Daar zitten ook Nederlandse eenheden, dus moet er ook gewoon Marechaussee aanwezig zijn. Ook al zijn het maar 4 man naar mijn idee op de 2 kazernes op Curacao.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:28 schreef ptb het volgende:
ik hoorde dat julie ook op de nederlandse antillen ingezet worden, klopt dat?
Meer dan ik gepost heb mag ik niet vertellenquote:Op woensdag 10 maart 2010 00:40 schreef Esses het volgende:
Nou mensen, kom op, en vooral uitgebreide posts
Ik ben altijd wel benieuwd hoe dat nou is op een onderzeeër..quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:58 schreef Archibaltus het volgende:
Onderzeedienst!
De Onderzeedienst is 21 december 1906 opgericht. Vlak voor de Tweede Wereldoorlog bestond de Nederlandse onderzeebootvloot uit meer dan 25 boten. Onderzeeboten zijn overal ter wereld ingezet voor een grote verscheidenheid aan missies.
De Koninklijke Marine beschikt momenteel over vier van de modernste conventionele (ofwel niet nucleaire) onderzeeboten ter wereld en het zogenaamde torpedowerkschip Hr. Ms. Mercuur.
Deze vier onderzeeboten behoren tot de Walrus-klasse en hebben de namen: Hr. Ms. Dolfijn, Hr. Ms. Bruinvis, Hr. Ms. Zeeleeuw en Hr. Ms. Walrus. Deze Onderzeeboten hebben hun thuisbasis in Den Helder.
De grootste kracht van een onderzeeboot is “onzichtbaarheid”. Bovendien kan zij lang (circa 6 weken) onafhankelijk opereren en bezit zij een grote gevechtskracht. Ze zijn geschikt voor uiteenlopende operaties. Bijvoorbeeld verkenningen, geheime opsporingstaken en het onderscheppen van inlichtingen.
Mijn functie behoort bij de Operationele Dienst.
Bij de Operationele Dienst hou je je onder andere bezig met het varen en vechten van marine schepen. Je houdt samen met je teamgenoten via moderne computerschermen alles in een groot gebied rondom het schip goed in de gaten en je bedient de wapens. Daarnaast hou je je bezig met onderhoud van het dek en benedenschip, uitkijken vanaf de brug, het schip sturen en het laden en lossen.
[ afbeelding ]
We verwachten op z'n minst een plaatje!quote:Op woensdag 10 maart 2010 08:42 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Meer dan ik gepost heb mag ik niet vertellen
Nee geen last vanquote:Op woensdag 10 maart 2010 10:10 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel benieuwd hoe dat nou is op een onderzeeër..
Beetje stomme vraag, maar krijg je geen last van je oren als je diep onder water bent?
quote:De taken die met de Apache kunnen worden uitgevoerd zijn veelzijdig en variëren van het uitschakelen van gepantserde doelen tot het vanuit de lucht bewaken van gebieden. Tijdens operaties laag in het geweldsspectrum kan de Apache als verkenningshelikopter worden gebruikt, op deze wijze kunnen bijvoorbeeld wegblokkades en bunkers worden opgespoord. Ook kunnen verlaten gebieden worden bekeken of gebieden die over de weg niet of moeilijk bereikbaar zijn worden verkend.
Het toestel beschikt over de modernste zelfbeschermingsmiddelen in de vorm van een radar- en laserdetector, een infraroodstoorzender en 30 chaff/flare patronen om radar- en infrarood geleide raketten te misleiden. Door de combinatie van sensoren en wapens kan de Apache flexibel worden ingezet. Te allen tijde kan van het ene op het andere moment de rol van de Apaches worden omgezet van verkenning, in beveiliging of zelfs uitschakeling van bepaalde van objecten of doelen. Dit alles kan ook bij slecht weer met laaghangende bewolking.
In 1998 en 1999 hebben Apaches deelgenomen aan SFOR. In 2001 stonden Apaches gestationeerd in Djibouti om indien noodzakelijk luchtsteun te verlenen aan Nederlandse militairen van de UNMEE-vredesmacht in Ethiopië/Eritrea. In de periode van april 2004 tot april 2005 zijn Apaches ingezet in Afghanistan en Irak. In 2004 is een Apache verongelukt in Afghanistan. Sinds april 2006 zijn opnieuw Apaches ingezet in Afghanistan ten behoeve van de ISAF. Vanaf oktober 2006 zijn de Apaches gestationeerd op Kamp Holland te Tarin Kowt.
Het gaat om wat duidelijkheid voor de burgers hier, of mensen die een functie zoeken. Zodat ze VERSTANDIG beginnenquote:Op donderdag 11 maart 2010 15:23 schreef cw2cu het volgende:
Zo, best veel verschillende functies hier.
Wat uitgebreidere informatie over mijn functie, waarvan de meesten al wel zullen weten wat het inhoud
Filmpje ook goed?quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:11 schreef Maitje het volgende:
[..]
We verwachten op z'n minst een plaatje!
quote:Op zondag 14 maart 2010 23:38 schreef cw2cu het volgende:
Pumatje, 1 vraag snel tussendoor.
Hoe zit het bij jullie met de uitzendingen? Helemaal niet de laatste jaren of hele kleine beetjes?
quote:Op maandag 15 maart 2010 13:45 schreef stoeptegel_ het volgende:
Hee,
Dat is nog eens boeiende materie. Nadat ik mijn bachelor bedrijfswetenschappen binnen heb. Zit
ik ook te denken aan een baan bij de defensie. Zit te denken aan officier cavalerie of artillerie.
Dus hierbij meteen wat vragen:
Welk cluster is officier cavalerie? Ik heb namelijk gehoord dat het cluster 3 kon zijn, terwijl anderen weer 4 zeggen.
Is er een overschot aan officieren cavalerie/ artillerie?
De vacatures zijn ondertussen vrijwel allemaal ingevuld. Artillerie is een onderdeel dat waarschijnlijk
verkleind wordt en het zou me niet verbazen dat de cavalerie populair is binnen de landmacht.
Wat doen jullie tussen de oefeningen door als cavalerist?
sander
Thanx voor de info,quote:Op vrijdag 19 maart 2010 01:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Cluster 4 om meteen maar met de deur in huis te vallen.
En daarnaast... er zal vast wel een overschot zijn bij de Art.
Bij cav is het ook een populaire baan, maar ook hier erg erg veel afvallers tijdens de opleiding.
Dat is al voor de wachtmeesters zo.
De opleiding slaat echt nergens op...athans de gevechtsopleiding die je vooraf krijgt, zo zwaar dat er gewoon te veel uitval is.
en wat we tussen de oefeningen door doen.. pffrt ehm..
Onderhoud, sport en les.
mvg,
Over ons specifiek? Nog niets gehoord hoor .quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:09 schreef stoeptegel_ het volgende:
[..]
Thanx voor de info,
Ben al een tijdje aan het trainen
Heb nog zeker een jaar de tijd om me optimaal voor te bereiden dus dat moet wel lukken.
Bij de aankomende landmachtdagen in Havelte ga ik wel ff een kijkje nemen met ons pap.
Kijken of ik wat cavaleristen kan spreken, ben benieuwd.
Vroeg me trouwens ook af of je wel eens oefeningen in het buitenland hebt, behalve Duitsland?
Het vervoeren van die voertuigen doe je ook niet zogauw.....
Hoe is het verder nu mbt tot de bezuiningen, heb je al wat meer hierover gehoord? Of blijft het bij wat geruchten?
gr,
Sander
DienstenCentrum Human Resources. Zoals ze het hier zeggen:quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:41 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
het zou helpen als ik wist wat het was...
Ik heb ook ff flink zitten zoeken en kwam het niet tegen.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
och, als het zoveel voor je betekend pas ik hem met liefde aan als je dr eentje voor me hebt..
Dat komt omdat we toen nog gewoon eigen aanschaf mochten dragen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:04 schreef thesystem het volgende:
Hmmmm,
ErwinRommel,
jij hebt bij LMB gezeten toch?
Hoe komt het dat je op wat oudere LMB fotos vaker engelse OPSvesten ziet? Werden die standaard uitgegeven?
Defensie Personele Diensten , valt onder het CDC (Commando Diensten Centra)quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tijd om eens uit te leggen wat DPD is.
Heel interessant verhaal.quote:
http://solliciteren.werkenbijdelandmacht.nl/vac/bb/?p=functie&f=229quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:08 schreef Pumatje het volgende:
nee je hebt een speciaal tank rijbewijs nodig...
een Goede commandant laat ieder bemanningslid op elkaars plek werken.. dat is afhankelijk van de eenheid.
en technische dienst rupsvoertuigen..? Nooit van gehoord.. bestaat die? Heerlijk.. waar kan ik aanbellen. Heb genoeg van al die loopwielen en eindverbinders
daarnaast even OT. HEb een HEEELE hoop zooi verwijderd.. ik ben 2 weken op oefening geweest en het hele topic is van de rails geraakt :S
tijdens een panzer bivak met voertuigen over het algemeen niet, er zijn uitzonderings acties waarbij we de voertuigen achter laten. dan rend de chauff en de boordschutter ook gewoon mee het voorterein in, maar bij enige vorm van bereden acties heeft de chauff mats....quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:25 schreef Remco026 het volgende:
De YPR chauffeur doet dus niet mee stoempen met de rest van de infanteristen?
wat een asociaal clubje is het dan bij de pantser.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:20 schreef Braamyo het volgende:
[..]
tijdens een panzer bivak met voertuigen over het algemeen niet, er zijn uitzonderings acties waarbij we de voertuigen achter laten. dan rend de chauff en de boordschutter ook gewoon mee het voorterein in, maar bij enige vorm van bereden acties heeft de chauff mats....
daarintegen, na de actie mogen onze stoempers slapie slapie doen. En de chauff is als alles goed is nog ruim een half uur of langer bezig met onderhoud
je vergeet alleen dat het uitgestegen deel geheel naar de klote gaat tijdens het stoempen terwijl ik een beetje poko poko een gaspedaaltje intrap....quote:Op maandag 19 juli 2010 00:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
wat een asociaal clubje is het dan bij de pantser.
als dat de standaard is, ben ik blij dat ik er niet zit.
Is bij ons ook niet hoor. Klaar met je eigen voertuig is gewoon klaar. Normaal doe je dat met 6 man en dat is eigenlijk net genoeg. Als er meer bijkomen lopen ze alleen maar in de weg.quote:Op maandag 19 juli 2010 00:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
wat een asociaal clubje is het dan bij de pantser.
als dat de standaard is, ben ik blij dat ik er niet zit.
niet dat ik er altijd blij mee ben, maar bij ons slaapt degene pas als al het werk van het peloton klaar is.
zit je al 3 uur in je pantser te kintikken of te knakken.. en komt er een pantser aanklikken midden in de nacht, je gaat maar kijken of er hulp nodig is...is de schutter klaar met afschakelen , gaat hij de bestuurder maar helpen van een compleet andere tank..
ongeacht functie, tank, persoon.....
Huzaren
Mag ook wat uitgebreider hoorquote:Op zondag 25 juli 2010 15:34 schreef romski het volgende:
onderhoudstechnicus, componenten. Tegenwoordig ook sensoren. W en straks ook E, blijkbaar.
Bij de scouting?quote:Op zondag 25 juli 2010 15:34 schreef romski het volgende:
onderhoudstechnicus, componenten. Tegenwoordig ook sensoren. W en straks ook E, blijkbaar.
oke ja.. Bij de defensie dus.. Marinebedrijf. Moeilijk uit te leggen maar het gaat nu hoofdzakelijk om grote en hele kleine onderdelen uit onderzeeboten reviseren, afstellen, berekenen, reparatie.quote:
Bij de defensie? Kom je uit de regio Harderwijk ofzo?quote:Op zondag 25 juli 2010 21:33 schreef romski het volgende:
[..]
oke ja.. Bij de defensie dus.. Marinebedrijf. Moeilijk uit te leggen maar het gaat nu hoofdzakelijk om grote en hele kleine onderdelen uit onderzeeboten reviseren, afstellen, berekenen, reparatie.
Alles wat niet mag lekken onder heel hoge druk door de diepte die ze opzoeken.
Oke, thnx, dat is al wat meer info .quote:Op zondag 25 juli 2010 21:33 schreef romski het volgende:
[..]
oke ja.. Bij de defensie dus.. Marinebedrijf. Moeilijk uit te leggen maar het gaat nu hoofdzakelijk om grote en hele kleine onderdelen uit onderzeeboten reviseren, afstellen, berekenen, reparatie.
Alles wat niet mag lekken onder heel hoge druk door de diepte die ze opzoeken.
Niet zo gemeen!quote:Op zondag 25 juli 2010 23:11 schreef Esses het volgende:
[..]
Bij de defensie? Kom je uit de regio Harderwijk ofzo?
Harderwijk had zo gekund, hebben ze ook dat probleem met "de" defensiequote:Op zondag 25 juli 2010 23:31 schreef romski het volgende:
Hee dit is verwarrend! Er staat: '[DEF] wat is jouw werk?'
Tenminste, op mijn beeldscherm... bij jullie niet?
Nu lijkt het me dat 'def' ergens anders voor staat dan defensie? Ghehehehe
Den Helder ligt toch niet in de buurt van Harderwijk he? De Hrms. Dolfijn is nog niet toe aan revisie. Eerst de Bruinvis maar weer in elkaar zetten.
Weet ik niet? Ik lees geen krant. Leg eens uit?quote:Op zondag 25 juli 2010 23:41 schreef Esses het volgende:
[..]
Harderwijk had zo gekund, hebben ze ook dat probleem met "de" defensie
De kast, Het kast, Een kast... Het gaat om 't lidwoord.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:47 schreef romski het volgende:
[..]
Weet ik niet? Ik lees geen krant. Leg eens uit?
O sorry tiepvautje. Ik begin te sto-stotteren als ik wijn heb gedronken. Gister weer aan de hi-hik.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:49 schreef Esses het volgende:
[..]
De kast, Het kast, Een kast... Het gaat om 't lidwoord.
Haha, nja boeit me niet zoveel. Viel mij gewoon op, en iedereen die dat doet die ik ken komt toevallig uit omgeving Harderwijk. Vandaarquote:Op maandag 26 juli 2010 00:10 schreef romski het volgende:
[..]
O sorry tiepvautje. Ik begin te sto-stotteren als ik wijn heb gedronken. Gister weer aan de hi-hik.
Blijkbaar
Nou,,, het boeit je toch zoveel dat je de moeite neemt om een reactie te plaatsen..quote:Op maandag 26 juli 2010 00:14 schreef Esses het volgende:
[..]
Haha, nja boeit me niet zoveel. Viel mij gewoon op, en iedereen die dat doet die ik ken komt toevallig uit omgeving Harderwijk. Vandaar
was nieuwsgierig of je uit die regio kwamquote:Op maandag 26 juli 2010 00:27 schreef romski het volgende:
[..]
Nou,,, het boeit je toch zoveel dat je de moeite neemt om een reactie te plaatsen..
ik was burger, deed een BBL opleiding daar om tot vliegtuigonderhoudsmonteur opgeleid te worden. op het moment dat de opleiding bijna klaar was en wij wilden solliciteren, werd bekend dat vlb. Twenthe gesloten zou worden, dus kwam er een personeelsstop.quote:
algehele personeelsstop, die 1100 man die op Twenthe al zaten moesten eerst herplaatst worden.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:37 schreef hoogvlieger het volgende:
je kon dus niet op volkel of leeuwarden doorgaan?
toch wel krom he, paar jaar terug personeelstop voor technici, nu zit de luchtmacht te schreeuwen om meer technisch personeel.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:39 schreef Incolumis het volgende:
[..]
algehele personeelsstop, die 1100 man die op Twenthe al zaten moesten eerst herplaatst worden.
behoorlijk ja, maar ja, ben nu toch te oud om erin te komenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:52 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
toch wel krom he, paar jaar terug personeelstop voor technici, nu zit de luchtmacht te schreeuwen om meer technisch personeel.
Dat is de rotsblok waar de ezel zich keer op keer aan blijft stoten...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:52 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
toch wel krom he, paar jaar terug personeelstop voor technici, nu zit de luchtmacht te schreeuwen om meer technisch personeel.
Misschien niet...ze hebben je hard nodigquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:51 schreef Incolumis het volgende:
[..]
behoorlijk ja, maar ja, ben nu toch te oud om erin te komen
Met dank aan links (bezuinigingen..)quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Zo weinig maar? Is het dan niet gruwelijk saai om zo weinig te opereren met je systeem?
Het is ook gruwelijk saai om WEL te opereren met mijn systeem Ik rij zelf niet, ben schutter en ja ook daar doe ik alleen maar dingen mee op oefening. Niet eens alle oefeningen, want 9 van de 10 oefeningen vliegt er niks om op te schietenquote:Op zondag 8 augustus 2010 22:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Zo weinig maar? Is het dan niet gruwelijk saai om zo weinig te opereren met je systeem?
quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:42 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Met dank aan links (bezuinigingen..)
Erg saai. Zelfs ik als plv stuco (en reserve chauffeur) op een M-109 tijdens mijn dienstplicht maakte denk ik meer kilometers achter het stuur.quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:03 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Het is ook gruwelijk saai om WEL te opereren met mijn systeem Ik rij zelf niet, ben schutter en ja ook daar doe ik alleen maar dingen mee op oefening. Niet eens alle oefeningen, want 9 van de 10 oefeningen vliegt er niks om op te schieten
Wat doen we voor de rest? onderhoud, lessen volgen en heel veel HZB. Sporten zijn ze bij ons ook fan van en dan vooral hardlopen.
Reservechauffeur? Stuco's mogen bij ons niet rijden, alleen de chauffeur tenzij die natuurlijk uit de voeding is geschoten. Rijbewijs krijgen ze dus ook niet, alleen een paar uurtjes les in hoe je met dat ding moet rijden.quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Erg saai. Zelfs ik als plv stuco (en reserve chauffeur) op een M-109 tijdens mijn dienstplicht maakte denk ik meer kilometers achter het stuur.
Idd maar een paar uur les. (Maar ik heb wel een aantekening in mijn militair rijbewijs)quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:10 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Reservechauffeur? Stuco's mogen bij ons niet rijden, alleen de chauffeur tenzij die natuurlijk uit de voeding is geschoten. Rijbewijs krijgen ze dus ook niet, alleen een paar uurtjes les in hoe je met dat ding moet rijden.
Dan wordt bij ons gewoon de chauffeur van de verwisselbediening wakker getrapt en naar stelling gebracht met een tonner/MBquote:Op maandag 9 augustus 2010 00:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Idd maar een paar uur les. (Maar ik heb wel een aantekening in mijn militair rijbewijs)
Maar als de chauf uit de oefening was gehaald was ik diegene die dat bakbeest naar de volgende stelling bracht.
Dus er is niemand op de machine zelf die mag rijden in een noodgeval?quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:34 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Dan wordt bij ons gewoon de chauffeur van de verwisselbediening wakker getrapt en naar stelling gebracht met een tonner/MB
Met 10-tonner geen 4-tonner mogen rijden..quote:
FORMEEL gezien... ja mag gewoon Je hoeft namelijk formeel gezien helemaal geen rijbewijs te hebben. In het verkeersreglement defensie staat dan weer dat defensie daar wat voor bedacht heeft (militair rijbewijs, dit is allemaal tuchtrecht). Waar je het mil.rbw. wel weer voor nodig hebt is het terrein rijden, dat mag dan weer niet met je gewone RBW. Maw. als jouw commandant het goed vind, en de KMar treft je zonder RBW dan kunnen ze je niets maken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:49 schreef Remco026 het volgende:
Bij ons wordt met Burger B gewoon MB gereden over de weg, maar dat mag dus blijkbaar niet? Ik heb het namelijk al meerdere malen aangehaald, maar ze blijven roepen dat het wel mag en aangezien alleen de mensen hogerop geen militair rijbewijs hebben, heb ik het daar maar mee te doen
Over het algemeen heb je geen specifieke specialisatie, daar heb je namelijk je peloton voor. Jij kan geen leiding geven als je zelf als schutter fungeert. Het is niet vreemd als jij als commandant van een anti-tankeenheid zelf ook een bekwaam schutter bent, of zelf verkenner bent als leider van een verkenningseenheid. Maar over het algemeen ben jij het baasje, dat is jouw functie, en dan heb je een eigen CLS'er tot je beschikking, en je eigen radioverbindelaar, zodat jij je eigen functie optimaal kan uitoefenen..quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:28 schreef M16A2 het volgende:
Nouja, ik maak eerst mijn VMBO af, en daarna proberen voor onderofficier pantserinfanterie. Maar wat ik me afvraag, is als je pelotonsleider ook bv. schutter lange afstand, mitrailleurschutter, anti-tankschutter of CLS'er kunt worden? Of ben je dan geweerschutter?
Give me 20.quote:
12, 13, 14, 15.... nog 5. Kom op je kunt het.quote:
Vast weltrusten dan. En vergeet niet met één oog open te slapen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 01:55 schreef Braamyo het volgende:
al !
nu ga ik trouwens wel pitten
ff tot het einde van het huidige nightwish nr wat ik aan het luisteren ben
Ook de Vaandrigs in de NLDA VTO Infanterie leren schieten met alle groepswapens.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:32 schreef Pumatje het volgende:
een onderofficier is nooit de pelotonsleider, dit is een officier, die moet al helemaal niet denken aan SLA dingen.
Ik ben zelf geen OO/OFF maar weet wel dat een GC leert met alle wapens schieten van zijn groep, hij moet er mee om kunnen gaan. Dit zal je denk ik leren in Amersfoort op de gevechtsschool.
Een sergeant wordt je na de KMS, en na de INF opleiding volwaardig.
Officieren gaan naar de KMA..
Groepswapens zijn iets anders dan gespecialiseerde wapensystemen. Een mag is van een compleet andere orde dan een gill of een stinger. De meeste officieren mogen hun militair rijbewijs niet eens halen..quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:26 schreef Vortix het volgende:
[..]
Ook de Vaandrigs in de NLDA VTO Infanterie leren schieten met alle groepswapens.
Euhm nee?quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:27 schreef Bouke-p het volgende:
lees ff wat esse poste, voor het VELDRIJDEN heb je wel een rbw nodig.
En ik ben te lui om terug te lezen, maar hoe zit het met een c rijbewijs?Ik heb burger C, MIL C en de aantekening 4tonner. Dan zou ik op de weg dus ook met een 10tonner of scania moge rijden?
Dan mag je niet meer veldrijden behalve op parcours. In die voorkomende gevallen is er over het algemeen een rally licentie voor nodig.quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:59 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Euhm nee?
Puur omdat DEF overal zn bij/omscholingen voor wil hebben, 10tonner/scania is groter dus ookal heb je burger C, bij DEF mag je dan alleen 4tonner rijden.
Kies je er voor om de burger in te gaan mag je de C rijden die op je RBW staan
excuseert mij, ik bedoel er mee dat Bouke met zijn rbw alleen 4ton mag rijden, gezien hij niet op de 10ton of scania is opgeleid, ondanks dat ie burger c heeft.quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Dan mag je niet meer veldrijden behalve op parcours. In die voorkomende gevallen is er over het algemeen een rally licentie voor nodig.
Bijdevleugel En als jij gaat zeggen dat het om bij/omscholing gaat dan weet jij niet hoe de wetgeving ontremd mil vtg'en zit.
Als het burgerbakken zijn geen probleem. Als er een militaire kentekenplaat op zit mag het niet.quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:27 schreef Bouke-p het volgende:
En ik ben te lui om terug te lezen, maar hoe zit het met een c rijbewijs?Ik heb burger C, MIL C en de aantekening 4tonner. Dan zou ik op de weg dus ook met een 10tonner of scania moge rijden?
Doe Stephan de groeten dan maar van mij... van Leoquote:Op zondag 17 april 2011 11:36 schreef Pumatje het volgende:
mijn nieuwe functie tegenwoordig is stuurloos.. maak wat foto's voor sie comm.
was gisteren avond voor def. in muziekgebouw eindhoven...
prachtige opera
Daar ben ik ook elk jaar bij, is namelijk in de gemeente van ons.quote:Op zondag 17 april 2011 12:47 schreef _The_General_ het volgende:
Ik ben geen militair maar heb door mijn vrijwilligerswerk enorm veel te maken met Defensie personeel, opperofficieren en veteranen. Ik organiseer met een paar man samen jaarlijks een grote internationale herdenking. Hierbij krijgen we ondersteuning van KMS, RMC en de luchtmacht in de vorm van een flypast. Onder de gasten ieder jaar bijv. de IGK en andere hogere officieren.
zie www.leudalmonument.nl
Daarnaast organiseren we bezoeken aan scholen van oude en jonge veteranen. Ik heb door dit werk enorm veel respect en waardering voor jullie werk!
Keep up the good work!
Fijn om te horen, als toeschouwer of wapenbroeder? Kom je ook naar de veteranendag van Leudal? Misschien dat wij als comite daar een lezing houden, zijn we voor gevraagd. En het kan zijn dat ik een tentoonstelling van onderscheidingen mag verzorgen voor die dag.quote:Op zondag 17 april 2011 23:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Daar ben ik ook elk jaar bij, is namelijk in de gemeente van ons.
welkom hier, en ik dennnk dat iedereen hier heel goed weet wat LMB inhoudquote:Op vrijdag 22 april 2011 23:41 schreef SanDiego het volgende:
Mijn werk bij defensie, ik zit nu sinds januari bij luchtmobiel. Helaas heb ik de felbegeerde nog niet in mijn bezit maar ga natuurlijk alles op alles zetten om die rode baret te halen.
Voor als je lumbl niks zegt, luchtmobiel is een snel inzetbare eenheid die wereldwijd binnen 15 dagen kan worden ingezet en kan totaal voor zichzelf zorgen, infanteriebataljons, logistieke eenheden, medische eenheden, genisten etc ben erg trots dat ik hopelijk binnekort onderdeel kan uitmaken van de familie
Don't carequote:Op zaterdag 23 april 2011 01:16 schreef SanDiego het volgende:
hahaa das wel balen voor je als ie dat leest dan!
Pumatje, maar wat doe je nu eigenlijk?quote:
Stafneus bij de Infanterie.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:48 schreef jaijai2 het volgende:
[..]
Pumatje, maar wat doe je nu eigenlijk?
De leopards zijn niet meer in bezit van NL?
Ik quote hier even mezelf, ondertussen zit ik zelf in deze opleiding. Dus, als alles goed gaat en ik mijn huidige steile leercurve volhoudt, sta ik over 22 weken voor een club van 26 mafketels.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:26 schreef Vortix het volgende:
[..]
Ook de Vaandrigs in de NLDA VTO Infanterie leren schieten met alle groepswapens.
Ik geloof je.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 03:27 schreef superbly het volgende:
Werk op dit moment bij de AIVD.
Daarvoor was ik 4 tonnerchauffeur.
Wat ik precies doe mag ik niet vertellen want dat is geheim.
lol.quote:
Als "comspec" de juiste benaming niet weten...quote:Op maandag 14 januari 2013 20:08 schreef Connaisseur het volgende:
Tijd om dit topic ff een bump te geven.
Voor mijzelf : was RTO/ comspec. ( FM9500/HF-7000/PRC -113/MBTIR & 117 Foxtrot)
Uh nee...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:05 schreef Connaisseur het volgende:
zie nu pas dat ik een spelfout gemaakt heb en letters omgedraaid heb.
quote:voel jij je nu stoer?
Oh nee hoor, ik verwacht alleen iets meer van een comspec die een maandenlange opleiding heeft genoten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:41 schreef fathank het volgende:
Het volgende wedstrijdje afplassen in DEF
Ik denk dat je bij je sollicitatie toch niet het formulier hebt gelezen dat je voor je neus kreeg, of wel? Het is leuk dat je later bij de AIVD wil werken.. maar zeg niet dat je er werkt terwijl dat niet zo is, kan je nog in gevaar brengen ook.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 03:27 schreef superbly het volgende:
Werk op dit moment bij de AIVD.
Daarvoor was ik 4 tonnerchauffeur.
Wat ik precies doe mag ik niet vertellen want dat is geheim.
Gesneuveld?quote:
Ja.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:25 schreef Wasmachinu het volgende:
Gesneuveld?
Je bent van harte welkom.
Ja hier, lekker laatquote:Op donderdag 12 mei 2011 22:58 schreef sergeant1230 het volgende:
Is er toevallig ook een pantsergenist op het forum?
zo ja,
ik ben nieuwsgierig wat dat precies inhoud.
hier ook. (naja over een paar maandjes)quote:
quote:Loadmaster: The crewmember designated to accomplish
loadmaster duties.
Nou, wie geen zin heeft om te vertalen:quote:The loadmaster is responsible for the knowledge of
and proper use of all aircraft equipment, tiedown and
restraint systems, weight and balance computations, cargo
door and ramp operation and troop carrying capabilities.
The loadmaster shall be thoroughly familiar with the normal
and emergency airlift capabilities, associated aircraft
systems, all aerial delivery systems and shall be able to
accomplish aircraft emergency procedures.
Ik ben gewoon "burger" maar ik ken de "deputy director General" van de MIVD. En die heeft het ook gewoon op zijn Linkedin staan..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:04 schreef Pumatje het volgende:
AIVD is nog niet zo'n probleem, niet al te slim. Maar als je voor de MIVD zou werken en het op Fok! forum zou vertellen ben je niet echt bepaald 007. Bij de AIVD moeten ook mensen koffiezetten en brood beleg inkopen enzo.
Als loadmaster mag je toch ook boordwapens bedienen? Wel tof baantje. Heb ik ook ooit op gesolliciteerdquote:Op zondag 16 februari 2014 18:46 schreef thesystem het volgende:
Nou, nu ga ik ook maar eens een verhaaltje. Sommige weten als wat ik doe en voor andere is het een vraag
Mijn functie is Loadmaster.
[ afbeelding ]
Wat houdt deze functie nu in, een paar stukjes uit het flight manual.
[..]
[..]
Nou, wie geen zin heeft om te vertalen:
Als Loadmaster ben je de expert op het gebied van het beladen van het vliegtuig. Je configureert het naar de vracht die je krijgt, bediend meerdere systemen, zet de vracht vast, berekend het zwaartepunt en je assisteert de piloot met meerdere taken.
Ook bestaat er de kans dat je de kist moet configureren voor het droppen van goederen vanuit de lucht, dit wordt Airdrop genoemd. Hierbij zijn weer andere procedures van kracht dan normaal omdat de vracht totaal anders is opgebouwd.
Loadmasters in Nederland zijn op meerdere kisten te vinden, denk aan de CH47, C130, KDC10 en nog enkelen.
Waarop ik zelf vlieg houd ik in het midden voor mijn eigen bestwil
Hier een impressum van de Loadmaster:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Loadmaster op de heli's hebben boordwapens aan boord ja, hierop krijg je ook les. Op de vrachtvliegtuigen heb je geen boordwapens maar alleen persoonlijke wapens.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Als loadmaster mag je toch ook boordwapens bedienen? Wel tof baantje. Heb ik ook ooit op gesolliciteerd
Toen ik solliciteerde kwam er een opleiding stopquote:Op donderdag 6 maart 2014 12:55 schreef thesystem het volgende:
[..]
Loadmaster op de heli's hebben boordwapens aan boord ja, hierop krijg je ook les. Op de vrachtvliegtuigen heb je geen boordwapens maar alleen persoonlijke wapens.
Vele solliciteren......
VOTC Surivival opleiding is wel gaaf jaquote:Op donderdag 6 maart 2014 14:13 schreef Kostertjuh het volgende:
Ik ook, kon niet vanwege allergieen. Opleiding klonk wel leuk (alleen overleven, heli te water etc)
Nu werk ik zelf offshore, en het vliegen naar de platformen en booreilanden op de Noordzee gebeurt vanaf vliegveld Den Helder.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 02:10 schreef Esses het volgende:
Het werk van de wachtmeester
Nou, de wachtmeester van de Koninklijke Marechaussee zal voornamelijk op de grens zitten.
De grens heeft voor ons nu eenmaal een kerntaak gekregen, dat kan ik niet ontkennen. De grens is iets wat onlosmakelijk verbonden is met het vak. In de vreemdelingenwet is geregeld dat wij de controle doen, en die word dus ook uitgevoerd door een overgroot deel van de organisatie. Hier worden paspoorten gecontroleerd, vreemdelingen (3e landers, mensen uit andere landen dan de EU) aan de toelatingseisen onderworpen, en nooddocumenten afgegeven.
Hier is het grootste raakvlak met de burgerbevolking. Hier kennen mensen ons (als ze niet denken dat we de douane zijn) van. Ook zijn wij verantwoordelijk voor de politietaken op de luchthavens, bijvoorbeeld schiphol.
Die zijn vaak nog net een stap slimmer dan verwacht wordt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 12:00 schreef marsmello het volgende:
Lijkt me toch een interessant doelwit voor extremisten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |