abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80831954
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Lid worden van de satanskerk heeft zo zijn spirituele consequenties...

Sta er niet van te kijken als je nadat je lid bent geworden en die rituelen etc. gaat doen het eerst voor de wind zal gaan en je vervolgens met allerlei problemen te kampen krijgt en je maar niet de vinger erop kunt leggen waar dat door komt

Denk aan gebroken relaties, psychische problemen, overmatig middelengebruik, steeds minder sensitiveit voor de normale dingen in het leven, enz. wat allemaal samenhangt en je er uiteindelijk niet gelukkiger op zal maken.

Je met de duivel inlaten heeft een prijs en dat is jouw leven en jouw welzijn.

Dat geldt overigens voor iedereen die zich met het occulte bezig houdt aangezien het allemaal van dezelfde bron komt.
ja idd,daarom lijkt het me geen goed idee als mensen daarmee bezig zijn...er komen dan volgens mij heel veel problemen
pi_80832260
quote:
Op donderdag 29 april 2010 08:55 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

ja idd,daarom lijkt het me geen goed idee als mensen daarmee bezig zijn...er komen dan volgens mij heel veel problemen
Wat voor een problemen dan? Een kennis van mij zit al sinds de jaren 70 bij de Church of Satan en met hem gaat het geweldig hoor.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_80832871
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:14 schreef laforest het volgende:

[..]

Wat voor een problemen dan? Een kennis van mij zit al sinds de jaren 70 bij de Church of Satan en met hem gaat het geweldig hoor.
Als iemand zegt dat het geweldig met hem gaat, hoeft niet automatisch te betekenen dat het ook daadwerkelijk geweldig met hem gaat. Plus dan kan hij alsnog kampen met problemen.
pi_80833105
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:41 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Als iemand zegt dat het geweldig met hem gaat, hoeft niet automatisch te betekenen dat het ook daadwerkelijk geweldig met hem gaat. Plus dan kan hij alsnog kampen met problemen.
Ik zeg op basis van mijn eigen observaties dat het hem wel goed afgaat. Verder gaat het met mensen die niet in het occultisme zitten niet per definitie altijd goed, dus dit is ook een kulargument.
pi_80833154
quote:

Sta er niet van te kijken als je nadat je lid bent geworden en die rituelen etc. gaat doen het eerst voor de wind zal gaan en je vervolgens met allerlei problemen te kampen krijgt en je maar niet de vinger erop kunt leggen waar dat door komt

Denk aan gebroken relaties, psychische problemen, overmatig middelengebruik, steeds minder sensitiveit voor de normale dingen in het leven, enz. wat allemaal samenhangt en je er uiteindelijk niet gelukkiger op zal maken.

Dat geldt overigens voor iedereen die zich met het occulte bezig houdt aangezien het allemaal van dezelfde bron komt.
Satanisme vergelijken met andere stromingen binnen het occultisme wat een gelul.
De duivel bestaat in mijn hele optiek niet eens, laat staan dat ik een of andere "pact" met hem aan zou gaan.
Welke zelfde bron? De aarde? De aarde die de meeste occultisten als heilig zien?
Aha... de Aarde is dus een heel duivels iets. Slecht, evil en dan al die occultisten die de Aarde aanbidden, kan nooit goed zijn. Bah wat een belediging naar een compleet systeem dat jou van leven voorziet.
pi_80833216
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:53 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Satanisme vergelijken met andere stromingen binnen het occultisme wat een gelul.
De duivel bestaat in mijn hele optiek niet eens, laat staan dat ik een of andere "pact" met hem aan zou gaan.
Welke zelfde bron? De aarde? De aarde die de meeste occultisten als heilig zien?
Aha... de Aarde is dus een heel duivels iets. Slecht, evil en dan al die occultisten die de Aarde aanbidden, kan nooit goed zijn. Bah wat een belediging naar een compleet systeem dat jou van leven voorziet.
True.
Zelfs volgens de Church of Satan bestaat de Duivel ook niet.
Ik ken maar bar weinig mensen binnen het occultisme die in de Duivel als dusdanig geloven.
Vaak zijn het juist andere mensen (die er voornamelijk bang voor zijn) die daar in geloven.
pi_80833260
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:56 schreef laforest het volgende:

[..]

True.
Volgens de Church of Satan bestaat de Duivel ook niet.
Ik ken maar bar weinig mensen binnen het occultisme die in de Duivel als dusdanig geloven.
Vaak zijn het juist andere mensen (die er voornamelijk bang voor zijn) die daar in geloven.
Exactement , daarom vind ik het ook gelul ..
Gewoon klinklare onzin de lucht in wieberen zonder je te beroepen op meerdere bronnen behalve dat stoffige boekje.
pi_80833412
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:58 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Exactement , daarom vind ik het ook gelul ..
Gewoon klinklare onzin de lucht in wieberen zonder je te beroepen op meerdere bronnen behalve dat stoffige boekje.
Nou ja van mij mogen buitenstaanders best in een fysieke duivel geloven en daar enorm bang voor zijn. Dat kun je dan wel makkelijk uitbuiten als je dat zou willen.

Nog steeds wel triest dat men Pan zijn afbeelding misbruikt heeft om die zogenaamde duivel weer te geven.
pi_80833717
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:03 schreef laforest het volgende:

[..]

Nou ja van mij mogen buitenstaanders best in een fysieke duivel geloven en daar enorm bang voor zijn. Dat kun je dan wel makkelijk uitbuiten als je dat zou willen.

Nog steeds wel triest dat men Pan zijn afbeelding misbruikt heeft om die zogenaamde duivel weer te geven.
Yep, Cernunnos, Herne... poor guys..
pi_80839348
quote:

Ik denk dat het meer te maken heeft met een negatieve instelling, een negatief wereldbeeld waarvanuit veel mensen bezig gaan met satanisme.
Dat geld ook lang niet voor elk persoon dat daarmee bezig gaat en dus kan je zelfs niet zeggen dat satanisme altijd een naar gevolg zal hebben.

Als jij als opstandig pubertje satanist wordt om tegen dingen aan te schoppen, je gaat vloeken zetten, doet rituelen met een negatieve insteek en al dat soort onzin dan gaat dat wel zweren ja, een negetief wereldbeeld is niet echt goed voor je namelijk, mens en omgevig kwaad willen berokkenen is ook al niet goed voor je.
Op z'n minst gaat je omgeving zich ergeren aan je negatieve instelling.

Verder kan ik je betoog nogal ontkrachten, naarmate de tijd verstrijkt en ik steeds meer mijn plekje in mijn eigen spiritualiteit ken, hoe beter het met me gaat en hoe makkelijker alles gaat lopen.
Ik ben alleen maar meer van het leven gaan houden, het heeft me geholpen doelen te stellen, het leven te maken naar wat ik wil, dingen doen die fijn zijn, een positief wereldbeeld en een positief zelfbeeld, ik voel me er heerlijk bij!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_80840127
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:53 schreef erodome het volgende:
Verder kan ik je betoog nogal ontkrachten, naarmate de tijd verstrijkt en ik steeds meer mijn plekje in mijn eigen spiritualiteit ken, hoe beter het met me gaat en hoe makkelijker alles gaat lopen.
Ik ben alleen maar meer van het leven gaan houden, het heeft me geholpen doelen te stellen, het leven te maken naar wat ik wil, dingen doen die fijn zijn, een positief wereldbeeld en een positief zelfbeeld, ik voel me er heerlijk bij!
Dat ! Same here
  zaterdag 1 mei 2010 @ 14:31:14 #162
239258 crunchy
Geen fratsen dat scheelt....
pi_80901730
Zwarte magie leren duurt lang

Zoiets leer je niet even met een paar rituelen.

[ Bericht 49% gewijzigd door crunchy op 01-05-2010 14:48:53 (ff verbeteren) ]
pi_80926638
En weet what goes around comes around.
Gedachten zijn krachten doe je goed komt er goed bij je terug doe je slecht zal je 3x zo sterk het slechte ervaren
Dat heb ik gehoord van iemand die aan Wicca doet
En idd ga aub geen ritulen zelf bedenken je weet niet waar je mee bezig bent.
pi_80927714
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:08 schreef mousy31 het volgende:
Dat hangt toch echt af van je eigen instelling en met welk doel je iets bedenkt of in elkaar zet,,
  zondag 2 mei 2010 @ 12:43:46 #165
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80927758
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:41 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

iedereen kan kampen met problemen? ik ben ook lid van church of satan (lavey) en kan je verzekeren dat het prima gaat met mij.. op alle aspecten
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_80931552
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

iedereen kan kampen met problemen? ik ben ook lid van church of satan (lavey) en kan je verzekeren dat het prima gaat met mij.. op alle aspecten
oh en wat houd het precies in?
pi_80931977
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:08 schreef mousy31 het volgende:
En weet what goes around comes around.
Gedachten zijn krachten doe je goed komt er goed bij je terug doe je slecht zal je 3x zo sterk het slechte ervaren
Dat heb ik gehoord van iemand die aan Wicca doet
Hmm een ritueel dat ik bedacht en uitgewerkt heb, hoeft voor jou niet te werken. Dat is heel individueel.
Ik denk dat het maken van je eigen werkende rituelen beter is dan uit een boekje oplezen.
pi_80932673
Ik denk dat je beter helemaal geen rituelen gebruiken kan
pi_80933782
quote:
Op zondag 2 mei 2010 15:04 schreef mousy31 het volgende:
Waarom vind jij dat? (gewoon even nieuwsgierig, niet aanvallend bedoelt ofzo )

Er zijn legio rituelen die niks kwaad doen. Misschien heb je zelf wel rituelen waarvan je het niet eens beseft (dingen die je uit gewoonte iedere keer doet).

Zoals al eerder vermeld ligt het aan de intentie van een ritueel en de gedachten erachter. Daarnaast zal niet alles ook daadwerkelijk werken.
pi_81888013
Hey,

Ik vraag me af of iemand ervaaring heeft met zwarte magie........omdat ik zelf alleen geloof in de balance of nature ect;
Maar er is voor mij in 1 jaar een hoop veranderd van zeer welvarend en toen in de negative zin en vaak als ik mijn ogen sluit zie ik een schim van iets legubers Lijkt op een geitmens achtig iets maar goed ik dacht eerst dat ik mezelf aan t verliezen was tot op t moment dat ik om 3 uur snachts wakker werd zoals gewoonlijk. dit keer was mijn zoontje die autistich is ook wakker op dat moment begon er een led lampje van mijn auto sleutels te flashen(knipperen). Toen het stopte zei mijn zoontje ; Papa mag ik m hebben want hij is niet van jou of mama(dat klopt ik had t lampje die avond voor de deur gevonden). Opdat moment hoorde ik luidrugtige stem het leek in de kamer te zijn, ik reageerde hier niet op en zei mijn zoontje te gaan slapen. Hij ging liggen en hij zei: Papa jij hoord het ook hé die man praten. Ik scheet echt in me broek maar zei hem kalm hier niet op te reageren. Dit was mijn bevestiging dat ik niet halicuneerde ......Wie weet wat t zou kunnen zijn? Wat ook nog een punjte is is dat s'avonds katten (verschillende ) mij altijd volgen op straat....en ik heb echt de schurft aan katten zij zijn echter erg dol op mij.....waarom? meschien kan iemand mij dat wel vertellen....en nee ik gebruik geen drugs

groetjes jim
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:23:29 #171
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_81903647
ervaaring
legubers
autistich
luidrugtige
halicuneerde
hoord
meschien
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:49 schreef Deamon82 het volgende:en nee ik gebruik geen drugs
Are you sure?

Wat zei de stem trouwens?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_81903720
In feite doet iedereen rituelen hetzij met of zonder bedoelingen.
Wijn en brood tijdens een kerkmis is ook een ritueel (handen wassen met wijwater, zegenen), een kaarsje voor iemand opsteken, bidden voor het eten, je tanden poetsen voor je naar bed gaat, met je geliefde hand in hand in slaap vallen, noem maar wat.. gewone dingen die "nietszeggend" zijn, maar die wel onder (dagelijkse) rituelen vallen .
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:27:50 #173
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_81903781
Rituelen wel ja. Hetzij spiritueel (brood braken, zegenen, kaars aansteken) hetzij praktisch (tandenpoetsen etc). Alleen vervallen die rituelen denk ik vaak in gewoontes, tradities ipv nog echt "magisch" te zijn.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_81903880
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:27 schreef Ang3l het volgende:
Rituelen wel ja. Hetzij spiritueel (brood braken, zegenen, kaars aansteken) hetzij praktisch (tandenpoetsen etc). Alleen vervallen die rituelen denk ik vaak in gewoontes, tradities ipv nog echt "magisch" te zijn.
Jep.
Terwijl er nog steeds rituelen gedaan worden om goden/godinnen gunstig te stemmen, goede oogst te verzekeren, geluk, liefde of gezondheid aan te trekken..ik vind juist die dingen wel interessant eigenlijk, heb niet echt iets met anderen kwaad aan doen. Loopt op niets uit.
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:35:43 #175
37769 erodome
Zweefteef
pi_81910041
quote:
Op zondag 2 mei 2010 15:04 schreef mousy31 het volgende:
Tuurlijk wel, rituelen kunnen heel erg mooi zijn en zijn des te beter als je ze niet nadreunt van een ander, maar ze zelf ontwikkeld en zo een persoonlijk tintje geeft.

Rituelen kunnen vele doelen hebben, van gewoon vieren dat het bv zomer is geworden tot zelfontplooiiing tot het werkelijke beinvloeden van je omgeving.
Of ze goed of slecht zijn is aan jezelf, dat ligt niet in het ritueel, dat zit in jezelf.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')