Het enige wat gewoon voor geen meter werkt is dat de NS bij reizen op saldo i.c.m. een jaartrajectabonnement technisch NIET het traject op abonnement kan detecteren (en voorlopig zal dit ook niet veranderen volgens ROVER), en zal het hele traject afrekenen bij uitcheckenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, de eerste optie zal met de dienstregeling 2011 wel waarheid worden. De IC Asd-Vlissingen gaat dan via Haarlem, wat toch 2 treinen per uur per richting scheelt. Daarnaast gaan andere treinen ook anders rijden, wat toch wel wat capaciteit vrijspeelt.
Jammergenoeg willen ze dat helemaal opvullen met Fyra's (Fyrii?)
Ja, want daar had je net een jaartrajectabo voor gekocht. Om dan met papieren kaartjes te kunnen reizenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:15 schreef RubenK het volgende:
[..]
Het enige wat gewoon voor geen meter werkt is dat de NS bij reizen op saldo i.c.m. een jaartrajectabonnement technisch NIET het traject op abonnement kan detecteren (en voorlopig zal dit ook niet veranderen volgens ROVER), en zal het hele traject afrekenen bij uitcheckenHet alternatief is niet inchecken bij het beginpunt, en bij het verste station waar je trajectabo je brengt snel uitstappen en inchecken. Of gewoon papieren kaartjes kopen
Het zou me niets verbazen als ze er 'achter zijn gekomen' toen er plots een mooie kras op de trein zat na de eerste rit door Belgie.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je komt er ook zeker wel pas na een maand of 4 achter
Als in: Je jaartrajectabo voor het traject waarop je gratis kan reizen, en vanaf dat station een kaartje tot je bestemmingquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, want daar had je net een jaartrajectabo voor gekocht. Om dan met papieren kaartjes te kunnen reizen![]()
Zoals het eigenlijk altijd al moest voor de ov-chipkaart bedoel je?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:46 schreef RubenK het volgende:
[..]
Als in: Je jaartrajectabo voor het traject waarop je gratis kan reizen, en vanaf dat station een kaartje tot je bestemming
Ja okee, maar nu de situatie waarin je een deel bereist van het traject waarop je een jaartrajectabo hebtquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:46 schreef RubenK het volgende:
[..]
Als in: Je jaartrajectabo voor het traject waarop je gratis kan reizen, en vanaf dat station een kaartje tot je bestemming
Sorry, maar als ik voetganger of fietser was, was ik ook overgestoken.quote:
Ja, dit accepteert geen mens natuurlijk. Een overweg die 20 minuten non-stop dicht isquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:53 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Sorry, maar als ik voetganger of fietser was, was ik ook overgestoken.
Het zou toch niet nodig moeten zijn om voor 6 treinen de slagbomen 20 minuten gesloten te houden.
3! minuten voordat de eerste trein komt gaan de bomen al omlaag.
Ja, dat is ook een gerucht.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:58 schreef James1988 het volgende:
Ach, bij Ansaldo kijk ik nergens meer van op. Ze hebben zich ook in de boogstraal vergist, tenslotte
Berichten van OHIH met als toevoeging "dit is een gerucht".quote:
En dan te bedenken dat het spoor rondom Helmond niet eens zo druk bereden wordt...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dit accepteert geen mens natuurlijk. Een overweg die 20 minuten non-stop dicht isZal best gevaarlijk zijn en zo allemaal, maar hier moet echt wat aan gedaan worden.
Ah, dankjewel.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Kameel. Oud-inspectievoertuig, oud-directievoertuig van NS.
http://www.nicospilt.com/Kameel.htm voor meer![]()
Inmiddels is het wel weer het directievoertuig trouwensquote:Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Kameel. Oud-inspectievoertuig, oud-directievoertuig van NS.
http://www.nicospilt.com/Kameel.htm voor meer![]()
Minder graffiti in België dan in Nederland? Dat is nieuw...quote:Essen (B), 27 augustus 2007. Graffiti zie je in België wat minder dan in Nederland, maar als het gebeurt wordt het meteen goed aangepakt. Dit is de pendeltrein naar Antwerpen.
Netjes hoe de mensen zo gepest wordenquote:
Nee, ik zat in Utrecht voor de opleiding.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie plaat Zug-Chef.
Alleen jammer dat het treinstel op zich zo'n pijn aan je ogen doet.
----------------------------------
Ik hoop niet dat Ziggy vanmiddag in het Groningse achter de knoppen zat. Ging niet helemaal lekker op spoor 2a namelijk. Stonden al 5 bakken GTW gereed voor trein van 15.06 naar Roodeschool, maar er werden nog even vier andere bakken GTW vanuit de richting Groningen Noord binnengenomen. Het paste gelukkig op het spoor, maar het betekende wel dat de passagiers die al ingestapt waren over moesten stappen naar de net binnengekomen stellen.
quote:De beperkingen tussen R'dam Stadion en A'werp Luchtbal als gevolg van een stroomstoring zijn voorbij.
Het logisch denken wordt bij jullie uitgeschakeld?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, ik zat in Utrecht voor de opleiding.
Maar in principe bepaalt de vervoerder wat waarheen gaat, niet de treindienstleiding. Als zij negen bakken op 2A/2C willen hebben, doen we dat gewoon.
Ik hoop van niet. Ben vandaag voor het eerst met die trein (of überhaupt met een Belgische trein) geweest. Wat een comfort!quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:28 schreef James1988 het volgende:
Wellicht over 3 jaar, mocht de Maastricht-Brussel Express niet voortgezet worden, en het oude stoptreintje weer terugkeren. Dan zal Eijsden vast ook wel weer bediend worden.
quote:Reisgegevens
* van UTRECHT CS naar PRAHA HLAVNI NADRAZI op 18/06/2010 met CityNightLine
Treinnummer 457 vertrek om 19:29 en aankomst om 09:27
1 persoon met tarief Ligplaats 4 pers. - Sparnight
Rijtuig X, ligplaats Y (Niet rokers)
* van PRAHA HLAVNI NADRAZI naar UTRECHT CS op 19/06/2010 met CityNightLine
Treinnummer 456 vertrek om 18:31 en aankomst om 10:10
1 persoon met tarief Ligplaats 4 pers. - Sparnight
Rijtuig X, ligplaats Y (Niet rokers)
Met vriendelijke groet,
NS Hispeed
Precies. Zoiets doe ik ieder jaar wel een keer eigenlijkquote:
Denk ik wel ja, maar zet er dan neer 'HSL Rotterdam-Antwerpen'. De gemiddelde reiziger heeft hier weinig tot niks aan..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Rotterdam Stadion en Antwerpen-Luchtbal... stroomstoring op de HSL?
Digitaal is kutquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:56 schreef Ascendancy het volgende:
[...]
[ afbeelding ]
De stoptrein naar Tiel via Utrecht Zuilen en Maarssen. Wat een zegen zal het zijn als alles digitaal wordt.
[...]
Ha, nee toch niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het logisch denken wordt bij jullie uitgeschakeld?
Zo kennen we Arriva weer. Probleem is deels op te lossen door uit het raam te kijkenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ha, nee toch niet.
Probleem is alleen dat we vaak niet weten hoeveel bakken er in een bepaalde trein- of rangeerbeweging zitten, zeker bij Arriva. Dan houdt het logisch denken al snel op natuurlijk. En nee, ik ga niet iedere machinist die binnenkomt bellen om te vragen hoe lang zijn trein is.
Dus vanwege de fouten wil je de oude CTA's houden? Bijzonder... Ik vind de nieuwe CTA's erg mooi en duidelijk. Bovendien reis ik elke dag via Schiphol en daar kan flink wat verwarring ontstaan door fouten op de CTA's.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Digitaal is kutLiever de oude, vertrouwde flapjes, waar je tenminste nog eens goed om kan lachen, zoals de Sneltrein naar Antwerpen en Brussel (CTA in Dordrecht), of een trein die via Vlissingen of dergelijke naar Praag of Warschau gaat en vervolgens aangekondigd word als Stoptrein, of de IC richting Almere die aangegeven werd dat ie via Praag ging, en op alle tussengelegen stations stopt..En zo kan je nog wel even doorgaan
.
Geef me maar liever de oude, vertrouwde, flapjes maar terug.
Oh, dat weten ze vaak zelf ook niet eensquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En nee, ik ga niet iedere machinist die binnenkomt bellen om te vragen hoe lang zijn trein is.
Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, dat weten ze vaak zelf ook niet eens![]()
'quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.
'k Maak wel regelmatig mee dat de machinist van een 7-bakken ICRm stam in Tilburg of Breda vrolijk bij het bordje 10/12 stoptquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
lijkt me wel toch, hoe weten ze anders bij welk boord ze moeten stoppen
Ze houden zich vaak niet aan die borden. Althans, op Hoofddorp. Ik moet altijd naar mijn bus rennen, dus probeer ik tactisch in te stappen, maar ze parkeren hem weer elke keer anders.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
lijkt me wel toch, hoe weten ze anders bij welk boord ze moeten stoppen
Erg treffend.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:22 schreef Quyxz_ het volgende:
[ afbeelding ]
Via: OV-chipkaart werkt ook in het buitenland
Mja, dat kunnen ze bij de GTW in het scherm wel aflezen. Daar staat een regel waarin het aantal bakken staanquote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Officieel moeten ze het weten voor ze mogen vertrekken. Deel van het vertrekgereed zijn van een trein.
'quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dat kunnen ze bij de GTW in het scherm wel aflezen. Daar staat een regel waarin het aantal bakken staan
Mja, als je bij het instappen als mcn niet oplet dan kun je het over het hoofd zienquote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
'
hoe kun je serieus niet weten hoeveel bakken je bij je hebt in een GTW? die zijn sowieso niet zoo variable
Ik ben benieuwd wat er dan aan verschraling plaatsvindt. Station Deventer vind ik een van de beste stations. Twee verwarmde wachtruimtes, een (eenvoudige) restauratie, kiosk en toilet op het eilandperron. Fatsoenlijke verwarmde wachtruimtes en restauraties zijn met bosjes door de NS gesaneerd, Deventer heeft ze nog.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:51 schreef Zug-Chef het volgende:
In 2011 ondergaat station Deventer een grootschalige modernisering.
Eens. Die roestvrijstalen toiletten zijn een schande. In elk ander land waar ik ben geweest was dit beter geregeld, zelfs op kleine stations.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was er vanmiddag nog. Dat toilet is nou niet bepaald iets om trots op te zijnVerder is het stationsgebouw eigenlijk nogal oubollig. Op het schattige af. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken, en wat voor gevolgen dat voor mijn uitzicht gaat hebben
Soms. Vanaf Zwolle kun je rechtstreeks naar Enschede met een boemeltje, maar ook met intercity's icm. overstap in Deventer. Zodoende dus.quote:
ik ben ook eens met de trein naar Kopenhagen geweest, volgens mij ging de hele trein toen op de veerboot mee.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Zoiets doe ik ieder jaar wel een keer eigenlijkVorig jaar ben ik naar Warszawa geweest, in 2008 naar Kopenhagen, in 2007 naar Marseille (okee, dat was vanaf Luxemburg).
Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neerquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ben ook eens met de trein naar Kopenhagen geweest, volgens mij ging de hele trein toen op de veerboot mee.
Je hebt nog ruim de tijd om wat in Praag rond te kijken...leuk idee eigenlijk
Ik ben tijdens m'n interrail vakantie ook in Tsjechië geweest. Niet in Praag, ik vind de kleine dorpjes veel interessanter. Wat mij opviel is dat ik geen mens heb aangetroffen die Engels of Duits spreekt, ook geen spoorwegpersoneel op de stations.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neerEn ik ga niet in Praag rondkijken, heb daar andere plannen
Maar het zou inderdaad kunnen ja
Flash gaat naar de hoertjesquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je nu boekt kan je voor 58 euro in een slaapstoel op en neerEn ik ga niet in Praag rondkijken, heb daar andere plannen
Maar het zou inderdaad kunnen ja
Homoseksuele machinisten zijn uit de kast gekomen, wat een kleur. Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:21 schreef Zug-Chef het volgende:
OV Chip VIRM
[ link | afbeelding ]
Ter promotie van de steeds meer landelijk geldige OV Chipkaart, heeft NSR VIRM treinstel 9524 in de wit-roze huiskleuren van de OV-chipkaart bestickerd. Als trein 2051 arriveert dit opvallend uitgedoste Intercitytreinstel vanuit Den Haag het Centraal Station van Utrecht Centraal. Vrijdag 19 maart 2010
Ja, machinisten gaan over de kleur van een trein, nou goed?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Homoseksuele machinisten zijn uit de kast gekomen, wat een kleur. Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.
Je komt volgens mij niet vaak ergens ander of welquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:24 schreef SvMp het volgende:
[..]
Soms. Vanaf Zwolle kun je rechtstreeks naar Enschede met een boemeltje, maar ook met intercity's icm. overstap in Deventer. Zodoende dus.
In Zwolle wordt veel meer overgestapt. Bij harde wind en/of temperaturen onder 0 moet je een pool-outfit meenemen, aangezien daar totaal geen verwarmde wachtgelegenheid is. Dan staat men collectief te blauwbekken op de perrons. En dan is 10 minuutjes vertraging wel heel lang. Station Zwolle is een voorbeeld van hoe het niet moet.
JAquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, machinisten gaan over de kleur van een trein, nou goed?Einstein.
Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:45 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je komt volgens mij niet vaak ergens ander of wel? 'k Mag dagelijks tweemaal een kwartier wachten om over te stappen en voor zover ik weet, is het aantal stations waar de perrons of wachtruimtes fatsoenlijk verwarmd zijn, op één hand te tellen..
Waaat rozendaal heeft een stationshal?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:52 schreef SvMp het volgende:
[..]
Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.
Ik reis niet dagelijks met de trein, alleen recreatief. Maar ik heb genoeg stations gezien.
in leiden staan die krengen helemaal bij het einde van het peronquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:01 schreef SvMp het volgende:
Misschien al eens voorbij gekomen in dit topic, maar op enkele stations heeft de NS van die warmtezuilen neergezet. I.i.g. in Amersfoort en Nijmegen. Warmte komt er wel van af, maar er kunnen maar weinig mensen om heen staan. Op dit moment dat de zuil gebruikt wordt - en die is best populair op koude dagen - staan er voortdurend mensen om heen, volgens mij kost dat ook de nodige energie. Ze kunnen beter die glazen wachthokken verwarmen.
Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keerquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waaat rozendaal heeft een stationshal?![]()
Nou ben ik daar maar 1x geweest met marko-almelo, maar dat was toch wel een droevig stationnetje
Sorry hoorquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keer
Daar noem je 3 stations waar ik dagelijks een aantal minuten op het perron te vinden ben, maar de wachtruimtes zijn gewoon simpele tochtige hokjes. Alleen in Eindhoven is het binnen wel uit te houden, maar daar heb je niks aan als je in de spits een zitplaats wilt en dus nog een paar honderd meter naar het eind van het perron moet lopen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:52 schreef SvMp het volgende:
[..]
Het zijn er inderdaad niet veel, maar veel stations worden ook niet gebruikt voor een overstap. Toch zijn er wel positieve voorbeelden: Eindhoven, Tilburg, Amersfoort, Roosendaal.
Ik reis niet dagelijks met de trein, alleen recreatief. Maar ik heb genoeg stations gezien.
Je kan 't hem niet kwalijk nemen hoor.. Stationshal is nogal overdreven voor die anderhalve vierkante meter.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ten eerste heet het Roosendaal, en ten tweede kan je best eens wat beter om je heen kijken de volgende keer
Dan gaat het IVW zeuren... alle spoorvoertuigen moeten een wit of geel vlak op de voorzijde hebben, t.b.v. zichtbaarheid. Alleen de Thalys is een uitzondering omdat die rood was voordat de regel inging... maar iedere trein die nieuw of gemoderniseerd wordt, moet dit hebben.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kunnen ze niet is eentje helemaal zwart maken, ziet er ook wel vreemd uit.
Dat is NS beleid. De (eenvoudige) restauraties trekken genoeg publiek, toch sluit NS ze. Ze hebben liever AH-to-go's en Burger Kings.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:25 schreef Ireyon het volgende:
Hoewel ik over het algemeen toch vrij chauvinistisch ben als het om Roosendaal gaat, vind ik het station echt ontzettend pauper. De Brasserie is al jaren aan het aftakelen..
Ik zou het fijn vinden als er wat lokale ondernemers iets konden doen. Ruimte zat, volgens mij staat de helft van dat gebouw leeg. In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.quote:'t Is een leuk station om te zien, maar verder zou het toch fijn zijn als hier ook een Broodzaak, DönnerCompany of AH to Go te vinden waren.
Dat vind ik ook. En helaas is er geen enkel land waar dit op elk station goed geregeld is. Wel is het in bijv. België en Luxemburg op een klein deel van de stations zeer goed geregeld (dat is beter dan niets).quote:En fatsoenlijke verwarmde wachtruimtes en toiletten, maar dat geldt in mijn ogen dus nog steeds voor elk station.
Jaaaaa, ik was een paar weken geleden in Hannover op het station, wist niet wat me overkwam. 3 supermarkten (waaronder een LIDL) onderin het stationquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:46 schreef SvMp het volgende:
In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.
jajaja dat is zo heerlijkquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Jaaaaa, ik was een paar weken geleden in Hannover op het station, wist niet wat me overkwam. 3 supermarkten (waaronder een LIDL) onderin het station. 1 euro voor een anderhalve liter cola op het station
Heerlijk beleid van de NS: overal geld op willen verdienen maar weinig service geven aan de reiziger.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:46 schreef SvMp het volgende:
Ik zou het fijn vinden als er wat lokale ondernemers iets konden doen. Ruimte zat, volgens mij staat de helft van dat gebouw leeg. In bijv. Duitsland kun je op de grotere stations voor 1 euro uitstekende koffie krijgen, omdat daar concurrentie is. In Nederland is alles van Servex, een principe uit afkomstig uit de USSR.
Vergeet Vlaardingen Centrum niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:29 schreef Yreal het volgende:
In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen![]()
Waar dan precies in Den Haag?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
jajaja dat is zo heerlijk. In leiden, Eindhoven, Den haag en diemen zitten er echt vet dichtbij het stations gewoon supermarketen
. In londen had je ook bij alles dat m,aar enigzins in de buurt kwam van een station een supermarkt..
Betaalbare treinsnacks
SBB is toch Zwitsers? ÖBB is Oostenrijksquote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef SvMp het volgende:
[..]
Zoals bekend is Liechtenstein een zeer klein land. De spoorlijn door Liechteinstein, van Buchs (Zwitserland) naar Feldkirch (Oostenrijk) is nog geen 10 km lang. Liechtenstein heeft geen spoorbedrijf. Er wordt gereden door de SBB, de Oostenrijkse spoorwegen. Er zijn 4 stations. Ik heb het traject afgelegd per fiets.
[..]
Ge-edit.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:34 schreef brandsrus het volgende:
[..]
SBB is toch Zwitsers? ÖBB is Oostenrijks
Wow, errug leuke post SvMp! Die moeten we eigenlijk toevoegen aan de openingspost.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef SvMp het volgende:
De spoorlijn door Liechtenstein
Niet alle voertuigen. Doorgaans, voor de normale reizigersdienst, is dit wel verplicht.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan gaat het IVW zeuren... alle spoorvoertuigen moeten een wit of geel vlak op de voorzijde hebben, t.b.v. zichtbaarheid. Alleen de Thalys is een uitzondering omdat die rood was voordat de regel inging... maar iedere trein die nieuw of gemoderniseerd wordt, moet dit hebben.
Alleen de Thalys dus niet... ik vraag me af hoe ze dat doen? Simpelweg de voorkant niet verfen?
Leuke foto's! Is wel even wat anders dan de andere Europese dwergstaat met een station: Monaco. Ben daar deze zomer geweest.quote:
Wat voor treinen komen daar? Doorgaande internationale Intercity´s? Alleen stoptreintjes?quote:Op zondag 21 maart 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Liechtenstein moet ik ook maar eens af maken deze zomervakantie. Ben sinds 2007 halverwege
Dit soort railbusjes:quote:Op zondag 21 maart 2010 11:12 schreef Socios het volgende:
Wat voor treinen komen daar? Doorgaande internationale Intercity´s? Alleen stoptreintjes?
Twee. Op de foto staat is eentje te zien die tegen de helling staat. Alleen leesbaar als je op de foto klikt voor een grotere versie. De drie andere stations hebben geen naamborden, de naam staat op het gebouw.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Liechtenstein moet ik ook maar eens af maken deze zomervakantie. Ben sinds 2007 halverwegeDie kuttrein stopt alleen als je eruit wilt, en als de haltes zo weinig voorstellen heb je ze gemist voordat je er erg in hebt
Staat er op Forst-Hilti wel een naambord SvMp?
Oh ja, ik zie hetquote:Op zondag 21 maart 2010 11:26 schreef SvMp het volgende:
Twee. Op de foto staat is eentje te zien die tegen de helling staat. Alleen leesbaar als je op de foto klikt voor een grotere versie. De drie andere stations hebben geen naamborden, de naam staat op het gebouw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |