt meer nodig en neemt de hoofdhonger het weer over na een gewenningsperiode waarin je buikhonger onder controle is gekomen.

@circle of filth: wat doe jij onaardig tegen se_lang
Kwak
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 maart 2010 @ 10:37:27 #138
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79738093
Ik vind elk dieet waarbij ik moet nadenken over wat ik wel en niet mag eigenlijk teveel moeite
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:38:08 #139
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79738112
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:43 schreef Diabox het volgende:

[..]

BMI

Spiegel
de andere trend was gewoon gewicht, zit niet zo te zeiken man. voor de meeste mensen is bmi nu eenmaal de beste indicator die voorhanden is (een leanbody mass analyse/goeie vetmeting is niet voor iedereen zomaar aan te komen immers). en bovendien klopt het ook behoorlijk voor niet-body builders (en die zitten hier niet echt in t topic doorgaans). je moet niet op 1 puntje kijken, maar het verschil tussen bmi 35 en bmi 25 is echt wel realistisch hoor.
Kwak
pi_79738388
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:55 schreef SeLang het volgende:
De trend is gedraaid

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Is er een logische verklaring voor? Teveel gegeten of te weinig bewogen, misschien?
pi_79744353
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

de andere trend was gewoon gewicht, zit niet zo te zeiken man. voor de meeste mensen is bmi nu eenmaal de beste indicator die voorhanden is (een leanbody mass analyse/goeie vetmeting is niet voor iedereen zomaar aan te komen immers). en bovendien klopt het ook behoorlijk voor niet-body builders (en die zitten hier niet echt in t topic doorgaans). je moet niet op 1 puntje kijken, maar het verschil tussen bmi 35 en bmi 25 is echt wel realistisch hoor.
Spiegel is ook niet voor iedereen zomaar aan te komen? Ik ken genoeg mensen die er dik uitzien terwijl ze een "gezonde" BMI hebben en ik ken er ook genoeg mensen die echt heel skinny zijn en nog een "gezonde" BMI hebben, spiegel zegt doorgaans meer. En tuurlijk is het verschil tussen een bmi van 35 en een bmi van 25 fucking obvious, denk je dat je dit verschil niet ziet in de spiegel?
pi_79744788
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:37 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind elk dieet waarbij ik moet nadenken over wat ik wel en niet mag eigenlijk teveel moeite
Eensch daarom post ik bijna niet meer hier, de motivatie was al weer flink gedaald en mijn lichaam werkt op alle fronten tegen mij.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 maart 2010 @ 15:38:00 #143
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79748740
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:43 schreef Diabox het volgende:

[..]

Spiegel is ook niet voor iedereen zomaar aan te komen? Ik ken genoeg mensen die er dik uitzien terwijl ze een "gezonde" BMI hebben en ik ken er ook genoeg mensen die echt heel skinny zijn en nog een "gezonde" BMI hebben, spiegel zegt doorgaans meer. En tuurlijk is het verschil tussen een bmi van 35 en een bmi van 25 fucking obvious, denk je dat je dit verschil niet ziet in de spiegel?
Nou, dat ben ik niet echt met je eens... Een spiegelbeeld is veel subjectiever dan je denkt. Ik heb meer aan een weegschaal dan aan een spiegel. Omdat een weegschaal iets concreets aangeeft en ik in de spiegel gewoon zie wat ik wil zien. Een soort van omgekeerde anorexia noem ik het maar, ik zie het dus echt niet in de spiegel. Net zoals iemand met anorexia een vet varken ziet in de spiegel, terwijl de werkelijkheid toch echt anders is. Leukigheidje van de hersenen zullen we maar zeggen...
pi_79749176
En gewoon je spijkerbroek, Sjeen?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 maart 2010 @ 15:53:46 #145
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79749389
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:48 schreef ColdFeet het volgende:
En gewoon je spijkerbroek, Sjeen?
Die dan weer wel Ik heb mijn zolder opgeruimd een tijdje terug en kwam een rok tegen, daar kon ik zonder mijn spijkerbroek uit te trekken, instappen En als ik 'm losliet, viel de rok om mijn enkels op de grond. Dat zijn de betere momenten... Kleding is een goede graadmeter wat figuur betreft, maar ik hecht toch ook echt waarde aan die weegschaal
pi_79749474
Begrijp me niet verkeerd, ik ook. Maar ik merk ook dat ik er snel obsessief mee word Dat ik na een zwaar weekend iets strenger dan nodig wil gaan sporten of eten. Dus hou ik mezelf altijd voor dat het grote plaatje (zijnde de spijkerbroek) belangrijker is dan een kilootje vocht na het weekend.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 maart 2010 @ 15:58:19 #147
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79749558
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:56 schreef ColdFeet het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik ook. Maar ik merk ook dat ik er snel obsessief mee word Dat ik na een zwaar weekend iets strenger dan nodig wil gaan sporten of eten. Dus hou ik mezelf altijd voor dat het grote plaatje (zijnde de spijkerbroek) belangrijker is dan een kilootje vocht na het weekend.
Een hele goede manier... Al zou 'iets obsessiever' ermee bezig zijn, voor mij misschien beter zijn. Kun je je ons gesprekje van een maand of twee terug nog herinneren? Nou, het lukt me gewoon niet... Ik blijf stabiel, op zich prima, ware het niet dat ik liefst toch nog die paar kilo kwijt zou zijn.
pi_79749899
Wat zou voor jou dan een reële mogelijkheid zijn om nog een paar kilo kwijt te raken? Iets wat je op de lange termijn vol kunt houden?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:08:36 #149
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79749977
@ diabox: ik vond dat je zeurde omdat het om een trend in gewicht ging, bmi was gewoon 1 van de grafiekjes maar daar had helemaal niemand het over.

als iemand steeds afvalt en dan ineens aankomt dan is t toch niet zo vreemd dat ze zich afvraagt hoe dat komt?

en eens met sjeen, in de spiegel kan ik mezelf lang dunner zien dan ik ben, en als ik afval zie ik mezelf lange tijd dikker dan ik in feite ben.
Kwak
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 maart 2010 @ 16:09:32 #150
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79750014
Weer gaan rennen... Maar dat is pas weer echt reëel zijn als ik met kuur klaar ben, want het werkt ontzettend op mijn gewrichten nu.

En het meest reële, inzien dat het eraf moet. En daar zit 'm nou net de clou, ik zie het nut er niet van
pi_79750335
Nou ja, en inzien dat je het nu met een half jaartje evy waarschijnlijk niet blijvend afkrijgt...

Ik weet ook niet of het echt zo per se zou moeten, trouwens. Als ik eerlijk ben en niet om je te demotiveren; je zit al een hele tijd op een stabiel gewicht dat ver onder het ongezonde overgewicht van eerst ligt; je eet gezond en beweegt genoeg (neem ik aan). Je hebt al een formidabele gezondheidswinst behaald en je zit nu op een voor jou realistisch leefpatroon en gewicht. Overleg het anders eens met je huisarts?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 maart 2010 @ 16:43:01 #152
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79751571
Een half jaartje evy gaat niet structureel helpen inderdaad...

En wat jij nu aangeeft klopt, naast het feit dat mijn prioriteiten op het moment gewoon anders liggen. Ik ben bezig mijn huishouden gestructureerd te krijgen En een bij een opgroeiend kind horen ook steeds weer andere dingen die moeten gebeuren. Naast het volleybal, dat wel structureel is, mits niet geblesseerd, steek ik mijn tijd en energie nu in andere dingen dan voorheen. En ik geniet nog steeds van het leven

Ik zal het inderdaad eens bespreken met mijn huisarts
pi_79753240
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:08 schreef kwakz0r het volgende:
@ diabox: ik vond dat je zeurde omdat het om een trend in gewicht ging, bmi was gewoon 1 van de grafiekjes maar daar had helemaal niemand het over.

als iemand steeds afvalt en dan ineens aankomt dan is t toch niet zo vreemd dat ze zich afvraagt hoe dat komt?

en eens met sjeen, in de spiegel kan ik mezelf lang dunner zien dan ik ben, en als ik afval zie ik mezelf lange tijd dikker dan ik in feite ben.
Ervan uitgaande dat de persoon in kwestie geen anorexia, dan wel bigorexia heeft, kan je gewoon van de spiegel uitgaan. Je doet het toch voor jezelf? Vind je jezelf te dik, dan ga je door om af te vallen, vind je jezelf te dun, dan ga je door om aan te komen.

Misschien weeg je wel wat zwaarder/lichter t.o.v. een andere keer omdat je je eetpatroon iets heb aangepast waardoor je meer/minder vocht vasthoudt, of drink je nu een stuk meer de hele dag door waardoor je constant iets zwaarder bent, of weet ik veel. Zolang je het prima vindt wat de spiegel laat zien is het toch goed?

[ Bericht 0% gewijzigd door Diabox op 30-03-2010 17:41:21 ]
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:44:11 #154
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79753834
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:26 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat de persoon in kwestie geen anorexia, dan wel bigorexia heeft, kan je gewoon van de spiegel uitgaan. Je doet het toch voor jezelf? Vind je jezelf te dik, dan ga je door om af te vallen, vind je jezelf te dun, dan ga je door om aan te komen.

Misschien weeg je wel wat zwaarder/lichter t.o.v. een andere keer omdat je je eetpatroon iets heb aangepast waardoor je meer/minder vocht vasthoudt, of drink je nu een stuk meer de hele dag door waardoor je constant iets zwaarder bent, of weet ik veel. Zolang je het prima vindt wat de spiegel laat zien is het toch goed?
ik ben altijd dik geweest, toen veel afgevallen, maar objectief gezien nog steeds te dik. vervolgens heb ik in een heel slecht jaar (op alle fronten) me weer volgevreten, en ik heb in eerste instantie niet aan de spiegel gezien dat het de spuigaten uitliep hoor... pas toen ik weer richting de 100 (bmi 40) op de weegschaal ging, drong het een beetje tot me door. maar misshcien moet je een vrouw zijn om dit te begrijpen.

en mensen met een bmi van 35+ die zichzelf in de spiegel er prima uit vinden zien kunnen mijns inziens om gezondheidsredenen toch echt beter iets aan hun levensstijl doen hoor...

ik begrijp eigenlijk niet wat jij in dit topic doet, behalve mensen vertellen dat jij het allemaal beter weet.
Kwak
pi_79753890
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik ben altijd dik geweest, toen veel afgevallen, maar objectief gezien nog steeds te dik. vervolgens heb ik in een heel slecht jaar (op alle fronten) me weer volgevreten, en ik heb in eerste instantie niet aan de spiegel gezien dat het de spuigaten uitliep hoor... pas toen ik weer richting de 100 (bmi 40) op de weegschaal ging, drong het een beetje tot me door. maar misshcien moet je een vrouw zijn om dit te begrijpen.

ik begrijp eigenlijk niet wat jij in dit topic doet, behalve mensen vertellen dat jij het allemaal beter weet.
Nee ik geef advies, maar mensen gapen goed advies weg in dit topic heb ik gemerkt. En sowieso, als je pas bij 100kg als vrouw zijnde doorhebt dat het de spuigaten uitloopt heb je volgens mij nog een ander probleem.
quote:
en mensen met een bmi van 35+ die zichzelf in de spiegel er prima uit vinden zien kunnen mijns inziens om gezondheidsredenen toch echt beter iets aan hun levensstijl doen hoor...
Dat soort mensen mankeert iets en dit betreft een kleine minderheid neem ik aan.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 maart 2010 @ 17:58:50 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79754337
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:45 schreef Diabox het volgende:

[..]

Nee ik geef advies, maar mensen gapen goed advies weg in dit topic heb ik gemerkt. En sowieso, als je pas bij 100kg als vrouw zijnde doorhebt dat het de spuigaten uitloopt heb je volgens mij nog een ander probleem.
[..]

Dat soort mensen mankeert iets en dit betreft een kleine minderheid neem ik aan.
Je neemt nogal veel aan, zonder jezelf goed te informeren...

En nee, ik persoonlijk ben niet gebaat bij iemand die me komt vertellen dat ik iets zou hebben aan een dieet gericht op bodybuilders. Ik ben namelijk geen body builder, maar gewoon een vrouw een totaal andere leefwijze. En dat je info weggegaapt wordt, ligt voornamelijk aan het feit dat je nutteloze info is (in elk geval voor mij) en de vooral de wijze waarop je het brengt...
pi_79754524
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:43 schreef Sjeen het volgende:
Een half jaartje evy gaat niet structureel helpen inderdaad...

En wat jij nu aangeeft klopt, naast het feit dat mijn prioriteiten op het moment gewoon anders liggen. Ik ben bezig mijn huishouden gestructureerd te krijgen En een bij een opgroeiend kind horen ook steeds weer andere dingen die moeten gebeuren. Naast het volleybal, dat wel structureel is, mits niet geblesseerd, steek ik mijn tijd en energie nu in andere dingen dan voorheen. En ik geniet nog steeds van het leven

Ik zal het inderdaad eens bespreken met mijn huisarts
Nou ja, stel dat je jezelf wat vaker zoetigheid of andere snoeperijen 'ontzegt' - dat scheelt misschien een kilo. Of als je je alcoholgebruik wat reduceert, of doordeweeks eens een boterhammetje minder eet - allemaal van die kleine dingetjes waarmee je misschien een fractie afvalt van wat je zou willen afvallen.

Maar ik kan me ook voorstellen dat het met al die kleine dingetjes in je hoofd wel een groot dingetje wordt... En ik bewonder het juist zo dat jij alles zo lekker 'gewoon' weet te houden in je hoofd. Als je begrijpt wat ik bedoel. En anders is het best een rare zin
pi_79755092
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je neemt nogal veel aan, zonder jezelf goed te informeren...

En nee, ik persoonlijk ben niet gebaat bij iemand die me komt vertellen dat ik iets zou hebben aan een dieet gericht op bodybuilders. Ik ben namelijk geen body builder, maar gewoon een vrouw een totaal andere leefwijze. En dat je info weggegaapt wordt, ligt voornamelijk aan het feit dat je nutteloze info is (in elk geval voor mij) en de vooral de wijze waarop je het brengt...
Sinds wanneer is keto gericht op bodybuilders? Het is gewoon een goed dieet, misschien daarom dat bodybuilders het o.a. gebruiken?

En als er iemand snel dingen aanneemt, ben ik het in ieder geval niet. Ik meen me te herinneren dat ik hier om bronnen vroeg aan een bepaald persoon, en deze persoon vervolgens geen bronnen gaf voor de door haar gedane uitspraak. Kennelijk neem ik niet snel van alles aan.

Om dan toch een bijdrage te leveren aan dit topic, hoe val ik effectief af:
Bereken je calorie behoefte. (Belangrijk!)
http://www.giantpt.com/vo(...)caloriebehoefte.html

Stel een voedingsschema op waarbij je 500+ kcal onder deze behoefte gaat zitten. Bouw je voedingsschema als volgt op:
Zes maaltijden, met zo'n 2-3 uur tussen de maaltijden.
Zet er voornamelijk dingen in die je lekker vindt, anders ga je het natuurlijk niet volhouden. Heb je een hekel aan sneetjes brood met kaas (om maar iets te noemen), neem dit dan niet op in je voedingsschema en vervang het gewoon met beleg wat je wel lekker vindt.
Zorg voor variatie, ga niet 10 sneetjes brood met kip eten per dag, voeg ander voedsel toe om aan je behoefte te komen, om maar even iets te noemen:
Eieren, tonijn, kip, kalkoen, noten, kwark, rijst, brinta, muesli, havermout, etc.
Vermijd (uiteraard) suikers. Gelukkig is er van (bijna) alle soorten frisdrank wel een sugarfree versie, neem je die maar als je zo nodig frisdrank wilt.
Ga er naast sporten, en hou dit leuk, ga dus niet 'n uur doelloos voor-je-uit-starend op de threadmill rennen, wees creatief en verzin iets leuks, zodat je ermee doorgaat.
En het belangrijkst: Zorg dat het gewoon je levensstijl wordt, met een goed voedingsschema zal je met liefde uitkijken naar je (gezonde) maaltijden en vind je het helemaal niet erg om dingen te laten staan. Hou dit een tijd vol en het wordt echt een ritme en gaat het helemaal vanzelf zonder enige moeite.

Natuurlijk kan ik ook meer in gaan op de details, maar dit is het toch wel in grote lijnen, alleen al met deze informatie zou je makkelijk af kunnen vallen. Het is namelijk heel simpel, eet onder je calorie behoefte en je valt af. Val je niet af? Dan eet je kennelijk niet onder je calorie behoefte. Enige "moeilijke" is het volhouden, en dat is totaal niet moeilijk met een goed opgesteld voedingsschema. Het is gewoon doodsimpel afvallen.

Voor de meeste mensen is dit common sense, maar aan sommige posts hier te zien toch niet voor iedereen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 maart 2010 @ 18:39:41 #159
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79755980
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:18 schreef Diabox het volgende:

[..]

Sinds wanneer is keto gericht op bodybuilders? Het is gewoon een goed dieet, misschien daarom dat bodybuilders het o.a. gebruiken?
Leg eens uit wat er zo goed aan is dan Als ik erop google, krijg ik alleen maar bodybuildersites en lees ik vanalles over vermijden en stapelen. Niet echt een normaal eetpatroon dus...
quote:
En als er iemand snel dingen aanneemt, ben ik het in ieder geval niet. Ik meen me te herinneren dat ik hier om bronnen vroeg aan een bepaald persoon, en deze persoon vervolgens geen bronnen gaf voor de door haar gedane uitspraak. Kennelijk neem ik niet snel van alles aan.
Het is ook common sense dat het niet goed is om elke zomer opnieuw weer te gaan afvallen en het resultaat vervolgens weer teniet te doen. Maar goed, wat linkjes voor je:
http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/jojo.php
http://www.opdieet.nl/jojo-effect.htm
http://www.hoewerktmijnlichaam.nl/antwoord/wat-is-het-jojo-effect
quote:
Om dan toch een bijdrage te leveren aan dit topic, hoe val ik effectief af:
Bereken je calorie behoefte. (Belangrijk!)
http://www.giantpt.com/vo(...)caloriebehoefte.html

Stel een voedingsschema op waarbij je 500+ kcal onder deze behoefte gaat zitten. Bouw je voedingsschema als volgt op:
Zes maaltijden, met zo'n 2-3 uur tussen de maaltijden.
Zet er voornamelijk dingen in die je lekker vindt, anders ga je het natuurlijk niet volhouden. Heb je een hekel aan sneetjes brood met kaas (om maar iets te noemen), neem dit dan niet op in je voedingsschema en vervang het gewoon met beleg wat je wel lekker vindt.
Zorg voor variatie, ga niet 10 sneetjes brood met kip eten per dag, voeg ander voedsel toe om aan je behoefte te komen, om maar even iets te noemen:
Eieren, tonijn, kip, kalkoen, noten, kwark, rijst, brinta, muesli, havermout, etc.
Vermijd (uiteraard) suikers. Gelukkig is er van (bijna) alle soorten frisdrank wel een sugarfree versie, neem je die maar als je zo nodig frisdrank wilt.
Ga er naast sporten, en hou dit leuk, ga dus niet 'n uur doelloos voor-je-uit-starend op de threadmill rennen, wees creatief en verzin iets leuks, zodat je ermee doorgaat.
En het belangrijkst: Zorg dat het gewoon je levensstijl wordt, met een goed voedingsschema zal je met liefde uitkijken naar je (gezonde) maaltijden en vind je het helemaal niet erg om dingen te laten staan. Hou dit een tijd vol en het wordt echt een ritme en gaat het helemaal vanzelf zonder enige moeite.

Natuurlijk kan ik ook meer in gaan op de details, maar dit is het toch wel in grote lijnen, alleen al met deze informatie zou je makkelijk af kunnen vallen. Het is namelijk heel simpel, eet onder je calorie behoefte en je valt af. Val je niet af? Dan eet je kennelijk niet onder je calorie behoefte. Enige "moeilijke" is het volhouden, en dat is totaal niet moeilijk met een goed opgesteld voedingsschema. Het is gewoon doodsimpel afvallen.

Voor de meeste mensen is dit common sense, maar aan sommige posts hier te zien toch niet voor iedereen.
Common sense inderdaad, dit is iets (muv de light frisdranken) wat we iedereen die hier nieuw in topic komt vertellen. Waarom in godsnaam een dieet volgen als het ook op deze manier kan?
pi_79756638
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Leg eens uit wat er zo goed aan is dan Als ik erop google, krijg ik alleen maar bodybuildersites en lees ik vanalles over vermijden en stapelen. Niet echt een normaal eetpatroon dus...
[..]
Waarschijnlijk omdat het de regel is dat bodybuilders veel verstand hebben van voeding, daarom zullen zij inderdaad op internet meer discussiemateriaal over keto hebben en dus veel te zien zijn in de search results van google. En tuurlijk is het geen normaal eetpatroon, het is bedoelt om snel af te vallen.... Wanneer je je doel heb bereikt stop je met keto.
quote:
Het is ook common sense dat het niet goed is om elke zomer opnieuw weer te gaan afvallen en het resultaat vervolgens weer teniet te doen. Maar goed, wat linkjes voor je:
http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/jojo.php
http://www.opdieet.nl/jojo-effect.htm
http://www.hoewerktmijnlichaam.nl/antwoord/wat-is-het-jojo-effect
[..]
Ik val sowieso niet onder de categorie jojo'ers als ik zo de beschrijving van die site's lees, ik val af d.m.v. een goed dieet met goede voedingsstoffen, verder kom ik daarna langzaam vet aan en voornamelijk spier, weer d.m.v. GOED dieet over een lange periode. Verder zijn dat geen goede bronnen natuurlijk... heb dus van geen van de site's het volledige stuk gelezen.
quote:
Common sense inderdaad, dit is iets (muv de light frisdranken)

Hoezo m.u.v. de light frisdranken?
quote:
wat we iedereen die hier nieuw in topic komt vertellen.
Heb het nog niet echt voorbij zien komen, pin me er niet op vast.
quote:
Waarom in godsnaam een dieet volgen als het ook op deze manier kan?
Met keto gaat het allemaal wat sneller. Voor de rest vraag ik het me ook af.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:06:27 #161
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79757059
diabox, was jij niet degene die zonder je te informeren mij meldde dat ik aanhet crashdieten was? terwijl ik onder begeleiding van therapeuten en dietist op een eetpatroon zit van meer dan 1700 kcal per dag (ik ben maar 1.60 lang) en daarmee in 8 weken 6 kilo ben afgevallen al?

het gaat om de toon die je aanslaat. wij moeten wel naar jou luisteren, maar jij luistert niet naar ons. het is hier niet een pasklare oplossing topic, maar vooral een meeleef topic. dat begrijp je denk ik niet helemaal.

de meeste mensen hier zíjn helemaal niet op een dieet, maar gewoon bezig met de dingen die jij net opsomt, zonder het een keto-dieet te noemen.

for your info: ik was afgevallen tot 78 kilo, toen aangekomen tot 85, en terwijl ik probeerde dat er af te krijgen ben ik omhoog gejojood (niet met obnjectieve eetbuien, wel met eetbui-achtige toestanden) wat ik pas in de gaten kreeg toen het (met sprongetjes van 3 kilo per keer ongeveer, ineens hard richting (en over) de honderd ging. als je een keer zo zwaar bent zie je het verschil, zelf, in de spiegel niet zo goed en niet zo snel (op foto's wel, die vermeed ik dus ook) was er iets mis met mij dat ik dat niet eerder doorhad? ja. had ik daarvoor de weegschaal nodig om erachter te komen? ja. helpt een spiegel iedereen? nee. punt.

er zijn hier ook mensen die nooit een gezond gewicht zullen bereiken. voor een gezond gewicht moet ik bijvoorbeeld naar 64 kilo. dat gaat m niet worden. nooit. misshcien zal ik ook tevreden moeten gaan zijn met een bmi van rond de 32 ofzo, maar dat begrijp jij denk ik niet
Kwak
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 maart 2010 @ 19:06:39 #162
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79757069
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:56 schreef Diabox het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het de regel is dat bodybuilders veel verstand hebben van voeding, daarom zullen zij inderdaad op internet meer discussiemateriaal over keto hebben en dus veel te zien zijn in de search results van google. En tuurlijk is het geen normaal eetpatroon, het is bedoelt om snel af te vallen.... Wanneer je je doel heb bereikt stop je met keto.
Het probleem van zo'n tijdelijk iets is dat het voor heel veel mensen absoluut niet werkt. Nou ja, het werkt perfect, totdat je stopt en weer terugvalt in je oude eetpatroon. Net zoals Sonja Bakker en consorte. De gemiddelde mens die blijvend gewicht moet verliezen is meer gebaat bij een aangepast/verbeterd eet- en beweegpatroon
quote:
[..]

Ik val sowieso niet onder de categorie jojo'ers als ik zo de beschrijving van die site's lees, ik val af d.m.v. een goed dieet met goede voedingsstoffen, verder kom ik daarna langzaam vet aan en voornamelijk spier, weer d.m.v. GOED dieet over een lange periode. Verder zijn dat geen goede bronnen natuurlijk... heb dus van geen van de site's het volledige stuk gelezen.
Ok, voor jou werkt het dus blijkbaar zo maar (alweer) voor de gemiddelde persoon dus niet. Ze gaan op dieet, vallen in korte tijd kilo's af en vervolgens komen ze na het dieet de verloren kilo's en meer weer aan. Kortom, ze zijn beter gebaat bij een aangepast/verbeterd eet- en beweegpatroon.
quote:
[..]

Hoezo m.u.v. de light frisdranken?
Ik ga liever voor 'the real thing' met mate, light frisdranken schijnen ook nog een negatief effect te hebben op afvallen. Maar hoe dat precies werkt, weet ik niet
quote:
[..]

Heb het nog niet echt voorbij zien komen, pin me er niet op vast.
[..]

Met keto gaat het allemaal wat sneller. Voor de rest vraag ik het me ook af.
pi_79757075
Ik ben zelfs te moe om hier bij te lezen
Vanavond nog wel even de energie opwekken om 2 uur te buikdansen
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:11:14 #164
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79757246
@diabox, als je interesse hebt moet je me maar even pm-en, ik heb een (op academisch onderzoek gebaseerd) handboek voor obesitas patienten. over de lichamelijke en psychische gevolgen van obesitas en lijnen en hoe ermee te leven. misshcien kun je dan iets beter begrijpen waar de helft van de mensen in dit topic, namelijk obese mensen en géén cuttende bodybuilders, mee te maken heeft (er zijn hier ook mensen zonder eetproblemen of obesitas, die gewoon overgewicht hebben)
Kwak
pi_79757745
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:06 schreef kwakz0r het volgende:
diabox, was jij niet degene die zonder je te informeren mij meldde dat ik aanhet crashdieten was? terwijl ik onder begeleiding van therapeuten en dietist op een eetpatroon zit van meer dan 1700 kcal per dag (ik ben maar 1.60 lang) en daarmee in 8 weken 6 kilo ben afgevallen al?
Als jij op 1700+kcal per dag zit met 1.60m zul je mij zeker niet horen zeggen dat je aan het crash diëten bent.
quote:
het gaat om de toon die je aanslaat. wij moeten wel naar jou luisteren, maar jij luistert niet naar ons. het is hier niet een pasklare oplossing topic, maar vooral een meeleef topic. dat begrijp je denk ik niet helemaal.
Ik luister wel degelijk naar jullie hoor.
quote:
de meeste mensen hier zíjn helemaal niet op een dieet, maar gewoon bezig met de dingen die jij net opsomt, zonder het een keto-dieet te noemen.
Dat is toch ook een dieet?
quote:
for your info: ik was afgevallen tot 78 kilo, toen aangekomen tot 85, en terwijl ik probeerde dat er af te krijgen ben ik omhoog gejojood (niet met obnjectieve eetbuien, wel met eetbui-achtige toestanden) wat ik pas in de gaten kreeg toen het (met sprongetjes van 3 kilo per keer ongeveer, ineens hard richting (en over) de honderd ging. als je een keer zo zwaar bent zie je het verschil,
Moet ik nog even, zit nu op 94kg.
quote:
zelf, in de spiegel niet zo goed en niet zo snel (op foto's wel, die vermeed ik dus ook)
Handig is het ook om progressie foto's bij te houden met zelfde poses, belichting, etc. Zo kan je heel goed je resultaten zien, werkt ook motiverend.
quote:
was er iets mis met mij dat ik dat niet eerder doorhad? ja. had ik daarvoor de weegschaal nodig om erachter te komen? ja. helpt een spiegel iedereen? nee. punt.
Je zegt het zelf eigenlijk al, er was iets mis met je dat je het zelf niet eerder doorhad...
quote:
er zijn hier ook mensen die nooit een gezond gewicht zullen bereiken. voor een gezond gewicht moet ik bijvoorbeeld naar 64 kilo. dat gaat m niet worden. nooit. misshcien zal ik ook tevreden moeten gaan zijn met een bmi van rond de 32 ofzo, maar dat begrijp jij denk ik niet
Iedereen kan een gezond gewicht bereiken, snap niet waarom je dit niet zou kunnen tenzij je een aandoening aan je schildklier oid. hebt. Als je gewoon een gezond persoon bent is dit voor iedereen te realiseren.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Het probleem van zo'n tijdelijk iets is dat het voor heel veel mensen absoluut niet werkt. Nou ja, het werkt perfect, totdat je stopt en weer terugvalt in je oude eetpatroon. Net zoals Sonja Bakker en consorte. De gemiddelde mens die blijvend gewicht moet verliezen is meer gebaat bij een aangepast/verbeterd eet- en beweegpatroon
Klopt, daarom moeten mensen een vast eetpatroon zien te krijgen, een vast gezond ritme. Maar met wat discipline kan je prima gaan keto'en om vervolgens een vast gezond ritme te volgen.
quote:
[..]

Ok, voor jou werkt het dus blijkbaar zo maar (alweer) voor de gemiddelde persoon dus niet. Ze gaan op dieet, vallen in korte tijd kilo's af en vervolgens komen ze na het dieet de verloren kilo's en meer weer aan. Kortom, ze zijn beter gebaat bij een aangepast/verbeterd eet- en beweegpatroon.
Ben ik het uiteraard met je eens.
quote:
[..]

Ik ga liever voor 'the real thing' met mate, light frisdranken schijnen ook nog een negatief effect te hebben op afvallen. Maar hoe dat precies werkt, weet ik niet
[..]
Ik ga persoonlijk ook liever voor 'the real thing' met mate, maar bij het afvallen ga ik voor light.
Dat dikgedrukte heb ik ook meerdere malen her en der wat over gelezen, maar kan er niks concreets over vinden helaas.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:11 schreef kwakz0r het volgende:
@diabox, als je interesse hebt moet je me maar even pm-en, ik heb een (op academisch onderzoek gebaseerd) handboek voor obesitas patienten. over de lichamelijke en psychische gevolgen van obesitas en lijnen en hoe ermee te leven. misshcien kun je dan iets beter begrijpen waar de helft van de mensen in dit topic, namelijk obese mensen en géén cuttende bodybuilders, mee te maken heeft (er zijn hier ook mensen zonder eetproblemen of obesitas, die gewoon overgewicht hebben)
Ik heb toegang tot veel databanken met onderzoeken. Staan inderdaad wat van die onderzoeken over tussen. Zal ooit eens kijken als ik wat tijd over heb.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:31:45 #166
277120 Vido
Jeuheu!
pi_79758154
Ow, om mijn "gaap" even nader te verklaren (ik zag namelijk dat je er wederom op terugkwam ): ik gaap elk dieet weg, maar nu liet ik het voor de eerste keer blijken omdat het ook nog eens een ongestructureerde lap tekst was. Als ik die wil zien open ik wel een van de wetboeken op m'n boekenplank

Ik volg geen diëten. Het enige wat ik minder ben gaan eten is 'slechte' vetten en zout, maar dat is niet om overgewicht te beperken maar meer omdat een hoog cholesterol bij ons in de familie zit.

Mijn methode kennen de meeste hier wel denk ik, of hebben het in ieder geval eerder gelezen maar allang weer vergeten: sport 5-6-7 keer per week intens (1,5 tot 2 uur per keer), eet gewoon normaal (ik zit rond de 2200-2300 calorieën per dag) en je valt af.

Ow, en light frisdranken en het fabeltje van slecht voor de gezondheid... Heeft dat niet gewoon met de oneindige fabeltjes van kankerverwekkende zoetstoffen te maken?
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_79758311
Toch denk ik niet dat het gezond is om jezelf in een ketoacidotische toestand te zetten.
Je maakt gewoonweg een afvalstof, waar je hersenen bij gebrek aan beter op kunnen werken. Je wordt er strontvervelend van, op het agressieve af, gaat zweten, en door de verzuring voel je je kortademig... (Adem die nog stinkt ook)
Fijn dieet!
pi_79758497
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:31 schreef Vido het volgende:
Ow, en light frisdranken en het fabeltje van slecht voor de gezondheid... Heeft dat niet gewoon met de oneindige fabeltjes van kankerverwekkende zoetstoffen te maken?
Mja, aspartaam wordt in de maag afgebroken tot asparaginezuur en fenylalanine en voor een (verwaarloosbaar) klein gedeelte in methanol wat weer wordt afgebroken tot formaldehyde. Dit laatste wordt in verband gebracht met nogal wat slecht-voor-de-gezond-heid-shit. Maar sowieso moet je volgens mij echt hele grote hoeveelheden aspartaam (denk aan absurde hoeveelheden) binnenkrijgen voor zoiets... Zal er eens naar kijken.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Toch denk ik niet dat het gezond is om jezelf in een ketoacidotische toestand te zetten.
Je maakt gewoonweg een afvalstof, waar je hersenen bij gebrek aan beter op kunnen werken. Je wordt er strontvervelend van, op het agressieve af, gaat zweten, en door de verzuring voel je je kortademig... (Adem die nog stinkt ook)
Fijn dieet!
Vervelend was ik al, ?agressief? geen last van, zweten en kortademig overigens ook niet. Stinkende adem valt bij mij wel mee, en kan je heel makkelijk verbloemen.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:48:07 #169
277120 Vido
Jeuheu!
pi_79758872
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:40 schreef Diabox het volgende:

[..]

Mja, aspartaam wordt in de maag afgebroken tot asparaginezuur en fenylalanine en voor een (verwaarloosbaar) klein gedeelte in methanol wat weer wordt afgebroken tot formaldehyde. Dit laatste wordt in verband gebracht met nogal wat slecht-voor-de-gezond-heid-shit. Maar sowieso moet je volgens mij echt hele grote hoeveelheden aspartaam (denk aan absurde hoeveelheden) binnenkrijgen voor zoiets... Zal er eens naar kijken.
Zoiets kan ik me ook herinneren ooit gelezen te hebben, met uitzondering van de "dit wordt dat"-gedeeltes Ik drink per dag 2 glazen cola of sinas light, dus ik maak me nergens druk om, haha

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aspartaam

VEEEL te veel om allemaal te lezen
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 maart 2010 @ 20:00:54 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79759477
@Diabox, een 'gezond' gewicht (gebaseerd op BMI dus) zou voor mij betekenen dat ik max 72 kilo zou mogen wegen, maar liefst rond de 65 kilo... Een gewicht wat ik sinds mijn 20ste niet meer gehad heb en waarschijnlijk ook nooit meer zal bereiken. Ik zou graag naar 78 kilo gaan, maar goed, daarvoor ontbreekt op dit moment werkelijk elke motivatie. En zonder interne motivatie ben je nergens...
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:31 schreef Vido het volgende:
Ow, om mijn "gaap" even nader te verklaren (ik zag namelijk dat je er wederom op terugkwam ): ik gaap elk dieet weg, maar nu liet ik het voor de eerste keer blijken omdat het ook nog eens een ongestructureerde lap tekst was. Als ik die wil zien open ik wel een van de wetboeken op m'n boekenplank

Ik volg geen diëten. Het enige wat ik minder ben gaan eten is 'slechte' vetten en zout, maar dat is niet om overgewicht te beperken maar meer omdat een hoog cholesterol bij ons in de familie zit.

Mijn methode kennen de meeste hier wel denk ik, of hebben het in ieder geval eerder gelezen maar allang weer vergeten: sport 5-6-7 keer per week intens (1,5 tot 2 uur per keer), eet gewoon normaal (ik zit rond de 2200-2300 calorieën per dag) en je valt af.

Nee, dit heeft te doen met dat je lichaam calorien verwacht en ze niet krijg oid, ik ga eens zoeken. Daarnaast vind ik het persoonlijk prettiger om te genieten van het echte in plaats van maar half te genieten van nep
pi_79759856
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:44 schreef kwakz0r het volgende:

Nee hoor
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:26:28 #172
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79760772
@ vido: er zijn aanwijzingen voor dat zoetstof tóch een piek in je bloedsuiker veroorzaakt, ook al zit er geen echte suiker in, en dat je dus wel de bijbehorende "trek" daarna krijgt. dat zou afvallen kunnen belemmeren, ook al is de frisdrank zélf wel calorieloos.
quote:
quote:
was er iets mis met mij dat ik dat niet eerder doorhad? ja. had ik daarvoor de weegschaal nodig om erachter te komen? ja. helpt een spiegel iedereen? nee. punt.

Je zegt het zelf eigenlijk al, er was iets mis met je dat je het zelf niet eerder doorhad...
er zijn meer mensen met wie iets mis is. je vergeet het beginpunt van waar ik op reageerde: jij begon over dat weegschalen en bmi onzin-indicatoren zijn van hoe het met je gewicht gaat/afvallen. ik zei dat ik dat onzin vond, omdat voor sommige mensen (en echt niet een handjevol) er wel degelijk redenen zijn om niet op de spiegel/andere subjectieve eigen oordelen te vertrouwen.

het gaat er dus niet om dat er wat mis was met mij, maar dat er met wel meer mensen iets mis is, zonder dat ze anorexia hebben, waardoor een weegschaal een prima indicator is van hoe het gewichtsgewijs met je gaat, beter dan een spiegel, en dat je er daarom niet zo laatdunkend over hoeft te doen.
quote:
quote:

Iedereen kan een gezond gewicht bereiken, snap niet waarom je dit niet zou kunnen tenzij je een aandoening aan je schildklier oid. hebt. Als je gewoon een gezond persoon bent is dit voor iedereen te realiseren.
toegang tot academische databanken betekent niet dat je ook alle artikelen begrijpt die je leest. of heb je een klinisch psychologische/medische studie afgerond toevallig?

in spoiler spoiler maakt de quotes onleesbaar dus toch maar open en bloot en heeeeeel lang, sorry!

hieronder een lang verhaal dat ik in slank al eens heb afgestoken.tevens, speciaal voor jou, een heleboel medisch/klinisch/academisch onderzoek naar obesitas en gewichtsverlies en de effectiviteit van dieetinterventies (van verschillende soort) - dat laatste is denk ik heel nuttig voor meerdere mensen om eens te lezen. veel tekst, dat wel.

wat ik geleerd heb:
uit onderzoek is gebleken dat het voor mensen met obesitas die géén gewichtsreducerende operatie ondergaan, over het algemeen nauwelijks mogelijk is om meer dan 10-20% van hun lichaamsgewicht blijvend (langer dan 5 jaar) kwijt te raken. hiermee winnen ze veel gezondheidsvoordeel (meer dan de 10-20% die ze afvallen). hoeveel iemand kwijtreaakt met ene passend eet- en beweegpatroon is afhankelijk van genetische factoren en lijn verleden. hoe vaker je aan het afvallen en aankomen bent geweest, hoe moeilijker het is om af te vallen - je biologische "evenwicht gewicht" stijgt namelijk wel bij elke keer dat je afvalt en weer aankomt (het gewicht weaarop je uitkomt als je gezond gaat eten en bewegen) maar uit onderzoek lijkt men momenteel af te leiden dat dit niet meer naar beneden gebracht kan worden.

heel sec: als je 90 kilo weegt en met een voor jou passend bewegeingspatroon en een gezond eetpatroon afvalt naar 78 kilo, en je wilt dan nog meer afvallen en gaat lijngedrag vertonen, wat je verolgens niet vol kan houden waarna je weer aankomt (het jojo-effect) dan verschuift je "biologische gewicht - wat 78 kilo was, blijkbaar - iets naar boven (hoeveel verschilt per persoon). als je weer aakomt tot 90 of 95 kiloo (met ongezond eetgedrag) en je gaat dan weer terug naar het eetpatroon wqaarmee je vorige keer afviel, is de kans dat je daarmee weer op 78 kilo uitkomt nagenoeg nihil.

dat zuig ik niet uit mijn duim, dat is 10 jaar ervaring van klinisch psychologen en dietisten en somatische artsen. sommigen denken dat je eventueel na 5 jaar stabiliseren wel weer wat meer af kan vallen. maar het is géén fabeltje, en de gedachte dat "iedereen een gezond gewicht kan bereiken" is nu precies de reden dat zoveel mensen blijven jojo-en... iedereen kan afvallen, en sommige gelukkigen kunnen ook zonder operatie heel veel afvallen en eraf houden (die hebben we hier ook), maar gemiddeld genomen kunnen obese mensen niet meer dan 10-20% gewicht blijvend verliezen. Gemiddeld, nogmaals.

hier nog wat klinische studies, allemaal besproken op deze site http://medischcontact.art(...)ijn-Obesitas-PDA.htm
quote:
Volwassenen

Er wordt van uitgegaan dat de basis van de behandeling bestaat uit het volgen van de richtlijnen Goede Voeding (Gezondheidsraad 2007) en de Nederlandse Norm Gezond Bewegen. Deze richtlijnen zijn ‘evidence-based’ en gelden voor alle Nederlanders. Bij de behandeling van obesitas wordt daarnaast gestreefd naar het gunstig beïnvloeden van het lichaamsgewicht door een beperking van de energie-inname en een verdere verhoging van het energieverbruik. Volgens internationale richtlijnen (National Institutes of Health 1998) en de Gezondheidsraad (2003) wordt een gewichtsverlies van 10-15% als een succesvolle behandeling beschouwd voor patiënten met obesitas. In de NICE-richtlijn (2006) uit het Verenigd Koninkrijk wordt een gewichtsverlies van 5% of meer al klinisch relevant genoemd. In de CBO-richtlijn Cardiovasculair risicomanagement (2006) wordt gesteld dat het risico op diabetes mellitus type 2 bij een gewichtsverlies van 5% al verminderd is bij patiënten met obesitas en een gestoorde glucosetolerantie (CBO 2006).

De volgende indeling wordt voorgesteld:
gewichtsverlies en -behoud 0-4,9%: beperkt succesvol;
gewichtsverlies en -behoud 5-9,9%: matig succesvol;
gewichtsverlies en -behoud 10-14,9%: succesvol;
gewichtsverlies en -behoud ≥ 15%: zeer succesvol.
kortom, zeggen dat iederene met obesitas een gezond gewicht kan berieken (waarvoor sosm tot wel 50% gewichtsverlies geraliseerd moet worden!) is misleidende en demotiverende nonsens. hiermee vertserk je het gevoel van falen in mensen als ze heel erg goed 10 kilo kwijt raken, wek je valse hoop, en bagatelliseer je het probleem, en de waarde van beperkt gewichtsverlies.

dit is wat ik bedoel als ik zeg dat jij niet begrijpt waar het bij écht zware mensen om gaat...

nog wat onderbouwd onderzoek (op de site zelf kun je alle literatuurlijsten vinden)
quote:
Samenvatting van de literatuur

Er wordt al meer dan 40 jaar onderzoek gedaan naar de effecten van dieetinterventies bij obesitas. De laatste jaren zijn meta-analyses en systematische reviews van ‘randomised controlled trials’ (RCT’s) verricht waarin duizenden patiënten in een groot aantal onderzoeken zijn bekeken. Het is daardoor beter mogelijk uitspraken te doen over het te bereiken gewichtsverlies dan op basis van afzonderlijke kleine onderzoeken mogelijk is.
...
Langetermijninterventieonderzoeken

Onder langetermijninterventies worden interventies van langer dan een jaar verstaan. Een energiebeperkt dieet dat een calorische waarde heeft die 600 kilocalorieën lager ligt dan de gebruikelijke inname, leidt tot gewichtsafname (NICE-richtlijn 2005). Er zijn meta-analyses met gegevens tot vijf jaar beschikbaar. Avenell vergeleek in een meta analyse van 13 RCT’s een energiebeperkt dieet met gewone voeding: na een jaar werd een gemiddelde gewichtsdaling bereikt van 5,3 (95%-BI -5,86 tot -4,77) kg in vergelijking met een gewone voeding. Na 36 maanden werd een gewichtsverlies van 3,55 kg behouden (95%-BI -4,54 tot -2,55 kg). Het percentage uitvallers varieerde sterk, van 0 to 40% (Avenell 2004-I).

Pirozzo liet in een Cochrane Review van zes RCT’s zien dat na zes maanden op een laagvetdieet (20 energieprocent vet) een gewichtsverlies van 5 (95%-BI -5,9 tot -4,3) kg werd bereikt, en op een energiebeperkt dieet 6,5 (95%-BI -7,3 tot -5,7) kg. Na 18 maanden leidden energiebeperkte dieëten tot een gemiddeld gewichtsverlies van 2,3 kg (95% BI -3,4 tot -1,2 kg) en de laagvetdieëten tot een gemiddelde gewichtsstijging van 0,1 kg (95% BI -0,8 tot 1,0 kg). Het verschil in gewichtsverandering tussen de dieëten was niet statistisch significant. Het percentage uitval varieerde van 11 tot 40% (Pirozzo 2006). De verklaring hiervoor is dat een vetbeperkt dieet alleen de hoeveelheid vet in het dieet beperkt, maar een energiebeperkt dieet een beperking inhoudt van vetten, koolhydraten en alcohol en (wanneer van een conventionele voeding gebruik wordt gemaakt) een verhoging van de hoeveelheid voedingsvezel. Deze elementen leiden in veel gevallen tot een lagere energie-inname dan op een vetbeperking alleen kan worden bereikt.

Hoewel hoogeiwit-, laagkoolhydraatdieëten na 12 maanden 3,5 (95%-BI -7,36 tot 0,22) kg meer gewichtsverlies geven dan energiebeperkte dieëten (1.000-1.600 kcal/dag), is dit verschil na 36 maanden nog -1,5 (95%-BI -5,43 tot 2,41) kg en na 60 maanden +0,2 (95%-BI -5,68 tot +6,08) kg (Avenell 2004-II). In een meta-analyse van vijf trials met 447 personen vond Nordmann (2006) na 12 maanden gemiddeld slechts 1 (95%-BI -3,5 tot 1,5) kg meer gewichtsverlies op laagkoolhydraatdieëten. In een literatuuronderzoek pleit Kennedy (2005) ervoor een hoogeiwitdieet niet langer dan zes maanden te laten volgen vanwege het ontbreken van het bewijs dat deze dieëten op de lange termijn onschadelijk zijn. In een overzichtsartikel stelde Astrup (2002) dat een dieet met een eiwitpercentage van 25 energieprocent mogelijk gewichtsverlies bevordert.
25% eiwit is toevallig ongeveer wat ik eet, met een lijstje van de dietiste....incl. 6 boterhammen per dag en gewoon pasta rijst en aardappel.
quote:
Uitval

Veel dieëten zijn alleen op de korte termijn succesvol en leiden bovendien tot uitval. Na vier tot vijf jaar had 55,4% een zeer laagcalorisch dieet volgehouden; 79,9% hield het vol op een energiebeperkt dieet (Anderson 2001). Het Atkinsdieet leidt na een jaar tot 47% uitval, een sterk vetbeperkt dieet met 10% vet (Ornish) geeft 50% uitval. Het Weight Watchers-dieet en een dieet op basis van de glykemische index leidden tot 35% uitval (Zone) (Dansinger 2005).

Gewichtsbehoud

Na de dieetinterventie komt de fase van gewichtsbehoud. Gewichtsbehoud is mogelijk voor grote groepen mensen. Toch vindt vrijwel altijd een kleine gewichtsstijging plaats. Phelan (2003) onderzocht een grote groep mensen (n = 2400) die gemiddeld 32,1 ± 17,8 kg afvielen en dit gewicht gedurende 6,5 ± 8,1 jaar behielden. De gemiddelde gewichtstoename na twee jaar was 3,8 ± 7,6 kg; 59% beperkte de gewichtstoename tot 2,2 kg; 25,5% kwam meer dan 5% aan in het eerste jaar. Van hen slaagde slechts 4,7% erin het herwonnen gewicht weer te verliezen in het daaropvolgende jaar. Deze groep vertoonde significant meer depressieve symptomen. 96,4% van de totale groep bleef meer dan 10% onder hun maximale gewicht; het gemiddelde gewichtsverlies was 26,6 ± 10,7%. De populatie bestond voor 80% uit vrouwen; 96% was van het blanke ras.

conclusies:
quote:
Conclusies

Het meest effectieve dieet om gewichtsverlies te bereiken na een jaar follow-up is een energiebeperkt dieet, met een calorische waarde die 600 kilocalorieën lager ligt dan de gebruikelijke inname. Daarmee kan een gewichtsdaling van circa 5 (-3,5 tot -7) kg in een jaar worden bereikt. Dit geldt voor mannen en vrouwen met een BMI van 28 kg/m2 tot 40 kg/m2.
A1 Avenell 2004, Anderson 2001, NICE-richtlijn 2005

Op een energiebeperkt dieet blijft na vier tot vijf jaar een gewichtsdaling van 3,5 kg behouden. Als het gewichtsbehoud meer dan 20 kg is, op een energiebeperkt of op zeer laagcalorisch dieet, is het gewichtsverlies na vier tot vijf haar nog 7 kg. Dit geldt voor mannen en vrouwen met een BMI van 28 kg/m2 tot 40 kg/m2 .
A1 Avenell 2004, Anderson 2001

Het is weliswaar aangetoond dat meer gewichtsverlies kan worden bereikt met een zeer laagcalorisch dieet (VLCD) in vergelijking met een energiebeperkt dieet, maar 50% stopt met dit dieet binnen een jaar. Ditzelfde geldt voor andere dieëten met een extreme samenstelling. Bij het energiebeperkte dieet stopt 20-30% binnen een jaar.
A1 Anderson 2001, Dansinger 2005

Hoewel de verschillende diëten (bijvoorbeeld hoogeiwit-, laagkoolhydraatdieet) op korte termijn tot meer gewichtsverlies (3,5 kg) leiden dan een energiebeperkt dieet, is dit verschil na 60 maanden verdwenen.
A1 Anderson 2001, Astrup 2002, Avenell 2004, Pirozzo 2002/2006, Nordmann 2006

Het aantal consulten in een behandeling is meer bepalend voor het succes dan het uitgangsgewicht of de duur van de behandeling.
A1 Anderson 2004, Dansinger 2005, Lantz 2003

Veel mensen (59%) lijken na een gewichtsverlies van meer dan 10% de terugval te kunnen beperken tot circa 2 kg op de lange termijn (24 maanden).
B Phelan 2003
en dan nu nog wat nuttigs over de inhoud van een dieet/gezonde voeding voor afvallen
quote:
Overige overwegingen

De energiebehoefte van een individu wordt voor 75% bepaald door de ruststofwisseling (basaalmetabolisme). De totale energiebehoefte bestaat uit de ruststofwisseling vermeerderd met de door het dieet geïnduceerde thermogenese (7-13%) en de ‘physical activity level’ (PAL)-waarde. De PAL-waarde ligt altijd tussen 5 en 15% van het basaalmetabolisme.
/[quote]
sporten en bewegen bepaalt dus maar 5 tot maximaal 15% van je energieverbruik... verderop wordt ook nog gemeld dat leefstijlbeweging significant meet effect heeft dan keihard sporten.
[quote]

Negatieve effecten

De daling van het basaalmetabolisme is een van de redenen waarom na het stoppen met een dieet gewichtsstijging optreedt. Astrup (1999) voerde een meta-analyse uit van onderzoeken bij een groep mensen die voorheen obees was (n = 124) en een groep controlepersonen (n = 121). Bij 15,3% van voorheen obese personen (BMI > 30 kg/m2) die nu een normaal gewicht hadden, was het basaalmetabolisme lager dan bij de controlegroep. Bij de controlegroep had 3,3% een verlaagd basaalmetabolisme (verschil: 12%, 95%-BI 4,7% ± 19,3%).

Een caloriebeperkt dieet leidde tot een verlaging van het basaalmetabolisme na een jaar, vergeleken bij geen dieet of een beweegprogramma. Een verlaagd basaalmetabolisme trad niet bij iedereen op en kon worden ondervangen door voldoende lichaamsbeweging (Frey-Hewitt 1990).

De verschillende dieëten kunnen een negatief effect op cardiovasculaire risicofactoren hebben. Een hoogeiwitdieet met een hoge glykemische index leidde bij jonge obese volwassenen tot een stijging van het LDL-cholesterolgehalte met 0,26 ± 0,10 mmol/l (p = 0,02) (Mc Millan-Price 2006).

Een laagkoolhydraat-, hoogeiwitdieet leidde tot hogere LDL-cholesterolwaarden en een hoger totaalcholesterol dan een energiebeperkt dieet (Nordmann 2006). De nuchtere glucosespiegel steeg bij Atkins (Dansinger 2005).
verder staat er in het onderzoek veel informatie over de gevonden meer effectiviteit van cognitieve therapie in combinatie met diëtetiek, het belang van bewegen (niet sporten, maar gewoon bewegen) en de grotere aangetoonde effectiviteit van therapie over zelfhulp met boeken of educatie.

en tot slot, rechtstreekse reactie op jouw stellign dat iedereen kan afvallen tot een gezond gewicht
[quote]Cogan en Ernsberger (1999) geven in het literatuuronderzoek van Carrier (2001) de volgende opsomming van valse veronderstellingen die fors hebben bijgedragen tot het in stand houden en verergeren van obesitas en het normatieve obesitasstigma:

Mensen kunnen hun gewicht veranderen als ze dat willen.
Dieëten werken en bevorderen een goede gezondheid.
Dieëten is goed voor de dieëter.
Dik-zijn staat gelijk aan ziekte.
Slank-zijn staat gelijk aan gezondheid.

Inmiddels zijn vele onderzoeken gepubliceerd die de problematiek van chronisch falen van dieëten in kaart hebben gebracht zonder dat dit wordt toegeschreven aan een gebrekkig doorzettingsvermogen van degene die het dieet volgt. Daarin wordt gewezen op de onvolmaaktheid van een kuur, slechte communicatie over de beperkingen van de behandeling, het vertekende beeld door aandacht voor kortetermijnsuccessen met gebrek aan onderzoeken naar het langetermijneffect van de behandeling en de fysiologische reacties op bewust opgelegde perioden van schaarste. De vermoedelijke schade van herhaalde vergeefse dieetpogingen, zoals neerslachtigheid, irritatie, voedingstekorten en het ontwikkelen van eetstoornissen, is slechts in geringe mate onderzocht. Er zijn volgens Berns (1995) aanwijzingen dat het herhaald afvallen en weer aankomen, het jojo-effect, het risico op hart- en vaatziekten vergroot.

dus...

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 30-03-2010 20:33:59 ]
Kwak
pi_79763192
Stevig verhaal kwakz0r...

Ik hoop eigenlijk dat er ook nog uitzonderingen bestaan (die de regel bevestigen) en dat ik dan één van die uitzonderingen ben
It was delicious.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:08:47 #174
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79766609
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:08 schreef Sometimes het volgende:
Stevig verhaal kwakz0r...

Ik hoop eigenlijk dat er ook nog uitzonderingen bestaan (die de regel bevestigen) en dat ik dan één van die uitzonderingen ben
die zijn er wel hoor t gaat immers om gemiddelden. ik hoop ook nog steeds dat ik in t kleine percentiel hoor dat veel kan afvallen en behouden...
Kwak
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:04:32 #175
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_79769953
Nou, ik heb me voldoende ingelezen over Atkins. Ik wil ermee gaan beginnen. Ik ga eerst zorgen dat ik alles in huis heb wat ik nodig heb om iig de eerste week door te komen.

Ik hoop dat het gaat lukken en dat in elk geval de eerste twee weken goed gaan.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_79770816
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

die zijn er wel hoor t gaat immers om gemiddelden. ik hoop ook nog steeds dat ik in t kleine percentiel hoor dat veel kan afvallen en behouden...
Hoop ik ook....
Maar misschien moet ik wel iets meer blij zijn met de 25 kilo die er al af zijn en daar gezond mee om gaan

Buikdansen was trouwens heerlijk heb weer energie gekregen
We hebben ook de film van de oefenzondag terug gezien en daarop kan ik eigenlijk ook wel zien dat ik al lang niet meer dat dikke meisje ben
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:49:54 #177
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79771973
Mooie post kwakz0r.

Het doel zou ook niet per se moeten zijn om een belachelijk laag gewicht te targeten. Doe ik ook niet (vroeger wel, alleen maar frustrerend). Er zijn ook mensen bij wie het trouwens gewoon goed past om net wat molliger te zijn. Zonder namen te noemen geldt dat voor bepaalde posters hier ook. Een vriendin van mij vindt dat ik er ook beter uit zie met net ietsje meer vet. Maar, zo zei ze, het gevaar is dat het te veel wordt

Al met al moet er bij mij nog wel echt 10kg extra af; op de top was ik 103kg en dat klinkt erger dan dat het er uit zag hoor. Maar nu is het 97kg, met de juiste kleding acceptabel maar niet echt gezond Anyway, ik blijf problemen hebben met die chips, dus ik ga niet echt hard nu En ik ben nu echt te druk om WW punten in te voeren... Betaal wel elke maand aan de Weightwatchers voor hun online app maar dat blijkt helaas niet een stimulans
pi_79772392
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

@circle of filth: wat doe jij onaardig tegen se_lang
Hij is assertief genoeg om er goed mee om te gaan

En ik poste ook "nofi" ;

no offense intended

woensdag 31 maart 2010 @ 00:11:15 #179
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79772596
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 00:03 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Hij is assertief genoeg om er goed mee om te gaan

En ik poste ook "nofi" ;

no offense intended

ik dacht dat t no flame intended was, maar dat vind ik net zo loos als een kutopmerking met een knipoog of een erachter, of een "ja, ik bedoel t niet rot maar *insert opmerking*. als je weet dat t rot over kan komen kun je je wat mij betreft ook inhouden en t niet zeggen

maar goed, ik ben dan ook een overgevoelige labielo
Kwak
  woensdag 31 maart 2010 @ 01:28:49 #180
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_79774177
Misschien is dit niet het goede moment om erin te komen, maar ik ben naar psyQ geweest voor de intake van die obesitas programma en die vrouw reageerde meteen toen ik mijn eindstreef vertelde ( 65) met een: sorry maar dat is niet erg haalbaar.
De maatschappelijk werker die ook bij het gesprek was moest zichzelf inhouden om niet op te springen en te zeggen dat ik het wel kan. Later heeft ze me nog apart genomen en gezegd dat ze het niet goed vond van de intaker en dat ze wel gelooft dat ik het kan.
Maar ik zie wel waar ik uitkom met mijn gewicht, eerst maar eens 80 gaan wegen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_79775723
Ik denk dat dat wel goed is jah, een soort van deeldoelen stellen. Anders moet je in 1 keer zoooooveeeeel kwijt. En dan is alle behaalde winst (mgihghi verlies) zo'n klein stukje maar van het geheel, dat dat op zichzelf behoorlijk demotiverend kan werken...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Licht Ontvlambaar woensdag 31 maart 2010 @ 08:35:24 #182
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79776153
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:28 schreef sweetlady-o het volgende:
Misschien is dit niet het goede moment om erin te komen, maar ik ben naar psyQ geweest voor de intake van die obesitas programma en die vrouw reageerde meteen toen ik mijn eindstreef vertelde ( 65) met een: sorry maar dat is niet erg haalbaar.
De maatschappelijk werker die ook bij het gesprek was moest zichzelf inhouden om niet op te springen en te zeggen dat ik het wel kan. Later heeft ze me nog apart genomen en gezegd dat ze het niet goed vond van de intaker en dat ze wel gelooft dat ik het kan.
Op basis van de posts van Kwakz0r denk ik zelfs dat de intaker gelijk heeft
pi_79776449
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 07:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk dat dat wel goed is jah, een soort van deeldoelen stellen. Anders moet je in 1 keer zoooooveeeeel kwijt. En dan is alle behaalde winst (mgihghi verlies) zo'n klein stukje maar van het geheel, dat dat op zichzelf behoorlijk demotiverend kan werken...
Zo doe / probeer ik het nu ook inderdaad, deeldoelen.

Ik vind het uitgangspunt van de post van kwakz0r een beetje deprimerend. Eén van de redenen om af te gaan vallen is om er wat normaler uit te gaan zien (voor mij dan). Gezien de strekking van het verhaal zou ik van de ene dikke gradatie naar een iets mindere gaan. Dat motiveert niet.
It was delicious.
pi_79777664
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Op basis van de posts van Kwakz0r denk ik zelfs dat de intaker gelijk heeft
Onzin, iedereen kan veel afvallen als je er maar het doorzettings vermogen en de volharding voor hebt, vooral hier gaan lopen roepen dat het geen haalbaar steven is, lekker motiverend werkt dat...
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:08:55 #185
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79778248
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:46 schreef AardEngel het volgende:

[..]

Onzin, iedereen kan veel afvallen als je er maar het doorzettings vermogen en de volharding voor hebt, vooral hier gaan lopen roepen dat het geen haalbaar steven is, lekker motiverend werkt dat...
alles in spoilers voor wie geen zin heeft om t te lezen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door kwakz0r op 31-03-2010 10:41:44 ]
Kwak
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:10:39 #186
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79778291
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:28 schreef sweetlady-o het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door kwakz0r op 31-03-2010 10:42:07 ]
Kwak
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:15:16 #187
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79778389
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:53 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Zo doe / probeer ik het nu ook inderdaad, deeldoelen.

Ik vind het uitgangspunt van de post van kwakz0r een beetje deprimerend. Eén van de redenen om af te gaan vallen is om er wat normaler uit te gaan zien (voor mij dan). Gezien de strekking van het verhaal zou ik van de ene dikke gradatie naar een iets mindere gaan. Dat motiveert niet.
SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door kwakz0r op 31-03-2010 10:43:04 ]
Kwak
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:21:24 #188
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79778555
zo nu zal ik niet meer preken hoor...

ik hoop dat ik ongelijk heb en dat de artsen en onderzoekers ook ongelijk hebben en dat we volgens jaar allemaal 60/70 *80 voor de mannen* wegen
Kwak
  Licht Ontvlambaar woensdag 31 maart 2010 @ 11:04:46 #189
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79779980
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:46 schreef AardEngel het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over veel afvallen, dat kan iedereen inderdaad. Ik heb het over een stabiel gewicht En een realistisch beeld van een stabiel gewicht werkt motiverender dan een beeld van veel afvallen en vervolgens weer aankomen...
pi_79782263
Ik geloof oprecht dat iedereen een gezond gewicht in theorie zou kunnen bereiken. Echt, dat geloof ik.
Maar als ik naar mezelf kijk weet ik dat het in de praktijk heel moeilijk kan zijn. Bij een BMI van rond de 27 zou ik al heel tevreden zijn denk ik, en dat zal me moeite genoeg kosten.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_79782451
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

wat je dus kwijt moet is het idee dat je niet mooi genoeg bent als je "minder dik maar wel stevig" bent. afvallen gaat om gezondheidswinst... ik sta oo nog steeds niet te springen bij t idee dat ik nooit echt dun zal zijn, en diep van binnen ben ik ook bang dat nooit iemand me mooi genoeg zal vinden en dat ik alleen zal blijven... maar ik weet dat dat irrationele gedachten zijn...

misshcien motiveert het jou om een onhaalbaar streven te hebben, mij niet, want als ik dat niet haal denk ik meteen aan opgeven, en om het te halen moet ik zo weinig eten dat het een dieet wordt dat ik niet mn leven lang kan volhouden.

maar goed, nogmaals, het was niet demotiverend bedoeld, het was bedoeld om diabox om zn oren te slaan met de wetenschappelijke basis waar hij steeds om zeurt.

en ik wilde nog toevoegen dat de dietiste en sommige therapeuten zeggen dat je na een poosje stabiliseren wel weer wat af kan vallen - maar dat denken ze aan 3-5 jaar. obesitas is een meerjarenplan...

maar goed niet iedereen hier heeft obesitas (en probeer te voorkomen dat je obees wordt zou ik zeggen)
Mja, met een BMI van 38 (dat een paar jaar geleden boven de 40 is geweest) ben ik wel een echte obees ben ik bang.

Een onhaalbaar streven, dat is eigenlijk waar het om gaat. Ik vind het niet onhaalbaar, al is de kans natuurlijk aanwezig dat ik in de toekomst alsnog naar die conclusie toe moet. Maar om 'm bij voorbaat te trekken, daar heb ik moeite mee en dan kan ik mijn gezondere levensstijl ook niet handhaven. Dat laatste ligt natuurlijk aan mijzelf, maar ik heb die prikkel toch nodig.

Ik heb één eerdere afvalpoging gedaan, 2 a 3 jaar geleden. Ben toen 40 kilo afgevallen, maar na de nodige tegenslag (op een heel ander gebied) ben ik nogal teruggevallen in mijn slechte oude gewoonten (eten als compensatie voor negativiteit). In grofweg 2 jaar tijd heb ik weer 35 kilo teruggekregen. Erg jammer.

Ik doe geen gekke dingen en ook geen dieet, maar probeer me gewoon bewust te zijn en te blijven van wat ik doe. Vorige keer heb ik er ook nog vrij heftig (qua intensiteit en frequentie en duur) bij gesport, dat ben ik nu absoluut niet meer van plan. Dat is voor mij op de langere termijn niet vol te houden heb ik gemerkt.

Overigens was mijn reactie (demotiverend) niet op jou persoonlijk gericht, maar op de tekst die je aanhaalde. Maar ik gok dat je dat begrepen had
Van mij hoef je je teksten trouwens niet in spoilers te zetten, het hoort er nu eenmaal bij dat er soms zaken staan die ik minder leuk vind om te lezen.
It was delicious.
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:15:24 #192
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79782766
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:07 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Mja, met een BMI van 38 (dat een paar jaar geleden boven de 40 is geweest) ben ik wel een echte obees ben ik bang.

Een onhaalbaar streven, dat is eigenlijk waar het om gaat. Ik vind het niet onhaalbaar, al is de kans natuurlijk aanwezig dat ik in de toekomst alsnog naar die conclusie toe moet. Maar om 'm bij voorbaat te trekken, daar heb ik moeite mee en dan kan ik mijn gezondere levensstijl ook niet handhaven. Dat laatste ligt natuurlijk aan mijzelf, maar ik heb die prikkel toch nodig.

Ik heb één eerdere afvalpoging gedaan, 2 a 3 jaar geleden. Ben toen 40 kilo afgevallen, maar na de nodige tegenslag (op een heel ander gebied) ben ik nogal teruggevallen in mijn slechte oude gewoonten (eten als compensatie voor negativiteit). In grofweg 2 jaar tijd heb ik weer 35 kilo teruggekregen. Erg jammer.

Ik doe geen gekke dingen en ook geen dieet, maar probeer me gewoon bewust te zijn en te blijven van wat ik doe. Vorige keer heb ik er ook nog vrij heftig (qua intensiteit en frequentie en duur) bij gesport, dat ben ik nu absoluut niet meer van plan. Dat is voor mij op de langere termijn niet vol te houden heb ik gemerkt.

Overigens was mijn reactie (demotiverend) niet op jou persoonlijk gericht, maar op de tekst die je aanhaalde. Maar ik gok dat je dat begrepen had
Van mij hoef je je teksten trouwens niet in spoilers te zetten, het hoort er nu eenmaal bij dat er soms zaken staan die ik minder leuk vind om te lezen.
ik kom van bmi 41, nu 39 dus ik snap wel wat je bedoelt hoor! we hebben gewoon een andere opvatting, dat kan. bij mij helpt het niet om te denken dat ik het kan, want als het dan niet lukt zie ik dat als falen en dat bevestigt alle negatieve gedachten die ik al over mezelf had...

ik heb het niet alleen over veel afvallen he, dat kan idd. iedereen, maar het blijkt uit de praktijk gewoon moeilijk vast te houden te zijn. ik zeg ook niet dat je maar moet mikken op weinig afvallen, maar eigenlijk zou je wat mij betreft puur als doel moeten hebben: gezond eten en goed bewegen, en geen streefgewicht eraan koppelen - dat doe ik dus, ik zie wel waar ik uitkom. ik hoooop dat dat rond de 80 kilo is, maar dat durf ik niet te voorspellen...

mijn doel is dus heel haalbaar: gezond leven. dat scheelt mij, persoonlijk, veel teleurstellingen.
(ik ben in 2007/2008 18 kilo afgevallen, door te lijnen, en ik kon dat door persoonlijke omstandigheden halverwege 2008 niet meer volhouden, vrat me vol, en kwam 26 kilo aan... dat wil ik dus nooit meer... hoe ik nu eet moet ik levenslang kunnen volhouden, zodat ik niet kán terugvallen...)
Kwak
pi_79784147
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik kom van bmi 41, nu 39 dus ik snap wel wat je bedoelt hoor! we hebben gewoon een andere opvatting, dat kan. bij mij helpt het niet om te denken dat ik het kan, want als het dan niet lukt zie ik dat als falen en dat bevestigt alle negatieve gedachten die ik al over mezelf had...
Dat laatste risico loop ik ook, met een versterkend negatief effect als gevolg.
quote:
ik heb het niet alleen over veel afvallen he, dat kan idd. iedereen, maar het blijkt uit de praktijk gewoon moeilijk vast te houden te zijn. ik zeg ook niet dat je maar moet mikken op weinig afvallen, maar eigenlijk zou je wat mij betreft puur als doel moeten hebben: gezond eten en goed bewegen, en geen streefgewicht eraan koppelen - dat doe ik dus, ik zie wel waar ik uitkom. ik hoooop dat dat rond de 80 kilo is, maar dat durf ik niet te voorspellen...
Daarom probeer ik ook om het zo aan te pakken op een manier die ik de rest van mijn leven vol kan houden. Realistisch dus eigenlijk. De praktijk moet uitwijzen of ik dat goed zie.
Maar als ik de doelen zou hanteren zoals je ze hier stelt (gezond eten en goed bewegen) dan gaat het voor mij niet goed komen, dat is veel te abstract. Ik heb echt concrete doelen nodig (zoals nu een streefgewicht voor eind mei als er iets plaatsvindt dat voor mij persoonlijk van belang is).
quote:
mijn doel is dus heel haalbaar: gezond leven. dat scheelt mij, persoonlijk, veel teleurstellingen.
(ik ben in 2007/2008 18 kilo afgevallen, door te lijnen, en ik kon dat door persoonlijke omstandigheden halverwege 2008 niet meer volhouden, vrat me vol, en kwam 26 kilo aan... dat wil ik dus nooit meer... hoe ik nu eet moet ik levenslang kunnen volhouden, zodat ik niet kán terugvallen...)
Eens.
It was delicious.
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:01:46 #194
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79784585
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:51 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat laatste risico loop ik ook, met een versterkend negatief effect als gevolg.
[..]

Daarom probeer ik ook om het zo aan te pakken op een manier die ik de rest van mijn leven vol kan houden. Realistisch dus eigenlijk. De praktijk moet uitwijzen of ik dat goed zie.
Maar als ik de doelen zou hanteren zoals je ze hier stelt (gezond eten en goed bewegen) dan gaat het voor mij niet goed komen, dat is veel te abstract. Ik heb echt concrete doelen nodig (zoals nu een streefgewicht voor eind mei als er iets plaatsvindt dat voor mij persoonlijk van belang is).
[..]

Eens.
ik gebruik de weegschaal wel als controle hoor naast het bijhouden van een eetdagboek - ik eet al twee maanden lang 1700 kcal gemiddeld per dag (met uitschieters naar boven en beneden). dat is een concreet doel voor mij: 1700 kcal gemiddeld per dag over een week bekeken. verder helpt de structuur van de therpaiegroep natuurlijk ook enorm...

concrete doelen zijn heel belangrijk, maar de haalbaarheid van een doel is óók belangrijk. dus kleine tussendoelen zijn wel beter dan een laag einddoel zeg maar dan...
Kwak
pi_79785574
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik gebruik de weegschaal wel als controle hoor naast het bijhouden van een eetdagboek - ik eet al twee maanden lang 1700 kcal gemiddeld per dag (met uitschieters naar boven en beneden). dat is een concreet doel voor mij: 1700 kcal gemiddeld per dag over een week bekeken. verder helpt de structuur van de therpaiegroep natuurlijk ook enorm...

concrete doelen zijn heel belangrijk, maar de haalbaarheid van een doel is óók belangrijk. dus kleine tussendoelen zijn wel beter dan een laag einddoel zeg maar dan...
Ik registreer wel het gewicht elke ochtend (ik heb ook een Excel afwijking, die zag ik eerder bij iemand anders in dit topic), maar doe niets met calorieën. Kijk natuurlijk wel eens op een verpakking, maar ben niet bezig met de totale dagelijkse inname. Dat doe ik dan weer wel abstract (in de zin dat ik me bewust ben van wat ik naar binnen stop in een dag).

Therapiegroep heb ik niet, diëtiste had ik wel maar dat werkte voor mij niet goed. Kreeg er alleen maar schuldgevoelens van (waar ik weer van ging eten).

Het nut van tussendoelen heb ik ondertussen ook ervaren, is ook veel overzichtelijker. Mijn streefgewicht hoef ik overigens - van mezelf - niet per se te halen, maar ik moet ergens van uit gaan. De spiegel (of erger: foto's) is / zijn dan belangrijker dan de vermelding op de weegschaal.
It was delicious.
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:25:22 #196
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79785693
die 1700 kcal kom ik eigenlijk voornamelijk aan omdat ik me aan de basisvoeding hou, dat is beter gezegd mijn doel (6 eetmomenten, 6 volkorenboterhammen of 5 en ontbijtcracker/granen, belegd, aardappelen, vlees, groenten, fruit, extra rauwkost. ik gebruik geen zuivel dus ik eet vaak iets extra's nog en dan kom ik op 1700 gemiddeld uit... ik registreer ook achteraf wat ik eet, niet meer van te voren. kan het nu vrij goed voorspellen)

onze dietiste is niet van het schuldgevoel en je "mag" ook gewoon alles, juist om schuldgevoel te voorkomen. dat werkt idd. averechts ja, schuldgevoelens...
Kwak
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:18:17 #197
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_79795549
Hoi allen.
Vanavond ga ik naar de sportschool met een maat.
Hij heeft geen conditie en ik ben te zwaar en mijn conditie is ook al niet heel goed meer. 4 maand niet hardlopen.

Nu wil ik af gaan vallen maar nu heb ik een vraag.
Wat is een goed streven? 1 kilo in de maand? 10 kilo in de maand? Ik weet dat niet precies.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_79800606
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Circle.Of.Filth op 31-03-2010 19:54:12 ]
pi_79801529
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:26 schreef kwakz0r het volgende:
Heel veel tekst, ga ik maar niet quoten
quote:
Cogan en Ernsberger (1999) geven in het literatuuronderzoek van Carrier (2001) de volgende opsomming van valse veronderstellingen die fors hebben bijgedragen tot het in stand houden en verergeren van obesitas en het normatieve obesitasstigma:

Mensen kunnen hun gewicht veranderen als ze dat willen.
Dieëten werken en bevorderen een goede gezondheid.
Dieëten is goed voor de dieëter.
Dik-zijn staat gelijk aan ziekte.
Slank-zijn staat gelijk aan gezondheid.

Inmiddels zijn vele onderzoeken gepubliceerd die de problematiek van chronisch falen van dieëten in kaart hebben gebracht zonder dat dit wordt toegeschreven aan een gebrekkig doorzettingsvermogen van degene die het dieet volgt. Daarin wordt gewezen op de onvolmaaktheid van een kuur, slechte communicatie over de beperkingen van de behandeling, het vertekende beeld door aandacht voor kortetermijnsuccessen met gebrek aan onderzoeken naar het langetermijneffect van de behandeling en de fysiologische reacties op bewust opgelegde perioden van schaarste. De vermoedelijke schade van herhaalde vergeefse dieetpogingen, zoals neerslachtigheid, irritatie, voedingstekorten en het ontwikkelen van eetstoornissen, is slechts in geringe mate onderzocht.
Waar staat nu dus dat een gezond persoon niet een gezond gewicht kan bereiken?

Verder las ik dit wat bij mij nogal veel vraagtekens opriep:
quote:
Overige overwegingen

De energiebehoefte van een individu wordt voor 75% bepaald door de ruststofwisseling (basaalmetabolisme). De totale energiebehoefte bestaat uit de ruststofwisseling vermeerderd met de door het dieet geïnduceerde thermogenese (7-13%) en de ‘physical activity level’ (PAL)-waarde. De PAL-waarde ligt altijd tussen 5 en 15% van het basaalmetabolisme.
Beetje vreemd om ruststofwisseling niet te linken aan fysieke activiteit. Meer spier --> hogere ruststofwisseling. Ik vind deze conclusie dan ook echt heel vreemd:
quote:
sporten en bewegen bepaalt dus maar 5 tot maximaal 15% van je energieverbruik
Voordat ik trainde had ik genoeg aan 2000-2500 kcal per dag, nu moet ik toch echt ruim 3000 kcal per dag eten wil ik niet afvallen. Zou ik er per dag een uur cardio bijgooien zou dit nog meer zijn! Of ben ik dan zo vreemd

Verder:
quote:
Het meest effectieve dieet om gewichtsverlies te bereiken na een jaar follow-up is een energiebeperkt dieet, met een calorische waarde die 600 kilocalorieën lager ligt dan de gebruikelijke inname. Daarmee kan een gewichtsdaling van circa 5 (-3,5 tot -7) kg in een jaar worden bereikt. Dit geldt voor mannen en vrouwen met een BMI van 28 kg/m2 tot 40 kg/m2.
Ja heel leuk, maar als je gebruikelijke inname hoog ligt, heb je hier natuurlijk niet zoveel aan. Als je 600kcal onder je verbruik gaat eten val je gewoon af, klaar, punt, valt geen stok tussen te steken. Of zie jij mensen met obesitas in Afrika, om maar een extreem voorbeeld te stellen? Niet dat dat zo gezond is , maar je wordt niet zomaar dik, en je blijft ook niet zomaar dik. Heb zelf ook genoeg mensen geholpen met een voedings- en trainingsschema. Heb nog niet meegemaakt dat iemand maar een blijvend gewichtsverlies had van 3,5kg, zoals het gemiddelde in het onderzoek. Heb ook iemand geholpen van 115kg naar 85kg, had een trainingsschema voor hem opgesteld, hem geholpen met het zelf opstellen van een eigen voedingsschema en heb hem uitgelegd wat belangrijk is etc. Kan me moeilijk voorstellen dat hij zo'n grote uitzondering is.

Ik wil het echt niet basherig overkomen, maar echt wat een onzin dat iemand met obesitas geen gezond gewicht kan bereiken (onder voorbehoud dat ie voor de rest gezond is). Stel een proper voedingsschema op die 500 kcal onder je behoefte ligt en ga er lekker naast trainen, gegarandeerd dat je afvalt en blijft afvallen. Kom je op een plateau? Kijk eens kritisch naar wat je eet op een dag en bereken eens of je niet stiekem meer bent gaan eten dan vroeger en of je bijv. minder lichaamsbeweging krijgt per dag. Zodoende verander je je voedingsschema, dan wel de hoeveelheid lichaamsbeweging die je krijgt op een dag.

Als er iets makkelijk is is het wel afvallen en een gezond gewicht behouden, wat pas echt 'moeilijk' is, is VVM aankomen en dat behouden. Toch bijzonder dat veel mensen dat toch lukt, ook mensen die voorheen obesitas hadden! Ken er wel een paar hoor!

Sowieso vind ik het vaag dat die mensen van die onderzoeken maar een gewichtsdaling van circa 5kg in een jaar bereiken, alle knullen (en vrouwtjes) die ik de sportschool in heb gesleept presteren beter. En aan de startpost van dit topic te zien de Fok!ers ook

PS. heb je het volledige onderzoek van Mc Millan-Price (2006) voor me? bvd
pi_79801715
Zo! Lekker zonder systeem zit ik op -12!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')