Nooit, ik heb zelfs een spinazie avatar gehad.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:13 schreef Viking84 het volgende:
Hierbij roep ik mezelf uit tot spinaziepromotor van dit topic. Wat is dat toch goddelijk lekker!.
Waarom heb je die niet meer?quote:Op maandag 15 maart 2010 18:18 schreef neen het volgende:
[..]
Nooit, ik heb zelfs een spinazie avatar gehad.
Die moest ik aanpassen omdat die van Kwakzor er teveel op leek.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:19 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Waarom heb je die niet meer?
Mijn ex-schoonouders zijn dan inmiddels ook gescheiden; één van meneers hobby's bleek een andere vrouw te zijnquote:Op maandag 15 maart 2010 18:14 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hij heeft nog wel een broertje maar voor zover ik weet heeft die nooit een vriendin gehad in Groningen.
Zijn we weer allemaal bang voor de lapo ofzo?
quote:Op maandag 15 maart 2010 18:34 schreef Kimpossible het volgende:
TVP!
Deze dag is zo slecht, dat het geen lijstje waard is. friet, kroket, 3 kaneelstokjesdingetjes, frikandelbroodje. Slaat weer nergens op. hahah. Morgen weer een dag.
Helemaal niet triest! Je moet er trots op zijn!quote:Op maandag 15 maart 2010 18:59 schreef Chicolate het volgende:
Ik moet morgen een les geven en mn vader had vandaag het materiaal geprint (zelf lesmateriaal gemaakt ter vervanging van het boek) en ik zit er steeds echt zo van![]()
naar te kijken ... Die enorme stapel met papieren boekjes die ík gemaakt heb. Nouja beetje triest is het wel
.
Broccolini is eerder oud dan nieuw. Leuk in de tuin.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:28 schreef Adelante het volgende:
Ik zag iets nieuws in de AllerHande, broccollini ofzo
Ik ben vooral trots op de boekjesquote:Op maandag 15 maart 2010 19:03 schreef Adelante het volgende:
Psies! Trots op je werk, niet zo zeer op die papieren boekjes
Nu alleen nog vlechten?quote:Op maandag 15 maart 2010 19:14 schreef sigme het volgende:
havermout 4 boterhammen pindakaas (bakkerbrood, wufte sneetjes) broodmaaltijd (meer brood nodig) + krekkers 75 gaten graven voor evenzoveel boompjes 2 glazen sap met karnemelk nog 75 gaten graven voor evenzoveel boompjes zeer lang in de oven gegaarde schapebout + onduidelijk mengels van kekers, ui, kool en wat smaakmakers magere yoghurt met sleedoornpruimenjam 1 port
En de nieuwe haag staat
Deze haag staat niet op de vlechtlijst, maar wat niet is kan nog komen.. Een haag moet in elk geval zo'n 5 tot 7 jaar oud zijn voordat er gevlochten kan worden. Plan is volgend jaar de meidoornhaag te leggen, als er dit jaar genoeg lengte op komt te staan.quote:
Ah, dat ik dat nou niet wist zeg, dat ze 5 tot 7 jaar oud moeten zijn!quote:Op maandag 15 maart 2010 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Deze haag staat niet op de vlechtlijst, maar wat niet is kan nog komen.. Een haag moet in elk geval zo'n 5 tot 7 jaar oud zijn voordat er gevlochten kan worden. Plan is volgend jaar de meidoornhaag te leggen, als er dit jaar genoeg lengte op komt te staan.
Hoe gaat het met je sporten eigenlijk, D&D? Ik heb je er al een hele tijd niet over gehoord.
Nou ja, je werkt, studeert af en sport, dat lijkt me geen slechte score. Ik vroeg het me af, je was er zo enthousiast over en nu hoor ik je er niet meer over. Maar geen nieuws, goed nieuwsquote:Op maandag 15 maart 2010 19:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga braaf elke week naar Pilates, dat vind ik echt heerlijk! Ik kan al steeds verder met m'n handen bij de grond.. Dat is alleen wel ook meteen alles wat ik aan sport doe.
.
Zou best kunnen...quote:Op maandag 15 maart 2010 19:52 schreef Kimpossible het volgende:
Lieve mensen, zou die vreetzin van vandaag te maken hebben met die lage calorie inname van gisteren?
Ab-so-luut!quote:Op maandag 15 maart 2010 19:52 schreef Kimpossible het volgende:
Lieve mensen, zou die vreetzin van vandaag te maken hebben met die lage calorie inname van gisteren?
quote:Op maandag 15 maart 2010 19:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Respect voor DaD's pilatesactiviteit, Goodbye's lijstje en Chico's boekjes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaquote:
de boodschap van de meneer hoofd obesitastherapie vandaag was dat je als je met gezond eten op een bepaald gewicht blijft, niet meer moet wíllen afvallen, en zal moeten leren accepteren dat dat op dit moment je biologische gewicht is...quote:Op maandag 15 maart 2010 20:54 schreef Merel het volgende:
Zo, bijgelezen. Eenvoor Loveli en voor Mini en ook voor Rituals, want die kan het vast ook nog wel gebruiken.
Ik zal echt meer moeten gaan sporten wil ik afvallen, want ik eet over het algemeen heel netjes (oké, de laatste week weer even niet, maar als ik over het geheel van een hele tijd kijk wel) en ik val niks af. Maar dan moet het weer echt wat beter worden, want dit is niet motiverend
Agree!!quote:Op maandag 15 maart 2010 21:05 schreef P.F het volgende:
Die getinte jongen met die blauwe ogen uit greys is toch veeel leuker dan die ginger!!
Dat is waarschijnlijk juist wat het bestaansrecht geeft aan dit topic (voor de helft van de mensen hier toch wel denk ik).quote:Op maandag 15 maart 2010 21:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
de boodschap van de meneer hoofd obesitastherapie vandaag was dat je als je met gezond eten op een bepaald gewicht blijft, niet meer moet wíllen afvallen, en zal moeten leren accepteren dat dat op dit moment je biologische gewicht is...
Waarom zou je dan niet mogen afvallen? Als ik meer sport, dan is mijn biologische gewicht een paar kg lager en zit ik fijner in mn vel ... (als voorbeeld he, dit is geen aanval oidquote:Op maandag 15 maart 2010 21:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
de boodschap van de meneer hoofd obesitastherapie vandaag was dat je als je met gezond eten op een bepaald gewicht blijft, niet meer moet wíllen afvallen, en zal moeten leren accepteren dat dat op dit moment je biologische gewicht is...
'Biologisch' gewicht is toch bepaald door je bouw denk ik, en daaruit kan je opmaken wat haalbaar/niet haalbaar voor je is. Zo te horen ben jij een appeltjequote:Op maandag 15 maart 2010 21:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk juist wat het bestaansrecht geeft aan dit topic (voor de helft van de mensen hier toch wel denk ik).
Bij mijn biologische gewicht stel ik me iets voor zonder vetrollen en ribvetjes, een taille, zichtbare sleutelbeenderen... Maar wie kan er voor jou zeggen of iets wel of niet je 'biologische gewicht' is?
Wat haalbaar is weet ik wel: met 60 kg heb ik, ondanks dat ik niet voor niets mevrouwpuff gekozen heb als avatar, best een taille. Wel moest ik veel moeite doen om op 60 kg te blijven, je zou dus kunnen zeggen dat dat te weinig is. Maar 70 kg is dan weer teveel, echt teveel.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:28 schreef Laureline het volgende:
[..]
'Biologisch' gewicht is toch bepaald door je bouw denk ik, en daaruit kan je opmaken wat haalbaar/niet haalbaar voor je is. Zo te horen ben jij een appeltje. Ik heb het tegenovergestelde: ik voer een kruistocht tegen de heuphandgreepjes, met mijn sleutel- en jukbeenderen kan je altijd rustig brood snijden. Maar ergens weet ik heus wel dat ik nooit in dezelfde broekmaat zal passen als conleche, al weeg ik 50.
Wanneer, vandaag of deze week? Want deze week zijn er nog genoeg momenten gok ikquote:Op maandag 15 maart 2010 21:44 schreef P.F het volgende:
Ooooh ik wil weer gaan hardlopen, maar het weer...
*Tink ookquote:Op maandag 15 maart 2010 21:57 schreef de_nachtwacht het volgende:
Zijn jullie bang voor wat druppeltjes regen? Kom op zeg...
*trekt hardloopschoenen aan*
Dat lijk ik nu ook te hebben! En van m'n kont ook! Dat is dan weer niet de bedoeling...quote:Op maandag 15 maart 2010 21:58 schreef Syrena het volgende:
Ik zit nu op 63. Het wordt steeds een beetje meer, van 52 naar 54, naar 56, naar 58 naar 60.
Denk dat 60 perfect zou zijn. Maar dan moet ik meer sporten. En ik ben te lui. En mijn boobs zijn nu![]()
![]()
Mijn bovenbenen te dik, maar korte rokjes kan ik toch niet meer hebbenEn de buik, mag ook wel een laagje vanaf. Maar dan gaan de boobs mee
Lief!quote:Op maandag 15 maart 2010 20:54 schreef Merel het volgende:
Zo, bijgelezen. Eenvoor Loveli en voor Mini en ook voor Rituals, want die kan het vast ook nog wel gebruiken.
Ik zal echt meer moeten gaan sporten wil ik afvallen, want ik eet over het algemeen heel netjes (oké, de laatste week weer even niet, maar als ik over het geheel van een hele tijd kijk wel) en ik val niks af. Maar dan moet het weer echt wat beter worden, want dit is niet motiverend
Dank! Alleen had ik die smoothie beter na pilates kunnen drinken, was net iets te veel om heel soepeltjes de oefeningen te kunnen doen, buikje zat in de wegquote:Op maandag 15 maart 2010 23:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
Lekker lijstje, Shiny!Jij eet geloof ik ook altijd lekker divers! Die smoothie!
*wil ook*
En nu slapen
dit is voornamelijk relevant voor mensen die al veel gelijnd hebben of echt obesitas hebben gehad, maar het "vechten" voor een gewicht dat je subjectief beter vindt heeft er wel veel mee te maken. soms is accepteren dan beter dan doormodderen, vooral als je aan jezelf merkt dat er een patroon van 2 kilo eraf 3 erbij ontstaat... dan ben je op weg naar een hoger terugkomgewicht namelijk...quote:Op maandag 15 maart 2010 21:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk juist wat het bestaansrecht geeft aan dit topic (voor de helft van de mensen hier toch wel denk ik).
Bij mijn biologische gewicht stel ik me iets voor zonder vetrollen en ribvetjes, een taille, zichtbare sleutelbeenderen... Maar wie kan er voor jou zeggen of iets wel of niet je 'biologische gewicht' is?
je kunt het ook zo zien: als je niet gezonder was gaan leven dan was je ws. vaanf je startgewicht steeds een beetje doorgegroeid. het netto verschil als je nu stabiliseert is daardoor veel groter dan alleen het gewicht dat je afgevallen bent. en juist dáár zit de winst...quote:Op maandag 15 maart 2010 23:56 schreef ColdFeet het volgende:
Lekker motiverend, kwakNet nu ik vandaag eindelijk weer eens fatsoenlijk heb gesport. Weliswaar maar 5 km gelopen, maar allez, ik moet ergens weer beginnen wil ik echt lekker in m'n ritme komen! Plus yoga en nu ben ik fijn moe
Oi, sterkte!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:44 schreef Phaidra het volgende:
Vlak na mijn post vanochtend kreeg ik een telefoontje van mijn zus dat mijn moeder is opgenomen in het ziekenhuis. Waarschijnlijk een longontsteking. Ik ben nu op mijn werk, maar ik heb niet zoveel zin...
Ik heb een 9quote:Dit stuk is een fraai voorbeeld van wat een essay moet zijn. Kort maar zeer to the point, een heldere redenering, gebaseerd op een scherpzinnige lezing van het ***-rapport. Mooi!
wat goedquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:58 schreef Ewelina het volgende:
Phaidra, dat is schrikken! Hoop voor je dat het allemaal meevalt.
Ik kreeg zojuist commentaar terug op mijn essay (Maria, nog bedankt voor het lezen!).
[..]
Ik heb een 9
he bah!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:44 schreef Phaidra het volgende:
Vlak na mijn post vanochtend kreeg ik een telefoontje van mijn zus dat mijn moeder is opgenomen in het ziekenhuis. Waarschijnlijk een longontsteking. Ik ben nu op mijn werk, maar ik heb niet zoveel zin...
ja, dat is ongeveer ook het verhaal van de dietiste, dat je na een jaar of vijf op een bepaald gewicht wel weer zou moeten kunnen afvallen. ik weet alleen niet of ik het eens ben met het idee dat je stepoint niet verschuioft als je jojoot in je volwassen leven: ook dan doet afvallen nog dingen met je stofwisseling enzo, en uit hun ervaringben blijkt dat voor mensen die erg veel afgevallen of aangekomen zijn het ook naar boven verschuift door lijnpogingen in het volwassen leven...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:45 schreef dalaiblama het volgende:
Sorry voor het binnenvallen
Maar het verhaal van Kwak klopt, met de kanttekening dat het alleen opgaat voor mensen die tijdens hun JEUGD problemen hebben gehad met overgewicht. Het lichaam heeft een feilloos geheugen ( net als je spieren ). Als je als kind te kampen hebt gehad met overgewicht dan zal het na de groei altijd een hel zijn om zogenaamd superslank te worden. Als het al lukt. Dat zal alleen gaan met extreem dieten en sporten en niemand houd dat vol.
Mensen die een normaal gewicht hebben gehad in de groei, zullen dit soort problemen nauwelijks ondervinden en kunnen meestal met weinig moeite ( gewoon gezond eten en regelmatig sporten ) het gewicht bereiken en behouden dat ze wensen. Mits er natuurlijk geen grote veranderingen zijn zoals een uit de hand gelopen zwangerschap bij vrouwen of ernstig trauma aan het lichaam.
Overigens lijkt er wel een doorbraak om dit systeem te foppen. Als je de discipline kunt opbrengen om jaren aaneengesloten op een bepaald gewicht te blijven hangen, dan zal je lichaam dit nieuwe gewicht vanzelf accepteren. Denk dan niet aan 1 of 2 jaar, maar eerder een jaar of 5.
Het is eigenlijk een soort mini evolutonair systeem.
De setpoint is er zeker, maar gaat bijna altijd alleen op voor mensen die een historie hebben met overgewicht. Daarbij is de setpoint te manipuleren, zoals je alles kan manipuleren. Of je dat moet willen is een tweede. Zoveel jaren van je leven bezig zijn met je gewicht lijkt me slopend. Daarvoor is het leven te kort. Als je maar gezond bent!.
PS: Kwakzor, verkoop jij die haakpoppen? Ze zijn erg mooi en mijn vriendin wil ze weggeven aan haar leerlingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your body. Your soul. Your rituals.
Dat geldt bij mij in ieder geval welquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:13 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat mensen toch weer aankomen omdat ze zichzelf teveel toestaan én minder gaan sporten. Je moet je gewoon bedenken dat 1 of 2x in de week uit de band springen prima kan. Maar niet iedere dag en zeker niet als je ook nog minder gaat bewegen.
3jaar was kennelijk niet genoegquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:45 schreef dalaiblama het volgende:
-knip-
Overigens lijkt er wel een doorbraak om dit systeem te foppen. Als je de discipline kunt opbrengen om jaren aaneengesloten op een bepaald gewicht te blijven hangen, dan zal je lichaam dit nieuwe gewicht vanzelf accepteren. Denk dan niet aan 1 of 2 jaar, maar eerder een jaar of 5.
-knipg-
dat is precies wat ik bedoelde, maar de meeste mensen vallen op een gegeven moment niet meer af met 1500-2000 kcal - een gezond eetpatroon dat een heel leven mee kan. als je dán minder gaat eten, of (veel) meer gaat sporten val je wel af, maar zodra dat verslapt kom je aan. het is dus voor iedereen de vraag of ze dat wíllen moeten volhouden, vijf jaar of langer, om het lichaam eraan te laten wennen (en dat laatste zijn de heren doktoren het nog niet helemaal over eens of dat wel kán).quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:13 schreef conleche het volgende:
Ik geloof er wel in dat je lichaam wel zo'n soort gewicht heeft waar het graag op terugkomt, maar ik geloof ook dat het redelijk makkelijk te manipuleren is. Gezond eten en veel bewegen, jezelf weinig toestaan tot het gewenste gewicht bereikt is, maar zonder te lijnen. Dus niet op 1000 kcals gaan zitten, maar iets tussen de 1500 en 2000 afhankelijk van lengte en andere factoren. (leeftijd, lengte, gewicht, dieetgeschiedenis, bewegingsniveau).
Ik denk dat mensen toch weer aankomen omdat ze zichzelf teveel toestaan én minder gaan sporten. Je moet je gewoon bedenken dat 1 of 2x in de week uit de band springen prima kan. Maar niet iedere dag en zeker niet als je ook nog minder gaat bewegen.
Phaidra! Hoop dat het meevalt!
dat is het hele punt waarom afvallen het beste kan op een manier die je je leven lang vol kan houden. zodat je niet hoeft "vol te houden" omdat het als het goed is als je eenmaal nieuwe gewoontes hebt aangeleerd niet meer lastig is om te doen,quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
3jaar was kennelijk niet genoeg![]()
Maar goed dat was ook mijn eigen schuld waarschijnlijk
Wat Co zegt, als ik gewoon was blijven eten en sporten had ik dat waarschijnlijk nog gewogen
(of het veranderen van de Pil heeft er toch iets mee te maken gehad....)
ik durf niet te gokken dat de katjes door de brievenbus passen, anders zou ik ze zo naar je opsturen...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:45 schreef P.F het volgende:
Lief konijntje! Maar niet zo leuk als de katjes..
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:18 schreef Rituals het volgende:
Phaidra, jeetje! Ik hoop dat ze snel opknapt!
Ewelina, mooi cijfer! Goed zo.
Kwak, ik vind het altijd interessant om jou 'dieet-weetjes' te lezen.
Ik had 93% goed bij mijn EHBO theorie-examen (maar het was écht héél makkelijk, dus dat zegt weinig over mij).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., het klinkt zo verdrietig...
Ja, waarschijnlijk ga ik na het werk eerst langs haar huis om de honden uit te laten, komt vriendje ook daarheen om samen te eten en dan langs het ziekenhuis (het ziekenhuis zit 2 min. bij haar huis vandaan).quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Sterkte Phaidra, ik hoop dat het meevalt.Ga je nog naar haar toe later vandaag ofzo?
Bedankt voor jullie medeleven, jullie zijn lief! Mijn moeder heeft COPD / longemfyseem, dus het is nog even afwachten wat voor impact dit gaat hebben. Twee jaar geleden heeft ze ook een zware longontsteking gehad, en daar was ze toch wel een paar maanden zoet mee.Venus in pocketformaat
© loveli
mijn plateaus zitten op gewichten die ik in mn tiener/twintiger tijd langere tijd heb gehad. overduidelijk.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Interessante verhalen over setpoints enzo. Ik heb ook wel overgewicht gehad (officieel dan) maar echt maar een paar kilo, net als Shiny, zou het dan ook al opgaan?
Goed dat jullie trouwens je eigen "plateaus" herkennen, ik heb die niet echt. Als ik normaal/gezond zou blijven eten en enigszins zou sporten zou ik best een redelijk laag gewicht kunnen volhouden maar jammergenoeg hou ik nogal van vette troep en ben ik lui en slecht in sport.Het gewicht waar ik dan blijf hangen verschilt volgens mij per keer.
En ik denk dat als je het maar consequent volhoudt, dat je dat zeker nog wel afvalt. Met nadruk op consequent. Sport is ontzettend belangrijk in dit proces, omdat het maakt dat je meer kan eten, je lichaam daardoor niet in de spaarstand gaat én je bij rust meer kcals. verbruikt en dat voor mensen die niet kunnen sporten om wat voor reden dan ook, dat het echt een stuk moeilijker is om af te vallen en dan vooral om op gewicht te blijven.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is precies wat ik bedoelde, maar de meeste mensen vallen op een gegeven moment niet meer af met 1500-2000 kcal - een gezond eetpatroon dat een heel leven mee kan. als je dán minder gaat eten, of (veel) meer gaat sporten val je wel af, maar zodra dat verslapt kom je aan. het is dus voor iedereen de vraag of ze dat wíllen moeten volhouden, vijf jaar of langer, om het lichaam eraan te laten wennen (en dat laatste zijn de heren doktoren het nog niet helemaal over eens of dat wel kán).
het heeft overigens niet alleen te maken met vetcellen, maar ook met je metabolisme en lichaamsbouw. liposuctie kan in die zin je setpoint wel iets verlagen, maar wordt niet aangeraden
Heel fijnquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is het hele punt waarom afvallen het beste kan op een manier die je je leven lang vol kan houden. zodat je niet hoeft "vol te houden" omdat het als het goed is als je eenmaal nieuwe gewoontes hebt aangeleerd niet meer lastig is om te doen,
je kunt overigens slechte gewoontes niet afleren, alleen nieuwe gewoontes aanleren. je oude eetgedrag blijft altijd op de achtergrond sluimeren en kan op elk moment weer naar voren dringen door heel veel verschillende factoren. het is de kunst te herkennen wanneer dat gebeurt en het te stoppen...
fijn he, van die meneren die precies zeggen hoe moeilijk het is om te leven met overgewicht en waarom...
Ik vond het knijntje juist leuker!! Om de flapoortjes!!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:45 schreef P.F het volgende:
Lief konijntje! Maar niet zo leuk als de katjes..
als je niet van sporten houdt is sporten echter niet consequent echt vol te houden, levenslang. dus ook al is het de gezonde manier om onder je biologische gewicht te komen, voor veel mensen ís dat niet vol te houden. probleem is dat je als je minder gaat sporten je dan dus ook weer aankomt, tot een hoger gewicht dan je vorige stabiliseergewicht...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:53 schreef conleche het volgende:
[..]
En ik denk dat als je het maar consequent volhoudt, dat je dat zeker nog wel afvalt. Met nadruk op consequent. Sport is ontzettend belangrijk in dit proces, omdat het maakt dat je meer kan eten, je lichaam daardoor niet in de spaarstand gaat én je bij rust meer kcals. verbruikt en dat voor mensen die niet kunnen sporten om wat voor reden dan ook, dat het echt een stuk moeilijker is om af te vallen en dan vooral om op gewicht te blijven.
Maar is er niets wat je wel leuk zou vinden qua sport? Al is het maar wandelen. (nooit gedacht dat ik dat leuk zou vinden, maar als je op mooie plekken in de natuur bent is het echt zó fijn) En het is minder belastend voor je knieen en zo. Ik denk dat je je niet te makkelijk moet neerleggen bij de gedachte dat je sport niet leuk vindt!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je niet van sporten houdt is sporten echter niet consequent echt vol te houden, levenslang. dus ook al is het de gezonde manier om onder je biologische gewicht te komen, voor veel mensen ís dat niet vol te houden. probleem is dat je als je minder gaat sporten je dan dus ook weer aankomt, tot een hoger gewicht dan je vorige stabiliseergewicht...
dat is mijn belangrijkste punt: het kán wel, maar niet iedereen zal het op die manier willen... ik niet... ik hou dat niet vol, en ga dat dus ook niet doen...
Konijntje vind ik ook leukerquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:54 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vond het knijntje juist leuker!! Om de flapoortjes!!
het is ook een kwestie van prioriteiten. als ik niet zo veel met zingen bezig zou zijn (is ook behoorlijk fysiek trouwens) dan zou ik misschien wel weer op waterpolo gaan ofzo. dat vond ik als kind heel leuk. maar ik kies ervoor om in mn vrije tijd te zingen, omdat ik er ontzettend gelukkig van word...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:13 schreef conleche het volgende:
[..]
Maar is er niets wat je wel leuk zou vinden qua sport? Al is het maar wandelen. (nooit gedacht dat ik dat leuk zou vinden, maar als je op mooie plekken in de natuur bent is het echt zó fijn) En het is minder belastend voor je knieen en zo. Ik denk dat je je niet te makkelijk moet neerleggen bij de gedachte dat je sport niet leuk vindt!
Oei, heftig en zeker met zo'n aandoening. Bij mijn moeder dachten ze dat zij dat ook had. Haar longen werken nu in ieder geval nog maar voor 80% en zij rookt gewoon rustig door...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:49 schreef Phaidra het volgende:
Bedankt voor jullie medeleven, jullie zijn lief! Mijn moeder heeft COPD / longemfyseem, dus het is nog even afwachten wat voor impact dit gaat hebben. Twee jaar geleden heeft ze ook een zware longontsteking gehad, en daar was ze toch wel een paar maanden zoet mee.
alles behalve volleybal vind ik ook stom als ike r mee bezig ben. Maar na die tijd voel ik me goed, en dat is ook prettig!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:16 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat ik sporten haatte, maar eigenlijk, als ik ermee bezig ben, vind ik het heel leukmits het iets is waar ik niet te kneuzig in ben, dus geen indoor-klimmen of zumba voor mij
Waarom blijf je dat niet je hele leven doen dan?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:19 schreef Mini_rulez het volgende:
Da's op zich wel een goed punt Kwak, over dat sporten. Ik zal dat ook vast niet m'n hele leven blijven doen, dus dan moet je je uiteindelijk ook een patroon aanwennen dat daar niet van afhankelijk is. Nooit zo over nagedacht.
Zo, nu ga ik eerst lekker naar de stad, mijn moeder en zusje komen onverwachts hierheen.Het is heerlijk weer vandaag, goed getimed van ze!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |