abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:38:12 #51
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_79103231
Drag Me to Hell (2009, VS, Sam Raimi)
Sam Raimi keert na beroemd te zijn geworden met de Spider-Man serie terug naar zijn roots met dit vermakelijke horror filmpje. Het is een leuk tussendoortje voor op een verveelde middag.
cijfer: 7

Eden Lake (2008, VK, James Watkins)
Erg spannende horror-thriller, vooral de muziek zorgt voor een goede spanning en schept vanaf het begin een onheilspellende sfeer. Maar het engste aan de film is dat de situatie zo realistisch is, dat je bij wijze van spreke morgen in de krant een stukje over een zelfde soort geval zou kunnen lezen.
cijfer: 7.5

A Serious Man (2009, VS, De Coen Broertjes)
Een film over een professor, die heel zijn leven voor zijn ogen in duigen ziet vallen.
De boodschap van de film lijkt imo te zijn dat shit happens in het leven en dat al die shit meestal gelijk komt en als je dan eindelijk klaar denkt te zijn met al die shit, meldt de nieuwe shit zich weer aan. En om te kunnen dealen met die shit zoeken we onze antwoorden in religie of zelfs in rock liedjes.
De keuze voor onbekendere acteurs pakt goed uit. Het is ten eerste verfrissend om eens wat nieuwe gezichten te zien. Ten tweede wordt er gewoon goed in geacteerd. Michael Stuhlbarg weet goed constant de lijn te bewandelen tussen serieuze film en komedie, waardoor er ook nog te lachen valt in de film.
cijfer: 8
  zaterdag 13 maart 2010 @ 19:14:27 #52
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79104280
Shutter Island

Tsja, was hij gek of was het toch een complot. ik denk beiden. De film hint dat de rechercheur toch echt zelf geflipt was. De nazi mindcontrol-experimenten voortgezet in de VS na de tweede wereld-oorlog scheen alleen in zijn eigen waanbeelden te zitten. Of toch niet? Ik vond het een redelijke film.

7

Cop Out

Puhlease. Ik was de grappige neger-zooi sinds Beverly Hills Cop 2 al zat. En dat was in 1986. Ontzettend saaie en vooral irritante film. Na 3 minuten afgezet.

3
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_79105479
Raging Bull
De hele film afgekeken wat op zich al een prestatie is bij deze veel te langdurende film, wat een ongelofelijke onzin.
Is dit een klassieker? Niets aan Jake La Motta is likable .... zo'n persoon verdiend geen film, eerder een snelle dood waardoor niemand naar het verhaal hoeft te kijken! Personages die wel likable zijn komen niet in de film voor. Hij slaat wat mensen neer, scheld ze uit en de cirkel herhaalt zich... und?
Cijfer; 2

The Hangover
Een van de klassiekers van 2009! Het is fout, vulgair maar precies goed.
Cijfer; 8

Fracture
Anthony Hopkins in zijn gebruikelijke rol als intelligente kalme badass psycho, en laat wederom het publiek niet in de steek.
Cijfer; 8
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  Moderator zaterdag 13 maart 2010 @ 19:52:10 #54
9859 crew  Karina
Woman
pi_79105661
The Descent: Part 2
Horror

Het verhaal gaat verder, twee dagen later: de politie is op zoek naar de vrouwen. Een van de vrouwen, Sarah, wordt levend teruggevonden. De sheriff, agenten, Sarah en wat klimmers gaan terug naar de grotten om de rest van de vrouwen terug te vinden.

En dan begint het verhaal eigenlijk gewoon weer opnieuw, enge, blinde monsters vallen het reddingsteam aan en 1 voor 1 gaan ze dood. Het einde voorspelt nog een derde deel.

Niet echt heel spannend, we kennen het kunstje nu wel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_79108056
Sherlock Holmes
quote:
Privédetective Sherlock Holmes (Robert Downey Jr.) en zijn vriend, huisgenoot en loyale assistent Dr. John Watson (Jude Law) grijpen in bij een geheim ritueel waarbij ze de invloedrijke Lord Blackwood (Mark Strong) te pakken weten te krijgen. Blackwood verdwijnt achter de tralies en wordt veroordeeld tot de strop. Hij schijnt over duistere krachten te beschikken, kan dingen doen waar geen verklaring voor bestaat en beweert zelfs dat hij kan herrijzen uit de dood. Dit zorgt ervoor dat Holmes en Watson, bijgestaan door Irene Adler (Rachel McAdams), zich onvrijwillig met hun 'laatste' zaak bezig moeten gaan houden. Ze zullen hun krachten moeten bundelen om te overleven in dit mysterieuze plot wat bedreigend is voor heel Engeland.
Zeer vermakelijke film! Ik weet nog goed dat een vriend van mij deze film wou zien in de bioscoop en het mij niet echt een bioscoop film leek, wat baal ik daar nu van.

Film is zeer overtuigend dankzij Robert Downey Jr. die een toffe rol neerzet, Jude Law komt in deze film ook heel goed uit de verf.
De locaties, humor, kleding was allemaal super gedaan. Zeer overtuigend dus

IMDB: 7.6/10
Ik ben het daar helemaal mee eens, maar ik maak er lekker een 8.0 van.

pi_79109970
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 18:25 schreef Deezertje het volgende:
Gisteren de eerste 45 minuten gezien van Sherlock Holmes. Toen viel ik in slaap....
Hopelijk kan die mij vanavond meer boeien...
pi_79117745
51) The Descent
Slecht geacteerde en toch degelijk spannende grot-thriller met wat emo-mokkels die het leuk vinden om een grot te bezoeken waar vleermuismensen lopen te gillen en te gieren. Beetje erg donker en best wel saai.
http://www.imdb.com/title/tt0435625/
5.0/10
  zondag 14 maart 2010 @ 09:57:56 #58
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_79119246
Fantastic Mr. Fox 2009
Naar het gelijknamige kinderboek van Roald Dahl. Mr. Fox (George Clooney) en Mrs. Fox leiden een idyllisch ondergronds leventje. Twaalf ''vossejaren'' na de geboorte van hun zoontje Ash komen echter de instincten van Mr. Fox bovendrijven, iets wat het bestaan van hun hele dierengemeenschap in gevaar brengt. Om aan voedsel te komen berooft Mr. Fox namelijk de boerderijen van drie verschillende boeren, terwijl hij aan Mrs. Fox beloofd had dit niet meer te doen. Mr. Fox is de drie domme boeren steeds te slim af, maar als ze voor de zoveelste keer beroofd worden, komen ze bij elkaar en smeden ze een plan. Ze willen de ''fantastische Mr. Fox'' voorgoed uit de weg ruimen. Maar hier laat Mr. Fox het niet bij zitten. Samen met onder andere Badger, Rabbit en Weasel smeedt hij een plan om keihard terug te slaan...

Bij het starten van de film had ik meer het idee te zijn beland in een hele slechte versie van de fabeltjeskrant. Maar spoedig vond ik film op een bepaald vage reden heel vermakelijk om te kijken. George heeft een goede en passend stem bij de vos neer gezet. Ik hou het toch liever bij de gewone animatiefilms
6.5

The Road 2009
Een man en zijn zoontje doorkruisen een verwoest Amerikaans landschap, bedekt met de as van een vergane wereld. De man kan zich de tijd ervoor nog herinneren, het jongetje kent alleen dit dode landschap. Het enige wat hun rest is te overleven, en zich vast te houden aan de kostbare brokstukken van hun eigen menselijkheid.
Wat een saaie film zeg, echt tijdverlies. Moest je in de film nu nog te zien krijgen hoe de wereld verging...ok, maar zelfs dat gebeurde niet. De enige actie was afkomstig van het duo dat aan het slenteren was in het bos, waarop vervolgens wat bomen vielen? Nee, echt zonde van je tijd. Ook is het verhaal zo onsamenhangend..
1
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_79124261
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 11:17 schreef Guppi het volgende:
The Men Who Stare at Goats (2009)

[ afbeelding ]

Verschillende meningen over deze film, en dat begrijp ik best. Ik heb me er ontzettend mee vermaakt, ik vond de humor geweldig, het lag er (meestal) niet te dik bovenop, en soms juist zo dik dat het weer leuk was. Bob (Ewan mcGregor) reist als journalist af naar Irak, om aan zijn eigen leven te ontsnappen en zichzelf te bewijzen. Hier ontmoet hij Lyn Cassady (George Clooney), een man die beweert in een eenheid van het leger te hebben gediend, dat op een vreedzame manier en met bovennatuurlijke krachten werkt. Ze gaan samen de woestijn in op een (eerst nog onduidelijke) missie.

Langzaam ontrafelt het verleden van Cassady en de eenheid zich, en wordt duidelijk wat de missie is. Ik vond de film meer overeenkomsten hebben met the Big Lebowski dan ik had vermoed. Met name het idiote verhaal, dat toch geniaal is, met name door de karakters en hun uitspraken. Dat de titel zo letterlijk kon worden genomen had ik ook niet verwacht.

8 (IMDB: 6,6)
Gisteravond ook gezien, vreemde film maar wel vermakelijk.
pi_79127205
Splinterheads

De trailer mét handgetekende Juno/Nick&Norah's.. letters deed me denken dat dit een soortgelijke film was, in dit geval een boy meets girl story op de kermis. Leuke basis voor een gezellige feelgoodfilm met een goede soundtrack. Helaas, deze film kwam soms nét in de buurt, maar meestal helemaal niet.

Justin is een behoorlijke nerd met een grappige dikke Aziatische vriend Wayne (een lichtpuntje in de film). Als hij gaat tanken wordt hij geholpen door een knappe meid (Galaxy), die hij betaalt, waarna ze helemaal niet bij het tankstation blijkt te werken. Als hij haar later langs een weg ziet lopen schopt zijn vriend hem uit de auto waardoor hij geen andere uitweg ziet dan met haar mee te lopen. Ze blijkt te Geocashen: met GPS een locatie vinden waar een 'schat' ligt verstopt. Haal je iets uit de schatkist, dan stop je er iets anders in. Ook dit vond ik een leuk gegeven. Helaas heeft Galaxy een agressieve kermisvriend die alle clichés waarmaakt.

Verder wordt Justin gepest door meneer agent de ex van zijn moeder, wordt zijn tante verliefd op een grote neger, ontmoet hij twee illusionisten (lichtpuntje 2 in de film) en is Justin's opa de oudste man van de wereld.

Als ik meer zou vertellen zou alle spanning uit de film weg zijn. Het verhaal hoeft helemaal niet belangrijk te zijn in het soort film waar ik naar op zoek was. Maar dit was toch te magertjes, het ging te langzaam, de humor was niet subtiel genoeg, ik weet het niet. De bijrollen maakten de film een voldoende waard.

Vermakelijk, maar niet meesterlijk.

6 (IMDB: 4,6)
pi_79130560

52) The Lovely Bones
Een dramatische film met een uniek perspectief van regisseur Peter Jackson met o.a Mark Walhberg.
Jonge meid die vermoord word die tussen hemel en aarde zit en eigenlijk geen reet ermee doet.Wat me tegenviel waren de matige acteerprestaties en de niet passende scenes met de oma. De ontwikkelingen laten lang op zich wachten en er gebeurt eigenlijk niks bijzonders dat me nog lang zal bijstaan. Dat de vader niks doet met zijn ontdekking van de moordenaar is voor mij niet bevatbaar. Het einde van de film was al helemaal duizend maal kut.
4.1/10
http://www.imdb.com/title/tt0380510/

[ Bericht 12% gewijzigd door Ocelot360 op 14-03-2010 16:46:13 ]
  zondag 14 maart 2010 @ 17:03:16 #62
246952 Remsjo
Shoot Me I Am Famous
pi_79132482
Planet Terror

Wat een gruwelijke toffe film is dit. Gisteren gezien op RTL5. Heerlijke smerige scenes, veel bloed, ingewanden en het jaren 70 sfeertje is briljant. Heerlijk die krakende beelden en storingen in beeld bij sommige scenes. Alles is lekker over the top en lekker fout maar dat maakt het juist geweldig

95/100
pi_79137261

53) Planet Terror
Zombie-terror-comedy-gruwelijkheid zo goor mogelijk met veel parodie op diverse oudere films.
Rose Mcgowan heeft een sexy intro waarna de film wat nietszeggende rolletjes erin gooit. Bruce Willis, Tarentino en ook Sayid van Lost. De film kon me weinig bekoren omdat het niks nieuws doet op de retro-stijl van filmen na. Wel lekker over de top voor een avondje bier met gekke vrienden!
6.2/10
http://www.imdb.com/title/tt1077258/
- RocknRolla - Guy Ritchie - hilarisch en geweldig goed weer. Niet zo meesterlijk als Lock Stock en Snatch, maar wel een goeie film - 7,5
- Cube2 - Hypercube - de eerste Cube die ik zag (later Cube 1 en Cube 0 gezien) en nog steeds de beste, dit keer vooral goed door de blow erbij - 7
- Borat - nog steeds niet gezien ervoor en geweldig. Hij schetst het beeld van de VS dat ze nog gekker zijn dan Borat zelf, dat vond ik erg sterk - 7,5
- 187 - na lange tijd weer es gezien. Samuel L Jackson in een van zijn beste rollen ooit. Een schrikbarend beeld, maar geweldig mooi gedaan. Een van mijn favoriete films - 8,2
- The Descent - voor de 2e keer, maar nu vielen me andere dingen op. Het begin is "normaal" en al erg goed gedaan. Het 2e deel is wat ongeloofwaardig, maar wel spannend. - 6,8
- Interview - de remake van de film van Theo van Gogh met Katja Schuurman en Pierre Bokma. Mooi, meeslepend en origineel. Het idee van Hans Teeuwen en kan dus alleen maar goed zijn. Mooie extra bij de film, het interview met de Nederlandse crew en Hans dus ook - 8
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 15 maart 2010 @ 00:42:36 #65
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_79155968
Far from Heaven (2002, VS, Todd Haynes)
De Whitakers lijken het perfecte jaren '50 gezin, maar schijn bedriegt. Manlief Frank heeft verborgen homoseksuele gevoelens, die boven water komen als vrouwlief Cathy hem betrapt met een andere man. In haar zwarte tuinman Raymond vindt ze een luisterend oor en er ontstaat een hechte vriendschap. Dit alles wordt natuurlijk niet geaccepteerd door de rest van de maatschappij in de jaren 50.
Todd Haynes toont de facade van het ideale Amerikaanse gezin niet op een satirische manier, zodat je zou kunnen lachen om het belachelijke van het allemaal. Maar toont de vooroordelen, beteugeling en bekrompenheid van toen, zodat ik er om moest huilen en van kotsen. Gelukkig is er toch best veel veranderd de afgelopen 50 jaar.
Julliane Moore en Dennis Haysbert spelen heel goed, maar ik vond vooral Dennis Quiad in positieve zin opvallen. Hij weet zijn karakter sympathiek te maken door heel goed de innerlijke strijd tussen zijn echte gevoelens en de wens om te voldoen aan het perfecte gezin plaatje weer te geven in zijn ingehouden woede en frustratie.
cijfer: 7.5
pi_79157246
Old School
Neem de film niet te serieus, en gelukkig neemt de film zichzelf ook niet al te serieus.
Komedies die meer dan een glimlach opwekken zijn een zeldzaamheid tegenwoordig, en dit was er een!
En Will Ferrell FTW!
Cijfer; 7
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_79159534
Alice in Wonderland (Tim Burton, 2010)
Toch helaas een lichte tegenvaller, wellicht vanwege mijn hoge verwachtingen want slecht is het zeker niet. Visueel is het allemaal prachtig en Burton heeft zijn draai goed weten te geven aan met name de personages, maar met name verhaaltechnisch viel het me wat tegen. De soundtrack van Danny Elfman is zoals altijd weer erg goed en verder valt Mia Wasikowska in positieve zin op.7.8

The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (Werner Herzog, 2009)
Na heel wat jaartjes eindelijk weer een goede rol van Nicolas Cage, schijnt dat hij het niet goed kon vinden met Werner Herzog, maar de beste man heeft hem wel weer aan een goede rol geholpen. Ja en de film zelf, apart maar wel goed. Dacht naar een actiefilm te gaan kijken, maar dat bleek niet het geval. En wat heeft Val Kilmer een enorm dikke kop gekregen zeg, hij was bijna onherkenbaar. 7.0

Moon (Duncan Jones, 2009)
Sterke sciencefiction film met drama-elementen en met een topprestatie van Sam Rockwell. Altijd knap als men een film met eigenlijk een personage en een locatie zo onderhoudend weet te maken. Fijne verrassing dit en trouwens ook een prachtige score van Clint Mansell. 8.0
  maandag 15 maart 2010 @ 10:22:14 #68
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79160307
Shutter Island

verhaal: Een rechercheur en zijn collega gaan naar een eiland met een zwaar bewaakt psyciatrisch ziekenhuis. Een gevaarlijke jonge vrouw zou zijn ontsnapt. Maar als die plotseling weer terecht blijkt, wijzen vermoedens van de rechercheur op een complot. Met nazi-mindcontrol experimenten overgenomen van de nazi's en voortgezet in de VS. Of is er geen complot?

mijn oordeel: ik denk dat het verhaal niet één maar twee duidelijke conclusies in één film wilde presenteren..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond de film niet geweldig vertaald. maar het verhaal was wel boeiend.Mijn cijfer: 7 / iMDB: 8.1

The Descent: part 2

verhaal: Het eerste deel had twee eindconclusies: VS: de hoofdrol-speelster weet een weg te vinden uit het grottenstelsel met de monsters. Origineel: De hoofdrolspeelster red het als enigste overlevende tch niet. En komt vast te zitten zonder licht met de herinneringen van haar overleden dochter als enigste troost. In deel twee wordt er uitgegaan van de "happy end". Terwijl er een zoektocht naar de vemiste vrouwen gaande is. Wordt zij gevonden en wordt er stiletjes, om de pers heen, een zoektocht gehouden dor een kleine team. Ze wordt gedwongen meetegaan en het begint van voor af aan.

oordeel: Deel 1 vond ik keigoed. Deel 2 is een leuke b-film maar niet meer dan dat (wel van dezelfde studio trouwens). Er zaten maar een paar leuke scenes in en het eind was niet heel erg logisch. mijn cijfer: 6.0 / iMDB: 6.2
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 15 maart 2010 @ 23:52:29 #69
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_79193899
Gisteren en vandaag gezien:

Desistfilm
Mooi en redelijk hypnotiserend, is dit een slechts 7 minuten durende film van Stan Brakhage die voorbij is voordat je er erg in hebt. En eentje die ik zeker nog vaker moet zien voordat ik `m écht op waarde kan/mag schatten.
Voor nu:

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Wedlock House: An Intercourse
Een mooie en enigzins creepy ode aan de liefde en het huwelijk.
Weet nog niet precies wát het is dat ik er goed aan vond maar ik vond het prachtig.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Ben wel ontzettend benieuwd naar de blu-ray Brakhage set van Criterion die in mei uitkomt!

Blur: No Distance Left To Run
Een prachtige, emotionele documentaire over de opkomst van de belangrijkste Britse band van de afgelopen 20 jaar: Blur.
We zien de bandleden, afzonderlijk van elkaar, vertellen over de geschiedenis van de band (met oude opnames daar doorheen gemonteerd). Parralel daaraan zien we de vorderingen van de come-back tour die ze vorig jaar maken, samen met beelden van die concerten die een gigantisch succes waren. Met als hoogtepunt, aan het einde van de film, beelden van één van de beste shows die ze ooit gaven: Glastonbury vorig jaar.
Het is geen traditionele docu in vorm dat we wat pratende hoofden zien en alles opgehemeld wordt. Het is geen rise-and-fall docu maar meer een rise-and-rise-again docu.
Een absolute aanrader voor de muziek liefhebber en voor Blur en Britpop (hoewel ze zelf niets van die term willen weten) in het bijzonder.

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 8,3/10

Weapon of War
Een tamelijk heftige documentaire waarin we de plegers van de groepsverkrachtingen van vrouwen tijdens de oorlogen in Congo (die de mannen gebruiken als weapons of war) aan het woord horen.
Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen goed en slecht, we zien ook de gevoelige kant van de één van de daders.
Mooi en krachtig.

7,2/10
pi_79194179
quote:
de belangrijkste Britse band van de afgelopen 20 jaar: Blur.

Vind je echt? Lijkt me verder wel een interessante docu.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 00:31:42 #71
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_79194910
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:03 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Vind je echt?

Misschien niet direct voor Nederland, maar overall (vooral in Engeland zelf dus) zeker wel.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:22:42 #72
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_79202623
The Hills Run Red 2009
Een groot filmfanaat probeert alles uit de kast te halen om de originele print van een beruchte slasherfilm te achterhalen. Samen met twee vrienden komt hij terecht in een donker bosgebied, waar de film zou zijn opgenomen. Maar dan ontdekt het drietal dat de filmdagen van deze beruchte slasher nooit zijn gestopt en dat ze hun uiterste best moeten doen om niet deel uit te maken van de film.
Had er weinig van verwacht, maar is echt geen slechte film, in tegendeel zelfs . The Hills Run Red lijkt in het eerste half uur een bovengemiddelde horrorfilm te worden, met een leuke introductie van het verhaal en de karakters. Ook het verhaal zat goed.
6.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:45:22 #73
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_79208139
Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief (2010, VS, Chris Columbus)

Eerste deel van een nieuwe (kinder) fantasyfilm reeks, denk Harry Potter meets Griekse mythologie. Er zitten een paar vermakelijke momenten in en de vaart zit er lekker in, maar over het algemeen is het een aaneenschakeling van cliché's en plotholes.
cijfer: 4

Okuribito (Departures) (2008, Jap, Yôjirô Takita)

De film straalt rust en kalmte uit. Het behandelt het moeilijke onderwerp van de dood op een hele serene manier.
Wat wonderbaarlijk was is dat er bij elke begrafenis met de minimale informatie die je krijgt er toch steeds weer een traan over mijn wangen rolde. Maar dat komt omdat de film zo goed weet te raken aan die basis emotie, die iedereen herkent. De quote van Errol Morris die Ebert aanhaalt in zijn review vat de film goed samen: "Death is for the living and not for the dead so much"
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:30:53 #74
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_79217931
About Schmidt
Zwarte komedie over een gepensioneerde man (gespeeld door een prima op dreef zijnde Jack Nicholson), die tot de pijnlijke conclusie komt dat hij niet zoveel voorstelt in de samenleving. Het is niet niks als je merkt dat je gefaald bent in het leven als mens. Hij probeert er toch iets van te maken door een roadtrip te ondernemen. De thematiek deed me sterk denken aan een Ikiru of The Straight Story.

Er is echter een groot en veel tragischer verschil. De hoofdpersoon is omgeven door phoney's (met stip op nummer 1 staat zijn aanstaande schoonzoon), die een en al weerstand oproepen. De interactie tussen de afstandelijke Nicholson en al die evenmin weinig zeggende lui is erg leuk om te volgen, maar tegelijkertijd tragisch. Nicholson ziet in dat het er toch allemaal niet meer toedoet. Jammer van wat vreemde scriptkeuzes, maar voor de rest een prima film. Cijfer: 7,5

Werckmeister Harmóniák

Een Hongaarse Jim Carrey-look-a-like struint door een dorpje dat in rep en roer is, nadat een circus met een stinkende walvis is neergestreken. Ondertussen komt de hoofdpersoon in contact met een oudere intellectueel die meent dat de manier waarop instrumenten gestemd zijn, niet kloppend is. Tsja... . Vreemd verhaal dus en echt vatten wil het niet. De zwart-wit beelden daarentegen waren soms fabelachtig mooi met weliswaar tergend traag camerawerk. Mooie simpele muziek had het ook. Anyway, ik ben niet helemaal weggeblazen door deze film, maar vervelend is dit allerminst. Cijfer: 7

Diarios de Motcicleta (The Motorcycle Diaries)
Alleraardigste film, waarbij je als kijker kennis maakt met het Zuid-Amerikaanse continent aan de hand van Che Guevara en een kameraad van hem. Ik wist maar weinig van hem, behalve dat ie een al dan niet misplaatst fashion-icoon was. Tijdens zijn lange trip doet hij ook verschillende ideeën op die hem later blijkbaar gevormd hebben. De film zeurt niet door onnodig sympathie voor hem en zijn ideeën te vragen en dat vond ik dan weer sympathiek. Cijfer: 7,5

Carandiru
Okeeje film over een propvolle Braziliaanse gevangenis, waar een dokter verschillende gevangenen medisch bijstaat. De film is met 2,5 uur aan de lange kant. Dit komt doordat aan vele personages de ruimte gegund wordt om hun levensverhaal aan de dokter te vertellen, waarbij ze allemaal vinden ten onrechte in de bak te zijn beland.
Carandiru ziet er goed uit, heeft wat mooie shots, maar wilde bij mij ondanks een flinke portie geweld en leed nooit indrukwekkend worden, omdat teveel personages gevolgd worden. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_79218144
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Okuribito (Departures) (2008, Jap, Yôjirô Takita)
[ afbeelding ]
De film straalt rust en kalmte uit. Het behandelt het moeilijke onderwerp van de dood op een hele serene manier.
Wat wonderbaarlijk was is dat er bij elke begrafenis met de minimale informatie die je krijgt er toch steeds weer een traan over mijn wangen rolde. Maar dat komt omdat de film zo goed weet te raken aan die basis emotie, die iedereen herkent. De quote van Errol Morris die Ebert aanhaalt in zijn review vat de film goed samen: "Death is for the living and not for the dead so much"
Geweldige film, ik heb die film vorig jaar gezien. Ik wil de die film dit jaar nog een keer zien.
pi_79230984

54) Percy Jackson & The Olymians
Harry Potter meets Allstars meets Griekse Mythologie.
Jonge knaap blijkt de zoon van Poseidon en ondergaat een insta-training tot held en gaat diverse goden tegemoet in een strijd om de bliksem..oeww! De film is te jong van geest voor de volwassen doelgroep en zeker geen film voor een jonge 12jarige meid want de monsters zijn best freakyscarymotherfuckers. Wat een klote suf einde.
4.5/10

http://www.imdb.com/title/tt0814255/
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:26:01 #77
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_79232147
Alice in Wonderland
Gezien in IMAX maar vond er eerlijk gezegd niet veel aan. Het ziet er prachtig uit en er zitten een aantal leuke karakters in de film die een glimlach op mijn gezicht brachten maar meer ook niet. Het verhaal is dan ook niet echt sterk, leuk om hem een keer gezien te hebben maar hoef hem zeker geen 2e keer te zien.

The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans
Tegenvaller, had er meer verwacht. Enigste hoogtepunt was de scene met de oma's
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 23:41:44 #78
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_79236356
Alice In Wonderland (3D)
Tim Burton is nog steeds één van m`n favoriete hedendaagse regisseurs maar per film begin ik z`n werken minder te vinden. Sweeney Todd vond ik al minder dan z`n voorgaande werken, deze versie van Alice in Wonderland vond ik nog minder. En dat was best een teleurstelling want ik keek er erg naar uit.
Met z`n donkere gothic-achtige stijl maakt hij er allerminst een voor kinderen toegangelijke film van, met bij tijden redelijk enge scenes.
Het is allemaal wel mooi gemaakt maar je krijgt toch het gevoel het allemaal al eens eerder gezien te hebben. Wat meer variatie in zijn stijl en oeuvre zou `m geen slecht doen.
Z`n vaste hoofdrolspeler Johnny Depp is gelukkig wel in vorm en zet een mooie rol neer.
Ten slotte voegt het hele 3D gebeuren tamelijk weinig toe. Ik had, in tegenstelling tot Avatar, niet het gevoel dat ik veel zou missen als ik de film niet in 3D gezien zou hebben.
Overall dus een jammerlijke teleurstelling.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
pi_79238167
The Road
begon veelbelovend maar was uiteindelijk een klein beetje saai doordat er net iets te weinig actie in zat. gaat over een vader en zoon die door een post-apocalyptische wereld trekken. was wel erg sfeervol.
pi_79242437
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 00:28 schreef jimjim1983 het volgende:
The Road
begon veelbelovend maar was uiteindelijk een klein beetje saai doordat er net iets te weinig actie in zat. gaat over een vader en zoon die door een post-apocalyptische wereld trekken. was wel erg sfeervol.
Groot gelijk, het enige wat erin gebeurde waren die vallende bomen
pi_79247312
Up in the Air.

Vandaag gezien, ik had de trailer gezien en was ontzettend geïnteresseerd. De film was anders dan ik had verwacht, maar niet in een slechte zin.

Clooney doet het voortreffelijk, de overige personages passen goed in het script waardoor de film goed uit de verf komt en dit zeker een aanrader is.
J.K. Simmons. had ook een kleine rol als iemand die ontslagen gaat worden, die scene was nogal grappig en goed.

Er zitten wel een aantal grappige moment in de film, maar het is zeker geen komedie. Film is aardig serieus bedoeld en dat komt heel sterk over.

pi_79249352
Truck Turner (Jonathan Kaplan, 1974)
Laatst mijn eerste blaxploitation gezien (Coffy) en dat beviel erg goed, nu was Truck Turner met Isaac Hayes aan de beurt. Helaas was deze film toch eens stuk minder, met name het verhaal en acteerwerk waren bij vlagen wel heel erg slecht. Wel een lekkere soundtrack (van Hayes zelf), enkele heerlijk foute one-liners. Leuk voor een keertje, maar geen blijvertje. 6.5

pi_79258377
The Children 2008
Twee gezinnen komen bij elkaar om vakantie te vieren. Het begint als een spannende vakantie voor Elaine en Jonah, maar als de kinderen van het gezin hun ouders zonder duidelijke reden aanvallen, verandert het al snel in een nachtmerrie.
Beetje vaag verhaal vond ik waar kinderen besmet raken met een of ander virus en vervolgens hun ouders gaan uitmoorden. Al bij al leuke sfeer en doenbare film.
7
pi_79260542
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:12 schreef banaantjeEE het volgende:
The Children 2008
Twee gezinnen komen bij elkaar om vakantie te vieren. Het begint als een spannende vakantie voor Elaine en Jonah, maar als de kinderen van het gezin hun ouders zonder duidelijke reden aanvallen, verandert het al snel in een nachtmerrie.
Beetje vaag verhaal vond ik waar kinderen besmet raken met een of ander virus en vervolgens hun ouders gaan uitmoorden. Al bij al leuke sfeer en doenbare film.
7
Dat is echt een heerlijke horror. Lekker sfeertje en visueel erg mooi.
pi_79270310
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:22 schreef banaantjeEE het volgende:
The Hills Run Red 2009
Een groot filmfanaat probeert alles uit de kast te halen om de originele print van een beruchte slasherfilm te achterhalen. Samen met twee vrienden komt hij terecht in een donker bosgebied, waar de film zou zijn opgenomen. Maar dan ontdekt het drietal dat de filmdagen van deze beruchte slasher nooit zijn gestopt en dat ze hun uiterste best moeten doen om niet deel uit te maken van de film.
Had er weinig van verwacht, maar is echt geen slechte film, in tegendeel zelfs . The Hills Run Red lijkt in het eerste half uur een bovengemiddelde horrorfilm te worden, met een leuke introductie van het verhaal en de karakters. Ook het verhaal zat goed.
6.5
Die maar eens een kans geven dan
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_79275421
The blind side 2009

Dankzij dit topic!
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:46:44 #87
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_79276577
Bigger Than Life
Nicholas Ray`s film over een leraar die door gebruik van het middel cortison last krijgt van heftige psychoses.
Tijdens de eerste kijkbeurt viel het me niet eens zo erg op maar de film is ook nu nog, 54 jaar na z`n release, opmerkelijk actueel (en op sommige punten erg herkenbaar). Ook al zitten er dingen in verwerkt die typisch uit de jaren `50 dateren, voelt de film geen moment gedateerd aan.
James Mason zet één van z`n allerbeste rollen neer (vooral zijn monoloog tijdens de open dag op school is geweldig) en de composities zijn prachtig waarbij hij uitermate slim gebruikt maakt van vooral de architectuur van het huis.
De beeldkwaliteit op de blu-ray van Criterion is geweldige kwaliteit, het beeld is prachtig en doet (met een mooie kleine grain die veel sfeer toevoegt) erg filmisch aan.
Eén van Ray`s allerbeste films in een uitgave die gekoesterd moet worden.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
pi_79277964
The Last Castle

Ik heb hem wel eens vaker gezien en hij is niet perfect en hoogstaand. Toch blijft het één van mijn favoriete films, doordat het gewoon vermakelijk is om te kijken. Zonet uitgekeken op rtl 7.

Voor mij een 8/10.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_79282329
The Abomination (1986 - 3.3/10 IMDb)

Cody's moeder is geobsedeerd door een televisiedominee en denkt dat hij haar kan genezen van haar gezwel. Op een nacht kotst ze het gezwel uit, en het blijkt dat het een eigen leven heeft. Het gezwel is de personificatie van het kwaad en neemt bezit van Cody, die moord op moord moet plegen om "The Abomination" van voedsel te voorzien.

Ik kreeg hem in m'n handen geduwd door een vriend als wraak dat ik hem Feed heb laten kijken..

Zoals op het hoesje staat; The Abomination is een perfect voorbeeld van jaren tachtig splatter: weinig aandacht voor een goede doortimmerd verhaal, maar des te meer gesmijt met bloed en ingewanden, wat het een topper in het genre maakt.

Toch leuk om weer is te zien hoe dat in die tijd allemaal gemaakt werd. Ik kon m'n lach een aantal keren niet inhouden.
pi_79285911
Na dit per ongeluk in het topic over de serie Flashforward gepost te hebben ( ) kopieer ik het hier maar even

Sherlock Holmes

Er zijn al veel recensies van deze film voorbij gekomen, dus deze keer houd ik het kort. Vooral in het begin moest ik beurtelings aan Harry Potter en Crank denken: vechtscenes op een vette manier gefilm/gemonteerd, en het decor is werkelijk prachtig en magisch! Het verhaal zelf was niet perfect, soms zelfs erg vaag, maar de film is spannend, vermakelijk en sporadisch bijna schattig van knulligheid. Hele fijne chips op de bank film, hoewel ik achteraf wel spijt heb dat ik niet gewoon in de bios ben gaan zitten, vooral vanwege de sfeer en alle details.

7,8 (imdb: 7,6)
pi_79287437

55) Shutter Island
Vreselijk vage onduidelijke tergende film die alles goedmaakt op het einde. Ik had kippevel en was ineens weer helemaal wakker. Wat een einde..wow!
6.5/10
http://www.imdb.com/title/tt1130884/
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:51:14 #92
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79314317
Red Planet (2000)

Goeie science-fiction. ik vind em toen al niet slecht en gisteren weer gekeken. De actie is goed, de relationele drama had wat beter gekund. Ook jammer dat het niet op Bluray verkrijgbaar is. Heb de dvd voor 3.99 euro gekocht. Het enige wat mij zo dwarszit bij deze doomsday-films. En wat het ook zo boeiend maakt. Je vind altijd dezelfde rooie draad/cliche terug in deze scenarios. De mens heeft het verpest, moet verkassen naar andere planeet, vervuiling, etcetera. Als je alle doomsday sci-fi films bij mekaar neemt van de afgelopen 20 jaar van verschillende studios. Dan kan ik me niet voorstellen dat alle scriptschrijvers hetzelfde denken.. Dit ruikt dan ook naar propaganda. Alsof het opzet was. Eén verhaal in het onderbewuste planten van het publiek middels enterntainment. Denk maar wat je wilt maar zulke dingen (associaties maken vóór mensen, ideeen planten) werkt wel degelijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Schenkstroop op 18-03-2010 21:57:56 ]
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:45:41 #93
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_79317092
Before The Devil Knows You`re Dead
Een melodrama met sterke thriller elementen. Andy en Hank (Phillip Seymour Hoffman en Ethan Hawke) zijn 2 broers en verkeren beide in heftige geldnood. Ze besluiten de goed verzekerde juwelierswinkel van hun ouders te overvallen. Ze bereiden het goed voor: de zaak is goed verzekerd, ze nemen geen pistolen mee en dus kunnen er geen slachtoffers. Maar dat loopt natuurlijk niet zoals gepland.

Een film als deze, die balanceert op de rand van drama en thriller, valt of staat met de acteer prestaties van de cast. Die moeten overtuigen. Is dat niet het geval dan kan het al ontzettend over the top overkomen en op niets uitdraaien. Het is dan volledig aan de cast te danken dat dat gedeelte van de film staat als een huis. Hawke en vooral Seymour Hoffman zijn super. Zowel in het drama als het thriller gedeelte overtuigen ze.
Natuurlijk is ook Albert Finney weer geniaal.
Hetgeen dat een beetje wringt is wanneer Lumet gebruik maakt van flashbacks en het verhaal van verschillende kanten wordt belicht. Dat had er niet in gehoeven, het voelt nogal overbodig.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
  donderdag 18 maart 2010 @ 23:16:47 #94
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_79318530
Triangle (2009)
Interessante psychothriller.
Jess gaat samen met wat vrienden op zeiljacht. Ze belanden in slecht weer. Na dat de storm is gaan liggen en hun boot kapot zien ze een grote schip opdoemen. Ze kunnen aan boord klimmen maar er is niemand daar in eerste instantie. Jess heeft een sterk deja-vu gevoel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 8 / imdb 6.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_79322579
The Men Who Stare at Goats, 2009. Vermakelijke film met o.a. George Clooney, Kevin Spacey en Jeff Bridges over een legerafdeling Jedi-hippies die in 2003 in de Irak oorlog afgedwaald zijn naar the Dark side, ...zeg maar zo ongeveer.
Cijfer 7.

The road, 2010. Zeer pessimistische film over de tocht die een vader en een zoon maken door een postapocalyptische wereld, waarin al het plantaardige en dierlijke leven is uitgestorven en de weinige medemensen die nog in leven zijn, zijn vervallen in kannibalistische praktijken. Aan het einde van de film een zeer klein sprankeltje hoop. PS een klein rolletje voor Micheal K. Williams aka "Omar" in de serie The Wire.
Cijfer 8.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 19-03-2010 02:53:13 ]
I´m back.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:40:00 #96
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_79327380
Moon (2009, VK, Duncan Jones)
Vind het altijd heel knap als iemand een boeiende film kan maken met zo weinig middelen, namelijk min of meer één locatie en een paar karakters. Dat de film constant weet te boeien is ook voor een heel groot deel te danken aan de altijd degelijke Sam Rockwell. De film deed mij qua styling en sfeer erg denken aan scifi klassiekers als 2001: ASO en vooral Solyaris.
pi_79332942
Year One

Gewoon niet doen. Wil je een leuke Jack Black onemanshow film kijken, kijk dan gewoon naar Nacho Libre. Vond je Nacho Libre niks, begin hier dan zeker niét aan.

Er zaten best wat leuke geintjes in hoor, en ik moet nog steeds lachen om Jack Black, maar alles wat Nacho Libre nog tot een vermakelijke film maakte mist deze film totaal. Geen sympathiek verhaal, geen sympathieke karakters, een flutverhaallijntje, en echt TE flauwe en platte grappen. Te vaak ook (soms kan nog leuk zijn). Toch jammer van de paar leuke vondsten, die ondergesneeuwd worden door de rest van de film.

Misschien handig om te weten, de leukste momenten zitten ook in de trailer.

Door de rol van Kyle Gass en de gouden verf op Michael Cera geef ik de film een 4,5 in plaats van een 2.. (IMDB: 5,1)
pi_79332997
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:20 schreef Hulkio het volgende:
Truck Turner (Jonathan Kaplan, 1974)
Laatst mijn eerste blaxploitation gezien (Coffy) en dat beviel erg goed, nu was Truck Turner met Isaac Hayes aan de beurt. Helaas was deze film toch eens stuk minder, met name het verhaal en acteerwerk waren bij vlagen wel heel erg slecht. Wel een lekkere soundtrack (van Hayes zelf), enkele heerlijk foute one-liners. Leuk voor een keertje, maar geen blijvertje. 6.5

[ afbeelding ]
The Human Tornado al gechecked?
pi_79354267

Verstand op nu en kijken maar
Children of the night. What music they make.
pi_79366025

Ninja (2009)

Een westerling genaamd Casey, die Ninjutsu in Japan studeert, wordt gevraagd terug te keren naar New York om de legendarische Yoroi Bitsu, een gepantserde kist waarin de wapens van de laatste Koga ninja zitten, te beschermen.

Deze film vond ik goed beginnen, maar hoe verder je komt hoe slechter hij wordt. De vechtscenes waren wel van een goed niveau, alleen de omgeving zag er erg slecht uit.

IMDB - 5.2
Zelf - 5.5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')