abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79201278
Wat een schattig konijn.

Puff en Ewelina gefeliiciteerd met jullie goede cijfers!

Sterkte Phaidra, ik hoop dat het meevalt. Ga je nog naar haar toe later vandaag ofzo?

Rituals ook nog steeds sterkte.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_79201309
Rituals, fijn dat je wat van 'm hebt gehoord
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:44:32 #128
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79201347
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:13 schreef conleche het volgende:
Ik geloof er wel in dat je lichaam wel zo'n soort gewicht heeft waar het graag op terugkomt, maar ik geloof ook dat het redelijk makkelijk te manipuleren is. Gezond eten en veel bewegen, jezelf weinig toestaan tot het gewenste gewicht bereikt is, maar zonder te lijnen. Dus niet op 1000 kcals gaan zitten, maar iets tussen de 1500 en 2000 afhankelijk van lengte en andere factoren. (leeftijd, lengte, gewicht, dieetgeschiedenis, bewegingsniveau).

Ik denk dat mensen toch weer aankomen omdat ze zichzelf teveel toestaan én minder gaan sporten. Je moet je gewoon bedenken dat 1 of 2x in de week uit de band springen prima kan. Maar niet iedere dag en zeker niet als je ook nog minder gaat bewegen.

Phaidra! Hoop dat het meevalt!
dat is precies wat ik bedoelde, maar de meeste mensen vallen op een gegeven moment niet meer af met 1500-2000 kcal - een gezond eetpatroon dat een heel leven mee kan. als je dán minder gaat eten, of (veel) meer gaat sporten val je wel af, maar zodra dat verslapt kom je aan. het is dus voor iedereen de vraag of ze dat wíllen moeten volhouden, vijf jaar of langer, om het lichaam eraan te laten wennen (en dat laatste zijn de heren doktoren het nog niet helemaal over eens of dat wel kán).

het heeft overigens niet alleen te maken met vetcellen, maar ook met je metabolisme en lichaamsbouw. liposuctie kan in die zin je setpoint wel iets verlagen, maar wordt niet aangeraden
Kwak
pi_79201378
Lief konijntje! Maar niet zo leuk als de katjes..
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:47:19 #130
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79201450
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

3jaar was kennelijk niet genoeg
Maar goed dat was ook mijn eigen schuld waarschijnlijk
Wat Co zegt, als ik gewoon was blijven eten en sporten had ik dat waarschijnlijk nog gewogen
(of het veranderen van de Pil heeft er toch iets mee te maken gehad....)
dat is het hele punt waarom afvallen het beste kan op een manier die je je leven lang vol kan houden. zodat je niet hoeft "vol te houden" omdat het als het goed is als je eenmaal nieuwe gewoontes hebt aangeleerd niet meer lastig is om te doen,

je kunt overigens slechte gewoontes niet afleren, alleen nieuwe gewoontes aanleren. je oude eetgedrag blijft altijd op de achtergrond sluimeren en kan op elk moment weer naar voren dringen door heel veel verschillende factoren. het is de kunst te herkennen wanneer dat gebeurt en het te stoppen...

fijn he, van die meneren die precies zeggen hoe moeilijk het is om te leven met overgewicht en waarom...
Kwak
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:48:14 #131
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79201485
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:45 schreef P.F het volgende:
ik durf niet te gokken dat de katjes door de brievenbus passen, anders zou ik ze zo naar je opsturen...
Kwak
pi_79201539
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:18 schreef Rituals het volgende:
Phaidra, jeetje! Ik hoop dat ze snel opknapt!
Ewelina, mooi cijfer! Goed zo.
Kwak, ik vind het altijd interessant om jou 'dieet-weetjes' te lezen.

Ik had 93% goed bij mijn EHBO theorie-examen (maar het was écht héél makkelijk, dus dat zegt weinig over mij).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, het klinkt zo verdrietig...
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Sterkte Phaidra, ik hoop dat het meevalt. Ga je nog naar haar toe later vandaag ofzo?
Ja, waarschijnlijk ga ik na het werk eerst langs haar huis om de honden uit te laten, komt vriendje ook daarheen om samen te eten en dan langs het ziekenhuis (het ziekenhuis zit 2 min. bij haar huis vandaan).

Bedankt voor jullie medeleven, jullie zijn lief! Mijn moeder heeft COPD / longemfyseem, dus het is nog even afwachten wat voor impact dit gaat hebben. Twee jaar geleden heeft ze ook een zware longontsteking gehad, en daar was ze toch wel een paar maanden zoet mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_79201567
Interessante verhalen over setpoints enzo. Ik heb ook wel overgewicht gehad (officieel dan) maar echt maar een paar kilo, net als Shiny, zou het dan ook al opgaan?

Goed dat jullie trouwens je eigen "plateaus" herkennen, ik heb die niet echt. Als ik normaal/gezond zou blijven eten en enigszins zou sporten zou ik best een redelijk laag gewicht kunnen volhouden maar jammergenoeg hou ik nogal van vette troep en ben ik lui en slecht in sport. Het gewicht waar ik dan blijf hangen verschilt volgens mij per keer.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:52:24 #134
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79201622
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Interessante verhalen over setpoints enzo. Ik heb ook wel overgewicht gehad (officieel dan) maar echt maar een paar kilo, net als Shiny, zou het dan ook al opgaan?

Goed dat jullie trouwens je eigen "plateaus" herkennen, ik heb die niet echt. Als ik normaal/gezond zou blijven eten en enigszins zou sporten zou ik best een redelijk laag gewicht kunnen volhouden maar jammergenoeg hou ik nogal van vette troep en ben ik lui en slecht in sport. Het gewicht waar ik dan blijf hangen verschilt volgens mij per keer.
mijn plateaus zitten op gewichten die ik in mn tiener/twintiger tijd langere tijd heb gehad. overduidelijk.
103 (jeuj die zijn we voorbij met wat moeite)
97
89
83
78
ik vermoed zomaar dat ik wel eens op 83 zou kunnen eindigen, en ik denk dat ik daar goed mee kan leven - nog wel obesitas, maar ik ben best mooi bij 83 kilo...
Kwak
pi_79201668
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat is precies wat ik bedoelde, maar de meeste mensen vallen op een gegeven moment niet meer af met 1500-2000 kcal - een gezond eetpatroon dat een heel leven mee kan. als je dán minder gaat eten, of (veel) meer gaat sporten val je wel af, maar zodra dat verslapt kom je aan. het is dus voor iedereen de vraag of ze dat wíllen moeten volhouden, vijf jaar of langer, om het lichaam eraan te laten wennen (en dat laatste zijn de heren doktoren het nog niet helemaal over eens of dat wel kán).

het heeft overigens niet alleen te maken met vetcellen, maar ook met je metabolisme en lichaamsbouw. liposuctie kan in die zin je setpoint wel iets verlagen, maar wordt niet aangeraden
En ik denk dat als je het maar consequent volhoudt, dat je dat zeker nog wel afvalt. Met nadruk op consequent. Sport is ontzettend belangrijk in dit proces, omdat het maakt dat je meer kan eten, je lichaam daardoor niet in de spaarstand gaat én je bij rust meer kcals. verbruikt en dat voor mensen die niet kunnen sporten om wat voor reden dan ook, dat het echt een stuk moeilijker is om af te vallen en dan vooral om op gewicht te blijven.
pi_79201687
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat is het hele punt waarom afvallen het beste kan op een manier die je je leven lang vol kan houden. zodat je niet hoeft "vol te houden" omdat het als het goed is als je eenmaal nieuwe gewoontes hebt aangeleerd niet meer lastig is om te doen,

je kunt overigens slechte gewoontes niet afleren, alleen nieuwe gewoontes aanleren. je oude eetgedrag blijft altijd op de achtergrond sluimeren en kan op elk moment weer naar voren dringen door heel veel verschillende factoren. het is de kunst te herkennen wanneer dat gebeurt en het te stoppen...

fijn he, van die meneren die precies zeggen hoe moeilijk het is om te leven met overgewicht en waarom...
Heel fijn
Maar in principe was het ook een levenswijze die ik kon volhouden
En nu ook weer volhoud alleen val ik er niet van af.....
Maar we gaan door
pi_79201722
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:45 schreef P.F het volgende:
Ik vond het knijntje juist leuker!! Om de flapoortjes!!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:56:40 #138
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79201784
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:53 schreef conleche het volgende:

[..]

En ik denk dat als je het maar consequent volhoudt, dat je dat zeker nog wel afvalt. Met nadruk op consequent. Sport is ontzettend belangrijk in dit proces, omdat het maakt dat je meer kan eten, je lichaam daardoor niet in de spaarstand gaat én je bij rust meer kcals. verbruikt en dat voor mensen die niet kunnen sporten om wat voor reden dan ook, dat het echt een stuk moeilijker is om af te vallen en dan vooral om op gewicht te blijven.
als je niet van sporten houdt is sporten echter niet consequent echt vol te houden, levenslang. dus ook al is het de gezonde manier om onder je biologische gewicht te komen, voor veel mensen ís dat niet vol te houden. probleem is dat je als je minder gaat sporten je dan dus ook weer aankomt, tot een hoger gewicht dan je vorige stabiliseergewicht...

dat is mijn belangrijkste punt: het kán wel, maar niet iedereen zal het op die manier willen... ik niet... ik hou dat niet vol, en ga dat dus ook niet doen...
Kwak
pi_79202069
Woei, boodschappenlijstje voor de weekboodschappen op de eettafel laten liggen en er toch bij thuiskomst achter komen dat je maar 1 dingetje bent vergeten.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_79202361
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als je niet van sporten houdt is sporten echter niet consequent echt vol te houden, levenslang. dus ook al is het de gezonde manier om onder je biologische gewicht te komen, voor veel mensen ís dat niet vol te houden. probleem is dat je als je minder gaat sporten je dan dus ook weer aankomt, tot een hoger gewicht dan je vorige stabiliseergewicht...

dat is mijn belangrijkste punt: het kán wel, maar niet iedereen zal het op die manier willen... ik niet... ik hou dat niet vol, en ga dat dus ook niet doen...
Maar is er niets wat je wel leuk zou vinden qua sport? Al is het maar wandelen. (nooit gedacht dat ik dat leuk zou vinden, maar als je op mooie plekken in de natuur bent is het echt zó fijn) En het is minder belastend voor je knieen en zo. Ik denk dat je je niet te makkelijk moet neerleggen bij de gedachte dat je sport niet leuk vindt!
pi_79202435
Ik heb altijd gedacht dat ik sporten haatte, maar eigenlijk, als ik ermee bezig ben, vind ik het heel leuk mits het iets is waar ik niet te kneuzig in ben, dus geen indoor-klimmen of zumba voor mij
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:16:17 #142
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_79202442
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:54 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vond het knijntje juist leuker!! Om de flapoortjes!!
Konijntje vind ik ook leuker
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_79202529
Da's op zich wel een goed punt Kwak, over dat sporten. Ik zal dat ook vast niet m'n hele leven blijven doen, dus dan moet je je uiteindelijk ook een patroon aanwennen dat daar niet van afhankelijk is. Nooit zo over nagedacht.

Zo, nu ga ik eerst lekker naar de stad, mijn moeder en zusje komen onverwachts hierheen. Het is heerlijk weer vandaag, goed getimed van ze!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:19:51 #144
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79202538
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:13 schreef conleche het volgende:

[..]

Maar is er niets wat je wel leuk zou vinden qua sport? Al is het maar wandelen. (nooit gedacht dat ik dat leuk zou vinden, maar als je op mooie plekken in de natuur bent is het echt zó fijn) En het is minder belastend voor je knieen en zo. Ik denk dat je je niet te makkelijk moet neerleggen bij de gedachte dat je sport niet leuk vindt!
het is ook een kwestie van prioriteiten. als ik niet zo veel met zingen bezig zou zijn (is ook behoorlijk fysiek trouwens) dan zou ik misschien wel weer op waterpolo gaan ofzo. dat vond ik als kind heel leuk. maar ik kies ervoor om in mn vrije tijd te zingen, omdat ik er ontzettend gelukkig van word...
Kwak
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:21:32 #145
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79202584
oh en een dikke jippie: wasa solruta met pindakaas smaakt naar pinda pepsils, en das een van mn favoriete zoutjes! hoera voor ontbijten met pindakaas!
Kwak
pi_79202670
Ik hou ook echt niet van sporten, toch hou ik t nu al een paar jaar 1 of 2 en de laatste weken soms 3 keer in de week vol, niet altijd even fanatiek, maar toch!
pi_79202676
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:49 schreef Phaidra het volgende:
Bedankt voor jullie medeleven, jullie zijn lief! Mijn moeder heeft COPD / longemfyseem, dus het is nog even afwachten wat voor impact dit gaat hebben. Twee jaar geleden heeft ze ook een zware longontsteking gehad, en daar was ze toch wel een paar maanden zoet mee.
Oei, heftig en zeker met zo'n aandoening. Bij mijn moeder dachten ze dat zij dat ook had. Haar longen werken nu in ieder geval nog maar voor 80% en zij rookt gewoon rustig door...

Anyway, sterkte!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:29:42 #148
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79202854
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:16 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat ik sporten haatte, maar eigenlijk, als ik ermee bezig ben, vind ik het heel leuk mits het iets is waar ik niet te kneuzig in ben, dus geen indoor-klimmen of zumba voor mij
alles behalve volleybal vind ik ook stom als ike r mee bezig ben. Maar na die tijd voel ik me goed, en dat is ook prettig!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:31:42 #149
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_79202922
Sterkte Phaidra, heftig zeg, met een longemfyseem!

Na alles gelezen te hebben, denk ik dat ik ook maar beter kan stoppen met sporten dan, want wie weet houd ik het niet altijd vol, dus dan kan ik maar beter stoppen

Nee, ik ben heel blij dat ik sporten echt leuk vind om te doen
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_79203066
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:19 schreef Mini_rulez het volgende:
Da's op zich wel een goed punt Kwak, over dat sporten. Ik zal dat ook vast niet m'n hele leven blijven doen, dus dan moet je je uiteindelijk ook een patroon aanwennen dat daar niet van afhankelijk is. Nooit zo over nagedacht.

Zo, nu ga ik eerst lekker naar de stad, mijn moeder en zusje komen onverwachts hierheen. Het is heerlijk weer vandaag, goed getimed van ze!
Waarom blijf je dat niet je hele leven doen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')