quote:Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!quote:Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.
Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.
Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.
Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.
Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
![]()
Daarnaastquote:Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.
============PERSBERICHT=============quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:24 schreef sboersma het volgende:
Ja maarja, vanaf 16 maart MOET je ingechecked zijn...
Heeft iemand anders misschien een oplossing?
Al langs een NS balie geweest? Daar kunnen ze je kaart controleren. Andere oplossingen zijn er eigenlijk niet, of je moet er gewoon genoegen mee nemen dat je hem wat langer of beter voor het scanapparaat moet houden. Zo niet, dan zou ik een nieuwe kaart aanvragen...quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:55 schreef sboersma het volgende:
Ja maarja, vanaf 16 maart MOET je ingechecked zijn...
Heeft iemand anders misschien een oplossing?
TVP voor antwoord op deze vraag.quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:41 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Moet je nu vanaf 16 maart ook gaan inchecken op de trein?
Bij mij hetzelfde, gelukkig was dat maar 1 keer.quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:47 schreef senny het volgende:
Op 28 januari een mailtje gehad dat mijn aanvraagformulier is ontvangen (al 3 keer opgestuurd), vandaag een mailtje dat ze mijn gegevens hebben gecontroleerd en dat ze geen aanvraagformulier van mij kunnen terugvinden. Gaat nergens meer over.
quote:
?quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:04 schreef Tochjo het volgende:
Nee, zie pagina 4 van de Metro van woensdag 10 maart.
Sorry! Helemaal overheen gelezenquote:Op donderdag 11 maart 2010 16:10 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Die vraag had ik hierboven al beantwoord?
Ik belde op en ze zeiden dat ik ze allebei mocht houden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:14 schreef Renesite het volgende:
een van de twee moet wel terug, ja.
Wat vreemdquote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:57 schreef andrew.16 het volgende:
[..]
Ik belde op en ze zeiden dat ik ze allebei mocht houden.
Iemand daar een antwoord op?quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:17 schreef IJsbergsla het volgende:
Even een vraag, mijn persoonlijke OV chipkaart met geactiveerd reisproduct voor 2010 heeft het gister begeven..
Nu ben ik nog in het bezit van de werkende blauwe kaart (tijdelijke) uit de OP, zal ik hiermee nog kunnen inchecken vanaf 16 maart of heb ik nu een probleem totdat ik mijn nieuwe kaart binnnen heb gekregen? Even voor de duidelijkheid, vandaag heb ik zonder problemen kunnen reizen op de blauwe tijdelijke chipkaart
Lelijk!!!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:32 schreef 8D het volgende:
Zo gebeld (hebben ze nieuwe muziek daar? Wel swingend). En ik stond blijkbaar weer niet in het systeem. De aanvraag is weer opnieuw ingediend. En ik krijg weer bericht binnenkort.
Ook heb ik gevraagd over de tijdelijke OV. Volgens deze mevrouw kan je niet na de 16e reizen met de tijdelijke ovchipkaart.
Dat je nu een negatief saldo hebt, je moet dan eerst opwaarderen voor je weer kunt gaan reizen.quote:Op zondag 14 maart 2010 20:09 schreef gers het volgende:
even een stomme vraag![]()
maar kan je tegenwoordig niet meer reizen met een roze strippenkaart + ov chipkaart ? (volgens de buschauffeur )
heb moeten inchecken maar heb geen geld op mijn chipkaart staan wat voor gevolgen heeft dit ?
GVDquote:Op zondag 14 maart 2010 20:10 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Dat je nu een negatief saldo hebt, je moet dan eerst opwaarderen voor je weer kunt gaan reizen.
Inloggen op de site van IBG / DUO... en dan onder het kopje reizen kijken.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:21 schreef chopshop het volgende:
Ojee, de laatste dag dat de studentendinges geactiveerd kan worden. Ik twijfel enorm of ik het goed heb gedaan. Waar kan ik dat zien?
Same here, duurt het 3 weken?quote:Op maandag 15 maart 2010 10:48 schreef Jivis het volgende:
Ohoh wat heb ik al veel gevloekt op dit beta systeem.
Mijne is kennelijk half defect, in de bus kan ik nog wel in- uitchecken maar conducteurs kunnen mijn kaart niet scannen. Bij een NS balie lukt het af en toe maar gaat het heel moeizaam.
Dat ding heeft altijd in mijn portemonnee gezeten, heb er niks mee gedaan maar als ik hem nu defect ga opsturen en drie weken zonder zit mag ik dus zelf voor de kosten opdraaien? Ik reis dagelijks, dus dat gaat me bij elkaar minstens 200 euro kosten. Is er een mogelijkheid om dat terug te laten vorderen?
Zo niet, dan overweeg ik om het gewoon zo te laten en dan in de zomer een nieuwe ga aanvragen (als ik toch niet reis). Als een conducteur me dan meldt dat die hem niet kan scannen zeg ik gewoon: "Ja, in de bus deed die het wel".
Bah.
quote:Op maandag 15 maart 2010 10:50 schreef webfreak het volgende:
- De OV-chiplijn houdt me 10 minuten in de wacht, om vervolgens onaangekondigd op te hangen. Lekker cashen zo.
- Mails krijgen pas na een week reactie
- Nieuwe kaart aanvragen duurt 3 weken (want men is lui)
Kortom: ik mag nu 3 weken lang elke dag een treinkaartje gaan kopen
Drie werkweken zelfs. Baal er echt heel erg van.quote:
Ik snap hun gedachte wel: "ja het kan natuurlijk ook iemands slordigheid of lompheid zijn, dus voeren we maar zo'n algemene regel in", maar ik heb dat ding ALTIJD in m'n portemonnee gehouden en toch doet die het niet meer. Daar kan ik toch helemaal niks aan doen.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:56 schreef Rejected het volgende:
[..]
Dat terwijl het allemaal hun schuld is.
Ja, godsamme inderdaad. Dat soort gasten kan ik de kop wel van hun romp trekken.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:02 schreef Jivis het volgende:
Pisnijdig word ik ervan. Ook die bijdehante conducteurs die je vertellen: "ik zou er maar even snel werk van maken." Graag. Maar hoe?
Ik zie die memo al helemaal voor me die zij moeten hebben gekregen van de directie. "Doet een OV chipkaart het niet, dan bent u verplicht een boete uit te schrijven."quote:Op maandag 15 maart 2010 12:08 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ja, godsamme inderdaad. Dat soort gasten kan ik de kop wel van hun romp trekken.
Ze komen elke dag honderden mensen met hetzelfde probleem tegen. Dan gaat er vroeg of laat toch wel een lampje branden, dat het probleem NIET bij de reiziger ligt?
Je hebt gelijk. Dan lijkt me het inhuren van een hitman een reëlere optie.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:36 schreef Rejected het volgende:
Dan moeten we allemaal treinkaartjes erheen kopen.
Ja, zoals ik al zei: prima systeem in theorie, maar ze kunnen er hier echt niet mee omgaan. Ik vind de scanapparaten overigens ook van een bedenkelijk niveau: als zo'n kaart het niet doet, geef dan ook duidelijk weer waarom niet. Nu krijg je een of ander vaag willekeurig error-nummer te zien waar je geen reet aan hebt, of helemaal niks.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:55 schreef Aotearoa het volgende:Ik kots echt op de NS.
Met de OV-chipkaart is an sich niks mis, maar hoe ze het invoeren is echt te triest voor woorden![]()
En nu?! Ik mag vanaf morgen niet meer met mijn tijdelijke kaart reizen, maar omdat zij drie weken over de aanvraag doen moet ik maar lekker elke dag een bus- en treinkaartje kopen terwijl ik gewoon recht heb op gratis reizen?
Dat wordt lastig. Ik heb nog geen Digid. Het is wel een geruststelling dat blijkbaar meer mensen die brief hebben gekregen dat je je product nog moet ophalen. Het is mij 2 maart pas gelukt, heb het op wel 20 plekken geprobeerd de afgelopen maanden. Volgens mij heb ik het nu goed gedaan, maar dat stond veel te onduidelijk op het display van die ophaalplek.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:42 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Inloggen op de site van IBG / DUO... en dan onder het kopje reizen kijken.
Ik probeerde het gisteren ook, en toen lukte het niet om in te loggen, vandaag wel.
Kreeg van de week een brief dat ik mijn OV nog niet geactiveerd had, terwijl ik dat al anderhalve maand geleden heb gedaan. Dus voor de zekerheid nog kijken en het stond er idd als geactiveerd.
Ik heb het gevraagd, maar ze zeiden dat zij daar niet over gaan. Vervolgens zeiden ze dat de IB-groep dat afhandelt, maar dat "het onwaarschijnlijk is dat u de reiskosten terugkrijgt van de IB-groep".quote:Op maandag 15 maart 2010 12:58 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, zoals ik al zei: prima systeem in theorie, maar ze kunnen er hier echt niet mee omgaan. Ik vind de scanapparaten overigens ook van een bedenkelijk niveau: als zo'n kaart het niet doet, geef dan ook duidelijk weer waarom niet. Nu krijg je een of ander vaag willekeurig error-nummer te zien waar je geen reet aan hebt, of helemaal niks.
Is dat reisgeld niet op een of andere manier terug te vragen achteraf?
Bedankt, dat bespaart me weer een zinloze vraag. Verwachtte ook zoiets, ik zou eerder opkijken als ze de schade ineens wel zouden vergoedenquote:Op maandag 15 maart 2010 13:35 schreef Aotearoa het volgende:
[..]
Ik heb het gevraagd, maar ze zeiden dat zij daar niet over gaan. Vervolgens zeiden ze dat de IB-groep dat afhandelt, maar dat "het onwaarschijnlijk is dat u de reiskosten terugkrijgt van de IB-groep".
Hier hetzelfde verhaal. Heb al vier keer proberen te bellen vandaag, maar krijg niemand aan de lijn. Gaat flink in de mobiele kosten zitten, dus ik houd er maar mee op denk ik. Het is toch zinloos.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:35 schreef Aotearoa het volgende:
[..]
Die telefoonlijn is trouwens ook zwaar kut: ik heb nu al zes keer geprobeerd te bellen en ik krijg telkens zo'n "Op dit moment is het erg druk" boodschap, waarna ze gewoon ophangen.
Dat kutsysteem, het heeft zelfs gebroken families tot gevolgquote:Op maandag 15 maart 2010 15:09 schreef French_10 het volgende:
Als ik al die berichtjes hier zo lees is het zinloos om te bellen vandaag denk ik... Ik heb 5 weken geleden voor het eerst gebeld, met de simpele vraag of ze mijn reisproduct van mijn kapotte OV-chipkaart (ze kregen het voor elkaar mij een kapotte te sturen) naar mijn nieuwe kaart wilden overzetten. Inmiddels zijn we 5 weken verder en heb ik dus nog steeds geen reisproduct. Wat een kutsysteem, ik ben er helemaal klaar mee. Denk dat ik m'n ouders maar een brief ga schrijven dat ik helaas nooit meer naar huis kom...
Zolang je alleen met de trein reist met je studentenchip, hoef je niet in- en uit te checken. Alleen je kaart laten scannen als de conducteur erom vraagt.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:04 schreef ChipsZak. het volgende:
Kutgedoe zeg, met die OV.
Ik snap er nu ineens geen bal mee van,.
Reis er al wel een tijdje mee, maar altijd in de echte gratis reistijd (voor mij het weekend).
De enkele keer dat ik doordeweeks reisde kocht ik gewoon een 40%kaartje en liet die gewoon zien samen met mijn OVkaart (die ze vervolgens gingen scannen).
Nu zag ik zostraks een topic waarin een student het had over niet ingecheckt zijn en mogelijke boetes: moet ik nu ineens gaan in/uitchecken? Ik snap het nu niet meer,.
Dus dat is voor 's weekends? [in mijn geval]quote:Op maandag 15 maart 2010 16:14 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zolang je alleen met de trein reist met je studentenchip, hoef je niet in- en uit te checken. Alleen je kaart laten scannen als de conducteur erom vraagt.
Bij een studenten OV chipkaart: in- en uitchecken hoeft niet. Zowel bij week als weekendkaarten.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:16 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dus dat is voor 's weekends? [in mijn geval]
Maar doordeweeks moet ik nu wel in/uitchecken?Dat hoefde ik namelijk eerst niet.
Of begrijp ik het nog steeds niet goed?
Vanaf morgen toch wel??quote:Op maandag 15 maart 2010 16:18 schreef Jivis het volgende:
[..]
Bij een studenten OV chipkaart: in- en uitchecken hoeft niet. Zowel bij week als weekendkaarten.
Hoe het werkt als je echter ook doordeweek in de trein reist met een weekendkaart weet ik niet. Per saldo denk ik? Heb je een weekendkaart of week?
Dacht het niet hoor. Las het laatst nog in Metro. Alleen in de bus/tram/metro moet je in- en uitchecken met de studentenversie.quote:
Ik heb dus een weekendabonnement. Normaal koop ik eigenlijk gewoon, als ik doordeweeks reis, een 40%kortingkaartje en die laat ik tezamen met mijn chipkaart zien. Dat veranderd dus niet, hoop ik.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:18 schreef Jivis het volgende:
[..]
Bij een studenten OV chipkaart: in- en uitchecken hoeft niet. Zowel bij week als weekendkaarten.
Hoe het werkt als je echter ook doordeweek in de trein reist met een weekendkaart weet ik niet. Per saldo denk ik? Heb je een weekendkaart of week?
Same herequote:Op maandag 15 maart 2010 18:50 schreef msnk het volgende:
Leuk hoor, kan mijn reisproduct niet afhalen en zelfs de persoon aan de lijn weet niet hoe dat komt. Wordt nog leuk morgen vroeg om 7 uur
Ik check gewoon niet in hoor, ze bekijken het maar. Ik heb alles geactiveerd en ze kunnen mijn kaart gewoon scannen en zien meteen of ik weekend of week heb, ongeacht of ik ingecheckt ben of niet. Behalve dan de Syntusfalers, die hebben nog niet eens van die scanapparatuurquote:Op maandag 15 maart 2010 16:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik heb dus een weekendabonnement. Normaal koop ik eigenlijk gewoon, als ik doordeweeks reis, een 40%kortingkaartje en die laat ik tezamen met mijn chipkaart zien. Dat veranderd dus niet, hoop ik.
Laat het ons weten.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:52 schreef 8D het volgende:
Vraag me inderdaad af hoe het morgen gaat. Misschien dat ze het weer uitstellen omdat er toch zoveel mensen met problemen zijn. Hoe dan ook ik ga morgen met IB-Groep bellen omdat ik buiten mijn schuld om niet gratis kan reizen terwijl ik er recht op zou moeten hebben
Ze kunnen me wat... ik blijf de roze strippenkaart houden, veel goedkoperquote:Op zondag 14 maart 2010 20:09 schreef gers het volgende:
even een stomme vraag![]()
maar kan je tegenwoordig niet meer reizen met een roze strippenkaart + ov chipkaart ? (volgens de buschauffeur )
Ja, dan kan ik ze verbranden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 07:40 schreef Nick_Taken het volgende:
Ohja, ik heb nog een aantal mooie sweaters van de ov-chipkaart van het promoteam, iemand hebben?
En als je nou op een station met poortjes komt?quote:Op maandag 15 maart 2010 16:24 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dacht het niet hoor. Las het laatst nog in Metro. Alleen in de bus/tram/metro moet je in- en uitchecken met de studentenversie.
Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoordquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:26 schreef Qwea het volgende:
en wanneer wordt dat kutding eigenlijk ook voor andere mensen ingevoerd?
In de OP staat ergens een formulier geloof ik, per halve maand krijg je dan 68 euro, mits je aan de voorwaarden daarvoor voldoet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:28 schreef wilcod het volgende:
Er is dus nog niks duidelijk over een eventuele vergoeding voor studenten die nog geen chipkaart hebben?
Dat geldt alleen als je reisproduct niet klaar staat, of zie ik dat verkeerd? Nja, het valt natuurlijk altijd te proberen!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:29 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
In de OP staat ergens een formulier geloof ik, per halve maand krijg je dan 68 euro, mits je aan de voorwaarden daarvoor voldoet.
Zo belachelijk dat ze je naar die servicebalies verwijzenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:11 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoordKan nog lang duren...
Ik word er zelf ook vrij moe van. Ik heb op 9 februari mijn reisproduct opgehaald, maar deze is blijkbaar niet zichtbaar voor NS-conducteurs. Iedere keer krijg ik dus weer zo'n zeurende conducteur die zegt dat ik dat product moet ophalen want "anders zou ik nog wel eens in de problemen kunnen komen..." (serieus, dat zei er 1). Ik neem dus voortaan wel een kopie van die brief mee die je krijgt als je m opgehaald hebt, maar dit lijkt me niet echt een blijvende oplossing. Iemand suggesties?
edit: ik ben gisteren al naar zo'n servicepunt geweest op Rotterdam Beurs, maar die vrouw had ook geen idee
Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:11 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoordKan nog lang duren...
Ik word er zelf ook vrij moe van. Ik heb op 9 februari mijn reisproduct opgehaald, maar deze is blijkbaar niet zichtbaar voor NS-conducteurs. Iedere keer krijg ik dus weer zo'n zeurende conducteur die zegt dat ik dat product moet ophalen want "anders zou ik nog wel eens in de problemen kunnen komen..." (serieus, dat zei er 1). Ik neem dus voortaan wel een kopie van die brief mee die je krijgt als je m opgehaald hebt, maar dit lijkt me niet echt een blijvende oplossing. Iemand suggesties?
edit: ik ben gisteren al naar zo'n servicepunt geweest op Rotterdam Beurs, maar die vrouw had ook geen idee
Haha ja, ik ben ook echt niet van plan een boete te gaan betalen voor het falen van deze overheids "dienst". Maar misschien is het dan beter gewoon niet te betalen bij het ontvangen van de factuur en een bezwaarbrief op te sturen. Alleen neig ik ook naar wat jij zegtquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.
Ik heb niet eens een bon of een brief gekregenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.
Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.
Heb zowel het bonnetje van het ophalen als een kopie van de site van de IB-Groep bij me waarop staat dat ik mijn kaart al begin Januari heb geactiveerd. Eens kijken wat dat uithaalt.
Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een bon of een brief gekregen! en ik heb hem 20 jan gehaald
Ik heb dit weekend ook nog geprobeerd om het product nogmaals op te halen, maar er stond niets klaar. Overigens herkende die automaat (waar ik m notabene in eerste instantie afgehaald heb) ook niet dat er een product op staatquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.
Dat kan ik me voorstellen, ik kon me nog net inhouden omdat het in de spits was en nogal drukquote:Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.
Heb zowel het bonnetje van het ophalen als een kopie van de site van de IB-Groep bij me waarop staat dat ik mijn kaart al begin Januari heb geactiveerd. Eens kijken wat dat uithaalt.
Nee, daar gaat het me juist om, want op het moment dat ie die boete uitschrijft zit je "vast" in het systeem. En dan moet jij d.m.v. bezwaarschriften, het langsgaan bij een balie etc. weer moeite doen om ervan af te komen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:20 schreef Jivis het volgende:
[..]
Haha ja, ik ben ook echt niet van plan een boete te gaan betalen voor het falen van deze overheids "dienst". Maar misschien is het dan beter gewoon niet te betalen bij het ontvangen van de factuur en een bezwaarbrief op te sturen. Alleen neig ik ook naar wat jij zegt.
Het is heel herkenbaar, ik loop tegen precies dezelfde problemen aan. Echter ga ik regelmatig met de metro, en daar heb ik geen problemen, sinds ik hem heb opgeladen schrijft ie geen tegoed meer af en heb ik gewoon toegang tot de metro (en de bus, chauffeurs van de RET hebben mij er iig nog niet op aangesproken).quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:27 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Ik heb dit weekend ook nog geprobeerd om het product nogmaals op te halen, maar er stond niets klaar. Overigens herkende die automaat (waar ik m notabene in eerste instantie afgehaald heb) ook niet dat er een product op staat![]()
Die conducteur begon inderdaad ook tegenover mij te zeiken over 'die luie studenten met hun grote mond'. Moest ie ook per se laten zien bij iemand anders dat er wel een reisproduct op stond.
[..]
Dat kan ik me voorstellen, ik kon me nog net inhouden omdat het in de spits was en nogal drukMaar inderdaad, mocht ik een boete krijgen dan zal ik waarschijnlijk ook niet echt meewerken...
ik zit een beetje met een zelfde probleem. alleen hier het verschil dat ik mijn kaart nooit gebruikt heb. Er was mij verteld dat ik er een persoonlijke OV-chipkaart van zou kunnen maken. ik heb dus even gekeken op die site onder mijn kaartgegevens en ik zie dat ik de volgende producten op mijn kaart heb staan:quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:52 schreef Xenn het volgende:
He jongens!
Ik flip hem hier nu. Zelf ben ik afgestudeerd sinds september 2009. Die ov-chipkaart heb ik ergens in 2008 ontvangen. Geen idee wat ik er toen mee moest.
Nadat ik was afgestudeerd heb ik mijn OV-kaart ingeleverd. Er werd verteld dat ik mijn ov-chipkaart mocht houden. Geen idee waar ze het over hadden.
Ergens in decembet kwam ik erachter dat ik ov-chipkaart nog had. Nu heb ik per ongeluk de ov-chipkaart een keer gebruikt in de trein(waarom heb ik m in hemelsnaam ook in mijn portemonnee zitten) ipv mijn voordeelurenkaart van de NS die je gratis kon aanvragen. De conducteur vroeg zich af waarom ik een treinkaartje had gekocht want ik had gewoon een ov-chipkaart die niet was geactiveerd..
Nu flip ik hem dus want moest ik de kaart nu stopzetten ofzo? Deactiveren is toch hetzelfde als stopzetten?? En dit is toch alleen van belang als je hem hebt geactiveerd?
Hoop dat ik geen boete krijg van (nu) 800 euro!! :N
Thanks! *O*
1 2 3 4 5 6 | Product Status Prijs ¤ Studenten OV-chipkaart week ¤0,00 Studentenkaart korting week ¤0,00 Totaal 2 |
Er zijn nog geen stations waar je alleen in of uit kunt via poortjes. Per slot van rekening reist de meerderheid van de treinreizigers nog niet met een OV-chipkaart.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
En als je nou op een station met poortjes komt?
En mocht je een ander "bewijs" willen: gewoon even inloggen op Mijn IB-groep en daar een printje maken van de pagina waarop staat dat je chipkaart geactiveerd is.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.
Nopequote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.
Nee. Als je een kaartje met korting hebt moet je alsnog de chipkaart aan de conducteur geven en die checkt dan of je inderdaad met korting mag reizen. In jouw geval is die kennelijk dus niet meer scanbaar en kunnen ze het niet meer checken. Aan je papieren kaart heb je niks meer.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:28 schreef timhu het volgende:
Zoals zo velen heb ik ook nog steeds geen persoonlijke OV-Chipkaart ontvangen. Mijn tijdelijke is dus vandaag niet meer geldig, dus ik ben genoodzaakt kaartjes te kopen.
Ik heb een vraag over met korting reizen:
Nu mijn tijdelijke niet meer werkt en ik mijn defecte OV-chipkaart nog bewaard heb, is het mogelijk om met mijn papieren OV, (niet meer werkende) tijdelijk chipkaart en mijn (defecte) persoonlijke chipkaart op zak toch nog met de 40% korting te reizen ? Geldt dit tevens ook voor een roze buskaart ?
Tim
Dat meen je niet! Bedankt voor de informatie.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:31 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nee. Als je een kaartje met korting hebt moet je alsnog de chipkaart aan de conducteur geven en die checkt dan of je inderdaad met korting mag reizen. In jouw geval is die kennelijk dus niet meer scanbaar en kunnen ze het niet meer checken. Aan je papieren kaart heb je niks meer.
Leuk systeem hè!
Als ik jou was zou ik even een printje maken van het bewijs dat de kaart ook daadwerkelijk geactiveerd is. Dan heb je in ieder geval iets.
Maar waarom heb je aan het begin geen nieuwe aangevraagd en de defecte opgestuurd? Of kreeg je toen die tijdelijke?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:37 schreef timhu het volgende:
[..]
Dat meen je niet! Bedankt voor de informatie.
Ik heb weer de pech dat mijn defecte persoonlijke OV-kaart vanaf het begin al helemaal niet werkte, dus ik heb ook geen bewijs van activatiewat een ramp dit allemaal!
Ik heb dus ook een nieuwe aangevraagd, deze heb ik nog steeds niet binnen. Bij de aanvraag heb ik een tijdelijke als vervanging gekregen, en sindsdien wacht ik dus op mijn nieuwe.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:43 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar waarom heb je aan het begin geen nieuwe aangevraagd en de defecte opgestuurd? Of kreeg je toen die tijdelijke?
Okee, weet je trouwens ook of je defecte kaart in afwachting van je nieuwe geblokkeerd wordt of iets dergelijks?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:52 schreef timhu het volgende:
[..]
Ik heb dus ook een nieuwe aangevraagd, deze heb ik nog steeds niet binnen. Bij de aanvraag heb ik een tijdelijke als vervanging gekregen, en sindsdien wacht ik dus op mijn nieuwe.
Edit: er werd mij over de telefoon trouwens niets verteld over de defecte opsturen o.i.d., alleen maar dat ik op de website "vervangende chipkaart aanvragen" moest aanvinken.
Haha, logisch ;-) Alles wat werkt zou ik als ik jou was ook bewaren!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:57 schreef Jivis het volgende:
[..]
Okee, weet je trouwens ook of je defecte kaart in afwachting van je nieuwe geblokkeerd wordt of iets dergelijks?
Mijne doet het namelijk ook niet goed, maar werkt in de bus nog wel. Dus wil wel een nieuwe aanvragen, maar dan wil ik deze wel werkend houden.
Mooi, daar wou ik dus over bellen. Weet ik genoeg, ik houd deze kaart gewoon tot de zomer als er geen erg grote problemen ontstaan. Tegen die tijd vraag ik wel een nieuwe aan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef timhu het volgende:
[..]
Haha, logisch ;-) Alles wat werkt zou ik als ik jou was ook bewaren!
De telefoniste die ik sprak aan de telefoon heeft mijn defecte kaart voor mij geblokkeerd, ik denk zelf dat ze hier wel secuur en consequent in zijn, want ze vroeg 3 keer aan duidelijk aan mij: "Dus u weet nu echt zeker dat uw kaart defect is en dat u een nieuwe aan wilt vragen, dan kan ik de oude kaart blokkeren?".
Ja, lekker zijn die berichten inderdaad, als je zelf met zo'n kutkaart zit die half werkt. Als er constant nieuws verschijnt dat het "een groot succes" is worden de problemen natuurlijk nooit onderkend.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef msnk het volgende:
Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
Inderdaad, sommige instanties laten ons via de media doen geloven dat het allemaal een groot succes is. Feitelijk zijn er gewoon nog te veel problemen, en had het feest niet door onze strot gedrukt mogen worden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef msnk het volgende:
Weer gebeld met de studentenlijn; "Ja uw reisproduct staat toch écht klaar! U hoeft het alleen maar op te halen!". Na tien (zo niet meer) verschillende afhaalpunten éindelijk gelukt het toch op te halen.
Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
Nee hoorquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef Jivis het volgende:
Ik post hier echt teveel trouwens.
Sorry hoor, als je gewoon recht hebt op een OV dan snap ik echt niet dat je zo gek bent om een kaartje te gaan kopen. Als je dan een boete zou krijgen, dan kan je de conducteur gewoon die hele papierwinkel laten zien. Heeft ie dan nog het lef om hem uit te schrijven, dan kan je gewoon in beroep gaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:48 schreef maartuh21 het volgende:
Ik ging vanochtend goed voorbereid met mijn ov chipkaart (die het de ene keer wel doet en de andere keer niet volgens de verschillende conducteurs) naar Den Haag centraal. Ik had namelijk alle e-mails meegenomen met vragen aan de helpdesk en de antwoorden die ik terug had gekregen. Hierin stond onder andere dat de conducteurs niet goed om kunnen gaan met hun apparatuur en daarom de chipkaarten niet goed uitlezen. Verder had ik ook de brief meegenomen van ocwduo, waarin stond dat ik mijn reisproduct op 9 januari heb opgehaald. Helaas werd ik niet gecontroleerd. Daarom voor de terugweg even naar de NS servicebalie gegaan van Den Haag centraal laat die mevrouw zien dat er 2 producten opstaan:
Overige producten en Overige producten.
De mevrouw zegt dat het hiermee voor de conducteurs niet duidelijk is of de chipkaart geldig is....dus moet ik gaan bellen naar ocwduo om te vragen of ze de goeie producten klaar kunnen zettenen ik moest een kaartje kopen voor de terugreis aangezien ik vanaf vandaag een boete zou krijgen als dat ding niet werkt. Dus ik netjes een kaartje gekocht. Tijdens de controle op de terugweg laat ik dus mijn kaartje zien en vraag ik aan de conductrice of ze nog eens mijn ov chipkaart wilt uitlezen. Waarop ze zegt ja je chipkaart werkt gewoon
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet geloven....naar mijn mening word er binnen de NS met 2 maten gemeten.
Eindelijk gerechtigheidquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:08 schreef webfreak het volgende:
Bel ik de OV-klantenservice om ze eens flink de oren te wassen... Zit er een ontzettend behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Zeldzaam! (Dat soort mensen moet de NS ook eens aannemen, wordt het misschien ooit nog wat met dat kutbedrijfje).
Anyway: Ik vertelde hem mijn verhaal (NS kan mijn kaart niet lezen). Hij zuchtte eens diep, en vertelde mij dat er honderden studenten met dit probleem zitten én dat het voor de volle 100% aan de NS ligt!
Letterlijk citaten: "De NS verspreidt al maandenlang foutieve informatie over de OV-chipkaart" en "Wij vermoeden dat ze bij de NS gewoon niet weten hoe ze met het systeem moeten omgaan".
Hij verzekerde mij dat mijn activatie succesvol was, en dat het dus bij de NS ligt.
Verder zei hij dat ze me niks kunnen maken, omdat in het systeem staat dat ik 1 Februari jl. de kaart heb geactiveerd. Eventuele boetes kan ik dus terugclaimen.
Mijn tip dus, aan iedereen met hetzelfde probleem: betaal NIET meteen die boete. Gewoon klacht sturen naar NS, en wat ze ook zeggen: NIET betalen. In het systeem staat gewoon dat je hebt geactiveerd, daar kunnen ze niet omheen.
Moet je dan nu nog wel weer je product ophalen?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:47 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik hoor net dat mijn nieuwe ov-chipkaart al binnen is. Binnen drie weken nog echt ook.
Het was een brief van de Dienst Uitvoering Onderwijs, met daarop de melding dat ik op 9 januari 2010 een weekabonnement in gebruik heb genomen. Maar goed, ik zie wel hoe het gaat allemaal, ik hoef niet zo heel vaak naar college gelukkigquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is heel herkenbaar, ik loop tegen precies dezelfde problemen aan. Echter ga ik regelmatig met de metro, en daar heb ik geen problemen, sinds ik hem heb opgeladen schrijft ie geen tegoed meer af en heb ik gewoon toegang tot de metro (en de bus, chauffeurs van de RET hebben mij er iig nog niet op aangesproken).
Affijn, bij mij staat op de automaat ook dat er niks meer klaarstaat, alleen heb ik nog niet gekeken of er een product op staat. Dat ga ik dan eens proberen.
En die brief die jij hebt gekregen, was dat een bonnetje uit de automaat of daadwerkelijk een brief van de IB-Groep?
Maar goed, het is afhankelijk ervan hoe de conducteur ermee omgaat. Mij hebben verschillende conducteurs ook bij anderen laten zien dat ik "fout" zou zitten. Nu is het nog zonder gevolgen, maar ik heb al een heel verhaal klaarliggen om de eerste conducteur die mij erop aanspreekt en mijn "bewijzen" negeert volledig neer te sabelen. Dan krijgt ie een verhaal te horen of hij echt zo een gefrustreerd leven heeft en nu zijn macht op een student moet botvieren. En dat ie waarschijnlijk het niet kan hebben dat ik wél seks heb met die leuke studentes, en hij er alleen maar naar mag kijken terwijl ie''s avonds weer op die lelijke draak thuis moet kruipen
Ja, als ik mij onterecht behandelt voel, dan kan ik heel venijnig uit de hoek komen.
wtfquote:Op woensdag 17 maart 2010 09:41 schreef Jivis het volgende:
Grappige scène in de trein net.
Conducteur komt langs, pakt mijn kaart aan.
"Eeeh hij doet het niet."
"Hij doet het niet? Weet u dat zeker? Ik heb hem net nog in de bus gebruikt."
"Oh nu doet die het wel."![]()
.
Snap niks van die malle kaart.
Bedoel jij gewoon stationspoortjes? Want zover ik weet hoef je nog steeds niet in/uit te checken bij de trein (itt tram/bus/metro), maar misschien wel bij stationspoortjes.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:06 schreef Chicolate het volgende:
Sinds wanneer moet je ook inchecken in de trein? Ik had vandaag ingangscontrole op het station en die vent liet me naar beneden lopen om in te checken, want dat moest vanaf 16 maart (controle bovenaan de trap) ... op pagina 1 van dit topic staat nog dat het niet hoeft bij de NS... Trein nog wel gehaald gelukkig
Wat zijn stationspoortjes? Die dingen bij de ingang waarvan ooit de deurtjes dichtgaan?quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:28 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Bedoel jij gewoon stationspoortjes? Want zover ik weet hoef je nog steeds niet in/uit te checken bij de trein (itt tram/bus/metro), maar misschien wel bij stationspoortjes.
Ja? Op ons station [Groningen] heb je ze niet, maar ik las al ergens dat die sowieso nog niet alleen voor de chipkaart zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:35 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Wat zijn stationspoortjes? Die dingen bij de ingang waarvan ooit de deurtjes dichtgaan?
Mijn kaart doet het dus ook soms niet en soms wel (ene keer zegt de conducteur: primaquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:08 schreef webfreak het volgende:
Bel ik de OV-klantenservice om ze eens flink de oren te wassen... Zit er een ontzettend behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Zeldzaam! (Dat soort mensen moet de NS ook eens aannemen, wordt het misschien ooit nog wat met dat kutbedrijfje).
Anyway: Ik vertelde hem mijn verhaal (NS kan mijn kaart niet lezen). Hij zuchtte eens diep, en vertelde mij dat er honderden studenten met dit probleem zitten én dat het voor de volle 100% aan de NS ligt!
Letterlijk citaten: "De NS verspreidt al maandenlang foutieve informatie over de OV-chipkaart" en "Wij vermoeden dat ze bij de NS gewoon niet weten hoe ze met het systeem moeten omgaan".
Hij verzekerde mij dat mijn activatie succesvol was, en dat het dus bij de NS ligt.
Verder zei hij dat ze me niks kunnen maken, omdat in het systeem staat dat ik 1 Februari jl. de kaart heb geactiveerd. Eventuele boetes kan ik dus terugclaimen.
Mijn tip dus, aan iedereen met hetzelfde probleem: betaal NIET meteen die boete. Gewoon klacht sturen naar NS, en wat ze ook zeggen: NIET betalen. In het systeem staat gewoon dat je hebt geactiveerd, daar kunnen ze niet omheen.
Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:47 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik hoor net dat mijn nieuwe ov-chipkaart al binnen is. Binnen drie weken nog echt ook.
Ehm, nee toch? Vanaf 16 maart dient die scanbaar te zijn en moet er dus een geldig reisproduct op staan...quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:52 schreef DanseMacabre het volgende:
ov-chipkaart geldt bij de ns inderdaad nog als zichtkaart maar niet alle conducteurs zijn daar van op de hoogte.
Zijn er hier trouwens nog mensen die nog steeds helemaal geen kaart hebben ontvangen?
ik op 11e opgestuurd maar nog niks gehoordquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.
Er moet wel een geldig reisproduct op staan, maar dat ie als zichtkaart geldt wil gewoon zeggen dat je voorlopig nog niet hoeft in te checken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:06 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ehm, nee toch? Vanaf 16 maart dient die scanbaar te zijn en moet er dus een geldig reisproduct op staan...
2 weken nadat ik het formulier opgestuurd had.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.
Even een mailtje sturen. De klantenservice is via mail veel behulpzamer.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:12 schreef Rejected het volgende:
[..]
ik op 11e opgestuurd maar nog niks gehoord
Welk mailadres?quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:21 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Even een mailtje sturen. De klantenservice is via mail veel behulpzamer.
En ging dat dan om mensen die hun kaart nog niet geactiveerd hadden, of was hun kaart niet scanbaar?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 09:08 schreef Renesite het volgende:
Heb al 3 keer mensen gezien die een boete kregen in 2 treinritjes van in totaal net een half uur vorige week
quote:Als de kaart wel defect is dan dien je contact op te nemen met de Klantenservice op het nummer 0900-0980. Zij gaan jouw SOVC blokkeren en je een beëindigingformulier sturen. Nadat je dit formulier hebt ingevuld dien je een nieuwe aanvraag te doen via internet.
Bij mij ging het zo:quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:27 schreef Jivis het volgende:
Voor de geïnteresseerden, dit is de procedure die je moet doorlopen als je kaart defect is:
[..]
Bedankt voor deze tip: ik wachtte al weken op de bevestiging maar nadat ik een mail naar dat adres had gestuurd kreeg ik die een uur later opeens "toevallig".quote:
Hadden hun kaarten nog nietquote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:27 schreef Jivis het volgende:
[..]
En ging dat dan om mensen die hun kaart nog niet geactiveerd hadden, of was hun kaart niet scanbaar?
Ik had deze week een conducteur die mijn kaart niet kon scannen en hem weer teruggaf onder het mom: "Zal wel aan m'n apparaat liggen".
Voor de geïnteresseerden, dit is de procedure die je moet doorlopen als je kaart defect is:
[..]
Zelf aanvragen. Je hoeft daar in principe niet op te wachten.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:36 schreef Granaatappel het volgende:
Hallo,
Vandaag heb ik een bevestiging gekregen voor mijn aanvraag studiefinanciering, en Opgave Oudergegevens.
Ik heb recht op studiefinanciering vanaf oktober 2010. Weet iemand wanneer ik een aanvraagformulier ontvang voor de OV-chipkaart? Is dat 2 weken na de brief bevestiging studiefinanciering die ik dus vandaag heb gekregen?
Ok, bedankt voor je reactie!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zelf aanvragen. Je hoeft daar in principe niet op te wachten.
Die krijg je dan. Want een ovchipkaart is niet alleen voor studenten weggelegd, sterker nog, in het metro systeem van Rotterdam en Amsterdam kan je -geloof ik- alleen nog maar met zo'n pasje werken.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:44 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor je reactie!
Gewoon op de site dus even aanvragen en dan krijg ik neem ik aan vóór oktober 2010 de kaart binnen?
Best wel irritant trouwens, moet dan dus de eerste maand de reiskosten zelf betalen (nouja dat doen m'n ouders zeiden ze)
Je moet zelfs nog een kaartje kopen, reizen op saldo gaat niet goed geloof ik, toch?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:43 schreef Haque het volgende:
Ik ga niet alles doorlezen, vandaar de volgende vraag:
Ik heb een week OV en wil in het weekend reizen, krijg ik dan ook die 40% korting op het reizen of kan ik beter losse kaartjes kopen?
Met de trein bedoel ik dus he? Ik heb een week en als je in het weekend incheckt wordt automatisch korting verrekend? Of moet ik dan reizen op saldo activeren... Waarom zeggen ze dan overal dat je een kaartje moet kopen terwijl het wel werkt?quote:Op zondag 21 maart 2010 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
reizen op saldo gaat prima
en ja, je krijgt gewoon 40% korting.
Alleen voor mensen die met je meereizen op de korting is het nog noodzakelijk een kaartje (met korting) te kopen
Met de trein niet, zo vertelde een conducteur me in de trein. Om met de trein met korting te reizen moet je nog steeds een kaartje kopen, ook voor jezelf.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
reizen op saldo gaat prima
en ja, je krijgt gewoon 40% korting.
Alleen voor mensen die met je meereizen op de korting is het nog noodzakelijk een kaartje (met korting) te kopen
http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizenquote:•In gebieden waar je nog niet in en uit hoeft te checken (zie alinea In- en uitchecken: waar wel en waar niet), reis je in de kortingsuren met je Studenten OV-chipkaart, in combinatie met een roze
strippenkaart of een papieren (trein-)kaartje.
bronquote:In de trein koop je in 2010 nog een papieren kortingskaartje. Je kunt daar nog NIET op saldo reizen;
Bij mij gaat/ging het precies hetzelfde. Succes met het regelen van een reisproduct... Ik heb mijn nieuwe kaart al 6 weken in huis, en ik heb al tig keer gebeld, maar die mensen zijn gewoon te incapabel om dat reisproduct klaar te zetten.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:41 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Bij mij ging het zo:
Call center agent: "ik moet uw toestemming hebben om uw OV-chipkaart te beëindigen, geeft u die?"
dotKoen: "Ja"
Call center agent: "Dan is uw chipkaart nu beëindigd.
Gok overigens dat hier het probleem zit waarom er geen nieuw reisproduct klaarstaat, de defecte OV-chipkaart staat nog op actief op OV-chipkaart.nl, heb ook het saldo nog niet terug.
Fijn. Vrijdag vertelde de klantenservicemedewerker (nadat ik nog een keer mijn telefoonnummer en e-mail moest opgevenquote:Op zondag 21 maart 2010 16:47 schreef French_10 het volgende:
[..]
Bij mij gaat/ging het precies hetzelfde. Succes met het regelen van een reisproduct... Ik heb mijn nieuwe kaart al 6 weken in huis, en ik heb al tig keer gebeld, maar die mensen zijn gewoon te incapabel om dat reisproduct klaar te zetten.
Las inderdaad in de krant dat sommige mensen dat hebben ja. Nicequote:Op zondag 21 maart 2010 23:06 schreef Ludacriss het volgende:
Hebben meerdere mensen het volgende best wel handige probleem? Op 22 februari heb ik mijn weekend OV product afgehaald maar naast het weekend heb ik er ook gratis een OV-week product bij gekregen. Allebei zijn dus gewoon werkzaam.
Maar in de trein moet je ook niet inchecken! Gewoon gratis reizen met je OV voor doordeweeks en in het weekend een kortingskaartje erbij kopen.quote:Op zondag 21 maart 2010 16:23 schreef lemonlime het volgende:
Ik kon niet eens inchecken voor de trein in het weekend met een week-OV. Ik kreeg een foutmelding ( zo'n irritant dubbel piepje).
En dan komt er controle en dan ben je de lul.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:11 schreef June. het volgende:
[..]
Maar in de trein moet je ook niet inchecken! Gewoon gratis reizen met je OV voor doordeweeks en in het weekend een kortingskaartje erbij kopen.
En het leuke is, dat dubbele piepje merken sommige buschauffeurs niet eens opIn principe zou je dan ook gewoon gratis kunnen reizen in de bus.
Je moet opnieuw je reisproduct activeren.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:28 schreef Goesje het volgende:
Ik heb 2 weken geleden mijn studenten ov-chipkaart verloren. Ik heb inmiddels een bevestiging gehad dat mijn aanvraag goed gekeurd is en dat ik binnen twee weken mijn vervangende kaart krijg. Weet iemand of ik nu er weer een reisproduct op moeten zetten of dat deze er door het ov-chip bedrijf er al op is gezet?
Wat ik wel apart vind dat ik volgens alle medewerkers een nieuwe aanvraag moest indienen en geen aanvraag voor een vervangende kaart moest aanvragen terwijl ik nu dus wel en vervangende kaart krijg. Die mensen bij de klantenservice vertellen toch elke keer wat anders dus weet ook niet meer wie ik moet geloven.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Hangt van je bus af denk ikquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kan je eigenlijk nog zien wat je betaald als je je ov-chip gebruikt.
Ik heb een week-ov en als ik in het weekend incheck staat er gewoon welkom wkstudent ofzo en als ik uitcheck alleen maar 'tot ziens'. Ik dacht dat er een bedrag dat van je kaart af gaat erbij zou komen te staan als je uitcheckt en je saldo? Of reis ik gewoon gratis dan.
Ik zie alleen "goede reis"quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:05 schreef Jivis het volgende:
[..]
Hangt van je bus af denk ik. Bij mij staat het er gewoon op altijd. "Welkom wkstudent" zie ik daarentegen niet.
Dat denk ik niet, maar waarom zou je hem niet terugsturen? Reisproduct is er toch afgehaald, dus je hebt er eigenlijk niets aan..quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:45 schreef 101_sts het volgende:
Sinds kort heb ik mijn ''echte'' OV chipkaart gekregen. Nu heb ik hier nog een tijdelijke liggen die ik eigenlijk zou moeten terugsturen. Als ik m niet terugstuur... riskeer ik dan een boete? iemand een idee?
voor de hebquote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:49 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, maar waarom zou je hem niet terugsturen? Reisproduct is er toch afgehaald, dus je hebt er eigenlijk niets aan..
Ja, ervaring mee.. Bellen naar de klantenservice, een nieuw aanvraagforumulier aanvragen.. wachten.. aanvraagforumulier opsturen.. wachten.. En ja, die kaartjes zal je moeten gaan betalen vrees ik voor jequote:Op woensdag 24 maart 2010 23:03 schreef Cpt. het volgende:
Hoi, mijn OV-chipkaart doet dus helemaal niks meer. Ik moet dus een nieuwe gaan regelen, iemand hier ervaring mee?
Hoe moet ik nou elke dag van Rotterdam naar Utrecht komen? Kaartjes kan ik niet betalen.
Je moet altijd zelf je studentenreisproduct van je OV-chipkaart laten verwijderen als je er geen recht op hebt.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:49 schreef Jojoke het volgende:
Toch nog een vraag. In de OP wordt de vraag beantwoord voor als je een studie eindigt. Geldt hetzelfde voor als je afstudeert? Ik begrijp van de DUO site dat de onderwijsinstelling doorgeeft dat je afgestudeerd bent en er staat niet bij dat je wel zelf de ov-chipkaart moet stopzetten.
Sowieso die boete niet betalen...quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:21 schreef NYFD het volgende:
Gisteren een boete gehad van 35 euro + ritprijs omdat mijn OV-chipkaart het volgens de conducteur het niet deed (het was de eerste keer dat ik hier iets van hoorde). Later in een andere trein nog een keer laten controleren, toen deed 'ie 't wel. Vanmiddag herkende de terminal van de conducteur m'n kaart weer niet, wat nu?
Veelgestelde vragen, lijst 2, onderaanquote:Dat kan kloppen. Er zijn twee verschijningsvormen van de Studenten OV-chipkaart: één met een gekleurd OCW-logo op de voorkant en een witte achterkant met tekst, en één met een zwart OCW-logo op de voorkant en een wei met koeien op de achterkant. Beide kaarten zijn specifiek ontwikkeld om er het studentenreisproduct op te laden en hebben dezelfde functionaliteit.
Geen flauw idee eigenlijk - het is een anonieme kaart,..Ik dvrees dat je een nieuwe moet aanvragen aangezien je (pin me er niet op vast) in de Syntus/Arriva niet met die soort kaart kan reizen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:27 schreef Isaidboom het volgende:
Ok, probleem!
Mijn kaart begint heel leuk met 3528 0104, waarmee ELKE Studenten OV-chipkaart mee begint. Helaas heb ik deze kaart gekregen met mijn Voordeelurenabonnement eerder dit jaar, en heb pas vanaf april recht op het reisproduct. Dat reisproduct heb ik nu eindelijk opgehaald, maar er staat wel een lachende vrouw op, zonder een logo van DUO/OCW.
[..]
Veelgestelde vragen, lijst 2, onderaan
Hoe moet ik nu mezelf bij Arriva/Syntus/overige (TREIN) bekendmaken dat ik gratis reis? per trein kun je niet inchecken, en het uiterlijk van de kaart is net als deze, maar dan met een lachende vrouw:
http://tedvanlieshout.web-log.nl/photos/uncategorized/ov.jpg
Wat er bij mij bovenin staat: [Ov-chipkaartlogo] ov-chipkaart *7cijfers* [ns-logo]
Iemand ideeën? Ik heb geen zin in een boete namelijk...
Dan is het toch gewoon een railrunner? Die kunnen sowieso toch anoniem zijn? Maar blijft het punt: andere maatschappijen.. Je zou op de website kunnen kijken van syntus/arriva of zij nog de railrunner accepteren en/of anoniem (lijkende) kaarten?quote:Op dinsdag 13 april 2010 07:13 schreef Isaidboom het volgende:
Bedankt voor je reactie!
Heb 'm even gepainted: dit is de kaart:
http://yfrog.com/0qkaartpp
Geen anonieme OV-chipkaart dus, tenzij je iets anders bedoeld met anoniem in deze zin.
Als het op de website staat: ja, dan wel?quote:Op woensdag 14 april 2010 22:38 schreef Tuinboon het volgende:
Hey, ik had even een vraagje.. Er staat op de ib-groep site dat je max. 2x per jaar mag wisselen van week naar weekend ov en andersom. Was volgens mij eerst 1x toch per jaar toch?
Heb dit jaar nog niet gewisseld, en wil nu naar weekend ov. Zou ik dan in bv. september weer terug kunnen wisselen naar week? Of moet ik dan wachten tot het eind van het jaar in december zoals met de oude papieren ov-jaarkaart het geval was? Nee toch?
Just want to know sure..
En owja, op die studenten ov-chipkaart site staat dat het nieuwe reisproduct binnen 12 dagen voor je klaar staat, terwijl als ik inlog op DUO staat ik de wijziging gelijk in zou kunnen laten gaan. Weet iemand wat het nou is?
Ja. In de Veelgestelde Vragen op www.studentenov-chipkaart.nl staat:quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:35 schreef YCH het volgende:
k ben nu 17, k reis met een persoonlijk ov-chipkaart
zodra ik 18 word krijg ik dan een OV-chipkaart van de IB-groep
Je kunt hem ook gewoon even vantevoren activeren. Gewoon een tip.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:00 schreef Mirel het volgende:
Wij willen morgen naar Amsterdam met z'n 7en. Ik ben de enige met een OV Chipkaart, en mijn neefje heeft er ook een, maar die is nog niet geactiveerd. Kan hij die kaart alsnog gebruiken voor korting?
Je OV-chipkaart is gewoon geldig tot de vervaldatum die op de voorkant staat. Als je nooit een abonnement hebt opgehaald, zal dat vervallen als het niet meer geldig is (op 31 december dus). Je kunt vanaf het moment dat je weer stufi hebt (september 2010) je reisrecht gewoon kunnen ophalen. Dat reisrecht is geldig tot 31 december, waarna je weer een nieuw reisrecht moet ophalen.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:21 schreef Kw4Kje het volgende:
Schop!
Kan iemand mij vertellen hoe ik van een stopgezette student ov chipkaart (niet geactiveerd, was net in de periode dat deze kaart kwam en ik klaar was met m'n opleiding), weer gebruik kan maken als student ov chip? Na de zomervakantie weer naar school.
Oke dankjequote:Op zondag 4 juli 2010 15:34 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Je OV-chipkaart is gewoon geldig tot de vervaldatum die op de voorkant staat. Als je nooit een abonnement hebt opgehaald, zal dat vervallen als het niet meer geldig is (op 31 december dus). Je kunt vanaf het moment dat je weer stufi hebt (september 2010) je reisrecht gewoon kunnen ophalen. Dat reisrecht is geldig tot 31 december, waarna je weer een nieuw reisrecht moet ophalen.
Nee, je kunt alleen een vergoeding krijgen als je met je OV-chipkaart niet op tijd op je studielocatie kunt komen of als je in het buitenland studeert.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:44 schreef Grielen het volgende:
Ik heb dat ding sinds het begin van 2010 niet meer gebruikt, omdat auto. Ik verwacht ook niet dat ik hem nog ga gebruiken. Ik heb echter nog wel 2 jaar te gaan met m'n studie.
Kan ik dat ding inleveren en dan meer studiefinanciering krijgen? (Ben uitwonend)
Je ouders krijgen nog een kwartaal kinderbijslag voor je in kwartaal 3 2010 (omdat je in dat kwartaal nog 18 bent). Daarom kun je pas vanaf kwartaal 4 2010 (oktober 2010) studiefinanciering en dus reisrecht krijgen.quote:Op zondag 4 juli 2010 22:08 schreef Prospekt het volgende:
Vraagje... ik wordt 19 augustus, 18 jaar. Volgens DUO krijg is mijn toekomstige OV pas geldig vanaf Oktober! Maar je hebt toch recht op een OV als je 18 jaar bent en naar een Universiteit gaat? Echt belachelijk als ik straks nog een maandabonnement zelf moet bekostigen...
Nou hoor ik net op het station iets over de vakantieregeling, en de datum is dan ook veranderd. Ben het alweer kwijtquote:Op zondag 4 juli 2010 16:16 schreef Mirel het volgende:
Even een stukje uit een oude post uit een oud topic opnieuw posten:
Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag)
2 april (Goede Vrijdag),
5 april (tweede paasdag)
30 april (Koninginnedag)
5 mei (Bevrijdingsdag)
13 mei (Hemelvaartsdag)
24 mei (Tweede Pinksterdag)
25 en 26 december (Kerstmis)
vakantieperiode is 16 juli tot 16 augustus
Kan dit ook in de OP?
Nee, bent pas student vanaf 1 september 2010, dus ook pas vanaf dat moment reisrecht.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:43 schreef Siddartha het volgende:
Ik heb vorig jaar de OV-chipkaart al gebruikt, ben toen gestopt met de studie.
Nu ga ik in september weer beginnen, maar kan ik niet al eerder OV aanvragen? Ik moet namelijk al veel reizen in augustus.
Die periode is ieder jaar hetzelfde, dus ook in 2010 van 16 juli tot 16 augustus. Zie deze pagina.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:07 schreef Mirel het volgende:
Nou hoor ik net op het station iets over de vakantieregeling, en de datum is dan ook veranderd. Ben het alweer kwijtWeet iemand wanneer de vakantieperiode van 2010 is?
kijk daar heb ik wat aan , op die site van de ov chipkaart kan je namenlijk geen ene kut doen behalve nog een extra abbo erop pleurenquote:
Nee, je kunt bij de NS nog niet reizen op saldo met een Studenten OV-chipkaart. Papieren kaartje met korting kopen dus en je Studenten OV-chipkaart samen met het papieren kaartje tonen bij controle.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:38 schreef Mirel het volgende:
Ok, morgen begint dus de vakantieperiode. De mededeling die ik hoorde op het station omschreef dat de kaarten 'enkel als kortingkaart' gebruikt kunnen worden. Kan ik er niet gewoon geld op zetten, en inloggen en uitloggen op de stations?
Enig idee vanaf wanneer gaat dit komen?quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:48 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, je kunt bij de NS nog niet reizen op saldo met een Studenten OV-chipkaart. Papieren kaartje met korting kopen dus en je Studenten OV-chipkaart samen met het papieren kaartje tonen bij controle.
Erg irritant dit, ik wil gewoon reizen met dat kutding.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:48 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, je kunt bij de NS nog niet reizen op saldo met een Studenten OV-chipkaart. Papieren kaartje met korting kopen dus en je Studenten OV-chipkaart samen met het papieren kaartje tonen bij controle.
Behoorlijk wack inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:39 schreef escalatie het volgende:
Vorige week was mijn ov-jaarabonnement (bedrijf) geblokkeerd. Ik was een paar 'vergeten' uit te checken bij Connexxion.Sowieso, waarom in- en uitchecken als ik niet op saldo reis. Echt een waardeloos product die ov-chip.
Wanneer de stations worden afgesloten met poortjes. Net zoals bij de metro dus. Maar ik denk dat dat nog wel even gaat durenquote:Op donderdag 15 juli 2010 22:52 schreef Treces het volgende:
[..]
Enig idee vanaf wanneer gaat dit komen?
Het kan in de Londense metro ook, waarom hier niet?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:16 schreef Mirel het volgende:
dat met die poortjes lijkt me niet zo handig op een druk station zoals Utrecht Centraal.
Gaat dat echt zo lang duren?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:47 schreef June. het volgende:
[..]
Wanneer de stations worden afgesloten met poortjes. Net zoals bij de metro dus. Maar ik denk dat dat nog wel even gaat duren
dus... heb ik dan pas vanaf de 15e een geldige ov chipkaart? en de 2 weken daarvoor dan? (en dit nog als alles goed gaat, want ik wacht nog dat ik die kaart binnenkrijgquote:Vanaf wanneer kan ik mijn studentenreisproduct ophalen bij een ophaalpunt?
Vanaf de 15e van de maand waarin jouw studentenreisrecht ingaat staat jouw studentenreisproduct voor je klaar op een ophaalpunt.
De reis kostte 10,23 en mijn saldo was toen -3 euroquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:38 schreef Mirel het volgende:
Er zijn 2 getallen dacht ik, het ene wat je erop had, en het andere wat de reis gekost heeft. Denk ik. Pin me er niet op vast
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:40 schreef Zuivelkoe het volgende:
Is een glimlach op de pasfoto die je opstuurt voor je ov-chipkaart toegestaan?
Nou ja, NS kennendequote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:53 schreef Treces het volgende:
[..]
Gaat dat echt zo lang duren?
Ik denk dat ik tegen die tijd alweer klaar ben met studeren.
Ja, de voorwaarden van de weekendkaart blijven hetzelfde geloof ik.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:25 schreef Jac0bus het volgende:
Even snel het topic doorgelezen maar ik zie geen antwoord op mijn vraag: Ik heb een weekend kaart, maar is die ook geldig nu in de zomervakantie?
Nee, alleen bij de NS dus een product erop voor reizen op saldo, maar dat werkt nog niet bij studenten OV chipkaart... rest kun je gewoon geld erop zetten en reizen.. je zal alleen geen reductie krijgen zolang je er geen reisproduct ophebtquote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:37 schreef Treces het volgende:
Moet ik als ik wil reizen bij Connexxion ook een product op mijn kaart zetten net zoals de NS? Of is saldo erop zetten genoeg?
En ik heb al mijn studenten chipkaart, maar zonder studentenproduct. Daarmee kan ik toch gewoon reizen wanneer er saldo op staat?
Accepteren ze zonder problemen. Zelf heb ik snel in zo'n hokje op station een pasfoto laten maken die totaal niet voldeed aan de 'officiele pasfoto'-eisen. Is gewoon op mijn OV kaart geplaatstquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:01 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik heb net alles op de post gedaan. Lees ik dit: het moet een officiele pasfoto zijn.
Mijn foto is best wel recht van voren, alleen ik lach en mijn oren staan er niet op door mijn haar. Denken jullie dat ze dit niet gaan accepteren?
Kan iemand dit verifiëren? Zou wel erg goed nieuws zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:35 schreef Meddo het volgende:
Lijkt me niet dat dat zo is. Je hebt toch gewoon per september studiefinanciering aangevraagd? Dan zetten ze voor die tijd ook gewoon je OV-abo klaar. De kaart heb je immers al.
Dus als ik het goed begrijp kan ik maandag wel weer gratis treinen met mn week?quote:(behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
Of moet ik dan een nieuw reisproduct ophalenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:31 schreef Clesar03 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp kan ik maandag wel weer gratis treinen met mn week?
Hmm. Wel erg summiere berichtgeving daarover zeg, vanuit hun danquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:42 schreef Meddo het volgende:
Ophalen wil toch niet zeggen dat je hem al kunt gebruiken. Volgens mij mag je ook pas vanaf 1 oktober met je chipkaart-abo reizen
Maar gewoon een paar keer proberen. Als het product dan klaar staat, en het werkt, kun je mooi gratis reizen
Vroeger, met de kaarten, was het zo dat je ze twee weken van te voren ophaalde en dan kon je ze vanaf oktober gebruiken. Stond er ook op: okt-dec. Lijkt mij dus dat je chipkaartproduct ingaat per oktoberquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:49 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hmm. Wel erg summiere berichtgeving daarover zeg, vanuit hun dan.
Als je op saldo reist, kun je inchecken als je in de plus staat, ongeacht de kosten van je reis. Dus als je incheck met 10 cent, en je reis kost 2 euro, sta je daarna 1,90 euro in de min. Dit heeft geen gevolgen voor je gratis reizen door de week. Alleen als je dan wel weer op saldo reist, moet je 'm uiteraard even opwaarderen ;-)quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:50 schreef Foktokkie het volgende:
Hallo iedereen, even een vraagje.
Heb ergens in Juli in het weekend gereisd met de bus. Heb echter een week OV, maar had dus verder geen saldo op de OV staan.
Ik kon toen gewoon in en uitchecken, -1,07 als saldo daarna.
Kan je rood staan op de OV?
En heeft dat gevolg als je dan (vanaf morgen) weer gratis kan reizen?
je kan daar toch gewoon de stations in ?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:18 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Het kan in de Londense metro ook, waarom hier niet?
Vanaf 16 augustus, vandaag dus kun je weer gratis reizen. Die conducteur is gewoon lomp.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:33 schreef Grotesque het volgende:
Kan je nu gewoon gratis reizen met een week-ov? 'n conudcteur zei tegen een vriend van me dat gratis reizen pas na 26 augustus kan, vaag... want op de site staat 16 augustus
Je kunt gratis reizen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:33 schreef Grotesque het volgende:
Kan je nu gewoon gratis reizen met een week-ov? 'n conudcteur zei tegen een vriend van me dat gratis reizen pas na 26 augustus kan, vaag... want op de site staat 16 augustus
Dat laatste. De conducteur kan met zijn PDA zien welke reisproducten er op je kaart staan. Bij alle treinreizen hoef je nog niet in te checken met je studenten OV-chipkaart.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:37 schreef Luuucy93 het volgende:
Ik heb wat vraagjes, sommige dingen snap ik namelijk nog niet helemaal.
Mijn studenten-ov chipkaart gaat in oktober pas in (ben 17).
- Ik moet steeds met de trein reizen, moet ik dan ook in- en uitchecken en als de conducteur om een kaartje vraagt, m'n chipkaart laten zien. Of moet ik alleen m'n chipkaart aan de conducteur laten zien als hij er naar vraagt (bijv. hoe weet hij dan of ik wel geldig reis, met een week ov als het maandag t/m vrijdag is)?
Dan werkt je studenten OV-chipkaart als zichkaart, geen controle op welke producten er op de chip staan dus.quote:- Ik heb vandaag ook even mijn schooltraject gereisd, en zag al een trein waarop stond (op een sticker) dat de ov-chipkaart daar nog niet werkt. En die had ik wel nodig, hoe moet dat dan?
Ja, dat kan inderdaad, als die bussen geen kaartlezer hebben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:44 schreef Luuucy93 het volgende:
Oke, dankjewelBen alles nu even aan het doornemen
Er staat hier: "In de trein (heel Nederland), en in de bussen in Limburg, Groningen en Drenthe gebruik je jouw Studenten OV-chipkaart als zichtkaart."
Dus eigenlijk (ik woon in Drenthe), kan ik nu al met de bus naar Groningen zonder te betalen? Een vriendin van mij heeft dat wel gedaan en dat lukte ook gewoon. Da's ook krom dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |