opbiechten vreemdgaan?quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:35 schreef madrepuzza het volgende:
Ik zit met een probleem. Ik heb nu al 2,5 jaar een vriendje die ik echt heel leuk vind maar nu ging ik laatst een weekend weg met wat vriendinnen. Die avond veel wijntjes gedronken en bij het stappen op de dansvloer kwam ik een jongen tegen. Na wat gepraat te hebben gingen we dansen waarbij ik dacht dat dit toch niet uitmaakte.
Uiteindelijk zijn we dus in bed beland en hebben we het gedaan. Nu heb ik mijn andere vriendinnen op het hart gedrukt o niks te vertellen maar moet ik het voor me houden of tegen mijn vriendje zeggen. Ik ben bang dat hij het aan me ziet.
Dus dat.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:04 schreef Beaudelaire het volgende:
Jij bent echt dom.
Wees een wijf en zeg het tegen hem. Ik hoop dat hij je nooit meer wil zien.
Ja dat, sms hem anders even: "trouwens, ik wil het niet uitmaken, misschien jij wel"quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:03 schreef kahlie het volgende:
Oei, dat vind ik wel lullig hoor, dat hij nu zo in de spanning zit. Had je niet kunnen zeggen dat je het niet wilde uitmaken?
Ik ga dit toch niet via de telefoon vertellen.........quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:04 schreef Beaudelaire het volgende:
Jij bent echt dom.
Wees een wijf en zeg het tegen hem. Ik hoop dat hij je nooit meer wil zien.
dat, al vind ik het belangrijk genoeg om het eigenlijk zo snel mogelijk te vertellen, vriendje zit natuurlijk allerlei verhalen te verzinnen waarvan een gedeelte dus misschien wel waar is...quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:09 schreef Beaudelaire het volgende:
Terecht dat je het hem in zijn gezicht verteld.
Klopt, misschien had TS beter pas morgenavond kunnen zeggen dat er iets was.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:13 schreef Re het volgende:
[..]
dat, al vind ik het belangrijk genoeg om het eigenlijk zo snel mogelijk te vertellen, vriendje zit natuurlijk allerlei verhalen te verzinnen waarvan een gedeelte dus misschien wel waar is...
Persoonlijk vertellen is wel zo respectvol ja, nu dat je al zo respectloos ben geweest. Maar door een gesprek te beginnen met: "Ik moet met je praten", lijkt het gelijk alsof je het uit wil maken, dat snap je zelf toch ook wel? De situatie is al niet fair ten opzichte van je vriend, want je bent vreemd gegaan, maar nu maak je het gewoon nog erger voor hem... Ik vind het niet kies.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:08 schreef madrepuzza het volgende:
Ik ga dit toch niet via de telefoon vertellen.........Dit moet je doen als ik hem recht in de ogen kan kijken. Snap het probleem daar niet van.
En begon verkeerd, ik denk dat hij in spanning zit tot morgenavond.
gelul, alleen haar vriendinnen weten het.. en fokquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:15 schreef Torrio het volgende:
En ook wel sneu dat het vriendje 1 van de laatste personen is die het daadwerkelijk te weten komt
Geloof me, als ik erachter zou komen dat een heel forum (en niet de kleinste) mee heeft mogen genieten van het slippertje van m'n vriendin en de gevolgen ervan, dat het me niet blijer maaktquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:17 schreef Devvie het volgende:
[..]
gelul, alleen haar vriendinnen weten het.. en fok
fok telt neit mee
waarschijnlijk zit ie niet op fok anders zou ze het niet hier neerzettenquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:18 schreef Torrio het volgende:
[..]
Geloof me, als ik erachter zou komen dat een heel forum (en niet de kleinste) mee heeft mogen genieten van het slippertje van m'n vriendin en de gevolgen ervan, dat het me niet blijer maakt
Ik belde toch om te kijken of het vanavond kon. Niet tactvol maar daar ben ik blijkbaar niet goed in heb ik wel door.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:14 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Klopt, misschien had TS beter pas morgenavond kunnen zeggen dat er iets was.
Hij gaat hoe dan ook een kuttijd tegemoet, dan kan dat dagje spanning er ook nog wel bij.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:02 schreef madrepuzza het volgende:
Voor de mensen die niet weten waar het over gaat:
[..]
opbiechten vreemdgaan?
Is snel gegaan dat topic zeg. Ik kan niet alles meer beantwoorden maar wil even duidelijk maken dat ik wel met condoom sex heb gehad dus sowieso geen soa's opgelopen of andere verhalen die ik tussendoor lees. Maakt het natuurlijk niet minder erg..
Hele dag op school er niet met mijn hoofd bij. Uiteindelijk net om 4 uur dan toch mijn vriendje maar gebeld. Eerst gewoon gevraagd hoe het gaat enzo en toen gezegd dat ik met hem wou praten. Was even stil aan de andere kant en daarna met wat bange stem meteen vragen waarover en alles. Ik heb maar gezegd dat ik het pas vertel als ik hem echt zie. Vanavond kon die helaas niet dus nu kom ik morgenavond bij hem langs om te praten. Baal er wel van want nu zit hij tot morgen in spanning over waar het over zal gaan of dat ik het uit wil maken of dergelijke.
Dat maakt het er niet minder om. De vuile was buiten hangen is nooit goed te pratenquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:20 schreef Devvie het volgende:
[..]
waarschijnlijk zit ie niet op fok anders zou ze het niet hier neerzetten
Jij dacht dat we lief gingen doen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:20 schreef madrepuzza het volgende:
[..]
Ik belde toch om te kijken of het vanavond kon. Niet tactvol maar daar ben ik blijkbaar niet goed in heb ik wel door.
Maar al die harde reacties hier heb ik ook weinig aan..
Had allemaal dingen bedacht die ik via telefoon ging zeggen maar klapte dicht dus morgen even afwachten. Hoe te beginnen vind ik nogsteeds raar. Kom ik binnen en dan meteen biechten enzo..quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:21 schreef Xennia het volgende:
[..]
Hij gaat hoe dan ook een kuttijd tegemoet, dan kan dat dagje spanning er ook nog wel bij.
Ik vind wel dat je het telefoongesprek netjes hebt aangepakt. Wat ga je hem zeggen als hij vraagt waarom je vreemd bent gegaan?
ik 19, hij 20.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:24 schreef Torrio het volgende:
TS, mag ik vragen hoe oud jij en/of je vriendje zijn?
Ja. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en zo. Bovendien gaat hij toch al van het ergste uit.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:25 schreef madrepuzza het volgende:
[..]
Had allemaal dingen bedacht die ik via telefoon ging zeggen maar klapte dicht dus morgen even afwachten. Hoe te beginnen vind ik nogsteeds raar. Kom ik binnen en dan meteen biechten enzo..
Eerst nog even met hem seksenquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:25 schreef madrepuzza het volgende:
[..]
Had allemaal dingen bedacht die ik via telefoon ging zeggen maar klapte dicht dus morgen even afwachten. Hoe te beginnen vind ik nogsteeds raar. Kom ik binnen en dan meteen biechten enzo..
Groot gelijk, dit via de telefoon zeggen is nog lulliger. Je had alleen misschien kunnen proberen om te zeggen "ik moet je echt eerder zien" ofzo.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:08 schreef madrepuzza het volgende:
[..]
Ik ga dit toch niet via de telefoon vertellen.........Dit moet je doen als ik hem recht in de ogen kan kijken. Snap het probleem daar niet van.
En begon verkeerd, ik denk dat hij in spanning zit tot morgenavond.
Jij bent logisch, mensen zitten in verdriet en problemen en jij denkt lekker aan jezelf wanneer je hoort wat er gebeurt, komop zeg, zoek een leven.quote:
quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:33 schreef delano.888 het volgende:
n jij denkt lekker aan jezelf wanneer je hoort wat er gebeurt
Dat kan je verwachten als je zulke dingen op Fok! postquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jij bent logisch, mensen zitten in verdriet en problemen en jij denkt lekker aan jezelf wanneer je hoort wat er gebeurt, komop zeg, zoek een leven.
quote:
quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jij bent logisch, mensen zitten in verdriet en problemen en jij denkt lekker aan jezelf wanneer je hoort wat er gebeurt, komop zeg, zoek een leven.
Nou, heb vooral medelijden met die vriendquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
dat wordt morgen weer een kut dag voor je :p
Ik moet zeggen dat ik er wel respect voor heb als je het opbiecht. Zou je bij mij wel pluspunten mee scoren, al weet ik niet of ik m'n beslissing zou veranderen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:25 schreef madrepuzza het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:15 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nou, heb vooral medelijden met die vriend
Mooie samenvattingquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:41 schreef -XX- het volgende:
Gewoon mee kappen. Relatie zat toch al niet goed. Anders had je niet vreemdgegaan, met of zonder alcohol. Dikke care....komt op hetzelfde neer.
[..]
Dat dus.
Maar toch, voor hem nog genoeg vrouwen die wel trouw zijn.
Dat deed mijn vriendin dus ook es. Met een geschokt gezicht: "Er is iets gebeurt.... *stilte* maar dat vertel ik je later wel." Dan ga je je natuurlijk vanalles in je hoofd halen. Uiteindelijk was het iets vreselijk triviaalsquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:02 schreef madrepuzza het volgende:
Eerst gewoon gevraagd hoe het gaat enzo en toen gezegd dat ik met hem wou praten. Was even stil aan de andere kant en daarna met wat bange stem meteen vragen waarover en alles. Ik heb maar gezegd dat ik het pas vertel als ik hem echt zie.
dat dacht iemand bij mij ook te denkenquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:20 schreef Devvie het volgende:
[..]
waarschijnlijk zit ie niet op fok anders zou ze het niet hier neerzetten
En als hij hier wel komt is de kans ook nog groot dat hij dit topic überhaupt niet ziet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:36 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
dat dacht iemand bij mij ook te denken
Ik open een topic of Fok!quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:05 schreef MCH het volgende:
Wat was je gevoel toen je die ochtend weer wakker werd?
Shit shit shitquote:Op woensdag 10 maart 2010 23:05 schreef MCH het volgende:
Wat was je gevoel toen je die ochtend weer wakker werd?
Ik zou er iig niet omheen draaien! Zeg zodra hij zit (of wat dan ook) gewoon: "Ik ben vreemd gegaan". Dan heb jij niet de kans om excuses te maken van tevoren en gaat hij ook zelf geen rare dingen bedenken. Zo van: als je begint met een dansvloer verhaal over flirten en weet ik veel wat, dan kan hij of voortijdig al conclusies trekken of hoop koesteren dat het bij een kusje is gebleven o.i.d. en dat is alleen maar pijnlijker.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:25 schreef madrepuzza het volgende:
Is gewoon zonde dat je een relatie van 2,5 jaar in 1 avond weggooit. Ik heb dit ook meegemaakt (ook na 2,5 jaar) en heb het haar nooit kunnen vergeven. Nog wel een paar jaar aangemodderd, maar het werd nooit meer als before.quote:
Wat ik ga zeggen waarom.. dan kan ik gaan liegen maar weet het gewoon niet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:47 schreef Xennia het volgende:
Maar wat ga je nou zeggen als hij vraagt waarom je vreemd bent gegaan?
En als hij vraagt hoe hij er zeker van kan zijn dat het niet nog eens gebeurt, als hij je al wil vergeven?
Wil jij uberhaupt verder?
DAT dus!!quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:30 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Vertrouwen was gewoon 1 klap compleet weg, en dat zal jouw vriendje waarschijnlijk ook zo ervaren. Accepteer de consequenties die je vriend er misschien aan zal verbinden, en laat dit een harde les voor je wezen.
En doe zoiets nooit meer. Je kan hier iemand heel veel pijn mee doen. Ook jezelf. Enige lichtpuntje in jouw verhaaltje is dat je tenminste wel de ballen heb om hem de waarheid te vertellen. Daar heb ik een jaar lang naar moeten gissen (had vermoedens, maar werd altijd ontkent)
Dat is ook smerig! Dat je eigenlijk een jaar in onzekerheid zit ( zo mag je het wel noemen toch? ) maar het is wel herkenbaar!quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:30 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Is gewoon zonde dat je een relatie van 2,5 jaar in 1 avond weggooit. Ik heb dit ook meegemaakt (ook na 2,5 jaar) en heb het haar nooit kunnen vergeven. Nog wel een paar jaar aangemodderd, maar het werd nooit meer als before.
Vertrouwen was gewoon 1 klap compleet weg, en dat zal jouw vriendje waarschijnlijk ook zo ervaren. Accepteer de consequenties die je vriend er misschien aan zal verbinden, en laat dit een harde les voor je wezen.
En doe zoiets nooit meer. Je kan hier iemand heel veel pijn mee doen. Ook jezelf. Enige lichtpuntje in jouw verhaaltje is dat je tenminste wel de ballen heb om hem de waarheid te vertellen. Daar heb ik een jaar lang naar moeten gissen (had vermoedens, maar werd altijd ontkent)
Best 'grappig' dat je niet weet waarom je vreemd ben gegaan...quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:53 schreef madrepuzza het volgende:
[..]
Wat ik ga zeggen waarom.. dan kan ik gaan liegen maar weet het gewoon niet.
Ik wil sowieso verder mits de verhoudingen nog goed liggen hierna. Misschien na een pauze.. misschien kapt hij er meteen mee wat ik ook zal begrijpen..
Nee, wat toch een bepaalde beperktheid uitstraald. Ik wil het niet al te zeer relativeren, maar wat betekent seks voor jou? Waarom exact is het zo vreselijk je vriendin in je hoofd het te zien doen met een ander? Is seks omgeven door liefde, heb je het nooit kunnen doen met iemand die niets tot weinig voor je betekende? Bevredig je jezelf?quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:53 schreef Equites het volgende:
Je vriendin die gebald is door een andere gozer zonder dat jij het wist. Kan het nog erger? Voor mij is het dan gelijk over en uit, het vertrouwen is weg en zal nooit meer terug komen. Sowieso snap ik niet dat je dit je vriendje aan kan doen, blijkbaar zat je relatie al niet meer goed. Echt geen respect voor vreemdgangers.
Iedereen heeft er goede antwoorden op maar jouw mislukte referentiekader bestempelt het niet als goed. Je leeft in de waan dat je logisch bent (en ik maak uit je posts op dat je dit wss als je meest waardevolle eigenschap ziet dus iedereen die je daarop (terecht) aanvalt krijgt een heleboel weggerationaliseer en drogredenen over zich heen). Ik krijg letterlijk dagelijks achterlijke figuren zoals jij over de vloer (90% heeft een pervasieve ontwikkelingsstoornis) en het is gewoon een tevergeefse strijd; je bent gewoon verpest.quote:Niemand heeft daar op dit soort fora een goed antwoord op.
Je toetsenbord is stuk!!!quote:Op donderdag 11 maart 2010 08:19 schreef Re het volgende:
en als virebdje vanavond het gewoon accepteerd een verder wil.... dan ben ik ook wel ineens benieuwd naar de reacties hier
Ben ik ook benieuwd naar; de meesten zouden het denk ik knap van die jongen vinden omdat ze het zelf nooit zouden doen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 08:19 schreef Re het volgende:
en als vriendje vanavond het gewoon accepteert een verder wil.... dan ben ik ook wel ineens benieuwd naar de reacties hier
Volgens mij is het anders heel simpel toe te schrijven aan de angst dat je partner het bij een ander beter zal hebben en dientengevolge bij je weg zal gaan. Niets anders dan dat.quote:Op donderdag 11 maart 2010 01:34 schreef Taurus het volgende:
Dat soort vragen kun je jezelf stellen als je over deze materie nadenkt. Waarom is vreemdgaan in werkelijkheid zo erg, en nu niet met lege leuzen aankomen als 'omdat vertrouwen zo belangrijk is in onze relatie', waarom, waarom wil ik weten. Niemand heeft daar op dit soort fora een goed antwoord op.
Als ik het goed heb begrepen wel ja. Nu maar hopen dat TS daar dan weer verslag van komt uitbrengen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:10 schreef controlaltdelete het volgende:
en...? Effe snel doorgelezen, gaat hij vanavond dus pas horen dat ze gebatst heeft met een andere gozer?
Jij bent er toch ook weer?quote:Op donderdag 11 maart 2010 03:08 schreef Armoed het volgende:
Erfrechtelijke tvp.
En tering daar is Taurus weer
[..]
Iedereen heeft er goede antwoorden op maar jouw mislukte referentiekader bestempelt het niet als goed. Je leeft in de waan dat je logisch bent (en ik maak uit je posts op dat je dit wss als je meest waardevolle eigenschap ziet dus iedereen die je daarop (terecht) aanvalt krijgt een heleboel weggerationaliseer en drogredenen over zich heen). Ik krijg letterlijk dagelijks achterlijke figuren zoals jij over de vloer (90% heeft een pervasieve ontwikkelingsstoornis) en het is gewoon een tevergeefse strijd; je bent gewoon verpest.
Jij met je brute deductische vermogen zal zich dan vast wel afvragen waarom ik dit dan typ als het toch tevergeefs is. Dat is zodat iedereen kan zien dat reageren op jou nutteloos is, hopelijk gaat deze topic dan nog een constructieve kant op.
Best mooi als iemand daar niet of minder bang voor is dan, vind ik.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:12 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Volgens mij is het anders heel simpel toe te schrijven aan de angst dat je partner het bij een ander beter zal hebben en dientengevolge bij je weg zal gaan. Niets anders dan dat.
Ik vind het nogal kort door de bocht om het toe te schrijven aan een zogenoemd gebrek aan zelfvertrouwen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:12 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Volgens mij is het anders heel simpel toe te schrijven aan de angst dat je partner het bij een ander beter zal hebben en dientengevolge bij je weg zal gaan. Niets anders dan dat.
Schrijf het dan aan iets anders toe..quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:43 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Ik vind het nogal kort door de bocht om het toe te schrijven aan een zogenoemd gebrek aan zelfvertrouwen.
Maar goed, ieder zijn mening.
Hah, dit is zo'n beetje de eerste reactie die ik van je lees, waar ik me wel redelijk in kan vinden.quote:Op donderdag 11 maart 2010 01:34 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, wat toch een bepaalde beperktheid uitstraald. Ik wil het niet al te zeer relativeren, maar wat betekent seks voor jou? Waarom exact is het zo vreselijk je vriendin in je hoofd het te zien doen met een ander? Is seks omgeven door liefde, heb je het nooit kunnen doen met iemand die niets tot weinig voor je betekende? Bevredig je jezelf?
Dat soort vragen kun je jezelf stellen als je over deze materie nadenkt. Waarom is vreemdgaan in werkelijkheid zo erg, en nu niet met lege leuzen aankomen als 'omdat vertrouwen zo belangrijk is in onze relatie', waarom, waarom wil ik weten. Niemand heeft daar op dit soort fora een goed antwoord op. Het is namelijk een verzonnen norm in onze maatschappij. Niet lelijk hoor, we willen immers alles voor onszelf en als we dat erkennen is monogamie en het offer jezelf exclusief tot je geliefde te bewaren een mooi streven, maar het slaat natuurlijk drie keer nergens op.
Voor mij betekent het althans niet direct 'en daar is het gat van de deur', ik wil de motivatie van het vreemdgaan weten. Dat interesseer me zelfs best wel, zeker als het om iemand gaat om wie ik al jaren geef. Mensen die zo strikt leven onder de regels 'vreemdgaan is wegwezen' zonder enige motivatie, maar slechts gebaseerd op normen opgegeven door opvoeding/maatschappelijke norm vind ik ernstig beperkt.
Hetzelfde als wat de meeste andere mensen erover te zeggen hebben. Ik ben voor trouw en monogamie in een relatie (waar heb je anders een relatie voor?), met dat opzicht zou ik ook een relatie zitten en dan verwacht ik dus geen vreemdgaan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Schrijf het dan aan iets anders toe..
Haha, ik niet hoor. Ik geef alleen antwoord op Taurus' vraag. Er zullen altijd mensen zijn die het wel acceptabel vinden, ieder zijn ding. Ik hoor er niet bij.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:03 schreef controlaltdelete het volgende:
Stelen is ook not done. Maar als niemand het merkt of er last van heeft dan moet het kunnen, is toch ongeveer dezelfde redenatie als van Taurus.
Maar we gaan toch niet alweer de psychologie proberen te achterhalen waarom mensen over het algemeen vreemdgaan not acceptable vinden?
Maar dit is toch nog steeds geen antwoord op de vraag 'waarom is vreemdgaan zo erg'? Je zegt nu eigenlijk 'ten eerste omdat iedereen dat erg vindt', en ten tweede 'een relatie is gewoon trouw en monogamie, dat is gewoon zo'. Een beetje dat niveau, zeg maar. Ik kan die vraag tussen haakjes wel beantwoorden hoor, waar heb je anders een relatie voor? Omdat je het samen heel goed kan vinden en leuk hebt en elkaar vaak wilt zien, kinderen wilt samen of wil samenwonen, omdat je elkaar geestelijk en lichamelijk verrijkt? Bij al deze kwaliteiten hoeft helemaal geen monogamie of trouw te komen kijken.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:54 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Hetzelfde als wat de meeste andere mensen erover te zeggen hebben. Ik ben voor trouw en monogamie in een relatie (waar heb je anders een relatie voor?), met dat opzicht zou ik ook een relatie zitten en dan verwacht ik dus geen vreemdgaan.
Als het al zou gebeuren, dan wil ik het te horen krijgen. Ik wil zelf bepalen wat ik ervan vind, dat hoeft mijn vriend niet voor mij te doen.
Ik noem het niets, en het is ook hoe de meeste mensen wat betreft relaties in elkaar zitten. Het is alleen nog steeds niet helemaal duidelijk waarom hetquote:En ja, mijn vertrouwen zou te zeer beschadigd zijn om dan nog verder te kunnen. Ik ben van mening dat ik genoeg te geven heb en als je tekort komt dan moet je zo eerlijk zijn om dat aan te geven. Openheid en vertrouwen in een relatie.
Als een jongen niet genoeg zou hebben aan wat ik te geven heb, dan zeg ik.
Noem het ouderwets, preuts, moralistisch, whatever, maar dat is hoe ik in elkaar zit.
Hmmmm. Waarom vind je dat 'mooi'? Als je echt van iemand houdt, dan vind ik het niet zo vreemd dat je last krijgt van verlatingsangst als je geliefde het nodig vindt om zijn piem0l ook in andere vrouwen te stoppen. (Of in het geval van TS, zich hiervoor open te stellenquote:Op donderdag 11 maart 2010 10:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Best mooi als iemand daar niet of minder bang voor is dan, vind ik.
Natuurlijk wil die dat niet. Dat zou ik ook niet normaal vinden. Ik geef toe dat ik lieg, en dat het egoistisch van mij is dat achter te houden. Ik vind dat alleen niet erg, dat is het verschil. Waar iedereen hier gelijk over zijn schoenen struikelt mij voor vanalles uit te maken met zo'n mening haal ik mijn schouders op bij het idee dat ik wel eens lieg. Ik ben er overigens van overtuigd dat iedereen wel liegt over bepaalde zaken, maar daarnaast zie ik ook niet in waarom ik niet zou moeten liegen als het een hoger doel dient. Van wie of wat dat niet mag, bedoel ik. Dat bepaal ik helemaal zelf, hoe ik met dit leven om ga, lijkt me.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:54 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Hah, dit is zo'n beetje de eerste reactie die ik van je lees, waar ik me wel redelijk in kan vinden.
Vreemdgaan hoeft niet "het einde" te zijn. Maar dan moet je wel het lef hebben er eerlijk over te zijn en die afweging samen te maken. Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik daar oneerlijk over ben. Jij misschien wel, maar denk dan aan de ander. Wil die ook dat je dingen achterhoudt? (zo ja, prima, maar ik denk niet dat er die veel zijn)
Er is geen risico. Als er wel een risico is zou ik het vertellen. Ik wil niet dat hij er via een ander achter komt. Maar dat zinnetje 'denk ik dat het gewoon van respect getuigt als je het vertelt' is weer interessant, vooral dat woordje 'gewoon'. Dat is 'gewoon' ja omdat we op deze manier denken al van kinds af aan gewend zijn en je die 'regel' om je heen hoort. Maar als ik nou zeg: ik vind het van respect getuigen als ik mijn vergissing voor me hou om hem verdriet te besparen (en ja, in de eerste plaats natuurlijk om mezelf verdriet te besparen, egoisme, heb ik al toegegeven), we hebben het namelijk zo fijn dat ik zeker weet dat hij het prettiger vindt zo door te leven dan zijn leven in een klap een deuk te geven met mijn opbiechting. Dan vind ik dat ook heel plausibel klinken. Het is niet wat jij zou doen, prima, maar het getuigt wat mij betreft van minstens net zo veel 'respect'.quote:Behalve dat er altijd 'n risico is dat het uitkomt (als het toch aan je te zien is of als de persoon waarmee je vreemdging of iemand anders gaat praten) of dat je partner iets vermoedt (zonder dat je 't weet... denk maar niet dat je zulke dingen 100% kunt verbergen), denk ik dat het gewoon van respect getuigt als je de ander zulke dingen vertelt. Doen alsof het niet gebeurd is, verhoogt de kans op herhaling, is respectloos naar je partner toe en zorgt voor veel grotere problemen als de ander iets merkt (en dat kun je niet uitsluiten, ook al denk je van wel).
Volgens mij is het niets anders dan natuurlijk om die angst te hebben, het zit in onze aard denk ik.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:41 schreef Taurus het volgende:
Best mooi als iemand daar niet of minder bang voor is dan, vind ik.
Ja het is allemaal heel mooi dat jij dat zo zou willen, maar dat gebeurt dus in de praktijk maar zelden. Mensen gaan vreemd omdat daar de opening voor ontstaat, omdat er sleur ontstaat, omdat er niet meer gepraat wordt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:54 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Hetzelfde als wat de meeste andere mensen erover te zeggen hebben. Ik ben voor trouw en monogamie in een relatie (waar heb je anders een relatie voor?), met dat opzicht zou ik ook een relatie zitten en dan verwacht ik dus geen vreemdgaan.
Als het al zou gebeuren, dan wil ik het te horen krijgen. Ik wil zelf bepalen wat ik ervan vind, dat hoeft mijn vriend niet voor mij te doen.
Als ik het goed begreep is TS 19 of zo. Leeftijd speelt hierin wel een rol denk ik.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:08 schreef conleche het volgende:
Ik vraag me af waar de rem van TS zit. Dat vreemdgaan ging wel heul makkelijk. Dat dansvloer----->sex hebben met iemand. Ergens op weg daar naar toe had er een stemmetje moeten klinken: 'niet zo'n goed idee dit misschien......'
Nou, dan ben ik misschien maar in de minderheid qua niet vreemdgaan enzo. Jij denkt zus en ik denk zoquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:27 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Volgens mij is het niets anders dan natuurlijk om die angst te hebben, het zit in onze aard denk ik.
[..]
Ja het is allemaal heel mooi dat jij dat zo zou willen, maar dat gebeurt dus in de praktijk maar zelden. Mensen gaan vreemd omdat daar de opening voor ontstaat, omdat er sleur ontstaat, omdat er niet meer gepraat wordt.
Wat de reden ook is, mensen gaan vreemd, al zo lang als het concept 'relatie' bestaat. Ik beweer dus dat iedereen dit op enig level wel weet, maar niet wil, en dus vanuit die angst gaat redeneren.
Het getuigt van respect naar hem toe om hem iets niet te vertellen wat hij wel zou willen weten, al geef je toe dat het egoïstisch en leugenachtig is? Die dingen rijmen niet met elkaar hoor. Je mag vinden wat je wil, maar doe dan niet alsof het van respect getuigt. Het getuigt van lafheid en kortzichtigheid. Jij dénkt dat er geen risico is, maar dat is er wel (alles laat sporen na, ook in jouw gedrag). Je mist alleen het inzicht om dat in te zien.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
Natuurlijk wil die dat niet. Dat zou ik ook niet normaal vinden. Ik geef toe dat ik lieg, en dat het egoistisch van mij is dat achter te houden. Ik vind dat alleen niet erg, dat is het verschil. Waar iedereen hier gelijk over zijn schoenen struikelt mij voor vanalles uit te maken met zo'n mening haal ik mijn schouders op bij het idee dat ik wel eens lieg. Ik ben er overigens van overtuigd dat iedereen wel liegt over bepaalde zaken, maar daarnaast zie ik ook niet in waarom ik niet zou moeten liegen als het een hoger doel dient. Van wie of wat dat niet mag, bedoel ik. Dat bepaal ik helemaal zelf, hoe ik met dit leven om ga, lijkt me.
[..]
Er is geen risico. Als er wel een risico is zou ik het vertellen. Ik wil niet dat hij er via een ander achter komt. Maar dat zinnetje 'denk ik dat het gewoon van respect getuigt als je het vertelt' is weer interessant, vooral dat woordje 'gewoon'. Dat is 'gewoon' ja omdat we op deze manier denken al van kinds af aan gewend zijn en je die 'regel' om je heen hoort. Maar als ik nou zeg: ik vind het van respect getuigen als ik mijn vergissing voor me hou om hem verdriet te besparen (en ja, in de eerste plaats natuurlijk om mezelf verdriet te besparen, egoisme, heb ik al toegegeven), we hebben het namelijk zo fijn dat ik zeker weet dat hij het prettiger vindt zo door te leven dan zijn leven in een klap een deuk te geven met mijn opbiechting. Dan vind ik dat ook heel plausibel klinken. Het is niet wat jij zou doen, prima, maar het getuigt wat mij betreft van minstens net zo veel 'respect'.
Ik vind het vertrouwen mooi, in die zin dat als je er van uit gaat dat je man je vertelt wat relevant is voor je om te horen (ik ben verliefd op een ander, ik heb een ander bezwangerd, ik heb een soa omdat ik vreemd ben gegaan, ik vind onze seks niet goed en daarom wil ik het ergens anders zoeken etc.,), maar dat hij je het niet vertelt als ie dronken in het buitenland na een feestje met een meisje heeft liggen rommelen waarvan hij de naam niet meer weet. Dat is mijn relatie, ik ga er van uit dat hij snapt dat ik van dat soort informatie niet gediend ben, daar heb ik niets aan, daar kan ik niets mee, ja huilen en balen> heerlijk.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:08 schreef conleche het volgende:
[..]
Hmmmm. Waarom vind je dat 'mooi'? Als je echt van iemand houdt, dan vind ik het niet zo vreemd dat je last krijgt van verlatingsangst als je geliefde het nodig vindt om zijn piem0l ook in andere vrouwen te stoppen. (Of in het geval van TS, zich hiervoor open te stellen) Ik zou het persoonlijk niet blieven.
Ik vraag me af waar de rem van TS zit. Dat vreemdgaan ging wel heul makkelijk. Dat dansvloer----->sex hebben met iemand. Ergens op weg daar naar toe had er een stemmetje moeten klinken: 'niet zo'n goed idee dit misschien......'
In dit geval speelt leeftijd zeker een rol inderdaad, staat vaak in verband met ervaring. Weet zeker dat TS en vriend na dit alles er heel anders tegenaan kijken de rest van hun leven. Anyway, iedereen maakt dit ooit wel een keer mee denk ik, het is goed voor hun dat het gebeurd als ze nog jong zijn.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:29 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Als ik het goed begreep is TS 19 of zo. Leeftijd speelt hierin wel een rol denk ik.
Feitelijk is het leugenachtig, maar dat leugens hoe dan ook slecht en respectloos zijn is geen vaststaand feit, vind ik. Dat rijmt wat mij betreft prima. Egoisme vind ik ook wel te relativeren, iedereen is egoistisch, jij ook in je wens dat zij je trouw blijft. Je wil haar voor jezelf, je wil haar niet delen. Dat komt toch ook van oorsprong uit egoisme voort? Trouwens, het vertellen omdat je niet door kunt leven met schuldgevoel etc., is ook egoistisch. Breek me de bek niet open over egoisme, daar sta ik absoluut niet alleen in en wat mij betreft staat dat los van respect voor mijn partner.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:35 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Het getuigt van respect naar hem toe om hem iets niet te vertellen wat hij wel zou willen weten, al geef je toe dat het egoïstisch en leugenachtig is? Die dingen rijmen niet met elkaar hoor. Je mag vinden wat je wil, maar doe dan niet alsof het van respect getuigt. Het getuigt van lafheid en kortzichtigheid. Jij dénkt dat er geen risico is, maar dat is er wel (alles laat sporen na, ook in jouw gedrag). Je mist alleen het inzicht om dat in te zien.
Preciesquote:Maar 't is allemaal praat achteraf. Als je weet dat er verdriet van komt, moet je er gewoon niet aan beginnen.
Je blijft dingen door elkaar halen. Ik ontken niet dat iedereen een zekere mate van egoïsme in zich heeft, maar doe niet alsof dingen verzwijgen zowel egoïstisch als respectvol is. Als je zoiets niet vertelt, tegen de wens van je vriend in, ben je niet respectvol bezig. Als je vriend 't allemaal prima vindt, okee, dan is het zowel egoïstisch als respectvol. Maar als jij bij belangrijke onderwerpen voor je vriend gaat bepalen wat hij mag weten en niet, dan is dat menselijk, maar respectloos.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Feitelijk is het leugenachtig, maar dat leugens hoe dan ook slecht en respectloos zijn is geen vaststaand feit, vind ik. Dat rijmt wat mij betreft prima. Egoisme vind ik ook wel te relativeren, iedereen is egoistisch, jij ook in je wens dat zij je trouw blijft. Je wil haar voor jezelf, je wil haar niet delen. Dat komt toch ook van oorsprong uit egoisme voort? Trouwens, het vertellen omdat je niet door kunt leven met schuldgevoel etc., is ook egoistisch. Breek me de bek niet open over egoisme, daar sta ik absoluut niet alleen in en wat mij betreft staat dat los van respect voor mijn partner.
En dat er geen risico is wéét ik. Ik mis absoluut geen inzicht daarin. Dat het bij jou zou tonen is niet zo gek gezien jij vreemdgaan echt vreselijk vindt en respectloos; dan zul je het bij jou wel merken als je die daad begaan hebt ja. Bij mij niet.
[..]
PreciesJij vooral niet doen dus.
Hierin schuilt ook iets heel wezenlijks vind ik: de kracht vinden het alleen te dragen. Als het verteld wordt, wordt altijd gezegd dat dat is omdat men eerlijk wil zijn en 'vindt dat de ander het moet weten', maar in werkelijkheid is het eerder zo dat je de partner met jouw situatie opzadelt met daarbij de vraag of hij het wel even wil dragen samen met jou, en vooral ook: wil zeggen dat het okay is, en dat het weer goed komt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:52 schreef ra het volgende:
Als het een moment van zwakte was, moet je nu maar de kracht vinden om dat alleen te dragen.
Terwijl het niet kunnen bevatten dat er mensen zijn met andere opvattingen natuurlijk wèl het toonbeeld van snuggerness is.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:55 schreef Joris85 het volgende:
P.S.
Je lijdt aan zelfoverschatting, maar dat is niet ongewoon bij wat minder snuggere mensen.
Totdat vriendje er op een andere manier achterkomt en ze nog veel verder van huis is. Vergeet karma niet trouwens!quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:52 schreef ra het volgende:
Het is jammer dat anderen er ook van weten, maar als ik jou was zou ik het voor je houden.
Mannen zijn nueenmaal haantjes en monogaam, je brengt hoe dan ook schade toe.
Als het een moment van zwakte was, moet je nu maar de kracht vinden om dat alleen te dragen.
Ook niet snugger.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:57 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Terwijl het niet kunnen bevatten dat er mensen zijn met andere opvattingen natuurlijk wèl het toonbeeld van snuggerness is.
En wie de fuk was jij ook weer precies, dat jij haar mag vertellen welke opvattingen waanideeën zijn en welke wèl door de beugel kunnen?quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:03 schreef Joris85 het volgende:
Je moet alleen andere opvattingen niet verwarren met waanideeën ("wat ik doe, blijft zonder enig voorbehoud verborgen").
In oorlog en in liefde is alles geoorloofd, zo luidt het spreekwoord. Dat in de oorlog alles mag, ligt voor de hand. De oorlog is een terugkeer in de "natuurtoestand', waarbij "iedereen zich laat leiden door zijn eigen rede, en er niets is dat iemand niet als middel tegen zijn vijanden kan gebruiken om zijn leven te behouden", waardoor "iedereen recht op alles heeft, zelfs op andermans lichaam".quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
Natuurlijk wil die dat niet. Dat zou ik ook niet normaal vinden. Ik geef toe dat ik lieg, en dat het egoistisch van mij is dat achter te houden. Ik vind dat alleen niet erg, dat is het verschil. Waar iedereen hier gelijk over zijn schoenen struikelt mij voor vanalles uit te maken met zo'n mening haal ik mijn schouders op bij het idee dat ik wel eens lieg. Ik ben er overigens van overtuigd dat iedereen wel liegt over bepaalde zaken, maar daarnaast zie ik ook niet in waarom ik niet zou moeten liegen als het een hoger doel dient. Van wie of wat dat niet mag, bedoel ik. Dat bepaal ik helemaal zelf, hoe ik met dit leven om ga, lijkt me.
Omdat één of ander spreekwoort iets zegt is het zo? Ik ben het er totaal niet mee eens, het spreekwoord zegt alleen iets over iets wat regelmatig voorkomt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:17 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dat in de liefde alles mag, ligt eveneens voor de hand. Wat mensen bekokstoven en bekonkelen, is hun eigen zaak: alles mag.
Iemand met een andere opvatting.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:13 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
En wie de fuk was jij ook weer precies, dat jij haar mag vertellen welke opvattingen waanideeën zijn en welke wèl door de beugel kunnen?
Dat is zo. Maar in geval van TS weten haar vriendinnen het en is de kans dat hij erachter komt vrij groot. Dan kan ze maar beter zelf degene zijn die het vertelt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:56 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Hierin schuilt ook iets heel wezenlijks vind ik: de kracht vinden het alleen te dragen. Als het verteld wordt, wordt altijd gezegd dat dat is omdat men eerlijk wil zijn en 'vindt dat de ander het moet weten', maar in werkelijkheid is het eerder zo dat je de partner met jouw situatie opzadelt met daarbij de vraag of hij het wel even wil dragen samen met jou, en vooral ook: wil zeggen dat het okay is, en dat het weer goed komt.
Jij weet helemaal niet of het in haar geval zelfoverschatting is. Ik ben het wel met je eens dat de kans nogal wezenlijk is dat de partner van de vreemdganger er toch achter komt, door eigen doortastendheid of anderszins, maar als Taurus vindt dat ze op deze manier haar relatie moet bestieren (naha! een woordspelingquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:29 schreef Joris85 het volgende:
Overigens snap je 't niet. Ik vind het idee, dat je alles 100% geheim kunt houden, een waanidee en in haar geval een uiting van zelfoverschatting. Dat heeft niets met wel of niet door de beugel kunnen te maken.
Ben ik met je eens.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:39 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat de kans nogal wezenlijk is dat de partner van de vreemdganger er toch achter komt, door eigen doortastendheid of anderszins, maar als Taurus vindt dat ze op deze manier haar relatie moet bestieren (naha! een woordspeling) dan is dat volledig aan haar.
Ik vind het in z'n algemeenheid een waanidee.quote:Wie ben jij dan om voor háár te bepalen dat het een waanidee is, dát vraag ik u af, hedentendage.
Om de vraag te beantwoorden waarom vreemdgaan zo erg is, moet je de vragen beantwoorden waarom mensen relaties hebben, waarom ze overweldigend de voorkeur aan geven om deze monogaam te houden en waarom mensen eerlijkheid zo belangrijk vinden.quote:Op donderdag 11 maart 2010 01:34 schreef Taurus het volgende:
Nee, wat toch een bepaalde beperktheid uitstraald. Ik wil het niet al te zeer relativeren, maar wat betekent seks voor jou? Waarom exact is het zo vreselijk je vriendin in je hoofd het te zien doen met een ander? Is seks omgeven door liefde, heb je het nooit kunnen doen met iemand die niets tot weinig voor je betekende? Bevredig je jezelf?
Dat soort vragen kun je jezelf stellen als je over deze materie nadenkt. Waarom is vreemdgaan in werkelijkheid zo erg, en nu niet met lege leuzen aankomen als 'omdat vertrouwen zo belangrijk is in onze relatie', waarom, waarom wil ik weten. Niemand heeft daar op dit soort fora een goed antwoord op. Het is namelijk een verzonnen norm in onze maatschappij. Niet lelijk hoor, we willen immers alles voor onszelf en als we dat erkennen is monogamie en het offer jezelf exclusief tot je geliefde te bewaren een mooi streven, maar het slaat natuurlijk drie keer nergens op.
Als je het vooraf weet is het geen vreemdgaan meer, dan heb je gewoon een goede relatie waarin je ook over elkaars gebreken kunt praten en hier indien mogelijk aan kunt werken.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:09 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ik vind zelf het daadwerkelijke vreemdgaan niet zo erg zolang het alleen seks is en geen liefde. Ik denk dat sommige mensen (waaronder ik zelf) in staat zijn om de twee te scheiden. Ik wil het alleen wél vooraf weten. Ik vind eerlijkheid heel erg belangrijk. Ik wil altijd de waarheid weten. Erachter komen dat iets anders in elkaar zit dan ik dacht omdat iets is verzwegen of omdat iemand gelogen heeft, trek ik niet zo goed. Ik kan me dan ook geen omstandigheid voorstellen waarbij ik liever zou hebben dat iemand tegen me liegt dan dat hij me de waarheid vertelt. Ik hoef niet in bescherming genomen te worden, ik kan een hoop aan, als je maar niet liegt. Toch liegen betekent dat je geen respect hebt voor dat aspect voor mijn persoonlijkheid en dat zou ik niet licht opvatten. Het zou dus verkeerd zijn als je denkt voor mij te kunnen bepalen wat ik mag horen of niet.
Doe dat, vandaag is de dag als ik het goed begrijp, en ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt.quote:
quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:20 schreef Fes1-2 het volgende:
Sorry maar zulke dingen gaan stuk, nu of later. Als het door gaat wordt haar vriendje zo achterdochtig als ze weer een keer gaat stappen oid... Dat houdt nooit vol.
Ik haal niets door elkaar, ja voor jou omdat jij ze in bepaalde volgorde in je hoofd hebt. Maar nogmaals: dat is zeer interpretabel, dat hoeft helemaal niet feitelijk zo te zijn. Dingen verzwijgen kunnen wel degelijk respectvol zijn, ik wil het best alleen respectvol noemen maar van jullie moet ik constant toegeven dat het om mijn eigen hachje redden gaat, terwijl ik wel degelijk voor hém dingen verzwijg, ik wil hém geen verdriet doen. Dat wordt alleen niet gelooft. Als dat wel zo is; dan is dat dus uit respect voor hem. Dit verzwijgen is respectvol voor hem. Geloof het of niet.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:55 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Je blijft dingen door elkaar halen. Ik ontken niet dat iedereen een zekere mate van egoïsme in zich heeft, maar doe niet alsof dingen verzwijgen zowel egoïstisch als respectvol is. Als je zoiets niet vertelt, tegen de wens van je vriend in, ben je niet respectvol bezig. Als je vriend 't allemaal prima vindt, okee, dan is het zowel egoïstisch als respectvol. Maar als jij bij belangrijke onderwerpen voor je vriend gaat bepalen wat hij mag weten en niet, dan is dat menselijk, maar respectloos.
P.S.
Je lijdt aan zelfoverschatting, maar dat is niet ongewoon bij wat minder snuggere mensen.
Er zijn trouwens talloze voorbeelden van mannen die er relaties op na houden naast hun vrouw die nooit uitkomen, evenals andere geheimen die mensen eeuwig met zich meedragen. Daar weet jij niets van. Het is heel raar om te stellen dat het hoe dan ook gaat uitkomen en dat iedereen het sowieso aan mij merkt, dat is pas zelfoverschatting, wat jij doet. Als ik zeg dat er geen risico is dat iemand het te weten komt omdat níemand er van weet behalve ik, ik ben de enige factor die het kan verraden, dan is dat zo. Dat heb jij maar aan te nemen, gezien jij niets weet van mijn situatie en mijn omgang met die situatie.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:29 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Iemand met een andere opvatting.
Overigens snap je 't niet. Ik vind het idee, dat je alles 100% geheim kunt houden, een waanidee en in haar geval een uiting van zelfoverschatting. Dat heeft niets met wel of niet door de beugel kunnen te maken.
Monogamie is niet alleen maar praktisch. Er komt een sterk gevoel van jaloezie en hebberigheid bij kijken op het moment dat andere mannen op je vrouw azen, bijvoorbeeld. Je wil iemand exclusief voor jezelf hebben, dat is normatief opgelegd, maar zo voelen we ons daardoor wel. Als het ook praktisch is zoals jij zegt is er nog minder reden om monogamie zo heilig te verklaren; we kunnen kinderen krijgen voorkomen dus als dat praktisch het enige probleem zou zijn konden we wel degelijk rondneuken. Er is een andere verklaring naast het praktische element en die is egoistisch van aard; vroeger was een vrouw je eigendom, dat is ook overgegaan van de vrouw op de man (het was voordelig om een bepaalde vrouw of man te hebben) en daardoor willen we kosten wat het kost iemand voor onszelf. Dat zit in ons (opgelegde) denksysteem.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:09 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Om de vraag te beantwoorden waarom vreemdgaan zo erg is, moet je de vragen beantwoorden waarom mensen relaties hebben, waarom ze overweldigend de voorkeur aan geven om deze monogaam te houden en waarom mensen eerlijkheid zo belangrijk vinden.
Goed, een poging. Vooraf zeg ik even dat dit alleen mijn onvolmaakte samenvatting is, voor een beter uitgewerkt verhaal moet je meer lezen over evolutionaire psychologie.
Mensen hebben relaties, omdat ze daar een zekere behoefte toe voelen. Waarom, of eigenlijk eerder waardoor hebben ze die behoefte? Ten eerste hebben mensen de behoefte om seks te hebben. Hoewel we tegenwoordig alles eraan doen om te voorkomen dat het daarop uitloopt, hebben we die behoefte omdat onze soort zich wil voortplanten. Kinderen verwekken is daarvoor niet genoeg. Kleine mensjes zijn kwetsbare wezentjes die zeker vergeleken met andere diersoorten ontzettend lang kwetsbaar blijven en niet zonder hulp en toezicht kunnen blijven overleven. Daarom is het voor onze soort evolutionair voordelig als de vader en moeder van het kind langer bij elkaar blijven. We kiezen niet bewust voor relaties om die reden, maar dat is ook niet nodig. De natuur werkt zo dat wij het aangenaam zijn gaan vinden om datgene te doen wat evolutionair voordelig is. Daarom vinden we seks en relaties zo fijn.
Waarom monogamie? Omdat een kind vroeger (tegenwoordig in mindere mate) zijn vader en moeder nodig had en het niet handig is als vader en moeder tegelijkertijd ook nog eens de kinderen van derde partijen moeten opvoeden. Bovendien is het evolutionair niet voordelig voor een individu om kinderen op te voeden die niet van hem zijn (dan levert hij namelijk een grote inspanning die niet gericht is op de overlevering van zijn eigen genen). Daarom zal hij willen voorkomen dat zij kinderen verwekt bij iemand anders.
En dat diepere verhaal ben ik over aan het nadenken en verbind ik mijn eigen conclusies aan. Ik zeg niet dat iedereen dat moet doen, maar het is zelfs zo dat mensen het van mij alleen al niet kunnen hebben. Ze willen er geen kwaad woord over horen. Met alle respect: maar dát vind ik dus beperkt. Ik vind het prima als mensen willen hangen aan 'waarheid boven alles', 'een goede relatie heeft eerlijkheid en vertrouwen nodig' en dat soort lege leuzen (inderdaad 'gewoon omdat het zo is') maar ik mag er in dit soort topics ook vooral niet anders over denken. Het wekt zelfs enige (verbale) agressie op.quote:Dus omdat het evolutionair voordelig is, vindt een mens het fijn om te vrijen, om dat te doen met iemand die lang bij hem/haar blijft en om dat met iemand te doen die dat alleen met hem/haar doet. Natuurlijk weten we niet dat we die neiging hebben omdat het evolutionair voordelig is en als je je daar wel van bewust bent, zou je dat het liefst willen ontkennen, omdat mensen graag willen geloven dat ze zelf bewust kiezen voor hun handelen. Dat een groot deel van het menselijk handelen wordt gemotiveerd door biologie vindt men niet zo'n prettig idee. De drang naar seks en relaties is echter zo sterk, dat we bij het vergeten of ontkennen van de verklaring seks hebben, relaties hebben en trouw verwachten "omdat het gewoon zo is", of "omdat de mens nou eenmaal zo in elkaar zit". En dat is waar, maar er zit dus een dieper verhaal achter.
Nouja, zekerheid, kan ik me zo bedenken. Mensen houden niet van in het ongewisse blijven.quote:Helaas ben ik het evolutionaire verhaaltje voor belang hechten aan eerlijkheid vergeten. Zoek het zelf op
juist.quote:Tot zo ver de natuurlijke achtergrond van vreemdgaan niet zo leuk vinden. Hoe individuen hier in de praktijk mee omgaan, d.w.z. hoe sterk het in iemand geworteld is om er een afkeer van te hebben, hangt af van iemands karakter. En natuurlijk heeft een mens ook zoiets als een ratio, waardoor je er bewust over na kunt denken en opvattingen over kunt formuleren.
Dat denk ik ook, en dat geldt ook voor mij.quote:Ik vind zelf het daadwerkelijke vreemdgaan niet zo erg zolang het alleen seks is en geen liefde. Ik denk dat sommige mensen (waaronder ik zelf) in staat zijn om de twee te scheiden.
Dit is een belangrijk verschil met je volgende zin, bovenstaande wil ik ook, maar onderstaande is daar niet automatisch een gevolg van:quote:Ik wil het alleen wél vooraf weten. Ik vind eerlijkheid heel erg belangrijk. Ik wil altijd de waarheid weten.
Dus is het simpel gezien wel degelijk een oplossing of iets positiefs als je er niet achter komt. Normen en waarden daargelaten.quote:Erachter komen dat iets anders in elkaar zit dan ik dacht omdat iets is verzwegen of omdat iemand gelogen heeft, trek ik niet zo goed.
Dat gedeelte is dus verkeerd van mij, dat geef ik ook toe. Maar dat zegt niet zoveel over de uitwerking of de daadwerkelijke staat van mijn relatie. Prima dat ik op dat vlak geen respect toon jegens de wens van mijn partner, hij merkt niet dat ik dat respect niet toon en ook onze relatie komt hierdoor niet onder druk te staan. Het enige wat er aan de hand is is dat ik leer te leven met een minder fraaie 'eigenschap' (vind ik al te groot), minder fraaie 'stap' of 'beslissing' van mij. Ik accepteer hierin dus mijn egoisme of mijn gebrek aan respect op dit vlak (dit gebrek aan respect kun je onmogelijk doortrekken in mijn gedrag wat betreft trouw en loyaliteit naar mijn vrienden, familie of relatie, het hoeft niet iets te zeggen over mijn persoon in totaal).quote:Ik kan me dan ook geen omstandigheid voorstellen waarbij ik liever zou hebben dat iemand tegen me liegt dan dat hij me de waarheid vertelt. Ik hoef niet in bescherming genomen te worden, ik kan een hoop aan, als je maar niet liegt. Toch liegen betekent dat je geen respect hebt voor dat aspect voor mijn persoonlijkheid en dat zou ik niet licht opvatten. Het zou dus verkeerd zijn als je denkt voor mij te kunnen bepalen wat ik mag horen of niet.
Waarom moet het verhaaltje uit zijn? Ik vind het interessante stof. Dan lees je het maar niet. Het is wat mij betreft volledig ontopic, het gaat immers over het probleem van TS. Zometeen kan zij haar verhaal doen en dan kunnen mensen daarover hun emoties kwijt, maar dat kan ook in een deel 3 en 4.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:32 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik zal de discussie Taurus vs de rest proberen samen te vatten / metaforisch uit te leggen.
In een notendop vind Taurus gewoon dat je tegen iemand kan liegen als je daarmee voorkomt dat iemand pijn of verdriet krijgt. Voor de meeste mensen klopt dit tot dusverre dat de meeste het met het volgende voorbeeld eens zijn. Veel weekendjunkies (snuivers en snackdroppers) en rokers die verzwijgen dit gebruik voor hun ouders om te voorkomen dat zij hierom verdriet krijgen. (net als veel vreemdgangers, zullen ook veel ouders hier nooit achter komen)
Nu stelt Taurus dat dit ook in een relatie moet kunnen m.b.t. vreemdgaan, tenzij de partner dat echt behoort te weten. Net als dat je ouders het toch echt wel moeten weten als je elke dag aan de coke zit, moet je partner het ook weten als jij echt gevoelens krijgt voor iemand anders. Duidelijk zo toch?
Als 'de rest' nu even wil accepteren dat Taurus zo denkt.. dan is die hele discussie eindelijk ten einde...
Daarnaast moet Taurus ook wel even accepteren dat de insteek van de rest is dat je relatie gebaseerd is op eerlijkheid en vertrouwen en je met je partner ook echt je leven deelt. Met je ouders deel je niet alles, je deelt niet je vrienden, je deelt een heleboel dingen niet. En dat de rest dus vindt dat zoiets als vreemdgaan niet past binnen het plaatje 'je leven delen' en als je dit dus niet doet je niet met iemand door moet gaan. Daarom zegt de rest dat dit verteld moet worden. Als je hierover afspraken hebt gemaakt deel je het natuurlijk wel met je partner, en komt deze taboe te vervallen.
Conclusie: Het belang van Taurus om iemand geen pijn of verdriet te doen ligt hoger dan het delen van je leven met je partner zoals ik hierboven beschreven heeft. Zij heeft hierover een andere mening en daarmee is he verhaaltje nu hopelijk uit.
Doei!
True.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:24 schreef Taurus het volgende:
Monogamie is niet alleen maar praktisch. Er komt een sterk gevoel van jaloezie en hebberigheid bij kijken op het moment dat andere mannen op je vrouw azen, bijvoorbeeld. Je wil iemand exclusief voor jezelf hebben, dat is normatief opgelegd, maar zo voelen we ons daardoor wel.
Het punt is dat hoewel monogamie ontstaan is om een praktische reden, mensen het nu nog wel belangrijk vinden, maar niet weten waarom. Het belang van monogamie is los gaan staan van praktische overwegingen. Het zit ingeworteld in de mens en dat krijg je er niet zomaar meer uit. Mensen zullen dus niet zomaar monogamie minder belangrijk gaan vinden nu de noodzaak bij elkaar te blijven voor een kind er niet meer is.quote:Als het ook praktisch is zoals jij zegt is er nog minder reden om monogamie zo heilig te verklaren; we kunnen kinderen krijgen voorkomen dus als dat praktisch het enige probleem zou zijn konden we wel degelijk rondneuken.
Ik weet niet in hoeverre dat een rol speelt.quote:Er is een andere verklaring naast het praktische element en die is egoistisch van aard; vroeger was een vrouw je eigendom, dat is ook overgegaan van de vrouw op de man (het was voordelig om een bepaalde vrouw of man te hebben) en daardoor willen we kosten wat het kost iemand voor onszelf. Dat zit in ons (opgelegde) denksysteem.
En daar heb je groot gelijk in.quote:En dat diepere verhaal ben ik over aan het nadenken en verbind ik mijn eigen conclusies aan. Ik zeg niet dat iedereen dat moet doen, maar het is zelfs zo dat mensen het van mij alleen al niet kunnen hebben. Ze willen er geen kwaad woord over horen. Met alle respect: maar dát vind ik dus beperkt.
Ja, maar waaróm niet?quote:Nouja, zekerheid, kan ik me zo bedenken. Mensen houden niet van in het ongewisse blijven.
Oh ja, had je eerder niet nog gezegd dat je er niets van wilde weten als je partner een slippertje begaat?quote:Dit is een belangrijk verschil met je volgende zin, bovenstaande wil ik ook
Als ik er niet achter kom, word ik belazerd zonder dat ik het weet. Nou nee, met dat idee voel ik me geen haar beter. Ok, het hele paradoxale aan deze situatie is dat ik van niks weet en dus ook niet ervaar dat ik belazerd word, maar daar draait het dus om: het respect hebben voor je partner om hem/haar niet in die situatie te brengen. Jij kijkt naar twee situaties en de gelukstoestand: als ik mijn partner vertel dat ik vreemd ben gegaan, voelt die zich kut, als ik het niet vertel, voelt die zich niet kut. Maar ik denk dat je ook moet kijken naar hoe moreel wenselijk is dat de een de ander laat leven in een soort waanbeeld. Zou jij willen dat het gangbaar was en dat iedereen dat deed? Zou dat een mooie wereld zijn?quote:Dus is het simpel gezien wel degelijk een oplossing of iets positiefs als je er niet achter komt. Normen en waarden daargelaten.
quote:Dat gedeelte is dus verkeerd van mij, dat geef ik ook toe.
Gezien het feit dat je je overtuigingen zo fel en herhaaldelijk blijft verdedigen, betwijfel ik eigenlijk of je er zelf van verzekerd bent dat alles snor zit. Maar ik hoop voor je dat het ook daadwerkelijk het geval is.quote:Maar dat zegt niet zoveel over de uitwerking of de daadwerkelijke staat van mijn relatie. Prima dat ik op dat vlak geen respect toon jegens de wens van mijn partner, hij merkt niet dat ik dat respect niet toon en ook onze relatie komt hierdoor niet onder druk te staan.
Maar waarom zou je? Is het echt zo moeilijk om open te zijn tegenover je vriend?quote:Het enige wat er aan de hand is is dat ik leer te leven met een minder fraaie 'eigenschap' (vind ik al te groot), minder fraaie 'stap' of 'beslissing' van mij. Ik accepteer hierin dus mijn egoisme of mijn gebrek aan respect op dit vlak (dit gebrek aan respect kun je onmogelijk doortrekken in mijn gedrag wat betreft trouw en loyaliteit naar mijn vrienden, familie of relatie, het hoeft niet iets te zeggen over mijn persoon in totaal).
Hou gewoon erover opquote:Op donderdag 11 maart 2010 17:36 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom moet het verhaaltje uit zijn? Ik vind het interessante stof. Dan lees je het maar niet. Het is wat mij betreft volledig ontopic, het gaat immers over het probleem van TS. Zometeen kan zij haar verhaal doen en dan kunnen mensen daarover hun emoties kwijt, maar dat kan ook in een deel 3 en 4.
Middelklik scrollwiel --> muis iets naar beneden, voila!quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:15 schreef JarnoF het volgende:
Shit, het lijkt wel een liefdesencyclopedie. Heb nog nooit zolang m'n page down moeten indrukken
KOM OP JE KAN HET!! TJAKKAAAAA!!!!quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:20 schreef madrepuzza het volgende:
Vanavond gaat het gebeuren. Ik ben in ieder geval blij voor de meeste reacties hierzo. Hoop dat hij ook normaal zal reageren. We zullen het zien. Ga er zo heen en begin nu echt heel zenuwachtig te worden en bang...
Ik zag jou naam en dacht nu gaan we het weten hoor, maar helaas alleen nog de aankondiging.. heel veel succes in ieder geval!quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:20 schreef madrepuzza het volgende:
Vanavond gaat het gebeuren. Ik ben in ieder geval blij voor de meeste reacties hierzo. Hoop dat hij ook normaal zal reageren. We zullen het zien. Ga er zo heen en begin nu echt heel zenuwachtig te worden en bang...
Echt cool dat je het gaat vertellen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:20 schreef madrepuzza het volgende:
Dit was het beste idee van Fok! voor vandaagquote:Op donderdag 11 maart 2010 19:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Middelklik scrollwiel --> muis iets naar beneden, voila!
You should be............quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:20 schreef madrepuzza het volgende:
ik wens je sterkte. Heb je ook een idee hoe laat je een update kan geven?quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:20 schreef madrepuzza het volgende:
Succesquote:Op donderdag 11 maart 2010 19:20 schreef madrepuzza het volgende:
Dat hoop je dan iig maarquote:Op donderdag 11 maart 2010 19:40 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Succes![]()
En wat er ook gebeurt, morgen komt de zon gewoon weer op.
Als je met hem verder wilt, zul je toch echt met een beter verhaal moeten komen over het hoe en waarom en ook hoe jij zeker weet dat je niet nogmaals dezelfde fout maakt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:20 schreef madrepuzza het volgende:
Nee, sorry. Ik vind dit een fijne discussie en wacht en hoop op nieuwe inzichten. En ik zie het probleem of de ergernis niet, je kunt gewoon over mijn reacties heen scrollen of over de 'taurus is een hoer'-reacties. Doe ik ook, dat helpt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:40 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik heb het over dat heen en weer gezeik over dat jij een lompe #$& bent dat je zoiets doet en het onbegrip van mensen waarom... dat gaat tussen de interessante stof door en al 17 pagina's zo en DAT word ik wel een beetje beu. Jij niet dan?
Ja, maar jij zegt: je wil het vóóraf weten. Ik ook. Ik wil de afspraak hebben staan (die we overigens niet hoeven uit te spreken, ik ga er vanuit dat als je iemand ontmoet die op jouw level zit dit duidelijk mag wezen>>) dat we niet buiten de deur seksen. Als het achteraf over een onbelangrijk slippertje gaat wil ik het niet weten. Dat is inderdaad een verschil met wat jij zegt/vindt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:56 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
True.
[..]
Het punt is dat hoewel monogamie ontstaan is om een praktische reden, mensen het nu nog wel belangrijk vinden, maar niet weten waarom. Het belang van monogamie is los gaan staan van praktische overwegingen. Het zit ingeworteld in de mens en dat krijg je er niet zomaar meer uit. Mensen zullen dus niet zomaar monogamie minder belangrijk gaan vinden nu de noodzaak bij elkaar te blijven voor een kind er niet meer is.
[..]
Ik weet niet in hoeverre dat een rol speelt.
[..]
En daar heb je groot gelijk in.
[..]
Ja, maar waaróm niet?
[..]
Oh ja, had je eerder niet nog gezegd dat je er niets van wilde weten als je partner een slippertje begaat?
[..]
Nee. Maar wat ik hierboven al zei - lekker makkelijk inderdaad, maar het is nou eenmaal niet mooier - ik erken die zwakte van mij, of wat mij betreft 'die slechtheid'. Ik zou niet willen dat iedereen dat deed, alhoewel, we leven toch al wel in vrij veel waanbeelden dus dit vind ik geen slechte toevoeging. Ik denk niet dat iedereen het kán en dat blijkt uit dit topic maar weer. Ik kan het wel, dat weet ik zeker. Gangbaar hoeft het dus niet te zijn, wat mij betreft. Als het mij maar past.quote:Als ik er niet achter kom, word ik belazerd zonder dat ik het weet. Nou nee, met dat idee voel ik me geen haar beter. Ok, het hele paradoxale aan deze situatie is dat ik van niks weet en dus ook niet ervaar dat ik belazerd word, maar daar draait het dus om: het respect hebben voor je partner om hem/haar niet in die situatie te brengen. Jij kijkt naar twee situaties en de gelukstoestand: als ik mijn partner vertel dat ik vreemd ben gegaan, voelt die zich kut, als ik het niet vertel, voelt die zich niet kut. Maar ik denk dat je ook moet kijken naar hoe moreel wenselijk is dat de een de ander laat leven in een soort waanbeeld. Zou jij willen dat het gangbaar was en dat iedereen dat deed? Zou dat een mooie wereld zijn?
Mijn overtuigingen zijn fel en ik herhaal veel omdat ik veel reacties krijg die mij vertellen dat de inhoud van mijn eerdere posts niet begrepen is. Ik respecteer het als iemand het met me oneens is, maar als iemand gaat roepen dat ik dit alleen maar voor mezelf doe of dat dit moreel onwenselijk is en dat ik dat moet inzien dan ben ik wel geneigd daar op in te gaan. Ik hoef mezelf niet van mijn zelfvertrouwen op dit vlak te overtuigen door hier te posten. Ik vind het leuk om over vele onderwerpen heftig in discussie te gaan en heetgebakerdheid is daar een aangenaam onderdeel van, wat mij betreft.quote:
[..]
Gezien het feit dat je je overtuigingen zo fel en herhaaldelijk blijft verdedigen, betwijfel ik eigenlijk of je er zelf van verzekerd bent dat alles snor zit. Maar ik hoop voor je dat het ook daadwerkelijk het geval is.
In eerste instantie ben ik vóór monogamie en openheid. Ik wil niets hebben om over te liegen en zal daar ook mijn best voor doen. Ik val alleen over de houding 'vreemdgegaan? vertellen!'. Ik vind dat daar wel wat nadenkwerk bij aan te pas mag komen. Als ik eenmaal die misstap ben begaan is het inderdaad moeilijk voor mij open te zijn tegenover mijn vriend, door de consequenties die ik dan riskeer. Voor mij zowel als voor hem (maar dat laatste mag ik niet beweren want ik moet in die put der verdoemenis blijvenquote:Maar waarom zou je? Is het echt zo moeilijk om open te zijn tegenover je vriend?
Als een MOD dat wenselijk vindt heb ik daar niets tegenin te brengen, maar mijn topictitel zou zo ongeveer hetzelfde zijn. Ik zie echt het probleem niet, scroll er lekker overheen?? Als TS zometeen met haar verhaal komt zal iedereen daar wel op reageren en sneeuwen mijn reacties sowieso onder. Er gaan nog mensen op in hoor, dus er is een gesprek of discussie gaande. Ik ben niet onbeantwoord dingen aan het schreeuwen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:40 schreef Yuki het volgende:
Taurus, anders maak je ff een eigen topic aan...
Ik lees echt in ALLE vreemdgaan-topics jouw verhaal terug, wat inmiddels ettelijke bladzijden beslaat.
Ik kom hier voor het verhaal van TS, niet voor jou...
Dat heb ik nergens uit kunnen halen. Maar ik zal je posts vanaf nu overslaanquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:38 schreef Taurus het volgende:
, maar je bent ten minste eerlijk en dat is blijkbaar onder alle omstandigheden sowieso goed. Sterker nog, dat máákt je daad goed want opeens zijn we allemaal op jouw hand.
Ja ik vind dat raar.
Serieus niet?quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:35 schreef VersusPascal het volgende:
pff, wat een verhaal, voor jou hoop ik dat je vriend het vergeeft, geen idee wat ik zou doen in zijn situatie!
Sterkte
Dat is toch echt makkelijker gezegd dan gedaan. Nu ben je rationeel en in staat wijze beslissingen te maken, maar wat als je tot over je oren verliefd bent of ontzettend veel van iemand houdt? Dan zijn je gevoelens een mega-stoorzender.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:38 schreef Torrio het volgende:
Ben ik nou echt de enige die geen seconde na zou hoeven denken en er gelijk een einde aan zou maken? (aan de relatie)
neequote:Op donderdag 11 maart 2010 21:38 schreef Torrio het volgende:
[..]
Ben ik nou echt de enige die geen seconde na zou hoeven denken en er gelijk een einde aan zou maken? (aan de relatie)
Nog een vreemdgaan topic, leuk.quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:40 schreef Yuki het volgende:
Taurus, anders maak je ff een eigen topic aan...
Ik lees echt in ALLE vreemdgaan-topics jouw verhaal terug, wat inmiddels ettelijke bladzijden beslaat.
Ik kom hier voor het verhaal van TS, niet voor jou...
Maar je moet ook in gedachte houden dat het dan niet wederzijds is, je partner heeft totaal geen respect voor je blijkbaar, dat doet bij mij dan toch wel de ogen openen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:40 schreef Miasan het volgende:
[..]
Dat is toch echt makkelijker gezegd dan gedaan. Nu ben je rationeel en in staat wijze beslissingen te maken, maar wat als je tot over je oren verliefd bent of ontzettend veel van iemand houdt? Dan zijn je gevoelens een mega-stoorzender.
In haar geval wel ja. Maar in sommige gevallen zou ik vreemdgaan nog kunnen vergeven.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:38 schreef Torrio het volgende:
[..]
Serieus niet?
Ik zou jou wel kunnen vergeven jaquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
In haar geval wel ja. Maar in sommige gevallen zou ik vreemdgaan nog kunnen vergeven.
Tuurlijk, ik wil nu ook wel simpel zeggen dat ik het meteen uitmaak, maar je houd toch van iemand en dan spelen er ook gevoelens met zich mee.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:38 schreef Torrio het volgende:
[..]
Serieus niet?
Ik heb het dus wel meegemaakt, van beide kanten.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:12 schreef rijsttafel het volgende:
Als je zoiets niet hebt meegemaakt kun je inderdaad niet zeggen hoe je gaat reageren. Zelfs als je in een relatie zit kan je dat niet voorspellen.
Maar alle mogelijke reacties zijn begrijpelijk. Ik hoop voor TS het beste in ieder geval.
Zeker niet. Als iemand me dit flikt is het meteen over en uit.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:38 schreef Torrio het volgende:
[..]
Serieus niet?
ben je nou ts?quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:20 schreef madrepuzza het volgende:
Ze heeft het toch niet over alles, ze heeft et over dit.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:29 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Iemand met een andere opvatting.
Je zou niks vertellen en gewoon doorgaan met de relatie?quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:20 schreef betty_sue het volgende:
Ik zou het niet vertellen sowieso. Je vertelt het alleen om van je eigen schuldgevoel af te komen en hij voelt zich er slechter door. Dan kan je beter iets anders verzinnen.
Dit is gewoon gemeen.
Jij bent stoer.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:22 schreef andlikethathesgone het volgende:
toepasselijke tekst van een oud Eminem nummer
C’mon hai-hai, we goin to the beach
Grab a couple of toys and let da-da strap you in the car seat
Oh where’s mama? she’s takin a little nap in the trunk
Oh that smell (whew!) da-da musta runned over a skunk
Now I know what you’re thinkin - it’s kind of late to go swimmin
But you know your mama, she’s one of those type of women
That do crazy things, and if she don’t get her way, she’ll throw a fit
Don’t play with da-da’s toy knife, honey, let go of it (no!)
And don’t look so upset, why you actin bashful?
Don’t you wanna help da-da build a sand castle? (yeah!)
And mama said she wants to show how far she can float
And don’t worry about that little boo-boo on her throat
It’s just a little scratch - it don’t hurt, her was eatin
Dinner while you were sweepin and spilled ketchup on her shirt
Mama’s messy isn’t she? we’ll let her wash off in the water
And me and you can play by ourselves, can’t we?
Jij bent ook niet goed snik, als hij er over 3 jaar via via achter komt, is dat niet gemeen dan?quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:20 schreef betty_sue het volgende:
Ik zou het niet vertellen sowieso. Je vertelt het alleen om van je eigen schuldgevoel af te komen en hij voelt zich er slechter door. Dan kan je beter iets anders verzinnen.
Dit is gewoon gemeen.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:20 schreef betty_sue het volgende:
Dit is gewoon gemeen.
Dat is gewoon gelul, het is echt niet altijd het einde van je relatiequote:Op donderdag 11 maart 2010 14:20 schreef Fes1-2 het volgende:
Sorry maar zulke dingen gaan stuk, nu of later. Als het door gaat wordt haar vriendje zo achterdochtig als ze weer een keer gaat stappen oid... Dat houdt nooit vol.
Als je vriendin neukt met een ander kan ik me niet voorstellen dat het ooit goed gaat komen. Bij elke keer seks denk je toch aan het vreemdgaan van de ander. Dat je eigenlijk niet de enige bent die er in geroerd heeft.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:26 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is gewoon gelul, het is echt niet altijd het einde van je relatie
Ligt ook wel aan de leeftijd neem ik aan btw....
Ja, leuk. Maar het is wel waar. Hij wordt er niks beter van als ze het vertelt. Zij heeft haar hart gelucht..quote:
Dus het zou jou niks uitmaken als je vriend (met wie je 3 jaar hebt) het verzwijgt dat hij al een paar keer met iemand naar bed is geweest en dat je er later achterkomt?quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:29 schreef betty_sue het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar het is wel waar. Hij wordt er niks beter van als ze het vertelt. Zij heeft haar hart gelucht..
All good. Mar helaas niet dus...
Been there done that.
Voor mensen met zelfrespect wel.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:26 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is gewoon gelul, het is echt niet altijd het einde van je relatie
Ligt ook wel aan de leeftijd neem ik aan btw....
Als je echt met heel je hart van iemand houd, denk je er echt nog wel een keertje over na hoorquote:
Natuurlijk wel, als iemand systematisch vreemdgaat en je er dan achter komt is het zwaar nasty,quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:30 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Dus het zou jou niks uitmaken als je vriend (met wie je 3 jaar hebt) het verzwijgt dat hij al een paar keer met iemand naar bed is geweest en dat je er later achterkomt?
Als je echt van iemand houdt, haal je het niet eens in je hoofd om vreemd te gaan. Als het dus gebeurd, houdt de ander niet genoeg van je.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als je echt met heel je hart van iemand houd, denk je er echt nog wel een keertje over na hoor
Dat zal per persoon verschillen inderdaad, kan alleen vanuit mezelf sprekenquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als je echt met heel je hart van iemand houd, denk je er echt nog wel een keertje over na hoor
quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:43 schreef Torrio het volgende:
[..]
Maar je moet ook in gedachte houden dat het dan niet wederzijds is, je partner heeft totaal geen respect voor je blijkbaar, dat doet bij mij dan toch wel de ogen openen.
Ik heb het nu over de andere persoon, als je heeel erg veel van je partner houd en die gaat vreemd, zal je die niet zomaar de rug toe keren denk ik, want daarmee heb je zelf ook niks meer. Als je het op kan lossen is dat toch beter? En als je echt van iemand houd wil je dat ook oplossen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:33 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Als je echt van iemand houdt, haal je het niet eens in je hoofd om vreemd te gaan. Als het dus gebeurd, houdt de ander niet genoeg van je.
Dan denk ik maar zwart wit. Als je van iemand houdt en respect voor je partner hebt, ga je niet vreemd.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is niet waar/hoeft niet waar te zijn.
Mensen denken vaak zo zwart wit, jij bent een goed voorbeeld
Mijn vriend ging vreemd, ik hield van hem, ik bleef bij hem en uiteindelijk dacht ik er nauwelijks meer aan. Nu is t mn ex, maar dat heeft DAAR niets mee te makenquote:
Nee dus. Op een gegeven moment dacht ik er nauwelijks meer aan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:28 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Als je vriendin neukt met een ander kan ik me niet voorstellen dat het ooit goed gaat komen. Bij elke keer seks denk je toch aan het vreemdgaan van de ander. Dat je eigenlijk niet de enige bent die er in geroerd heeft.
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:35 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb het nu over de andere persoon, als je heeel erg veel van je partner houd en die gaat vreemd, zal je die niet zomaar de rug toe keren denk ik, want daarmee heb je zelf ook niks meer. Als je het op kan lossen is dat toch beter? En als je echt van iemand houd wil je dat ook oplossen.
Of degene die vreemd gaat ook van jou houd gaat het nu even niet om.
Dat ligt ook aan de persoon zelf. Ik zou persoonlijk het nooit uit mijn hoofd kunnen krijgen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Mijn vriend ging vreemd, ik hield van hem, ik bleef bij hem en uiteindelijk dacht ik er nauwelijks meer aan. Nu is t mn ex, maar dat heeft DAAR niets mee te maken
[..]
Nee dus. Op een gegeven moment dacht ik er nauwelijks meer aan.
En als je geen maagd hebt, heeft er altijd een ander in "geroerd".
Heel goedquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:36 schreef Torrio het volgende:
[..]
Dan denk ik maar zwart wit. Als je van iemand houdt en respect voor je partner hebt, ga je niet vreemd.
Praat dan niet voor de rest van de mensheidquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:40 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Dat ligt ook aan de persoon zelf. Ik zou persoonlijk het nooit uit mijn hoofd kunnen krijgen.
Tuurlijk, 50 jaar is dan ook een hele lange tijd. Zover vooruit kijk ik op het moment niet.. Maar dan nog, als je dan met iemand anders zoent kan ik het nog wel begrijpen.. maar douwen gaat te ver.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Heel goed
Ik kan me echter gemakkelijk indenken dat je in die 50 jaar dat je samen bent je aangetrokken voelt tot een ander, of misschien een dipje hebt in je relatie, erg vreemd is dat niet in zo'n lange tijd. Dan kun je wel zeggen: maar als het niet goed is, moet je gewoon uit elkaar gaan, maar toevallig vind ik dàt evenmin van respect en/of liefde getuigen.
Dat je dan een keer een foutje maakt, is imo begrijpelijk, kwetsend, maar begrijpelijk.
Dat deed ik niet.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:43 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Praat dan niet voor de rest van de mensheid
quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:28 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Als je vriendin neukt met een ander kan ik me niet voorstellen dat het ooit goed gaat komen. Bij elke keer seks denk je toch aan het vreemdgaan van de ander. Dat je eigenlijk niet de enige bent die er in geroerd heeft.
Je kan wel niet vooruit kijken, maar dan kun je dus ook niets zeggen over dat vreemdgaan. Zover denk je niet vooruit...quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:43 schreef Torrio het volgende:
[..]
Tuurlijk, 50 jaar is dan ook een hele lange tijd. Zover vooruit kijk ik op het moment niet.. Maar dan nog, als je dan met iemand anders zoent kan ik het nog wel begrijpen.. maar douwen gaat te ver.
Niets zeggen? Ik heb aan beide kanten gestaan, 2 jarige relatie toen ik de mongool was, 4 jaar relatie toen ik de lul was. (dankjewel karmaquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je kan wel niet vooruit kijken, maar dan kun je dus ook niets zeggen over dat vreemdgaan. Zover denk je niet vooruit...
Ik denk er wat gemakkelijker over, misschien omdat ik sex en liefde gemakkelijker los kan zien, misschien omdat ik weet dat ik er wel weer overheen kom, misschien omdat ik niet geloof dat het een teken is dat ie neit (genoeg) van me houdt.
Iig is mijn relatie niet per definitie klaar.
Ik bedoelde niet dat je niet voor NU kan spreken, maar je zei zelf dat je niet zo ver vooruit kijkt, dus kun je niet voor die periode van 50 jaar spreken.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:49 schreef Torrio het volgende:
[..]
Niets zeggen? Ik heb aan beide kanten gestaan, 2 jarige relatie toen ik de mongool was, 4 jaar relatie toen ik de lul was. (dankjewel karma). Ik praat dus niet uit fantasie, maar uit m'n eigen ervaringen en ook zeker niet voor iedereen.
Ik snap jequote:Op donderdag 11 maart 2010 22:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet dat je niet voor NU kan spreken, maar je zei zelf dat je niet zo ver vooruit kijkt, dus kun je niet voor die periode van 50 jaar spreken.
En ik ben nooit vreemdgegaan en zie mezelf dat ook niet erg gauw doen. Geen behoefte aan gehad, maar ik zal niet zeggen dat ik ZEKER ben dat het NOOIT zal gebeuren.
Ik vrees het ergstequote:
welke relatie die gast is haar aan het neerslaanquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:08 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ik denk dat ze haar relatie nu wat belangrijker vindt dan een stel ramptoeristen op Fok
Vond ze anders eerder ook nietquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:08 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ik denk dat ze haar relatie nu wat belangrijker vindt dan een stel ramptoeristen op Fok
hoezo?quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:16 schreef Torrio het volgende:
TS is toch geen vriendin van Saban he..
Dan kan jij het dus wel zeggenquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:13 schreef Torrio het volgende:
[..]
Ik heb het dus wel meegemaakt, van beide kanten.
Bij zoenen vind ik dat niet, maar bij seks.....dan ben je er wel heel bewust mee bezig.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:33 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Als je echt van iemand houdt, haal je het niet eens in je hoofd om vreemd te gaan. Als het dus gebeurd, houdt de ander niet genoeg van je.
Tsja, die gedachte zou de wereld wel een stuk makkelijker maken hé.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:33 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Het is toch gewoon zo? En niet zwart wit denken hier, maar zoiets zweren de meeste mensen aan elkaar. En doen dat nogmaals als ze gaan trouwen. En ja er zijn nog altijd meer voorbeelden van mensen waarbij het wel goed is gegaan, dan niet (denk ik...). Maar dat maakt niet zulke interessante gespreksstof nietwaar?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Tsja, die gedachte zou de wereld wel een stuk makkelijker maken hé.
De psychologische discussies horen imo meer hier thuis. vreemd gaan - mag dat ? of hier Seks met iemand die vreemdgaatquote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:39 schreef controlaltdelete het volgende:
die psychologische discussies boeien me niet zo bla bla psycho babble. Wil alleen weten hoe het afgelopen is of hij mans genoeg was om te dumpen of zo'n zacht gekookt ei is die het allemaal pikt . Ze zal wel naar school zijn ofzo.
Ligt er aan hoe je tegen seks aan kijkt, met welke mate van nonchalance. Als je net zo makkelijk sekst als zoent..quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bij zoenen vind ik dat niet, maar bij seks.....dan ben je er wel heel bewust mee bezig.
Mee eens, daarin meegenomen dat zoenen ook héél erg intiem kan zijn. Maar dat komt denk ik op latere leeftijd.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:53 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je tegen seks aan kijkt, met welke mate van nonchalance. Als je net zo makkelijk sekst als zoent..
De vraag is alleen of dat voor haar vriend is of voor een anderquote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die ligt weer met de benen wijd voor iemand?
Precies.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:33 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Jawel, dat zeker, maar als het vertrouwen zo ernstig beschaamd is.....quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja, want het kwetst iemand niet als je het uitmaakt om met een ander naar bed te kunnen?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:00 schreef Pvt het volgende:
gewoon zielig............ iedereen zal er wel eens over nadenken, maar is gewoon NOT DONE. waarom die ander zo kwetsen, maak het dan eerst uit als je wat anders doet. En ermee naar bed ook nog?? sjeezus, snap ook niet echt dat je nog verder met hem wilt? waar komt dat weg dn. mag hopen dat die beurt wel lekker was. nee gelul je zal een prima meid zijn maar vreemdgaan kan gewoon niet.
Minder dan vreemdgaan, denk ik zo. Tis iig eerlijker.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:14 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ja, want het kwetst iemand niet als je het uitmaakt om met een ander naar bed te kunnen?
DUH, tuurlijk wel!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:14 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ja, want het kwetst iemand niet als je het uitmaakt om met een ander naar bed te kunnen?
Retorische vraag, ooit van gehoord?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:20 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
DUH, tuurlijk wel!
Maar zo behoudt je je eigen waarde (egoistisch maar toch) en is het makkelijker voor de ander om er over heen te komen, je hebt immers van tevoren aangegeven dat je niet met iemand verder kan en daarmee voorkom je dat de persoon die je pijn gaat doen in haar toekomstige relaties achterdochtig wordt. Dat is ook een kutgevoel, maar je hebt dan in ieder geval laten zien dat mensen eerlijk zijn! Nu ben je natuurlijk ook eerljk als je het achteraf opbiecht... Maar dat doet gewoon meer pijn.. Kan wel in details treden maar ik vind het een kneuzige vraag van je. Het antwoord is makkelijk te verzinnen.
nou idd wtf?? tuurlijk kwets je dan iemand ma goed bovenstaande lijkt me duidelijk genoegquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:20 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
DUH, tuurlijk wel!
Maar zo behoudt je je eigen waarde (egoistisch maar toch) en is het makkelijker voor de ander om er over heen te komen, je hebt immers van tevoren aangegeven dat je niet met iemand verder kan en daarmee voorkom je dat de persoon die je pijn gaat doen in haar toekomstige relaties achterdochtig wordt. Dat is ook een kutgevoel, maar je hebt dan in ieder geval laten zien dat mensen eerlijk zijn! Nu ben je natuurlijk ook eerljk als je het achteraf opbiecht... Maar dat doet gewoon meer pijn.. Kan wel in details treden maar ik vind het een kneuzige vraag van je. Het antwoord is makkelijk te verzinnen.
je geeft het antwoord zelf al voor mij zou het net zo hard voelen als vreemdgaan kan ik inkomen, zou ik ook voelen, maar dat is dan jouw probleem, als jij niet kan accepteren dat zij verder wil.............. je voelt je kut maar dat is je eigen probleem ze heef het netjes eerst uitgemaakt, wat ze daarna doet moet ze zelf weten.(ook al is dat kut, want ja ze was van jou)quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:25 schreef Yuki het volgende:
[..]
Retorische vraag, ooit van gehoord?
Voor mij zou het net zo hard voelen als vreemdgaan. Zou me bovendien sterk af gaan vragen of hij het niet al eerder met dat wijf had gedaan, maar nu wroeging krijgt en het daarom toch maar uitmaakt
Ik vind dat je appels met peren vergelijkt. Bij vreemdgaan hoeft er ten eerste geen sprake te zijn van uitmaken en ten tweede is er in ieder geval sprake van bedrog usw.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:25 schreef Yuki het volgende:
[..]
Retorische vraag, ooit van gehoord?
Voor mij zou het net zo hard voelen als vreemdgaan. Zou me bovendien sterk af gaan vragen of hij het niet al eerder met dat wijf had gedaan, maar nu wroeging krijgt en het daarom toch maar uitmaakt
Ik ben zelf een vrouwquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:28 schreef Pvt het volgende:
[..]
je geeft het antwoord zelf al voor mij zou het net zo hard voelen als vreemdgaan kan ik inkomen, zou ik ook voelen, maar dat is dan jouw probleem, als jij niet kan accepteren dat zij verder wil.............. je voelt je kut maar dat is je eigen probleem ze heef het netjes eerst uitgemaakt, wat ze daarna doet moet ze zelf weten.(ook al is dat kut, want ja ze was van jou)
Echt volslagen onzin wat je hier zegt. Dus of jou vriend netjes naar je toe komt met Yuki... Ik krijg gevoelens voor een ander, dus ik kan niet met je verder.... Of ineens twee weken later, Yuki, ik heb met een ander geneukt, ik hou niet meer van je. Doet even veel pijn?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:41 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik ben zelf een vrouwDus maar eerst maar even overal "hij" van
En ik legde mijn standpunt alleen maar uit, omdat mijn retorische vraag blijkbaar niet begrepen werd.
Nu overigens blijkbaar nog niet.
Waar het me om gaat is dat er hierboven beweerd wordt dat je je partner minder zou kwetsen door het uit te maken als je met een ander het bed in wilt. Dat vind ik dus onzin. Mijns inziens doet dat net zoveel pijn; vind het eerder egoïstisch omdat je dan jezelf voor kunt houden dat je het netjes hebt gedaan
Je helpt de ander er imo echt niet mee.
agreed, ma tis wsl niet duidelijk te maken. Vooral dat laatste is idd belangrijk. Je ego loop een aardige deuk op als je te horen krijgt "sorry heb een ander geneukt"quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:46 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Echt volslagen onzin wat je hier zegt. Dus of jou vriend netjes naar je toe komt met Yuki... Ik krijg gevoelens voor een ander, dus ik kan niet met je verder.... Of ineens twee weken later, Yuki, ik heb met een ander geneukt, ik hou niet meer van je. Doet even veel pijn?
In situatie één bestaat er in ieder geval nog vertrouwen, in situatie twee is ook die (mijn inziens belangrijkste ding in een relatie) volledig verpulverd. En niet alleen nu, maar de rest van je leven ga je daar ook moeite mee krijgen. En een beetje onzin om retorische vragen te stellen in een discussie vind je niet?
Ik denk ook niet dat veel mensen het uitmaken met de mededeling dat ze zin hebben om met iemand anders sex te hebben. Omdat dat een gevolg is en geen oorzaak. Dus de reden van het uitmaken ligt in de relatie zelf, die niet meer goed is, dus daar heb je het dan over.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:41 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik ben zelf een vrouwDus maar eerst maar even overal "hij" van
En ik legde mijn standpunt alleen maar uit, omdat mijn retorische vraag blijkbaar niet begrepen werd.
Nu overigens blijkbaar nog niet.
Waar het me om gaat is dat er hierboven beweerd wordt dat je je partner minder zou kwetsen door het uit te maken als je met een ander het bed in wilt. Dat vind ik dus onzin. Mijns inziens doet dat net zoveel pijn; vind het eerder egoïstisch omdat je dan jezelf voor kunt houden dat je het netjes hebt gedaan
klopt, die eerlijkheid hoef je idd niet te delen, maar wees gewoon eerlijk dat je gevoelens ten einde zijn en je niet verder wil.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat veel mensen het uitmaken met de mededeling dat ze zin hebben om met iemand anders sex te hebben. Omdat dat een gevolg is en geen oorzaak. Dus de reden van het uitmaken ligt in de relatie zelf, die niet meer goed is, dus daar heb je het dan over.
Het zou van een wrede, onnodige eerlijkheid zijn, om te bespreken dat je de volgende sexpartner al op het oog hebt.
Hoe wil je het anders doen dan?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:41 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ligt er imo aan... Hoe belangrijk vindt je het vertrouwen dat je hebt in je (ex-)partner? Ikzelf vind dat erg belangrijk en zou mijn relatie dus eerst uitmaken, alvorens wat te doen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:41 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt en ik kan mij ook vinden in jouw standpunt. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je (ex-) partner absoluut geen goed gevoel heeft. Hij/zij moet er natuurlijk wel achter komen en zal zich evengoed belazerd voelen door je.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:41 schreef Yuki het volgende:
[..]
Daarvoor heeft de mensheid tact uitgevonden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Het zou van een wrede, onnodige eerlijkheid zijn, om te bespreken dat je de volgende sexpartner al op het oog hebt.
Dat snap ik dus niet, dat laatste. Dat een dumpee zich klote voelt: akkoord. Maar waarom belazerd?? Dat is alleen terecht als later zou blijken dat er toch vreemdgaan in het spel was, maar we gaan er voor de hypothese vanuit dat dat dus niet zo is en dat de relatie eerst beeindigd werd.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:18 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt en ik kan mij ook vinden in jouw standpunt. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je (ex-) partner absoluut geen goed gevoel heeft. Hij/zij moet er natuurlijk wel achter komen en zal zich evengoed belazerd voelen door je.
Hoe zou jij dat tactisch brengen dan?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:19 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Daarvoor heeft de mensheid tact uitgevonden.
Ik zeg niet dat je het niet uit moet maken. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het punt dat pvt hier ver boven maakt (waar ik in eerste instantie op reageerde) op mij wat te simplistisch over komt.quote:
Bij zoenen hoef je niet eerst je kleren uit te trekken en een bed zoeken om het te doen. Dat bedoelde ik meer.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:53 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je tegen seks aan kijkt, met welke mate van nonchalance. Als je net zo makkelijk sekst als zoent..
Dat is dus wel zo, als je in ieder geval de moeite zou nemen de overige reacties ook tot je te nemen. Kwetsen doe je toch wel, maar achteraf opbiechten laat iemand de rest van zijn leven kut voelen over alle tijd die je samen hebt doorgebracht.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:30 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je het niet uit moet maken. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het punt dat pvt hier ver boven maakt (waar ik in eerste instantie op reageerde) op mij wat te simplistisch over komt.
Daarin gaat het over het kwetsen van je partner. En dat kwetsen is, imo, niet minder als je het uitmaakt voor je over die ander heen gaat.
Zoiets komt (op den duur) altijd uit. En ik zou dan altijd met twijfels lopen over de eerlijkheid van mijn ex.
Zeg, die sms-alert hadden we toch niet voor niets in het leven geroepen?quote:
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:36 schreef Greys het volgende:
Zeg, die sms-alert hadden we toch niet voor niets in het leven geroepen?
Tuurlijk kan je gevoelens voor een ander krijg. Dat lijkt me eigenlijk ook niet meer dan normaal als je al bijvoorbeeld 10 jaar samen bent. Of je iets met die gevoelens doet is ten tweede.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:56 schreef Fes1-2 het volgende:
Tenzij je zo'n goede relatie hebt dat de gevoelens die bij je partner spelen een opwelling zijn. Dat kan natuurlijk en ik vind het tof dat mensen daar eerlijk over kunnen zijn. Maar in de situatie die ik nu bedoel maak je het niet uit zeg maar.. dan praat je er meer over.
Raad maarquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Hoe zou jij dat tactisch brengen dan?
wtf is jullie probleem??quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:30 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je het niet uit moet maken. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het punt dat pvt hier ver boven maakt (waar ik in eerste instantie op reageerde) op mij wat te simplistisch over komt.
Daarin gaat het over het kwetsen van je partner. En dat kwetsen is, imo, niet minder als je het uitmaakt voor je over die ander heen gaat.
Zoiets komt (op den duur) altijd uit. En ik zou dan altijd met twijfels lopen over de eerlijkheid van mijn ex.
Woow, hoe hoog zit het je?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:33 schreef Pvt het volgende:
[..]
wtf is jullie probleem??
ik schets 2 situaties:
1, je vriend(in) neukt er lekker op los, terwijl ze nog met jou heeft, hier mag je na een tijdje achterkomen om vervolgens haar en alle verdere vrouwen in de toekomst nooit meer te vertrouwen of
2. het wordt eerst uitgemaakt, waarna ze er lekker op los neukt (waarvan jij in principe niks meer van hoeft te weten, het waarschijnlijk niet eens wil)
so pick?? uit jullie redenatie maakt het niet uit lijkt het, naja sorry maar ik ga toch voor 2. heb uitgelegd dat je idd gekwest zult zijn, en je je idd kut gaat voelen, maar dat is toch JE EIGEN FACKING PROBLEEM, UIT IS UIT get over it. ik denk dat iedereen gek zou worden als optie 1 zich openbaart. optie 2, ja et is maar net hoe je erin staat.
dus ik zeg niet dat je je niet gekwetst zal voelen, mijn ex had na 6 week ook alweer een ander, nee idd dat was goed klote maja,
Hier ben ik het helemaal mee eens: als hij/zij het heeft uitgemaakt en daarna doet waar hij/zij zin in heeft, heb je daar niets meer mee te maken en heeft diegene in ieder geval niets achter je rug om gedaan.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:33 schreef Pvt het volgende:
[..]
wtf is jullie probleem??
ik schets 2 situaties:
1, je vriend(in) neukt er lekker op los, terwijl ze nog met jou heeft, hier mag je na een tijdje achterkomen om vervolgens haar en alle verdere vrouwen in de toekomst nooit meer te vertrouwen of
2. het wordt eerst uitgemaakt, waarna ze er lekker op los neukt (waarvan jij in principe niks meer van hoeft te weten, het waarschijnlijk niet eens wil)
so pick?? uit jullie redenatie maakt het niet uit lijkt het, naja sorry maar ik ga toch voor 2. heb uitgelegd dat je idd gekwest zult zijn, en je je idd kut gaat voelen, maar dat is toch JE EIGEN FACKING PROBLEEM, UIT IS UIT get over it. ik denk dat iedereen gek zou worden als optie 1 zich openbaart. optie 2, ja et is maar net hoe je erin staat.
dus ik zeg niet dat je je niet gekwetst zal voelen, mijn ex had na 6 week ook alweer een ander, nee idd dat was goed klote maja,
Waarom neem je het zo persoonlijk als iemand een andere mening heeft?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:48 schreef Yuki het volgende:
[..]
Woow, hoe hoog zit het je?
En wie zijn jullie? Want volgens mij was het net alleen "Flame Yuki for her opinion"
Datzelfde wilde ik eigenlijk net aan iedereen vragen die vraagt "wtf" mijn probleem is.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:57 schreef conleche het volgende:
[..]
Waarom neem je het zo persoonlijk als iemand een andere mening heeft?
Daar ben ik het dus helemaal mee eensquote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:22 schreef Pvt het volgende:
wtf echt, er word hier om je mening gevraagd en dan gaat men ineens zeggen hoe het moet?? als je wat vraagt moet je het antwoord accepteren.
Je hebt geen argumenten gegeven voor jouw mening, anders dat jij achterdochtig bent en je gaat helemaal niet in op andere reacties. Misschien dat daar het probleem ligt.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:03 schreef Yuki het volgende:
[..]
Datzelfde wilde ik eigenlijk net aan iedereen vragen die vraagt "wtf" mijn probleem is.
Ik geef mijn mening, en dat is dat het kwetsen er niet minder om wordt. Klaar
Even een crosspost:
[..]
Daar ben ik het dus helemaal mee eens
En nu heb ik er genoeg woorden aan vuil gemaakt.
Waar is de TS?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |