opbiechten vreemdgaan?quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:35 schreef madrepuzza het volgende:
Ik zit met een probleem. Ik heb nu al 2,5 jaar een vriendje die ik echt heel leuk vind maar nu ging ik laatst een weekend weg met wat vriendinnen. Die avond veel wijntjes gedronken en bij het stappen op de dansvloer kwam ik een jongen tegen. Na wat gepraat te hebben gingen we dansen waarbij ik dacht dat dit toch niet uitmaakte.
Uiteindelijk zijn we dus in bed beland en hebben we het gedaan. Nu heb ik mijn andere vriendinnen op het hart gedrukt o niks te vertellen maar moet ik het voor me houden of tegen mijn vriendje zeggen. Ik ben bang dat hij het aan me ziet.
Dus dat.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:04 schreef Beaudelaire het volgende:
Jij bent echt dom.
Wees een wijf en zeg het tegen hem. Ik hoop dat hij je nooit meer wil zien.
Ja dat, sms hem anders even: "trouwens, ik wil het niet uitmaken, misschien jij wel"quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:03 schreef kahlie het volgende:
Oei, dat vind ik wel lullig hoor, dat hij nu zo in de spanning zit. Had je niet kunnen zeggen dat je het niet wilde uitmaken?
Ik ga dit toch niet via de telefoon vertellen.........quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:04 schreef Beaudelaire het volgende:
Jij bent echt dom.
Wees een wijf en zeg het tegen hem. Ik hoop dat hij je nooit meer wil zien.
dat, al vind ik het belangrijk genoeg om het eigenlijk zo snel mogelijk te vertellen, vriendje zit natuurlijk allerlei verhalen te verzinnen waarvan een gedeelte dus misschien wel waar is...quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:09 schreef Beaudelaire het volgende:
Terecht dat je het hem in zijn gezicht verteld.
Klopt, misschien had TS beter pas morgenavond kunnen zeggen dat er iets was.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:13 schreef Re het volgende:
[..]
dat, al vind ik het belangrijk genoeg om het eigenlijk zo snel mogelijk te vertellen, vriendje zit natuurlijk allerlei verhalen te verzinnen waarvan een gedeelte dus misschien wel waar is...
Persoonlijk vertellen is wel zo respectvol ja, nu dat je al zo respectloos ben geweest. Maar door een gesprek te beginnen met: "Ik moet met je praten", lijkt het gelijk alsof je het uit wil maken, dat snap je zelf toch ook wel? De situatie is al niet fair ten opzichte van je vriend, want je bent vreemd gegaan, maar nu maak je het gewoon nog erger voor hem... Ik vind het niet kies.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:08 schreef madrepuzza het volgende:
Ik ga dit toch niet via de telefoon vertellen.........Dit moet je doen als ik hem recht in de ogen kan kijken. Snap het probleem daar niet van.
En begon verkeerd, ik denk dat hij in spanning zit tot morgenavond.
gelul, alleen haar vriendinnen weten het.. en fokquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:15 schreef Torrio het volgende:
En ook wel sneu dat het vriendje 1 van de laatste personen is die het daadwerkelijk te weten komt
Geloof me, als ik erachter zou komen dat een heel forum (en niet de kleinste) mee heeft mogen genieten van het slippertje van m'n vriendin en de gevolgen ervan, dat het me niet blijer maaktquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:17 schreef Devvie het volgende:
[..]
gelul, alleen haar vriendinnen weten het.. en fok
fok telt neit mee
waarschijnlijk zit ie niet op fok anders zou ze het niet hier neerzettenquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:18 schreef Torrio het volgende:
[..]
Geloof me, als ik erachter zou komen dat een heel forum (en niet de kleinste) mee heeft mogen genieten van het slippertje van m'n vriendin en de gevolgen ervan, dat het me niet blijer maakt
Ik belde toch om te kijken of het vanavond kon. Niet tactvol maar daar ben ik blijkbaar niet goed in heb ik wel door.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:14 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Klopt, misschien had TS beter pas morgenavond kunnen zeggen dat er iets was.
Hij gaat hoe dan ook een kuttijd tegemoet, dan kan dat dagje spanning er ook nog wel bij.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:02 schreef madrepuzza het volgende:
Voor de mensen die niet weten waar het over gaat:
[..]
opbiechten vreemdgaan?
Is snel gegaan dat topic zeg. Ik kan niet alles meer beantwoorden maar wil even duidelijk maken dat ik wel met condoom sex heb gehad dus sowieso geen soa's opgelopen of andere verhalen die ik tussendoor lees. Maakt het natuurlijk niet minder erg..
Hele dag op school er niet met mijn hoofd bij. Uiteindelijk net om 4 uur dan toch mijn vriendje maar gebeld. Eerst gewoon gevraagd hoe het gaat enzo en toen gezegd dat ik met hem wou praten. Was even stil aan de andere kant en daarna met wat bange stem meteen vragen waarover en alles. Ik heb maar gezegd dat ik het pas vertel als ik hem echt zie. Vanavond kon die helaas niet dus nu kom ik morgenavond bij hem langs om te praten. Baal er wel van want nu zit hij tot morgen in spanning over waar het over zal gaan of dat ik het uit wil maken of dergelijke.
Dat maakt het er niet minder om. De vuile was buiten hangen is nooit goed te pratenquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:20 schreef Devvie het volgende:
[..]
waarschijnlijk zit ie niet op fok anders zou ze het niet hier neerzetten
Jij dacht dat we lief gingen doen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:20 schreef madrepuzza het volgende:
[..]
Ik belde toch om te kijken of het vanavond kon. Niet tactvol maar daar ben ik blijkbaar niet goed in heb ik wel door.
Maar al die harde reacties hier heb ik ook weinig aan..
Had allemaal dingen bedacht die ik via telefoon ging zeggen maar klapte dicht dus morgen even afwachten. Hoe te beginnen vind ik nogsteeds raar. Kom ik binnen en dan meteen biechten enzo..quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:21 schreef Xennia het volgende:
[..]
Hij gaat hoe dan ook een kuttijd tegemoet, dan kan dat dagje spanning er ook nog wel bij.
Ik vind wel dat je het telefoongesprek netjes hebt aangepakt. Wat ga je hem zeggen als hij vraagt waarom je vreemd bent gegaan?
ik 19, hij 20.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:24 schreef Torrio het volgende:
TS, mag ik vragen hoe oud jij en/of je vriendje zijn?
Ja. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en zo. Bovendien gaat hij toch al van het ergste uit.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:25 schreef madrepuzza het volgende:
[..]
Had allemaal dingen bedacht die ik via telefoon ging zeggen maar klapte dicht dus morgen even afwachten. Hoe te beginnen vind ik nogsteeds raar. Kom ik binnen en dan meteen biechten enzo..
Eerst nog even met hem seksenquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:25 schreef madrepuzza het volgende:
[..]
Had allemaal dingen bedacht die ik via telefoon ging zeggen maar klapte dicht dus morgen even afwachten. Hoe te beginnen vind ik nogsteeds raar. Kom ik binnen en dan meteen biechten enzo..
Groot gelijk, dit via de telefoon zeggen is nog lulliger. Je had alleen misschien kunnen proberen om te zeggen "ik moet je echt eerder zien" ofzo.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:08 schreef madrepuzza het volgende:
[..]
Ik ga dit toch niet via de telefoon vertellen.........Dit moet je doen als ik hem recht in de ogen kan kijken. Snap het probleem daar niet van.
En begon verkeerd, ik denk dat hij in spanning zit tot morgenavond.
Jij bent logisch, mensen zitten in verdriet en problemen en jij denkt lekker aan jezelf wanneer je hoort wat er gebeurt, komop zeg, zoek een leven.quote:
quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:33 schreef delano.888 het volgende:
n jij denkt lekker aan jezelf wanneer je hoort wat er gebeurt
Dat kan je verwachten als je zulke dingen op Fok! postquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jij bent logisch, mensen zitten in verdriet en problemen en jij denkt lekker aan jezelf wanneer je hoort wat er gebeurt, komop zeg, zoek een leven.
quote:
quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jij bent logisch, mensen zitten in verdriet en problemen en jij denkt lekker aan jezelf wanneer je hoort wat er gebeurt, komop zeg, zoek een leven.
Nou, heb vooral medelijden met die vriendquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
dat wordt morgen weer een kut dag voor je :p
Ik moet zeggen dat ik er wel respect voor heb als je het opbiecht. Zou je bij mij wel pluspunten mee scoren, al weet ik niet of ik m'n beslissing zou veranderen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:25 schreef madrepuzza het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:15 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nou, heb vooral medelijden met die vriend
Mooie samenvattingquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:41 schreef -XX- het volgende:
Gewoon mee kappen. Relatie zat toch al niet goed. Anders had je niet vreemdgegaan, met of zonder alcohol. Dikke care....komt op hetzelfde neer.
[..]
Dat dus.
Maar toch, voor hem nog genoeg vrouwen die wel trouw zijn.
Dat deed mijn vriendin dus ook es. Met een geschokt gezicht: "Er is iets gebeurt.... *stilte* maar dat vertel ik je later wel." Dan ga je je natuurlijk vanalles in je hoofd halen. Uiteindelijk was het iets vreselijk triviaalsquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:02 schreef madrepuzza het volgende:
Eerst gewoon gevraagd hoe het gaat enzo en toen gezegd dat ik met hem wou praten. Was even stil aan de andere kant en daarna met wat bange stem meteen vragen waarover en alles. Ik heb maar gezegd dat ik het pas vertel als ik hem echt zie.
dat dacht iemand bij mij ook te denkenquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:20 schreef Devvie het volgende:
[..]
waarschijnlijk zit ie niet op fok anders zou ze het niet hier neerzetten
En als hij hier wel komt is de kans ook nog groot dat hij dit topic überhaupt niet ziet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:36 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
dat dacht iemand bij mij ook te denken
Ik open een topic of Fok!quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:05 schreef MCH het volgende:
Wat was je gevoel toen je die ochtend weer wakker werd?
Shit shit shitquote:Op woensdag 10 maart 2010 23:05 schreef MCH het volgende:
Wat was je gevoel toen je die ochtend weer wakker werd?
Ik zou er iig niet omheen draaien! Zeg zodra hij zit (of wat dan ook) gewoon: "Ik ben vreemd gegaan". Dan heb jij niet de kans om excuses te maken van tevoren en gaat hij ook zelf geen rare dingen bedenken. Zo van: als je begint met een dansvloer verhaal over flirten en weet ik veel wat, dan kan hij of voortijdig al conclusies trekken of hoop koesteren dat het bij een kusje is gebleven o.i.d. en dat is alleen maar pijnlijker.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:25 schreef madrepuzza het volgende:
Is gewoon zonde dat je een relatie van 2,5 jaar in 1 avond weggooit. Ik heb dit ook meegemaakt (ook na 2,5 jaar) en heb het haar nooit kunnen vergeven. Nog wel een paar jaar aangemodderd, maar het werd nooit meer als before.quote:
Wat ik ga zeggen waarom.. dan kan ik gaan liegen maar weet het gewoon niet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:47 schreef Xennia het volgende:
Maar wat ga je nou zeggen als hij vraagt waarom je vreemd bent gegaan?
En als hij vraagt hoe hij er zeker van kan zijn dat het niet nog eens gebeurt, als hij je al wil vergeven?
Wil jij uberhaupt verder?
DAT dus!!quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:30 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Vertrouwen was gewoon 1 klap compleet weg, en dat zal jouw vriendje waarschijnlijk ook zo ervaren. Accepteer de consequenties die je vriend er misschien aan zal verbinden, en laat dit een harde les voor je wezen.
En doe zoiets nooit meer. Je kan hier iemand heel veel pijn mee doen. Ook jezelf. Enige lichtpuntje in jouw verhaaltje is dat je tenminste wel de ballen heb om hem de waarheid te vertellen. Daar heb ik een jaar lang naar moeten gissen (had vermoedens, maar werd altijd ontkent)
Dat is ook smerig! Dat je eigenlijk een jaar in onzekerheid zit ( zo mag je het wel noemen toch? ) maar het is wel herkenbaar!quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:30 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Is gewoon zonde dat je een relatie van 2,5 jaar in 1 avond weggooit. Ik heb dit ook meegemaakt (ook na 2,5 jaar) en heb het haar nooit kunnen vergeven. Nog wel een paar jaar aangemodderd, maar het werd nooit meer als before.
Vertrouwen was gewoon 1 klap compleet weg, en dat zal jouw vriendje waarschijnlijk ook zo ervaren. Accepteer de consequenties die je vriend er misschien aan zal verbinden, en laat dit een harde les voor je wezen.
En doe zoiets nooit meer. Je kan hier iemand heel veel pijn mee doen. Ook jezelf. Enige lichtpuntje in jouw verhaaltje is dat je tenminste wel de ballen heb om hem de waarheid te vertellen. Daar heb ik een jaar lang naar moeten gissen (had vermoedens, maar werd altijd ontkent)
Best 'grappig' dat je niet weet waarom je vreemd ben gegaan...quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:53 schreef madrepuzza het volgende:
[..]
Wat ik ga zeggen waarom.. dan kan ik gaan liegen maar weet het gewoon niet.
Ik wil sowieso verder mits de verhoudingen nog goed liggen hierna. Misschien na een pauze.. misschien kapt hij er meteen mee wat ik ook zal begrijpen..
Nee, wat toch een bepaalde beperktheid uitstraald. Ik wil het niet al te zeer relativeren, maar wat betekent seks voor jou? Waarom exact is het zo vreselijk je vriendin in je hoofd het te zien doen met een ander? Is seks omgeven door liefde, heb je het nooit kunnen doen met iemand die niets tot weinig voor je betekende? Bevredig je jezelf?quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:53 schreef Equites het volgende:
Je vriendin die gebald is door een andere gozer zonder dat jij het wist. Kan het nog erger? Voor mij is het dan gelijk over en uit, het vertrouwen is weg en zal nooit meer terug komen. Sowieso snap ik niet dat je dit je vriendje aan kan doen, blijkbaar zat je relatie al niet meer goed. Echt geen respect voor vreemdgangers.
Iedereen heeft er goede antwoorden op maar jouw mislukte referentiekader bestempelt het niet als goed. Je leeft in de waan dat je logisch bent (en ik maak uit je posts op dat je dit wss als je meest waardevolle eigenschap ziet dus iedereen die je daarop (terecht) aanvalt krijgt een heleboel weggerationaliseer en drogredenen over zich heen). Ik krijg letterlijk dagelijks achterlijke figuren zoals jij over de vloer (90% heeft een pervasieve ontwikkelingsstoornis) en het is gewoon een tevergeefse strijd; je bent gewoon verpest.quote:Niemand heeft daar op dit soort fora een goed antwoord op.
Je toetsenbord is stuk!!!quote:Op donderdag 11 maart 2010 08:19 schreef Re het volgende:
en als virebdje vanavond het gewoon accepteerd een verder wil.... dan ben ik ook wel ineens benieuwd naar de reacties hier
Ben ik ook benieuwd naar; de meesten zouden het denk ik knap van die jongen vinden omdat ze het zelf nooit zouden doen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 08:19 schreef Re het volgende:
en als vriendje vanavond het gewoon accepteert een verder wil.... dan ben ik ook wel ineens benieuwd naar de reacties hier
Volgens mij is het anders heel simpel toe te schrijven aan de angst dat je partner het bij een ander beter zal hebben en dientengevolge bij je weg zal gaan. Niets anders dan dat.quote:Op donderdag 11 maart 2010 01:34 schreef Taurus het volgende:
Dat soort vragen kun je jezelf stellen als je over deze materie nadenkt. Waarom is vreemdgaan in werkelijkheid zo erg, en nu niet met lege leuzen aankomen als 'omdat vertrouwen zo belangrijk is in onze relatie', waarom, waarom wil ik weten. Niemand heeft daar op dit soort fora een goed antwoord op.
Als ik het goed heb begrepen wel ja. Nu maar hopen dat TS daar dan weer verslag van komt uitbrengen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:10 schreef controlaltdelete het volgende:
en...? Effe snel doorgelezen, gaat hij vanavond dus pas horen dat ze gebatst heeft met een andere gozer?
Jij bent er toch ook weer?quote:Op donderdag 11 maart 2010 03:08 schreef Armoed het volgende:
Erfrechtelijke tvp.
En tering daar is Taurus weer
[..]
Iedereen heeft er goede antwoorden op maar jouw mislukte referentiekader bestempelt het niet als goed. Je leeft in de waan dat je logisch bent (en ik maak uit je posts op dat je dit wss als je meest waardevolle eigenschap ziet dus iedereen die je daarop (terecht) aanvalt krijgt een heleboel weggerationaliseer en drogredenen over zich heen). Ik krijg letterlijk dagelijks achterlijke figuren zoals jij over de vloer (90% heeft een pervasieve ontwikkelingsstoornis) en het is gewoon een tevergeefse strijd; je bent gewoon verpest.
Jij met je brute deductische vermogen zal zich dan vast wel afvragen waarom ik dit dan typ als het toch tevergeefs is. Dat is zodat iedereen kan zien dat reageren op jou nutteloos is, hopelijk gaat deze topic dan nog een constructieve kant op.
Best mooi als iemand daar niet of minder bang voor is dan, vind ik.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:12 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Volgens mij is het anders heel simpel toe te schrijven aan de angst dat je partner het bij een ander beter zal hebben en dientengevolge bij je weg zal gaan. Niets anders dan dat.
Ik vind het nogal kort door de bocht om het toe te schrijven aan een zogenoemd gebrek aan zelfvertrouwen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:12 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Volgens mij is het anders heel simpel toe te schrijven aan de angst dat je partner het bij een ander beter zal hebben en dientengevolge bij je weg zal gaan. Niets anders dan dat.
Schrijf het dan aan iets anders toe..quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:43 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Ik vind het nogal kort door de bocht om het toe te schrijven aan een zogenoemd gebrek aan zelfvertrouwen.
Maar goed, ieder zijn mening.
Hah, dit is zo'n beetje de eerste reactie die ik van je lees, waar ik me wel redelijk in kan vinden.quote:Op donderdag 11 maart 2010 01:34 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, wat toch een bepaalde beperktheid uitstraald. Ik wil het niet al te zeer relativeren, maar wat betekent seks voor jou? Waarom exact is het zo vreselijk je vriendin in je hoofd het te zien doen met een ander? Is seks omgeven door liefde, heb je het nooit kunnen doen met iemand die niets tot weinig voor je betekende? Bevredig je jezelf?
Dat soort vragen kun je jezelf stellen als je over deze materie nadenkt. Waarom is vreemdgaan in werkelijkheid zo erg, en nu niet met lege leuzen aankomen als 'omdat vertrouwen zo belangrijk is in onze relatie', waarom, waarom wil ik weten. Niemand heeft daar op dit soort fora een goed antwoord op. Het is namelijk een verzonnen norm in onze maatschappij. Niet lelijk hoor, we willen immers alles voor onszelf en als we dat erkennen is monogamie en het offer jezelf exclusief tot je geliefde te bewaren een mooi streven, maar het slaat natuurlijk drie keer nergens op.
Voor mij betekent het althans niet direct 'en daar is het gat van de deur', ik wil de motivatie van het vreemdgaan weten. Dat interesseer me zelfs best wel, zeker als het om iemand gaat om wie ik al jaren geef. Mensen die zo strikt leven onder de regels 'vreemdgaan is wegwezen' zonder enige motivatie, maar slechts gebaseerd op normen opgegeven door opvoeding/maatschappelijke norm vind ik ernstig beperkt.
Hetzelfde als wat de meeste andere mensen erover te zeggen hebben. Ik ben voor trouw en monogamie in een relatie (waar heb je anders een relatie voor?), met dat opzicht zou ik ook een relatie zitten en dan verwacht ik dus geen vreemdgaan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Schrijf het dan aan iets anders toe..
Haha, ik niet hoor. Ik geef alleen antwoord op Taurus' vraag. Er zullen altijd mensen zijn die het wel acceptabel vinden, ieder zijn ding. Ik hoor er niet bij.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:03 schreef controlaltdelete het volgende:
Stelen is ook not done. Maar als niemand het merkt of er last van heeft dan moet het kunnen, is toch ongeveer dezelfde redenatie als van Taurus.
Maar we gaan toch niet alweer de psychologie proberen te achterhalen waarom mensen over het algemeen vreemdgaan not acceptable vinden?
Maar dit is toch nog steeds geen antwoord op de vraag 'waarom is vreemdgaan zo erg'? Je zegt nu eigenlijk 'ten eerste omdat iedereen dat erg vindt', en ten tweede 'een relatie is gewoon trouw en monogamie, dat is gewoon zo'. Een beetje dat niveau, zeg maar. Ik kan die vraag tussen haakjes wel beantwoorden hoor, waar heb je anders een relatie voor? Omdat je het samen heel goed kan vinden en leuk hebt en elkaar vaak wilt zien, kinderen wilt samen of wil samenwonen, omdat je elkaar geestelijk en lichamelijk verrijkt? Bij al deze kwaliteiten hoeft helemaal geen monogamie of trouw te komen kijken.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:54 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Hetzelfde als wat de meeste andere mensen erover te zeggen hebben. Ik ben voor trouw en monogamie in een relatie (waar heb je anders een relatie voor?), met dat opzicht zou ik ook een relatie zitten en dan verwacht ik dus geen vreemdgaan.
Als het al zou gebeuren, dan wil ik het te horen krijgen. Ik wil zelf bepalen wat ik ervan vind, dat hoeft mijn vriend niet voor mij te doen.
Ik noem het niets, en het is ook hoe de meeste mensen wat betreft relaties in elkaar zitten. Het is alleen nog steeds niet helemaal duidelijk waarom hetquote:En ja, mijn vertrouwen zou te zeer beschadigd zijn om dan nog verder te kunnen. Ik ben van mening dat ik genoeg te geven heb en als je tekort komt dan moet je zo eerlijk zijn om dat aan te geven. Openheid en vertrouwen in een relatie.
Als een jongen niet genoeg zou hebben aan wat ik te geven heb, dan zeg ik.
Noem het ouderwets, preuts, moralistisch, whatever, maar dat is hoe ik in elkaar zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |