Ik wil graag dat het OV bedrijf die dingen niet van mij weet. Zal ik nu ook met een stapel bavianen en gewapende mafiosi controleurs en agenten gaan pesten?quote:Op maandag 15 maart 2010 15:56 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ja, mijn vader heeft het ook gehad met een OV jaarkaart. Hij heeft uiteindelijk geen boete gehad omdat hij boos wegliep, maar in principe heb je geen geldig vervoersbewijs als je niet incheckt en controleurs doen er heel moeilijk over. Het is technisch gezien helemaal niet nodig, maar het OV wil graag weten van en waar je heen reist. Big Brother is watching you.
Ze mogen van mij best even checken of de studentenreisproduct erop staat, deze staat er namelijk gewoon op. Maar of ik ingecheckt ben of niet, moet eigenlijk helemaal niet uitmaken, want of ik nou incheck of niet, ik betaal toch niet voor mijn vervoer. En die controle is er om mensen die niet betalen aan te pakken, lijkt me.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:03 schreef o.us het volgende:
De echte reden is (zeker jou als student) omdat ze willen checken of je echt ingechecked bent en of je wel het studentenreisproduct hebt opzitten.
Nadat jouw recht op stufi en OV is te komen vervallen mag je je Studenten OV houden om hem te gebruiken als een persoonlijke OV-Chipkaart. Als je hem alleen maar hoeft te laten zien om te weten of je een student bent wordt het wel heel erg gemakkelijk om zo gratis te reizen.
ah zoquote:Op maandag 15 maart 2010 16:03 schreef o.us het volgende:
De echte reden is (zeker jou als student) omdat ze willen checken of je echt ingechecked bent en of je wel het studentenreisproduct hebt opzitten.
Nadat jouw recht op stufi en OV is te komen vervallen mag je je Studenten OV houden om hem te gebruiken als een persoonlijke OV-Chipkaart. Als je hem alleen maar hoeft te laten zien om te weten of je een student bent wordt het wel heel erg gemakkelijk om zo gratis te reizen.
niet zo janken en gewoon in- en uitchecken.. je went er vanzelf aan.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:16 schreef VliegVlieg het volgende:
[..]
Ze mogen van mij best even checken of de studentenreisproduct erop staat, deze staat er namelijk gewoon op. Maar of ik ingecheckt ben of niet, moet eigenlijk doordeweeks helemaal niet uitmaken, want of ik nou incheck of niet, ik betaal toch niet voor mijn vervoer. En die controle is er om mensen die niet betalen aan te pakken, lijkt me.
Probeer anders wat meer inhoudelijk te reageren in plaats van zulke stupide reacties te plaatsen. Het probleem hier is niet dat ik niet wil inchecken, maar of ik een boete riskeer als ik dat bijvoorbeeld een keertje vergeet te doen.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
niet zo janken en gewoon in- en uitchecken.. je went er vanzelf aan.
quote:Op maandag 15 maart 2010 15:55 schreef Boschkabouter het volgende:
Men wil graag dat...
Dat heeft er niets mee te maken. Wanneer ze jouw OV-Chipkaart controleren door hem met hun eigen apparaatje te scannen, kunnen ze precies zien of jouw studentenreisproduct er op zit en of deze nog actief is, ongeacht of je nu ingechecked hebt of niet. Het gaat puur en alleen om het verzamelen van (niet-persoonlijke) reizigersdata.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:03 schreef o.us het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |