abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2010 @ 23:51:48 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_79193874
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:45 schreef Do-mi-no het volgende:
Het wordt zolangzamerhand humoristisch. Juist Cohen zal meer tweedeling veroorzaken. Je kan het lezen in diverse nieuwsberichten. Cohen hoeft ZE niet. ZE? Ex PvdA stemmers die destijds voor Fortuyn kozen. Het is duidelijk dat Cohen, mocht hij premier worden, 4 jaar de tijd heeft om de onvrede die heerst te verergeren!!
Bron?
Yankee go home!
  maandag 15 maart 2010 @ 23:54:32 #77
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79193952
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Verwacht van een baggeruser als phpmystyle nou niet dat ie z'n feiten kent, check z'n posthistorie, hij schreeuwt maar wat, net als z'n Grote Blonde Voorbeeld
Zegt een linkse fa Remlof is sooooooo objectief
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 15 maart 2010 @ 23:55:53 #78
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_79193992
Bashtopic.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 15 maart 2010 @ 23:56:43 #79
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79194015
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zegt een linkse fa Remlof is sooooooo objectief
Let jij nou maar beter op wat je precies zegt voordat je met allerlei vergelijkingen komt aanzetten.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 00:03:08 #80
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79194171
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Let jij nou maar beter op wat je precies zegt voordat je met allerlei vergelijkingen komt aanzetten.
Serieus
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 16 maart 2010 @ 00:08:17 #81
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79194300
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Serieus
Zet dat emoticon voortaan maar neer bij je eigen post's als je weer eens een dergelijke vergelijking wilt maken.
pi_79195139
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Bron?
De Pers vandaag, in het voorpagina-artikel.

(Wat voor mij trouwens meer zegt over De Pers dan over Cohen. Als nieuwsmedium de eerste twee pagina's bijna volledig besteden aan een anti-Cohen-opiniestuk, hoeveel rancuneuzer kan het nog? )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2010 00:42:19 ]
pi_79195257
De PvdA mag ze houden.
pi_79195578
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:45 schreef Do-mi-no het volgende:
Het wordt zolangzamerhand humoristisch. Juist Cohen zal meer tweedeling veroorzaken. Je kan het lezen in diverse nieuwsberichten. Cohen hoeft ZE niet. ZE? Ex PvdA stemmers die destijds voor Fortuyn kozen. Het is duidelijk dat Cohen, mocht hij premier worden, 4 jaar de tijd heeft om de onvrede die heerst te verergeren!!
Inderdaad, op precies dezelfde manier waarop Obama in de VS een explosie van racisme heeft weten uit te lokken door het - toch al delicate - onderwerp huidskleur in de gezichten van kiezers te wrijven.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 01:01:55 #85
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79195660
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:57 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Inderdaad, op precies dezelfde manier waarop Obama in de VS een explosie van racisme heeft weten uit te lokken door het - toch al delicate - onderwerp huidskleur in de gezichten van kiezers te wrijven.
De explosie van racisme is op geen enkele wijze te wijten aan Obama. De explosie van racisme - voornamelijk in het zuiden - heeft een heel ander oorzaak. Een mix van toenemende werkloosheid en alleen al het feit dat een negroïde uitziende man aan het roer staat in Amerika.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 01:05:11 #86
104871 remlof
Europees federalist
pi_79195739
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:41 schreef Igen het volgende:

[..]

De Pers vandaag, in het voorpagina-artikel.

(Wat voor mij trouwens meer zegt over De Pers dan over Cohen. Als nieuwsmedium de eerste twee pagina's bijna volledig besteden aan een anti-Cohen-opiniestuk, hoeveel rancuneuzer kan het nog? )
Mjah gelezen: http://depersnew.republis(...)010.html#ep1357757=0
Nogal tendentieus stuk inderdaad, valt me tegen van De Pers.
Yankee go home!
pi_79198064
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 01:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Kan mij voorstellen dat het je tegenvalt daar het niet in je straatje past.
pi_79198128
quote:

[..]

Lees je de Pers vaker? Het is een en al anti-PvdA tendens de laatste tijd. Een krant hoeft van mij trouwens niet objectief te zijn, zolang ze er maar eerlijk voor uitkomen.
pi_79198140
Het kan toch ook gewoon een matig geschreven stukje zijn?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79198159
Wat ik trouwens vooral raar vindt zijn de 'moslims zullen echt niet op een jood stemmen' en 'zonder de allochtone stem is de PvdA niks' reacties op verschillende fora. Zouden mensen dit daadwerkelijk denken?
pi_79198264
quote:

[..]

Ik weet niet of het an sich tendentieus is; ik denk dat met het aantreden van Cohen idd het fenomeen van strategisch stemmen populair gaat worden, hetgeen er in zal resulteren dat vooral D66- en GL-stemmers zullen overwegen dan toch maar PvdA te stemmen. Iets dat je nu al in de peilingen kunt terugzien. Of de boze bange blanke man (wrs een groot deel van eertijds Fortuyns aanhang en nu Wilders' aanhang) dit overweegt is niet terug te zien in de peilingen. Vraag is echter wel of die uitsluitend bestaat uit voormalig PvdA'ers. Wel voor een deel, maar niet uitsluitend, denk ik.
I´m back.
pi_79198288
Overigens was er een vergelijkbaar groot artikel over Rotterdam twee dagen voor de verkiezingen, wat ook heel erg duidelijk pro Leefbaar en anti-Pvda was. En ik ben verder niet paranoïde ofzo
pi_79198299
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:15 schreef IHVK het volgende:
Wat ik trouwens vooral raar vindt zijn de 'moslims zullen echt niet op een jood stemmen' en 'zonder de allochtone stem is de PvdA niks' reacties op verschillende fora. Zouden mensen dit daadwerkelijk denken?
'moslims zullen echt niet op een jood stemmen' , dit is wrs vooral hoe ze (degenen die dit commentaar geven) zelf denken. Er bestaat nog steeds heel wat antisemitisme in Nederland, vermoedelijk.
I´m back.
pi_79198341
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het an sich tendentieus is; ik denk dat met het aantreden van Cohen idd het fenomeen van strategisch stemmen populair gaat worden, hetgeen er in zal resulteren dat vooral D66- en GL-stemmers zullen overwegen dan toch maar PvdA te stemmen. Iets dat je nu al in de peilingen kunt terugzien. Of de boze bange blanke man (wrs een groot deel van eertijds Fortuyns aanhang en nu Wilders' aanhang) dit
overweegt is niet terug te zien in de peilingen. Vraag is echter wel of die uitsluitend bestaat uit voormalig PvdA'ers. Wel voor een deel, maar niet uitsluitend, denk ik.
Maar Wouter Bos (die nu plotseling word neergezet als tegenpool van Cohen) trok die boze blanke man al helemaal niet naar de PvdA. Verder lijkt mij dat de PvdA zich ook wel degelijk op de PVV stemmer richt, gezien het feit dat Cohen zo hamerde op veiligheid.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:30:45 #95
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_79198399
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar Wouter Bos (die nu plotseling word neergezet als tegenpool van Cohen) trok die boze blanke man al helemaal niet naar de PvdA. Verder lijkt mij dat de PvdA zich ook wel degelijk op de PVV stemmer richt, gezien het feit dat Cohen zo hamerde op veiligheid.
Maar aangezien de gemiddelde PVV stemmer Cohen en veiligheid niet met elkaar in verband kan / wil brengen (zie de reacties hier op Fok en op bv Telegraaf.nl), lijkt me dat een redelijk kansloze inzet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_79198425
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:15 schreef IHVK het volgende:
Ik vermoed eigenlijk wel dat ze dat serieus denken. Het zijn vaak ook niet de types die overdreven pienter overkomen die het beweren .

Zie alleen al de OP van dit topic en je weet dat de starter er weinig kijk op heeft.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79198438
quote:

[..]

Maar Wouter Bos (die nu plotseling word neergezet als tegenpool van Cohen) trok die boze blanke man al helemaal niet naar de PvdA.
Nou ja, dat probeerde hij toch? Getuige iig zijn analyse. Ik kan me ook herinneren dat hij die wijken in ging om met die boze bange blanke mannen te gaan praten. Tot zijn grote verdriet wrs trok hij slechts wulpse meidjes met een HBO-diploma op zak aan.
quote:
Verder lijkt mij dat de PvdA zich ook wel degelijk op de PVV stemmer richt, gezien het feit dat Cohen zo hamerde op veiligheid.
Veiligheid is een item dat volgens mij een exclusief karakter heeft.
I´m back.
pi_79198508
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, dat probeerde hij toch? Getuige iig zijn analyse. Ik kan me ook herinneren dat hij die wijken in ging om met die boze bange blanke mannen te gaan praten. Tot zijn grote verdriet wrs trok hij slechts wulpse meidjes met een HBO-diploma op zak aan.
[..]

Veiligheid is een item dat volgens mij een exclusief karakter heeft.
In ieder geval de hele strekking van dat artikel
namelijk dat de PvdA de boze witte man nu definitief de rug zou hebben toegekeerd lijkt me onjuist. Want juist Bos was impopulair in die kringen en Cohen slaat beste harde taal uit als je goed luistert.
pi_79198554
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:37 schreef IHVK het volgende:

[..]

In ieder geval de hele strekking van dat artikel
namelijk dat de PvdA de boze witte man nu definitief de rug zou hebben toegekeerd lijkt me onjuist. Want juist Bos was impopulair in die kringen en Cohen slaat beste harde taal uit als je goed luistert.
Ik denk dat dat vrij realistisch om te doen, dat moeten ze ook doen. Nu spreek ik zelf even als iemand die eigenlijk altijd al PvdA gestemd heeft.
En Cohen combineert de hard touch met de soft touch, en dat vind ik persoonlijk ook wel goed. Soft touch in het kader van preventie. Hard touch als preventie niet baat.
I´m back.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:51:13 #100
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_79198712
quote:

[..]

Ik denk dat dit vrij marginaal is. Maurice de Hond heeft dit gepeild en daaruit kwam naar voren dat voornamelijk de winst van de PvdA afkomstig was van de SP, GroenLinks en D66.
Dit is ook een terugkerende tendens dat de winst voor de kleine partijen op links, als deze vlak voor de verkiezingen worden gemeten, meestal op de verkiezingsdag zelf in meer of mindere mate ten koste gaat aan de PvdA (hoewel dit in 2006 niet helemaal is opgegaan).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')