abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79008559
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:25 schreef Summers het volgende:
ik geloof niet in verkeerde religies , alleen in verkeerde mensen .
Eens. Mensen hebben zowel goede als slechte kanten. Beide kanten worden gebruikt in de religie.
pi_79009499
-dubbel-
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_79009570
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:46 schreef Nee het volgende:
Wat is het verschil tussen een acute psychose en een duiveluitdrijving c.q. 'satanistische ervaring'?
R. Ik geef toe ik heb daar de ballen verstand van. Ik vind het gewoon fascinerende en beangstigende beelden, waartoe mensen in staat zijn, eindeloos schreeuwen en inderdaad een grote fysieke kracht. Ik vraag me wel af hoe sterk mensen afhankelijk zijn voor suggestie vanuit een geestelijke dat ze werkelijk bezeten zijn en vanuit hun psychisch gestoorde toestand mogelijk antwoorden als een duivel.

Opvallend vind ik ook in het tweede filmpje dat het meisje eerst keihard schreeuwt als ze wijwater over zich heen krijgt, alsof het kokend water is. Bij een tweede keer ziet ze niet dat de pastoor het doet en kijkt ze op haar tafel en praat als een demon en ze schreeuwt niet van het wijwater. Vreemd dat het nu niet hetzelfde effect heeft. Ik denk dat de suggestie van wijwater belangrijker is, dan het wijwater zelf.

@ 5:52 en 6:52

[ Bericht 14% gewijzigd door poldergeist op 11-03-2010 12:28:07 ]
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_79010406
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:18 schreef poldergeist het volgende:

[..]

R. Ik geef toe ik heb daar de ballen verstand van. Ik vind het gewoon fascinerende en beangstigende beelden, waartoe mensen in staat zijn, eindeloos schreeuwen en inderdaad een grote fysieke kracht. Ik vraag me wel af hoe sterk mensen afhankelijk zijn voor suggestie vanuit een geestelijke dat ze werkelijk bezeten zijn en vanuit hun psychisch gestoorde toestand mogelijk antwoorden als een duivel.

Opvallend vind ik ook in het tweede filmpje dat het meisje eerst keihard schreeuwt als ze wijwater over zich heen krijgt, alsof het kokend water is. Bij een tweede keer ziet ze niet dat de pastoor het doet en kijkt ze op haar tafel en praat als een demon en ze schreeuwt niet van het wijwater. Vreemd dat het nu niet hetzelfde effect heeft. Ik denk dat de suggestie van wijwater belangrijker is, dan het wijwater zelf.

@ 5:52 en 6:52

Ik vind het zeer droevige beelden, en in mijn ogen is dit pure mishandeling. In het filmpje wordt gesproken over een meisje die seksueel misbruikt is, waarna ze vervolgens, ipv psychiatrische behandeling, onvrijwillig toegewijd wordt aan een duivelsuitdrijving. En dan gek vinden dat ze tegenstribbelt?

Ik denk dat ik zo'n situatie ook met zoveel mogelijk talen die gast zou uitschelden. :}
pi_79010534
Misschien heb ik die inleiding niet goed bekeken. Er wordt van de andere kant wel beweerd dat ze de sessies 'willingley' bezoekt. Maar het is misschien ook de angst om vastgebonden te worden die haar doet schreeuwen. Er wordt ook gezegd, problemen sinds ze acht was. Psychiatrische problemen zijn inderdaad goed mogelijk in combinatie met seksueel misbruik.
pi_79010854
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:16 schreef laforest het volgende:

[..]

Nou ik merk nog niks en leef mijn leven een stuk beter dan Christenen die hun tijd verdoen aan een sprookjes boek van zo'n 2000 jaar geleden, naar een kerk gaan, kinderen misbruiken en oorlogen voeren.
Zo hé, jij bent genuanceerd.

Ik geloof niet in een sprookjesboek, misbruik geen kinderen en voer geen oorlog. Net als vrijwel iedere christen. Ik ga wel naar de kerk ja, hoort dat ook in dat rijtje thuis?

Dwaas.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_79011670
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:28 schreef xChar het volgende:
Het klinkt misschien raar, maar ik wil van de Katholieke kerk overstappen op het satanisme. Dit komt omdat ik iemand heb ontmoet van de Satanskerk, en die me heeft uitgelegd hoe alles in zn werk gaat & wat je het beste kunt doen tegen mensen die je echt heel erg haat.. Als je de website van The Curch of Satan bekijkt zie je dingen die ik zoek bijvoorbeeld, dat iedereen gelijk is etc.. Ook ben ik geintresseerd in voodoo & zwarte magie, maar om dat onder de knie te krijgen zal ik waarschijnlijk moeten emigreren naar Afrika of Suriname. Wat je met rituelen van voodoo kan doen, kun je ook met het satanisme. Dus ik denk dat ik maar voor het satanisme ga. Ik vind een ritueel iets heel moois, daarom zou ik het fijn vinden als jullie misschien wat rituelen hieronder kunnen posten die te maken hebben met voodoo, of met zwarte magie.

Misschien zul je me voor gek verklaren, maar ik ben zoals ik ben.
Graag serieuze reacties van mensen die hier ook geintresseerd in zijn.
Waarom zo naar de "slechte" kant hangen, dan ook nog eens slecht geinformeerd met uitspraken als voodoo in 1 lijn met satanisme en popijopie termen als zwarte magie?
Ben je niet vooral een beetje aan het afzetten tegen vanalles en kies je dan de meest vervelende voor je eigen geloofsgemeenschap waar je vandaan komt, het tegenovergestelde om eens goed een ha dwars te zetten?

Denk je werkelijk dat het makkelijk is om iemand die je haat te vervloeken, dat je dat zomaar even doet en dat je daar zelf lachend van wegloopt?
Denk je werkelijk dat dat je problemen op zal lossen, want problemen zijn er, anders zou je niet aan dat soort dingen denken.

Ken je de geschiedenis van de satanskerk eigenlijk wel, want je zet het op 1 lijn met voodoo en magie en dat is niet helemaal correct zeg maar(zeer vriendelijk uitgedrukt)?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_79012193
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:43 schreef laforest het volgende:

[..]

Noem mij eens een bloedige oorlog gevoerd door Satanisten.
Daarvoor bestaan ze nog niet lang genoeg en zijn ze niet groot genoeg.
Satanisten hebben meer overeenkomsten met anarchisten dan met welke magie dan ook, ze schoppen dus graag tegen het geldende gezag aan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_79012300
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:50 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik geloof niet in een sprookjesboek, misbruik geen kinderen en voer geen oorlog. Net als vrijwel iedere christen. Ik ga wel naar de kerk ja, hoort dat ook in dat rijtje thuis?

Dwaas.
Ohh als iemand het niet met je religie eens is dan noem je ze voor het gemak dwaas?
Jij gelooft in iets wat niet bestaat en laat je hele leven daar van afhangen en door leiden. Wie is nou de dwaas dan?
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_79012366
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Daarvoor bestaan ze nog niet lang genoeg en zijn ze niet groot genoeg.
Satanisten hebben meer overeenkomsten met anarchisten dan met welke magie dan ook, ze schoppen dus graag tegen het geldende gezag aan.
Hmm dat ben ik niet helemaal met je eens. Satan is zo oud als god en satanisten zijn er altijd geweest. Ja Lavey satanisten bestaan nog maar een paar decennia, maar dat is ook maar 1 stroming binnen het satanisme.

Je omschrijving vind ik alleen maar op Lavey satanisme van toepassing.
pi_79012378
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:23 schreef laforest het volgende:

[..]

Ohh als iemand het niet met je religie eens is dan noem je ze voor het gemak dwaas?
Nee. Ik noem iemand dwaas als hij/zij dwaze dingen zegt. Dat deed jij in dit geval.
quote:
Jij gelooft in iets wat niet bestaat en laat je hele leven daar van afhangen en door leiden. Wie is nou de dwaas dan?
Hi-la-risch.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_79012483
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:25 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Nee. Ik noem iemand dwaas als hij/zij dwaze dingen zegt. Dat deed jij in dit geval.
[..]

Hi-la-risch.
Jij ja.
Ik leef een goed leven en heb daar geen boekje van 2000 geleden voor nodig, ik ben vrij en kan doen wat ik wil, heb ik ook geen oud boekje vol onzin voor nodig.
Ja jij gelooft dat Jezus water in wijn heeft laten veranderen en ik geloof in het bestaan van goochelaars
pi_79012691
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:50 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dwaas.
Ik ben het met je eens . Lekker makkelijk iedereen over een kam scheren.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:27 schreef laforest het volgende:

[..]

Jij ja.
Ik leef een goed leven en heb daar geen boekje van 2000 geleden voor nodig, ik ben vrij en kan doen wat ik wil, heb ik ook geen oud boekje vol onzin voor nodig.
Ja jij gelooft dat Jezus water in wijn heeft laten veranderen en ik geloof in het bestaan van goochelaars
Gadver, bekrompeling. Ik hoop voor je dat dit een trollopmerking is, want het getuigt niet echt van kennis wat je nu loopt te bazelen. Je scheert namelijk bijvoorbeeld nu ook mijn ouders in die groep. Beetje respectloos, ben beter en slimmer van je gewend.

Dat 2000 jaar oude boekje staat vol verwijzingen naar ons Pagan-zijn en vice versa. Het zijn de mensen die het verneuken, niet het boekje.
pi_79012879
quote:

[..]

Je wilt zeggen dat de goden die aanbeden en vereerd worden in de Pagan stroming wel bewezen zijn? ....
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:36:11 #115
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_79012932
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:44 schreef laforest het volgende:

[..]

Ben je atheist?
Nee hoor, je hoort mij niet ontkennen dat er geen hogere machten bestaan .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_79012969
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:35 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat de goden die aanbeden en vereerd worden in de Pagan stroming wel bewezen zijn? ....
Ik geloof niet dat dit entiteiten zijn, jij wel?
pi_79013079
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:36 schreef laforest het volgende:

[..]

Oh, je bent paganist? Dat verklaart een hoop. Al denk ik dat je blij mag zijn dat de christelijke ethiek de paganistische (Greco-Romeins en Germaans) vrij rap verving. Heeft de wereld niet bepaald slecht gedaan.
pi_79013089
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:31 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens . Lekker makkelijk iedereen over een kam scheren.
[..]

Gadver, bekrompeling. Ik hoop voor je dat dit een trollopmerking is, want het getuigt niet echt van kennis wat je nu loopt te bazelen. Je scheert namelijk bijvoorbeeld nu ook mijn ouders in die groep. Beetje respectloos, ben beter en slimmer van je gewend.

Dat 2000 jaar oude boekje staat vol verwijzingen naar ons Pagan-zijn en vice versa. Het zijn de mensen die het verneuken, niet het boekje.
Laforest, eerst haatte ik hem ook, maar ik kan nu wel met hem lachen
pi_79013098
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:36 schreef laforest het volgende:

[..]

Nee, en als je nu niet zo bekrompen reageerde omdat je heus wel weet dat je hier te ver gaat in je bewoordingen weet je dat ook gewoon.
Het is dom om te zeggen dat het HELE christendom dus ook AL haar gelovigen en beoefenaars één pot nat zijn. Daarmee ben je het label Pagan niet eens waard
pi_79013128
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:39 schreef poldergeist het volgende:

[..]

Laforest, eerst haatte ik hem ook, maar ik kan nu wel met hem lachen
Ik haat hem niet hoor, ik veracht z'n denkbeeld die hij nu zojuist neer heeft gekwakt alleen.
pi_79013145
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:25 schreef laforest het volgende:

[..]

Hmm dat ben ik niet helemaal met je eens. Satan is zo oud als god en satanisten zijn er altijd geweest. Ja Lavey satanisten bestaan nog maar een paar decennia, maar dat is ook maar 1 stroming binnen het satanisme.

Je omschrijving vind ik alleen maar op Lavey satanisme van toepassing.
Als je doeld op satan verering dan is het vrij nieuw.
Doel je op het Abraxas idee dan is het een stuk ouder, maar niet te vergelijken met de term satan van nu, dat is geen archetype voor het kwaad namelijk, dat gaat over kennis(abraxas verenigde het goede en het kwade).

In geen van beide vormen gaat het echt over de duivel als zijnde het plaatje van de bijbel, in de moderne vorm is het niet meer dan een voorstelling en gaat het niet over iets echt bestaans, in de oudere vorm gaat het wel degelijk over iets wat echt bestaat(verondersteld wordt in die leer), maar heeft het niets, maar dan ook niets te maken met de duivel of slechtheid.

Als we het over satanisten hebben dan hebben we het vrijwel altijd over de eerste vorm, waar de duivel als plaatje gebruikt wordt, waar het vooral anarchie is en geen bal met magie te maken heeft behalve dat het er we stoer uitziet.
Hebben we het over de oude vorm dan komt dat veel minder voor en heeft het weer niets te maken met satanisme omdat het teruggrijpt naar een tijd waar de duivel als zodanig gewoon niet bestond, de scheiding tussen goed en kwaad in religie gewoonweg niet bestond.

Domme gastjes die zichzelf satanist noemen, het pentagram gekeerd dragen(want dan is het een bok, een duivelshoofd, hoe dom wil je worden zeg als je dat soort dingen zegt!), zwarte kleding dragen en heel stoer satanistisch doen hebben geen idee van wat ze doen, het is alleen wat dom afzetten tegen de maatschappij en hopen dat je mensen schokt.

Vandaar dus ook dat die ritueeltjes niet werken, ze hebben nog nooit nagedacht aan hoe je een ritueel echt vorm moet geven en aan welke beperkingen je vastzit.
Het zijn luitjes die vanmiddag boos zijn geworden op iemand en die in de avond dan heel stoer gaan vervloeken, ze kijken niet naar sterrenstanden en maanstanden, ze kijken niet naar hun eigen mindset, ze doen eigenlijk alles fout, maar beter ook uiteindelijk, want ze vergeten vooral dat wat je uitstuurd weer bij je terug zal keren en dat niets zonder prijs is.
pi_79013184
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:39 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Oh, je bent paganist? Dat verklaart een hoop. Al denk ik dat je blij mag zijn dat de christelijke ethiek de paganistische (Greco-Romeins en Germaans) vrij rap verving. Heeft de wereld niet bepaald slecht gedaan.
Het is gegaan zoals het moest gaan, al denk ik niet dat we er veel beter op zijn geworden. Ik ben overigens wel benieuwd wat er zou zijn gebeurd als christelijke etiek niet over werd genomen (en hoe). Ben benieuwd waar we dan nu zouden staan. Misschien een idee voor een ander topic
pi_79014496
Ik voel me tegenwoordig thuis in de strekking pantheisme. Alles wat is, is deel van het Goddelijke, zo ook wij. Net zoals de miljarden cellen in ons lichaam niet beseffen dat ze samen 1 menselijk lichaam vormen, zo zijn wij allen deel van God.

Religies op Aarde hebben misschien wel een goede oorsprong, maar worden verkkerd in praktijk gebracht. Waarom mensen bang maken van een hel als ze hun geloof niet op de juiste manier praktiseren ? Hel bestaat niet .
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_79016067
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:06 schreef UncleScorp het volgende:
Ik voel me tegenwoordig thuis in de strekking pantheisme. Alles wat is, is deel van het Goddelijke, zo ook wij. Net zoals de miljarden cellen in ons lichaam niet beseffen dat ze samen 1 menselijk lichaam vormen, zo zijn wij allen deel van God.

Religies op Aarde hebben misschien wel een goede oorsprong, maar worden verkkerd in praktijk gebracht. Waarom mensen bang maken van een hel als ze hun geloof niet op de juiste manier praktiseren ? Hel bestaat niet .
Ik kan me ook in jouw visie vinden. 'Everything as you and you as everything.'
Het lijkt ook op het Godsbegrip van Spinoza.
Dat is ook het grote dillemma waar ik tegenaan loop. Laat me ook denken aan dit filmpje:

Van de ene kant is dit een toekomstgerichte visie, die segregatie van natuur en andere mensen voorkomt, van de andere kant vraag ik me af hoe je eventueel ethische regels kunt afleiden zonder religie. Ik blijf van mening tot je toch een bepaalde moraal van een verhaal nodig zou kunnen hebben om de goede dingen te doen en de slechte te laten.

Maar zeitgeist zegt het ook zelf al: Religie zou eerder op een allegorische/metaforische manier beleefd moeten worden.

Ik zou over deze vragen graag een topic willen zien.
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:41:32 #125
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79018831
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:07 schreef laforest het volgende:

[..]

Satan is ook een engel aldus bijbelse geschriften.
Klopt Maar die is gestruikeld en gevallen.

En ja, omdat ie een eigen mening had en het niet eens was met God, wat democratisch gezien zou mogen etc etc. Dus in dat geval vind ik het vallen ook niet terecht. Maar als je dat verhaal gelooft, dan geloof je dus eigenlijk ook wel de rest en dus dat Satan (of Lucifer zoals ie als Engel nog heette) slecht is (of geloven we van sprookjes ook alleen het "Er was eens..." en niet "En ze leefden nog...").

En een religie (of sekte... grijs gebied) die iemand vereerd die "slecht" is vind ik een religie met een beetje een fout uitgangspunt. Dat je bent voor genieten en leven to the max, oke. Maar dat je voor Satan bent gaat me dan te ver.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:46:17 #126
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79019061
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:45 schreef Pulzzar het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat Satanisme o.a. inhoudt dat je de kant van Satan kiest, omdat je gelooft dat de normale religies de verkeerde god aanbidden. Ik bedoel, in de naam van God is nogal wat ellende gebeurt.
En wwil dat dan zeggen dat je niet gelooft en dus die kant kiest, of dat je wel gelooft maar het niet eens bent met de religies?

Om te geloven in God hoef je het niet eens te zijn met de kerk. Ik ben het helemaaaaal niet eens met de kerk en hun middeleeuwse regels en bloedvergieten. En toch geloof ik, op mijn manier. Dus kiezen voor Satan omdat je de religie stom vind, vind ik belachelijk. Dat is zoiets als "God, ik hou van je.... maar ik vind je personeel ruk, dus ik ga naar je vijand! Toedeloe!"
L'Amour menaçant:
pi_79021008
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:46 schreef Ang3l het volgende:
En wwil dat dan zeggen dat je niet gelooft en dus die kant kiest, of dat je wel gelooft maar het niet eens bent met de religies?
Geen van beide. Het wil zeggen dat je gelooft dat de god die door christenen en joden wordt vereerd, JUIST de god van het kwaad is. En dat Lucifer heel andere bedoelingen heeft dan hetgeen wat in de Bijbel staat.
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:31:21 #128
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79520386
De mensen die doen aan satanspraktijken, of die dat geloof aanhangen.. geloven dus dat er meer is na de dood.

Als ze dan dood gaan, kiezen ze liever voor de zwarte kant? Of is het toch gewoon een modeverschijnsel, iets puberaals om je maar af te zetten tegen de gevestigde maatschappij.
The truth was in here.
pi_79522724
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:31 schreef Bastard het volgende:
De mensen die doen aan satanspraktijken, of die dat geloof aanhangen.. geloven dus dat er meer is na de dood.

Als ze dan dood gaan, kiezen ze liever voor de zwarte kant? Of is het toch gewoon een modeverschijnsel, iets puberaals om je maar af te zetten tegen de gevestigde maatschappij.
Ik denk het laatste. Als je sommige reacties leest dan vraag je je af of ze überhaupt iets weten over waar ze over praten.
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:01:15 #130
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_79523556
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:31 schreef Bastard het volgende:

Ligt aan de vorm van satanisme. Als je de LaVey versie hebt dan krijg je dit (ongeveer, geen zin om te googlen):

"There is no heaven glory bright, or no hell where sinners roast,
here and now is our day of judgement, here and now is our day of joy..."

Satanisme en 'zwarte' magie hoeven dan ook weer niet samen te gaan. Ligt een beetje aan de stroming.

En je laatste zin in meeste gevallen ook (in de 60's/70's was het een hype onder beroemdheden, ik noem een Jayne Mansfield).
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_79669734
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:43 schreef laforest het volgende:

[..]

Noem mij eens een bloedige oorlog gevoerd door Satanisten.

om maar even een paar recente gebeurtenissen op noemen "inval in afganistan en irak wellicht? George bush is een bekende satanist. hij is op heterdaad betrapt tijdens de heidense bijeenkomsten in van bohemian grove.
adolf hitler was ook een bekende aanhanger van de heidense god "odin" en liet zich adviseren door aleister crowly himself. De ingenier van de atoombom jack parson was ook een erkend satanist en deed allerlei sexrituelen om zijn "meester" te behagen.
Satanisten zijn al eeuwen geinfiltreerd binnen alle religies met maar een doel voor ogen. wat veel mensen niet meer doorhebben tegenwoordig is dat er een strijd is tussen goed en kwaad. Dit begon al met de creatie van adam en eva, en zal voortduren tot judgement day. Satan zal zoveel mogelijk aanhangers proberen te vinden. Zoals aleister crowley al beval in zijn boek "doe wat gij wilt". Er zijn geen regels en geen grenzen, jullie zijn zelf goden en er is verder niks. zoals zoveel fokkers zich gedragen in het dagelijks leven volgens mij. Maar de dood komt sneller dan verwacht vaak, en wanneer dan je ziel je lichaam verlaat en opgehaald wordt door engelen zul je smeken om een herkansing van de tijd op deze wereld.
pi_79670073
quote:
[b]Op zondag 28 maart 2010 14:36 Maar de dood komt sneller dan verwacht vaak, en wanneer dan je ziel je lichaam verlaat en opgehaald wordt door engelen zul je smeken om een herkansing van de tijd op deze wereld.
En zo blijft The Wheel of Karma maar draaien ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_79739836
ik kan niet begrijpen dat men dat wil...of ligt dat nou aan mij...waarom bzig zijn met al het zwarte ik vind het maar gevaarlijk hoor
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:02:07 #134
37769 erodome
Zweefteef
pi_79740791
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:35 schreef PushyGurl het volgende:
ik kan niet begrijpen dat men dat wil...of ligt dat nou aan mij...waarom bzig zijn met al het zwarte ik vind het maar gevaarlijk hoor
Van afzetterij tegen de maatschappij naar grote lust naar macht, er zijn vele verschillende redenen.
De zwarte kant is toch wel een beetje spannend, zeker voor tieners, het is verboden, in mist gehuld, kent geen beperkingen.

Het grote verschil tussen de "witte" kant en de "zwarte" kant zijn de beperkingen die men zichzelf oplegt, de methode blijft hetzelfde, de magie blijft hetzelfde, alleen de insteek van de beoefenaar veranderd.
Bij "wit" legt men zich dus beperkingen op, er mogen geen dingen gedaan worden die anderen kunnen schaden, hier moet je goed over nadenken voordat je wat doet.
Bij "zwart" is die beperking er niet, over wie je ook heenwalst, het is prima, doe wat je wil, ook al schaad het een ander.
Dat geeft grotere mogelijkheden tot zelfverrijking en macht toeeigenenen, dat kan trekken.
pi_79743914
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Van afzetterij tegen de maatschappij naar grote lust naar macht, er zijn vele verschillende redenen.
De zwarte kant is toch wel een beetje spannend, zeker voor tieners, het is verboden, in mist gehuld, kent geen beperkingen.

Het grote verschil tussen de "witte" kant en de "zwarte" kant zijn de beperkingen die men zichzelf oplegt, de methode blijft hetzelfde, de magie blijft hetzelfde, alleen de insteek van de beoefenaar veranderd.
Bij "wit" legt men zich dus beperkingen op, er mogen geen dingen gedaan worden die anderen kunnen schaden, hier moet je goed over nadenken voordat je wat doet.
Bij "zwart" is die beperking er niet, over wie je ook heenwalst, het is prima, doe wat je wil, ook al schaad het een ander.
Dat geeft grotere mogelijkheden tot zelfverrijking en macht toeeigenenen, dat kan trekken.
ja maar mij is geleerd ...dat al wat je doet ...je vroeg of laat terug krijgt...karma verhaaltje enzo....dan heb je toch niks aan die macht...als je daar al niet baas over bent

[ Bericht 0% gewijzigd door PushyGurl op 30-03-2010 16:06:11 ]
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:23:13 #136
37769 erodome
Zweefteef
pi_79755299
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:32 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

ja maar mij is geleerd ...dat al wat je doet ...je vroeg of laat terug krijgt...karma verhaaltje enzo....dan heb je toch niks aan die macht...als je daar al niet baas over bent
Dat is mij ook geleerd, maar wat terugkomt komt meestal niet direct terug, daar zit veel tijd tussen vaak en wat de prijs zal zijn is altijd maar weer de vraag en of je het die prijs waard vindt ook.

Bij veel jonge luitjes die lekker aan het puberen zijn zie je vooral lovespells, beter gezegd obsessiespells, iemand aan je willen binden, maar wat als het je lukt, is het dan nog wel leuk, krijg je wel wat je wilde dan?
Ik denk van niet, door iemand aan je te binden veroorzaak je een obsessie en het zal nooit liefde worden, diegene zal nooit bij jou zijn omdat hij/zij dat wil, omdat hij/zij daarvoor kiest.
Dat is dan vaak ook gelijk de prijs die je betaald, waar je liefde zocht krijg je een leeg iets, een obsessie die zelfs heel vervelend kan zijn.
Beter doe je dan een spell waarmee je liefde naar je toe trekt, zonder direct een persoon aan te wijzen die je wil binden.

Nu zijn dit de kinderspel voorbeelden, maar in magie kennen we voorbeelden die vrij ver gaan qua macht e.d., de groep die samenkomt in de bohemian grove is daar een prachtig vb van.
Al tijden weet men eigenlijk wel dat daar vrij serieuse rituelen worden gehouden, dat door een toch wel zeer machtige groep mensen die zo'n beetje de touwtjes in handen hebben in de wereld.
Ik ken de magie niet die gebruikt wordt, er wordt gefluisterd dat het zwarte magie is, maar of dat waar is is een 2de, maar als dat wel zo is gaat dat gepaard met een prijs, maar de kans is vrij groot dat het voor die mensen die prijs wel waard is.
Tot de machtigste der aarde behoren, onvoorstelbare rijkdom trekt nu eenmaal heel fiks en daar hebben mensen nu eenmaal veel voor over.

Neem de verhalen van koning solomon als vb, volgens die verhalen regeerde hij een zeer groot deel van de wereld via oa magie, de macht is onvoorstelbaar dan als je die lijn even volgt als waarheid.
Of dat zwart of wit is hangt van vele zaken af, vooral van de consequentie's van de gezette magie, ook goed bedoeld kan slecht aflopen en slecht bedoeld kan zonder schade lopen.
Intentie alleen is lang niet genoeg, nadenken over (onbedoelde) consequentie's is essentieel.
pi_79779388
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is mij ook geleerd, maar wat terugkomt komt meestal niet direct terug, daar zit veel tijd tussen vaak en wat de prijs zal zijn is altijd maar weer de vraag en of je het die prijs waard vindt ook.

Bij veel jonge luitjes die lekker aan het puberen zijn zie je vooral lovespells, beter gezegd obsessiespells, iemand aan je willen binden, maar wat als het je lukt, is het dan nog wel leuk, krijg je wel wat je wilde dan?
Ik denk van niet, door iemand aan je te binden veroorzaak je een obsessie en het zal nooit liefde worden, diegene zal nooit bij jou zijn omdat hij/zij dat wil, omdat hij/zij daarvoor kiest.
Dat is dan vaak ook gelijk de prijs die je betaald, waar je liefde zocht krijg je een leeg iets, een obsessie die zelfs heel vervelend kan zijn.
Beter doe je dan een spell waarmee je liefde naar je toe trekt, zonder direct een persoon aan te wijzen die je wil binden.

Nu zijn dit de kinderspel voorbeelden, maar in magie kennen we voorbeelden die vrij ver gaan qua macht e.d., de groep die samenkomt in de bohemian grove is daar een prachtig vb van.
Al tijden weet men eigenlijk wel dat daar vrij serieuse rituelen worden gehouden, dat door een toch wel zeer machtige groep mensen die zo'n beetje de touwtjes in handen hebben in de wereld.
Ik ken de magie niet die gebruikt wordt, er wordt gefluisterd dat het zwarte magie is, maar of dat waar is is een 2de, maar als dat wel zo is gaat dat gepaard met een prijs, maar de kans is vrij groot dat het voor die mensen die prijs wel waard is.
Tot de machtigste der aarde behoren, onvoorstelbare rijkdom trekt nu eenmaal heel fiks en daar hebben mensen nu eenmaal veel voor over.

Neem de verhalen van koning solomon als vb, volgens die verhalen regeerde hij een zeer groot deel van de wereld via oa magie, de macht is onvoorstelbaar dan als je die lijn even volgt als waarheid.
Of dat zwart of wit is hangt van vele zaken af, vooral van de consequentie's van de gezette magie, ook goed bedoeld kan slecht aflopen en slecht bedoeld kan zonder schade lopen.
Intentie alleen is lang niet genoeg, nadenken over (onbedoelde) consequentie's is essentieel.
ohw jij weet er wel veel van ...kan toch niet zo goed vatten dat er mensen zijn die ergens baas over willen zijn ....het is toch veel leuker om het aan het lot over te laten ...maar goed zo ben ik ...en ja ook pubber geweest...toen was ik helemaal niet bezig met dat soort dingen hihihihih....het zijn volgens mij alleen maar mensen die kwaad willen doen ..
pi_79780762
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:48 schreef PushyGurl het volgende:

[..]
het zijn volgens mij alleen maar mensen die kwaad willen doen ..
En wat is daar mis mee?
pi_79780860
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:25 schreef laforest het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee?
in jou beleving niks?...
pi_79783868
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:27 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

in jou beleving niks?...
pi_79785639
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:44 schreef laforest het volgende:

[..]

ja dat is het ook. Triest
pi_79785807
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:24 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

ja dat is het ook. Triest
?
Volgens mij begrijp je mij niet.
Ik zie niets kwaads in kwaad willen doen.
pi_79787307
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:28 schreef laforest het volgende:

[..]

?
Volgens mij begrijp je mij niet.
Ik zie niets kwaads in kwaad willen doen.
je hebt gelijk...maar je zorgt wel voor opschudding?
pi_79787396
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:48 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

ohw jij weet er wel veel van ...kan toch niet zo goed vatten dat er mensen zijn die ergens baas over willen zijn ....het is toch veel leuker om het aan het lot over te laten ...maar goed zo ben ik ...en ja ook pubber geweest...toen was ik helemaal niet bezig met dat soort dingen hihihihih....het zijn volgens mij alleen maar mensen die kwaad willen doen ..
Bij het wat serieusere werk hierin gaat het niet zozeer om kwaad willen doen, maar om macht vergaren, er zelf heel veel beter van worden en daarin niet omkijken naar wat je anderen eventueel aandoet om zelf hogerop te komen.
De consequentie's doen er niet zoveel toe, zolang ze de beoefenaar zelf maar niet te hard raken.

Het zetten van bewuste vloeken op iemand wordt wel uit kwaadwillendheid gedaan, de bedoeling is dan echt op een persoon gericht, dat gaat gepaard met een hele nare mindset die opgeroepen en vastgehouden dient te worden.

Zelf vind ik dat als je wat met magie wil spelen, of de spirituele kant van magie wil gebruiken het verstandig is je ook eens te verdiepen in die wat meer duistere kant.
Niet om het te gaan doen, maar om te leren hoe het werkt, de magie in zijn geheel dan, het geeft veel inzicht voor jezelf om ervoor te zorgen dat je geen kwaad berokkend, ook niet onbedoeld.
Het leert je dat je met de beste bedoelingen het grootste kwaad kan veroorzaken als je niet oppast en dat is een hele wijze les.
pi_79866102
Ik vind het heel erg gevaarlijk waar je mee bezig bent er vallen doden bij.
Ik heb in mn eigen omgeving gezien wat zwarte magie kan doen, beide personen leven niet meer.
Gezonde mensen die veranderden en erg ziek werden, zelfs psychoses kregen erdoor.
En als je er eenmaal inzit is er geen weg terug.
God bless hope dat Hij je ziel redden zal.
pi_80208648
Tof, oude topics trappen!

Ik vraag me af waarom je satan zou aanbidden? Hij staat symbool voor het kwaad/slecht in de wereld, right? Weet niet wat ik van deze topic moet zeggen, behalve dat ik het heel erg afkeur . Misschien is het een idee om er wat beter over na te denken voordat je drastische dingen gaat doen, als je eenmaal 'demonische banden' hebt zoals iemand anders het hier verwoordde dan kom je daar niet meer af. 'T is geen rage die je zo even afschud, maargoed, eigen keus.

.

Waarom heeft TS na page 2 al niet meer gereageerd trouwens?
Verwijder het achterwiel niet.
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:16:04 #147
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_80273271
Dracula, IK ROEP U OP! VANUIT HET WESTEN.
(of was het nou het zuiden?)
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_80794725
Xchar,
Ik heb hier nu het een en ander gelezen en ik denk niet dat je weet wat satanisme echt inhoudt.
Ik ben een satanist (priesteres) en weet dus heel veel over rituelen, een gesprek wil niet gelijk zeggen dat je een ervaren individu bent die in staat is om rituelen uit te voeren.

Je kan wel zeggen hou je commentaar voor je, maar dat doen we puur om je behoeden tegen jezelf, want het kan heel erg fout aflopen als een onervaren persoon rituelen gaat uitvoeren, kan zelfs tot de dood leiden, of heb je een doods wens?

EEN SATANIST KUN JE NIET WORDEN, DAN BEN JE!!!

En naar mijn mening ben je dat niet.
Rituelen zijn heel persoonlijk en een echte satanist gaat je echt geen rituelen sturen, mijn mening ga beginnen met wicca rituelen.
Wil je echt weten hoe het satanisme in elkaar zit begin dan the satanic bible te lezen en kom dan maar eens terug.
pi_80795059
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:19 schreef satanicwitch het volgende:

Wil je echt weten hoe het satanisme in elkaar zit begin dan the satanic bible te lezen en kom dan maar eens terug.
Die heeft ze al.
En de Satanic Rituals and the Complete Witch ook.

pi_80802452
Lid worden van de satanskerk heeft zo zijn spirituele consequenties...

Sta er niet van te kijken als je nadat je lid bent geworden en die rituelen etc. gaat doen het eerst voor de wind zal gaan en je vervolgens met allerlei problemen te kampen krijgt en je maar niet de vinger erop kunt leggen waar dat door komt

Denk aan gebroken relaties, psychische problemen, overmatig middelengebruik, steeds minder sensitiveit voor de normale dingen in het leven, enz. wat allemaal samenhangt en je er uiteindelijk niet gelukkiger op zal maken.

Je met de duivel inlaten heeft een prijs en dat is jouw leven en jouw welzijn.

Dat geldt overigens voor iedereen die zich met het occulte bezig houdt aangezien het allemaal van dezelfde bron komt.
pi_80831954
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Sta er niet van te kijken als je nadat je lid bent geworden en die rituelen etc. gaat doen het eerst voor de wind zal gaan en je vervolgens met allerlei problemen te kampen krijgt en je maar niet de vinger erop kunt leggen waar dat door komt

Denk aan gebroken relaties, psychische problemen, overmatig middelengebruik, steeds minder sensitiveit voor de normale dingen in het leven, enz. wat allemaal samenhangt en je er uiteindelijk niet gelukkiger op zal maken.

Dat geldt overigens voor iedereen die zich met het occulte bezig houdt aangezien het allemaal van dezelfde bron komt.
ja idd,daarom lijkt het me geen goed idee als mensen daarmee bezig zijn...er komen dan volgens mij heel veel problemen
pi_80832260
quote:
Op donderdag 29 april 2010 08:55 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

ja idd,daarom lijkt het me geen goed idee als mensen daarmee bezig zijn...er komen dan volgens mij heel veel problemen
Wat voor een problemen dan? Een kennis van mij zit al sinds de jaren 70 bij de Church of Satan en met hem gaat het geweldig hoor.
pi_80832871
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:14 schreef laforest het volgende:

[..]

Wat voor een problemen dan? Een kennis van mij zit al sinds de jaren 70 bij de Church of Satan en met hem gaat het geweldig hoor.
Als iemand zegt dat het geweldig met hem gaat, hoeft niet automatisch te betekenen dat het ook daadwerkelijk geweldig met hem gaat. Plus dan kan hij alsnog kampen met problemen.
pi_80833105
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:41 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Als iemand zegt dat het geweldig met hem gaat, hoeft niet automatisch te betekenen dat het ook daadwerkelijk geweldig met hem gaat. Plus dan kan hij alsnog kampen met problemen.
Ik zeg op basis van mijn eigen observaties dat het hem wel goed afgaat. Verder gaat het met mensen die niet in het occultisme zitten niet per definitie altijd goed, dus dit is ook een kulargument.
pi_80833154
quote:

Satanisme vergelijken met andere stromingen binnen het occultisme wat een gelul.
De duivel bestaat in mijn hele optiek niet eens, laat staan dat ik een of andere "pact" met hem aan zou gaan.
Welke zelfde bron? De aarde? De aarde die de meeste occultisten als heilig zien?
Aha... de Aarde is dus een heel duivels iets. Slecht, evil en dan al die occultisten die de Aarde aanbidden, kan nooit goed zijn. Bah wat een belediging naar een compleet systeem dat jou van leven voorziet.
pi_80833216
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:53 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Satanisme vergelijken met andere stromingen binnen het occultisme wat een gelul.
De duivel bestaat in mijn hele optiek niet eens, laat staan dat ik een of andere "pact" met hem aan zou gaan.
Welke zelfde bron? De aarde? De aarde die de meeste occultisten als heilig zien?
Aha... de Aarde is dus een heel duivels iets. Slecht, evil en dan al die occultisten die de Aarde aanbidden, kan nooit goed zijn. Bah wat een belediging naar een compleet systeem dat jou van leven voorziet.
True.
Zelfs volgens de Church of Satan bestaat de Duivel ook niet.
Ik ken maar bar weinig mensen binnen het occultisme die in de Duivel als dusdanig geloven.
Vaak zijn het juist andere mensen (die er voornamelijk bang voor zijn) die daar in geloven.
pi_80833260
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:56 schreef laforest het volgende:

[..]

True.
Volgens de Church of Satan bestaat de Duivel ook niet.
Ik ken maar bar weinig mensen binnen het occultisme die in de Duivel als dusdanig geloven.
Vaak zijn het juist andere mensen (die er voornamelijk bang voor zijn) die daar in geloven.
Exactement , daarom vind ik het ook gelul ..
Gewoon klinklare onzin de lucht in wieberen zonder je te beroepen op meerdere bronnen behalve dat stoffige boekje.
pi_80833412
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:58 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Exactement , daarom vind ik het ook gelul ..
Gewoon klinklare onzin de lucht in wieberen zonder je te beroepen op meerdere bronnen behalve dat stoffige boekje.
Nou ja van mij mogen buitenstaanders best in een fysieke duivel geloven en daar enorm bang voor zijn. Dat kun je dan wel makkelijk uitbuiten als je dat zou willen.

Nog steeds wel triest dat men Pan zijn afbeelding misbruikt heeft om die zogenaamde duivel weer te geven.
pi_80833717
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:03 schreef laforest het volgende:

[..]

Nou ja van mij mogen buitenstaanders best in een fysieke duivel geloven en daar enorm bang voor zijn. Dat kun je dan wel makkelijk uitbuiten als je dat zou willen.

Nog steeds wel triest dat men Pan zijn afbeelding misbruikt heeft om die zogenaamde duivel weer te geven.
Yep, Cernunnos, Herne... poor guys..
pi_80839348
quote:

Ik denk dat het meer te maken heeft met een negatieve instelling, een negatief wereldbeeld waarvanuit veel mensen bezig gaan met satanisme.
Dat geld ook lang niet voor elk persoon dat daarmee bezig gaat en dus kan je zelfs niet zeggen dat satanisme altijd een naar gevolg zal hebben.

Als jij als opstandig pubertje satanist wordt om tegen dingen aan te schoppen, je gaat vloeken zetten, doet rituelen met een negatieve insteek en al dat soort onzin dan gaat dat wel zweren ja, een negetief wereldbeeld is niet echt goed voor je namelijk, mens en omgevig kwaad willen berokkenen is ook al niet goed voor je.
Op z'n minst gaat je omgeving zich ergeren aan je negatieve instelling.

Verder kan ik je betoog nogal ontkrachten, naarmate de tijd verstrijkt en ik steeds meer mijn plekje in mijn eigen spiritualiteit ken, hoe beter het met me gaat en hoe makkelijker alles gaat lopen.
Ik ben alleen maar meer van het leven gaan houden, het heeft me geholpen doelen te stellen, het leven te maken naar wat ik wil, dingen doen die fijn zijn, een positief wereldbeeld en een positief zelfbeeld, ik voel me er heerlijk bij!
pi_80840127
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:53 schreef erodome het volgende:
Verder kan ik je betoog nogal ontkrachten, naarmate de tijd verstrijkt en ik steeds meer mijn plekje in mijn eigen spiritualiteit ken, hoe beter het met me gaat en hoe makkelijker alles gaat lopen.
Ik ben alleen maar meer van het leven gaan houden, het heeft me geholpen doelen te stellen, het leven te maken naar wat ik wil, dingen doen die fijn zijn, een positief wereldbeeld en een positief zelfbeeld, ik voel me er heerlijk bij!
Dat ! Same here
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:31:14 #162
239258 crunchy
Geen fratsen dat scheelt....
pi_80901730
Zwarte magie leren duurt lang

Zoiets leer je niet even met een paar rituelen.

[ Bericht 49% gewijzigd door crunchy op 01-05-2010 14:48:53 (ff verbeteren) ]
pi_80926638
En weet what goes around comes around.
Gedachten zijn krachten doe je goed komt er goed bij je terug doe je slecht zal je 3x zo sterk het slechte ervaren
Dat heb ik gehoord van iemand die aan Wicca doet
En idd ga aub geen ritulen zelf bedenken je weet niet waar je mee bezig bent.
pi_80927714
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:08 schreef mousy31 het volgende:
Dat hangt toch echt af van je eigen instelling en met welk doel je iets bedenkt of in elkaar zet,,
  zondag 2 mei 2010 @ 12:43:46 #165
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80927758
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:41 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

iedereen kan kampen met problemen? ik ben ook lid van church of satan (lavey) en kan je verzekeren dat het prima gaat met mij.. op alle aspecten
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_80931552
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

iedereen kan kampen met problemen? ik ben ook lid van church of satan (lavey) en kan je verzekeren dat het prima gaat met mij.. op alle aspecten
oh en wat houd het precies in?
pi_80931977
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:08 schreef mousy31 het volgende:
En weet what goes around comes around.
Gedachten zijn krachten doe je goed komt er goed bij je terug doe je slecht zal je 3x zo sterk het slechte ervaren
Dat heb ik gehoord van iemand die aan Wicca doet
Hmm een ritueel dat ik bedacht en uitgewerkt heb, hoeft voor jou niet te werken. Dat is heel individueel.
Ik denk dat het maken van je eigen werkende rituelen beter is dan uit een boekje oplezen.
pi_80932673
Ik denk dat je beter helemaal geen rituelen gebruiken kan
pi_80933782
quote:
Op zondag 2 mei 2010 15:04 schreef mousy31 het volgende:
Waarom vind jij dat? (gewoon even nieuwsgierig, niet aanvallend bedoelt ofzo )

Er zijn legio rituelen die niks kwaad doen. Misschien heb je zelf wel rituelen waarvan je het niet eens beseft (dingen die je uit gewoonte iedere keer doet).

Zoals al eerder vermeld ligt het aan de intentie van een ritueel en de gedachten erachter. Daarnaast zal niet alles ook daadwerkelijk werken.
pi_81888013
Hey,

Ik vraag me af of iemand ervaaring heeft met zwarte magie........omdat ik zelf alleen geloof in de balance of nature ect;
Maar er is voor mij in 1 jaar een hoop veranderd van zeer welvarend en toen in de negative zin en vaak als ik mijn ogen sluit zie ik een schim van iets legubers Lijkt op een geitmens achtig iets maar goed ik dacht eerst dat ik mezelf aan t verliezen was tot op t moment dat ik om 3 uur snachts wakker werd zoals gewoonlijk. dit keer was mijn zoontje die autistich is ook wakker op dat moment begon er een led lampje van mijn auto sleutels te flashen(knipperen). Toen het stopte zei mijn zoontje ; Papa mag ik m hebben want hij is niet van jou of mama(dat klopt ik had t lampje die avond voor de deur gevonden). Opdat moment hoorde ik luidrugtige stem het leek in de kamer te zijn, ik reageerde hier niet op en zei mijn zoontje te gaan slapen. Hij ging liggen en hij zei: Papa jij hoord het ook hé die man praten. Ik scheet echt in me broek maar zei hem kalm hier niet op te reageren. Dit was mijn bevestiging dat ik niet halicuneerde ......Wie weet wat t zou kunnen zijn? Wat ook nog een punjte is is dat s'avonds katten (verschillende ) mij altijd volgen op straat....en ik heb echt de schurft aan katten zij zijn echter erg dol op mij.....waarom? meschien kan iemand mij dat wel vertellen....en nee ik gebruik geen drugs

groetjes jim
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:23:29 #171
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_81903647
ervaaring
legubers
autistich
luidrugtige
halicuneerde
hoord
meschien
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:49 schreef Deamon82 het volgende:en nee ik gebruik geen drugs
Are you sure?

Wat zei de stem trouwens?
L'Amour menaçant:
pi_81903720
In feite doet iedereen rituelen hetzij met of zonder bedoelingen.
Wijn en brood tijdens een kerkmis is ook een ritueel (handen wassen met wijwater, zegenen), een kaarsje voor iemand opsteken, bidden voor het eten, je tanden poetsen voor je naar bed gaat, met je geliefde hand in hand in slaap vallen, noem maar wat.. gewone dingen die "nietszeggend" zijn, maar die wel onder (dagelijkse) rituelen vallen .
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:27:50 #173
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_81903781
Rituelen wel ja. Hetzij spiritueel (brood braken, zegenen, kaars aansteken) hetzij praktisch (tandenpoetsen etc). Alleen vervallen die rituelen denk ik vaak in gewoontes, tradities ipv nog echt "magisch" te zijn.
L'Amour menaçant:
pi_81903880
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:27 schreef Ang3l het volgende:
Rituelen wel ja. Hetzij spiritueel (brood braken, zegenen, kaars aansteken) hetzij praktisch (tandenpoetsen etc). Alleen vervallen die rituelen denk ik vaak in gewoontes, tradities ipv nog echt "magisch" te zijn.
Jep.
Terwijl er nog steeds rituelen gedaan worden om goden/godinnen gunstig te stemmen, goede oogst te verzekeren, geluk, liefde of gezondheid aan te trekken..ik vind juist die dingen wel interessant eigenlijk, heb niet echt iets met anderen kwaad aan doen. Loopt op niets uit.
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:35:43 #175
37769 erodome
Zweefteef
pi_81910041
quote:
Op zondag 2 mei 2010 15:04 schreef mousy31 het volgende:
Tuurlijk wel, rituelen kunnen heel erg mooi zijn en zijn des te beter als je ze niet nadreunt van een ander, maar ze zelf ontwikkeld en zo een persoonlijk tintje geeft.

Rituelen kunnen vele doelen hebben, van gewoon vieren dat het bv zomer is geworden tot zelfontplooiiing tot het werkelijke beinvloeden van je omgeving.
Of ze goed of slecht zijn is aan jezelf, dat ligt niet in het ritueel, dat zit in jezelf.
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:51:50 #176
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_81910635
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:31 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Jep.
Terwijl er nog steeds rituelen gedaan worden om goden/godinnen gunstig te stemmen, goede oogst te verzekeren, geluk, liefde of gezondheid aan te trekken..ik vind juist die dingen wel interessant eigenlijk, heb niet echt iets met anderen kwaad aan doen. Loopt op niets uit.
In NL heb je die rituelen (tradities) niet veel. Ergens wel jammer.
Vind het altijd wel leuk
L'Amour menaçant:
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:49:14 #177
37769 erodome
Zweefteef
pi_81938737
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 10:51 schreef Ang3l het volgende:

[..]

In NL heb je die rituelen (tradities) niet veel. Ergens wel jammer.
Vind het altijd wel leuk
Zat rituelen en traditie's hier nog, alleen dan wel in een christelijk jasje, zoals kerst, pasen e.d., koninginnendag valt ook al zo heel toevallig op een belangerijk punt in het jaar.
Het enige wat jammer is aan het christelijke jasje is dat al een fikse tijd geleden de jaarfeesten op een vaste datum gezet zijn en zo lopen ze niet meer netjes met het wiel van het jaar mee.
Er komt steeds meer ruimte tussen het eigenlijkie tijdstip voor de viering en de vieringen zoals we die kennen nu.

Die jaarfeesten hangen normaliter samen met bepaalde gebeurtenissen, de zomer zonnewende, de winterzonnewende, het moment waar lenteconselatie's in de hemel komen en zo nog veel meer.
Deze gebeurtenissen geven het ritme van de heersende natuur aan, ze zetten bepaalde dingen in beweging(of hangen samen met bepaalde veranderingen), na de winterzonnewende neemt de kracht van de zon weer toe tot aan de zomerzonnewende, waar hij weer af zal nemen, de natuur volgt.

Dat is dus een beetje verwaterd met het christelijke jasje, maar de symboliek erachter blijft overeind, kerst heeft nogsteeds werkelijk niets met jezus te maken, de paashaas en het ei zijn overduidelijke symbolen en zo verder.
Alleen ook hier weer jammer dat men dit wel met deze symboliek viert, maar te weinig aan de kinderen verteld waar die symboliek dan voor staat, voor hun is het gewoon kadeautjes scoren, choco eieren eten e.d., dat is een gemis in mijn ogen, de symboliek erachter uitleggen en zo wat gedachten laten gaan over bepaalde zaken is een goed iets naar mijn mening.
pi_82097319
quote:
Op zondag 2 mei 2010 15:33 schreef rats het volgende:

[..]

Waarom vind jij dat? (gewoon even nieuwsgierig, niet aanvallend bedoelt ofzo )

Er zijn legio rituelen die niks kwaad doen. Misschien heb je zelf wel rituelen waarvan je het niet eens beseft (dingen die je uit gewoonte iedere keer doet).

Zoals al eerder vermeld ligt het aan de intentie van een ritueel en de gedachten erachter. Daarnaast zal niet alles ook daadwerkelijk werken.
Waarom ik dat vind.....je kan beter de natuur zn gang laten gaan.tOculte is niet gezond , weet dat uit eigen ervaring. Niks oproepen gewoon alles zn gang laten gaan
pi_82100688
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:34 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Waarom ik dat vind.....je kan beter de natuur zn gang laten gaan.tOculte is niet gezond , weet dat uit eigen ervaring. Niks oproepen gewoon alles zn gang laten gaan
Slecht ervaringen dus lees ik tussen de regels door.
Het occulte is niet alleen maar dingen oproepen hoor.. Volgens mij ben zijn je een aantal dingen niet verteld
De natuur gaat hoe dan ook wel zijn/haar gang, daar hebben de mensen met of zonder rituelen in z'n geheel geen grip op .
pi_82101496
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:58 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Het occulte is niet alleen maar dingen oproepen hoor.. Volgens mij zijn je een aantal dingen niet verteld
De natuur gaat hoe dan ook wel zijn/haar gang, daar hebben de mensen met of zonder rituelen in z'n geheel geen grip op .
Mensen wellicht niet, maar waarom voeren 'opper'-mensen dan jaarlijks deze rituelen uit..
Google maar eens een beetje op; "Bohemian Grove...
pi_82101600
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:17 schreef Maron het volgende:

[..]

Mensen wellicht niet, maar waarom voeren 'opper'-mensen dan jaarlijks deze rituelen uit..
Er zijn heeel veel verschillende manieren van magie bedrijven binnen het Occultisme. Waarmee ik alleen maar wil zeggen: niet alles over 1 kam te scheren en het af te doen als slecht.
Bovendien zou ik niet al die verhalen voor 100% waar aannemen, een groot deel staat op van die samenzweringswebsites en mensen zijn daar vandaag de dag behoorlijk gevoelig voor.

Dat er dingen niet kloppen: ja. Dat er van alles aan de hand is: ja. Maar om dan het Occulte (wat een ontzettend breed begrip is) af te doen als slecht...beetje ondoordacht

Oh en @ jouw vraag: wat bedoel je met "opper" mensen?
pi_82102762
[quote]Op zondag 30 mei 2010 15:19 schreef Pluis_Konijn het volgende:

Er zijn heeel veel verschillende manieren van magie bedrijven binnen het Occultisme. Waarmee ik alleen maar wil zeggen: niet alles over 1 kam te scheren en het af te doen als slecht.

Helemaal waar.!

Bovendien zou ik niet al die verhalen voor 100% waar aannemen, een groot deel staat op van die samenzweringswebsites en mensen zijn daar vandaag de dag behoorlijk gevoelig voor.

Je hebt zo van die dagen..

Dat er dingen niet kloppen: ja. Dat er van alles aan de hand is: ja. Maar om dan het Occulte (wat een ontzettend breed begrip is) af te doen als slecht...beetje ondoordacht

Je hebt gelijk..

Oh en @ jouw vraag: wat bedoel je met "opper" mensen?

De "mensen" die het voor het zeggen hebben...(de wereldleiders)
pi_82104663
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:56 schreef laforest het volgende:

[..]

True.
Zelfs volgens de Church of Satan bestaat de Duivel ook niet.
De church of satan zal uiteraard niet zeggen dat de duivel een kwaadaardige entiteit is. In de esoterie is Lucifer/Satan de magnetische force van het universum die zowel goed als kwaad is, voor zover ik heb begrepen.

Of er zijn graden van initiatie en als je maar hoog genoeg gaat, komt die confrontatie heus wel een keer.

Geloven of iets iets is maakt nog niet dat het dat ook echt is. Die vraag is denk ik niet of occultisme goed of slecht is, maar of wat het verkondigt waarheid is of niet. Is dat niet belangrijker?

Er zijn zoveel getuigenissen van mensen die zich met het occulte bezig hielden en er later achter kwamen dat ze zich wel degelijk met kwaadaardige entiteiten inlieten. Ikzelf inclusief.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ali_Kannibali op 30-05-2010 16:36:23 ]
pi_82105787
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he doesn't exist" ..
  maandag 31 mei 2010 @ 07:31:10 #185
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82131143
quote:

[..]

Dat mensen dit oppermensen vinden zegt al genoeg toch?

Oppermensen bestaan niet.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  maandag 31 mei 2010 @ 15:05:14 #186
37769 erodome
Zweefteef
pi_82144377
quote:

[..]

Om mee te liften op dat ritme van de natuur en de bijbehorende natuurkrachten.
Zonder welk menselijk ritueel dan ook komt de zon nogsteeds op en gaat nogsteeds neer, de seizoenen zullen draaien zoals altijd, de natuur zal gewoon blijven werken in haar veranderende aard zoals altijd.

Alleen kunnen wij mensen gebruik maken van die invloeden, van de heersende energieen van dat tijdstip, van die voortvloeiing e.d., we kunnen dingen om ons heen en in onszelf beinvloeden met behulp van die krachten.
Die krachten zijn gewoon, met of zonder ons, hoe wij ermee omgaan zegt ook niks over die krachten zelf, die blijven gewoon neutraal, alleen onze insteek maakt het "goed" of "slecht", dan wel naar onze maatstaven en niet naar die van die krachten, want die kennen die scheiding niet.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:08:21 #187
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_82144532
tvp
<hr>
  maandag 31 mei 2010 @ 15:12:51 #188
37769 erodome
Zweefteef
pi_82144743
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De church of satan zal uiteraard niet zeggen dat de duivel een kwaadaardige entiteit is. In de esoterie is Lucifer/Satan de magnetische force van het universum die zowel goed als kwaad is, voor zover ik heb begrepen.

Of er zijn graden van initiatie en als je maar hoog genoeg gaat, komt die confrontatie heus wel een keer.

Geloven of iets iets is maakt nog niet dat het dat ook echt is. Die vraag is denk ik niet of occultisme goed of slecht is, maar of wat het verkondigt waarheid is of niet. Is dat niet belangrijker?

Er zijn zoveel getuigenissen van mensen die zich met het occulte bezig hielden en er later achter kwamen dat ze zich wel degelijk met kwaadaardige entiteiten inlieten. Ikzelf inclusief.
Jij bent dan ook een prachtig vb van iemand die er met een verkeerde insteek in bezig is gegaan, zoals zoveel mensen.
Je zocht iets, vond het niet echt, was niet zeker in jezelf, je hebt jezelf in iets gestort zonder echt gedegen te leren wat het betekende voordat je ermee aan het stoeien ging.
Je wilde doen wat je egenlijk pas mag doen na vele jaren van studie en een goede ondergrond voor jezelf, veel zelfrespect, weten dat je dingen echt verdient(en niet vanuit een ik ben onwaardig idee werken), sterk staan in jezelf.
Zelfopbouw en kennisopbouw zijn belangerijk, bij vele dingen, ook hier.

Je kan ook zeggen he doktertje spelen lijkt me wel leuk, ik lees er een boekje over en ga dan morgen opereren, ook dat zal niet goedkomen.
Hier geld presies hetzelfde, er wordt even een boekje gelezen, het klinkt spannend en mensen gaan ermee stoeien zonder enie gedegen kennis over wat ze dan doen.
Je werkt met focus, het beinvloeden van je omgeving en jezelf via jezelf, niet via iets van buiten, dat buiten kan hulp geven, maar nooit richting of zelfstandig zonder jou.
Als jij niet goed in je vel zit zal er neits goeds uit voortkomen, als jij niet goed nadenkt over (onbedoelde) consequentie's kunnen ze je fiks in je staart komen bijten en zo nog veel verder.

Iemand die vroeger op ten duur een heks of priester of wat dan ook genoemd werd had er al een leventje van leren opzitten, die had niet even een fling die ze wilde uitdiepen zonder gedegen kennis eronder, een leven van zelfwerk eronder.
Eerst je eigen straatje vegen, dan pas erbuiten gaan kijken, zo hoort het, langzaam aan, groeiend net als jij, niet jezelf voorbij rennend en dingen willen die nog helemaal niet kunnen dan of onstabiel zijn zo zonder fundering.
  maandag 31 mei 2010 @ 15:51:33 #189
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82146606
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus daar wil je anderen voor waarschuwen. Zeer nobel en oprecht streven. Alleen zo jammer dat een taal niet toelaat alles zo te kunnen vertellen zoals je het bedoeld.. Je komt wel een eindje maar verder ook niet.
Daar komt de term: geloven van pas.
Een gevoel beschrijven met woorden is heel moeilijk... te moeilijk. Dus moet je het maar geloven of dus niet. In hoeverre is iemand bang voor het gewaarschuwde? Hoe banger iemand ervoor is des te minder zal hij het tot zich willen nemen... Iemand kan van huis uit meegekregen hebben wat hem bang kan maken en wat niet.
Een djinn gemaakt van vuur... een hel... een personificatie van het slechte...dingen die je angst aan kunnen jagenverteld door diegenen die je vertrouwd, je ouders en je oudere broers of zussen doen hieraan mee. Je gelooft het. Geld ook voor atheisten btw, zelfde verhaal maar dan met wat andere woorden.

Een atheist zal het verhaaltje gaan bestrijden en doet dit met alles wat in z'n macht ligt... z'n macht die hij geerfd heeft... door toedoen vd ouders...
Waren de ouders te streng? Ook een reden zich te voegen tot het atheisme.
IIG je familie is de oorsprong van waar je voor staat...
Het doel is helemaal voor jezelf gaan denken, mbv iedereen en alles wat er is.. anders kun je nog geen keuzes maken..als je alleen bent ben je geen keuzes nodig namelijk.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_82203010
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Jij bent dan ook een prachtig vb van iemand die er met een verkeerde insteek in bezig is gegaan, zoals zoveel mensen.
Je zocht iets, vond het niet echt, was niet zeker in jezelf, je hebt jezelf in iets gestort zonder echt gedegen te leren wat het betekende voordat je ermee aan het stoeien ging.
Je wilde doen wat je egenlijk pas mag doen na vele jaren van studie en een goede ondergrond voor jezelf, veel zelfrespect, weten dat je dingen echt verdient(en niet vanuit een ik ben onwaardig idee werken), sterk staan in jezelf.
Zelfopbouw en kennisopbouw zijn belangerijk, bij vele dingen, ook hier.

Je kan ook zeggen he doktertje spelen lijkt me wel leuk, ik lees er een boekje over en ga dan morgen opereren, ook dat zal niet goedkomen.
Hier geld presies hetzelfde, er wordt even een boekje gelezen, het klinkt spannend en mensen gaan ermee stoeien zonder enie gedegen kennis over wat ze dan doen.
Je werkt met focus, het beinvloeden van je omgeving en jezelf via jezelf, niet via iets van buiten, dat buiten kan hulp geven, maar nooit richting of zelfstandig zonder jou.
Als jij niet goed in je vel zit zal er neits goeds uit voortkomen, als jij niet goed nadenkt over (onbedoelde) consequentie's kunnen ze je fiks in je staart komen bijten en zo nog veel verder.

Iemand die vroeger op ten duur een heks of priester of wat dan ook genoemd werd had er al een leventje van leren opzitten, die had niet even een fling die ze wilde uitdiepen zonder gedegen kennis eronder, een leven van zelfwerk eronder.
Eerst je eigen straatje vegen, dan pas erbuiten gaan kijken, zo hoort het, langzaam aan, groeiend net als jij, niet jezelf voorbij rennend en dingen willen die nog helemaal niet kunnen dan of onstabiel zijn zo zonder fundering.
Oke mama

Ik denk dat jezelf spiritueel vergiftigen nooit goed is. Zo zie ik het nou eenmaal, hetis het enige wat ik er van heb kunnen maken, hoe positief en mooi het ook allemaal kan lijken, en daar zal niets aan veranderen, sorry.
pi_82203099
quote:
Op maandag 31 mei 2010 15:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Om mee te liften op dat ritme van de natuur en de bijbehorende natuurkrachten.
Zonder welk menselijk ritueel dan ook komt de zon nogsteeds op en gaat nogsteeds neer, de seizoenen zullen draaien zoals altijd, de natuur zal gewoon blijven werken in haar veranderende aard zoals altijd.

Alleen kunnen wij mensen gebruik maken van die invloeden, van de heersende energieen van dat tijdstip, van die voortvloeiing e.d., we kunnen dingen om ons heen en in onszelf beinvloeden met behulp van die krachten.
Die krachten zijn gewoon, met of zonder ons, hoe wij ermee omgaan zegt ook niks over die krachten zelf, die blijven gewoon neutraal, alleen onze insteek maakt het "goed" of "slecht", dan wel naar onze maatstaven en niet naar die van die krachten, want die kennen die scheiding niet.
In dat geval is het ritme van de natuur pedofilie, oorlog en macht. Het is satanisme en niets anders.
  woensdag 2 juni 2010 @ 07:08:00 #192
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82221495
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:53 schreef Maron het volgende:
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he doesn't exist" ..
Voor velen bestaat the devil idd niet, maar er zijn er genoeg die z'n presence bemerkt hebben en ervan weten.
Z'n truckje is dus alleshehalve geslaagd
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:17:15 #193
37769 erodome
Zweefteef
pi_82229362
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

In dat geval is het ritme van de natuur pedofilie, oorlog en macht. Het is satanisme en niets anders.
Nu ga je bezig met dom gelul en dat weet je.

Die krachten zijn neutraal, zie het als elektrischiteit, je kan een leven ermee redden en je kan het ermee nemen, waarvoor jij het als mens ook gebruikt, die kracht veranderd niet.

En nee, de wereld bestaat niet alleen uit kusje kroel, ook jouw wereld niet, in jouw idee is alles een straf, een ellende, zijn we zondige wezens, gruwelijk in onze hebzucht en ons lijden en hebben we dat allemaal heel fiks verdient omdat ada en eva stout deden.
Mogen we alleen hopen netjes in de houding te kunnen blijven lopen zodat we heel misschien na onze dood tot die uitverkorenen mogen behoren die naar de hemel gaan.
Geen enkele waarde aan het leven, alleen aan de dood.
In jouw wereld is het ronduit logisch dat mensen slecht doen, want he, ze zijn allemaal zo zondig als de pest en als ze jouw godsbeeld dan ook nog niet erkent hebben kan er geen goed bot in ze zitten.

Het spijt me, daar kan ik dan weer niet mee overweg, daarin ben ik net zo kortzichtig als jij bent als het over mijn visie gaat(ik noem het kortzichtig omdat ik nogsteeds niet in staat ben dat ook maar enigsinds te begrijpen alhoewel ik het zo geprobeerd heb).
Ik kan niet overweg met spirituele vormen die de dood verheerlijken en het leven als minderwaardig zien.

Die wereldleiders waar het over gaat zijn niet fris in mijn ogen, maar satan heeft daar geen flikker mee tye maken, dit is veel ouder.
De vermeende rituelen en de bijbehorende krachten zijn zoals altijd neutraal, het is de mens die het in dit geval ergens voor gebruikt wat we als goed of kwaad kunnen bestempelen.
De krachten zelf zijn gewoon, de natuur is gewoon, in al haar pracht en al haar wreedheid, daar denkt zij niet over na op onze menselijke manier, ze draait gewoon zoals ze draait en als zodanig is ze me innig lief.
pi_82388547
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:58 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Het occulte is niet alleen maar dingen oproepen hoor.. Volgens mij ben zijn je een aantal dingen niet verteld
Dat bedoel ik helemaal niet. Ik zelf heb met het occulte te maken gehad en in mijn geval was dit zeer negatief het had mn dood kunnen zijn. Ik heb niks opgeroepen maar degene die ik vertrouwde wel, zij is een zwarte heks, mijn moeder verneemt ook een aantal dingen zoals dingen vooraf voelen aankomen. Zij zag aan mij dat het niet goed ging......
En zei tegen mij dat ik zo snel mogelijk onder haar invloed weg moest. Echter t leek wel of ik bezeten was, deed me continu pijn en zag dingen die echt niet normaal zijn. Leek er niet los van te kunnen komen, ben toen de bijbel gaan lezen, dit gevoel was ineens zo sterk en zo ben ik uit de negatieve spiraal gekomen. Leerde mezelf ook afsluiten voor haar en andere mensen hun gevoelens.....
Gevoellige mensen zoals ik raken gemakkelijk beinvloed. En nee ben niet naief die vrouw was een bekende dus vertrouwde haar.
Ik vond het eerst wel allemaal interessant tot het negatief werd.....
Daarom zeg ik roep niks over jezelf af , laat de natuur zn gang gaan, als jij je moet ontwikkelen als een medium of wat dan ook, komt dat vanzelf wel.
Al dit gedoe heeft maanden geduurd , en ik wil niet alles beschrijven t is nogal prive. Maar zou mensen wel willen waarchuwen om uit te kijken met rituelen, satan oproepen etc etc Er zit veel meer achter dan men denkt.
pi_82633502
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:30 schreef Blackf1re het volgende:
Hm. En wat moet je dan doen tegen mensen die je echt heel erg haat?
Rare rituelen uitvoeren om daarna die persoon in een psyisch instituut te plaatsen met zelfmoordneigingen.
pi_82634053
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:52 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik helemaal niet. Ik zelf heb met het occulte te maken gehad en in mijn geval was dit zeer negatief het had mn dood kunnen zijn. Ik heb niks opgeroepen maar degene die ik vertrouwde wel, zij is een zwarte heks, mijn moeder verneemt ook een aantal dingen zoals dingen vooraf voelen aankomen. Zij zag aan mij dat het niet goed ging......
En zei tegen mij dat ik zo snel mogelijk onder haar invloed weg moest. Echter t leek wel of ik bezeten was, deed me continu pijn en zag dingen die echt niet normaal zijn. Leek er niet los van te kunnen komen, ben toen de bijbel gaan lezen, dit gevoel was ineens zo sterk en zo ben ik uit de negatieve spiraal gekomen. Leerde mezelf ook afsluiten voor haar en andere mensen hun gevoelens.....
Gevoellige mensen zoals ik raken gemakkelijk beinvloed. En nee ben niet naief die vrouw was een bekende dus vertrouwde haar.
Ik vond het eerst wel allemaal interessant tot het negatief werd.....
Daarom zeg ik roep niks over jezelf af , laat de natuur zn gang gaan, als jij je moet ontwikkelen als een medium of wat dan ook, komt dat vanzelf wel.
Al dit gedoe heeft maanden geduurd , en ik wil niet alles beschrijven t is nogal prive. Maar zou mensen wel willen waarchuwen om uit te kijken met rituelen, satan oproepen etc etc Er zit veel meer achter dan men denkt.
Uhuh en respect dat je eruit gekropen bent. Ik ken gelukkig eigenlijk amper tot geen "Zwarte" heksen en degenen die ik kende of kon loop ik straal voorbij. Die mensen zijn zo ongelooflijk met zichzelf en egoïstisch bezig, ik meng me daar gewoon niet in .

Mij zou je kunnen omschrijven als een "witte" heks. Ik handel slechts om goed te doen. Daarmee sluit ik de "donkere" kant niet uit, ik werk er zelfs mee. Maar ik zet nooit iets in om kwaad te doen. Daar schaad je uiteindelijk jezelf alleen maar mee.

Ik werk MET de natuur, in tegenstelling tot sommige debielen die denken haar te kunnen gebruiken en in tezetten voor welke rare praktijken ook. Om hun eigen drang goed te praten. Heel naar is dat, maar wel typisch iets van de mens.

Ben nu 8 jaar bezig met het Occultisme en dan vooral de hekserij (GEEN Satanisme) en druïden kant. Waarin balans, liefde en volledig vertrouwen toch wel in hoog zo niet hoogste vaandel staan .
Ik ken de donkere kant, maar zal er niet mee werken en al helemaal niet om mensen het leven zuur te maken. Jammer dat je zulke nare ervaringen hebt gehad...
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:39:11 #197
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_82635696
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:07 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Uhuh en respect dat je eruit gekropen bent. Ik ken gelukkig eigenlijk amper tot geen "Zwarte" heksen en degenen die ik kende of kon loop ik straal voorbij. Die mensen zijn zo ongelooflijk met zichzelf en egoïstisch bezig, ik meng me daar gewoon niet in .

Mij zou je kunnen omschrijven als een "witte" heks. Ik handel slechts om goed te doen. Daarmee sluit ik de "donkere" kant niet uit, ik werk er zelfs mee. Maar ik zet nooit iets in om kwaad te doen. Daar schaad je uiteindelijk jezelf alleen maar mee.

Ik werk MET de natuur, in tegenstelling tot sommige debielen die denken haar te kunnen gebruiken en in tezetten voor welke rare praktijken ook. Om hun eigen drang goed te praten. Heel naar is dat, maar wel typisch iets van de mens.

Ben nu 8 jaar bezig met het Occultisme en dan vooral de hekserij (GEEN Satanisme) en druïden kant. Waarin balans, liefde en volledig vertrouwen toch wel in hoog zo niet hoogste vaandel staan .
Ik ken de donkere kant, maar zal er niet mee werken en al helemaal niet om mensen het leven zuur te maken. Jammer dat je zulke nare ervaringen hebt gehad...
Immers, de satan zelf doet zich voor als een engel des lichts.

Ik denk dat al het occulte van de zelfde bron komt, satan geeft maar al te graag z'n krachten weg aan mensen.
pi_82702748
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:39 schreef Manke het volgende:

[..]

Immers, de satan zelf doet zich voor als een engel des lichts.

Ik denk dat al het occulte van de zelfde bron komt, satan geeft maar al te graag z'n krachten weg aan mensen.
Ik geloof absoluut niet in Satan dus dat verhaal gaat voor mij niet bepaald op . Christelijke dogma's en andere "praatjes" raken mij niet meer. Ik weet wat ik doe, ik weet dat ik goeddoe, maar met die "bangmakerij" zijn we al een aantal jaren gestopt hoor .
  zaterdag 12 juni 2010 @ 17:57:43 #199
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_82713541
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_82713985
Satanisme is niets meer dan geloven in je eigen god en dat ben jezelf. Alle andere goden bestaan simpelweg niet. Voodoo is de tegenhanger van Hoodoo. Voodoo is wit, Hoodoo is zwarte magie.

Rituelen en CoS hebben naar mijn idee niets met elkaar te maken. Daarnaast zijn er zoveel takken van satanisme ontstaan in loop der jaren, die nogal ver van de oorsprong staan (book of Satan door Anton LaVey).

En wat Pluis_Konijn zegt. Verdiep je er eerst in de materie voordat je weer een Satanic Sin begaat (stomheid en geen toekomstperspectief hebben. Ow, dat zijn er twee )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')