abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79590677

56) Meet The Spartans
Lekkere foute parodie op diverse films met name op de legendarische 300. De film begint best oke met wat flauwe grappen, maar daarna gaat het allemaal erg traag. De grappen worden steeds slechter helaas.
4.0/10
http://www.imdb.com/title/tt1073498/
  donderdag 25 maart 2010 @ 22:55:13 #177
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_79590992
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
En zoals bij vrijwel alle remakes is (...) het origineel beter.
Behalve bij Made in L.A. vs Heat. Het origineel is leuk, maar de remake is toch wel ietsjes beter.

Stiekem filmtip-terugvindpost
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  vrijdag 26 maart 2010 @ 00:06:57 #178
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_79593268
Net cloverfield gezien. Behoorlijk indrukwekkend. Ik ben nu al die aanwijzigen aan het lezen over hoe en wat.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_79597105
gister avond eagle eye gezien
hele gave actie thriller!!

7/10
  vrijdag 26 maart 2010 @ 10:47:58 #180
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_79600876
From Paris With Love 2010
James Reece, assistent van de Britse ambassadeur in Parijs heeft de ambitie te slagen bij de geheime dienst. Hij krijgt zijn kans wanneer hij de opdracht krijgt samen te werken met de Amerikaanse CIA-agent Charlie Wax om een terroristische aanslag in Parijs te voorkomen. Charlie Wax is echter een loose canon die de stad binnen de kortste keren op z'n kop zet en Reece als zijn chauffeur behandelt.
Heerlijke actiefilm met geweldige humor, net zoals ik verwacht had .
9
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_79602604
Cloverfield
Revolves around a monster attack in New York as told from the point of view of a small group of people.

Dit is de tweede keer dat ik hem zie en ik vind het nog steeds een gruwelijke film, in positieve zin dan.

IMDb: 7,4
Mijn cijfer: 8,5
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:34:35 #182
288142 mr_t88
Legen...wait for it...DARY!
pi_79602802
Pas Land of the Lost gezien met Will Ferrel!
Imdb cijfer: 5,3
Mijn cijfer: zeker een 7,5
Gewoon een heerlijke verstand op nul weg kijk film! Will Ferrel is sowieso altijd erg goed!
Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
pi_79615383
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 03:21 schreef Toad het volgende:
Is I'm here van Spike Jonze hier al voorbij gekomen?

[ afbeelding ]

De korte film is in zijn geheel op internet te bekijken:
http://www.imheremovie.com/

Best grappig voor als je even niets te doen hebt. Een romantisch verhaaltje over twee robotten.

6.5
Net ook gezien, erg leuke short! 8.0
pi_79615586
Cloverfield en Predator 2.

Allebei leuk om naar te kijken, Cloverfield omdat het leuk is uitgewerkt en Predator 2 omdat het een grappige film is
Children of the night. What music they make.
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 22:23:55 #185
9859 crew  Karina
Woman
pi_79628997
Shutter Island
Thriller

Twee marshalls moeten op een eiland, waar een psychiatrische inrichting is gevestigd, de ontsnapping van een gevaarlijke psychiatrische patiente onderzoeken. Tijdens het onderzoek blijkt dat een aantal dingen niet klopt. Een van de marshalls heeft last van flashbacks die onder andere betrekking hebben op Dachau.

Op het eind blijkt alles toch anders te zijn dan het lijkt.

Goeie film, spannend. Maar het verhaal kwam me een beetje bekend voor. Een hele tijd geleden heb ik een keer een film gezien over een spion? die 10 jaar nadat hij een aanval op Duitsland had voorbereid terecht komt in een soort van sanatorium. Ook daar bleek alles toch anders te zijn (als iemand weet hoe die film ook alweer heet?).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:24:47 #186
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_79629035
The Blind Side

"The story of Michael Oher, a homeless and traumatized boy who became an All American football player and first round NFL draft pick with the help of a caring woman and her family. "

Eigenlijk wist ik weinig tot niets van deze film. Alleen dat Sandra Bullock er een Oscar voor ontvangen had. Dus stond hij zeker op het 'to watch' lijstje. Oh ja en ik wist dat het over american-football zou gaan. Dus je gaat kijken, verwacht weinig, en ziet wel waar het heengaat. Zo gauw je Sandra Bullock ziet verwacht je dat zij een bitch speelt in de film en het daar verder over zal gaan. Nee dus.

Micheal Oher wordt opgenomen in een blanke familie die hem een toekomst geeft. Wat een 'schatje' is die grote vent, geweldig. Quinton Aaron speelt die rol echt fan-tas-tisch. Een hele rustige, ingetogen, aardige kerel die echt geen vlieg kwaad doet. Ook Bullock speelt goed, en het kleine manneke S.J. geeft nog wat humor aan de film.

Ik hou wel van feelgood films, en dit is er een heel goed voorbeeld van. Wat een geweldige, leuke, interessante en zelfs een beetje ontroerende film. Mijn beste film van dit jaar zo ongeveer. Heerlijk.

ps. ...en de foto is niet uit de film.... het is een waargebeurd verhaal (en dit is daar een foto van). Dat wist ik dus ook niet van tevoren. Bonuspunten!

IMDB: 7.7
Zelf: 8.6
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:38:24 #187
36326 Freezor
Cold as stone
pi_79629655
The fourth kind

De film is een gedramatiseerde versie het verhaal van een vrouw die beweert ontvoerd te zijn door Aliens. Hier en daar in de film wordt gebruik gemaakt van "echte" beelden uit haar zaak. In hoeverre deze beelden daadwerkelijk echt zijn valt te betwijfelen, maar ik moet wel zeggen dat ik als non-believer wel onder de indruk was aan het einde van de film. Wel laat het acteerwerk hier en daar wat te wensen over, maar als je jezelf een beetje open stelt voor wat er verteld wordt is deze film zeker de moeite waard.

IMDB: 6.2
Eigen cijfer: 7

[ Bericht 1% gewijzigd door Freezor op 26-03-2010 22:43:26 ]
Something for your mind, your body and your soul.
pi_79630413
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:24 schreef SnuggLe het volgende:
The Blind Side

"The story of Michael Oher, a homeless and traumatized boy who became an All American football player and first round NFL draft pick with the help of a caring woman and her family. "

[ afbeelding ]

Eigenlijk wist ik weinig tot niets van deze film. Alleen dat Sandra Bullock er een Oscar voor ontvangen had. Dus stond hij zeker op het 'to watch' lijstje. Oh ja en ik wist dat het over american-football zou gaan. Dus je gaat kijken, verwacht weinig, en ziet wel waar het heengaat. Zo gauw je Sandra Bullock ziet verwacht je dat zij een bitch speelt in de film en het daar verder over zal gaan. Nee dus.

Micheal Oher wordt opgenomen in een blanke familie die hem een toekomst geeft. Wat een 'schatje' is die grote vent, geweldig. Quinton Aaron speelt die rol echt fan-tas-tisch. Een hele rustige, ingetogen, aardige kerel die echt geen vlieg kwaad doet. Ook Bullock speelt goed, en het kleine manneke S.J. geeft nog wat humor aan de film.

Ik hou wel van feelgood films, en dit is er een heel goed voorbeeld van. Wat een geweldige, leuke, interessante en zelfs een beetje ontroerende film. Mijn beste film van dit jaar zo ongeveer. Heerlijk.

ps. ...en de foto is niet uit de film.... het is een waargebeurd verhaal (en dit is daar een foto van). Dat wist ik dus ook niet van tevoren. Bonuspunten!

Een van de meest gezapige typisch amerikaanse film die ik ooit gezien hebt.
Sandra Bullock niet slecht geacteerd, maar een oscar?!?!
Een 4.5
  zaterdag 27 maart 2010 @ 00:28:21 #189
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_79633173
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:24 schreef SnuggLe het volgende:
The Blind Side

[ afbeelding ]

Ik volg je volledig, geweldige film was het
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_79647329
Net 'There Will Be Blood' gezien.

Vermakelijke film! Zeer goed gedaan, zeker een aanrader.

Einde was een scene die ik niet snel zal vergeten.

Zien!
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:17:12 #191
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_79647427
There Will Be Blood is idd

Syriana
Goh, wat een onbegrijpelijke brei van verhalen in deze opgepropte mozaïekfilm. Op plot scoort Syriana echt een zware onvoldoende. De strijd naar olie en alle machtsspelletjes dromheen wordt veel te breed en ambitieus in beeld gebracht. Vier verschillende fronten met elk hun eigen belang in deze kwestie worden gevolgd maar geen een is interessant te noemen. Uiteindelijk komen wat verhaallijntjes samen, maar waarom en hoe? Daarvoor moet je terugspoelen, wat duidelijk een teken is dat de film gefaald heeft. Persoonlijk vind ik het onderwerp ook niet meteen bijster interessant, zeker niet als het op zo'n onpersoonlijke manier aangepakt wordt. Voor de rest wel adequaat gemaakt, dat nog wel. Cijfer: 5

Thank You for Smoking
Lichte satire, over een origineel onderwerp. Vooral de uiteenzettingen waarom roken toch niet zo'n probleem is, zijn grappig om te volgen. Voor de rest is dit een typisch niets-aan-de-hand-film. Leuk om eens gezien te hebben, maar speciaal de DVD aanschaffen zou ik niet doen. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_79647745
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
En zoals bij vrijwel alle remakes is ook bij Brothers het origineel beter.
Dan moet ik die ook maar eens kijken.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 18:09:49 #193
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_79648826
Meisjes 2009
Een vrouw van zeventig die in haar jeugd bij een muziekgroep heeft gezongen wil vandaag weer op het podium staan. Ze vraagt aan haar zoon, de ruige R&B muzikant Sid of hij met haar een bandje wil oprichten. Sid springt nog liever in de Schelde dan met zijn moeder op een podium te staan. Maar uit geldgebrek accepteert hij uiteindelijk toch om muziek te maken met zijn moeder en haar geschifte vriendinnen. Sid heeft wel één voorwaarde: het moet zijn muziek worden…
Het was een echte vlaamse film! Een mooi verhaal en leuke grappen en een grote portie drama! Gewoon een enorm fijne feelgoodfilm.
8

Bee Movie 2007
Barry B. Benson is een jonge, pas afgestudeerde bij, die zoals alle bijen slechts één carrièrekeus heeft: 'honing'. Ontgoocheld als hij is trekt hij de wijde wereld in om daar gered te worden door de bloemiste Vanessa. Daar ontdekt Barry dat de mensen de consumenten van al de honing zijn en gaat daarom aan het werk om de mensheid van het stelen van de honing aan te klagen...

Ik heb altijd al een zwak gehad voor animatiefilms en deze was er weer recht op. Lekker leuk, goede humor, goed verhaal. Alle ingrediënten waren aanwezig.
9
pi_79649795

The Day the Earth Stood Still

Samen met de gigantische robot Gort, bezoekt het buitenaardse wezen Klaatu de aarde. Ze hebben een belangrijke boodschap voor alle wereldleiders. Buitenaardse beschavingen houden de aarde al een lange tijd in de gaten en de manier waarop de mensheid met de natuur om gaat, baart hen zorgen. Als Helen en haar stiefzoon Jacob verstrikt raken in het plan van Klaatu, worden ze de enige hoop om de wereld te redden. Zij moeten proberen Klaatu ervan zien te overtuigen dat het menselijk ras wel degelijk bestaansrecht heeft.

'The Day the Earth Stood Still' is een remake van de gelijknamige sciencefiction klassieker uit 1951, die toen perfect aansloot bij de grimmige sfeer van de Koude Oorlog. De film is gebaseerd op het korte verhaal 'Farewell to the Master' van Harry Bates.

Na een half uur kijken heb ik hem uitgezet.

IMDB - 5,5
Eigen Rating - 1
  zaterdag 27 maart 2010 @ 18:45:58 #195
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79649889
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan moet ik die ook maar eens kijken.
Ik kan trouwens ook andere films van Susanne Bier aanraden: After the Wedding en Open Hearts. Van die laatste komt uiteraard binnenkort ook een remake.

-edit-

Van de eerste ook blijkbaar. Hollywood .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 20:15:38 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_79652665
Toch is het bemoedigend dat de Amerikanen deze rauwe Deense drama's onderhanden nemen. Uiteraard zal er bij zo'n remake een flinke portie Hollywoodsaus overheen gegoten worden, maar ik denk bij een gedeelte filmpubliek de interesse voor het origineel opgewekt kan worden. En daarbij zien de filmmakers (wellicht doen ze inspiratie op!) ook hoe je een goed realistisch drama zonder overdreven emotionele nonsens kunt maken
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 27 maart 2010 @ 20:41:53 #197
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79653489
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 20:15 schreef Falco het volgende: Uiteraard zal er bij zo'n remake een flinke portie Hollywoodsaus overheen gegoten worden, maar ik denk bij een gedeelte filmpubliek de interesse voor het origineel opgewekt kan worden.
Volgens mij worden de remakes net gemaakt omdat men weigert het origineel te kijken (ondertitels lezen en zo), dus ik betwijfel dat het veel interesse gaat opleveren. Degenen die bereid zijn dat te doen, hebben het waarschijnlijk al gedaan en walgen vaak ook van al die remakes.

Uiteindelijk is imitatie bij een medium dat eigenlijk creativitei nastreeft gewoon een zwaktebod.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_79654684
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 18:42 schreef YellowBlacks het volgende:
[ afbeelding ]

The Day the Earth Stood Still

Samen met de gigantische robot Gort, bezoekt het buitenaardse wezen Klaatu de aarde. Ze hebben een belangrijke boodschap voor alle wereldleiders. Buitenaardse beschavingen houden de aarde al een lange tijd in de gaten en de manier waarop de mensheid met de natuur om gaat, baart hen zorgen. Als Helen en haar stiefzoon Jacob verstrikt raken in het plan van Klaatu, worden ze de enige hoop om de wereld te redden. Zij moeten proberen Klaatu ervan zien te overtuigen dat het menselijk ras wel degelijk bestaansrecht heeft.

'The Day the Earth Stood Still' is een remake van de gelijknamige sciencefiction klassieker uit 1951, die toen perfect aansloot bij de grimmige sfeer van de Koude Oorlog. De film is gebaseerd op het korte verhaal 'Farewell to the Master' van Harry Bates.

Na een half uur kijken heb ik hem uitgezet.

IMDB - 5,5
Eigen Rating - 1
helemaal met je eens, wat een kutfilm, heb hem naar een 45 minuten ook uitgezet. niet om aan te zien
<hr>
pi_79654708

Leuke film!
Children of the night. What music they make.
pi_79654804
Alice in Wonderland
19-year-old Alice returns to the magical world from her childhood adventure, where she reunites with her old friends and learns of her true destiny: to end the Red Queen's reign of terror.

Ik verwachte een erg toffe film met Johnny Depp, maar dat viel toch wel een beetje tegen. De meeste 'gekke' rollen die Johnny speelt vind ik erg leuk om te zien, maar deze eigenlijk niet. Er zaten wel wat grappige en leuke dingen in, maar ik had echt een net niet gevoel. Helena Bonham Carter als The Red Queen vond ik wel leuke rol.

IMDb: 7,0
Mijn cijfer: 6,8

[ Bericht 1% gewijzigd door Butterfly91 op 27-03-2010 21:37:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')