ja idd,daarom lijkt het me geen goed idee als mensen daarmee bezig zijn...er komen dan volgens mij heel veel problemenquote:Op woensdag 28 april 2010 13:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Lid worden van de satanskerk heeft zo zijn spirituele consequenties...
Sta er niet van te kijken als je nadat je lid bent geworden en die rituelen etc. gaat doen het eerst voor de wind zal gaan en je vervolgens met allerlei problemen te kampen krijgt en je maar niet de vinger erop kunt leggen waar dat door komt
Denk aan gebroken relaties, psychische problemen, overmatig middelengebruik, steeds minder sensitiveit voor de normale dingen in het leven, enz. wat allemaal samenhangt en je er uiteindelijk niet gelukkiger op zal maken.
Je met de duivel inlaten heeft een prijs en dat is jouw leven en jouw welzijn.
Dat geldt overigens voor iedereen die zich met het occulte bezig houdt aangezien het allemaal van dezelfde bron komt.
Wat voor een problemen dan? Een kennis van mij zit al sinds de jaren 70 bij de Church of Satan en met hem gaat het geweldig hoor.quote:Op donderdag 29 april 2010 08:55 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
ja idd,daarom lijkt het me geen goed idee als mensen daarmee bezig zijn...er komen dan volgens mij heel veel problemen
Als iemand zegt dat het geweldig met hem gaat, hoeft niet automatisch te betekenen dat het ook daadwerkelijk geweldig met hem gaat. Plus dan kan hij alsnog kampen met problemen.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Wat voor een problemen dan? Een kennis van mij zit al sinds de jaren 70 bij de Church of Satan en met hem gaat het geweldig hoor.
Ik zeg op basis van mijn eigen observaties dat het hem wel goed afgaat. Verder gaat het met mensen die niet in het occultisme zitten niet per definitie altijd goed, dus dit is ook een kulargument.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:41 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat het geweldig met hem gaat, hoeft niet automatisch te betekenen dat het ook daadwerkelijk geweldig met hem gaat. Plus dan kan hij alsnog kampen met problemen.
quote:Op woensdag 28 april 2010 13:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Sta er niet van te kijken als je nadat je lid bent geworden en die rituelen etc. gaat doen het eerst voor de wind zal gaan en je vervolgens met allerlei problemen te kampen krijgt en je maar niet de vinger erop kunt leggen waar dat door komt
Denk aan gebroken relaties, psychische problemen, overmatig middelengebruik, steeds minder sensitiveit voor de normale dingen in het leven, enz. wat allemaal samenhangt en je er uiteindelijk niet gelukkiger op zal maken.
Dat geldt overigens voor iedereen die zich met het occulte bezig houdt aangezien het allemaal van dezelfde bron komt.
True.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:53 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]Satanisme vergelijken met andere stromingen binnen het occultisme wat een gelul.
De duivel bestaat in mijn hele optiek niet eens, laat staan dat ik een of andere "pact" met hem aan zou gaan.
Welke zelfde bron? De aarde? De aarde die de meeste occultisten als heilig zien?
Aha... de Aarde is dus een heel duivels iets. Slecht, evil en dan al die occultisten die de Aarde aanbidden, kan nooit goed zijn. Bah wat een belediging naar een compleet systeem dat jou van leven voorziet.
Exactementquote:Op donderdag 29 april 2010 09:56 schreef laforest het volgende:
[..]
True.
Volgens de Church of Satan bestaat de Duivel ook niet.
Ik ken maar bar weinig mensen binnen het occultisme die in de Duivel als dusdanig geloven.
Vaak zijn het juist andere mensen (die er voornamelijk bang voor zijn) die daar in geloven.
Nou ja van mij mogen buitenstaanders best in een fysieke duivel geloven en daar enorm bang voor zijn. Dat kun je dan wel makkelijk uitbuiten als je dat zou willen.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:58 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Exactement, daarom vind ik het ook gelul
..
Gewoon klinklare onzin de lucht in wieberen zonder je te beroepen op meerdere bronnen behalve dat stoffige boekje.
Yep, Cernunnos, Herne... poor guys..quote:Op donderdag 29 april 2010 10:03 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou ja van mij mogen buitenstaanders best in een fysieke duivel geloven en daar enorm bang voor zijn. Dat kun je dan wel makkelijk uitbuiten als je dat zou willen.
Nog steeds wel triest dat men Pan zijn afbeelding misbruikt heeft om die zogenaamde duivel weer te geven.
Ik denk dat het meer te maken heeft met een negatieve instelling, een negatief wereldbeeld waarvanuit veel mensen bezig gaan met satanisme.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Datquote:Op donderdag 29 april 2010 12:53 schreef erodome het volgende:
Verder kan ik je betoog nogal ontkrachten, naarmate de tijd verstrijkt en ik steeds meer mijn plekje in mijn eigen spiritualiteit ken, hoe beter het met me gaat en hoe makkelijker alles gaat lopen.
Ik ben alleen maar meer van het leven gaan houden, het heeft me geholpen doelen te stellen, het leven te maken naar wat ik wil, dingen doen die fijn zijn, een positief wereldbeeld en een positief zelfbeeld, ik voel me er heerlijk bij!
Dat hangt toch echt af van je eigen instelling en met welk doel je iets bedenkt of in elkaar zet,,quote:Op zondag 2 mei 2010 12:08 schreef mousy31 het volgende:
En idd ga aub geen ritulen zelf bedenken je weet niet waar je mee bezig bent.
iedereen kan kampen met problemen? ik ben ook lid van church of satan (lavey) en kan je verzekeren dat het prima gaat met mij.. op alle aspectenquote:Op donderdag 29 april 2010 09:41 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat het geweldig met hem gaat, hoeft niet automatisch te betekenen dat het ook daadwerkelijk geweldig met hem gaat. Plus dan kan hij alsnog kampen met problemen.
oh en wat houd het precies in?quote:Op zondag 2 mei 2010 12:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
iedereen kan kampen met problemen? ik ben ook lid van church of satan (lavey) en kan je verzekeren dat het prima gaat met mij.. op alle aspecten
Hmm een ritueel dat ik bedacht en uitgewerkt heb, hoeft voor jou niet te werken. Dat is heel individueel.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:08 schreef mousy31 het volgende:
En weet what goes around comes around.
Gedachten zijn krachten doe je goed komt er goed bij je terug doe je slecht zal je 3x zo sterk het slechte ervaren
Dat heb ik gehoord van iemand die aan Wicca doet
En idd ga aub geen ritulen zelf bedenken je weet niet waar je mee bezig bent.
Waarom vind jij dat? (gewoon even nieuwsgierig, niet aanvallend bedoelt ofzoquote:Op zondag 2 mei 2010 15:04 schreef mousy31 het volgende:
Ik denk dat je beter helemaal geen rituelen gebruiken kan
Are you sure?quote:
Jep.quote:Op woensdag 26 mei 2010 00:27 schreef Ang3l het volgende:
Rituelen wel ja. Hetzij spiritueel (brood braken, zegenen, kaars aansteken) hetzij praktisch (tandenpoetsen etc). Alleen vervallen die rituelen denk ik vaak in gewoontes, tradities ipv nog echt "magisch" te zijn.
Tuurlijk wel, rituelen kunnen heel erg mooi zijn en zijn des te beter als je ze niet nadreunt van een ander, maar ze zelf ontwikkeld en zo een persoonlijk tintje geeft.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:04 schreef mousy31 het volgende:
Ik denk dat je beter helemaal geen rituelen gebruiken kan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |