abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79172019
Ik zat vandaag in de tram en net een halte voor de halte waar ik wilde uitstappen kwamen er plotseling van die vervoersbewijs-controleurs binnenstappen. Ik bedacht mij toen dat ik niet had ingecheckt met mijn OV-studentenchipkaart. Gelukkig hadden ze geen tijd om mij te controleren omdat ik er de volgende halte uitging, maar ik zat wel even te denken: Wat als ze mijn chipkaart hadden gescand en geconstateert hadden dat ik niet was ingecheckt, zou ik dan ook een boete gekregen hebben? Als student mag je namelijk sowieso gratis gebruik maken van al het openbaar vervoer, en zolang je chipkaart gewoon geldig is moet het in principe niet uitmaken of je bent ingecheckt of niet.
  maandag 15 maart 2010 @ 15:48:20 #2
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_79172044
Ja.
Feyenoord Rotterdam
pi_79172102
Ja.
pi_79172112
Ja.
  maandag 15 maart 2010 @ 15:50:23 #5
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_79172132
Niet voor TS, voor de rest wel.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 15 maart 2010 @ 15:50:51 #6
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_79172154
Ja.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  maandag 15 maart 2010 @ 15:55:23 #7
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_79172357
Ik ga mee met de meerderheid en zeg ook ja
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_79172381
Als ze je scannen kunnen ze zien dat je:
  • Een abonnement hebt;
  • Je niet ingecheckt bent.

Men wilt graag dat je je incheckt, zodat men kan bijhouden waar je bent geweest en hoeveel mensen met het bepaalde vervoersmiddel reizen. Ik weet niet of ze het inmiddels verplicht gesteld hebben, en zo ja dan zou ik daar een bron van willen zien.
  •   FOK!Babe maandag 15 maart 2010 @ 15:56:18 #9
    166319 Ian_Nick
    You'll Never Find Me...
    pi_79172391
    Ik zeg: ja.
      maandag 15 maart 2010 @ 15:56:22 #10
    45180 Dennis_enzo
    Geen usericon nee
    pi_79172395
    Ja, mijn vader heeft het ook gehad met een OV jaarkaart. Hij heeft uiteindelijk geen boete gehad omdat hij boos wegliep, maar in principe heb je geen geldig vervoersbewijs als je niet incheckt en controleurs doen er heel moeilijk over. Het is technisch gezien helemaal niet nodig, maar het OV wil graag weten van en waar je heen reist. Big Brother is watching you.
    Ook geen sig dus
    pi_79172565
    In de trein niet, bus en metro wel geloof ik.
    U kunt hier adverteren voor maar ¤10 per maand. Neem contact op via PM.
    pi_79172600
    Ik zeg Nee, hoeft morgen pas officeel
      maandag 15 maart 2010 @ 16:03:14 #13
    -1 #ANONIEM
    Integere Lul
    pi_79172715
    De echte reden is (zeker jou als student) omdat ze willen checken of je echt ingechecked bent en of je wel het studentenreisproduct hebt opzitten.
    Nadat jouw recht op stufi en OV is te komen vervallen mag je je Studenten OV houden om hem te gebruiken als een persoonlijke OV-Chipkaart. Als je hem alleen maar hoeft te laten zien om te weten of je een student bent wordt het wel heel erg gemakkelijk om zo gratis te reizen.

[ Bericht 3% gewijzigd door o.us op 15-03-2010 16:03:49 ]
    Feyenoord Rotterdam
    pi_79172866
    ja.
    Ja doei.
    pi_79173219
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 16:00 schreef TwenteFC het volgende:
    Ik zeg Nee, hoeft morgen pas officeel
    Het juiste antwoord.
    Nieuw is niet altijd beter.
    pi_79173310
    Ze zullen je heus een boete geven omdat ze je graag willen kunnen volgen overal, maar in principe denk ik niet dat zo'n boete stand houdt als je het laat voorkomen.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      maandag 15 maart 2010 @ 16:15:57 #17
    294640 VivaLaHollandia
    http://www.truthtube.tv
    pi_79173311
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 15:56 schreef Dennis_enzo het volgende:
    Ja, mijn vader heeft het ook gehad met een OV jaarkaart. Hij heeft uiteindelijk geen boete gehad omdat hij boos wegliep, maar in principe heb je geen geldig vervoersbewijs als je niet incheckt en controleurs doen er heel moeilijk over. Het is technisch gezien helemaal niet nodig, maar het OV wil graag weten van en waar je heen reist. Big Brother is watching you.
    Ik wil graag dat het OV bedrijf die dingen niet van mij weet. Zal ik nu ook met een stapel bavianen en gewapende mafiosi controleurs en agenten gaan pesten?

Flikker op, het gaat ze toch geen druif aan waar ik heen ga?

En for that matter... lijkt het mij eigenlijk vreemd, want.... ik rijd normaal auto, maar stel dat ik nu met pech kom te staan, en ik wil met de bus oid. Dan moet ik toch ook gewoon een kaartje kunnen krijgen? Dat kaartje bevat mijn identiteit toch ook niet? En ik neem aan dat dat op de OV kaart van studenten wel zo is, niet?
    Arguing on the internet is like running in the special olympics; even if you win: you're still retarded...
    pi_79173355
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 16:03 schreef o.us het volgende:
    De echte reden is (zeker jou als student) omdat ze willen checken of je echt ingechecked bent en of je wel het studentenreisproduct hebt opzitten.
    Nadat jouw recht op stufi en OV is te komen vervallen mag je je Studenten OV houden om hem te gebruiken als een persoonlijke OV-Chipkaart. Als je hem alleen maar hoeft te laten zien om te weten of je een student bent wordt het wel heel erg gemakkelijk om zo gratis te reizen.
    Ze mogen van mij best even checken of de studentenreisproduct erop staat, deze staat er namelijk gewoon op. Maar of ik ingecheckt ben of niet, moet eigenlijk helemaal niet uitmaken, want of ik nou incheck of niet, ik betaal toch niet voor mijn vervoer. En die controle is er om mensen die niet betalen aan te pakken, lijkt me.
      maandag 15 maart 2010 @ 16:16:46 #19
    294640 VivaLaHollandia
    http://www.truthtube.tv
    pi_79173356
    quote:
    ah zo
    Arguing on the internet is like running in the special olympics; even if you win: you're still retarded...
    pi_79173420
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 16:16 schreef VliegVlieg het volgende:

[..]

Ze mogen van mij best even checken of de studentenreisproduct erop staat, deze staat er namelijk gewoon op. Maar of ik ingecheckt ben of niet, moet eigenlijk doordeweeks helemaal niet uitmaken, want of ik nou incheck of niet, ik betaal toch niet voor mijn vervoer. En die controle is er om mensen die niet betalen aan te pakken, lijkt me.
    niet zo janken en gewoon in- en uitchecken.. je went er vanzelf aan.
    Ja doei.
    pi_79173723
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 16:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

niet zo janken en gewoon in- en uitchecken.. je went er vanzelf aan.
    Probeer anders wat meer inhoudelijk te reageren in plaats van zulke stupide reacties te plaatsen. Het probleem hier is niet dat ik niet wil inchecken, maar of ik een boete riskeer als ik dat bijvoorbeeld een keertje vergeet te doen.
    pi_79173745
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 16:06 schreef motorbloempje het volgende:
    ja.
    Ja doei.
      maandag 15 maart 2010 @ 16:30:22 #23
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_79174036
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 15:55 schreef Boschkabouter het volgende:
    Men wil graag dat...
    quote:
    Dat heeft er niets mee te maken. Wanneer ze jouw OV-Chipkaart controleren door hem met hun eigen apparaatje te scannen, kunnen ze precies zien of jouw studentenreisproduct er op zit en of deze nog actief is, ongeacht of je nu ingechecked hebt of niet. Het gaat puur en alleen om het verzamelen van (niet-persoonlijke) reizigersdata.

De meeste grote vervoerders hebben inderdaad aangekondigd dat het verplicht is om in te checken, ook met een abonnement, en dat er een boete gegeven zal worden als je niet hebt ingechecked - het is echter maar zeer de vraag in hoeverre dit stand gaat houden mocht iemand er ooit daadwerkelijk een rechtszaak over aanspannen.
    pi_79174220
    Ja
    pi_79174327
    De reden dat de controleur mij dus een boete geeft, is dus puur omdat ze mijn "reizigersdata" niet kunnen inzien als ik niet ben ingechecked?

Beetje triest vinden jullie niet? Iedereen zit wel Ja en Ja te roepen boven mij, maar als het er daadwerkelijk op aankomt dat ze je een boete geven, vraag ik me wel af hoe je reageert. Ik vind het absurd.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')