Dan zitten we op 1 lijn, alhoewel van mij de 52% teruggebracht mag worden naar 50%, maar dat is mijn persoonlijke mening.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ben ook niet gelijk voorstander van belastingverhoging, maar je had het over het sterkste schouders -> zwaarste lasten model. Daar is wat mij betreft niets mis mee. En die veelverdieners zijn er inderdaad niet zo heel veel van, maar die paar die er zijn verdienen wel heel VEEL. Dus het zet best zoden aan de dijk om daar wat weg te halen.
Maar nogmaals: zoals het nu is is het prima w.m.b., de verhouding zou van mij ook niet groter hoeven worden als je dat bedoelt.
Elk ministerie kan wel met 10-20% minder toe. Maar dan is het de vraag of alle taken die van de overheid verlangd worden nog goed uitgevoerd kunnen worden.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De algemene consensus is dat zero tolerance ook op korte termijn effectief is. Daarom vertekenen jaarcijfers nogal. Ik ben dan ook wel benieuwd naar de globale ontwikkeling op dat gebied.
[..]
True, true. Maar als we kijken naar ontwikkelingshulp waar wij mee voorop lopen en we 4.8 miljard(!) euro aan uitgeven, kunnen we echt wel eens wat omlaag schroeven.
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontwikkelingshulp_door_Nederland)
quote:Op maandag 15 maart 2010 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Exact. Ik denk dat Cohen de verschillende bevolkingsgroepen nader tot elkaar kan brengen. Ik zie het helemaal zitten met Ome Job
Nee, roepen dat alle ellende in Nederland wordt veroorzaakt door een bevolkinsgroep, dat heeft nutquote:Op maandag 15 maart 2010 22:22 schreef Picchia het volgende:
Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel die dieven van de PvdA die feestjes gaan vieren voor Ali Baba en de 40 rovers van ons eigen geld om mensen nader tot elkaar te brengen. Alsjeblieft zeg.
Nee, de rijke werkgevers en hun asobakken de schuld geven zit lekker dicht bij de waarheid.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, roepen dat alle ellende in Nederland wordt veroorzaakt door een bevolkinsgroep, dat heeft nut
Wij geeft de rijken de schuld? Als je het over de bonuscultuur hebt, dat mag ook wel een tikkeltje minder.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:29 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee, de rijke werkgevers en hun asobakken de schuld geven zit lekker dicht bij de waarheid.
Waarom per se in termen van links en rechts denken?quote:Op maandag 15 maart 2010 22:31 schreef Picchia het volgende:
Of wat is de linkse trend nu? Bankiers en bonussen?![]()
Anders past het niet binnen zijn bekende stramienquote:Op maandag 15 maart 2010 22:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom per se in termen van links en rechts denken?
Dat maakt het makkelijker om te stigmatiseren.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom per se in termen van links en rechts denken?
Ik ben een echte zwevende kiezer en daarom zeggen termen als links en rechts mij niet zoveel. Hoewel ik natuurlijk wel meer feeling heb met links. Maar dat wist je wel denk ik. In een ander topic heb ik daar al een en ander over verteld.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:35 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat maakt het makkelijker om te stigmatiseren.
wat bedoel je ? allochtonen en de pvda zijn rovers en jij bent het slachtoffer ?quote:Op maandag 15 maart 2010 22:22 schreef Picchia het volgende:
Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel die dieven van de PvdA die feestjes gaan vieren voor Ali Baba en de 40 rovers van ons eigen geld om mensen nader tot elkaar te brengen. Alsjeblieft zeg.
Je moet de belastingen ook niet te ver omhoog schroeven. Maar het schalensysteem vind ik op zich erg goed.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:45 schreef Picchia het volgende:
Maar even zonder dollen. Dat waren gewoon een paar leuke oneliners, maar dat doet er niet van af dat links evenzeer haar favoriete 'slachtoffers' heeft, waar ze maar al te graag tegen aanschopt.
De echt rijken zullen nooit worden aangepakt, aangezien het een beperkte groep is waar weinig te plukken valt en flinke schade kunnen aanrichten als ze vertrekken, dus gaat men voor de mensen zonder vluchtgedrag. Van het plukken van de boven-middenklasse heeft zogenaamd niemand last.
Dat zou helemaal niet verkeerd zijn.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, laten we uitkeringen begroten die alleen gestort kunnen worden met een oplegger die getrokken moet worden door een zware diesel volvo, ook kunnen we heel Iran hier naartoe laten onder het mom van''arbeidsmarkt'', dat zijn de oplossingen.
quote:De groep asielzoekers blijkt er qua opleidingsniveau beter voor te staan. Iraniërs zijn zelfs nog wat hoger opgeleid dan autochtone Nederlanders. Bij de overige groepen is duidelijker sprake van een tweedeling in een deel dat laag opgeleid is en een deel dat juist zeer hoog is opgeleid (bijvoorbeeld onder Afghanen en Irakezen). Dit geldt echter niet voor alle vluchtelingengroepen. Somalische vluchtelingen zijn bijvoorbeeld overwegend zeer laag opgeleid, vergelijkbaar met de Turken en Marokkanen in Nederland. Het aandeel ongediplomeerden onder deze groepen is uitermate hoog.
Als je voortaan nog eens een dergelijke vergelijking wilt maken doe het dan goed.quote:Nieuwe migrantengroepen ontwikkelen zich heel divers. Zo doen Iraniërs en voormalig Joegoslaven het redelijk goed op sociaal-economisch en sociaal-cultureel terrein, maar kampen Somaliërs met vrij grote achterstanden. De eerste twee groepen spreken goed Nederlands, zijn hoger opgeleid en hebben vrij moderne opvattingen. Dit concluderen onderzoekers van het Instituut voor Sociologisch-Economisch Onderzoek (ISEO) van de Erasmus Universiteit Rotterdam in het Jaarrapport Integratie 2004.
Natuurlijk. Maar het aanpakken van rijken en 'sterke schouders' doet het wel lekker bij de kiezer, dus blijven ze dat roepen, ongeacht de feitelijke belastingdruk. Het is gewoon pure populisme om zelfs nu op te roepen dat we die paar tientjes van de zoveelste lastenverhoging niet zullen missen, zoals Bos riep tijdens het debat voor de gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet de belastingen ook niet te ver omhoog schroeven. Maar het schalensysteem vind ik op zich erg goed.
Verwacht van een baggeruser als phpmystyle nou niet dat ie z'n feiten kent, check z'n posthistorie, hij schreeuwt maar wat, net als z'n Grote Blonde Voorbeeldquote:Op maandag 15 maart 2010 22:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat zou helemaal niet verkeerd zijn.
[..]
[..]
Als je voortaan nog eens een dergelijke vergelijking wilt maken doe het dan goed.
Geen idee hoeveel invloed de lastenverhoging heeft op onze bestedingsruimten. En je hebt gelijk, het is verkiezingsretoriek. Maar ik ben er echt van overtuigd dat de mensen met het meeste geld de zwaarste lasten moeten dragen. Overigens sta ik zelf ook aardig wat af en je hoort mij toch ook niet klagen?quote:Op maandag 15 maart 2010 23:00 schreef Picchia het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar het aanpakken van rijken en 'sterke schouders' doet het wel lekker bij de kiezer, dus blijven ze dat roepen, ongeacht de feitelijke belastingdruk. Het is gewoon pure populisme om zelfs nu op te roepen dat we die paar euro's van de zoveelste lastenverhoging niet zullen missen, zoals Bos riep tijdens het debat voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Geen idee waarom jij niet klaagt, maar je hebt natuurlijk de vrijheid om te klagen over de besteding van jouw geld. Ik ben het fundamenteel oneens met het uitgavenpatroon van zowel onze lokale overheid en onze landelijke overheid. Gelukkig hebben we in Den Haag nog enkele vertegenwoordigers zitten die mijn onvrede op een geweldige manier kunnen kanaliseren.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel invloed de lastenverhoging heeft op onze bestedingsruimten. En je hebt gelijk, het is verkiezingsretoriek. Maar ik ben er echt van overtuigd dat de mensen met het meeste geld de zwaarste lasten moeten dragen. Overigens sta ik zelf ook aardig wat af en je hoort mij toch ook niet klagen?
Mwa, de sterkste schouders brengen relatief weinig geld binnen, het grote geld zit bij Jan (net even boven) Modaal en in mijn omgeving klaagt die steen en been.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel invloed de lastenverhoging heeft op onze bestedingsruimten. En je hebt gelijk, het is verkiezingsretoriek. Maar ik ben er echt van overtuigd dat de mensen met het meeste geld de zwaarste lasten moeten dragen. Overigens sta ik zelf ook aardig wat af en je hoort mij toch ook niet klagen?
Bron?quote:Op maandag 15 maart 2010 23:45 schreef Do-mi-no het volgende:
Het wordt zolangzamerhand humoristisch. Juist Cohen zal meer tweedeling veroorzaken. Je kan het lezen in diverse nieuwsberichten. Cohen hoeft ZE niet. ZE? Ex PvdA stemmers die destijds voor Fortuyn kozen. Het is duidelijk dat Cohen, mocht hij premier worden, 4 jaar de tijd heeft om de onvrede die heerst te verergeren!!
Zegt een linkse faquote:Op maandag 15 maart 2010 23:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Verwacht van een baggeruser als phpmystyle nou niet dat ie z'n feiten kent, check z'n posthistorie, hij schreeuwt maar wat, net als z'n Grote Blonde Voorbeeld
Let jij nou maar beter op wat je precies zegt voordat je met allerlei vergelijkingen komt aanzetten.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zegt een linkse faRemlof is sooooooo objectief
![]()
![]()
Serieusquote:Op maandag 15 maart 2010 23:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Let jij nou maar beter op wat je precies zegt voordat je met allerlei vergelijkingen komt aanzetten.
Zet dat emoticon voortaan maar neer bij je eigen post's als je weer eens een dergelijke vergelijking wilt maken.quote:
De Pers vandaag, in het voorpagina-artikel.quote:
Inderdaad, op precies dezelfde manier waarop Obama in de VS een explosie van racisme heeft weten uit te lokken door het - toch al delicate - onderwerp huidskleur in de gezichten van kiezers te wrijven.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:45 schreef Do-mi-no het volgende:
Het wordt zolangzamerhand humoristisch. Juist Cohen zal meer tweedeling veroorzaken. Je kan het lezen in diverse nieuwsberichten. Cohen hoeft ZE niet. ZE? Ex PvdA stemmers die destijds voor Fortuyn kozen. Het is duidelijk dat Cohen, mocht hij premier worden, 4 jaar de tijd heeft om de onvrede die heerst te verergeren!!
De explosie van racisme is op geen enkele wijze te wijten aan Obama. De explosie van racisme - voornamelijk in het zuiden - heeft een heel ander oorzaak. Een mix van toenemende werkloosheid en alleen al het feit dat een negroïde uitziende man aan het roer staat in Amerika.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Inderdaad, op precies dezelfde manier waarop Obama in de VS een explosie van racisme heeft weten uit te lokken door het - toch al delicate - onderwerp huidskleur in de gezichten van kiezers te wrijven.
Mjah gelezen: http://depersnew.republis(...)010.html#ep1357757=0quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:41 schreef Igen het volgende:
[..]
De Pers vandaag, in het voorpagina-artikel.
(Wat voor mij trouwens meer zegt over De Pers dan over Cohen. Als nieuwsmedium de eerste twee pagina's bijna volledig besteden aan een anti-Cohen-opiniestuk, hoeveel rancuneuzer kan het nog?)
Kan mij voorstellen dat het je tegenvalt daar het niet in je straatje past.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah gelezen: http://depersnew.republis(...)010.html#ep1357757=0
Nogal tendentieus stuk inderdaad, valt me tegen van De Pers.
Lees je de Pers vaker? Het is een en al anti-PvdA tendens de laatste tijd. Een krant hoeft van mij trouwens niet objectief te zijn, zolang ze er maar eerlijk voor uitkomen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet niet of het an sich tendentieus is; ik denk dat met het aantreden van Cohen idd het fenomeen van strategisch stemmen populair gaat worden, hetgeen er in zal resulteren dat vooral D66- en GL-stemmers zullen overwegen dan toch maar PvdA te stemmen. Iets dat je nu al in de peilingen kunt terugzien. Of de boze bange blanke man (wrs een groot deel van eertijds Fortuyns aanhang en nu Wilders' aanhang) dit overweegt is niet terug te zien in de peilingen. Vraag is echter wel of die uitsluitend bestaat uit voormalig PvdA'ers. Wel voor een deel, maar niet uitsluitend, denk ik.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:05 schreef remlof het volgende:
[..]
'moslims zullen echt niet op een jood stemmen' , dit is wrs vooral hoe ze (degenen die dit commentaar geven) zelf denken. Er bestaat nog steeds heel wat antisemitisme in Nederland, vermoedelijk.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:15 schreef IHVK het volgende:
Wat ik trouwens vooral raar vindt zijn de 'moslims zullen echt niet op een jood stemmen' en 'zonder de allochtone stem is de PvdA niks' reacties op verschillende fora. Zouden mensen dit daadwerkelijk denken?
Maar Wouter Bos (die nu plotseling word neergezet als tegenpool van Cohen) trok die boze blanke man al helemaal niet naar de PvdA. Verder lijkt mij dat de PvdA zich ook wel degelijk op de PVV stemmer richt, gezien het feit dat Cohen zo hamerde op veiligheid.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het an sich tendentieus is; ik denk dat met het aantreden van Cohen idd het fenomeen van strategisch stemmen populair gaat worden, hetgeen er in zal resulteren dat vooral D66- en GL-stemmers zullen overwegen dan toch maar PvdA te stemmen. Iets dat je nu al in de peilingen kunt terugzien. Of de boze bange blanke man (wrs een groot deel van eertijds Fortuyns aanhang en nu Wilders' aanhang) dit
overweegt is niet terug te zien in de peilingen. Vraag is echter wel of die uitsluitend bestaat uit voormalig PvdA'ers. Wel voor een deel, maar niet uitsluitend, denk ik.
Maar aangezien de gemiddelde PVV stemmer Cohen en veiligheid niet met elkaar in verband kan / wil brengen (zie de reacties hier op Fok en op bv Telegraaf.nl), lijkt me dat een redelijk kansloze inzet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar Wouter Bos (die nu plotseling word neergezet als tegenpool van Cohen) trok die boze blanke man al helemaal niet naar de PvdA. Verder lijkt mij dat de PvdA zich ook wel degelijk op de PVV stemmer richt, gezien het feit dat Cohen zo hamerde op veiligheid.
Ik vermoed eigenlijk wel dat ze dat serieus denken. Het zijn vaak ook niet de types die overdreven pienter overkomen die het bewerenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:15 schreef IHVK het volgende:
Wat ik trouwens vooral raar vindt zijn de 'moslims zullen echt niet op een jood stemmen' en 'zonder de allochtone stem is de PvdA niks' reacties op verschillende fora. Zouden mensen dit daadwerkelijk denken?
Nou ja, dat probeerde hij toch? Getuige iig zijn analyse. Ik kan me ook herinneren dat hij die wijken in ging om met die boze bange blanke mannen te gaan praten. Tot zijn grote verdriet wrs trok hij slechts wulpse meidjes met een HBO-diploma op zak aan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar Wouter Bos (die nu plotseling word neergezet als tegenpool van Cohen) trok die boze blanke man al helemaal niet naar de PvdA.
Veiligheid is een item dat volgens mij een exclusief karakter heeft.quote:Verder lijkt mij dat de PvdA zich ook wel degelijk op de PVV stemmer richt, gezien het feit dat Cohen zo hamerde op veiligheid.
In ieder geval de hele strekking van dat artikelquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, dat probeerde hij toch? Getuige iig zijn analyse. Ik kan me ook herinneren dat hij die wijken in ging om met die boze bange blanke mannen te gaan praten. Tot zijn grote verdriet wrs trok hij slechts wulpse meidjes met een HBO-diploma op zak aan.
[..]
Veiligheid is een item dat volgens mij een exclusief karakter heeft.
Ik denk dat dat vrij realistisch om te doen, dat moeten ze ook doen. Nu spreek ik zelf even als iemand die eigenlijk altijd al PvdA gestemd heeft.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
In ieder geval de hele strekking van dat artikel
namelijk dat de PvdA de boze witte man nu definitief de rug zou hebben toegekeerd lijkt me onjuist. Want juist Bos was impopulair in die kringen en Cohen slaat beste harde taal uit als je goed luistert.
Ik denk dat dit vrij marginaal is. Maurice de Hond heeft dit gepeild en daaruit kwam naar voren dat voornamelijk de winst van de PvdA afkomstig was van de SP, GroenLinks en D66.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar Wouter Bos (die nu plotseling word neergezet als tegenpool van Cohen) trok die boze blanke man al helemaal niet naar de PvdA. Verder lijkt mij dat de PvdA zich ook wel degelijk op de PVV stemmer richt, gezien het feit dat Cohen zo hamerde op veiligheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |