Eens. Mensen hebben zowel goede als slechte kanten. Beide kanten worden gebruikt in de religie.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:25 schreef Summers het volgende:
ik geloof niet in verkeerde religies , alleen in verkeerde mensen .
R. Ik geef toe ik heb daar de ballen verstand van. Ik vind het gewoon fascinerende en beangstigende beelden, waartoe mensen in staat zijn, eindeloos schreeuwen en inderdaad een grote fysieke kracht. Ik vraag me wel af hoe sterk mensen afhankelijk zijn voor suggestie vanuit een geestelijke dat ze werkelijk bezeten zijn en vanuit hun psychisch gestoorde toestand mogelijk antwoorden als een duivel.quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:46 schreef Nee het volgende:
Wat is het verschil tussen een acute psychose en een duiveluitdrijving c.q. 'satanistische ervaring'?
Ik vind het zeer droevige beelden, en in mijn ogen is dit pure mishandeling. In het filmpje wordt gesproken over een meisje die seksueel misbruikt is, waarna ze vervolgens, ipv psychiatrische behandeling, onvrijwillig toegewijd wordt aan een duivelsuitdrijving. En dan gek vinden dat ze tegenstribbelt?quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:18 schreef poldergeist het volgende:
[..]
R. Ik geef toe ik heb daar de ballen verstand van. Ik vind het gewoon fascinerende en beangstigende beelden, waartoe mensen in staat zijn, eindeloos schreeuwen en inderdaad een grote fysieke kracht. Ik vraag me wel af hoe sterk mensen afhankelijk zijn voor suggestie vanuit een geestelijke dat ze werkelijk bezeten zijn en vanuit hun psychisch gestoorde toestand mogelijk antwoorden als een duivel.
Opvallend vind ik ook in het tweede filmpje dat het meisje eerst keihard schreeuwt als ze wijwater over zich heen krijgt, alsof het kokend water is. Bij een tweede keer ziet ze niet dat de pastoor het doet en kijkt ze op haar tafel en praat als een demon en ze schreeuwt niet van het wijwater. Vreemd dat het nu niet hetzelfde effect heeft. Ik denk dat de suggestie van wijwater belangrijker is, dan het wijwater zelf.
@ 5:52 en 6:52
Zo hé, jij bent genuanceerd.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou ik merk nog niks en leef mijn leven een stuk beter dan Christenen die hun tijd verdoen aan een sprookjes boek van zo'n 2000 jaar geleden, naar een kerk gaan, kinderen misbruiken en oorlogen voeren.
Waarom zo naar de "slechte" kant hangen, dan ook nog eens slecht geinformeerd met uitspraken als voodoo in 1 lijn met satanisme en popijopie termen als zwarte magie?quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:28 schreef xChar het volgende:
Het klinkt misschien raar, maar ik wil van de Katholieke kerk overstappen op het satanisme. Dit komt omdat ik iemand heb ontmoet van de Satanskerk, en die me heeft uitgelegd hoe alles in zn werk gaat & wat je het beste kunt doen tegen mensen die je echt heel erg haat.. Als je de website van The Curch of Satan bekijkt zie je dingen die ik zoek bijvoorbeeld, dat iedereen gelijk is etc.. Ook ben ik geintresseerd in voodoo & zwarte magie, maar om dat onder de knie te krijgen zal ik waarschijnlijk moeten emigreren naar Afrika of Suriname. Wat je met rituelen van voodoo kan doen, kun je ook met het satanisme. Dus ik denk dat ik maar voor het satanisme ga. Ik vind een ritueel iets heel moois, daarom zou ik het fijn vinden als jullie misschien wat rituelen hieronder kunnen posten die te maken hebben met voodoo, of met zwarte magie.
Misschien zul je me voor gek verklaren, maar ik ben zoals ik ben.
Graag serieuze reacties van mensen die hier ook geintresseerd in zijn.
Daarvoor bestaan ze nog niet lang genoeg en zijn ze niet groot genoeg.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:43 schreef laforest het volgende:
[..]
Noem mij eens een bloedige oorlog gevoerd door Satanisten.
Ohh als iemand het niet met je religie eens is dan noem je ze voor het gemak dwaas?quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:50 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zo hé, jij bent genuanceerd.![]()
Ik geloof niet in een sprookjesboek, misbruik geen kinderen en voer geen oorlog. Net als vrijwel iedere christen. Ik ga wel naar de kerk ja, hoort dat ook in dat rijtje thuis?
Dwaas.
Hmm dat ben ik niet helemaal met je eens. Satan is zo oud als god en satanisten zijn er altijd geweest. Ja Lavey satanisten bestaan nog maar een paar decennia, maar dat is ook maar 1 stroming binnen het satanisme.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Daarvoor bestaan ze nog niet lang genoeg en zijn ze niet groot genoeg.
Satanisten hebben meer overeenkomsten met anarchisten dan met welke magie dan ook, ze schoppen dus graag tegen het geldende gezag aan.
Nee. Ik noem iemand dwaas als hij/zij dwaze dingen zegt. Dat deed jij in dit geval.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:23 schreef laforest het volgende:
[..]
Ohh als iemand het niet met je religie eens is dan noem je ze voor het gemak dwaas?
Hi-la-risch.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:23 schreef laforest het volgende:
Jij gelooft in iets wat niet bestaat en laat je hele leven daar van afhangen en door leiden. Wie is nou de dwaas dan?
Jij ja.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee. Ik noem iemand dwaas als hij/zij dwaze dingen zegt. Dat deed jij in dit geval.
[..]
Hi-la-risch.
Ik ben het met je eensquote:Op donderdag 11 maart 2010 12:50 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zo hé, jij bent genuanceerd.![]()
Ik geloof niet in een sprookjesboek, misbruik geen kinderen en voer geen oorlog. Net als vrijwel iedere christen. Ik ga wel naar de kerk ja, hoort dat ook in dat rijtje thuis?
Dwaas.
Gadver, bekrompeling. Ik hoop voor je dat dit een trollopmerking is, want het getuigt niet echt van kennis wat je nu loopt te bazelen. Je scheert namelijk bijvoorbeeld nu ook mijn ouders in die groep. Beetje respectloos, ben beter en slimmer van je gewend.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij ja.
Ik leef een goed leven en heb daar geen boekje van 2000 geleden voor nodig, ik ben vrij en kan doen wat ik wil, heb ik ook geen oud boekje vol onzin voor nodig.
Ja jij gelooft dat Jezus water in wijn heeft laten veranderen en ik geloof in het bestaan van goochelaars
Je wilt zeggen dat de goden die aanbeden en vereerd worden in de Pagan stroming wel bewezen zijn?quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:23 schreef laforest het volgende:
[..]
Ohh als iemand het niet met je religie eens is dan noem je ze voor het gemak dwaas?
Jij gelooft in iets wat niet bestaat en laat je hele leven daar van afhangen en door leiden. Wie is nou de dwaas dan?
Nee hoor, je hoort mij niet ontkennen dat er geen hogere machten bestaan .quote:
Ik geloof niet dat dit entiteiten zijn, jij wel?quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:35 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat de goden die aanbeden en vereerd worden in de Pagan stroming wel bewezen zijn?....
Oh, je bent paganist? Dat verklaart een hoop. Al denk ik dat je blij mag zijn dat de christelijke ethiek de paganistische (Greco-Romeins en Germaans) vrij rap verving. Heeft de wereld niet bepaald slecht gedaan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:36 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dit entiteiten zijn, jij wel?
Laforest, eerst haatte ik hem ook, maar ik kan nu wel met hem lachenquote:Op donderdag 11 maart 2010 13:31 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Lekker makkelijk iedereen over een kam scheren.
[..]
Gadver, bekrompeling. Ik hoop voor je dat dit een trollopmerking is, want het getuigt niet echt van kennis wat je nu loopt te bazelen. Je scheert namelijk bijvoorbeeld nu ook mijn ouders in die groep. Beetje respectloos, ben beter en slimmer van je gewend.
Dat 2000 jaar oude boekje staat vol verwijzingen naar ons Pagan-zijn en vice versa. Het zijn de mensen die het verneuken, niet het boekje.
Nee, en als je nu niet zo bekrompen reageerde omdat je heus wel weet dat je hier te ver gaat in je bewoordingen weet je dat ook gewoon.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:36 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dit entiteiten zijn, jij wel?
Ik haat hem niet hoor, ik veracht z'n denkbeeld die hij nu zojuist neer heeft gekwakt alleen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:39 schreef poldergeist het volgende:
[..]
Laforest, eerst haatte ik hem ook, maar ik kan nu wel met hem lachen![]()
Als je doeld op satan verering dan is het vrij nieuw.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:25 schreef laforest het volgende:
[..]
Hmm dat ben ik niet helemaal met je eens. Satan is zo oud als god en satanisten zijn er altijd geweest. Ja Lavey satanisten bestaan nog maar een paar decennia, maar dat is ook maar 1 stroming binnen het satanisme.
Je omschrijving vind ik alleen maar op Lavey satanisme van toepassing.
Het is gegaan zoals het moest gaan, al denk ik niet dat we er veel beter op zijn geworden. Ik ben overigens wel benieuwd wat er zou zijn gebeurd als christelijke etiek niet over werd genomen (en hoe). Ben benieuwd waar we dan nu zouden staan. Misschien een idee voor een ander topicquote:Op donderdag 11 maart 2010 13:39 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Oh, je bent paganist? Dat verklaart een hoop. Al denk ik dat je blij mag zijn dat de christelijke ethiek de paganistische (Greco-Romeins en Germaans) vrij rap verving. Heeft de wereld niet bepaald slecht gedaan.
Ik kan me ook in jouw visie vinden. 'Everything as you and you as everything.'quote:Op donderdag 11 maart 2010 14:06 schreef UncleScorp het volgende:
Ik voel me tegenwoordig thuis in de strekking pantheisme. Alles wat is, is deel van het Goddelijke, zo ook wij. Net zoals de miljarden cellen in ons lichaam niet beseffen dat ze samen 1 menselijk lichaam vormen, zo zijn wij allen deel van God.
Religies op Aarde hebben misschien wel een goede oorsprong, maar worden verkkerd in praktijk gebracht. Waarom mensen bang maken van een hel als ze hun geloof niet op de juiste manier praktiseren ? Hel bestaat niet .
Kloptquote:Op donderdag 11 maart 2010 09:07 schreef laforest het volgende:
[..]
Satan is ook een engel aldus bijbelse geschriften.
En wwil dat dan zeggen dat je niet gelooft en dus die kant kiest, of dat je wel gelooft maar het niet eens bent met de religies?quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:45 schreef Pulzzar het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat Satanisme o.a. inhoudt dat je de kant van Satan kiest, omdat je gelooft dat de normale religies de verkeerde god aanbidden. Ik bedoel, in de naam van God is nogal wat ellende gebeurt.
Geen van beide. Het wil zeggen dat je gelooft dat de god die door christenen en joden wordt vereerd, JUIST de god van het kwaad is. En dat Lucifer heel andere bedoelingen heeft dan hetgeen wat in de Bijbel staat.quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:46 schreef Ang3l het volgende:
En wwil dat dan zeggen dat je niet gelooft en dus die kant kiest, of dat je wel gelooft maar het niet eens bent met de religies?
Ik denk het laatste. Als je sommige reacties leest dan vraag je je af of ze überhaupt iets weten over waar ze over praten.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:31 schreef Bastard het volgende:
De mensen die doen aan satanspraktijken, of die dat geloof aanhangen.. geloven dus dat er meer is na de dood.
Als ze dan dood gaan, kiezen ze liever voor de zwarte kant? Of is het toch gewoon een modeverschijnsel, iets puberaals om je maar af te zetten tegen de gevestigde maatschappij.
Ligt aan de vorm van satanisme. Als je de LaVey versie hebt dan krijg je dit (ongeveer, geen zin om te googlen):quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:31 schreef Bastard het volgende:
De mensen die doen aan satanspraktijken, of die dat geloof aanhangen.. geloven dus dat er meer is na de dood.
Als ze dan dood gaan, kiezen ze liever voor de zwarte kant? Of is het toch gewoon een modeverschijnsel, iets puberaals om je maar af te zetten tegen de gevestigde maatschappij.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:43 schreef laforest het volgende:
[..]
Noem mij eens een bloedige oorlog gevoerd door Satanisten.
En zo blijft The Wheel of Karma maar draaien ...quote:[b]Op zondag 28 maart 2010 14:36 Maar de dood komt sneller dan verwacht vaak, en wanneer dan je ziel je lichaam verlaat en opgehaald wordt door engelen zul je smeken om een herkansing van de tijd op deze wereld.
Van afzetterij tegen de maatschappij naar grote lust naar macht, er zijn vele verschillende redenen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:35 schreef PushyGurl het volgende:
ik kan niet begrijpen dat men dat wil...of ligt dat nou aan mij...waarom bzig zijn met al het zwarte ik vind het maar gevaarlijk hoor
ja maar mij is geleerd ...dat al wat je doet ...je vroeg of laat terug krijgt...karma verhaaltje enzo....dan heb je toch niks aan die macht...als je daar al niet baas over bentquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Van afzetterij tegen de maatschappij naar grote lust naar macht, er zijn vele verschillende redenen.
De zwarte kant is toch wel een beetje spannend, zeker voor tieners, het is verboden, in mist gehuld, kent geen beperkingen.
Het grote verschil tussen de "witte" kant en de "zwarte" kant zijn de beperkingen die men zichzelf oplegt, de methode blijft hetzelfde, de magie blijft hetzelfde, alleen de insteek van de beoefenaar veranderd.
Bij "wit" legt men zich dus beperkingen op, er mogen geen dingen gedaan worden die anderen kunnen schaden, hier moet je goed over nadenken voordat je wat doet.
Bij "zwart" is die beperking er niet, over wie je ook heenwalst, het is prima, doe wat je wil, ook al schaad het een ander.
Dat geeft grotere mogelijkheden tot zelfverrijking en macht toeeigenenen, dat kan trekken.
Dat is mij ook geleerd, maar wat terugkomt komt meestal niet direct terug, daar zit veel tijd tussen vaak en wat de prijs zal zijn is altijd maar weer de vraag en of je het die prijs waard vindt ook.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:32 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
ja maar mij is geleerd ...dat al wat je doet ...je vroeg of laat terug krijgt...karma verhaaltje enzo....dan heb je toch niks aan die macht...als je daar al niet baas over bent
ohw jij weet er wel veel van ...kan toch niet zo goed vatten dat er mensen zijn die ergens baas over willen zijn ....het is toch veel leuker om het aan het lot over te laten ...maar goed zo ben ik ...en ja ook pubber geweest...toen was ik helemaal niet bezig met dat soort dingen hihihihih....het zijn volgens mij alleen maar mensen die kwaad willen doen ..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is mij ook geleerd, maar wat terugkomt komt meestal niet direct terug, daar zit veel tijd tussen vaak en wat de prijs zal zijn is altijd maar weer de vraag en of je het die prijs waard vindt ook.
Bij veel jonge luitjes die lekker aan het puberen zijn zie je vooral lovespells, beter gezegd obsessiespells, iemand aan je willen binden, maar wat als het je lukt, is het dan nog wel leuk, krijg je wel wat je wilde dan?
Ik denk van niet, door iemand aan je te binden veroorzaak je een obsessie en het zal nooit liefde worden, diegene zal nooit bij jou zijn omdat hij/zij dat wil, omdat hij/zij daarvoor kiest.
Dat is dan vaak ook gelijk de prijs die je betaald, waar je liefde zocht krijg je een leeg iets, een obsessie die zelfs heel vervelend kan zijn.
Beter doe je dan een spell waarmee je liefde naar je toe trekt, zonder direct een persoon aan te wijzen die je wil binden.
Nu zijn dit de kinderspel voorbeelden, maar in magie kennen we voorbeelden die vrij ver gaan qua macht e.d., de groep die samenkomt in de bohemian grove is daar een prachtig vb van.
Al tijden weet men eigenlijk wel dat daar vrij serieuse rituelen worden gehouden, dat door een toch wel zeer machtige groep mensen die zo'n beetje de touwtjes in handen hebben in de wereld.
Ik ken de magie niet die gebruikt wordt, er wordt gefluisterd dat het zwarte magie is, maar of dat waar is is een 2de, maar als dat wel zo is gaat dat gepaard met een prijs, maar de kans is vrij groot dat het voor die mensen die prijs wel waard is.
Tot de machtigste der aarde behoren, onvoorstelbare rijkdom trekt nu eenmaal heel fiks en daar hebben mensen nu eenmaal veel voor over.
Neem de verhalen van koning solomon als vb, volgens die verhalen regeerde hij een zeer groot deel van de wereld via oa magie, de macht is onvoorstelbaar dan als je die lijn even volgt als waarheid.
Of dat zwart of wit is hangt van vele zaken af, vooral van de consequentie's van de gezette magie, ook goed bedoeld kan slecht aflopen en slecht bedoeld kan zonder schade lopen.
Intentie alleen is lang niet genoeg, nadenken over (onbedoelde) consequentie's is essentieel.
En wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:48 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
het zijn volgens mij alleen maar mensen die kwaad willen doen ..
?quote:
je hebt gelijk...maar je zorgt wel voor opschudding?quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:28 schreef laforest het volgende:
[..]
?
Volgens mij begrijp je mij niet.
Ik zie niets kwaads in kwaad willen doen.
Bij het wat serieusere werk hierin gaat het niet zozeer om kwaad willen doen, maar om macht vergaren, er zelf heel veel beter van worden en daarin niet omkijken naar wat je anderen eventueel aandoet om zelf hogerop te komen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:48 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
ohw jij weet er wel veel van ...kan toch niet zo goed vatten dat er mensen zijn die ergens baas over willen zijn ....het is toch veel leuker om het aan het lot over te laten ...maar goed zo ben ik ...en ja ook pubber geweest...toen was ik helemaal niet bezig met dat soort dingen hihihihih....het zijn volgens mij alleen maar mensen die kwaad willen doen ..
Die heeft ze al.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:19 schreef satanicwitch het volgende:
Wil je echt weten hoe het satanisme in elkaar zit begin dan the satanic bible te lezen en kom dan maar eens terug.
ja idd,daarom lijkt het me geen goed idee als mensen daarmee bezig zijn...er komen dan volgens mij heel veel problemenquote:Op woensdag 28 april 2010 13:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Lid worden van de satanskerk heeft zo zijn spirituele consequenties...
Sta er niet van te kijken als je nadat je lid bent geworden en die rituelen etc. gaat doen het eerst voor de wind zal gaan en je vervolgens met allerlei problemen te kampen krijgt en je maar niet de vinger erop kunt leggen waar dat door komt
Denk aan gebroken relaties, psychische problemen, overmatig middelengebruik, steeds minder sensitiveit voor de normale dingen in het leven, enz. wat allemaal samenhangt en je er uiteindelijk niet gelukkiger op zal maken.
Je met de duivel inlaten heeft een prijs en dat is jouw leven en jouw welzijn.
Dat geldt overigens voor iedereen die zich met het occulte bezig houdt aangezien het allemaal van dezelfde bron komt.
Wat voor een problemen dan? Een kennis van mij zit al sinds de jaren 70 bij de Church of Satan en met hem gaat het geweldig hoor.quote:Op donderdag 29 april 2010 08:55 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
ja idd,daarom lijkt het me geen goed idee als mensen daarmee bezig zijn...er komen dan volgens mij heel veel problemen
Als iemand zegt dat het geweldig met hem gaat, hoeft niet automatisch te betekenen dat het ook daadwerkelijk geweldig met hem gaat. Plus dan kan hij alsnog kampen met problemen.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Wat voor een problemen dan? Een kennis van mij zit al sinds de jaren 70 bij de Church of Satan en met hem gaat het geweldig hoor.
Ik zeg op basis van mijn eigen observaties dat het hem wel goed afgaat. Verder gaat het met mensen die niet in het occultisme zitten niet per definitie altijd goed, dus dit is ook een kulargument.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:41 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat het geweldig met hem gaat, hoeft niet automatisch te betekenen dat het ook daadwerkelijk geweldig met hem gaat. Plus dan kan hij alsnog kampen met problemen.
quote:Op woensdag 28 april 2010 13:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Sta er niet van te kijken als je nadat je lid bent geworden en die rituelen etc. gaat doen het eerst voor de wind zal gaan en je vervolgens met allerlei problemen te kampen krijgt en je maar niet de vinger erop kunt leggen waar dat door komt
Denk aan gebroken relaties, psychische problemen, overmatig middelengebruik, steeds minder sensitiveit voor de normale dingen in het leven, enz. wat allemaal samenhangt en je er uiteindelijk niet gelukkiger op zal maken.
Dat geldt overigens voor iedereen die zich met het occulte bezig houdt aangezien het allemaal van dezelfde bron komt.
True.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:53 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]Satanisme vergelijken met andere stromingen binnen het occultisme wat een gelul.
De duivel bestaat in mijn hele optiek niet eens, laat staan dat ik een of andere "pact" met hem aan zou gaan.
Welke zelfde bron? De aarde? De aarde die de meeste occultisten als heilig zien?
Aha... de Aarde is dus een heel duivels iets. Slecht, evil en dan al die occultisten die de Aarde aanbidden, kan nooit goed zijn. Bah wat een belediging naar een compleet systeem dat jou van leven voorziet.
Exactementquote:Op donderdag 29 april 2010 09:56 schreef laforest het volgende:
[..]
True.
Volgens de Church of Satan bestaat de Duivel ook niet.
Ik ken maar bar weinig mensen binnen het occultisme die in de Duivel als dusdanig geloven.
Vaak zijn het juist andere mensen (die er voornamelijk bang voor zijn) die daar in geloven.
Nou ja van mij mogen buitenstaanders best in een fysieke duivel geloven en daar enorm bang voor zijn. Dat kun je dan wel makkelijk uitbuiten als je dat zou willen.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:58 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Exactement, daarom vind ik het ook gelul
..
Gewoon klinklare onzin de lucht in wieberen zonder je te beroepen op meerdere bronnen behalve dat stoffige boekje.
Yep, Cernunnos, Herne... poor guys..quote:Op donderdag 29 april 2010 10:03 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou ja van mij mogen buitenstaanders best in een fysieke duivel geloven en daar enorm bang voor zijn. Dat kun je dan wel makkelijk uitbuiten als je dat zou willen.
Nog steeds wel triest dat men Pan zijn afbeelding misbruikt heeft om die zogenaamde duivel weer te geven.
Ik denk dat het meer te maken heeft met een negatieve instelling, een negatief wereldbeeld waarvanuit veel mensen bezig gaan met satanisme.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Datquote:Op donderdag 29 april 2010 12:53 schreef erodome het volgende:
Verder kan ik je betoog nogal ontkrachten, naarmate de tijd verstrijkt en ik steeds meer mijn plekje in mijn eigen spiritualiteit ken, hoe beter het met me gaat en hoe makkelijker alles gaat lopen.
Ik ben alleen maar meer van het leven gaan houden, het heeft me geholpen doelen te stellen, het leven te maken naar wat ik wil, dingen doen die fijn zijn, een positief wereldbeeld en een positief zelfbeeld, ik voel me er heerlijk bij!
Dat hangt toch echt af van je eigen instelling en met welk doel je iets bedenkt of in elkaar zet,,quote:Op zondag 2 mei 2010 12:08 schreef mousy31 het volgende:
En idd ga aub geen ritulen zelf bedenken je weet niet waar je mee bezig bent.
iedereen kan kampen met problemen? ik ben ook lid van church of satan (lavey) en kan je verzekeren dat het prima gaat met mij.. op alle aspectenquote:Op donderdag 29 april 2010 09:41 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat het geweldig met hem gaat, hoeft niet automatisch te betekenen dat het ook daadwerkelijk geweldig met hem gaat. Plus dan kan hij alsnog kampen met problemen.
oh en wat houd het precies in?quote:Op zondag 2 mei 2010 12:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
iedereen kan kampen met problemen? ik ben ook lid van church of satan (lavey) en kan je verzekeren dat het prima gaat met mij.. op alle aspecten
Hmm een ritueel dat ik bedacht en uitgewerkt heb, hoeft voor jou niet te werken. Dat is heel individueel.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:08 schreef mousy31 het volgende:
En weet what goes around comes around.
Gedachten zijn krachten doe je goed komt er goed bij je terug doe je slecht zal je 3x zo sterk het slechte ervaren
Dat heb ik gehoord van iemand die aan Wicca doet
En idd ga aub geen ritulen zelf bedenken je weet niet waar je mee bezig bent.
Waarom vind jij dat? (gewoon even nieuwsgierig, niet aanvallend bedoelt ofzoquote:Op zondag 2 mei 2010 15:04 schreef mousy31 het volgende:
Ik denk dat je beter helemaal geen rituelen gebruiken kan
Are you sure?quote:
Jep.quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:27 schreef Ang3l het volgende:
Rituelen wel ja. Hetzij spiritueel (brood braken, zegenen, kaars aansteken) hetzij praktisch (tandenpoetsen etc). Alleen vervallen die rituelen denk ik vaak in gewoontes, tradities ipv nog echt "magisch" te zijn.
Tuurlijk wel, rituelen kunnen heel erg mooi zijn en zijn des te beter als je ze niet nadreunt van een ander, maar ze zelf ontwikkeld en zo een persoonlijk tintje geeft.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:04 schreef mousy31 het volgende:
Ik denk dat je beter helemaal geen rituelen gebruiken kan
In NL heb je die rituelen (tradities) niet veel. Ergens wel jammer.quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:31 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Jep.
Terwijl er nog steeds rituelen gedaan worden om goden/godinnen gunstig te stemmen, goede oogst te verzekeren, geluk, liefde of gezondheid aan te trekken..ik vind juist die dingen wel interessant eigenlijk, heb niet echt iets met anderen kwaad aan doen. Loopt op niets uit.
Zat rituelen en traditie's hier nog, alleen dan wel in een christelijk jasje, zoals kerst, pasen e.d., koninginnendag valt ook al zo heel toevallig op een belangerijk punt in het jaar.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
In NL heb je die rituelen (tradities) niet veel. Ergens wel jammer.
Vind het altijd wel leuk
Waarom ik dat vind.....je kan beter de natuur zn gang laten gaan.tOculte is niet gezond , weet dat uit eigen ervaring. Niks oproepen gewoon alles zn gang laten gaanquote:Op zondag 2 mei 2010 15:33 schreef rats het volgende:
[..]
Waarom vind jij dat? (gewoon even nieuwsgierig, niet aanvallend bedoelt ofzo)
Er zijn legio rituelen die niks kwaad doen. Misschien heb je zelf wel rituelen waarvan je het niet eens beseft (dingen die je uit gewoonte iedere keer doet).
Zoals al eerder vermeld ligt het aan de intentie van een ritueel en de gedachten erachter. Daarnaast zal niet alles ook daadwerkelijk werken.
Slecht ervaringen dus lees ik tussen de regels door.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:34 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Waarom ik dat vind.....je kan beter de natuur zn gang laten gaan.tOculte is niet gezond , weet dat uit eigen ervaring. Niks oproepen gewoon alles zn gang laten gaan
Mensen wellicht niet, maar waarom voeren 'opper'-mensen dan jaarlijks deze rituelen uit..quote:Op zondag 30 mei 2010 14:58 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Slecht ervaringen dus lees ik tussen de regels door.
Het occulte is niet alleen maar dingen oproepen hoor.. Volgens mij zijn je een aantal dingen niet verteld
De natuur gaat hoe dan ook wel zijn/haar gang, daar hebben de mensen met of zonder rituelen in z'n geheel geen grip op.
Er zijn heeel veel verschillende manieren van magie bedrijven binnen het Occultisme. Waarmee ik alleen maar wil zeggen: niet alles over 1 kam te scheren en het af te doen als slecht.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:17 schreef Maron het volgende:
[..]
Mensen wellicht niet, maar waarom voeren 'opper'-mensen dan jaarlijks deze rituelen uit..
Google maar eens een beetje op; "Bohemian Grove...
De church of satan zal uiteraard niet zeggen dat de duivel een kwaadaardige entiteit is. In de esoterie is Lucifer/Satan de magnetische force van het universum die zowel goed als kwaad is, voor zover ik heb begrepen.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:56 schreef laforest het volgende:
[..]
True.
Zelfs volgens de Church of Satan bestaat de Duivel ook niet.
Ik ken maar bar weinig mensen binnen het occultisme die in de Duivel als dusdanig geloven.
Vaak zijn het juist andere mensen (die er voornamelijk bang voor zijn) die daar in geloven.
Dat mensen dit oppermensen vinden zegt al genoeg toch?quote:Op zondag 30 mei 2010 15:17 schreef Maron het volgende:
[..]
Mensen wellicht niet, maar waarom voeren 'opper'-mensen dan jaarlijks deze rituelen uit..
Om mee te liften op dat ritme van de natuur en de bijbehorende natuurkrachten.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:17 schreef Maron het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een prachtig vb van iemand die er met een verkeerde insteek in bezig is gegaan, zoals zoveel mensen.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De church of satan zal uiteraard niet zeggen dat de duivel een kwaadaardige entiteit is. In de esoterie is Lucifer/Satan de magnetische force van het universum die zowel goed als kwaad is, voor zover ik heb begrepen.
Of er zijn graden van initiatie en als je maar hoog genoeg gaat, komt die confrontatie heus wel een keer.
Geloven of iets iets is maakt nog niet dat het dat ook echt is. Die vraag is denk ik niet of occultisme goed of slecht is, maar of wat het verkondigt waarheid is of niet. Is dat niet belangrijker?
Er zijn zoveel getuigenissen van mensen die zich met het occulte bezig hielden en er later achter kwamen dat ze zich wel degelijk met kwaadaardige entiteiten inlieten. Ikzelf inclusief.
Dus daar wil je anderen voor waarschuwen. Zeer nobel en oprecht streven. Alleen zo jammer dat een taal niet toelaat alles zo te kunnen vertellen zoals je het bedoeld.. Je komt wel een eindje maar verder ook niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er zijn zoveel getuigenissen van mensen die zich met het occulte bezig hielden en er later achter kwamen dat ze zich wel degelijk met kwaadaardige entiteiten inlieten. Ikzelf inclusief.
Oke mamaquote:Op maandag 31 mei 2010 15:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een prachtig vb van iemand die er met een verkeerde insteek in bezig is gegaan, zoals zoveel mensen.
Je zocht iets, vond het niet echt, was niet zeker in jezelf, je hebt jezelf in iets gestort zonder echt gedegen te leren wat het betekende voordat je ermee aan het stoeien ging.
Je wilde doen wat je egenlijk pas mag doen na vele jaren van studie en een goede ondergrond voor jezelf, veel zelfrespect, weten dat je dingen echt verdient(en niet vanuit een ik ben onwaardig idee werken), sterk staan in jezelf.
Zelfopbouw en kennisopbouw zijn belangerijk, bij vele dingen, ook hier.
Je kan ook zeggen he doktertje spelen lijkt me wel leuk, ik lees er een boekje over en ga dan morgen opereren, ook dat zal niet goedkomen.
Hier geld presies hetzelfde, er wordt even een boekje gelezen, het klinkt spannend en mensen gaan ermee stoeien zonder enie gedegen kennis over wat ze dan doen.
Je werkt met focus, het beinvloeden van je omgeving en jezelf via jezelf, niet via iets van buiten, dat buiten kan hulp geven, maar nooit richting of zelfstandig zonder jou.
Als jij niet goed in je vel zit zal er neits goeds uit voortkomen, als jij niet goed nadenkt over (onbedoelde) consequentie's kunnen ze je fiks in je staart komen bijten en zo nog veel verder.
Iemand die vroeger op ten duur een heks of priester of wat dan ook genoemd werd had er al een leventje van leren opzitten, die had niet even een fling die ze wilde uitdiepen zonder gedegen kennis eronder, een leven van zelfwerk eronder.
Eerst je eigen straatje vegen, dan pas erbuiten gaan kijken, zo hoort het, langzaam aan, groeiend net als jij, niet jezelf voorbij rennend en dingen willen die nog helemaal niet kunnen dan of onstabiel zijn zo zonder fundering.
In dat geval is het ritme van de natuur pedofilie, oorlog en macht. Het is satanisme en niets anders.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Om mee te liften op dat ritme van de natuur en de bijbehorende natuurkrachten.
Zonder welk menselijk ritueel dan ook komt de zon nogsteeds op en gaat nogsteeds neer, de seizoenen zullen draaien zoals altijd, de natuur zal gewoon blijven werken in haar veranderende aard zoals altijd.
Alleen kunnen wij mensen gebruik maken van die invloeden, van de heersende energieen van dat tijdstip, van die voortvloeiing e.d., we kunnen dingen om ons heen en in onszelf beinvloeden met behulp van die krachten.
Die krachten zijn gewoon, met of zonder ons, hoe wij ermee omgaan zegt ook niks over die krachten zelf, die blijven gewoon neutraal, alleen onze insteek maakt het "goed" of "slecht", dan wel naar onze maatstaven en niet naar die van die krachten, want die kennen die scheiding niet.
Voor velen bestaat the devil idd niet, maar er zijn er genoeg die z'n presence bemerkt hebben en ervan weten.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:53 schreef Maron het volgende:
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he doesn't exist" ..
Nu ga je bezig met dom gelul en dat weet je.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
In dat geval is het ritme van de natuur pedofilie, oorlog en macht. Het is satanisme en niets anders.
Dat bedoel ik helemaal niet. Ik zelf heb met het occulte te maken gehad en in mijn geval was dit zeer negatief het had mn dood kunnen zijn. Ik heb niks opgeroepen maar degene die ik vertrouwde wel, zij is een zwarte heks, mijn moeder verneemt ook een aantal dingen zoals dingen vooraf voelen aankomen. Zij zag aan mij dat het niet goed ging......quote:Op zondag 30 mei 2010 14:58 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Slecht ervaringen dus lees ik tussen de regels door.
Het occulte is niet alleen maar dingen oproepen hoor.. Volgens mij ben zijn je een aantal dingen niet verteld
De natuur gaat hoe dan ook wel zijn/haar gang, daar hebben de mensen met of zonder rituelen in z'n geheel geen grip op.
Rare rituelen uitvoeren om daarna die persoon in een psyisch instituut te plaatsen met zelfmoordneigingen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:30 schreef Blackf1re het volgende:
Hm. En wat moet je dan doen tegen mensen die je echt heel erg haat?
Uhuh en respect dat je eruit gekropen bent. Ik ken gelukkig eigenlijk amper tot geen "Zwarte" heksen en degenen die ik kende of kon loop ik straal voorbij. Die mensen zijn zo ongelooflijk met zichzelf en egoïstisch bezig, ik meng me daar gewoon niet inquote:Op zondag 6 juni 2010 11:52 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik helemaal niet. Ik zelf heb met het occulte te maken gehad en in mijn geval was dit zeer negatief het had mn dood kunnen zijn. Ik heb niks opgeroepen maar degene die ik vertrouwde wel, zij is een zwarte heks, mijn moeder verneemt ook een aantal dingen zoals dingen vooraf voelen aankomen. Zij zag aan mij dat het niet goed ging......
En zei tegen mij dat ik zo snel mogelijk onder haar invloed weg moest. Echter t leek wel of ik bezeten was, deed me continu pijn en zag dingen die echt niet normaal zijn. Leek er niet los van te kunnen komen, ben toen de bijbel gaan lezen, dit gevoel was ineens zo sterk en zo ben ik uit de negatieve spiraal gekomen. Leerde mezelf ook afsluiten voor haar en andere mensen hun gevoelens.....
Gevoellige mensen zoals ik raken gemakkelijk beinvloed. En nee ben niet naief die vrouw was een bekende dus vertrouwde haar.
Ik vond het eerst wel allemaal interessant tot het negatief werd.....
Daarom zeg ik roep niks over jezelf af , laat de natuur zn gang gaan, als jij je moet ontwikkelen als een medium of wat dan ook, komt dat vanzelf wel.
Al dit gedoe heeft maanden geduurd , en ik wil niet alles beschrijven t is nogal prive. Maar zou mensen wel willen waarchuwen om uit te kijken met rituelen, satan oproepen etc etc Er zit veel meer achter dan men denkt.
Immers, de satan zelf doet zich voor als een engel des lichts.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:07 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Uhuh en respect dat je eruit gekropen bent. Ik ken gelukkig eigenlijk amper tot geen "Zwarte" heksen en degenen die ik kende of kon loop ik straal voorbij. Die mensen zijn zo ongelooflijk met zichzelf en egoïstisch bezig, ik meng me daar gewoon niet in.
Mij zou je kunnen omschrijven als een "witte" heks. Ik handel slechts om goed te doen. Daarmee sluit ik de "donkere" kant niet uit, ik werk er zelfs mee. Maar ik zet nooit iets in om kwaad te doen. Daar schaad je uiteindelijk jezelf alleen maar mee.
Ik werk MET de natuur, in tegenstelling tot sommige debielen die denken haar te kunnen gebruiken en in tezetten voor welke rare praktijken ook. Om hun eigen drang goed te praten. Heel naar is dat, maar wel typisch iets van de mens.
Ben nu 8 jaar bezig met het Occultisme en dan vooral de hekserij (GEEN Satanisme) en druïden kant. Waarin balans, liefde en volledig vertrouwen toch wel in hoog zo niet hoogste vaandel staan.
Ik ken de donkere kant, maar zal er niet mee werken en al helemaal niet om mensen het leven zuur te maken. Jammer dat je zulke nare ervaringen hebt gehad...
Ik geloof absoluut niet in Satan dus dat verhaal gaat voor mij niet bepaald opquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:39 schreef Manke het volgende:
[..]
Immers, de satan zelf doet zich voor als een engel des lichts.
Ik denk dat al het occulte van de zelfde bron komt, satan geeft maar al te graag z'n krachten weg aan mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |