abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79230984

54) Percy Jackson & The Olymians
Harry Potter meets Allstars meets Griekse Mythologie.
Jonge knaap blijkt de zoon van Poseidon en ondergaat een insta-training tot held en gaat diverse goden tegemoet in een strijd om de bliksem..oeww! De film is te jong van geest voor de volwassen doelgroep en zeker geen film voor een jonge 12jarige meid want de monsters zijn best freakyscarymotherfuckers. Wat een klote suf einde.
4.5/10

http://www.imdb.com/title/tt0814255/
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:26:01 #77
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_79232147
Alice in Wonderland
Gezien in IMAX maar vond er eerlijk gezegd niet veel aan. Het ziet er prachtig uit en er zitten een aantal leuke karakters in de film die een glimlach op mijn gezicht brachten maar meer ook niet. Het verhaal is dan ook niet echt sterk, leuk om hem een keer gezien te hebben maar hoef hem zeker geen 2e keer te zien.

The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans
Tegenvaller, had er meer verwacht. Enigste hoogtepunt was de scene met de oma's
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 23:41:44 #78
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_79236356
Alice In Wonderland (3D)
Tim Burton is nog steeds één van m`n favoriete hedendaagse regisseurs maar per film begin ik z`n werken minder te vinden. Sweeney Todd vond ik al minder dan z`n voorgaande werken, deze versie van Alice in Wonderland vond ik nog minder. En dat was best een teleurstelling want ik keek er erg naar uit.
Met z`n donkere gothic-achtige stijl maakt hij er allerminst een voor kinderen toegangelijke film van, met bij tijden redelijk enge scenes.
Het is allemaal wel mooi gemaakt maar je krijgt toch het gevoel het allemaal al eens eerder gezien te hebben. Wat meer variatie in zijn stijl en oeuvre zou `m geen slecht doen.
Z`n vaste hoofdrolspeler Johnny Depp is gelukkig wel in vorm en zet een mooie rol neer.
Ten slotte voegt het hele 3D gebeuren tamelijk weinig toe. Ik had, in tegenstelling tot Avatar, niet het gevoel dat ik veel zou missen als ik de film niet in 3D gezien zou hebben.
Overall dus een jammerlijke teleurstelling.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
pi_79238167
The Road
begon veelbelovend maar was uiteindelijk een klein beetje saai doordat er net iets te weinig actie in zat. gaat over een vader en zoon die door een post-apocalyptische wereld trekken. was wel erg sfeervol.
pi_79242437
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:28 schreef jimjim1983 het volgende:
The Road
begon veelbelovend maar was uiteindelijk een klein beetje saai doordat er net iets te weinig actie in zat. gaat over een vader en zoon die door een post-apocalyptische wereld trekken. was wel erg sfeervol.
Groot gelijk, het enige wat erin gebeurde waren die vallende bomen
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_79247312
Up in the Air.

Vandaag gezien, ik had de trailer gezien en was ontzettend geïnteresseerd. De film was anders dan ik had verwacht, maar niet in een slechte zin.

Clooney doet het voortreffelijk, de overige personages passen goed in het script waardoor de film goed uit de verf komt en dit zeker een aanrader is.
J.K. Simmons. had ook een kleine rol als iemand die ontslagen gaat worden, die scene was nogal grappig en goed.

Er zitten wel een aantal grappige moment in de film, maar het is zeker geen komedie. Film is aardig serieus bedoeld en dat komt heel sterk over.

pi_79249352
Truck Turner (Jonathan Kaplan, 1974)
Laatst mijn eerste blaxploitation gezien (Coffy) en dat beviel erg goed, nu was Truck Turner met Isaac Hayes aan de beurt. Helaas was deze film toch eens stuk minder, met name het verhaal en acteerwerk waren bij vlagen wel heel erg slecht. Wel een lekkere soundtrack (van Hayes zelf), enkele heerlijk foute one-liners. Leuk voor een keertje, maar geen blijvertje. 6.5

pi_79258377
The Children 2008
Twee gezinnen komen bij elkaar om vakantie te vieren. Het begint als een spannende vakantie voor Elaine en Jonah, maar als de kinderen van het gezin hun ouders zonder duidelijke reden aanvallen, verandert het al snel in een nachtmerrie.
Beetje vaag verhaal vond ik waar kinderen besmet raken met een of ander virus en vervolgens hun ouders gaan uitmoorden. Al bij al leuke sfeer en doenbare film.
7
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_79260542
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:12 schreef banaantjeEE het volgende:
The Children 2008
Twee gezinnen komen bij elkaar om vakantie te vieren. Het begint als een spannende vakantie voor Elaine en Jonah, maar als de kinderen van het gezin hun ouders zonder duidelijke reden aanvallen, verandert het al snel in een nachtmerrie.
Beetje vaag verhaal vond ik waar kinderen besmet raken met een of ander virus en vervolgens hun ouders gaan uitmoorden. Al bij al leuke sfeer en doenbare film.
7
Dat is echt een heerlijke horror. Lekker sfeertje en visueel erg mooi.
pi_79270310
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:22 schreef banaantjeEE het volgende:
The Hills Run Red 2009
Een groot filmfanaat probeert alles uit de kast te halen om de originele print van een beruchte slasherfilm te achterhalen. Samen met twee vrienden komt hij terecht in een donker bosgebied, waar de film zou zijn opgenomen. Maar dan ontdekt het drietal dat de filmdagen van deze beruchte slasher nooit zijn gestopt en dat ze hun uiterste best moeten doen om niet deel uit te maken van de film.
Had er weinig van verwacht, maar is echt geen slechte film, in tegendeel zelfs . The Hills Run Red lijkt in het eerste half uur een bovengemiddelde horrorfilm te worden, met een leuke introductie van het verhaal en de karakters. Ook het verhaal zat goed.
6.5
Die maar eens een kans geven dan
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_79275421
The blind side 2009

Dankzij dit topic!
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:46:44 #87
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_79276577
Bigger Than Life
Nicholas Ray`s film over een leraar die door gebruik van het middel cortison last krijgt van heftige psychoses.
Tijdens de eerste kijkbeurt viel het me niet eens zo erg op maar de film is ook nu nog, 54 jaar na z`n release, opmerkelijk actueel (en op sommige punten erg herkenbaar). Ook al zitten er dingen in verwerkt die typisch uit de jaren `50 dateren, voelt de film geen moment gedateerd aan.
James Mason zet één van z`n allerbeste rollen neer (vooral zijn monoloog tijdens de open dag op school is geweldig) en de composities zijn prachtig waarbij hij uitermate slim gebruikt maakt van vooral de architectuur van het huis.
De beeldkwaliteit op de blu-ray van Criterion is geweldige kwaliteit, het beeld is prachtig en doet (met een mooie kleine grain die veel sfeer toevoegt) erg filmisch aan.
Eén van Ray`s allerbeste films in een uitgave die gekoesterd moet worden.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
pi_79277964
The Last Castle

Ik heb hem wel eens vaker gezien en hij is niet perfect en hoogstaand. Toch blijft het één van mijn favoriete films, doordat het gewoon vermakelijk is om te kijken. Zonet uitgekeken op rtl 7.

Voor mij een 8/10.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_79282329
The Abomination (1986 - 3.3/10 IMDb)

Cody's moeder is geobsedeerd door een televisiedominee en denkt dat hij haar kan genezen van haar gezwel. Op een nacht kotst ze het gezwel uit, en het blijkt dat het een eigen leven heeft. Het gezwel is de personificatie van het kwaad en neemt bezit van Cody, die moord op moord moet plegen om "The Abomination" van voedsel te voorzien.

Ik kreeg hem in m'n handen geduwd door een vriend als wraak dat ik hem Feed heb laten kijken..

Zoals op het hoesje staat; The Abomination is een perfect voorbeeld van jaren tachtig splatter: weinig aandacht voor een goede doortimmerd verhaal, maar des te meer gesmijt met bloed en ingewanden, wat het een topper in het genre maakt.

Toch leuk om weer is te zien hoe dat in die tijd allemaal gemaakt werd. Ik kon m'n lach een aantal keren niet inhouden.
pi_79285911
Na dit per ongeluk in het topic over de serie Flashforward gepost te hebben ( ) kopieer ik het hier maar even

Sherlock Holmes

Er zijn al veel recensies van deze film voorbij gekomen, dus deze keer houd ik het kort. Vooral in het begin moest ik beurtelings aan Harry Potter en Crank denken: vechtscenes op een vette manier gefilm/gemonteerd, en het decor is werkelijk prachtig en magisch! Het verhaal zelf was niet perfect, soms zelfs erg vaag, maar de film is spannend, vermakelijk en sporadisch bijna schattig van knulligheid. Hele fijne chips op de bank film, hoewel ik achteraf wel spijt heb dat ik niet gewoon in de bios ben gaan zitten, vooral vanwege de sfeer en alle details.

7,8 (imdb: 7,6)
pi_79287437

55) Shutter Island
Vreselijk vage onduidelijke tergende film die alles goedmaakt op het einde. Ik had kippevel en was ineens weer helemaal wakker. Wat een einde..wow!
6.5/10
http://www.imdb.com/title/tt1130884/
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:51:14 #92
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79314317
Red Planet (2000)

Goeie science-fiction. ik vind em toen al niet slecht en gisteren weer gekeken. De actie is goed, de relationele drama had wat beter gekund. Ook jammer dat het niet op Bluray verkrijgbaar is. Heb de dvd voor 3.99 euro gekocht. Het enige wat mij zo dwarszit bij deze doomsday-films. En wat het ook zo boeiend maakt. Je vind altijd dezelfde rooie draad/cliche terug in deze scenarios. De mens heeft het verpest, moet verkassen naar andere planeet, vervuiling, etcetera. Als je alle doomsday sci-fi films bij mekaar neemt van de afgelopen 20 jaar van verschillende studios. Dan kan ik me niet voorstellen dat alle scriptschrijvers hetzelfde denken.. Dit ruikt dan ook naar propaganda. Alsof het opzet was. Eén verhaal in het onderbewuste planten van het publiek middels enterntainment. Denk maar wat je wilt maar zulke dingen (associaties maken vóór mensen, ideeen planten) werkt wel degelijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Schenkstroop op 18-03-2010 21:57:56 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:45:41 #93
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_79317092
Before The Devil Knows You`re Dead
Een melodrama met sterke thriller elementen. Andy en Hank (Phillip Seymour Hoffman en Ethan Hawke) zijn 2 broers en verkeren beide in heftige geldnood. Ze besluiten de goed verzekerde juwelierswinkel van hun ouders te overvallen. Ze bereiden het goed voor: de zaak is goed verzekerd, ze nemen geen pistolen mee en dus kunnen er geen slachtoffers. Maar dat loopt natuurlijk niet zoals gepland.

Een film als deze, die balanceert op de rand van drama en thriller, valt of staat met de acteer prestaties van de cast. Die moeten overtuigen. Is dat niet het geval dan kan het al ontzettend over the top overkomen en op niets uitdraaien. Het is dan volledig aan de cast te danken dat dat gedeelte van de film staat als een huis. Hawke en vooral Seymour Hoffman zijn super. Zowel in het drama als het thriller gedeelte overtuigen ze.
Natuurlijk is ook Albert Finney weer geniaal.
Hetgeen dat een beetje wringt is wanneer Lumet gebruik maakt van flashbacks en het verhaal van verschillende kanten wordt belicht. Dat had er niet in gehoeven, het voelt nogal overbodig.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
  donderdag 18 maart 2010 @ 23:16:47 #94
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_79318530
Triangle (2009)
Interessante psychothriller.
Jess gaat samen met wat vrienden op zeiljacht. Ze belanden in slecht weer. Na dat de storm is gaan liggen en hun boot kapot zien ze een grote schip opdoemen. Ze kunnen aan boord klimmen maar er is niemand daar in eerste instantie. Jess heeft een sterk deja-vu gevoel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 8 / imdb 6.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_79322579
The Men Who Stare at Goats, 2009. Vermakelijke film met o.a. George Clooney, Kevin Spacey en Jeff Bridges over een legerafdeling Jedi-hippies die in 2003 in de Irak oorlog afgedwaald zijn naar the Dark side, ...zeg maar zo ongeveer.
Cijfer 7.

The road, 2010. Zeer pessimistische film over de tocht die een vader en een zoon maken door een postapocalyptische wereld, waarin al het plantaardige en dierlijke leven is uitgestorven en de weinige medemensen die nog in leven zijn, zijn vervallen in kannibalistische praktijken. Aan het einde van de film een zeer klein sprankeltje hoop. PS een klein rolletje voor Micheal K. Williams aka "Omar" in de serie The Wire.
Cijfer 8.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 19-03-2010 02:53:13 ]
I´m back.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:40:00 #96
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_79327380
Moon (2009, VK, Duncan Jones)
Vind het altijd heel knap als iemand een boeiende film kan maken met zo weinig middelen, namelijk min of meer één locatie en een paar karakters. Dat de film constant weet te boeien is ook voor een heel groot deel te danken aan de altijd degelijke Sam Rockwell. De film deed mij qua styling en sfeer erg denken aan scifi klassiekers als 2001: ASO en vooral Solyaris.
cijfer: 8
pi_79332942
Year One

Gewoon niet doen. Wil je een leuke Jack Black onemanshow film kijken, kijk dan gewoon naar Nacho Libre. Vond je Nacho Libre niks, begin hier dan zeker niét aan.

Er zaten best wat leuke geintjes in hoor, en ik moet nog steeds lachen om Jack Black, maar alles wat Nacho Libre nog tot een vermakelijke film maakte mist deze film totaal. Geen sympathiek verhaal, geen sympathieke karakters, een flutverhaallijntje, en echt TE flauwe en platte grappen. Te vaak ook (soms kan nog leuk zijn). Toch jammer van de paar leuke vondsten, die ondergesneeuwd worden door de rest van de film.

Misschien handig om te weten, de leukste momenten zitten ook in de trailer.

Door de rol van Kyle Gass en de gouden verf op Michael Cera geef ik de film een 4,5 in plaats van een 2.. (IMDB: 5,1)
pi_79332997
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:20 schreef Hulkio het volgende:
Truck Turner (Jonathan Kaplan, 1974)
Laatst mijn eerste blaxploitation gezien (Coffy) en dat beviel erg goed, nu was Truck Turner met Isaac Hayes aan de beurt. Helaas was deze film toch eens stuk minder, met name het verhaal en acteerwerk waren bij vlagen wel heel erg slecht. Wel een lekkere soundtrack (van Hayes zelf), enkele heerlijk foute one-liners. Leuk voor een keertje, maar geen blijvertje. 6.5

[ afbeelding ]
The Human Tornado al gechecked?
pi_79354267

Verstand op nu en kijken maar
Children of the night. What music they make.
pi_79366025

Ninja (2009)

Een westerling genaamd Casey, die Ninjutsu in Japan studeert, wordt gevraagd terug te keren naar New York om de legendarische Yoroi Bitsu, een gepantserde kist waarin de wapens van de laatste Koga ninja zitten, te beschermen.

Deze film vond ik goed beginnen, maar hoe verder je komt hoe slechter hij wordt. De vechtscenes waren wel van een goed niveau, alleen de omgeving zag er erg slecht uit.

IMDB - 5.2
Zelf - 5.5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')