abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79173267
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:04 schreef ChipsZak. het volgende:
Kutgedoe zeg, met die OV.

Ik snap er nu ineens geen bal mee van, .
Reis er al wel een tijdje mee, maar altijd in de echte gratis reistijd (voor mij het weekend).
De enkele keer dat ik doordeweeks reisde kocht ik gewoon een 40%kaartje en liet die gewoon zien samen met mijn OVkaart (die ze vervolgens gingen scannen).

Nu zag ik zostraks een topic waarin een student het had over niet ingecheckt zijn en mogelijke boetes: moet ik nu ineens gaan in/uitchecken? Ik snap het nu niet meer, .
Zolang je alleen met de trein reist met je studentenchip, hoef je niet in- en uit te checken. Alleen je kaart laten scannen als de conducteur erom vraagt.
Amen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 15 maart 2010 @ 16:16:51 #62
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_79173362
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:14 schreef Jivis het volgende:

[..]

Zolang je alleen met de trein reist met je studentenchip, hoef je niet in- en uit te checken. Alleen je kaart laten scannen als de conducteur erom vraagt.
Dus dat is voor 's weekends? [in mijn geval]

Maar doordeweeks moet ik nu wel in/uitchecken? Dat hoefde ik namelijk eerst niet.

Of begrijp ik het nog steeds niet goed?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_79173436
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:16 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dus dat is voor 's weekends? [in mijn geval]

Maar doordeweeks moet ik nu wel in/uitchecken? Dat hoefde ik namelijk eerst niet.

Of begrijp ik het nog steeds niet goed?
Bij een studenten OV chipkaart: in- en uitchecken hoeft niet. Zowel bij week als weekendkaarten.

Hoe het werkt als je echter ook doordeweek in de trein reist met een weekendkaart weet ik niet . Per saldo denk ik? Heb je een weekendkaart of week?
Amen.
pi_79173647
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:18 schreef Jivis het volgende:

[..]

Bij een studenten OV chipkaart: in- en uitchecken hoeft niet. Zowel bij week als weekendkaarten.

Hoe het werkt als je echter ook doordeweek in de trein reist met een weekendkaart weet ik niet . Per saldo denk ik? Heb je een weekendkaart of week?
Vanaf morgen toch wel??
pi_79173773
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:21 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Vanaf morgen toch wel??
Dacht het niet hoor. Las het laatst nog in Metro. Alleen in de bus/tram/metro moet je in- en uitchecken met de studentenversie.
Amen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 15 maart 2010 @ 16:27:50 #66
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_79173915
Vanwege dit topic raakte ik dus in de war: Boete als je als student niet incheckt?

Iedereen daar zegt ook gewoon 'ja', dus niks over dat je als student niet hoeft in en uit te checken (wat ik dus ook dacht. Maar in het topic betreft het idd een tram). Maar het geldt dus niet voor de trein?

& Inderdaad dat gedoe over morgen. Ik snap er dus niks meer van.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 15 maart 2010 @ 16:29:17 #67
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_79173982
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:18 schreef Jivis het volgende:

[..]

Bij een studenten OV chipkaart: in- en uitchecken hoeft niet. Zowel bij week als weekendkaarten.

Hoe het werkt als je echter ook doordeweek in de trein reist met een weekendkaart weet ik niet . Per saldo denk ik? Heb je een weekendkaart of week?
Ik heb dus een weekendabonnement. Normaal koop ik eigenlijk gewoon, als ik doordeweeks reis, een 40%kortingkaartje en die laat ik tezamen met mijn chipkaart zien. Dat veranderd dus niet, hoop ik.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 15 maart 2010 @ 18:50:22 #68
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_79179197
Leuk hoor, kan mijn reisproduct niet afhalen en zelfs de persoon aan de lijn weet niet hoe dat komt. Wordt nog leuk morgen vroeg om 7 uur
AFC AJAX
pi_79187590
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:50 schreef msnk het volgende:
Leuk hoor, kan mijn reisproduct niet afhalen en zelfs de persoon aan de lijn weet niet hoe dat komt. Wordt nog leuk morgen vroeg om 7 uur
Same here
  maandag 15 maart 2010 @ 21:58:36 #70
208890 June.
Seriously?
pi_79188574
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:29 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik heb dus een weekendabonnement. Normaal koop ik eigenlijk gewoon, als ik doordeweeks reis, een 40%kortingkaartje en die laat ik tezamen met mijn chipkaart zien. Dat veranderd dus niet, hoop ik.
Ik check gewoon niet in hoor, ze bekijken het maar. Ik heb alles geactiveerd en ze kunnen mijn kaart gewoon scannen en zien meteen of ik weekend of week heb, ongeacht of ik ingecheckt ben of niet. Behalve dan de Syntusfalers, die hebben nog niet eens van die scanapparatuur .
Shine bright like a diamond.
pi_79193368
In de bus wel

Ik heb sinds vandaag een derde product op mijn kaart staan Studenten ov week is er bij op gekomen terwijl ik in januari al had geactiveerd

Studenten OV-chipkaart week -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
You dream it, I live it.
pi_79194291
ben ik extra naar de stad gereden voor bij de AH mijn OV chipkaart te activeren en dan werkt dat ding niet. Echt triest weer, nu kan ik dus niet met de bus meer zonder te betalen. En ik had er al 10 euro opstaan alleen die heb ik blijkbaar op mijn tijdelijke OV staan. Ik dacht dat ik hem al geactiveerd had maar blijkbaar is 10 euro erop zetten niet genoeg en moet je extra naar de AH gaan want op het station hebben ze geen ophaal optie op de automaat zitten.
Dat ze dat eerst maar eens alle zaakjes op orde hebben zodat alles fatsoenlijk werkt en overal hetzelfde bedrag word berekent per km dan kunnen ze voor mijn part de OV-chipkaart wel invoeren maar dit werkt echt niet.
pi_79196689
Vraag me inderdaad af hoe het morgen gaat. Misschien dat ze het weer uitstellen omdat er toch zoveel mensen met problemen zijn. Hoe dan ook ik ga morgen met IB-Groep bellen omdat ik buiten mijn schuld om niet gratis kan reizen terwijl ik er recht op zou moeten hebben
pi_79197049
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 01:52 schreef 8D het volgende:
Vraag me inderdaad af hoe het morgen gaat. Misschien dat ze het weer uitstellen omdat er toch zoveel mensen met problemen zijn. Hoe dan ook ik ga morgen met IB-Groep bellen omdat ik buiten mijn schuld om niet gratis kan reizen terwijl ik er recht op zou moeten hebben
Laat het ons weten.
pi_79197735
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:09 schreef gers het volgende:
even een stomme vraag
maar kan je tegenwoordig niet meer reizen met een roze strippenkaart + ov chipkaart ? (volgens de buschauffeur )
Ze kunnen me wat... ik blijf de roze strippenkaart houden, veel goedkoper

[ Bericht 8% gewijzigd door Smeich op 16-03-2010 07:38:36 ]
pi_79197781
Uitstellen doen ze iig niet meer aan, no chance.
De acties zijn zover ik nu weet ook afgelopen dus kan ook de gegevens niet meer direct aan het hoofdkantoor geven.
Wel wil ik nog even antwoorden hoe je moet in/uit checken want die vraag hoor ik iedere dag:

Wel: Bus/Metro/Tram
Niet: Trein (Gewoon kaartje laten zien)

Tijdens je voordeeldagen (Dus weekend als je week hebt en vice versa plus nationale feestdagen) koop je in de trein een kortingskaart en in de bus/metro/tram mag je voorlopig met de rode 40% kortingskaart bijstempelen, na 1 juni heb je perse saldo nodig op je ov-chipkaart.

Helaas zijn er nog een aantal vervoersbedrijven die of geen automaten hebben (:')) of niet aangesloten zijn op het landelijke systeem (:')) en daarmee soms nog een eigen kaart hebben. Dit zijn de uitzonderingen op het systeem maar het zou moeten (gaan) werken zoals hierboven? Wat dus eigenlijk heel simpel en helder is wordt door een aantal vervoersbedrijven behoorlijk ingewikkeld gemaakt.

Ohja, ik heb nog een aantal mooie sweaters van de ov-chipkaart van het promoteam, iemand hebben?
pi_79197844
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 07:40 schreef Nick_Taken het volgende:
Ohja, ik heb nog een aantal mooie sweaters van de ov-chipkaart van het promoteam, iemand hebben?
Ja, dan kan ik ze verbranden.
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:23:57 #78
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79198303
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:24 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dacht het niet hoor. Las het laatst nog in Metro. Alleen in de bus/tram/metro moet je in- en uitchecken met de studentenversie.
En als je nou op een station met poortjes komt?

Ik haat d eov chipkaart
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:26:25 #79
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79198336
en wanneer wordt dat kutding eigenlijk ook voor andere mensen ingevoerd?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:11:57 #80
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_79199026
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:26 schreef Qwea het volgende:
en wanneer wordt dat kutding eigenlijk ook voor andere mensen ingevoerd?
Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoord Kan nog lang duren...

Ik word er zelf ook vrij moe van. Ik heb op 9 februari mijn reisproduct opgehaald, maar deze is blijkbaar niet zichtbaar voor NS-conducteurs. Iedere keer krijg ik dus weer zo'n zeurende conducteur die zegt dat ik dat product moet ophalen want "anders zou ik nog wel eens in de problemen kunnen komen..." (serieus, dat zei er 1). Ik neem dus voortaan wel een kopie van die brief mee die je krijgt als je m opgehaald hebt, maar dit lijkt me niet echt een blijvende oplossing. Iemand suggesties?

edit: ik ben gisteren al naar zo'n servicepunt geweest op Rotterdam Beurs, maar die vrouw had ook geen idee

[ Bericht 9% gewijzigd door Gizmore op 16-03-2010 09:24:08 ]
Maar toch niet helemaal.
pi_79199328
Er is dus nog niks duidelijk over een eventuele vergoeding voor studenten die nog geen chipkaart hebben?
pi_79199364
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:28 schreef wilcod het volgende:
Er is dus nog niks duidelijk over een eventuele vergoeding voor studenten die nog geen chipkaart hebben?
In de OP staat ergens een formulier geloof ik, per halve maand krijg je dan 68 euro, mits je aan de voorwaarden daarvoor voldoet.
pi_79200561
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:29 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

In de OP staat ergens een formulier geloof ik, per halve maand krijg je dan 68 euro, mits je aan de voorwaarden daarvoor voldoet.
Dat geldt alleen als je reisproduct niet klaar staat, of zie ik dat verkeerd? Nja, het valt natuurlijk altijd te proberen!
pi_79200982
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:11 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoord Kan nog lang duren...

Ik word er zelf ook vrij moe van. Ik heb op 9 februari mijn reisproduct opgehaald, maar deze is blijkbaar niet zichtbaar voor NS-conducteurs. Iedere keer krijg ik dus weer zo'n zeurende conducteur die zegt dat ik dat product moet ophalen want "anders zou ik nog wel eens in de problemen kunnen komen..." (serieus, dat zei er 1). Ik neem dus voortaan wel een kopie van die brief mee die je krijgt als je m opgehaald hebt, maar dit lijkt me niet echt een blijvende oplossing. Iemand suggesties?

edit: ik ben gisteren al naar zo'n servicepunt geweest op Rotterdam Beurs, maar die vrouw had ook geen idee
Zo belachelijk dat ze je naar die servicebalies verwijzen . Daar weten ze meestal net zoveel als jij en kunnen ze dat ding alleen scannen.

Lees vandaag in de Sp!ts dat ze bij de OV Studentenchipkaart gematigd optimistisch zijn over de omschakelingsoperatie .

Heb vandaag voor het eerst "illegaal" met m'n kaart gereisd (in de bus werkt die wel, in de trein niet), maar op mijn traject word ik sowieso nauwelijks gecontroleerd. En wanneer ik nadat ze hem niet kunnen scannen zeg dat die in de bus wel werkte, ben ik benieuwd wat ze gaan zeggen .
Amen.
pi_79202300
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:11 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Pas als wij studenten alle grove fouten uit het systeem op hebben gespoord Kan nog lang duren...

Ik word er zelf ook vrij moe van. Ik heb op 9 februari mijn reisproduct opgehaald, maar deze is blijkbaar niet zichtbaar voor NS-conducteurs. Iedere keer krijg ik dus weer zo'n zeurende conducteur die zegt dat ik dat product moet ophalen want "anders zou ik nog wel eens in de problemen kunnen komen..." (serieus, dat zei er 1). Ik neem dus voortaan wel een kopie van die brief mee die je krijgt als je m opgehaald hebt, maar dit lijkt me niet echt een blijvende oplossing. Iemand suggesties?

edit: ik ben gisteren al naar zo'n servicepunt geweest op Rotterdam Beurs, maar die vrouw had ook geen idee
Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.

Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.

Heb zowel het bonnetje van het ophalen als een kopie van de site van de IB-Groep bij me waarop staat dat ik mijn kaart al begin Januari heb geactiveerd. Eens kijken wat dat uithaalt.
pi_79202545
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.
Haha ja, ik ben ook echt niet van plan een boete te gaan betalen voor het falen van deze overheids "dienst". Maar misschien is het dan beter gewoon niet te betalen bij het ontvangen van de factuur en een bezwaarbrief op te sturen. Alleen neig ik ook naar wat jij zegt .
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:22:54 #87
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79202630
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.

Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.

Heb zowel het bonnetje van het ophalen als een kopie van de site van de IB-Groep bij me waarop staat dat ik mijn kaart al begin Januari heb geactiveerd. Eens kijken wat dat uithaalt.
Ik heb niet eens een bon of een brief gekregen ! en ik heb hem 20 jan gehaald
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_79202748
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb niet eens een bon of een brief gekregen ! en ik heb hem 20 jan gehaald
Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:27:36 #89
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_79202775
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Helaas heb ik ook geen oplossing voor je probleem, ik kan je echter alleen maar het steuntje in de rug geven dat je niet de enige bent. Ook ik heb mijn reisproduct al begin Januari opgehaald, en na ongeveer 4 weken begonnen de conducteurs opeens te zeiken dat ik mijn OV-Chipkaart nog niet geactiveerd heb. En dan vooral op zo een verwijtende toon alsof ik een leugenaar ben die er met de pet naar gooit (mind you, ik was 1 van de eersten die hem heeft opgehaald). En ik ben een paar keer terug gegaan, alleen dan stond er "geen bestelling" meer klaar.
Ik heb dit weekend ook nog geprobeerd om het product nogmaals op te halen, maar er stond niets klaar. Overigens herkende die automaat (waar ik m notabene in eerste instantie afgehaald heb) ook niet dat er een product op staat

Die conducteur begon inderdaad ook tegenover mij te zeiken over 'die luie studenten met hun grote mond'. Moest ie ook per se laten zien bij iemand anders dat er wel een reisproduct op stond.
quote:
Ik heb ook al een heftige ruzie gehad met een conducteur omdat ik van hem verlangde mij op een respectvolle wijze te behandelen, al helemaal omdat ik gewoon gedaan heb ik wat er van mij verlangd is, en dat er technische problemen zijn valt mij niet kwalijk te nemen. Gaat nog leuk worden als de eerste conducteur mij een boete gaat uitschrijven, in dat geval weiger ik gewoon elke medewerking en mag hij bij het volgende station de politie gaan klaarzetten. Zo klaar ben ik met dat hele gefaal.

Heb zowel het bonnetje van het ophalen als een kopie van de site van de IB-Groep bij me waarop staat dat ik mijn kaart al begin Januari heb geactiveerd. Eens kijken wat dat uithaalt.
Dat kan ik me voorstellen, ik kon me nog net inhouden omdat het in de spits was en nogal druk Maar inderdaad, mocht ik een boete krijgen dan zal ik waarschijnlijk ook niet echt meewerken...
Maar toch niet helemaal.
pi_79202833
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:20 schreef Jivis het volgende:

[..]

Haha ja, ik ben ook echt niet van plan een boete te gaan betalen voor het falen van deze overheids "dienst". Maar misschien is het dan beter gewoon niet te betalen bij het ontvangen van de factuur en een bezwaarbrief op te sturen. Alleen neig ik ook naar wat jij zegt .
Nee, daar gaat het me juist om, want op het moment dat ie die boete uitschrijft zit je "vast" in het systeem. En dan moet jij d.m.v. bezwaarschriften, het langsgaan bij een balie etc. weer moeite doen om ervan af te komen.

En ik ga geen moeite doen omdat iemand anders loopt de falen, en ik kan aan de hand van enkele documenten de conducteur ook mijn verhaal aannemelijk maken. Soit, dat accepteert ie of hij krijgt met een hele boze Pruis te maken die niet mee gaat werken.
pi_79203025
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:27 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Ik heb dit weekend ook nog geprobeerd om het product nogmaals op te halen, maar er stond niets klaar. Overigens herkende die automaat (waar ik m notabene in eerste instantie afgehaald heb) ook niet dat er een product op staat

Die conducteur begon inderdaad ook tegenover mij te zeiken over 'die luie studenten met hun grote mond'. Moest ie ook per se laten zien bij iemand anders dat er wel een reisproduct op stond.
[..]

Dat kan ik me voorstellen, ik kon me nog net inhouden omdat het in de spits was en nogal druk Maar inderdaad, mocht ik een boete krijgen dan zal ik waarschijnlijk ook niet echt meewerken...
Het is heel herkenbaar, ik loop tegen precies dezelfde problemen aan. Echter ga ik regelmatig met de metro, en daar heb ik geen problemen, sinds ik hem heb opgeladen schrijft ie geen tegoed meer af en heb ik gewoon toegang tot de metro (en de bus, chauffeurs van de RET hebben mij er iig nog niet op aangesproken).

Affijn, bij mij staat op de automaat ook dat er niks meer klaarstaat, alleen heb ik nog niet gekeken of er een product op staat. Dat ga ik dan eens proberen.

En die brief die jij hebt gekregen, was dat een bonnetje uit de automaat of daadwerkelijk een brief van de IB-Groep?

Maar goed, het is afhankelijk ervan hoe de conducteur ermee omgaat. Mij hebben verschillende conducteurs ook bij anderen laten zien dat ik "fout" zou zitten. Nu is het nog zonder gevolgen, maar ik heb al een heel verhaal klaarliggen om de eerste conducteur die mij erop aanspreekt en mijn "bewijzen" negeert volledig neer te sabelen. Dan krijgt ie een verhaal te horen of hij echt zo een gefrustreerd leven heeft en nu zijn macht op een student moet botvieren. En dat ie waarschijnlijk het niet kan hebben dat ik wél seks heb met die leuke studentes, en hij er alleen maar naar mag kijken terwijl ie''s avonds weer op die lelijke draak thuis moet kruipen

Ja, als ik mij onterecht behandelt voel, dan kan ik heel venijnig uit de hoek komen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:38:55 #92
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_79203173
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:52 schreef Xenn het volgende:
He jongens!

Ik flip hem hier nu. Zelf ben ik afgestudeerd sinds september 2009. Die ov-chipkaart heb ik ergens in 2008 ontvangen. Geen idee wat ik er toen mee moest.
Nadat ik was afgestudeerd heb ik mijn OV-kaart ingeleverd. Er werd verteld dat ik mijn ov-chipkaart mocht houden. Geen idee waar ze het over hadden.
Ergens in decembet kwam ik erachter dat ik ov-chipkaart nog had. Nu heb ik per ongeluk de ov-chipkaart een keer gebruikt in de trein(waarom heb ik m in hemelsnaam ook in mijn portemonnee zitten) ipv mijn voordeelurenkaart van de NS die je gratis kon aanvragen. De conducteur vroeg zich af waarom ik een treinkaartje had gekocht want ik had gewoon een ov-chipkaart die niet was geactiveerd..

Nu flip ik hem dus want moest ik de kaart nu stopzetten ofzo? Deactiveren is toch hetzelfde als stopzetten?? En dit is toch alleen van belang als je hem hebt geactiveerd?

Hoop dat ik geen boete krijg van (nu) 800 euro!! :N

Thanks! *O*
ik zit een beetje met een zelfde probleem. alleen hier het verschil dat ik mijn kaart nooit gebruikt heb. Er was mij verteld dat ik er een persoonlijke OV-chipkaart van zou kunnen maken. ik heb dus even gekeken op die site onder mijn kaartgegevens en ik zie dat ik de volgende producten op mijn kaart heb staan:

1
2
3
4
5
6
Producten op uw kaart: 

Product   Status   Prijs ¤
Studenten OV-chipkaart week                            ¤0,00
Studentenkaart korting week                              ¤0,00
Totaal   2


Status van de producten is leeg en zoals ik al zei ik heb dat ding pas net uit de enveloppe gehaald.
na na na na na na na Badjasman!
pi_79203206
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

En als je nou op een station met poortjes komt?
Er zijn nog geen stations waar je alleen in of uit kunt via poortjes. Per slot van rekening reist de meerderheid van de treinreizigers nog niet met een OV-chipkaart.
pi_79203284
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:26 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.
En mocht je een ander "bewijs" willen: gewoon even inloggen op Mijn IB-groep en daar een printje maken van de pagina waarop staat dat je chipkaart geactiveerd is.
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:45:33 #95
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79203417
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:26 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Toen je hem ophaalde gaf dat apparaat de mogelijkheid om een bon te printen, en dan moest je wel op "ja" drukken. Dan rolde ie er gewoon uit, ook al is het niet helemaal vanzelf.
Nope Heb ik gedaan, kwam geen bon uit. Medewerker van AH zei dattie dat wel vaker deed was niks aan te doen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_79203631
Volgensmij heb ik ook geen brief gekregen. Wel een bonnetje, maar die heb ik al lang weggegooid .
Amen.
pi_79205112
Zoals zo velen heb ik ook nog steeds geen persoonlijke OV-Chipkaart ontvangen. Mijn tijdelijke is dus vandaag niet meer geldig, dus ik ben genoodzaakt kaartjes te kopen.

Ik heb een vraag over met korting reizen:
Nu mijn tijdelijke niet meer werkt en ik mijn defecte OV-chipkaart nog bewaard heb, is het mogelijk om met mijn papieren OV, (niet meer werkende) tijdelijk chipkaart en mijn (defecte) persoonlijke chipkaart op zak toch nog met de 40% korting te reizen ? Geldt dit tevens ook voor een roze buskaart ?

Tim
pi_79205236
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:28 schreef timhu het volgende:
Zoals zo velen heb ik ook nog steeds geen persoonlijke OV-Chipkaart ontvangen. Mijn tijdelijke is dus vandaag niet meer geldig, dus ik ben genoodzaakt kaartjes te kopen.

Ik heb een vraag over met korting reizen:
Nu mijn tijdelijke niet meer werkt en ik mijn defecte OV-chipkaart nog bewaard heb, is het mogelijk om met mijn papieren OV, (niet meer werkende) tijdelijk chipkaart en mijn (defecte) persoonlijke chipkaart op zak toch nog met de 40% korting te reizen ? Geldt dit tevens ook voor een roze buskaart ?

Tim
Nee. Als je een kaartje met korting hebt moet je alsnog de chipkaart aan de conducteur geven en die checkt dan of je inderdaad met korting mag reizen. In jouw geval is die kennelijk dus niet meer scanbaar en kunnen ze het niet meer checken. Aan je papieren kaart heb je niks meer.

Leuk systeem hè!

Als ik jou was zou ik even een printje maken van het bewijs dat de kaart ook daadwerkelijk geactiveerd is. Dan heb je in ieder geval iets.
Amen.
pi_79205465
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:31 schreef Jivis het volgende:

[..]

Nee. Als je een kaartje met korting hebt moet je alsnog de chipkaart aan de conducteur geven en die checkt dan of je inderdaad met korting mag reizen. In jouw geval is die kennelijk dus niet meer scanbaar en kunnen ze het niet meer checken. Aan je papieren kaart heb je niks meer.

Leuk systeem hè!

Als ik jou was zou ik even een printje maken van het bewijs dat de kaart ook daadwerkelijk geactiveerd is. Dan heb je in ieder geval iets.
Dat meen je niet! Bedankt voor de informatie.
Ik heb weer de pech dat mijn defecte persoonlijke OV-kaart vanaf het begin al helemaal niet werkte, dus ik heb ook geen bewijs van activatie wat een ramp dit allemaal!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:43:04 #100
133369 Jivis
Critikut
pi_79205658
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:37 schreef timhu het volgende:

[..]

Dat meen je niet! Bedankt voor de informatie.
Ik heb weer de pech dat mijn defecte persoonlijke OV-kaart vanaf het begin al helemaal niet werkte, dus ik heb ook geen bewijs van activatie wat een ramp dit allemaal!
Maar waarom heb je aan het begin geen nieuwe aangevraagd en de defecte opgestuurd? Of kreeg je toen die tijdelijke?
Amen.
pi_79206113
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:43 schreef Jivis het volgende:

[..]

Maar waarom heb je aan het begin geen nieuwe aangevraagd en de defecte opgestuurd? Of kreeg je toen die tijdelijke?
Ik heb dus ook een nieuwe aangevraagd, deze heb ik nog steeds niet binnen. Bij de aanvraag heb ik een tijdelijke als vervanging gekregen, en sindsdien wacht ik dus op mijn nieuwe.

Edit: er werd mij over de telefoon trouwens niets verteld over de defecte opsturen o.i.d., alleen maar dat ik op de website "vervangende chipkaart aanvragen" moest aanvinken.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:57:10 #102
133369 Jivis
Critikut
pi_79206347
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:52 schreef timhu het volgende:

[..]

Ik heb dus ook een nieuwe aangevraagd, deze heb ik nog steeds niet binnen. Bij de aanvraag heb ik een tijdelijke als vervanging gekregen, en sindsdien wacht ik dus op mijn nieuwe.

Edit: er werd mij over de telefoon trouwens niets verteld over de defecte opsturen o.i.d., alleen maar dat ik op de website "vervangende chipkaart aanvragen" moest aanvinken.
Okee, weet je trouwens ook of je defecte kaart in afwachting van je nieuwe geblokkeerd wordt of iets dergelijks?

Mijne doet het namelijk ook niet goed, maar werkt in de bus nog wel. Dus wil wel een nieuwe aanvragen, maar dan wil ik deze wel werkend houden .
Amen.
pi_79206573
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:57 schreef Jivis het volgende:

[..]

Okee, weet je trouwens ook of je defecte kaart in afwachting van je nieuwe geblokkeerd wordt of iets dergelijks?

Mijne doet het namelijk ook niet goed, maar werkt in de bus nog wel. Dus wil wel een nieuwe aanvragen, maar dan wil ik deze wel werkend houden .
Haha, logisch ;-) Alles wat werkt zou ik als ik jou was ook bewaren!
De telefoniste die ik sprak aan de telefoon heeft mijn defecte kaart voor mij geblokkeerd, ik denk zelf dat ze hier wel secuur en consequent in zijn, want ze vroeg 3 keer aan duidelijk aan mij: "Dus u weet nu echt zeker dat uw kaart defect is en dat u een nieuwe aan wilt vragen, dan kan ik de oude kaart blokkeren?".
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:07:20 #104
133369 Jivis
Critikut
pi_79206752
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef timhu het volgende:

[..]

Haha, logisch ;-) Alles wat werkt zou ik als ik jou was ook bewaren!
De telefoniste die ik sprak aan de telefoon heeft mijn defecte kaart voor mij geblokkeerd, ik denk zelf dat ze hier wel secuur en consequent in zijn, want ze vroeg 3 keer aan duidelijk aan mij: "Dus u weet nu echt zeker dat uw kaart defect is en dat u een nieuwe aan wilt vragen, dan kan ik de oude kaart blokkeren?".
Mooi, daar wou ik dus over bellen. Weet ik genoeg, ik houd deze kaart gewoon tot de zomer als er geen erg grote problemen ontstaan. Tegen die tijd vraag ik wel een nieuwe aan.
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:18:36 #105
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_79207149
Weer gebeld met de studentenlijn; "Ja uw reisproduct staat toch écht klaar! U hoeft het alleen maar op te halen!". Na tien (zo niet meer ) verschillende afhaalpunten éindelijk gelukt het toch op te halen.

Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
AFC AJAX
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:29:00 #106
133369 Jivis
Critikut
pi_79207533
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef msnk het volgende:
Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
Ja, lekker zijn die berichten inderdaad, als je zelf met zo'n kutkaart zit die half werkt. Als er constant nieuws verschijnt dat het "een groot succes" is worden de problemen natuurlijk nooit onderkend.

Alleen die overbelaste helpdesk bewijst toch al dat het echt niet snor zit met dit systeem?
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:33:47 #107
133369 Jivis
Critikut
pi_79207700
Ik post hier echt teveel trouwens.
Amen.
pi_79208097
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef msnk het volgende:
Weer gebeld met de studentenlijn; "Ja uw reisproduct staat toch écht klaar! U hoeft het alleen maar op te halen!". Na tien (zo niet meer ) verschillende afhaalpunten éindelijk gelukt het toch op te halen.

Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
Inderdaad, sommige instanties laten ons via de media doen geloven dat het allemaal een groot succes is. Feitelijk zijn er gewoon nog te veel problemen, en had het feest niet door onze strot gedrukt mogen worden.

Neem bijvoorbeeld de tijdelijke chipkaart. Deze is sinds vandaag niet meer bruikbaar terwijl de bedoeling van deze kaart zou moeten zijn om de afwachting van je goede kaart te overbruggen. Dit is opeens niet meer het geval, en er is geen tussenoplossing.
pi_79208843
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef Jivis het volgende:
Ik post hier echt teveel trouwens.
Nee hoor
Gelukkig hoef ik de komende weken vrij weinig te reizen, hopelijk krijg ik snel een nieuwe die mijn defecte vervangt.
pi_79209575
Het blijft geweldig om te zien dat van die ov checkers (waar je in en uit kunt checken) op de Boelelaan direct tegen de Vrije Universiteit van de 9 (1 checkt je saldo) er maar 1 werkt en daar komen de meeste mensen ook nog niet eens... en ze doen het al weken of wellicht zelfs paar maanden niet. En ik kom het regelmatig ook elders tegen. Naast dat, ook allemaal problemen over dat men meer pasjes heeft (terwijl het idee was voor alle OV 1 kaart te hebben, maar vervolgens zie je mensen met 5 pasjes in hun hand ze 1 voor 1 proberen), je kunt nog steeds makkelijk zwart rijden (gewoon achter iemand aan, en niet op bv centraal station want daar lopen beveiligers rond, alhoewel laatst iemand voor mij gewoon zo mee kon lopen en niemand die ingreep...), wordt nog steeds onterecht geld afgehaald, toeristen hebben de grootste problemen ermee, verschillende tarieven voor zowat elke mogelijke combinatie, etcetera.

Het is echt een schande dit OV systeem. Wie dit bedacht heeft moeten ze echt vervangen en snel andere maatregelen doorvoeren..
pi_79210655
Ik ging vanochtend goed voorbereid met mijn ov chipkaart (die het de ene keer wel doet en de andere keer niet volgens de verschillende conducteurs) naar Den Haag centraal. Ik had namelijk alle e-mails meegenomen met vragen aan de helpdesk en de antwoorden die ik terug had gekregen. Hierin stond onder andere dat de conducteurs niet goed om kunnen gaan met hun apparatuur en daarom de chipkaarten niet goed uitlezen. Verder had ik ook de brief meegenomen van ocwduo, waarin stond dat ik mijn reisproduct op 9 januari heb opgehaald. Helaas werd ik niet gecontroleerd . Daarom voor de terugweg even naar de NS servicebalie gegaan van Den Haag centraal laat die mevrouw zien dat er 2 producten opstaan:
Overige producten en Overige producten.
De mevrouw zegt dat het hiermee voor de conducteurs niet duidelijk is of de chipkaart geldig is....dus moet ik gaan bellen naar ocwduo om te vragen of ze de goeie producten klaar kunnen zetten en ik moest een kaartje kopen voor de terugreis aangezien ik vanaf vandaag een boete zou krijgen als dat ding niet werkt. Dus ik netjes een kaartje gekocht. Tijdens de controle op de terugweg laat ik dus mijn kaartje zien en vraag ik aan de conductrice of ze nog eens mijn ov chipkaart wilt uitlezen. Waarop ze zegt ja je chipkaart werkt gewoon Ik weet nu echt niet meer wat ik moet geloven....naar mijn mening word er binnen de NS met 2 maten gemeten.
pi_79210876
Die overige producten is juist goed volgens mij hoor, dat heb ik ook...

net even mijn kaart uitgelezen aan de automaat, en hij gaf ook nog tijdelijke producten aan
pi_79211141
Die "overige" zijn de 2 tijdelijke activaties, je tijdelijke week en weekend product.
Het zou helpen als alle instanties eens hetzelfde gingen communiceren over juist dit soort "problemen".
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:34:02 #114
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_79212889
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:48 schreef maartuh21 het volgende:
Ik ging vanochtend goed voorbereid met mijn ov chipkaart (die het de ene keer wel doet en de andere keer niet volgens de verschillende conducteurs) naar Den Haag centraal. Ik had namelijk alle e-mails meegenomen met vragen aan de helpdesk en de antwoorden die ik terug had gekregen. Hierin stond onder andere dat de conducteurs niet goed om kunnen gaan met hun apparatuur en daarom de chipkaarten niet goed uitlezen. Verder had ik ook de brief meegenomen van ocwduo, waarin stond dat ik mijn reisproduct op 9 januari heb opgehaald. Helaas werd ik niet gecontroleerd . Daarom voor de terugweg even naar de NS servicebalie gegaan van Den Haag centraal laat die mevrouw zien dat er 2 producten opstaan:
Overige producten en Overige producten.
De mevrouw zegt dat het hiermee voor de conducteurs niet duidelijk is of de chipkaart geldig is....dus moet ik gaan bellen naar ocwduo om te vragen of ze de goeie producten klaar kunnen zetten en ik moest een kaartje kopen voor de terugreis aangezien ik vanaf vandaag een boete zou krijgen als dat ding niet werkt. Dus ik netjes een kaartje gekocht. Tijdens de controle op de terugweg laat ik dus mijn kaartje zien en vraag ik aan de conductrice of ze nog eens mijn ov chipkaart wilt uitlezen. Waarop ze zegt ja je chipkaart werkt gewoon Ik weet nu echt niet meer wat ik moet geloven....naar mijn mening word er binnen de NS met 2 maten gemeten.
Sorry hoor, als je gewoon recht hebt op een OV dan snap ik echt niet dat je zo gek bent om een kaartje te gaan kopen. Als je dan een boete zou krijgen, dan kan je de conducteur gewoon die hele papierwinkel laten zien. Heeft ie dan nog het lef om hem uit te schrijven, dan kan je gewoon in beroep gaan.

Laat je niet verneuken!
pi_79215618
Mijn kaart is defect!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:46:01 #116
133369 Jivis
Critikut
pi_79216351
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:30 schreef Luutgaert het volgende:
Mijn kaart is defect!
Welcome to the club!
Amen.
pi_79219177
Bel ik de OV-klantenservice om ze eens flink de oren te wassen... Zit er een ontzettend behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Zeldzaam! (Dat soort mensen moet de NS ook eens aannemen, wordt het misschien ooit nog wat met dat kutbedrijfje).

Anyway: Ik vertelde hem mijn verhaal (NS kan mijn kaart niet lezen). Hij zuchtte eens diep, en vertelde mij dat er honderden studenten met dit probleem zitten én dat het voor de volle 100% aan de NS ligt!
Letterlijk citaten: "De NS verspreidt al maandenlang foutieve informatie over de OV-chipkaart" en "Wij vermoeden dat ze bij de NS gewoon niet weten hoe ze met het systeem moeten omgaan".

Hij verzekerde mij dat mijn activatie succesvol was, en dat het dus bij de NS ligt.
Verder zei hij dat ze me niks kunnen maken, omdat in het systeem staat dat ik 1 Februari jl. de kaart heb geactiveerd. Eventuele boetes kan ik dus terugclaimen.

Mijn tip dus, aan iedereen met hetzelfde probleem: betaal NIET meteen die boete. Gewoon klacht sturen naar NS, en wat ze ook zeggen: NIET betalen. In het systeem staat gewoon dat je hebt geactiveerd, daar kunnen ze niet omheen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:04:47 #118
133369 Jivis
Critikut
pi_79230841
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:08 schreef webfreak het volgende:
Bel ik de OV-klantenservice om ze eens flink de oren te wassen... Zit er een ontzettend behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Zeldzaam! (Dat soort mensen moet de NS ook eens aannemen, wordt het misschien ooit nog wat met dat kutbedrijfje).

Anyway: Ik vertelde hem mijn verhaal (NS kan mijn kaart niet lezen). Hij zuchtte eens diep, en vertelde mij dat er honderden studenten met dit probleem zitten én dat het voor de volle 100% aan de NS ligt!
Letterlijk citaten: "De NS verspreidt al maandenlang foutieve informatie over de OV-chipkaart" en "Wij vermoeden dat ze bij de NS gewoon niet weten hoe ze met het systeem moeten omgaan".

Hij verzekerde mij dat mijn activatie succesvol was, en dat het dus bij de NS ligt.
Verder zei hij dat ze me niks kunnen maken, omdat in het systeem staat dat ik 1 Februari jl. de kaart heb geactiveerd. Eventuele boetes kan ik dus terugclaimen.

Mijn tip dus, aan iedereen met hetzelfde probleem: betaal NIET meteen die boete. Gewoon klacht sturen naar NS, en wat ze ook zeggen: NIET betalen. In het systeem staat gewoon dat je hebt geactiveerd, daar kunnen ze niet omheen.
Eindelijk gerechtigheid . I'll keep it in mind. Heb sowieso altijd een printje van Mijn IB-groep in mijn tas met het bewijs dat ik gewoon geactiveerd heb .
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:12:36 #119
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79231274
ik ben benieuwd hoe het met mijn kaart zit. Ik heb er nog niet mee hoeven reizen gelukkig. Al zie ik er wel tegen aan
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_79233251
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:46 schreef Jivis het volgende:

[..]

Welcome to the club!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')