 
		 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			tijdens een panzer bivak met voertuigen over het algemeen niet, er zijn uitzonderings acties waarbij we de voertuigen achter laten. dan rend de chauff en de boordschutter ook gewoon mee het voorterein in, maar bij enige vorm van bereden acties heeft de chauff mats....quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:25 schreef Remco026 het volgende:
De YPR chauffeur doet dus niet mee stoempen met de rest van de infanteristen?
 
											 
			 
			
			
			wat een asociaal clubje is het dan bij de pantser.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:20 schreef Braamyo het volgende:
[..]
tijdens een panzer bivak met voertuigen over het algemeen niet, er zijn uitzonderings acties waarbij we de voertuigen achter laten. dan rend de chauff en de boordschutter ook gewoon mee het voorterein in, maar bij enige vorm van bereden acties heeft de chauff mats....
daarintegen, na de actie mogen onze stoempers slapie slapie doen. En de chauff is als alles goed is nog ruim een half uur of langer bezig met onderhoud
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			je vergeet alleen dat het uitgestegen deel geheel naar de klote gaat tijdens het stoempen terwijl ik een beetje poko poko een gaspedaaltje intrap....quote:Op maandag 19 juli 2010 00:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
wat een asociaal clubje is het dan bij de pantser.
als dat de standaard is, ben ik blij dat ik er niet zit.
 
 
											 
			 
			
			
			Is bij ons ook niet hoor. Klaar met je eigen voertuig is gewoon klaar. Normaal doe je dat met 6 man en dat is eigenlijk net genoeg. Als er meer bijkomen lopen ze alleen maar in de weg.quote:Op maandag 19 juli 2010 00:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
wat een asociaal clubje is het dan bij de pantser.
als dat de standaard is, ben ik blij dat ik er niet zit.
niet dat ik er altijd blij mee ben, maar bij ons slaapt degene pas als al het werk van het peloton klaar is.
zit je al 3 uur in je pantser te kintikken of te knakken.. en komt er een pantser aanklikken midden in de nacht, je gaat maar kijken of er hulp nodig is...is de schutter klaar met afschakelen , gaat hij de bestuurder maar helpen van een compleet andere tank..
ongeacht functie, tank, persoon.....
Huzaren
 
			 
			
			
			Mag ook wat uitgebreider hoorquote:Op zondag 25 juli 2010 15:34 schreef romski het volgende:
onderhoudstechnicus, componenten. Tegenwoordig ook sensoren. W en straks ook E, blijkbaar.
 
											 
			 
			
			
			Bij de scouting?quote:Op zondag 25 juli 2010 15:34 schreef romski het volgende:
onderhoudstechnicus, componenten. Tegenwoordig ook sensoren. W en straks ook E, blijkbaar.
 
			 
			
			
			oke ja.. Bij de defensie dus.. Marinebedrijf. Moeilijk uit te leggen maar het gaat nu hoofdzakelijk om grote en hele kleine onderdelen uit onderzeeboten reviseren, afstellen, berekenen, reparatie.quote:
 
			 
			
			
			Bij de defensie?quote:Op zondag 25 juli 2010 21:33 schreef romski het volgende:
[..]
oke ja.. Bij de defensie dus.. Marinebedrijf. Moeilijk uit te leggen maar het gaat nu hoofdzakelijk om grote en hele kleine onderdelen uit onderzeeboten reviseren, afstellen, berekenen, reparatie.
Alles wat niet mag lekken onder heel hoge druk door de diepte die ze opzoeken.
 Kom je uit de regio Harderwijk ofzo?
 Kom je uit de regio Harderwijk ofzo?
											 
			 
			
			
			Oke, thnx, dat is al wat meer infoquote:Op zondag 25 juli 2010 21:33 schreef romski het volgende:
[..]
oke ja.. Bij de defensie dus.. Marinebedrijf. Moeilijk uit te leggen maar het gaat nu hoofdzakelijk om grote en hele kleine onderdelen uit onderzeeboten reviseren, afstellen, berekenen, reparatie.
Alles wat niet mag lekken onder heel hoge druk door de diepte die ze opzoeken.
 .
. Niet zo gemeen!quote:Op zondag 25 juli 2010 23:11 schreef Esses het volgende:
[..]
Bij de defensie?Kom je uit de regio Harderwijk ofzo?
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Harderwijk had zo gekund, hebben ze ook dat probleem met "de" defensiequote:Op zondag 25 juli 2010 23:31 schreef romski het volgende:
Hee dit is verwarrend! Er staat: '[DEF] wat is jouw werk?'
Tenminste, op mijn beeldscherm... bij jullie niet?
Nu lijkt het me dat 'def' ergens anders voor staat dan defensie? Ghehehehe
Den Helder ligt toch niet in de buurt van Harderwijk he? De Hrms. Dolfijn is nog niet toe aan revisie. Eerst de Bruinvis maar weer in elkaar zetten.
 
			 
			
			
			Weet ik niet? Ik lees geen krant. Leg eens uit?quote:Op zondag 25 juli 2010 23:41 schreef Esses het volgende:
[..]
Harderwijk had zo gekund, hebben ze ook dat probleem met "de" defensie
 
			 
			
			
			De kast, Het kast, Een kast... Het gaat om 't lidwoord.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:47 schreef romski het volgende:
[..]
Weet ik niet? Ik lees geen krant. Leg eens uit?
 
			 
			
			
			O sorry tiepvautje. Ik begin te sto-stotteren als ik wijn heb gedronken. Gister weer aan de hi-hik.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:49 schreef Esses het volgende:
[..]
De kast, Het kast, Een kast... Het gaat om 't lidwoord.
 
			 
			
			
			Haha, nja boeit me niet zoveel. Viel mij gewoon op, en iedereen die dat doet die ik ken komt toevallig uit omgeving Harderwijk. Vandaarquote:Op maandag 26 juli 2010 00:10 schreef romski het volgende:
[..]
O sorry tiepvautje. Ik begin te sto-stotteren als ik wijn heb gedronken. Gister weer aan de hi-hik.
Blijkbaar
 
											 
			 
			
			
			Nou,,, het boeit je toch zoveel dat je de moeite neemt om een reactie te plaatsen..quote:Op maandag 26 juli 2010 00:14 schreef Esses het volgende:
[..]
Haha, nja boeit me niet zoveel. Viel mij gewoon op, en iedereen die dat doet die ik ken komt toevallig uit omgeving Harderwijk. Vandaar
 
											 
			 
			
			
			was nieuwsgierig of je uit die regio kwamquote:Op maandag 26 juli 2010 00:27 schreef romski het volgende:
[..]
Nou,,, het boeit je toch zoveel dat je de moeite neemt om een reactie te plaatsen..
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			ik was burger, deed een BBL opleiding daar om tot vliegtuigonderhoudsmonteur opgeleid te worden. op het moment dat de opleiding bijna klaar was en wij wilden solliciteren, werd bekend dat vlb. Twenthe gesloten zou worden, dus kwam er een personeelsstop.quote:
 
			 
			
			
			algehele personeelsstop, die 1100 man die op Twenthe al zaten moesten eerst herplaatst worden.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:37 schreef hoogvlieger het volgende:
je kon dus niet op volkel of leeuwarden doorgaan?
 
			 
			
			
			toch wel krom he, paar jaar terug personeelstop voor technici, nu zit de luchtmacht te schreeuwen om meer technisch personeel.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:39 schreef Incolumis het volgende:
[..]
algehele personeelsstop, die 1100 man die op Twenthe al zaten moesten eerst herplaatst worden.
 
			 
			
			
			behoorlijk ja, maar ja, ben nu toch te oud om erin te komenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:52 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
toch wel krom he, paar jaar terug personeelstop voor technici, nu zit de luchtmacht te schreeuwen om meer technisch personeel.
 
											 
			 
			
			
			Dat is de rotsblok waar de ezel zich keer op keer aan blijft stoten...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:52 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
toch wel krom he, paar jaar terug personeelstop voor technici, nu zit de luchtmacht te schreeuwen om meer technisch personeel.
 
											 
			 
			
			
			Misschien niet...ze hebben je hard nodigquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:51 schreef Incolumis het volgende:
[..]
behoorlijk ja, maar ja, ben nu toch te oud om erin te komen
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Met dank aan links (bezuinigingen..)quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Zo weinig maar? Is het dan niet gruwelijk saai om zo weinig te opereren met je systeem?
 
			 
			
			
			Het is ook gruwelijk saai om WEL te opereren met mijn systeemquote:Op zondag 8 augustus 2010 22:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Zo weinig maar? Is het dan niet gruwelijk saai om zo weinig te opereren met je systeem?
 Ik rij zelf niet, ben schutter en ja ook daar doe ik alleen maar dingen mee op oefening. Niet eens alle oefeningen, want 9 van de 10 oefeningen vliegt er niks om op te schieten
 Ik rij zelf niet, ben schutter en ja ook daar doe ik alleen maar dingen mee op oefening. Niet eens alle oefeningen, want 9 van de 10 oefeningen vliegt er niks om op te schieten  
  
											 
			 
			
			
			quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:42 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Met dank aan links (bezuinigingen..)
 
											 
			 
			
			
			Erg saai. Zelfs ik als plv stuco (en reserve chauffeur) op een M-109 tijdens mijn dienstplicht maakte denk ik meer kilometers achter het stuur.quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:03 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Het is ook gruwelijk saai om WEL te opereren met mijn systeemIk rij zelf niet, ben schutter en ja ook daar doe ik alleen maar dingen mee op oefening. Niet eens alle oefeningen, want 9 van de 10 oefeningen vliegt er niks om op te schieten

Wat doen we voor de rest? onderhoud, lessen volgen en heel veel HZB. Sporten zijn ze bij ons ook fan van en dan vooral hardlopen.
 
			 
			
			
			Reservechauffeur? Stuco's mogen bij ons niet rijden, alleen de chauffeur tenzij die natuurlijk uit de voeding is geschoten. Rijbewijs krijgen ze dus ook niet, alleen een paar uurtjes les in hoe je met dat ding moet rijden.quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Erg saai. Zelfs ik als plv stuco (en reserve chauffeur) op een M-109 tijdens mijn dienstplicht maakte denk ik meer kilometers achter het stuur.
 
			 
			
			
			Idd maar een paar uur les. (Maar ik heb wel een aantekening in mijn militair rijbewijs)quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:10 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Reservechauffeur? Stuco's mogen bij ons niet rijden, alleen de chauffeur tenzij die natuurlijk uit de voeding is geschoten. Rijbewijs krijgen ze dus ook niet, alleen een paar uurtjes les in hoe je met dat ding moet rijden.
 
			 
			
			
			Dan wordt bij ons gewoon de chauffeur van de verwisselbediening wakker getrapt en naar stelling gebracht met een tonner/MBquote:Op maandag 9 augustus 2010 00:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Idd maar een paar uur les. (Maar ik heb wel een aantekening in mijn militair rijbewijs)
Maar als de chauf uit de oefening was gehaald was ik diegene die dat bakbeest naar de volgende stelling bracht.
 
			 
			
			
			Dus er is niemand op de machine zelf die mag rijden in een noodgeval?quote:Op maandag 9 augustus 2010 00:34 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Dan wordt bij ons gewoon de chauffeur van de verwisselbediening wakker getrapt en naar stelling gebracht met een tonner/MB
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |