Zolang je alleen met de trein reist met je studentenchip, hoef je niet in- en uit te checken. Alleen je kaart laten scannen als de conducteur erom vraagt.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:04 schreef ChipsZak. het volgende:
Kutgedoe zeg, met die OV.
Ik snap er nu ineens geen bal mee van,.
Reis er al wel een tijdje mee, maar altijd in de echte gratis reistijd (voor mij het weekend).
De enkele keer dat ik doordeweeks reisde kocht ik gewoon een 40%kaartje en liet die gewoon zien samen met mijn OVkaart (die ze vervolgens gingen scannen).
Nu zag ik zostraks een topic waarin een student het had over niet ingecheckt zijn en mogelijke boetes: moet ik nu ineens gaan in/uitchecken? Ik snap het nu niet meer,.
Dus dat is voor 's weekends? [in mijn geval]quote:Op maandag 15 maart 2010 16:14 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zolang je alleen met de trein reist met je studentenchip, hoef je niet in- en uit te checken. Alleen je kaart laten scannen als de conducteur erom vraagt.
Bij een studenten OV chipkaart: in- en uitchecken hoeft niet. Zowel bij week als weekendkaarten.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:16 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dus dat is voor 's weekends? [in mijn geval]
Maar doordeweeks moet ik nu wel in/uitchecken?Dat hoefde ik namelijk eerst niet.
Of begrijp ik het nog steeds niet goed?
Vanaf morgen toch wel??quote:Op maandag 15 maart 2010 16:18 schreef Jivis het volgende:
[..]
Bij een studenten OV chipkaart: in- en uitchecken hoeft niet. Zowel bij week als weekendkaarten.
Hoe het werkt als je echter ook doordeweek in de trein reist met een weekendkaart weet ik niet. Per saldo denk ik? Heb je een weekendkaart of week?
Dacht het niet hoor. Las het laatst nog in Metro. Alleen in de bus/tram/metro moet je in- en uitchecken met de studentenversie.quote:
Ik heb dus een weekendabonnement. Normaal koop ik eigenlijk gewoon, als ik doordeweeks reis, een 40%kortingkaartje en die laat ik tezamen met mijn chipkaart zien. Dat veranderd dus niet, hoop ik.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:18 schreef Jivis het volgende:
[..]
Bij een studenten OV chipkaart: in- en uitchecken hoeft niet. Zowel bij week als weekendkaarten.
Hoe het werkt als je echter ook doordeweek in de trein reist met een weekendkaart weet ik niet. Per saldo denk ik? Heb je een weekendkaart of week?
Same herequote:Op maandag 15 maart 2010 18:50 schreef msnk het volgende:
Leuk hoor, kan mijn reisproduct niet afhalen en zelfs de persoon aan de lijn weet niet hoe dat komt. Wordt nog leuk morgen vroeg om 7 uur
Ik check gewoon niet in hoor, ze bekijken het maar. Ik heb alles geactiveerd en ze kunnen mijn kaart gewoon scannen en zien meteen of ik weekend of week heb, ongeacht of ik ingecheckt ben of niet. Behalve dan de Syntusfalers, die hebben nog niet eens van die scanapparatuurquote:Op maandag 15 maart 2010 16:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik heb dus een weekendabonnement. Normaal koop ik eigenlijk gewoon, als ik doordeweeks reis, een 40%kortingkaartje en die laat ik tezamen met mijn chipkaart zien. Dat veranderd dus niet, hoop ik.
Laat het ons weten.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:52 schreef 8D het volgende:
Vraag me inderdaad af hoe het morgen gaat. Misschien dat ze het weer uitstellen omdat er toch zoveel mensen met problemen zijn. Hoe dan ook ik ga morgen met IB-Groep bellen omdat ik buiten mijn schuld om niet gratis kan reizen terwijl ik er recht op zou moeten hebben
Ze kunnen me wat... ik blijf de roze strippenkaart houden, veel goedkoperquote:Op zondag 14 maart 2010 20:09 schreef gers het volgende:
even een stomme vraag![]()
maar kan je tegenwoordig niet meer reizen met een roze strippenkaart + ov chipkaart ? (volgens de buschauffeur )
Ja, dan kan ik ze verbranden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 07:40 schreef Nick_Taken het volgende:
Ohja, ik heb nog een aantal mooie sweaters van de ov-chipkaart van het promoteam, iemand hebben?
En als je nou op een station met poortjes komt?quote:Op maandag 15 maart 2010 16:24 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dacht het niet hoor. Las het laatst nog in Metro. Alleen in de bus/tram/metro moet je in- en uitchecken met de studentenversie.
Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoordquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:26 schreef Qwea het volgende:
en wanneer wordt dat kutding eigenlijk ook voor andere mensen ingevoerd?
In de OP staat ergens een formulier geloof ik, per halve maand krijg je dan 68 euro, mits je aan de voorwaarden daarvoor voldoet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:28 schreef wilcod het volgende:
Er is dus nog niks duidelijk over een eventuele vergoeding voor studenten die nog geen chipkaart hebben?
Dat geldt alleen als je reisproduct niet klaar staat, of zie ik dat verkeerd? Nja, het valt natuurlijk altijd te proberen!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:29 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
In de OP staat ergens een formulier geloof ik, per halve maand krijg je dan 68 euro, mits je aan de voorwaarden daarvoor voldoet.
Zo belachelijk dat ze je naar die servicebalies verwijzenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:11 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoordKan nog lang duren...
Ik word er zelf ook vrij moe van. Ik heb op 9 februari mijn reisproduct opgehaald, maar deze is blijkbaar niet zichtbaar voor NS-conducteurs. Iedere keer krijg ik dus weer zo'n zeurende conducteur die zegt dat ik dat product moet ophalen want "anders zou ik nog wel eens in de problemen kunnen komen..." (serieus, dat zei er 1). Ik neem dus voortaan wel een kopie van die brief mee die je krijgt als je m opgehaald hebt, maar dit lijkt me niet echt een blijvende oplossing. Iemand suggesties?
edit: ik ben gisteren al naar zo'n servicepunt geweest op Rotterdam Beurs, maar die vrouw had ook geen idee
Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:11 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoordKan nog lang duren...
Ik word er zelf ook vrij moe van. Ik heb op 9 februari mijn reisproduct opgehaald, maar deze is blijkbaar niet zichtbaar voor NS-conducteurs. Iedere keer krijg ik dus weer zo'n zeurende conducteur die zegt dat ik dat product moet ophalen want "anders zou ik nog wel eens in de problemen kunnen komen..." (serieus, dat zei er 1). Ik neem dus voortaan wel een kopie van die brief mee die je krijgt als je m opgehaald hebt, maar dit lijkt me niet echt een blijvende oplossing. Iemand suggesties?
edit: ik ben gisteren al naar zo'n servicepunt geweest op Rotterdam Beurs, maar die vrouw had ook geen idee
Haha ja, ik ben ook echt niet van plan een boete te gaan betalen voor het falen van deze overheids "dienst". Maar misschien is het dan beter gewoon niet te betalen bij het ontvangen van de factuur en een bezwaarbrief op te sturen. Alleen neig ik ook naar wat jij zegtquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.
Ik heb niet eens een bon of een brief gekregenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.
Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.
Heb zowel het bonnetje van het ophalen als een kopie van de site van de IB-Groep bij me waarop staat dat ik mijn kaart al begin Januari heb geactiveerd. Eens kijken wat dat uithaalt.
Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een bon of een brief gekregen! en ik heb hem 20 jan gehaald
Ik heb dit weekend ook nog geprobeerd om het product nogmaals op te halen, maar er stond niets klaar. Overigens herkende die automaat (waar ik m notabene in eerste instantie afgehaald heb) ook niet dat er een product op staatquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.
Dat kan ik me voorstellen, ik kon me nog net inhouden omdat het in de spits was en nogal drukquote:Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.
Heb zowel het bonnetje van het ophalen als een kopie van de site van de IB-Groep bij me waarop staat dat ik mijn kaart al begin Januari heb geactiveerd. Eens kijken wat dat uithaalt.
Nee, daar gaat het me juist om, want op het moment dat ie die boete uitschrijft zit je "vast" in het systeem. En dan moet jij d.m.v. bezwaarschriften, het langsgaan bij een balie etc. weer moeite doen om ervan af te komen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:20 schreef Jivis het volgende:
[..]
Haha ja, ik ben ook echt niet van plan een boete te gaan betalen voor het falen van deze overheids "dienst". Maar misschien is het dan beter gewoon niet te betalen bij het ontvangen van de factuur en een bezwaarbrief op te sturen. Alleen neig ik ook naar wat jij zegt.
Het is heel herkenbaar, ik loop tegen precies dezelfde problemen aan. Echter ga ik regelmatig met de metro, en daar heb ik geen problemen, sinds ik hem heb opgeladen schrijft ie geen tegoed meer af en heb ik gewoon toegang tot de metro (en de bus, chauffeurs van de RET hebben mij er iig nog niet op aangesproken).quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:27 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Ik heb dit weekend ook nog geprobeerd om het product nogmaals op te halen, maar er stond niets klaar. Overigens herkende die automaat (waar ik m notabene in eerste instantie afgehaald heb) ook niet dat er een product op staat![]()
Die conducteur begon inderdaad ook tegenover mij te zeiken over 'die luie studenten met hun grote mond'. Moest ie ook per se laten zien bij iemand anders dat er wel een reisproduct op stond.
[..]
Dat kan ik me voorstellen, ik kon me nog net inhouden omdat het in de spits was en nogal drukMaar inderdaad, mocht ik een boete krijgen dan zal ik waarschijnlijk ook niet echt meewerken...
ik zit een beetje met een zelfde probleem. alleen hier het verschil dat ik mijn kaart nooit gebruikt heb. Er was mij verteld dat ik er een persoonlijke OV-chipkaart van zou kunnen maken. ik heb dus even gekeken op die site onder mijn kaartgegevens en ik zie dat ik de volgende producten op mijn kaart heb staan:quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:52 schreef Xenn het volgende:
He jongens!
Ik flip hem hier nu. Zelf ben ik afgestudeerd sinds september 2009. Die ov-chipkaart heb ik ergens in 2008 ontvangen. Geen idee wat ik er toen mee moest.
Nadat ik was afgestudeerd heb ik mijn OV-kaart ingeleverd. Er werd verteld dat ik mijn ov-chipkaart mocht houden. Geen idee waar ze het over hadden.
Ergens in decembet kwam ik erachter dat ik ov-chipkaart nog had. Nu heb ik per ongeluk de ov-chipkaart een keer gebruikt in de trein(waarom heb ik m in hemelsnaam ook in mijn portemonnee zitten) ipv mijn voordeelurenkaart van de NS die je gratis kon aanvragen. De conducteur vroeg zich af waarom ik een treinkaartje had gekocht want ik had gewoon een ov-chipkaart die niet was geactiveerd..
Nu flip ik hem dus want moest ik de kaart nu stopzetten ofzo? Deactiveren is toch hetzelfde als stopzetten?? En dit is toch alleen van belang als je hem hebt geactiveerd?
Hoop dat ik geen boete krijg van (nu) 800 euro!! :N
Thanks! *O*
1 2 3 4 5 6 | Product Status Prijs ¤ Studenten OV-chipkaart week ¤0,00 Studentenkaart korting week ¤0,00 Totaal 2 |
Er zijn nog geen stations waar je alleen in of uit kunt via poortjes. Per slot van rekening reist de meerderheid van de treinreizigers nog niet met een OV-chipkaart.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
En als je nou op een station met poortjes komt?
En mocht je een ander "bewijs" willen: gewoon even inloggen op Mijn IB-groep en daar een printje maken van de pagina waarop staat dat je chipkaart geactiveerd is.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.
Nopequote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.
Nee. Als je een kaartje met korting hebt moet je alsnog de chipkaart aan de conducteur geven en die checkt dan of je inderdaad met korting mag reizen. In jouw geval is die kennelijk dus niet meer scanbaar en kunnen ze het niet meer checken. Aan je papieren kaart heb je niks meer.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:28 schreef timhu het volgende:
Zoals zo velen heb ik ook nog steeds geen persoonlijke OV-Chipkaart ontvangen. Mijn tijdelijke is dus vandaag niet meer geldig, dus ik ben genoodzaakt kaartjes te kopen.
Ik heb een vraag over met korting reizen:
Nu mijn tijdelijke niet meer werkt en ik mijn defecte OV-chipkaart nog bewaard heb, is het mogelijk om met mijn papieren OV, (niet meer werkende) tijdelijk chipkaart en mijn (defecte) persoonlijke chipkaart op zak toch nog met de 40% korting te reizen ? Geldt dit tevens ook voor een roze buskaart ?
Tim
Dat meen je niet! Bedankt voor de informatie.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:31 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nee. Als je een kaartje met korting hebt moet je alsnog de chipkaart aan de conducteur geven en die checkt dan of je inderdaad met korting mag reizen. In jouw geval is die kennelijk dus niet meer scanbaar en kunnen ze het niet meer checken. Aan je papieren kaart heb je niks meer.
Leuk systeem hè!
Als ik jou was zou ik even een printje maken van het bewijs dat de kaart ook daadwerkelijk geactiveerd is. Dan heb je in ieder geval iets.
Maar waarom heb je aan het begin geen nieuwe aangevraagd en de defecte opgestuurd? Of kreeg je toen die tijdelijke?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:37 schreef timhu het volgende:
[..]
Dat meen je niet! Bedankt voor de informatie.
Ik heb weer de pech dat mijn defecte persoonlijke OV-kaart vanaf het begin al helemaal niet werkte, dus ik heb ook geen bewijs van activatiewat een ramp dit allemaal!
Ik heb dus ook een nieuwe aangevraagd, deze heb ik nog steeds niet binnen. Bij de aanvraag heb ik een tijdelijke als vervanging gekregen, en sindsdien wacht ik dus op mijn nieuwe.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:43 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar waarom heb je aan het begin geen nieuwe aangevraagd en de defecte opgestuurd? Of kreeg je toen die tijdelijke?
Okee, weet je trouwens ook of je defecte kaart in afwachting van je nieuwe geblokkeerd wordt of iets dergelijks?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:52 schreef timhu het volgende:
[..]
Ik heb dus ook een nieuwe aangevraagd, deze heb ik nog steeds niet binnen. Bij de aanvraag heb ik een tijdelijke als vervanging gekregen, en sindsdien wacht ik dus op mijn nieuwe.
Edit: er werd mij over de telefoon trouwens niets verteld over de defecte opsturen o.i.d., alleen maar dat ik op de website "vervangende chipkaart aanvragen" moest aanvinken.
Haha, logisch ;-) Alles wat werkt zou ik als ik jou was ook bewaren!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:57 schreef Jivis het volgende:
[..]
Okee, weet je trouwens ook of je defecte kaart in afwachting van je nieuwe geblokkeerd wordt of iets dergelijks?
Mijne doet het namelijk ook niet goed, maar werkt in de bus nog wel. Dus wil wel een nieuwe aanvragen, maar dan wil ik deze wel werkend houden.
Mooi, daar wou ik dus over bellen. Weet ik genoeg, ik houd deze kaart gewoon tot de zomer als er geen erg grote problemen ontstaan. Tegen die tijd vraag ik wel een nieuwe aan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef timhu het volgende:
[..]
Haha, logisch ;-) Alles wat werkt zou ik als ik jou was ook bewaren!
De telefoniste die ik sprak aan de telefoon heeft mijn defecte kaart voor mij geblokkeerd, ik denk zelf dat ze hier wel secuur en consequent in zijn, want ze vroeg 3 keer aan duidelijk aan mij: "Dus u weet nu echt zeker dat uw kaart defect is en dat u een nieuwe aan wilt vragen, dan kan ik de oude kaart blokkeren?".
Ja, lekker zijn die berichten inderdaad, als je zelf met zo'n kutkaart zit die half werkt. Als er constant nieuws verschijnt dat het "een groot succes" is worden de problemen natuurlijk nooit onderkend.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef msnk het volgende:
Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
Inderdaad, sommige instanties laten ons via de media doen geloven dat het allemaal een groot succes is. Feitelijk zijn er gewoon nog te veel problemen, en had het feest niet door onze strot gedrukt mogen worden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef msnk het volgende:
Weer gebeld met de studentenlijn; "Ja uw reisproduct staat toch écht klaar! U hoeft het alleen maar op te halen!". Na tien (zo niet meer) verschillende afhaalpunten éindelijk gelukt het toch op te halen.
Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
Nee hoorquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef Jivis het volgende:
Ik post hier echt teveel trouwens.
Sorry hoor, als je gewoon recht hebt op een OV dan snap ik echt niet dat je zo gek bent om een kaartje te gaan kopen. Als je dan een boete zou krijgen, dan kan je de conducteur gewoon die hele papierwinkel laten zien. Heeft ie dan nog het lef om hem uit te schrijven, dan kan je gewoon in beroep gaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:48 schreef maartuh21 het volgende:
Ik ging vanochtend goed voorbereid met mijn ov chipkaart (die het de ene keer wel doet en de andere keer niet volgens de verschillende conducteurs) naar Den Haag centraal. Ik had namelijk alle e-mails meegenomen met vragen aan de helpdesk en de antwoorden die ik terug had gekregen. Hierin stond onder andere dat de conducteurs niet goed om kunnen gaan met hun apparatuur en daarom de chipkaarten niet goed uitlezen. Verder had ik ook de brief meegenomen van ocwduo, waarin stond dat ik mijn reisproduct op 9 januari heb opgehaald. Helaas werd ik niet gecontroleerd. Daarom voor de terugweg even naar de NS servicebalie gegaan van Den Haag centraal laat die mevrouw zien dat er 2 producten opstaan:
Overige producten en Overige producten.
De mevrouw zegt dat het hiermee voor de conducteurs niet duidelijk is of de chipkaart geldig is....dus moet ik gaan bellen naar ocwduo om te vragen of ze de goeie producten klaar kunnen zettenen ik moest een kaartje kopen voor de terugreis aangezien ik vanaf vandaag een boete zou krijgen als dat ding niet werkt. Dus ik netjes een kaartje gekocht. Tijdens de controle op de terugweg laat ik dus mijn kaartje zien en vraag ik aan de conductrice of ze nog eens mijn ov chipkaart wilt uitlezen. Waarop ze zegt ja je chipkaart werkt gewoon
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet geloven....naar mijn mening word er binnen de NS met 2 maten gemeten.
Eindelijk gerechtigheidquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:08 schreef webfreak het volgende:
Bel ik de OV-klantenservice om ze eens flink de oren te wassen... Zit er een ontzettend behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Zeldzaam! (Dat soort mensen moet de NS ook eens aannemen, wordt het misschien ooit nog wat met dat kutbedrijfje).
Anyway: Ik vertelde hem mijn verhaal (NS kan mijn kaart niet lezen). Hij zuchtte eens diep, en vertelde mij dat er honderden studenten met dit probleem zitten én dat het voor de volle 100% aan de NS ligt!
Letterlijk citaten: "De NS verspreidt al maandenlang foutieve informatie over de OV-chipkaart" en "Wij vermoeden dat ze bij de NS gewoon niet weten hoe ze met het systeem moeten omgaan".
Hij verzekerde mij dat mijn activatie succesvol was, en dat het dus bij de NS ligt.
Verder zei hij dat ze me niks kunnen maken, omdat in het systeem staat dat ik 1 Februari jl. de kaart heb geactiveerd. Eventuele boetes kan ik dus terugclaimen.
Mijn tip dus, aan iedereen met hetzelfde probleem: betaal NIET meteen die boete. Gewoon klacht sturen naar NS, en wat ze ook zeggen: NIET betalen. In het systeem staat gewoon dat je hebt geactiveerd, daar kunnen ze niet omheen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |