abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79089757
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:54 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Oke stel dat ik wel kijk en ik zie een wielrenner(groep) die straat uit komen, denk jij dat ik mijn rem in ga trappen?

Dacht het niet, ik ben toch niet fout? Stel ik rem wel en laat ze voor en iemand knalt achter op mijn wagen. Dan heb je nog best kans dat ik de schuldige ben omdat ik een onnodige (gevaarlijke) situatie heb laten ontstaan, nee dank je...
Je kunt het ook zo zien: als je de wielrenners aanrijdt, ben je sowieso aansprakelijk ongeacht of je schuldig bent (fietsers zijn als zwakkere weggebruiker beschermd). Als iemand je van achteren aanrijdt, is diegene vrijwel altijd de schuldige.
Kortom: in het eerste geval betaal je sowieso de rekening, in het tweede hoogstwaarschijnlijk niet.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:07:50 #277
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_79089793
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je kunt het ook zo zien: als je de wielrenners aanrijdt, ben je sowieso aansprakelijk ongeacht of je schuldig bent (fietsers zijn als zwakkere weggebruiker beschermd). Als iemand je van achteren aanrijdt, is diegene vrijwel altijd de schuldige.
Kortom: in het eerste geval betaal je sowieso de rekening, in het tweede hoogstwaarschijnlijk niet.
En dat is juist het kromme, aangezien de wielrenners op de weg juist een gevaar vormen.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:35:08 #278
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_79099668
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:07 schreef WillFerrell het volgende:

[..]

En dat is juist het kromme, aangezien de wielrenners op de weg juist een gevaar vormen.
En niet de mensen die ze niet zien en gewoon blind rijden?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:36:24 #279
289055 WillFerrell
pi_79099703
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:35 schreef fs180 het volgende:

[..]

En niet de mensen die ze niet zien en gewoon blind rijden?
Daar gaat het toch niet om. Als jij met je fiets de weg op stormt, dan vorm jij een gevaar voor het verkeer. Moet je niet de rollen omgaan draaien.
Allure_
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:40:21 #280
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_79099808
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:36 schreef WillFerrell het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om. Als jij met je fiets de weg op stormt, dan vorm jij een gevaar voor het verkeer. Moet je niet de rollen omgaan draaien.
Nee dan ben je een gevaar voor jezelf, een auto zal jou kunnen raken en daarbij loop je schade op. Als ik met een fiets op een auto inrij doe ik bar weinig schade hoor
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:44:44 #281
289055 WillFerrell
pi_79099910
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:40 schreef fs180 het volgende:

[..]

Nee dan ben je een gevaar voor jezelf, een auto zal jou kunnen raken en daarbij loop je schade op. Als ik met een fiets op een auto inrij doe ik bar weinig schade hoor
Kuttroll.
Allure_
Crack_
  zaterdag 13 maart 2010 @ 17:29:01 #282
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_79101188
Zeg jij
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:04:31 #283
289055 WillFerrell
pi_79102294
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:29 schreef fs180 het volgende:
Zeg jij
Don't hate the player.
Allure_
Crack_
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:41:39 #284
168121 retuow82
Het is friet!
pi_79111689
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Leer de regels eens, zou toch niet rechtvaardig zijn wat je nu zegt

Als een ongeluk tussen een fietser en een automobilist is veroorzaakt door de fietser, is ook in Nederland de automobilist niet aansprakelijk!

Om de zwakkere verkeersgebruiker te beschermen geldt er wel een omgekeerde bewijslast voor de automobilist. In plaats van beide verkeersdeelnemers als onschuldig te beschouwen tot hun schuld is vastgesteld, wordt de automobilist als schuldig beschouwd tenzij zijn onschuld vastgesteld kan worden.

De automobilist moet dus aannemelijk maken dat het ongeluk geheel buiten zijn schuld is gebeurd. Zijn er bijvoorbeeld getuigen of bewijs naar aanleiding van de verkeerssituatie dan zal de fietser alsnog aansprakelijk worden gesteld...

Jij betaald dus mijn schade en ik lach je toe in het ziekenhuis
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:50:20 #285
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_79112086
Ho ho, zelf met een getuige is het erg lastig daadwerkelijk in het gelijk te worden gesteld, je had er letterlijk alles aan moeten doen om niet (minimaal voor de 50%) aansprakelijk te worden gesteld.
Gelukkig maar ook. Dat fietsers niet altijd aan de regels houden ok, maar dat is naar de aard van het vervoer niet vreemd. Met een auto rijd je simpelweg iemand gewoon dood.
pi_79112425
Wielrenners
Belt u later terug...
  zaterdag 13 maart 2010 @ 23:12:12 #287
289488 kaasindekoelkast
de eind-eindbaas
pi_79112874
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:59 schreef Valluik het volgende:
Wielrenners
Wederom een sublieme bijdrage aan dit topic.
Geen eendagsvlieg, dit is het voor nou.
pi_79113744
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:50 schreef fs180 het volgende:
Ho ho, zelf met een getuige is het erg lastig daadwerkelijk in het gelijk te worden gesteld, je had er letterlijk alles aan moeten doen om niet (minimaal voor de 50%) aansprakelijk te worden gesteld.
Gelukkig maar ook. Dat fietsers niet altijd aan de regels houden ok, maar dat is naar de aard van het vervoer niet vreemd. Met een auto rijd je simpelweg iemand gewoon dood.
Daar ben ik het niuet met je eens..
Veel fietsers weten dat ze niet aansprakelijk zijn, tenzij het tegendeel word bewezen door de bestuurder, en daar fietsen ze dan ook naar. Ik denk, dat als je fietsers niet meer als zwakkere weggebruikers zou gaan zien in de wetten, en dat duidelijk bekend maat overal, dat men dan echt wel meer gaat nadenken bij hun acties.. Omdat zij nu ook moeten bewijzen waarom zij onschuldig zijn, en in de meest recente gegeven situatie, gaat dat nogal lastig.

En ik wil ook nog even terugkomen op wat er in de 1e post op deze pagina werd gezegd. dat als iemand achterop je knalt, hij aansprakelijk is.
Dit is niet zo! Stel, er steekt een hert over voor je auto op een provinciale weg. Als je daarvoor vol op de remmen gaat, en er iemand achterop je knalt, ben je in ieder geval voor de verzekering, de veroorzaker van het ongeval, en dus aansprakelijk.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_79155306
Komende week gaat het tegen de 15 graden lopen... Dan schieten de wielrenners helemaal als paddestoelen uit de grond.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_79157909
Gistermiddag kwam me ook weer zo'n eenzame pedaalridder op een 80 km-weg tegemoet, terwijl er een prachtig, vlak fietspad naast ligt. Waarom?!?!?!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 15 maart 2010 @ 08:10:56 #291
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_79157929
Ik hoop altijd dat er een obstakel op de weg ligt waardoor ze keihard onderuit gaan.
Met zo'n snelheid moet dat wel goed pijn doen
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  maandag 15 maart 2010 @ 09:11:55 #292
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_79158650
quote:
Op maandag 15 maart 2010 08:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
Gistermiddag kwam me ook weer zo'n eenzame pedaalridder op een 80 km-weg tegemoet, terwijl er een prachtig, vlak fietspad naast ligt. Waarom?!?!?!
Fietspad opgebroken?
Geen asfalt ?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 15 maart 2010 @ 09:43:26 #293
289055 WillFerrell
pi_79159337
quote:
Op maandag 15 maart 2010 09:11 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Fietspad opgebroken?
Geen asfalt ?
Nee, omdat die hersenlozen voor eigen belang gaan.
Allure_
Crack_
  maandag 15 maart 2010 @ 09:53:58 #294
168121 retuow82
Het is friet!
pi_79159582
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:50 schreef fs180 het volgende:
Dus wat heb je hier van geleerd als wielrenner zijnde? Neem geen onnodige risico's ten opzichte van auto's! Of je nu goed of fout zit, je hebt een kans dat jij als wielrenner dit niet na kan vertellen, klaar.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_79159996
quote:
Op maandag 15 maart 2010 09:11 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Fietspad opgebroken?
Geen asfalt ?
Beide niet, sterker nog; de weg zelf is wél open gebroken, waardoor maar één rijbaan beschikbaar is en het verkeer met tijdelijke verkeerslichten geregeld wordt. Ik vraag me echt af of zo'n strak wielerpakje soms de bloedstroom naar de hersenen afknelt, want je mag toch verwachten dat een normaal, weldenkend mens nooit zulke kamikaze-acties uit zou voeren in het verkeer...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_79186552
Veel wielrenners zijn ook echt onbegrijpelijk bezig. Nou ben ikzelf ook dagelijks aan het trainen op mijn wielrenfiets, maar waarom zijn er zoveel wielrenners die het nodig vinden om als ze ergens in het centrum van het stad rijden nog risico's nemen en geen rekening houden met de andere weggebruikers. Veel van die mooiweerwielrenners rijden toch alleen maar om hun conditie een beetje op peil te houden en schieten niets op met zo'n inspanning in een stad. Echt trainen doe je maar gewoon op landweggetjes duurt echt niet lang om die te vinden. Maar al die oohkijkmijnouhardkunnenfietsenindestadfietsertjes En als je dan de stad uit bent blijkt meestal dat ze niet eens een normale versnelling kunnen ronddraaien, waarom dan niet even rustig aan in de bebouwde kom??? Vorige week één nog op het nippertje een overstekend kind zien ontwijken

Zo dit lucht op
pi_79201812
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:24 schreef VreemdeEend het volgende:
Veel wielrenners zijn ook echt onbegrijpelijk bezig. Nou ben ikzelf ook dagelijks aan het trainen op mijn wielrenfiets, maar waarom zijn er zoveel wielrenners die het nodig vinden om als ze ergens in het centrum van het stad rijden nog risico's nemen en geen rekening houden met de andere weggebruikers. Veel van die mooiweerwielrenners rijden toch alleen maar om hun conditie een beetje op peil te houden en schieten niets op met zo'n inspanning in een stad. Echt trainen doe je maar gewoon op landweggetjes duurt echt niet lang om die te vinden. Maar al die oohkijkmijnouhardkunnenfietsenindestadfietsertjes En als je dan de stad uit bent blijkt meestal dat ze niet eens een normale versnelling kunnen ronddraaien, waarom dan niet even rustig aan in de bebouwde kom??? Vorige week één nog op het nippertje een overstekend kind zien ontwijken

Zo dit lucht op
Amen

Toerders die per sé een gemiddelde van 30 willen halen
Ga dan rondjes rijden op een wielerbaan!
pi_79201844
Ik las Wilders op de weg.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_79202539
Vorig jaar bij me werk kwam er ook zo'n wielrennert met 80k/mh van de helling af racen. Maar om bij ons de weg op te komen moet je het fietspad kruizen. Dus ik kom natuurlijk met een bloedgang van ons terrein af richting de weg en ga net voor het fietspad vol op de rem. En de wielrennert doet dat ook en remt zich met een drie dubbele salto mooi onderuit. Lag hij daar op het fietspad met z'n latex pakje opengescheurd en bebloed lichaam En ik lachen, zo van HA HA HA HA CYCliNG BOY DAAR LIG JE DAN!!!
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:12:14 #300
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79204446
Achja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')