Daar vreesde ik ook al voor. Misschien de film Earth (2007)?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:26 schreef Tim86 het volgende:
Zo mooi als dit ga je ze niet meer vinden denk ik. Schijnt wel dat er een vervolg op gaat komen
okquote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:34 schreef Tim86 het volgende:
De "film" is een compilatie van de docu als ik me niet vergis
Zelf vond ik Baraka ook erg goed.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:22 schreef banaantjeEE het volgende:
Planet Earth 2006
[ afbeelding ]
Serie
1. Pole To Pole
2. Mountains
3. Fresh Water
4. Caves
5. Deserts
6.Ice Worlds
7. Great Plains
8. Jungles
9. Shallow Seas
10. Seasonal Forests
11. Ocean Deep
Man wat een documentaire. Een echte aanrader: schitterende beelden.
Ken iemand nog goede andere documentaires?
9
Ziet er inderdaad veelbelovend uit! Bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:39 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Zelf vond ik Baraka ook erg goed.
March of the Penquins is ook heel mooi en goedquote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:22 schreef banaantjeEE het volgende:
Planet Earth 2006
[ afbeelding ]
Serie
1. Pole To Pole
2. Mountains
3. Fresh Water
4. Caves
5. Deserts
6.Ice Worlds
7. Great Plains
8. Jungles
9. Shallow Seas
10. Seasonal Forests
11. Ocean Deep
Man wat een documentaire. Een echte aanrader: schitterende beelden.
Ken iemand nog goede andere documentaires?
9
Ook van de BBC (en met Attenborough):quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:41 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad veelbelovend uit! Bedankt voor de tip
opvolger van Planet Earth is toch BBC's LIFE?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:16 schreef Toad het volgende:
[..]
Ook van de BBC (en met Attenborough):
Nature's Great Events
http://www.imdb.com/title/tt1380596
De serie doet wmb. nauwelijks onder voor Planet Earth.
Deze docu heb ik nog niet gezien, maar verschillende media noemen dit de opvolger van Earth:
http://www.imdb.com/title/tt0765128/
De film draait volgende week op het filmfestival van Breda.
Where the wild things are?quote:Op zondag 21 maart 2010 08:21 schreef Marlalala het volgende:
Die film met dat jongetje en die monsters. Hoe heet 'ie nou.....
Ik vond 'm tegenvallen.
En 'Angus, thongs and perfect snogging'. Je het is echt een meisjesfilm maar ik had het even nodig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het bijstellen van de achteruitkijkspiegel in de auto intrigeerde me dan weer.
8/10
En DAMN wat is DeNiro toch ongelofelijk woest aantrekkelijk in de '70s besef ik me weer. Heb vannacht over 'm gedroomd dat ie met me aan het flirten was in een restaurant.Maar dan wel de anno 2010-versie.
Maar toch, DeNiro, dat laat je gewoon toe.
[/fap]
quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:16 schreef Lambiekje het volgende:
Triangle (2009)
Interessante psychothriller.
Jess gaat samen met wat vrienden op zeiljacht. Ze belanden in slecht weer. Na dat de storm is gaan liggen en hun boot kapot zien ze een grote schip opdoemen. Ze kunnen aan boord klimmen maar er is niemand daar in eerste instantie. Jess heeft een sterk deja-vu gevoel.Ik dacht al, ben niet de enigeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 6.5
Lance Armstrong op naar de achtste Tourzege
The Haunting in Connecticut vond ik zeer goedquote:Op zondag 21 maart 2010 18:23 schreef casper019 het volgende:
ik eb voor vanavond 2 films gehuurd
what happens in vegas
en the haunting in connecticut
welke raden jullie mij meer aan ik kan niet kiezen?
Veelbesproken film hier geweest hoor, toen hij net uit wasquote:
Jammer dat je niet achter de oorzaak komt van waarom dat allemaal gebeurt.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:36 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Veelbesproken film hier geweest hoor, toen hij net uit was
net gekeken the haunting in connecticut..quote:Op zondag 21 maart 2010 18:33 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
The Haunting in Connecticut vond ik zeer goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Als het goed is niet, want dat zou dan betekenen dat het hele 3D element niets aan de film toevoegt.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:00 schreef lelouch het volgende:
Alice in Wonderland IMAX 3D
http://www.imdb.com/title/tt1014759/
Wonderbaarlijk heb ik het originele verhaal nooit gezien of gelezen. Ik was als kind altijd meer van de actie dan de sprookjes. Maar deze film was wel vermakelijk. Johny Depp speelde weer goed (al heb ik zijn kunstje nu wel gezien eigenlijk). Zat veel geslaagde maar ook veel niet geslaagde humor in naar mijn idee. Die 2 dikke figuren waren gewoon irritant. De omgeving en de effecten waren super! Gezien in IMAX 3D, een hele belevenis, of ik zonder IMAX 3D hetzelfde cijfer zou geven weet ik niet zeker![]()
Cijfer: 8/10
IMDB: 7/10
De muzikale intermezzo's vond ik ook bijzonder! Ik heb deze film in de bios gezien met een vriendin, en het was niet de planning maar om de een of andere manier hadden we na de film zwaar de behoefte veel te drinken en dansen. Werd een late nacht, indrukwekkende film.quote:
Ik vond het 3D niks toevoegen. Heb hem gezien in imax 3d maar vond er niet veel aan. Leuk om een keertje gezien te hebben meer niet.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:35 schreef Devz het volgende:
[..]
Als het goed is niet, want dat zou dan betekenen dat het hele 3D element niets aan de film toevoegt.
Ik ben wel benieuwd trouwens, heb tijdens Avatar in Imax de trailer gezien en dat zag er wel cool uit.
De bulderende I Feel You van Depeche Mode is iddquote:Op maandag 22 maart 2010 16:48 schreef Guppi het volgende:
[..]
De muzikale intermezzo's vond ik ook bijzonder! Ik heb deze film in de bios gezien met een vriendin, en het was niet de planning maar om de een of andere manier hadden we na de film zwaar de behoefte veel te drinken en dansen. Werd een late nacht, indrukwekkende film.
Ik vond het 3D bij deze film juist meer toevoegen dan bij de meeste anderen (waaronder avatar).quote:Op maandag 22 maart 2010 17:05 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Ik vond het 3D niks toevoegen. Heb hem gezien in imax 3d maar vond er niet veel aan. Leuk om een keertje gezien te hebben meer niet.
Wat een geniaal stuk acteerwerk van Michael Caine. Een mooie film met goede omgeving. Uiteraard hebben wij als simpele Fokkers geen idee hoe het is om in de ghetto's van Londen te vertoeven midden in de nacht, maar het ziet er in ieder geval fenominaal uit.quote:Wanneer de beste vriend van weduwnaar en ex-marinier, Harry Brown (Michael Caine) op brute wijze wordt vermoord, zint hij op wraak. Op geheel eigen wijze baant hij zichzelf een weg door een donkere wereld, vol wapens, drugs en bendes, waar hij uiteindelijk oog in oog moet komen te staan met de moordenaar van zijn beste vriend.
Grappig, ik vond Caine op de automatische piloot acteren, en het verhaal was ook al niet bijzonder.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:47 schreef Monopoly het volgende:
Harry Brown
[..]
Wat een geniaal stuk acteerwerk van Michael Caine. Een mooie film met goede omgeving. Uiteraard hebben wij als simpele Fokkers geen idee hoe het is om in de ghetto's van Londen te vertoeven midden in de nacht, maar het ziet er in ieder geval fenominaal uit.
Echt een aanrader. Er zit dan totaal geen humor in wat je vaak wel hebt bij Engelse hardcore/crime films, maar de rest maakt dat meer dan goed. Zeker een film voor in mijn top 10 ooit!
IMDB cijfer : 7.5
Mijn cijfer : 9.5
tis ook een vrij standaard film idd, denk dat monopoly nog niet zoveel films heeft gezienquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:15 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Grappig, ik vond Caine op de automatische piloot acteren, en het verhaal was ook al niet bijzonder.
Een film voor je in top 10 ooit zelfs, wauw, meningen kunnen heel erg verschillen blijkt maar weer.
Ik vond dat ook een geweldige film inderdaad.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:09 schreef banaantjeEE het volgende:
Brothers 2009
Als Sam op een missie in Afghanistan vermist wordt en er weinig hoop is dat hij levend terugkeert, probeert Tommy het verlies van zijn broer op te vangen door de verantwoordelijkheid voor Grace en de kinderen op zich te nemen. Tegen de verwachting in groeien Tommy en Grace steeds meer naar elkaar toe. Maar dan komt Sam terug...
Deze film vond ik dan weer geweldig, verhaal is zeer meeslepend en verveelt geen seconde net zoals bij The Blind Side. Er wordt goed afgewisseld tussen actie en het gewone leven. Schitterend gedaan.
9
Behalve bij Made in L.A. vs Heat. Het origineel is leuk, maar de remake is toch wel ietsjes beter.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
En zoals bij vrijwel alle remakes is (...) het origineel beter.
Net ook gezien, erg leuke short! 8.0quote:Op dinsdag 23 maart 2010 03:21 schreef Toad het volgende:
Is I'm here van Spike Jonze hier al voorbij gekomen?
[ afbeelding ]
De korte film is in zijn geheel op internet te bekijken:
http://www.imheremovie.com/
Best grappig voor als je even niets te doen hebt.Een romantisch verhaaltje over twee robotten.
6.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van de meest gezapige typisch amerikaanse film die ik ooit gezien hebt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:24 schreef SnuggLe het volgende:
The Blind Side
"The story of Michael Oher, a homeless and traumatized boy who became an All American football player and first round NFL draft pick with the help of a caring woman and her family. "
[ afbeelding ]
Eigenlijk wist ik weinig tot niets van deze film. Alleen dat Sandra Bullock er een Oscar voor ontvangen had. Dus stond hij zeker op het 'to watch' lijstje. Oh ja en ik wist dat het over american-football zou gaan. Dus je gaat kijken, verwacht weinig, en ziet wel waar het heengaat. Zo gauw je Sandra Bullock ziet verwacht je dat zij een bitch speelt in de film en het daar verder over zal gaan. Nee dus.
Micheal Oher wordt opgenomen in een blanke familie die hem een toekomst geeft. Wat een 'schatje' is die grote vent, geweldig. Quinton Aaron speelt die rol echt fan-tas-tisch. Een hele rustige, ingetogen, aardige kerel die echt geen vlieg kwaad doet. Ook Bullock speelt goed, en het kleine manneke S.J. geeft nog wat humor aan de film.
Ik hou wel van feelgood films, en dit is er een heel goed voorbeeld van. Wat een geweldige, leuke, interessante en zelfs een beetje ontroerende film. Mijn beste film van dit jaar zo ongeveer. Heerlijk.
ps. ...en de foto is niet uit de film.... het is een waargebeurd verhaal (en dit is daar een foto van). Dat wist ik dus ook niet van tevoren. Bonuspunten!
IMDB: 7.7
Zelf: 8.6
Ik volg je volledig, geweldige film was hetquote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:24 schreef SnuggLe het volgende:
The Blind Side
"The story of Michael Oher, a homeless and traumatized boy who became an All American football player and first round NFL draft pick with the help of a caring woman and her family. "
[ afbeelding ]
Eigenlijk wist ik weinig tot niets van deze film. Alleen dat Sandra Bullock er een Oscar voor ontvangen had. Dus stond hij zeker op het 'to watch' lijstje. Oh ja en ik wist dat het over american-football zou gaan. Dus je gaat kijken, verwacht weinig, en ziet wel waar het heengaat. Zo gauw je Sandra Bullock ziet verwacht je dat zij een bitch speelt in de film en het daar verder over zal gaan. Nee dus.
Micheal Oher wordt opgenomen in een blanke familie die hem een toekomst geeft. Wat een 'schatje' is die grote vent, geweldig. Quinton Aaron speelt die rol echt fan-tas-tisch. Een hele rustige, ingetogen, aardige kerel die echt geen vlieg kwaad doet. Ook Bullock speelt goed, en het kleine manneke S.J. geeft nog wat humor aan de film.
Ik hou wel van feelgood films, en dit is er een heel goed voorbeeld van. Wat een geweldige, leuke, interessante en zelfs een beetje ontroerende film. Mijn beste film van dit jaar zo ongeveer. Heerlijk.
ps. ...en de foto is niet uit de film.... het is een waargebeurd verhaal (en dit is daar een foto van). Dat wist ik dus ook niet van tevoren. Bonuspunten!
IMDB: 7.7
Zelf: 8.6
Dan moet ik die ook maar eens kijken.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
En zoals bij vrijwel alle remakes is ook bij Brothers het origineel beter.
Ik kan trouwens ook andere films van Susanne Bier aanraden: After the Wedding en Open Hearts. Van die laatste komt uiteraard binnenkort ook een remake.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan moet ik die ook maar eens kijken.
Volgens mij worden de remakes net gemaakt omdat men weigert het origineel te kijken (ondertitels lezenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:15 schreef Falco het volgende: Uiteraard zal er bij zo'n remake een flinke portie Hollywoodsaus overheen gegoten worden, maar ik denk bij een gedeelte filmpubliek de interesse voor het origineel opgewekt kan worden.
helemaal met je eens, wat een kutfilm, heb hem naar een 45 minuten ook uitgezet. niet om aan te zienquote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:42 schreef YellowBlacks het volgende:
[ afbeelding ]
The Day the Earth Stood Still
Samen met de gigantische robot Gort, bezoekt het buitenaardse wezen Klaatu de aarde. Ze hebben een belangrijke boodschap voor alle wereldleiders. Buitenaardse beschavingen houden de aarde al een lange tijd in de gaten en de manier waarop de mensheid met de natuur om gaat, baart hen zorgen. Als Helen en haar stiefzoon Jacob verstrikt raken in het plan van Klaatu, worden ze de enige hoop om de wereld te redden. Zij moeten proberen Klaatu ervan zien te overtuigen dat het menselijk ras wel degelijk bestaansrecht heeft.
'The Day the Earth Stood Still' is een remake van de gelijknamige sciencefiction klassieker uit 1951, die toen perfect aansloot bij de grimmige sfeer van de Koude Oorlog. De film is gebaseerd op het korte verhaal 'Farewell to the Master' van Harry Bates.
Na een half uur kijken heb ik hem uitgezet.
IMDB - 5,5
Eigen Rating - 1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |