abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 10:49:03 #251
137949 Disana
pi_79738448
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:36 schreef DeParo het volgende:
Haha, feitelijk zeg je hier, : ik hoef jouw vraag niet te beantwoorden want anders geef ik toe.
Als dat een manier is om een debat of doscissie aan te gaan Disana, tsja, treurig.
Treurig is dat jij zo verstard in je vijanddenken zit. Jij schept vijanden waar ze niet zijn.
pi_79738478
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Treurig is dat jij zo verstard in je vijanddenken zit. Jij schept vijanden waar ze niet zijn.
Je gaat er anders graag op in als dat zo zou zijn.
Maar blijf maar draaien en ontwijken, serieus te nemen ben je niet, jammer.
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 10:50:43 #253
137949 Disana
pi_79738500
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je gaat er anders graag op in als dat zo zou zijn.
Maar blijf maar draaien en ontwijken, serieus te nemen ben je niet, jammer.
Ik ga er ook verder niet meer op in. Het is paarlen voor de zwijnen.
pi_79738607
Dan sluiten we na vele posts af zonder dat jij mijn bewering hebt weerlegd.
Het zou enige moed vergen van jouw kant om te zeggen dat je dit ook niet had gekund.
pi_79745028
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, aangeziek ik me aangesproken voel , ik ga er in de meeste gevallen inhoudelijk op in. Maar als je het gevoel krijgt, dat jij de enige bent die onderbouwde reacties geeft, gebaseerd op feiten, terwijl andere mensen alleen op enkele Youtube-beelden en Wiki.nl-pagina's (neem dan minstens de Engelse versie van Wiki) of Dries-van-Agt.nl hun mening baseren, tsja, dan schiet zo'n opmerking er vast wel eens door lol .
Weet je? Ik heb een hekel aan persoonlijk geneuzel in topics. Wanneer ik er dan ook op tijd mee ben haal ik het weg uit een post. Het zorgt alleen maar van overeindstaande haren en nog meer bagger. Op het laatst gaat het alleen nog maar over de users i.p.v het onderwerp. En ja, ik ben bekend met elitair schelden (ik kom uit die kringen)

Dus of je nu iemand klootzak, dom etc noemt...of je zegt ...er valt tegen jou niet te praten....iedereen snapt wat ik bedoel behalve jij...dat zegt genoeg over jou..... dit zijn feiten, maar jij zal ze wel weer eens niet begrijpen...jouw niveau is niet toereikend etc etc

Wanneer er zo gepost wordt? Valt dat misschien niet iedereen op en vinden mensen gewoon beschaafd, maar daar prik ik dwars doorheen.

Wat jullie hier trouwens in SC tegen elkaar aan flamen? Zal mij een zorg zijn. Jullie zijn volwassenen. Haal dus hier bijna niets weg. In de topics zelf is het in ieder geval niet welkom.

Voel je vooral niet alleen aangesproken trouwens, want het is niet aleen tegen jou gericht.

Uiteraard zijn je meldingen meer dan welkom, want ze hebben ook vaak het resultaat geboekt dat er idd racisme en discriminatie weggehaald kon worden.

Wordt je doorlopend aangevallen? Meldt dit dan zonder er op dezelfde wijze op te gaan reageren in topics. Een tegen geluid moet gewoon kunnen en is juist meer dan welkom. Ik zoek naar aanleiding van verschillende users met verschillende meningen juist de info op of ik het naast elkaar kan leggen voor mij als user.

Wij horen eigenlijk niet nodig te zijn als mod voor kinderachtig geneuzel naar elkaar. (en deze was wel degelijk algemeen)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 15:26:15 #256
137949 Disana
pi_79748297
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:00 schreef paddy het volgende:

[..]

Dus of je nu iemand klootzak, dom etc noemt...of je zegt ...er valt tegen jou niet te praten....iedereen snapt wat ik bedoel behalve jij...dat zegt genoeg over jou..... dit zijn feiten, maar jij zal ze wel weer eens niet begrijpen...jouw niveau is niet toereikend etc etc

Wat jullie hier trouwens in SC tegen elkaar aan flamen?
En nu doe je het dus zelf ook.

Okee, ik was in de veronderstelling dat zaken uit de FB hier verder uitgepraat konden worden. Dat is dus kennelijk niet zo want dan vindt de moderatie het 'flamen'. Zet de SC dan maar weer uit de sticky stand want ik denk niet dat iemand hier hierna nog iets uit zal willen praten.
pi_79748445
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:26 schreef Disana het volgende:

[..]

En nu doe je het dus zelf ook.

Okee, ik was in de veronderstelling dat zaken uit de FB hier verder uitgepraat konden worden. Dat is dus kennelijk niet zo want dan vindt de moderatie het 'flamen'. Zet de SC dan maar weer uit de sticky stand want ik denk niet dat iemand hier hierna nog iets uit zal willen praten.
Je leest niet op de juiste manier

Liever hier dan in topics of in feedback...dus dat heb je wel goed begrepen. Ik mod hier niet of nauwelijks.

Het zou mooi zijn wanneer hier iets uitgepraat kan worden hier. Lukt het niet en wordt het wat persoonlijk hier? Liever hier dan in feedback of in topics Net als het persoonlijk geneuzel ik liever hier zie dan in feedback.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 15:40:07 #258
137949 Disana
pi_79748824
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:30 schreef paddy het volgende:

[..]

Je leest niet op de juiste manier

Liever hier dan in topics of in feedback...dus dat heb je wel goed begrepen. Ik mod hier niet of nauwelijks.

Het zou mooi zijn wanneer hier iets uitgepraat kan worden hier. Lukt het niet en wordt het wat persoonlijk hier? Liever hier dan in feedback of in topics Net als het persoonlijk geneuzel ik liever hier zie dan in feedback.
Eerst stond er 'je leest niet'. Ik heb het hierover:
quote:
Wat jullie hier trouwens in SC tegen elkaar aan flamen? Zal mij een zorg zijn. Jullie zijn volwassenen. Haal dus hier bijna niets weg. In de topics zelf is het in ieder geval niet welkom.
Daar valt met gemak uit te lezen dat hier werd geflamed. Als je het anders bedoelde en het niet over DeParo en mij had, dan hoor ik graag wat je wel bedoelt.

Jullie hebben de SC sticky gemaakt om conversaties tussen users uit de FB te weren. Terecht en een goed idee. Maar dan moet je niet zeggen dat wat hier volgt flamen is. Als er geen verschil van inzicht zou zijn, had er immers ook niets in de FB gestaan.

Overigens vind ik dat je met het woord 'geneuzel' alweer een 'elitaire' kwalificatie neerzet die je volgens je vorige bericht juist liever niet ziet.
pi_79750182
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Eerst stond er 'je leest niet'. Ik heb het hierover:
[..]

Daar valt met gemak uit te lezen dat hier werd geflamed. Als je het anders bedoelde en het niet over DeParo en mij had, dan hoor ik graag wat je wel bedoelt.

Jullie hebben de SC sticky gemaakt om conversaties tussen users uit de FB te weren. Terecht en een goed idee. Maar dan moet je niet zeggen dat wat hier volgt flamen is. Als er geen verschil van inzicht zou zijn, had er immers ook niets in de FB gestaan.

Overigens vind ik dat je met het woord 'geneuzel' alweer een 'elitaire' kwalificatie neerzet die je volgens je vorige bericht juist liever niet ziet.
Joh, heb het niet eens alleen over jullie (echt niet).....en...Liever niet in topics dus...en niet in feedback. Hier boeit me het niet of jullie tegen mij of elkaar persoonlijk willen worden.Soms kan een flinke mopperpartij op elkaar de lucht zelfs klaren. Is top wanneer dat hier zou gebeuren.

Een paar posts vond ik idd netjes reageren op elkaar. Toen geen van beiden de ander kon bereiken ? was het ineens minder mild...om het maar mild te vermelden.

Ow, en nog maar een keer. Hier maakt het me trouwens niet uit wat jullie tegen elkaar zeggen hoor. Zolang er de ander niet iets toegewenst wordt dan.
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 16:29:47 #260
137949 Disana
pi_79750919
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Joh, heb het niet eens alleen over jullie (echt niet).....en...Liever niet in topics dus...en niet in feedback. Hier boeit me het niet of jullie tegen mij of elkaar persoonlijk willen worden.Soms kan een flinke mopperpartij op elkaar de lucht zelfs klaren. Is top wanneer dat hier zou gebeuren.

Een paar posts vond ik idd netjes reageren op elkaar. Toen geen van beiden de ander kon bereiken ? was het ineens minder mild...om het maar mild te vermelden.

Ow, en nog maar een keer. Hier maakt het me trouwens niet uit wat jullie tegen elkaar zeggen hoor. Zolang er de ander niet iets toegewenst wordt dan.
Je had het nadrukkelijk over 'hier flamen'. Bij mijn weten is er in de SC sinds ik hier post niet geflamed.

Je zegt dat het je hier niet uitmaakt, maar ondertussen heb je het als mod wel over 'flamen' en 'geneuzel'. Dit terwijl in FB toch regelmatig naar hier wordt verwezen als users iets tegen elkaar willen zeggen. Daarom werd de SC sticky gemaakt.

Ik vond het een goed idee de SC sticky te maken zodat users vanuit de FB verder konden praten, maar de volgende keer dat een van jullie ons naar hier verwijst, ga ik er maar niet meer op in want dan worden we hier alsnog beoordeeld op wat we schrijven.
pi_79752821
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Je had het nadrukkelijk over 'hier flamen'. Bij mijn weten is er in de SC sinds ik hier post niet geflamed.
En met flamen bedoelde ik dus ...dat ik dit liever hier zie en niet in topics....doelde dus helemaal niet op jullie in dit geval, al vond ik jullie wel persoonlijk worden op het laatst. Ik zie flamen toch echt wel als iets anders.
quote:
Je zegt dat het je hier niet uitmaakt, maar ondertussen heb je het als mod wel over 'flamen' en 'geneuzel'. Dit terwijl in FB toch regelmatig naar hier wordt verwezen als users iets tegen elkaar willen zeggen. Daarom werd de SC sticky gemaakt.
Ow, en nog maar een keer...hier is dat tegen elkaar iets zeggen meer dan welkom!!!
quote:
Ik vond het een goed idee de SC sticky te maken zodat users vanuit de FB verder konden praten, maar de volgende keer dat een van jullie ons naar hier verwijst, ga ik er maar niet meer op in want dan worden we hier alsnog beoordeeld op wat we schrijven.
Kom op zeg...van mij mag je hier zeggen wat je wil. Op doodsverwensingen en elkaar ziektes toewensen na.

Hoe leg ik dit eenvoudig uit:
Ja, ik reageerde juist hier om te zeggen dat het me hier niet uitmaakt, maar dus GEEN geflame of persoonlijk geneuzel....euhm...persoonlijke verwijten...of persoonlijke ...mondsnoeren door een mede-user dom etc etc etc in de topics zelf!

Hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel.

Geen controle...geen drama...geen beoordeling...van jullie posten in SC dus.
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 17:27:35 #262
137949 Disana
pi_79753263
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:17 schreef paddy het volgende:

[..]

En met flamen bedoelde ik dus ...dat ik dit liever hier zie en niet in topics....doelde dus helemaal niet op jullie in dit geval, al vond ik jullie wel persoonlijk worden op het laatst. Ik zie flamen toch echt wel als iets anders.
[..]

Ow, en nog maar een keer...hier is dat tegen elkaar iets zeggen meer dan welkom!!!
[..]

Kom op zeg...van mij mag je hier zeggen wat je wil. Op doodsverwensingen en elkaar ziektes toewensen na.

Hoe leg ik dit eenvoudig uit:
Ja, ik reageerde juist hier om te zeggen dat het me hier niet uitmaakt, maar dus GEEN geflame of persoonlijk geneuzel....euhm...persoonlijke verwijten...of persoonlijke ...mondsnoeren door een mede-user dom etc etc etc in de topics zelf!

Hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel.

Geen controle...geen drama...geen beoordeling...van jullie posten in SC dus.
Je posts zijn niet altijd duidelijk, vaak stel je zaken algemeen terwijl je woorden gebruikt die door users zijn gepost. Dan is het moeilijk raden wat je bedoelt en lijkt het alsof je je juist wel op bepaalde users en posts richt.

Ja het was persoonlijk. Ik heb geprobeerd DeParo iets duidelijk te maken over zijn postgedrag waardoor hij in moeilijke situaties met andere users terecht komt. Dat is me niet gelukt. Het is wel goed dat daarover nu duidelijkheid is.

Verder is het ook geen big deal. Ik lees alleen liever niet, ook als het niet voor hier bedoeld was, dat we zitten te flamen of te neuzelen. Volgende keer maar gewoon weer per pm
pi_79753735
Het was dus wel algemeen. Als extra uitleg aan de Paro...maar wel voor elke user....quote hem daarom ook.

[NWS SC #21] Met onvoorwaardelijke liefde!

Met jullie bedoelde ik dus niet alleen jullie maar algemeen. Ik voel me hier trouwens net zo vrij in als jullie ook op deze plek, dus vandaar ook mijn reactie op kees22.

Kan dat niet omdat ik nu eenmaal mod ben? Dan ga ik toch maar een kloon aanmaken

En de woorden die door users gebruikt worden? Die zie iuk dus elke dag van verschillende users...dus weer algemeen.
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 17:55:41 #264
137949 Disana
pi_79754227
Ik vind het leuk dat/als je meepost.
pi_79760791
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:47 schreef paddy het volgende:

[..]

Mja, ik kan wel op mijn vingers gaan zitten, maar helpt me niet.

Je bent beschuldigd van antisemitisme, maar dat doet je niets.

Je bent beschuldigd van domheid, maar dat doet je wel wat omdat die niet waar is.

Is die andere beschuldiging dan wel waar omdat die je niets doet?

Het staat er namelijk een beetje vreemd, dus die dan maar even duidelijk maken
Scherp!
Maar dat schreef ik niet:
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jaja. Verdeel en heers.
Disana ken ik als een heel redelijk figuur. En andersom word ik ook beschuldigd van antisemitisme. Een beschuldiging die me overigens niet raakt. En met name jij hebt me nogal eens beschuldigd van domheid. Een beschuldiging die me wel raakt, maar niet waar is.
Vet van mij.

Of iemand mij antisemiet vindt of niet, maakt me niks uit. En het zou me zelfs niks uitmaken om het te zijn. Het is geen eigenschap of standpunt waar ik veel waarde aan hecht. De beschuldiging is hoogstens hinderlijk in de discussie, omdat daarmee blijkbaar het denken van veel mensen stopt.
Maar ik hecht wel waarde aan mijn intelligentie en mijn vermogen tot een beetje logisch denken. Ik vind het fijn om goed te kunnen denken en tot onafhankelijke oordelen te kunnen komen. Dus als dat talent betwijfeld wordt, voel ik me geraakt en ga ik onwillekeurig zoeken naar een greintje waarheid in die beschuldiging. Gelukkig kom ik nog steeds tot de conclusie dat dat nog wel meevalt, maar ik schrik er wel steeds van.
Wat overigens niemand hoeft te weerhouden om mij dom te vinden en dat ook te zeggen.

Duidelijker zo?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 21:19:26 #266
137949 Disana
pi_79763795
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar ik hecht wel waarde aan mijn intelligentie en mijn vermogen tot een beetje logisch denken. Ik vind het fijn om goed te kunnen denken en tot onafhankelijke oordelen te kunnen komen. Dus als dat talent betwijfeld wordt, voel ik me geraakt en ga ik onwillekeurig zoeken naar een greintje waarheid in die beschuldiging.

Kees, je zou eens een IQ-test kunnen doen? Met een cijfer in de hand hoef je niet meer te twijfelen. Ik moet zelf altijd wel lachen als iemand me dom noemt, dan denk ik 'laat ze dat maar lekker denken'
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 21:36:08 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79764695
ik durf nooit een iq test te nemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 21:41:17 #268
137949 Disana
pi_79764981
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:36 schreef sp3c het volgende:
ik durf nooit een iq test te nemen
Mods zitten per definitie boven de 110
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 21:42:36 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79765056
dat klopt wel maar je wil niet de laagste mod zijn natuurlijk
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 21:52:38 #270
137949 Disana
pi_79765678
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:42 schreef sp3c het volgende:
dat klopt wel maar je wil niet de laagste mod zijn natuurlijk
Ach, niemand komt boven Iblis uit dus waar maak je je zorgen over. Bovendien kunnen wij hier wel zien dat jij harstikke slim modt.
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 22:06:34 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79766490
das waar Iblis is natuurlijk wel een beetje freaky ja

maar ik wil het gewoon niet weten, dat is natuurlijk heel erg hoog en dan moet ik ineens intellectueel gaan doen en de flauwe grappenmakerij richting dagonet achterwege laten
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 22:11:35 #272
137949 Disana
pi_79766773
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:06 schreef sp3c het volgende:
das waar Iblis is natuurlijk wel een beetje freaky ja

maar ik wil het gewoon niet weten, dat is natuurlijk heel erg hoog en dan moet ik ineens intellectueel gaan doen en de flauwe grappenmakerij richting dagonet achterwege laten
Welnee! Men gaat juist denken dat jouw grappen vol waarheid en diepte zitten. Laat die dagonet dáár maar eens tegenop boksen
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 22:19:13 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_79767224
ja precies er zitten echt diepe intellectuele gedachtengangen achter maar niemand snapt het
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 22:44:14 #274
137949 Disana
pi_79768803
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:19 schreef sp3c het volgende:
ja precies er zitten echt diepe intellectuele gedachtengangen achter maar niemand snapt het
Eigenlijk kun je best van geniaal spreken.
pi_79772063
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Kees, je zou eens een IQ-test kunnen doen? Met een cijfer in de hand hoef je niet meer te twijfelen. Ik moet zelf altijd wel lachen als iemand me dom noemt, dan denk ik 'laat ze dat maar lekker denken'
Mwoah, met een hoog IQ kun je nog steeds wel dom uit de hoek komen hoor.
Ik zit ruim boven de 100, dus dat zit wel goed. Ik geloof dat ik de laatste keer op 125 of 130 uitkwam, maar ja, toen had ik er al een paar gedaan, dat helpt wel.
Over het algemeen zijn verwijten van domheid aan de tegenstander ook een teken van gebrek aan argumenten aan de eigen zijde, dat weet ik ook wel. En gebrek aan kennis is al helemaal niet ernstig, want dat kun je bijspijkeren (als je slim genoeg bent ).
Ach, een mens heeft zijn gevoeligheden. Een soort fobieën: even irrationeel maar wel hinderlijk.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 11:15:47 #276
137949 Disana
pi_79780381
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mwoah, met een hoog IQ kun je nog steeds wel dom uit de hoek komen hoor.
Ik zit ruim boven de 100, dus dat zit wel goed. Ik geloof dat ik de laatste keer op 125 of 130 uitkwam, maar ja, toen had ik er al een paar gedaan, dat helpt wel.
Over het algemeen zijn verwijten van domheid aan de tegenstander ook een teken van gebrek aan argumenten aan de eigen zijde, dat weet ik ook wel. En gebrek aan kennis is al helemaal niet ernstig, want dat kun je bijspijkeren (als je slim genoeg bent ).
Ach, een mens heeft zijn gevoeligheden. Een soort fobieën: even irrationeel maar wel hinderlijk.
Als je dom genoemd wordt, kan de ander vaak niet tegen je op. Of hij kan je niet volgen. Het ligt dan voor de hand je omlaag te trekken. Dat is echt niet iets waardoor je aan jezelf hoeft te gaan twijfelen.

Met je IQ zit het dus wel goed
  Moderator woensdag 31 maart 2010 @ 11:21:33 #277
8781 crew  Frutsel
pi_79780599
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Als je dom genoemd wordt, kan de ander vaak niet tegen je op. Of hij kan je niet volgen. Het ligt dan voor de hand je omlaag te trekken. Dat is echt niet iets waardoor je aan jezelf hoeft te gaan twijfelen.

Ah, ik zie zo vaak dat PVV'ers dom zijn, fijn dat je het tegengeluid ook even laat horen Disana
Zijn al die mensen ook weer gerustgesteld
pi_79780635
Frutsel
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 11:25:32 #279
137949 Disana
pi_79780751
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ah, ik zie zo vaak dat PVV'ers dom zijn, fijn dat je het tegengeluid ook even laat horen Disana
Zijn al die mensen ook weer gerustgesteld
Als mensen dat zeggen, hebben ze het meestal over onbekende PVV-aanhangers in het algemeen. Hier gaat het over wat users in NWS tegen elkaar zeggen en specifiek tegen Kees. Je ziet soms dat een steekhoudend of goed onderbouwd verhaal wordt afgedaan als dom.
  Moderator woensdag 31 maart 2010 @ 11:30:33 #280
8781 crew  Frutsel
pi_79780962
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:22 schreef Tally het volgende:
Frutsel
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Als mensen dat zeggen, hebben ze het meestal over onbekende PVV-aanhangers in het algemeen. Hier gaat het over wat users in NWS tegen elkaar zeggen en specifiek tegen Kees. Je ziet soms dat een steekhoudend of goed onderbouwd verhaal wordt afgedaan als dom.
In jouw ogen, en die van Kees, zal het goed onderbouwd zijn. In de ogen van anderen is dat niet zo en dus is het dom. PVV'ers zijn in jullie ogen dom terwijl zij vinden dat ze het zelf goed onderbouwen. Ach ja...wij zijn ook domme mods... who cares

Tijd voor koffie
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 11:34:23 #281
137949 Disana
pi_79781105
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[..]

In jouw ogen, en die van Kees, zal het goed onderbouwd zijn. In de ogen van anderen is dat niet zo en dus is het dom. PVV'ers zijn in jullie ogen dom terwijl zij vinden dat ze het zelf goed onderbouwen. Ach ja...wij zijn ook domme mods... who cares

Tijd voor koffie
Ik begrijp niet waar die PVV'ers vandaan komen. Kees reageert zelden in PVV/Wilders topics en ik heb PVV'ers nooit dom genoemd. En waarom zijn jullie ineens domme mods?
  Moderator woensdag 31 maart 2010 @ 12:47:39 #282
8781 crew  Frutsel
pi_79784009
Ik weet niet eens waar jullie het over hadden, of welk topic van Kees. Het was om een algemeen voorbeeld te geven... maar ik merk al hoe kort de lontjes zijn, laat maar dan
pi_79784434
Waarom maakt paddy van die vreemde statements in topics, waarop ik dan reageer en hetgeen weerleg, waarop zij dan kiest nooit meer in het topic te reageren.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 13:52:26 #284
137949 Disana
pi_79786891
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:47 schreef Frutsel het volgende:
Ik weet niet eens waar jullie het over hadden, of welk topic van Kees. Het was om een algemeen voorbeeld te geven... maar ik merk al hoe kort de lontjes zijn, laat maar dan
Ik vind je nu zo lief dat ik best een foto van mezelf wil posten:

Moderator woensdag 31 maart 2010 @ 14:12:51 #285
8781 crew  Frutsel
pi_79787712
Wanneer ontploft die? Zomertijd is nog niet ingegaan
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2010 @ 14:20:59 #286
137949 Disana
pi_79788032
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:12 schreef Frutsel het volgende:
Wanneer ontploft die? Zomertijd is nog niet ingegaan
Wanneer ik het wil.

Het lontje is inderdaad wel vrij kort
pi_79789714
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom maakt paddy van die vreemde statements in topics, waarop ik dan reageer en hetgeen weerleg, waarop zij dan kiest nooit meer in het topic te reageren.
Ow, blijkbaar je post gemist

Zal even in dit topic kijken waar jij dan een reactie op me heb gegeven. Kan me niet herinneren je gequote te hebben.
  Moderator woensdag 31 maart 2010 @ 15:13:31 #288
8781 crew  Frutsel
pi_79790335
de lente
volgende week vooralsnog een mooie week in het vooruitzicht... temperaturen zo tussen 10 en 15 graden, veel zon en weinig neerslag

Maar...niets zo veranderlijk als het weer, alweer
pi_79790352
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:13 schreef Frutsel het volgende:
de lente
volgende week vooralsnog een mooie week in het vooruitzicht... temperaturen zo tussen 10 en 15 graden, veel zon en weinig neerslag

Maar...niets zo veranderlijk als het weer, alweer
Motor rij weer
pi_79791182
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
Een linkje zou toch wel handig zijn Ik kan me niet herinneren je gequote te hebben nl

En zat trouwens ook nog ergens op een antwoord van jou te wachten, maar weet niet meer welke SC dat nu was
pi_79791334
En mijn pc was net volledig vreemd aan het doen. Die van mijn man krijgt een blauw scherm, dus schoot ook niet echt op.

Kan me toch niet herinneren ergens op een virus geklikt te hebben
pi_79812734
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik allemaal wel. En de neerhaler valt meestal ook wel snel door zijn eigen mand. Maar dat helpt er allemaal niet aan: ik blijf gevoelig voor die neerbuigendheid.
Het zit in mijzelf, en daarom heeft het ook geen zin als de neerhaler zich inhoudt, zoals DeParo aanbood.

Maar de vraag was, waarom het verwijt antisemiet te zijn me koud laat en het verwijt dom te zijn me wel raakt.
pi_79815039
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik allemaal wel. En de neerhaler valt meestal ook wel snel door zijn eigen mand. Maar dat helpt er allemaal niet aan: ik blijf gevoelig voor die neerbuigendheid.
Het zit in mijzelf, en daarom heeft het ook geen zin als de neerhaler zich inhoudt, zoals DeParo aanbood.

Maar de vraag was, waarom het verwijt antisemiet te zijn me koud laat en het verwijt dom te zijn me wel raakt.
Heb ik een antwoord op gekregen.
quote:
Of iemand mij antisemiet vindt of niet, maakt me niks uit. En het zou me zelfs niks uitmaken om het te zijn. Het is geen eigenschap of standpunt waar ik veel waarde aan hecht. De beschuldiging is hoogstens hinderlijk in de discussie, omdat daarmee blijkbaar het denken van veel mensen stopt.
Je weet van jezelf toch wel of je het bent of niet? En het maakt wel degelijk uit. Je kan het nl proberen vanuit die gedachte met tegenargumenten (voorbeelden) te weerleggen, wanneer je het wil weerleggen.

Er zijn hier bepaalde users waarvan ik weet dat ze een hekel hebben aan de Islam en denken dat 99% van de moslims hetzelfde denken als de radicale moslim. Wanneer je dat weet ga je proberen gerichter tegenargumenten te zoeken. Desnoods met spiegelingen (moet je wel eerst uitzoeken of de persoon een zwak heeft voor weer een ander volk/religie/of juist geen religie)

Er is dus niets mis met niet neutraal denken volgens mij. Maakt het juist interessanter om goede tegenargumenten te lezen van andere users.

Ikzelf ben dus ook wel veranderd. Heb bijvoorbeeld veel geleerd over de verschillende manieren van belijden van de Islam. Net als bij christenen zit er een wereld van verschil in het belijden van dat geloof binnen het geloof.

(Stukje over de reacties over iblis)
En nog even over Iblis..deze user waardeer ik door zijn niet selectieve in kunnen leven. Zelfs naar argumenten luistert. Soms het gevoel alsof hij geen boosheid in zich heeft. Mensen in hun waarde laat. Je moet bij Iblis wel heel erg ver gaan wil je een neerbuigende reactie van hem krijgen. Hij doet me denken aan een wijze indiaan met een pijp die bedachtzaam alles eerst opslaat voor hij gaat reageren

Ow, en iemand dom, debiel, nazi etc noemen vind ik dus ook een soort van woordgebrek. Denk ik dus niet anders over.
pi_79815164
Ow, en Mutant? Ik heb een aantal topics bekeken waarin jij en ik gepost hebben, maar ik kan het niet vinden.
  † In Memoriam † donderdag 1 april 2010 @ 00:37:54 #295
137949 Disana
pi_79815197
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Antisemitisme is een opvatting, intelligentie is een eigenschap. Het een is meer eigen dus dichter op de huid dan het andere. Opvattingen kun je maken of breken, intelligentie niet.
pi_79815819
quote:
Op donderdag 1 april 2010 00:33 schreef paddy het volgende:

[..]

Heb ik een antwoord op gekregen.
[..]

Je weet van jezelf toch wel of je het bent of niet? En het maakt wel degelijk uit. Je kan het nl proberen vanuit die gedachte met tegenargumenten (voorbeelden) te weerleggen, wanneer je het wil weerleggen.
Ik heb eens een post gezien waarin iemand probeerde te achterhalen wat voor soort antisemiet ik nou was. Hij kwam er niet uit.
Mij interesseert het echt niet.
Ik heb vast wel vooroordelen over donkere huid, zwarte wenkbrauwen en samengeknepen ogen en zo. Vooroordelen heeft iedereen, dat is niet te vermijden. Een weerleggen helpt niet: het succes daarvan hangt af van de luisteraar. Maar iemand die een dergelijke beschuldiging uit, is al niet bereid om te luisteren. Want heeft al niet goed geluisterd.
quote:
Er zijn hier bepaalde users waarvan ik weet dat ze een hekel hebben aan de Islam en denken dat 99% van de moslims hetzelfde denken als de radicale moslim. Wanneer je dat weet ga je proberen gerichter tegenargumenten te zoeken. Desnoods met spiegelingen (moet je wel eerst uitzoeken of de persoon een zwak heeft voor weer een ander volk/religie/of juist geen religie)

Er is dus niets mis met niet neutraal denken volgens mij. Maakt het juist interessanter om goede tegenargumenten te lezen van andere users.

Ikzelf ben dus ook wel veranderd. Heb bijvoorbeeld veel geleerd over de verschillende manieren van belijden van de Islam. Net als bij christenen zit er een wereld van verschil in het belijden van dat geloof binnen het geloof.
Ik begrijp niet goed wat en waarom je dit schrijft.
Om bij mezelf te blijven: mijn (vermeende) antisemitisme interesseert me niet, dus daar maak ik geen woorden aan vuil.
Een beschuldiging van domheid probeer ik te pareren met argumenten, niet met de uitslag van een IQ-test.
quote:
(Stukje over de reacties over iblis)
En nog even over Iblis..deze user waardeer ik door zijn niet selectieve in kunnen leven. Zelfs naar argumenten luistert. Soms het gevoel alsof hij geen boosheid in zich heeft. Mensen in hun waarde laat. Je moet bij Iblis wel heel erg ver gaan wil je een neerbuigende reactie van hem krijgen. Hij doet me denken aan een wijze indiaan met een pijp die bedachtzaam alles eerst opslaat voor hij gaat reageren

Ow, en iemand dom, debiel, nazi etc noemen vind ik dus ook een soort van woordgebrek. Denk ik dus niet anders over.
Als je het over Iblis hebt: een user die ik uitermate en zeer hoog acht. Weet veel, is intelligent en is beschaafd. Ik buig voor hem.

Ach, schelden.
De Romeinen hadden het idee, dat iemand idee een ander uitschold, vooral zichzelf naar beneden haalde.
Een principe dat mij zeer aanspreekt.
pi_79816940
quote:
Op donderdag 1 april 2010 00:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb eens een post gezien waarin iemand probeerde te achterhalen wat voor soort antisemiet ik nou was. Hij kwam er niet uit.
Mij interesseert het echt niet.
Ik heb vast wel vooroordelen over donkere huid, zwarte wenkbrauwen en samengeknepen ogen en zo. Vooroordelen heeft iedereen, dat is niet te vermijden. Een weerleggen helpt niet: het succes daarvan hangt af van de luisteraar. Maar iemand die een dergelijke beschuldiging uit, is al niet bereid om te luisteren. Want heeft al niet goed geluisterd.
Een beschuldiging helpt idd de discussie niet, net als iemand een user xenofoob noemt.
[..]
quote:
Ik begrijp niet goed wat en waarom je dit schrijft.
Om duidelijk te maken dat ik niets tegen users heb die niet neutraal denken. Maakt het juist interessant. Volgens mij haalde jij juist het woordje neutraal aan. Was dus niet zo.achteraf
quote:
tot onafhankelijke oordelen te kunnen komen
Nou ja, maak ik het gewoon algemeen

Wanneer je dus wel gedacht zou hebben als het stukje over moslims en dan over joden? Zou dat nog niets uitmaken. Net als de mensen die dus voor 99% in alle moslims als een radicale moslim zien, zou dat weer een uitdaging zijn om dit te weerleggen met tegenargumenten. Daarom waardeer ik bepaalde users die elke keer maar weer het geduld hebben om dingen uit te leggen. Ik vind dat juist machtig interessant om te lezen.

Moeten ze wel met alinea's gaan werken
quote:
Om bij mezelf te blijven: mijn (vermeende) antisemitisme interesseert me niet, dus daar maak ik geen woorden aan vuil.
Een beschuldiging van domheid probeer ik te pareren met argumenten, niet met de uitslag van een IQ-test.
Duidelijk
[..]
quote:
Als je het over Iblis hebt: een user die ik uitermate en zeer hoog acht. Weet veel, is intelligent en is beschaafd. Ik buig voor hem.
Buigen doe ik niet voor iemand, maar deze user en mod heeft ook mijn respect. Een wijze indiaan
quote:
Ach, schelden.
De Romeinen hadden het idee, dat iemand idee een ander uitschold, vooral zichzelf naar beneden haalde.
Een principe dat mij zeer aanspreekt.
Mja, voor mij dus hetzelfde. Ik noem het woordgebrek. Maar dit gaat voor mij ook op qua denigreren naar medeusers. Iemand de mond willen snoeren op die manier is niet tof.

Ik krijg slaapgebrek zo. Moet er over een paar uur weer uit, dus wens jullie een prettige nacht
  Moderator donderdag 1 april 2010 @ 14:40:41 #298
8781 crew  Frutsel
pi_79831115
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:40 schreef Frutsel het volgende:
*burp*
  Moderator donderdag 1 april 2010 @ 14:43:23 #300
8781 crew  Frutsel
pi_79831152
quote: