Behalve bij Made in L.A. vs Heat. Het origineel is leuk, maar de remake is toch wel ietsjes beter.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
En zoals bij vrijwel alle remakes is (...) het origineel beter.
Net ook gezien, erg leuke short! 8.0quote:Op dinsdag 23 maart 2010 03:21 schreef Toad het volgende:
Is I'm here van Spike Jonze hier al voorbij gekomen?
[ afbeelding ]
De korte film is in zijn geheel op internet te bekijken:
http://www.imheremovie.com/
Best grappig voor als je even niets te doen hebt.Een romantisch verhaaltje over twee robotten.
6.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van de meest gezapige typisch amerikaanse film die ik ooit gezien hebt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:24 schreef SnuggLe het volgende:
The Blind Side
"The story of Michael Oher, a homeless and traumatized boy who became an All American football player and first round NFL draft pick with the help of a caring woman and her family. "
[ afbeelding ]
Eigenlijk wist ik weinig tot niets van deze film. Alleen dat Sandra Bullock er een Oscar voor ontvangen had. Dus stond hij zeker op het 'to watch' lijstje. Oh ja en ik wist dat het over american-football zou gaan. Dus je gaat kijken, verwacht weinig, en ziet wel waar het heengaat. Zo gauw je Sandra Bullock ziet verwacht je dat zij een bitch speelt in de film en het daar verder over zal gaan. Nee dus.
Micheal Oher wordt opgenomen in een blanke familie die hem een toekomst geeft. Wat een 'schatje' is die grote vent, geweldig. Quinton Aaron speelt die rol echt fan-tas-tisch. Een hele rustige, ingetogen, aardige kerel die echt geen vlieg kwaad doet. Ook Bullock speelt goed, en het kleine manneke S.J. geeft nog wat humor aan de film.
Ik hou wel van feelgood films, en dit is er een heel goed voorbeeld van. Wat een geweldige, leuke, interessante en zelfs een beetje ontroerende film. Mijn beste film van dit jaar zo ongeveer. Heerlijk.
ps. ...en de foto is niet uit de film.... het is een waargebeurd verhaal (en dit is daar een foto van). Dat wist ik dus ook niet van tevoren. Bonuspunten!
IMDB: 7.7
Zelf: 8.6
Ik volg je volledig, geweldige film was hetquote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:24 schreef SnuggLe het volgende:
The Blind Side
"The story of Michael Oher, a homeless and traumatized boy who became an All American football player and first round NFL draft pick with the help of a caring woman and her family. "
[ afbeelding ]
Eigenlijk wist ik weinig tot niets van deze film. Alleen dat Sandra Bullock er een Oscar voor ontvangen had. Dus stond hij zeker op het 'to watch' lijstje. Oh ja en ik wist dat het over american-football zou gaan. Dus je gaat kijken, verwacht weinig, en ziet wel waar het heengaat. Zo gauw je Sandra Bullock ziet verwacht je dat zij een bitch speelt in de film en het daar verder over zal gaan. Nee dus.
Micheal Oher wordt opgenomen in een blanke familie die hem een toekomst geeft. Wat een 'schatje' is die grote vent, geweldig. Quinton Aaron speelt die rol echt fan-tas-tisch. Een hele rustige, ingetogen, aardige kerel die echt geen vlieg kwaad doet. Ook Bullock speelt goed, en het kleine manneke S.J. geeft nog wat humor aan de film.
Ik hou wel van feelgood films, en dit is er een heel goed voorbeeld van. Wat een geweldige, leuke, interessante en zelfs een beetje ontroerende film. Mijn beste film van dit jaar zo ongeveer. Heerlijk.
ps. ...en de foto is niet uit de film.... het is een waargebeurd verhaal (en dit is daar een foto van). Dat wist ik dus ook niet van tevoren. Bonuspunten!
IMDB: 7.7
Zelf: 8.6
Dan moet ik die ook maar eens kijken.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
En zoals bij vrijwel alle remakes is ook bij Brothers het origineel beter.
Ik kan trouwens ook andere films van Susanne Bier aanraden: After the Wedding en Open Hearts. Van die laatste komt uiteraard binnenkort ook een remake.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan moet ik die ook maar eens kijken.
Volgens mij worden de remakes net gemaakt omdat men weigert het origineel te kijken (ondertitels lezenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:15 schreef Falco het volgende: Uiteraard zal er bij zo'n remake een flinke portie Hollywoodsaus overheen gegoten worden, maar ik denk bij een gedeelte filmpubliek de interesse voor het origineel opgewekt kan worden.
helemaal met je eens, wat een kutfilm, heb hem naar een 45 minuten ook uitgezet. niet om aan te zienquote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:42 schreef YellowBlacks het volgende:
[ afbeelding ]
The Day the Earth Stood Still
Samen met de gigantische robot Gort, bezoekt het buitenaardse wezen Klaatu de aarde. Ze hebben een belangrijke boodschap voor alle wereldleiders. Buitenaardse beschavingen houden de aarde al een lange tijd in de gaten en de manier waarop de mensheid met de natuur om gaat, baart hen zorgen. Als Helen en haar stiefzoon Jacob verstrikt raken in het plan van Klaatu, worden ze de enige hoop om de wereld te redden. Zij moeten proberen Klaatu ervan zien te overtuigen dat het menselijk ras wel degelijk bestaansrecht heeft.
'The Day the Earth Stood Still' is een remake van de gelijknamige sciencefiction klassieker uit 1951, die toen perfect aansloot bij de grimmige sfeer van de Koude Oorlog. De film is gebaseerd op het korte verhaal 'Farewell to the Master' van Harry Bates.
Na een half uur kijken heb ik hem uitgezet.
IMDB - 5,5
Eigen Rating - 1
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |