pff, wielrenners, breek me de bek er niet over open..
Je hebt er nette tussen zitten maar sommigen...
S'zomers ga ik als he tmooi weer is vaak op de fiets naar een meer, c.a. 30 minuten fietsen over een 2-baans fietspad..
Ik fiets altijd netjes aan de goede kant, soms met een vriend ofzo, maar we fietsen beide netjes naast elkaar en nemen nooit meer dan de helft van he tpad in beslag.. Behalve als er een groep wielrenners ons tegemoetkomen.. Het is mij wel eens overkomen, dat ik gewoon de sloot in werd geduwd door 1 van hun, omdat ik niet genoeg aan de kant ging volgens hun.. Want ze reden met zijn 4en naast elkaar in een groep, en voor hun was het blijkbaar te veel moeite om even achter elkaar te fietsen, net zoals wij deden..

En toen gingen ze nog op mij lopen schelden ook... (maar dat gebeurt daar wel vaker)
Ik zeg 1 ding. Als ik weer daar wielrenners tegenkom, Als zij niet een beetje inschikken, dan is dat jammer voor hun, maar dan schik ik ook niet in, maar blijf ik netjes op mijn helft fietsen..
Ik maak het ook wel eens mee dat ze van achteren komen, en in plaats van netjes bellen als ze er niet lang kunnen, gaan roepen dat ik met mijn dikke luie reet aan de kant mot.. (mijn gemiddelde fietssnelheid, op een stadsfiets, is zo'n 25 km/h..) Dat werkt als een soort rode lap op een stier.. Wat ik dan namelijk ga doen, is misschien niet zo netjes, (maar dat is schelden ook niet), dan ga ik me heel breed maken.. Zoiets moeten ze mij niet flikken..
Wat ik hier ook regelmatig meemaak, is dat wielrenners in groepen midden op de weg fietsen, terwijl het fietspad wat naast de weg ligt, helemaal vrij is, en net zo goed, misschien zelfs beter als de weg..
Meestal rij ik dan in een Mercedes Sprinter, met een luide dieselmotor(die dingen klinken net als vrachtwagens als ze voorbijrijden..) en vaak gaan ze pas aan de kant als ik toeter..
Het is dat ik over het algemeen een heer ben in het verkeer, maar ik ken mensen, die er vol gas om heen en tussendoor zouden rijden..
Dan vraag ik me af, Waar de **** ben je toch mee bezig als wielrenner? EN het lijkt ook steeds erger te worden.. Ik heb zelfs namelijk al eens een wielrenner bijna aangereden.. Het was dat ik moest wachten voor een zebrapad en daarom hoogstens 5 km/h ree op dat moment(ik ree toen nog op een kruispunt op de voorrangweg) Zoeft er opeens op nog geen 5 cm van mijn voorbumper af, een wielrenner voorbij, die zo al slaommend tussen de voetgangers doorrijd.. Ik schrok me rot toen! Helemaal omdat ik hem daarvoor nergens had gezien, en ik wel had gekeken of er van de kant waar hij weg kwam, wat eraan kwam.. Ik was zelfs zo geschrokken, dat ik pas een halve minuut later eraan dacht dat ik op de claxon had moeten drukken... Wat een idioot was dat zeg! En dat ook nog midden in het centrum van een vrij grote en drukke stad..
Okay, ik geef toe dat ik ook geen heilige ben in het verkeer, als het gaat over het gedrag op de fiets, maar ik kijk tenminste wel uit, en probeer er voor te zorgen dat ik mezelf, en anderen niet in gevaar breng.