abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79770816
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

die zijn er wel hoor t gaat immers om gemiddelden. ik hoop ook nog steeds dat ik in t kleine percentiel hoor dat veel kan afvallen en behouden...
Hoop ik ook....
Maar misschien moet ik wel iets meer blij zijn met de 25 kilo die er al af zijn en daar gezond mee om gaan

Buikdansen was trouwens heerlijk heb weer energie gekregen
We hebben ook de film van de oefenzondag terug gezien en daarop kan ik eigenlijk ook wel zien dat ik al lang niet meer dat dikke meisje ben
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:49:54 #177
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79771973
Mooie post kwakz0r.

Het doel zou ook niet per se moeten zijn om een belachelijk laag gewicht te targeten. Doe ik ook niet (vroeger wel, alleen maar frustrerend). Er zijn ook mensen bij wie het trouwens gewoon goed past om net wat molliger te zijn. Zonder namen te noemen geldt dat voor bepaalde posters hier ook. Een vriendin van mij vindt dat ik er ook beter uit zie met net ietsje meer vet. Maar, zo zei ze, het gevaar is dat het te veel wordt

Al met al moet er bij mij nog wel echt 10kg extra af; op de top was ik 103kg en dat klinkt erger dan dat het er uit zag hoor. Maar nu is het 97kg, met de juiste kleding acceptabel maar niet echt gezond Anyway, ik blijf problemen hebben met die chips, dus ik ga niet echt hard nu En ik ben nu echt te druk om WW punten in te voeren... Betaal wel elke maand aan de Weightwatchers voor hun online app maar dat blijkt helaas niet een stimulans
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_79772392
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

@circle of filth: wat doe jij onaardig tegen se_lang
Hij is assertief genoeg om er goed mee om te gaan

En ik poste ook "nofi" ;

no offense intended

http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 31 maart 2010 @ 00:11:15 #179
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79772596
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 00:03 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Hij is assertief genoeg om er goed mee om te gaan

En ik poste ook "nofi" ;

no offense intended

ik dacht dat t no flame intended was, maar dat vind ik net zo loos als een kutopmerking met een knipoog of een erachter, of een "ja, ik bedoel t niet rot maar *insert opmerking*. als je weet dat t rot over kan komen kun je je wat mij betreft ook inhouden en t niet zeggen

maar goed, ik ben dan ook een overgevoelige labielo
Kwak
  woensdag 31 maart 2010 @ 01:28:49 #180
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_79774177
Misschien is dit niet het goede moment om erin te komen, maar ik ben naar psyQ geweest voor de intake van die obesitas programma en die vrouw reageerde meteen toen ik mijn eindstreef vertelde ( 65) met een: sorry maar dat is niet erg haalbaar.
De maatschappelijk werker die ook bij het gesprek was moest zichzelf inhouden om niet op te springen en te zeggen dat ik het wel kan. Later heeft ze me nog apart genomen en gezegd dat ze het niet goed vond van de intaker en dat ze wel gelooft dat ik het kan.
Maar ik zie wel waar ik uitkom met mijn gewicht, eerst maar eens 80 gaan wegen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_79775723
Ik denk dat dat wel goed is jah, een soort van deeldoelen stellen. Anders moet je in 1 keer zoooooveeeeel kwijt. En dan is alle behaalde winst (mgihghi verlies) zo'n klein stukje maar van het geheel, dat dat op zichzelf behoorlijk demotiverend kan werken...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Licht Ontvlambaar woensdag 31 maart 2010 @ 08:35:24 #182
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79776153
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:28 schreef sweetlady-o het volgende:
Misschien is dit niet het goede moment om erin te komen, maar ik ben naar psyQ geweest voor de intake van die obesitas programma en die vrouw reageerde meteen toen ik mijn eindstreef vertelde ( 65) met een: sorry maar dat is niet erg haalbaar.
De maatschappelijk werker die ook bij het gesprek was moest zichzelf inhouden om niet op te springen en te zeggen dat ik het wel kan. Later heeft ze me nog apart genomen en gezegd dat ze het niet goed vond van de intaker en dat ze wel gelooft dat ik het kan.
Op basis van de posts van Kwakz0r denk ik zelfs dat de intaker gelijk heeft
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_79776449
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 07:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk dat dat wel goed is jah, een soort van deeldoelen stellen. Anders moet je in 1 keer zoooooveeeeel kwijt. En dan is alle behaalde winst (mgihghi verlies) zo'n klein stukje maar van het geheel, dat dat op zichzelf behoorlijk demotiverend kan werken...
Zo doe / probeer ik het nu ook inderdaad, deeldoelen.

Ik vind het uitgangspunt van de post van kwakz0r een beetje deprimerend. Eén van de redenen om af te gaan vallen is om er wat normaler uit te gaan zien (voor mij dan). Gezien de strekking van het verhaal zou ik van de ene dikke gradatie naar een iets mindere gaan. Dat motiveert niet.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_79777664
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Op basis van de posts van Kwakz0r denk ik zelfs dat de intaker gelijk heeft
Onzin, iedereen kan veel afvallen als je er maar het doorzettings vermogen en de volharding voor hebt, vooral hier gaan lopen roepen dat het geen haalbaar steven is, lekker motiverend werkt dat...
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:08:55 #185
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79778248
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:46 schreef AardEngel het volgende:

[..]

Onzin, iedereen kan veel afvallen als je er maar het doorzettings vermogen en de volharding voor hebt, vooral hier gaan lopen roepen dat het geen haalbaar steven is, lekker motiverend werkt dat...
alles in spoilers voor wie geen zin heeft om t te lezen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door kwakz0r op 31-03-2010 10:41:44 ]
Kwak
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:10:39 #186
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79778291
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:28 schreef sweetlady-o het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door kwakz0r op 31-03-2010 10:42:07 ]
Kwak
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:15:16 #187
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79778389
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:53 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Zo doe / probeer ik het nu ook inderdaad, deeldoelen.

Ik vind het uitgangspunt van de post van kwakz0r een beetje deprimerend. Eén van de redenen om af te gaan vallen is om er wat normaler uit te gaan zien (voor mij dan). Gezien de strekking van het verhaal zou ik van de ene dikke gradatie naar een iets mindere gaan. Dat motiveert niet.
SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door kwakz0r op 31-03-2010 10:43:04 ]
Kwak
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:21:24 #188
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79778555
zo nu zal ik niet meer preken hoor...

ik hoop dat ik ongelijk heb en dat de artsen en onderzoekers ook ongelijk hebben en dat we volgens jaar allemaal 60/70 *80 voor de mannen* wegen
Kwak
  Licht Ontvlambaar woensdag 31 maart 2010 @ 11:04:46 #189
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79779980
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:46 schreef AardEngel het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over veel afvallen, dat kan iedereen inderdaad. Ik heb het over een stabiel gewicht En een realistisch beeld van een stabiel gewicht werkt motiverender dan een beeld van veel afvallen en vervolgens weer aankomen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_79782263
Ik geloof oprecht dat iedereen een gezond gewicht in theorie zou kunnen bereiken. Echt, dat geloof ik.
Maar als ik naar mezelf kijk weet ik dat het in de praktijk heel moeilijk kan zijn. Bij een BMI van rond de 27 zou ik al heel tevreden zijn denk ik, en dat zal me moeite genoeg kosten.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_79782451
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

wat je dus kwijt moet is het idee dat je niet mooi genoeg bent als je "minder dik maar wel stevig" bent. afvallen gaat om gezondheidswinst... ik sta oo nog steeds niet te springen bij t idee dat ik nooit echt dun zal zijn, en diep van binnen ben ik ook bang dat nooit iemand me mooi genoeg zal vinden en dat ik alleen zal blijven... maar ik weet dat dat irrationele gedachten zijn...

misshcien motiveert het jou om een onhaalbaar streven te hebben, mij niet, want als ik dat niet haal denk ik meteen aan opgeven, en om het te halen moet ik zo weinig eten dat het een dieet wordt dat ik niet mn leven lang kan volhouden.

maar goed, nogmaals, het was niet demotiverend bedoeld, het was bedoeld om diabox om zn oren te slaan met de wetenschappelijke basis waar hij steeds om zeurt.

en ik wilde nog toevoegen dat de dietiste en sommige therapeuten zeggen dat je na een poosje stabiliseren wel weer wat af kan vallen - maar dat denken ze aan 3-5 jaar. obesitas is een meerjarenplan...

maar goed niet iedereen hier heeft obesitas (en probeer te voorkomen dat je obees wordt zou ik zeggen)
Mja, met een BMI van 38 (dat een paar jaar geleden boven de 40 is geweest) ben ik wel een echte obees ben ik bang.

Een onhaalbaar streven, dat is eigenlijk waar het om gaat. Ik vind het niet onhaalbaar, al is de kans natuurlijk aanwezig dat ik in de toekomst alsnog naar die conclusie toe moet. Maar om 'm bij voorbaat te trekken, daar heb ik moeite mee en dan kan ik mijn gezondere levensstijl ook niet handhaven. Dat laatste ligt natuurlijk aan mijzelf, maar ik heb die prikkel toch nodig.

Ik heb één eerdere afvalpoging gedaan, 2 a 3 jaar geleden. Ben toen 40 kilo afgevallen, maar na de nodige tegenslag (op een heel ander gebied) ben ik nogal teruggevallen in mijn slechte oude gewoonten (eten als compensatie voor negativiteit). In grofweg 2 jaar tijd heb ik weer 35 kilo teruggekregen. Erg jammer.

Ik doe geen gekke dingen en ook geen dieet, maar probeer me gewoon bewust te zijn en te blijven van wat ik doe. Vorige keer heb ik er ook nog vrij heftig (qua intensiteit en frequentie en duur) bij gesport, dat ben ik nu absoluut niet meer van plan. Dat is voor mij op de langere termijn niet vol te houden heb ik gemerkt.

Overigens was mijn reactie (demotiverend) niet op jou persoonlijk gericht, maar op de tekst die je aanhaalde. Maar ik gok dat je dat begrepen had
Van mij hoef je je teksten trouwens niet in spoilers te zetten, het hoort er nu eenmaal bij dat er soms zaken staan die ik minder leuk vind om te lezen.
It was delicious.
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:15:24 #192
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79782766
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:07 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Mja, met een BMI van 38 (dat een paar jaar geleden boven de 40 is geweest) ben ik wel een echte obees ben ik bang.

Een onhaalbaar streven, dat is eigenlijk waar het om gaat. Ik vind het niet onhaalbaar, al is de kans natuurlijk aanwezig dat ik in de toekomst alsnog naar die conclusie toe moet. Maar om 'm bij voorbaat te trekken, daar heb ik moeite mee en dan kan ik mijn gezondere levensstijl ook niet handhaven. Dat laatste ligt natuurlijk aan mijzelf, maar ik heb die prikkel toch nodig.

Ik heb één eerdere afvalpoging gedaan, 2 a 3 jaar geleden. Ben toen 40 kilo afgevallen, maar na de nodige tegenslag (op een heel ander gebied) ben ik nogal teruggevallen in mijn slechte oude gewoonten (eten als compensatie voor negativiteit). In grofweg 2 jaar tijd heb ik weer 35 kilo teruggekregen. Erg jammer.

Ik doe geen gekke dingen en ook geen dieet, maar probeer me gewoon bewust te zijn en te blijven van wat ik doe. Vorige keer heb ik er ook nog vrij heftig (qua intensiteit en frequentie en duur) bij gesport, dat ben ik nu absoluut niet meer van plan. Dat is voor mij op de langere termijn niet vol te houden heb ik gemerkt.

Overigens was mijn reactie (demotiverend) niet op jou persoonlijk gericht, maar op de tekst die je aanhaalde. Maar ik gok dat je dat begrepen had
Van mij hoef je je teksten trouwens niet in spoilers te zetten, het hoort er nu eenmaal bij dat er soms zaken staan die ik minder leuk vind om te lezen.
ik kom van bmi 41, nu 39 dus ik snap wel wat je bedoelt hoor! we hebben gewoon een andere opvatting, dat kan. bij mij helpt het niet om te denken dat ik het kan, want als het dan niet lukt zie ik dat als falen en dat bevestigt alle negatieve gedachten die ik al over mezelf had...

ik heb het niet alleen over veel afvallen he, dat kan idd. iedereen, maar het blijkt uit de praktijk gewoon moeilijk vast te houden te zijn. ik zeg ook niet dat je maar moet mikken op weinig afvallen, maar eigenlijk zou je wat mij betreft puur als doel moeten hebben: gezond eten en goed bewegen, en geen streefgewicht eraan koppelen - dat doe ik dus, ik zie wel waar ik uitkom. ik hoooop dat dat rond de 80 kilo is, maar dat durf ik niet te voorspellen...

mijn doel is dus heel haalbaar: gezond leven. dat scheelt mij, persoonlijk, veel teleurstellingen.
(ik ben in 2007/2008 18 kilo afgevallen, door te lijnen, en ik kon dat door persoonlijke omstandigheden halverwege 2008 niet meer volhouden, vrat me vol, en kwam 26 kilo aan... dat wil ik dus nooit meer... hoe ik nu eet moet ik levenslang kunnen volhouden, zodat ik niet kán terugvallen...)
Kwak
pi_79784147
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik kom van bmi 41, nu 39 dus ik snap wel wat je bedoelt hoor! we hebben gewoon een andere opvatting, dat kan. bij mij helpt het niet om te denken dat ik het kan, want als het dan niet lukt zie ik dat als falen en dat bevestigt alle negatieve gedachten die ik al over mezelf had...
Dat laatste risico loop ik ook, met een versterkend negatief effect als gevolg.
quote:
ik heb het niet alleen over veel afvallen he, dat kan idd. iedereen, maar het blijkt uit de praktijk gewoon moeilijk vast te houden te zijn. ik zeg ook niet dat je maar moet mikken op weinig afvallen, maar eigenlijk zou je wat mij betreft puur als doel moeten hebben: gezond eten en goed bewegen, en geen streefgewicht eraan koppelen - dat doe ik dus, ik zie wel waar ik uitkom. ik hoooop dat dat rond de 80 kilo is, maar dat durf ik niet te voorspellen...
Daarom probeer ik ook om het zo aan te pakken op een manier die ik de rest van mijn leven vol kan houden. Realistisch dus eigenlijk. De praktijk moet uitwijzen of ik dat goed zie.
Maar als ik de doelen zou hanteren zoals je ze hier stelt (gezond eten en goed bewegen) dan gaat het voor mij niet goed komen, dat is veel te abstract. Ik heb echt concrete doelen nodig (zoals nu een streefgewicht voor eind mei als er iets plaatsvindt dat voor mij persoonlijk van belang is).
quote:
mijn doel is dus heel haalbaar: gezond leven. dat scheelt mij, persoonlijk, veel teleurstellingen.
(ik ben in 2007/2008 18 kilo afgevallen, door te lijnen, en ik kon dat door persoonlijke omstandigheden halverwege 2008 niet meer volhouden, vrat me vol, en kwam 26 kilo aan... dat wil ik dus nooit meer... hoe ik nu eet moet ik levenslang kunnen volhouden, zodat ik niet kán terugvallen...)
Eens.
It was delicious.
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:01:46 #194
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79784585
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:51 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat laatste risico loop ik ook, met een versterkend negatief effect als gevolg.
[..]

Daarom probeer ik ook om het zo aan te pakken op een manier die ik de rest van mijn leven vol kan houden. Realistisch dus eigenlijk. De praktijk moet uitwijzen of ik dat goed zie.
Maar als ik de doelen zou hanteren zoals je ze hier stelt (gezond eten en goed bewegen) dan gaat het voor mij niet goed komen, dat is veel te abstract. Ik heb echt concrete doelen nodig (zoals nu een streefgewicht voor eind mei als er iets plaatsvindt dat voor mij persoonlijk van belang is).
[..]

Eens.
ik gebruik de weegschaal wel als controle hoor naast het bijhouden van een eetdagboek - ik eet al twee maanden lang 1700 kcal gemiddeld per dag (met uitschieters naar boven en beneden). dat is een concreet doel voor mij: 1700 kcal gemiddeld per dag over een week bekeken. verder helpt de structuur van de therpaiegroep natuurlijk ook enorm...

concrete doelen zijn heel belangrijk, maar de haalbaarheid van een doel is óók belangrijk. dus kleine tussendoelen zijn wel beter dan een laag einddoel zeg maar dan...
Kwak
pi_79785574
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik gebruik de weegschaal wel als controle hoor naast het bijhouden van een eetdagboek - ik eet al twee maanden lang 1700 kcal gemiddeld per dag (met uitschieters naar boven en beneden). dat is een concreet doel voor mij: 1700 kcal gemiddeld per dag over een week bekeken. verder helpt de structuur van de therpaiegroep natuurlijk ook enorm...

concrete doelen zijn heel belangrijk, maar de haalbaarheid van een doel is óók belangrijk. dus kleine tussendoelen zijn wel beter dan een laag einddoel zeg maar dan...
Ik registreer wel het gewicht elke ochtend (ik heb ook een Excel afwijking, die zag ik eerder bij iemand anders in dit topic), maar doe niets met calorieën. Kijk natuurlijk wel eens op een verpakking, maar ben niet bezig met de totale dagelijkse inname. Dat doe ik dan weer wel abstract (in de zin dat ik me bewust ben van wat ik naar binnen stop in een dag).

Therapiegroep heb ik niet, diëtiste had ik wel maar dat werkte voor mij niet goed. Kreeg er alleen maar schuldgevoelens van (waar ik weer van ging eten).

Het nut van tussendoelen heb ik ondertussen ook ervaren, is ook veel overzichtelijker. Mijn streefgewicht hoef ik overigens - van mezelf - niet per se te halen, maar ik moet ergens van uit gaan. De spiegel (of erger: foto's) is / zijn dan belangrijker dan de vermelding op de weegschaal.
It was delicious.
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:25:22 #196
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79785693
die 1700 kcal kom ik eigenlijk voornamelijk aan omdat ik me aan de basisvoeding hou, dat is beter gezegd mijn doel (6 eetmomenten, 6 volkorenboterhammen of 5 en ontbijtcracker/granen, belegd, aardappelen, vlees, groenten, fruit, extra rauwkost. ik gebruik geen zuivel dus ik eet vaak iets extra's nog en dan kom ik op 1700 gemiddeld uit... ik registreer ook achteraf wat ik eet, niet meer van te voren. kan het nu vrij goed voorspellen)

onze dietiste is niet van het schuldgevoel en je "mag" ook gewoon alles, juist om schuldgevoel te voorkomen. dat werkt idd. averechts ja, schuldgevoelens...
Kwak
  woensdag 31 maart 2010 @ 17:18:17 #197
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_79795549
Hoi allen.
Vanavond ga ik naar de sportschool met een maat.
Hij heeft geen conditie en ik ben te zwaar en mijn conditie is ook al niet heel goed meer. 4 maand niet hardlopen.

Nu wil ik af gaan vallen maar nu heb ik een vraag.
Wat is een goed streven? 1 kilo in de maand? 10 kilo in de maand? Ik weet dat niet precies.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_79800606
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Circle.Of.Filth op 31-03-2010 19:54:12 ]
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_79801529
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:26 schreef kwakz0r het volgende:
Heel veel tekst, ga ik maar niet quoten
quote:
Cogan en Ernsberger (1999) geven in het literatuuronderzoek van Carrier (2001) de volgende opsomming van valse veronderstellingen die fors hebben bijgedragen tot het in stand houden en verergeren van obesitas en het normatieve obesitasstigma:

Mensen kunnen hun gewicht veranderen als ze dat willen.
Dieëten werken en bevorderen een goede gezondheid.
Dieëten is goed voor de dieëter.
Dik-zijn staat gelijk aan ziekte.
Slank-zijn staat gelijk aan gezondheid.

Inmiddels zijn vele onderzoeken gepubliceerd die de problematiek van chronisch falen van dieëten in kaart hebben gebracht zonder dat dit wordt toegeschreven aan een gebrekkig doorzettingsvermogen van degene die het dieet volgt. Daarin wordt gewezen op de onvolmaaktheid van een kuur, slechte communicatie over de beperkingen van de behandeling, het vertekende beeld door aandacht voor kortetermijnsuccessen met gebrek aan onderzoeken naar het langetermijneffect van de behandeling en de fysiologische reacties op bewust opgelegde perioden van schaarste. De vermoedelijke schade van herhaalde vergeefse dieetpogingen, zoals neerslachtigheid, irritatie, voedingstekorten en het ontwikkelen van eetstoornissen, is slechts in geringe mate onderzocht.
Waar staat nu dus dat een gezond persoon niet een gezond gewicht kan bereiken?

Verder las ik dit wat bij mij nogal veel vraagtekens opriep:
quote:
Overige overwegingen

De energiebehoefte van een individu wordt voor 75% bepaald door de ruststofwisseling (basaalmetabolisme). De totale energiebehoefte bestaat uit de ruststofwisseling vermeerderd met de door het dieet geïnduceerde thermogenese (7-13%) en de ‘physical activity level’ (PAL)-waarde. De PAL-waarde ligt altijd tussen 5 en 15% van het basaalmetabolisme.
Beetje vreemd om ruststofwisseling niet te linken aan fysieke activiteit. Meer spier --> hogere ruststofwisseling. Ik vind deze conclusie dan ook echt heel vreemd:
quote:
sporten en bewegen bepaalt dus maar 5 tot maximaal 15% van je energieverbruik
Voordat ik trainde had ik genoeg aan 2000-2500 kcal per dag, nu moet ik toch echt ruim 3000 kcal per dag eten wil ik niet afvallen. Zou ik er per dag een uur cardio bijgooien zou dit nog meer zijn! Of ben ik dan zo vreemd

Verder:
quote:
Het meest effectieve dieet om gewichtsverlies te bereiken na een jaar follow-up is een energiebeperkt dieet, met een calorische waarde die 600 kilocalorieën lager ligt dan de gebruikelijke inname. Daarmee kan een gewichtsdaling van circa 5 (-3,5 tot -7) kg in een jaar worden bereikt. Dit geldt voor mannen en vrouwen met een BMI van 28 kg/m2 tot 40 kg/m2.
Ja heel leuk, maar als je gebruikelijke inname hoog ligt, heb je hier natuurlijk niet zoveel aan. Als je 600kcal onder je verbruik gaat eten val je gewoon af, klaar, punt, valt geen stok tussen te steken. Of zie jij mensen met obesitas in Afrika, om maar een extreem voorbeeld te stellen? Niet dat dat zo gezond is , maar je wordt niet zomaar dik, en je blijft ook niet zomaar dik. Heb zelf ook genoeg mensen geholpen met een voedings- en trainingsschema. Heb nog niet meegemaakt dat iemand maar een blijvend gewichtsverlies had van 3,5kg, zoals het gemiddelde in het onderzoek. Heb ook iemand geholpen van 115kg naar 85kg, had een trainingsschema voor hem opgesteld, hem geholpen met het zelf opstellen van een eigen voedingsschema en heb hem uitgelegd wat belangrijk is etc. Kan me moeilijk voorstellen dat hij zo'n grote uitzondering is.

Ik wil het echt niet basherig overkomen, maar echt wat een onzin dat iemand met obesitas geen gezond gewicht kan bereiken (onder voorbehoud dat ie voor de rest gezond is). Stel een proper voedingsschema op die 500 kcal onder je behoefte ligt en ga er lekker naast trainen, gegarandeerd dat je afvalt en blijft afvallen. Kom je op een plateau? Kijk eens kritisch naar wat je eet op een dag en bereken eens of je niet stiekem meer bent gaan eten dan vroeger en of je bijv. minder lichaamsbeweging krijgt per dag. Zodoende verander je je voedingsschema, dan wel de hoeveelheid lichaamsbeweging die je krijgt op een dag.

Als er iets makkelijk is is het wel afvallen en een gezond gewicht behouden, wat pas echt 'moeilijk' is, is VVM aankomen en dat behouden. Toch bijzonder dat veel mensen dat toch lukt, ook mensen die voorheen obesitas hadden! Ken er wel een paar hoor!

Sowieso vind ik het vaag dat die mensen van die onderzoeken maar een gewichtsdaling van circa 5kg in een jaar bereiken, alle knullen (en vrouwtjes) die ik de sportschool in heb gesleept presteren beter. En aan de startpost van dit topic te zien de Fok!ers ook

PS. heb je het volledige onderzoek van Mc Millan-Price (2006) voor me? bvd
pi_79801715
Zo! Lekker zonder systeem zit ik op -12!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')