Oi, sterkte!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:44 schreef Phaidra het volgende:
Vlak na mijn post vanochtend kreeg ik een telefoontje van mijn zus dat mijn moeder is opgenomen in het ziekenhuis. Waarschijnlijk een longontsteking. Ik ben nu op mijn werk, maar ik heb niet zoveel zin...
Ik heb een 9quote:Dit stuk is een fraai voorbeeld van wat een essay moet zijn. Kort maar zeer to the point, een heldere redenering, gebaseerd op een scherpzinnige lezing van het ***-rapport. Mooi!
wat goedquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:58 schreef Ewelina het volgende:
Phaidra, dat is schrikken! Hoop voor je dat het allemaal meevalt.
Ik kreeg zojuist commentaar terug op mijn essay (Maria, nog bedankt voor het lezen!).
[..]
Ik heb een 9
he bah!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:44 schreef Phaidra het volgende:
Vlak na mijn post vanochtend kreeg ik een telefoontje van mijn zus dat mijn moeder is opgenomen in het ziekenhuis. Waarschijnlijk een longontsteking. Ik ben nu op mijn werk, maar ik heb niet zoveel zin...
ja, dat is ongeveer ook het verhaal van de dietiste, dat je na een jaar of vijf op een bepaald gewicht wel weer zou moeten kunnen afvallen. ik weet alleen niet of ik het eens ben met het idee dat je stepoint niet verschuioft als je jojoot in je volwassen leven: ook dan doet afvallen nog dingen met je stofwisseling enzo, en uit hun ervaringben blijkt dat voor mensen die erg veel afgevallen of aangekomen zijn het ook naar boven verschuift door lijnpogingen in het volwassen leven...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:45 schreef dalaiblama het volgende:
Sorry voor het binnenvallen
Maar het verhaal van Kwak klopt, met de kanttekening dat het alleen opgaat voor mensen die tijdens hun JEUGD problemen hebben gehad met overgewicht. Het lichaam heeft een feilloos geheugen ( net als je spieren ). Als je als kind te kampen hebt gehad met overgewicht dan zal het na de groei altijd een hel zijn om zogenaamd superslank te worden. Als het al lukt. Dat zal alleen gaan met extreem dieten en sporten en niemand houd dat vol.
Mensen die een normaal gewicht hebben gehad in de groei, zullen dit soort problemen nauwelijks ondervinden en kunnen meestal met weinig moeite ( gewoon gezond eten en regelmatig sporten ) het gewicht bereiken en behouden dat ze wensen. Mits er natuurlijk geen grote veranderingen zijn zoals een uit de hand gelopen zwangerschap bij vrouwen of ernstig trauma aan het lichaam.
Overigens lijkt er wel een doorbraak om dit systeem te foppen. Als je de discipline kunt opbrengen om jaren aaneengesloten op een bepaald gewicht te blijven hangen, dan zal je lichaam dit nieuwe gewicht vanzelf accepteren. Denk dan niet aan 1 of 2 jaar, maar eerder een jaar of 5.
Het is eigenlijk een soort mini evolutonair systeem.
De setpoint is er zeker, maar gaat bijna altijd alleen op voor mensen die een historie hebben met overgewicht. Daarbij is de setpoint te manipuleren, zoals je alles kan manipuleren. Of je dat moet willen is een tweede. Zoveel jaren van je leven bezig zijn met je gewicht lijkt me slopend. Daarvoor is het leven te kort. Als je maar gezond bent!.
PS: Kwakzor, verkoop jij die haakpoppen? Ze zijn erg mooi en mijn vriendin wil ze weggeven aan haar leerlingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your body. Your soul. Your rituals.
Dat geldt bij mij in ieder geval welquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:13 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat mensen toch weer aankomen omdat ze zichzelf teveel toestaan én minder gaan sporten. Je moet je gewoon bedenken dat 1 of 2x in de week uit de band springen prima kan. Maar niet iedere dag en zeker niet als je ook nog minder gaat bewegen.
3jaar was kennelijk niet genoegquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:45 schreef dalaiblama het volgende:
-knip-
Overigens lijkt er wel een doorbraak om dit systeem te foppen. Als je de discipline kunt opbrengen om jaren aaneengesloten op een bepaald gewicht te blijven hangen, dan zal je lichaam dit nieuwe gewicht vanzelf accepteren. Denk dan niet aan 1 of 2 jaar, maar eerder een jaar of 5.
-knipg-
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |