Zeer vermakelijke film! Ik weet nog goed dat een vriend van mij deze film wou zien in de bioscoop en het mij niet echt een bioscoop film leek, wat baal ik daar nu van.quote:Privédetective Sherlock Holmes (Robert Downey Jr.) en zijn vriend, huisgenoot en loyale assistent Dr. John Watson (Jude Law) grijpen in bij een geheim ritueel waarbij ze de invloedrijke Lord Blackwood (Mark Strong) te pakken weten te krijgen. Blackwood verdwijnt achter de tralies en wordt veroordeeld tot de strop. Hij schijnt over duistere krachten te beschikken, kan dingen doen waar geen verklaring voor bestaat en beweert zelfs dat hij kan herrijzen uit de dood. Dit zorgt ervoor dat Holmes en Watson, bijgestaan door Irene Adler (Rachel McAdams), zich onvrijwillig met hun 'laatste' zaak bezig moeten gaan houden. Ze zullen hun krachten moeten bundelen om te overleven in dit mysterieuze plot wat bedreigend is voor heel Engeland.
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:25 schreef Deezertje het volgende:
Gisteren de eerste 45 minuten gezien van Sherlock Holmes. Toen viel ik in slaap....![]()
Hopelijk kan die mij vanavond meer boeien...
Gisteravond ook gezien, vreemde film maar wel vermakelijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:17 schreef Guppi het volgende:
The Men Who Stare at Goats (2009)
[ afbeelding ]
Verschillende meningen over deze film, en dat begrijp ik best. Ik heb me er ontzettend mee vermaakt, ik vond de humor geweldig, het lag er (meestal) niet te dik bovenop, en soms juist zo dik dat het weer leuk was. Bob (Ewan mcGregor) reist als journalist af naar Irak, om aan zijn eigen leven te ontsnappen en zichzelf te bewijzen. Hier ontmoet hij Lyn Cassady (George Clooney), een man die beweert in een eenheid van het leger te hebben gediend, dat op een vreedzame manier en met bovennatuurlijke krachten werkt. Ze gaan samen de woestijn in op een (eerst nog onduidelijke) missie.
Langzaam ontrafelt het verleden van Cassady en de eenheid zich, en wordt duidelijk wat de missie is. Ik vond de film meer overeenkomsten hebben met the Big Lebowski dan ik had vermoed. Met name het idiote verhaal, dat toch geniaal is, met name door de karakters en hun uitspraken. Dat de titel zo letterlijk kon worden genomen had ik ook niet verwacht.
8 (IMDB: 6,6)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik vond de film niet geweldig vertaald. maar het verhaal was wel boeiend.Mijn cijfer: 7 / iMDB: 8.1
The Descent: part 2
verhaal: Het eerste deel had twee eindconclusies: VS: de hoofdrol-speelster weet een weg te vinden uit het grottenstelsel met de monsters. Origineel: De hoofdrolspeelster red het als enigste overlevende tch niet. En komt vast te zitten zonder licht met de herinneringen van haar overleden dochter als enigste troost. In deel twee wordt er uitgegaan van de "happy end". Terwijl er een zoektocht naar de vemiste vrouwen gaande is. Wordt zij gevonden en wordt er stiletjes, om de pers heen, een zoektocht gehouden dor een kleine team. Ze wordt gedwongen meetegaan en het begint van voor af aan.
oordeel: Deel 1 vond ik keigoed. Deel 2 is een leuke b-film maar niet meer dan dat (wel van dezelfde studio trouwens). Er zaten maar een paar leuke scenes in en het eind was niet heel erg logisch. mijn cijfer: 6.0 / iMDB: 6.2heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
quote:de belangrijkste Britse band van de afgelopen 20 jaar: Blur.
quote:
Geweldige film, ik heb die film vorig jaar gezien. Ik wil de die film dit jaar nog een keer zien.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Okuribito (Departures) (2008, Jap, Yôjirô Takita)
[ afbeelding ]
De film straalt rust en kalmte uit. Het behandelt het moeilijke onderwerp van de dood op een hele serene manier.
Wat wonderbaarlijk was is dat er bij elke begrafenis met de minimale informatie die je krijgt er toch steeds weer een traan over mijn wangen rolde. Maar dat komt omdat de film zo goed weet te raken aan die basis emotie, die iedereen herkent. De quote van Errol Morris die Ebert aanhaalt in zijn review vat de film goed samen: "Death is for the living and not for the dead so much"
cijfer: 8
Groot gelijk, het enige wat erin gebeurde waren die vallende bomenquote:Op woensdag 17 maart 2010 00:28 schreef jimjim1983 het volgende:
The Road
begon veelbelovend maar was uiteindelijk een klein beetje saai doordat er net iets te weinig actie in zat. gaat over een vader en zoon die door een post-apocalyptische wereld trekken. was wel erg sfeervol.
Dat is echt een heerlijke horror. Lekker sfeertje en visueel erg mooi.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:12 schreef banaantjeEE het volgende:
The Children 2008
Twee gezinnen komen bij elkaar om vakantie te vieren. Het begint als een spannende vakantie voor Elaine en Jonah, maar als de kinderen van het gezin hun ouders zonder duidelijke reden aanvallen, verandert het al snel in een nachtmerrie.
Beetje vaag verhaal vond ik waar kinderen besmet raken met een of ander virus en vervolgens hun ouders gaan uitmoorden. Al bij al leuke sfeer en doenbare film.
7
Die maar eens een kans geven danquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:22 schreef banaantjeEE het volgende:
The Hills Run Red 2009
Een groot filmfanaat probeert alles uit de kast te halen om de originele print van een beruchte slasherfilm te achterhalen. Samen met twee vrienden komt hij terecht in een donker bosgebied, waar de film zou zijn opgenomen. Maar dan ontdekt het drietal dat de filmdagen van deze beruchte slasher nooit zijn gestopt en dat ze hun uiterste best moeten doen om niet deel uit te maken van de film.
Had er weinig van verwacht, maar is echt geen slechte film, in tegendeel zelfs. The Hills Run Red lijkt in het eerste half uur een bovengemiddelde horrorfilm te worden, met een leuke introductie van het verhaal en de karakters. Ook het verhaal zat goed.
6.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 6.5Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
The Human Tornado al gechecked?quote:Op woensdag 17 maart 2010 12:20 schreef Hulkio het volgende:
Truck Turner (Jonathan Kaplan, 1974)
Laatst mijn eerste blaxploitation gezien (Coffy) en dat beviel erg goed, nu was Truck Turner met Isaac Hayes aan de beurt. Helaas was deze film toch eens stuk minder, met name het verhaal en acteerwerk waren bij vlagen wel heel erg slecht. Wel een lekkere soundtrack (van Hayes zelf), enkele heerlijk foute one-liners. Leuk voor een keertje, maar geen blijvertje. 6.5
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |