Bron?quote:Op maandag 15 maart 2010 23:45 schreef Do-mi-no het volgende:
Het wordt zolangzamerhand humoristisch. Juist Cohen zal meer tweedeling veroorzaken. Je kan het lezen in diverse nieuwsberichten. Cohen hoeft ZE niet. ZE? Ex PvdA stemmers die destijds voor Fortuyn kozen. Het is duidelijk dat Cohen, mocht hij premier worden, 4 jaar de tijd heeft om de onvrede die heerst te verergeren!!
Zegt een linkse faquote:Op maandag 15 maart 2010 23:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Verwacht van een baggeruser als phpmystyle nou niet dat ie z'n feiten kent, check z'n posthistorie, hij schreeuwt maar wat, net als z'n Grote Blonde Voorbeeld
Let jij nou maar beter op wat je precies zegt voordat je met allerlei vergelijkingen komt aanzetten.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zegt een linkse faRemlof is sooooooo objectief
![]()
![]()
Serieusquote:Op maandag 15 maart 2010 23:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Let jij nou maar beter op wat je precies zegt voordat je met allerlei vergelijkingen komt aanzetten.
Zet dat emoticon voortaan maar neer bij je eigen post's als je weer eens een dergelijke vergelijking wilt maken.quote:
De Pers vandaag, in het voorpagina-artikel.quote:
Inderdaad, op precies dezelfde manier waarop Obama in de VS een explosie van racisme heeft weten uit te lokken door het - toch al delicate - onderwerp huidskleur in de gezichten van kiezers te wrijven.quote:Op maandag 15 maart 2010 23:45 schreef Do-mi-no het volgende:
Het wordt zolangzamerhand humoristisch. Juist Cohen zal meer tweedeling veroorzaken. Je kan het lezen in diverse nieuwsberichten. Cohen hoeft ZE niet. ZE? Ex PvdA stemmers die destijds voor Fortuyn kozen. Het is duidelijk dat Cohen, mocht hij premier worden, 4 jaar de tijd heeft om de onvrede die heerst te verergeren!!
De explosie van racisme is op geen enkele wijze te wijten aan Obama. De explosie van racisme - voornamelijk in het zuiden - heeft een heel ander oorzaak. Een mix van toenemende werkloosheid en alleen al het feit dat een negroïde uitziende man aan het roer staat in Amerika.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Inderdaad, op precies dezelfde manier waarop Obama in de VS een explosie van racisme heeft weten uit te lokken door het - toch al delicate - onderwerp huidskleur in de gezichten van kiezers te wrijven.
Mjah gelezen: http://depersnew.republis(...)010.html#ep1357757=0quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:41 schreef Igen het volgende:
[..]
De Pers vandaag, in het voorpagina-artikel.
(Wat voor mij trouwens meer zegt over De Pers dan over Cohen. Als nieuwsmedium de eerste twee pagina's bijna volledig besteden aan een anti-Cohen-opiniestuk, hoeveel rancuneuzer kan het nog?)
Kan mij voorstellen dat het je tegenvalt daar het niet in je straatje past.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah gelezen: http://depersnew.republis(...)010.html#ep1357757=0
Nogal tendentieus stuk inderdaad, valt me tegen van De Pers.
Lees je de Pers vaker? Het is een en al anti-PvdA tendens de laatste tijd. Een krant hoeft van mij trouwens niet objectief te zijn, zolang ze er maar eerlijk voor uitkomen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet niet of het an sich tendentieus is; ik denk dat met het aantreden van Cohen idd het fenomeen van strategisch stemmen populair gaat worden, hetgeen er in zal resulteren dat vooral D66- en GL-stemmers zullen overwegen dan toch maar PvdA te stemmen. Iets dat je nu al in de peilingen kunt terugzien. Of de boze bange blanke man (wrs een groot deel van eertijds Fortuyns aanhang en nu Wilders' aanhang) dit overweegt is niet terug te zien in de peilingen. Vraag is echter wel of die uitsluitend bestaat uit voormalig PvdA'ers. Wel voor een deel, maar niet uitsluitend, denk ik.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:05 schreef remlof het volgende:
[..]
'moslims zullen echt niet op een jood stemmen' , dit is wrs vooral hoe ze (degenen die dit commentaar geven) zelf denken. Er bestaat nog steeds heel wat antisemitisme in Nederland, vermoedelijk.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:15 schreef IHVK het volgende:
Wat ik trouwens vooral raar vindt zijn de 'moslims zullen echt niet op een jood stemmen' en 'zonder de allochtone stem is de PvdA niks' reacties op verschillende fora. Zouden mensen dit daadwerkelijk denken?
Maar Wouter Bos (die nu plotseling word neergezet als tegenpool van Cohen) trok die boze blanke man al helemaal niet naar de PvdA. Verder lijkt mij dat de PvdA zich ook wel degelijk op de PVV stemmer richt, gezien het feit dat Cohen zo hamerde op veiligheid.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het an sich tendentieus is; ik denk dat met het aantreden van Cohen idd het fenomeen van strategisch stemmen populair gaat worden, hetgeen er in zal resulteren dat vooral D66- en GL-stemmers zullen overwegen dan toch maar PvdA te stemmen. Iets dat je nu al in de peilingen kunt terugzien. Of de boze bange blanke man (wrs een groot deel van eertijds Fortuyns aanhang en nu Wilders' aanhang) dit
overweegt is niet terug te zien in de peilingen. Vraag is echter wel of die uitsluitend bestaat uit voormalig PvdA'ers. Wel voor een deel, maar niet uitsluitend, denk ik.
Maar aangezien de gemiddelde PVV stemmer Cohen en veiligheid niet met elkaar in verband kan / wil brengen (zie de reacties hier op Fok en op bv Telegraaf.nl), lijkt me dat een redelijk kansloze inzet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar Wouter Bos (die nu plotseling word neergezet als tegenpool van Cohen) trok die boze blanke man al helemaal niet naar de PvdA. Verder lijkt mij dat de PvdA zich ook wel degelijk op de PVV stemmer richt, gezien het feit dat Cohen zo hamerde op veiligheid.
Ik vermoed eigenlijk wel dat ze dat serieus denken. Het zijn vaak ook niet de types die overdreven pienter overkomen die het bewerenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:15 schreef IHVK het volgende:
Wat ik trouwens vooral raar vindt zijn de 'moslims zullen echt niet op een jood stemmen' en 'zonder de allochtone stem is de PvdA niks' reacties op verschillende fora. Zouden mensen dit daadwerkelijk denken?
Nou ja, dat probeerde hij toch? Getuige iig zijn analyse. Ik kan me ook herinneren dat hij die wijken in ging om met die boze bange blanke mannen te gaan praten. Tot zijn grote verdriet wrs trok hij slechts wulpse meidjes met een HBO-diploma op zak aan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar Wouter Bos (die nu plotseling word neergezet als tegenpool van Cohen) trok die boze blanke man al helemaal niet naar de PvdA.
Veiligheid is een item dat volgens mij een exclusief karakter heeft.quote:Verder lijkt mij dat de PvdA zich ook wel degelijk op de PVV stemmer richt, gezien het feit dat Cohen zo hamerde op veiligheid.
In ieder geval de hele strekking van dat artikelquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, dat probeerde hij toch? Getuige iig zijn analyse. Ik kan me ook herinneren dat hij die wijken in ging om met die boze bange blanke mannen te gaan praten. Tot zijn grote verdriet wrs trok hij slechts wulpse meidjes met een HBO-diploma op zak aan.
[..]
Veiligheid is een item dat volgens mij een exclusief karakter heeft.
Ik denk dat dat vrij realistisch om te doen, dat moeten ze ook doen. Nu spreek ik zelf even als iemand die eigenlijk altijd al PvdA gestemd heeft.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
In ieder geval de hele strekking van dat artikel
namelijk dat de PvdA de boze witte man nu definitief de rug zou hebben toegekeerd lijkt me onjuist. Want juist Bos was impopulair in die kringen en Cohen slaat beste harde taal uit als je goed luistert.
Ik denk dat dit vrij marginaal is. Maurice de Hond heeft dit gepeild en daaruit kwam naar voren dat voornamelijk de winst van de PvdA afkomstig was van de SP, GroenLinks en D66.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar Wouter Bos (die nu plotseling word neergezet als tegenpool van Cohen) trok die boze blanke man al helemaal niet naar de PvdA. Verder lijkt mij dat de PvdA zich ook wel degelijk op de PVV stemmer richt, gezien het feit dat Cohen zo hamerde op veiligheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |