Maar dan komt je broekje in je bilnaad.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja. Tegen een goeie tegenwind in beuken is zwaar, heel zwaar...
Ja hoor. In de bergen. Vond er geen zak aan.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heb je beide wel eens gedaan dan?
Waarom reageer ik hier uberhaupt op
Zwaar hé.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:38 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Ja hoor. In de bergen. Vond er geen zak aan.
Dat zeg ik: zwaar hé.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:43 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Van de omgeving genieten kan ik ook wel achter het stuur.
Dit is helaas ook de werkelijkheid zoals ik die ervaar, een enkele wielrenner is nooit geen probleem. Het zijn altijd die kut groepen, waarom zijn die altijd zo groot? stelletje klootzakken, ga eens alleen fietsen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:56 schreef Marco001 het volgende:
pff, wielrenners, breek me de bek er niet over open..
Je hebt er nette tussen zitten maar sommigen...
S'zomers ga ik als he tmooi weer is vaak op de fiets naar een meer, c.a. 30 minuten fietsen over een 2-baans fietspad..
Ik fiets altijd netjes aan de goede kant, soms met een vriend ofzo, maar we fietsen beide netjes naast elkaar en nemen nooit meer dan de helft van he tpad in beslag.. Behalve als er een groep wielrenners ons tegemoetkomen.. Het is mij wel eens overkomen, dat ik gewoon de sloot in werd geduwd door 1 van hun, omdat ik niet genoeg aan de kant ging volgens hun.. Want ze reden met zijn 4en naast elkaar in een groep, en voor hun was het blijkbaar te veel moeite om even achter elkaar te fietsen, net zoals wij deden..En toen gingen ze nog op mij lopen schelden ook... (maar dat gebeurt daar wel vaker)
Ik zeg 1 ding. Als ik weer daar wielrenners tegenkom, Als zij niet een beetje inschikken, dan is dat jammer voor hun, maar dan schik ik ook niet in, maar blijf ik netjes op mijn helft fietsen..
Ik maak het ook wel eens mee dat ze van achteren komen, en in plaats van netjes bellen als ze er niet lang kunnen, gaan roepen dat ik met mijn dikke luie reet aan de kant mot.. (mijn gemiddelde fietssnelheid, op een stadsfiets, is zo'n 25 km/h..) Dat werkt als een soort rode lap op een stier.. Wat ik dan namelijk ga doen, is misschien niet zo netjes, (maar dat is schelden ook niet), dan ga ik me heel breed maken.. Zoiets moeten ze mij niet flikken..
Wat ik hier ook regelmatig meemaak, is dat wielrenners in groepen midden op de weg fietsen, terwijl het fietspad wat naast de weg ligt, helemaal vrij is, en net zo goed, misschien zelfs beter als de weg..
Meestal rij ik dan in een Mercedes Sprinter, met een luide dieselmotor(die dingen klinken net als vrachtwagens als ze voorbijrijden..) en vaak gaan ze pas aan de kant als ik toeter..
Het is dat ik over het algemeen een heer ben in het verkeer, maar ik ken mensen, die er vol gas om heen en tussendoor zouden rijden..
Dan vraag ik me af, Waar de **** ben je toch mee bezig als wielrenner? EN het lijkt ook steeds erger te worden.. Ik heb zelfs namelijk al eens een wielrenner bijna aangereden.. Het was dat ik moest wachten voor een zebrapad en daarom hoogstens 5 km/h ree op dat moment(ik ree toen nog op een kruispunt op de voorrangweg) Zoeft er opeens op nog geen 5 cm van mijn voorbumper af, een wielrenner voorbij, die zo al slaommend tussen de voetgangers doorrijd.. Ik schrok me rot toen! Helemaal omdat ik hem daarvoor nergens had gezien, en ik wel had gekeken of er van de kant waar hij weg kwam, wat eraan kwam.. Ik was zelfs zo geschrokken, dat ik pas een halve minuut later eraan dacht dat ik op de claxon had moeten drukken... Wat een idioot was dat zeg! En dat ook nog midden in het centrum van een vrij grote en drukke stad..
Okay, ik geef toe dat ik ook geen heilige ben in het verkeer, als het gaat over het gedrag op de fiets, maar ik kijk tenminste wel uit, en probeer er voor te zorgen dat ik mezelf, en anderen niet in gevaar breng.
Als je een kinderachtige puber bent wel ja.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:47 schreef WillFerrell het volgende:
Da's ook mooi ja, de ruitensproeiers aan.
Klopt, maar met de fiets omhoog geeft, mij tenminste, een enorme kick. Naar beneden is nog toffer.quote:
Pubers hebben geen rijbewijs.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als je een kinderachtige puber bent wel ja.
Die hebben dan ook nog nooit de frustratie van wielrenners op de weg meegemaakt, derhalve is je vermoeden ongegrond.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt, maar met de fiets omhoog geeft, mij tenminste, een enorme kick. Naar beneden is nog toffer.
Stoer trouwns, al die internetheldjes hier met hun ruitensproeiers en dat soort acties. De helft heeft volgens mij nog acné ipv een rijbewijs...
tuurlijk, daarom rij ik ook al 1.5 jaar taxi(bijbaan)...quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt, maar met de fiets omhoog geeft, mij tenminste, een enorme kick. Naar beneden is nog toffer.
Stoer trouwns, al die internetheldjes hier met hun ruitensproeiers en dat soort acties. De helft heeft volgens mij nog acné ipv een rijbewijs...
Taxichauffeursquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tuurlijk, daarom rij ik ook al 1.5 jaar taxi(bijbaan)...
BTW, downhill is pas tof met een mountainbike, op een mooi offroad pad of recht naar beneden bij een skipiste. (In WInterberg heb je een geweldige mountainbike area)
Veel volwassenen gedragen zich nog steeds als pubers.quote:
Niks geen internetheldquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt, maar met de fiets omhoog geeft, mij tenminste, een enorme kick. Naar beneden is nog toffer.
Stoer trouwns, al die internetheldjes hier met hun ruitensproeiers en dat soort acties. De helft heeft volgens mij nog acné ipv een rijbewijs...
mjah, ik heb tenminste wel ooit in een Porsche gereden.. plus dat plaatje heb ik er puur omdat een aantal mensen dat graag wouden.. Anders zou ik helemaal geen avatar hebben..quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Met je porsche...
Afdalen op de racefiets is leuk omdat je dan zomaar 90 per uur gaat..
Met een mtb is ook leuk, één keertje gedaan.
Prive rijders rekenen vaak te vele ja, dat klopt. maar ik rij voor een bedrijf, probeer omrijden zoveel mogelijk te voorkomen(als ik al straattax rij, meestal rij ik ov, regio, valys of in de dokterspost ambulance) en gebruik een bluetooth set voor de telefoon..quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Taxichauffeurs![]()
Dat zijn pas fijne weggebruikers! Rijden altijd handson en veel te hard. Plus dat ze meestal te veel rekenen en omrijden...
Afdalen op de racefiets is leuk omdat je dan zomaar 90 per uur gaat..
Met een mtb is ook leuk, één keertje gedaan.
Inderdaad..quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:54 schreef Oksel het volgende:
En iedereen moet WillFerrel negeren. Irritant mannetje. Niet dom, wel vervelend bijdehand.
Stoer, zodat je ook meteen weg kan rijden voordat ze je wat aandoenquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:54 schreef cvboer het volgende:
[..]
Niks geen internetheldik vind het mateloos irritant die grote groepen wielrenners, een enkele fietser haal je zo in, geen probleem, echter die grote groepen zijn een stuk lastiger in te halen. Komt het nu werkelijk niet in die lui op om de groep op te splitsen met een tussenruimte van 30 meter? En die ruitensproeier akties doe ik wel degelijk, ook bij bumperklevende scooterrijders.
Ik heb deze winter vrij veel op de MTB gezeten, en veel op de veldrijfiets, maar ik ben er eigenlijk zo slecht in. Ik kan niet sturenquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mjah, ik heb tenminste wel ooit in een Porsche gereden.. plus dat plaatje heb ik er puur omdat een aantal mensen dat graag wouden.. Anders zou ik helemaal geen avatar hebben..
Met een MTB is inderdaad erg gaaf. .En bij Winterberg heb je dan ook nog van die singletracks over houten bruggetjes en mooie sprongen enzo.
Inderdaad, groepen groter dan 8-10 man wordt gevaarlijk. Daarom rijden de meeste wielerclubs sowieso niet met groepen groter dan dat aantal.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:54 schreef cvboer het volgende:
[..]
Niks geen internetheldik vind het mateloos irritant die grote groepen wielrenners, een enkele fietser haal je zo in, geen probleem, echter die grote groepen zijn een stuk lastiger in te halen. Komt het nu werkelijk niet in die lui op om de groep op te splitsen met een tussenruimte van 30 meter? En die ruitensproeier akties doe ik wel degelijk, ook bij bumperklevende scooterrijders.
Liz Hatch.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:58 schreef Slutski het volgende:
Wat nou gaylords: wielrenner is cool (met deze dames dan)
[ afbeelding ]
Vooral in Amsterdamquote:Op woensdag 10 maart 2010 20:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Prive rijders rekenen vaak te vele ja, dat klopt. maar ik rij voor een bedrijf, probeer omrijden zoveel mogelijk te voorkomen(als ik al straattax rij, meestal rij ik ov, regio, valys of in de dokterspost ambulance) en gebruik een bluetooth set voor de telefoon..
Gelukkig kom ik nooit in Amsterdam met de taxi..quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vooral in Amsterdam
Lijkt me serieus wel vet werk trouwens!
Door op de fiets te gaan zitten.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:54 schreef marcodej het volgende:
[..]
Veel volwassenen gedragen zich nog steeds als pubers.
Ja, ik vind wielrenners ook schijtirritant, maar ik negeer je ook niet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:54 schreef Oksel het volgende:
En iedereen moet WillFerrel negeren. Irritant mannetje. Niet dom, wel vervelend bijdehand.
Vet! Hoe kom je aan zo'n baan?quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gelukkig kom ik nooit in Amsterdam met de taxi..
Is ook tof werk, s'zomers en rond kerst vaak ritjes vanuit de hotellen in Delfzijl e.o. naar Limburg ofzo(familiefeestjes e.d.) Dat zijn echt toffe ritten. Op de heenweg een beetje praten en (soms) ouhoeren met de passagiers, en op de terugweg radio lekker hard, CC op 150(tenzij ik door Duitsland ga.. dan wat harder) en lekker relaxed terugrijden.. Onderweg nog even bij een Mcdonalds of BK wat te bikken halen(en de verplichte pauze die je een a 2 uur geleden al had moeten hebben inhalen)..
Allleen een beetje jammer dat ik wel eens bijna een wielrenner onder de auto/bus heb gehad..
O, doordeweekse nachtdiensten zijn dodelijk saai, en van je eindtijden kan je ook niet veel op aan, het gebeurt hier vaak zat dat ik minimaal een uur langer door moet werken als dat ik ingeroosterd sta.
Meestal ben ik daar gelukkig heel makkelijk in(want extra uren = extra loon) maar als je een keer niet zolang door kan werken, en dat netjes meld terwijl je de ritten terugstuurd, moet je stevig in je schoenen staan, want ze hebben het vaak enorm druk bij ons en kunnen eigenlijk niemand missen.. (en blijkbaar komen ze er niet op om dan wat extra personeel aan te nemen...)
O, en met een ontplofte motor(want kapotte stabilisator--> geen olietoevoer) naast de snelweg staan, terwijl je 5 km daarvoor nog een kop koffie hebt gedronken bij een tankstation, is ook niet fijn.. Want vaak duurt het dik een uur voordat er hulp is, ook al ben je een half uur bij de centrale vandaan.(wat ik ook wel eens had gehad, toen stond ik in the middle of nowhere, maar gelukkig wel vlakbij een boerderij, dus daa rmocht ik toen binnen wachten)
Gewoon, soliciterenquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vet! Hoe kom je aan zo'n baan?
M'n broertje heeft ook wel een paar keer taxichauffeur gespeeld voor een of andere directeur. Vond ie supercool.
Hij kreeg toen via via de vraag. Ik woon ook in Grunn en heb al eens gekeken, maar er is idd weinig vraag hier..quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gewoon, soliciterenIk had nog geen eens een jaar mijn rijbewijs volgens mij..
![]()
Dat van je broertje is meer directiechauffeur.. Lijkt mij ook gaaf om te doen, want toffe auto's, lekker makkelijke klanten(zolang ze maar rustig kunnen werken in d eauto en op tijd zijn..) en leuke ritjes.. Alleen jammer dat ik in Groningen woon, en daar heel weinig vraag is naar studentenchauffeurs(de meest gebruikte term voor dat soort werk)..en bij veel bedrijven worden de OV kosten ook vergoed en kan je dus gewoon betaald je huiswerk maken/leren in de trein onderweg naar je client..
Hmmzz, Zeker niet bij ene Dhr de Boer? Dat is best wel een rijke en toffe peer.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij kreeg toen via via de vraag. Ik woon ook in Grunn en heb al eens gekeken, maar er is idd weinig vraag hier..
Nee, directeur van Gaastra ofzoquote:Op woensdag 10 maart 2010 22:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hmmzz, Zeker niet bij ene Dhr de Boer? Dat is best wel een rijke en toffe peer.mag regelmatig met hem meerijden op het circuit van Assen.
Is goed joh...quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:51 schreef WillFerrell het volgende:
TR gedaan, dat SC doen jullie maar elders.
Ferrel, vast en zeker..quote:Op donderdag 11 maart 2010 08:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij baalt zeker dat er niemand op z'n getroll meer reageert
Ik zei gisteren nog: "Jullie hebben geluk jongens, ik ben toch altijd fout". Het heeft totdat de ambulance er was geduurd voor er wat voorzichtig gemompel onder het verwrongen metaal vandaan kwam.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:06 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Wielrennen is gewoon baas, lekker raggen op de weg. Automobilisten zijn toch altijd fout.
je bedoeld een tekening van de situatie gemaakt in paint? of bedoel je verfsporen op de auto oid?quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:15 schreef fs180 het volgende:
Zonder duidelijke paint lijkt het erop dat je fout zat..
ik hoop voor jou dat je alsnog in je gelijk wordt gesteld en dat de wielrenners hiervan geleerd hebben.quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:12 schreef chrasH het volgende:
[..]
Ik zei gisteren nog: "Jullie hebben geluk jongens, ik ben toch altijd fout". Het heeft totdat de ambulance er was geduurd voor er wat voorzichtig gemompel onder het verwrongen metaal vandaan kwam.
Wat is er gebeurd?
Ik reed gisteren vanuit werk naar huis, over de weg (je moet tegenwoordig even vertellen waar je reed, of dit de weg, het fietspad of de stoep is. Sinds kort geldt er namelijk een regel dat iedereen het weggedeelte mag gebruiken wat hem of haar op dat moment toevallig uitkomt). En bij mij in de buurt is een rotonde waarop gewoon vier wegen uitkomen, maar ook één fietspad dat uit een bosgebied komt. Vroeger (voordat de weg een 80 kilometer weg werd) konden brommers via zo'n invoegstrookje de weg op, een metertje of twee ná de rotonde.
Gisteren had Willy (uit één van mijn vorige posts) samen met een paar maten besloten dat ze het 'met-zoveel-mogelijk-man-in-zo'n-kort-mogelijke-tijd-systematisch-een-heel-dorp-kutten-spelletje' gingen doen. (Zeer bekend in de 'wielren-scene', er worden zelfs records bijgehouden, oa voor originaliteit en snelheid, die twee records stonden, en staan overigens nog steeds op naam van Jahr00n). Ver kwamen ze echter niet...
Ik reed ondertussen gewoon mijn rondje over de rotonde, fietspaden checken, dat fietspadje uit het bos. Toen het allemaal vrij was ben ik gewoon doogereden. Bij het 'invoegstrookje' zie ik alleen een paar gele en rode flitsen en een seconde later staat mijn auto ineens 30 cm hoger. Nadat ik uitgestapt ben zie ik 3 verwrongen fietsen+Willy en twee maatjes (half) onder de auto liggen. Volgens getuigen kwamen ze met een hele groep uit het bos en hebben ze zonder aarzelen en kijken de weg op willen draaien via dat invoegstrookje in de hoop dat auto's ze zagen.
Gevolg: 3 zelfmoordtrappelaars in het ziekenhuis, een heel dorp op zn kant (belangrijke verbindingsweg afgesloten), auto totall loss, rijbewijs kwijt in afwachting van het onderzoek (beginnend bestuurder+ ongeval met gewonden= rijbewijs kwijt) en dus waarschijnlijk niets uitgekeerd krijgen. Verder hadden de andere maatjes van Willy (een stuk of 10 in totaal) maar even voor het gemak besloten dat dit hele gedoe mijn schuld. Iets met dat een peleton wielrenners altijd voorrang heeft. Toen ik zei dat toch ietsje anders zit reageerde er eentje door de schade aan m'n auto wat groter te maken daarna zijn woede te koelen op een getuige die vond dat ie normaal moest doen.
Oh ja, werken kan ik nu ook niet meer, daar heb ik een rijbewijs voor nodig.
MAAR GELUKKIG ZIJN AUTOMOBILISTEN TOCH ALTIJD FOUT HE Jahr00n?!?!?!![]()
Waarom? Hij keek, maar zag niemand en dus niet schuldig? Al zou er een olifant uit het bospadje komenquote:Op donderdag 11 maart 2010 15:43 schreef Ladylike het volgende:
wat een oftopic gelul zeg
[..]
ik hoop voor jou dat je alsnog in je gelijk wordt gesteld en dat de wielrenners hiervan geleerd hebben.
Die bescherming voor fietsers moet eens afgelopen zijn
Ik heb net een zenuwbehandeling gehad, compleet met uitkrabben van de kanalen, dus eigenlijk had ik een kuthumeur, maar happen, op dit nivo, van een dergelijke grootsheid...you made my day. Tuurlijk zijn wielrenners af en toe fout bezig. Maar niemand is een engel in het verkeer...kan iemand mij uitleggen bijvoorbeeld, waarom bejaarde stellen zo vaak rijden in een opstelling van:quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:04 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Jij bent DE reden waarom mensen een hekel aan wielrenners hebben. Dat vieze egoistische gedrag, die ongelooflijke kut mentaliteit. Flikker lekker op met je fiets naar t fietspad. Automobilisten pakken ook geen fietspaden mee als dat toevallig even sneller is. En altijd maar zielig en boos lopen doen als ze bijna voor hun donder worden gereden omdat automobilisten de meest rare capriolen uit moeten halen zodra er weer zo'n klapklare rekmongool midden op de weg blijft fietsen, met zn 'ik ben god en de rest kijkt maar wat ie doet' uitstraling. Flikker toch een eind op!
ik ga er eerlijk gezegd wel vanuit dat ik gelijk krijg, er waren ook een paar getuigen aan mijn kant. en de bescherming van fietsers slaat helemaal nergens op imho. er zijn teveel voorbeelden van situaties waarin de automobilist er absoluut niets aan kan doen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:43 schreef Ladylike het volgende:
wat een oftopic gelul zeg
[..]
ik hoop voor jou dat je alsnog in je gelijk wordt gesteld en dat de wielrenners hiervan geleerd hebben.
Die bescherming voor fietsers moet eens afgelopen zijn
Vandaag weer twee keer een echtpaar achterop gekomen waarvan de één compleet links op de andere weghelft reed. Bellen, geen reactie... Nog maar een keer bellen, nee hoor... Nog maar een keer, nee hoor. Dan maar een luid "Pardon!" en ja hoor, reactie: Eerst nog even omkijken, een extra slinger naar links en toen toch maar aan de kant.quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
kan iemand mij uitleggen bijvoorbeeld, waarom bejaarde stellen zo vaak rijden in een opstelling van:
Hij uiterst links van het fietspad, zij uiterst links van het fietspad. Zodat niemand ze kan inhalen, en tegemoedkomend verkeer helemaal nergens naar toe kan?
Ongeacht wie er fout is: hoe kan je een groepje wielrenners in die situatie niet zien?quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:42 schreef chrasH het volgende:
[..]
ik ga er eerlijk gezegd wel vanuit dat ik gelijk krijg, er waren ook een paar getuigen aan mijn kant. en de bescherming van fietsers slaat helemaal nergens op imho. er zijn teveel voorbeelden van situaties waarin de automobilist er absoluut niets aan kan doen.
maar ja, de auto is maar blik (ik wilde 'm toch al verkopen) ik baal er meer van dat ik mijn rijbewijs kwijt ben (tijdelijk, maar toch :S). en ondanks dat ik echt pissed ben op de stommiteit van die gasten hoop ik wel dat ze er snel weer bovenop komen.
zoals ik op de tekening duidelijk heb proberen te maken loopt de bosrand ongeveer tot aan de weg. en het schemerde al best wel dus ik kon niet ver het bos in kijken. ik denk dat ze zo snel gingen dat ze nog te ver in het bos waren toen ik dat pad bekeek. ik moet ook eerlijk zeggen dat ik in het dagelijks verkeer geen rekening hou met groepen wielrenners die ineens opduiken en dan wegen gaan gebruiken die helemaal niet voor ze bestemd zijn..quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ongeacht wie er fout is: hoe kan je een groepje wielrenners in die situatie niet zien?
Dan zouden ze die bocht moeten maken met 50kmpu hequote:Op donderdag 11 maart 2010 16:45 schreef chrasH het volgende:
[..]
zoals ik op de tekening duidelijk heb proberen te maken loopt de bosrand ongeveer tot aan de weg. en het schemerde al best wel dus ik kon niet ver het bos in kijken. ik denk dat ze zo snel gingen dat ze nog te ver in het bos waren toen ik dat pad bekeek. ik moet ook eerlijk zeggen dat ik in het dagelijks verkeer geen rekening hou met groepen wielrenners die ineens opduiken en dan wegen gaan gebruiken die helemaal niet voor ze bestemd zijn..
Oke, snap ik volkomen, behoorlijk irritante situatie als jij net op snelheid bent. Maar wanneer je in deze situatie dan kiest om de weg op de draaien om ze te passeren ga je van jouw probleem het mijne maken en je kwetsbaarheid enorm vergroten.quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Vandaag weer twee keer waarvan de één compleet links op de andere weghelft reed. Bellen, geen reactie... Nog maar een keer bellen, nee hoor... Nog maar een keer, nee hoor. Dan maar een luid "Pardon!" en ja hoor, reactie: Eerst nog even omkijken, een extra slinger naar links en toen toch maar aan de kant.
Uiteindelijk nog maar even een "Bedankt!" toegeroepen, maar van harte ging het niet.
Het grootste probleem ligt gewoon in het feit dat mensen te achteloos zijn in het verkeer. Aan beide kanten.
Dode hoek, onverwachte situatie, stukje ervaring dat ontbreekt, het kunnen zoveel dingen zijn.... Als iedereen alles zag en hier op kon reageren dan waren er geen ongelukken meer.quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:43 schreef marcodej het volgende:
Ongeacht wie er fout is: hoe kan je een groepje wielrenners in die situatie niet zien?
Misschien moeten jullie eens lekker gaan fietsen op een plek waar je van niemand last hebt ipv met jullie ergernissen andere weggebruikers lastig te vallen door op de weg te gaan fietsen. Automobilisten mogen ook niet racen op de openbare weg.quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Vandaag weer twee keer waarvan de één compleet links op de andere weghelft reed. Bellen, geen reactie... Nog maar een keer bellen, nee hoor... Nog maar een keer, nee hoor. Dan maar een luid "Pardon!" en ja hoor, reactie: Eerst nog even omkijken, een extra slinger naar links en toen toch maar aan de kant.
Uiteindelijk nog maar even een "Bedankt!" toegeroepen, maar van harte ging het niet.
Het grootste probleem ligt gewoon in het feit dat mensen te achteloos zijn in het verkeer. Aan beide kanten.
Ik wil er alleen maar mee aangeven dat ook andere verkeersdeelnemers zich niet altijd gedragen in het verkeer zoals het zou moeten. Als die mensen gewoon netjes op hun helft van het fietspad hadden gereden (zoals het hoort) had niemand last van elkaar...quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:02 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Misschien moeten jullie eens lekker gaan fietsen op een plek waar je van niemand last hebt ipv met jullie ergernissen andere weggebruikers lastig te vallen door op de weg te gaan fietsen. Automobilisten mogen ook niet racen op de openbare weg.
Ze hoorden dat je uit nederland kwam.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:14 schreef Oksel het volgende:
Ik fietste in Duitsland.. 2 oude mannen, ik bellen, bellen, roepen.. gingen ze ipv naar rechts naar LINKS..Eikels.
ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij is het toch heel logisch om naar rechts te gaan als iemand je wilt passeren? (Dat naar rechts gaan doe je dan door even te versnellen en voor je vriend/whatever te gaan fietsen)quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:14 schreef Oksel het volgende:
Ik fietste in Duitsland.. 2 oude mannen, ik bellen, bellen, roepen.. gingen ze ipv naar rechts naar LINKS..Eikels.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:02 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Misschien moeten jullie eens lekker gaan fietsen op een plek waar je van niemand last hebt ipv met jullie ergernissen andere weggebruikers lastig te vallen door op de weg te gaan fietsen. Automobilisten mogen ook niet racen op de openbare weg.
Zal het je nog sterker vertellen: er is géén maximumsnelheid op een fietspad voor ongemotoriseerde voertuigen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:54 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Niet gaan generaliseren nu he. Op het fietspad mag je 30km/u dus als ik dat wil rijden dan doe ik dat. En onbehoorlijk vind ik wel onzin zeg. Ik kan ook net zoals die idioten die ook op een racefiets zitten gaan roepen en schreeuwen dat je opzij moet met je luie reet want ik moet er door. Dus niet zo zeuren hoor. Ik houdt mij netjes aan de regels, snelheid onder de 30km/u en ik bel netjes ruim van te voren dat ik er langs wil. Er staan namelijk nergens dat je met zijn 2-en naast elkaar op het fietspad mag moet rijden.
Dus die 45km/u autootjes rij je ook altijd maar van de weg? Die mogen namelijk ook gewoon op de weg , ook buiten de bebouwde kom!quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:18 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Aardige verwoording maar weer ligt de schuld bij de andere weggebruiker die er niet mee om kan gaan....Jij bent hier juist degene die niet op die weg mag fietsen, niet de rollen om gaan draaien... Ze kunnen er misschien niet mee omgaan maar ze hoeven er ook niet mee om te gaan dankzij verkeersregels.
Ik ben als automobilist en motorrijder op veel dingen voorbereid maar een fietser verwacht je simpelweg niet. Natuurlijk als ik je op een recht stuk zie fietsen dan zal er weinig gebeuren maar in bochten is het toch een heel ander verhaal als ik daar 80 km/u rij en jij fietst daar met 30 km/u...
Als je als wielrenner weet dat er slechte bestuurders op de weg rondrijden waarom zoek je dan het risico nog eens extra op?
Automobilisten, nog zo'n groep die altijd maar verwacht dat alles en iedereen voor ze moet wijken.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:16 schreef SilverFrame het volgende:
Ruiters, idd net zo'n groep die maar verwacht dat alles en iedereen even rekening met ze zal houden.
Dus een auto had je ook niet gezien blijkbaar. Conclusie: je reed te hard voor de situatie.quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:45 schreef chrasH het volgende:
[..]
zoals ik op de tekening duidelijk heb proberen te maken loopt de bosrand ongeveer tot aan de weg. en het schemerde al best wel dus ik kon niet ver het bos in kijken. ik denk dat ze zo snel gingen dat ze nog te ver in het bos waren toen ik dat pad bekeek. ik moet ook eerlijk zeggen dat ik in het dagelijks verkeer geen rekening hou met groepen wielrenners die ineens opduiken en dan wegen gaan gebruiken die helemaal niet voor ze bestemd zijn..
Waar heb je mij horen zeggen dat ik jullie van de weg rij? De enige die dat hier zo loopt te roepen is WillFerrell.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:52 schreef Metro2005 het volgende:
Dus die 45km/u autootjes rij je ook altijd maar van de weg? Die mogen namelijk ook gewoon op de weg , ook buiten de bebouwde kom!
geen idee hoe hard ze die bocht hebben genomen. ik zag ze niet in die situatie en that's it. en ik moet trouwens wel zeggen dat het een mooi bochtje is om snel te pakken. toen ik lang geleden nog scooter reed was het één van mijn favorietenquote:Op donderdag 11 maart 2010 16:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dan zouden ze die bocht moeten maken met 50kmpu he
een auto had ik daar al helemaal niet willen zien, dan was het feest compleet. hoewel ik er met de pas ingevoerde regel (iedereen rijdt daar waar het op dat moment het beste uitkomt) natuurlijk wel rekening mee had moeten houden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dus een auto had je ook niet gezien blijkbaar. Conclusie: je reed te hard voor de situatie.
Ik fiets zelf, en moet zeggen dat als ik naar de paint kijk...ik daar ook niet zou hebben verwacht dat een groep fietsers zich voor m'n auto hadden gestort. Als je als fietser een bospaadje uit komt, weet je dat auto's je niet van te voren kunnen zien aankomen. Daar moet je ook je rijgedrag op aanpassen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:45 schreef chrasH het volgende:
[..]
ik moet ook eerlijk zeggen dat ik in het dagelijks verkeer geen rekening hou met groepen wielrenners die ineens opduiken en dan wegen gaan gebruiken die helemaal niet voor ze bestemd zijn..
Waarom een paint? Vandaag de dag hebben we Google Mapsquote:Op donderdag 11 maart 2010 15:45 schreef chrasH het volgende:
u vraagt wij draaien
ff snel gemaakt, het gaat om het idee, niet om de kunst erachter
de blauwe pijlen stelt de weg voor die ik aan het afleggen was, de rode is van willy & co. natuurlijk lopen er op meerdere plaatsen fietspaden maar het was niet relevant om dat te tekenen. paar dingetjes waar je rekening mee moet houden:
-zij zijn fietsers, geen brommers, en mogen dus helemaal niet van dat strookje gebruik maken
-sinds het een 80 km weg is geworden mag helemaal niemand meer van dat strookje gebruik maken
-er staan haaientanden die bepalen dat brommers voorrang moeten VERLENEN op dat strookje
[ afbeelding ]
daarom maakte ik ook graag even de tekening om het duidelijk te maken, het is ook geen alledaagse verkeerssituatie.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik fiets zelf, en moet zeggen dat als ik naar de paint kijk...ik daar ook niet zou hebben verwacht dat een groep fietsers zich voor m'n auto hadden gestort. Als je als fietser een bospaadje uit komt, weet je dat auto's je niet van te voren kunnen zien aankomen. Daar moet je ook je rijgedrag op aanpassen.
Dus voor deze keer, sta ik aan de kant van de auto...
Had inderdaad ook nog gekund ja. Ik zat op werk (administratiefquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:52 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Waarom een paint? Vandaag de dag hebben we Google Maps
Niettemin is het wel een duidelijke paint.
Die 3e ligt voor de rest van zijn leven in coma?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:01 schreef chrasH het volgende:
[..]
daarom maakte ik ook graag even de tekening om het duidelijk te maken, het is ook geen alledaagse verkeerssituatie.
[..]
Had inderdaad ook nog gekund ja. Ik zat op werk (administratiefik wil m'n rijbewijs terug!!!) en er werd om een paint gevraagd, dus heb ik die even snel gemaakt
voor wie het horen wil: twee van de drie wielrenners zijn inmiddels weer uit het ziekenhuis.
Let wel, dat is totaal anders, bij een scooter kun je dmv van je gas je snelheid en stabiliteit bewaren, je kunt op de fiets niet bijtrappen in een bocht, dus je snelheid gaat enorm naar beneden..quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:10 schreef chrasH het volgende:
[..]
geen idee hoe hard ze die bocht hebben genomen. ik zag ze niet in die situatie en that's it. en ik moet trouwens wel zeggen dat het een mooi bochtje is om snel te pakken. toen ik lang geleden nog scooter reed was het één van mijn favorieten![]()
[..]
Volgens mij mogen die wielrenners daar niet eens fietsen...quote:
Eerlijk gezegd nee. Kan misschien dom zijn maar als je overal het "onverwachte" moet verwachten dan kun je niet meer normaal rijden tegenwoordig. En welke mongool rijdt nu verkeerd een eenrichtingsstraat in en verwacht ook nog eens dat hij voorrang krijgt?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:35 schreef fs180 het volgende:
Kijk jij niet ook een eenrichtingsstraat in als je die langsrijd?
Dan zou ik vooral die straten gewoon inkijkenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:46 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd nee. Kan misschien dom zijn maar als je overal het "onverwachte" moet verwachten dan kun je niet meer normaal rijden tegenwoordig. En welke mongool rijdt nu verkeerd een eenrichtingsstraat in en verwacht ook nog eens dat hij voorrang krijgt?
En weer val ik terug op de verkeersregels, als die nageleefd worden dan hoef je ook niet op die wegen te letten. Ik ben geen Koos Spee dus alle verkeersregels naleven is onzin maar een beetje gezond verstand mag wel gebruikt worden in het verkeer.
neuh die had een afdruk van een wiel op z'n been staan...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die 3e ligt voor de rest van zijn leven in coma?
als ik kan verwachten dat er een groep wielrenners aankomt met veel hogere snelheid dan de gemiddelde fietser, uit een slecht zichtbaar pad, die daarna van plan zijn een weg op te draaien waar ze niet mogen rijden en zelfs als ze daar zouden mogen rijden toch voorrang zouden moeten verlenen, dán zou ik slecht hebben gekeken ja...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Let wel, dat is totaal anders, bij een scooter kun je dmv van je gas je snelheid en stabiliteit bewaren, je kunt op de fiets niet bijtrappen in een bocht, dus je snelheid gaat enorm naar beneden..
Volgens mij heb je toch slecht gekeken..
Nee ik ben van mening dat we hier in Nederland nog een beetje gezond verstand hebben en dat we dat ook nog kunnen gebruiken in het verkeer.quote:[b]Op vrijdag 12 maart 2010 12:48 schreef fs180 het volgende:
Dan zou ik vooral die straten gewoon inkijken
Oke stel dat ik wel kijk en ik zie een wielrenner(groep) die straat uit komen, denk jij dat ik mijn rem in ga trappen?quote:
Je kunt het ook zo zien: als je de wielrenners aanrijdt, ben je sowieso aansprakelijk ongeacht of je schuldig bent (fietsers zijn als zwakkere weggebruiker beschermd). Als iemand je van achteren aanrijdt, is diegene vrijwel altijd de schuldige.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:54 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Oke stel dat ik wel kijk en ik zie een wielrenner(groep) die straat uit komen, denk jij dat ik mijn rem in ga trappen?
Dacht het niet, ik ben toch niet fout? Stel ik rem wel en laat ze voor en iemand knalt achter op mijn wagen. Dan heb je nog best kans dat ik de schuldige ben omdat ik een onnodige (gevaarlijke) situatie heb laten ontstaan, nee dank je...
En dat is juist het kromme, aangezien de wielrenners op de weg juist een gevaar vormen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo zien: als je de wielrenners aanrijdt, ben je sowieso aansprakelijk ongeacht of je schuldig bent (fietsers zijn als zwakkere weggebruiker beschermd). Als iemand je van achteren aanrijdt, is diegene vrijwel altijd de schuldige.
Kortom: in het eerste geval betaal je sowieso de rekening, in het tweede hoogstwaarschijnlijk niet.
En niet de mensen die ze niet zien en gewoon blind rijden?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:07 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
En dat is juist het kromme, aangezien de wielrenners op de weg juist een gevaar vormen.
Daar gaat het toch niet om. Als jij met je fiets de weg op stormt, dan vorm jij een gevaar voor het verkeer. Moet je niet de rollen omgaan draaien.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
En niet de mensen die ze niet zien en gewoon blind rijden?
Nee dan ben je een gevaar voor jezelf, een auto zal jou kunnen raken en daarbij loop je schade op. Als ik met een fiets op een auto inrij doe ik bar weinig schade hoorquote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:36 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om. Als jij met je fiets de weg op stormt, dan vorm jij een gevaar voor het verkeer. Moet je niet de rollen omgaan draaien.
Kuttroll.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:40 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee dan ben je een gevaar voor jezelf, een auto zal jou kunnen raken en daarbij loop je schade op. Als ik met een fiets op een auto inrij doe ik bar weinig schade hoor
Leer de regels eens, zou toch niet rechtvaardig zijn wat je nu zegtquote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo zien: als je de wielrenners aanrijdt, ben je sowieso aansprakelijk ongeacht of je schuldig bent (fietsers zijn als zwakkere weggebruiker beschermd). Als iemand je van achteren aanrijdt, is diegene vrijwel altijd de schuldige.
Kortom: in het eerste geval betaal je sowieso de rekening, in het tweede hoogstwaarschijnlijk niet.
Daar ben ik het niuet met je eens..quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:50 schreef fs180 het volgende:
Ho ho, zelf met een getuige is het erg lastig daadwerkelijk in het gelijk te worden gesteld, je had er letterlijk alles aan moeten doen om niet (minimaal voor de 50%) aansprakelijk te worden gesteld.
Gelukkig maar ook. Dat fietsers niet altijd aan de regels houden ok, maar dat is naar de aard van het vervoer niet vreemd. Met een auto rijd je simpelweg iemand gewoon dood.
Fietspad opgebroken?quote:Op maandag 15 maart 2010 08:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
Gistermiddag kwam me ook weer zo'n eenzame pedaalridder op een 80 km-weg tegemoet, terwijl er een prachtig, vlak fietspad naast ligt. Waarom?!?!?!
Dus wat heb je hier van geleerd als wielrenner zijnde? Neem geen onnodige risico's ten opzichte van auto's! Of je nu goed of fout zit, je hebt een kans dat jij als wielrenner dit niet na kan vertellen, klaar.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:50 schreef fs180 het volgende:
Ho ho, zelf met een getuige is het erg lastig daadwerkelijk in het gelijk te worden gesteld, je had er letterlijk alles aan moeten doen om niet (minimaal voor de 50%) aansprakelijk te worden gesteld.
Gelukkig maar ook. Dat fietsers niet altijd aan de regels houden ok, maar dat is naar de aard van het vervoer niet vreemd. Met een auto rijd je simpelweg iemand gewoon dood.
Beide niet, sterker nog; de weg zelf is wél open gebroken, waardoor maar één rijbaan beschikbaar is en het verkeer met tijdelijke verkeerslichten geregeld wordt. Ik vraag me echt af of zo'n strak wielerpakje soms de bloedstroom naar de hersenen afknelt, want je mag toch verwachten dat een normaal, weldenkend mens nooit zulke kamikaze-acties uit zou voeren in het verkeer...quote:
Amenquote:Op maandag 15 maart 2010 21:24 schreef VreemdeEend het volgende:
Veel wielrenners zijn ook echt onbegrijpelijk bezig. Nou ben ikzelf ook dagelijks aan het trainen op mijn wielrenfiets, maar waarom zijn er zoveel wielrenners die het nodig vinden om als ze ergens in het centrum van het stad rijden nog risico's nemen en geen rekening houden met de andere weggebruikers. Veel van die mooiweerwielrenners rijden toch alleen maar om hun conditie een beetje op peil te houden en schieten niets op met zo'n inspanning in een stad. Echt trainen doe je maar gewoon op landweggetjes duurt echt niet lang om die te vinden. Maar al die oohkijkmijnouhardkunnenfietsenindestadfietsertjesEn als je dan de stad uit bent blijkt meestal dat ze niet eens een normale versnelling kunnen ronddraaien, waarom dan niet even rustig aan in de bebouwde kom??? Vorige week één nog op het nippertje een overstekend kind zien ontwijken
Zo dit lucht op![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |